-
Μεγαλύτερη όλων:
**ΕΓΩ **είμαι καλύτερος οδηγός
(ο εκάστοτε εγώ) -
Παιδια, σε καμμια περιπτωση δεν μπορειτε να πειτε οτι ενα αυτοκινητο κραταει καλυτερα απο το αλλο επειδη ειναι βαρυτερο (αυτο που λετε ολοι)
Αλλα, αυτο δεν σημαινει απαραιτητα οτι και ενα ελαφρυτερο αυτοκινητο θα κραταει καλυτερα απο ενα βαρυτερο μονο και μονο επειδη ειναι ελαφρυτερο.
Δηλαδη, ακριβως με την ιδια λογικη οτι ειναι λαθος να λεμε οτι ενα βαρυτερο παταει καλυτερα στον δρομο, αντιστοιχα λαθος ειναι να λεμε οτι ενα ελαφρυτερο παταει καλυτερα στον δρομο.
Για ενεργητική ασφάλεια, σίγουρα καλύτερο το ελαφρύ (λόγω συστήματος διεύθυνσης, φρένων, μικρότερης φόρτισης στην ανάρτηση και επιδόσεων)και μάλιστα κάποιο που περιορίζει τα φαινόμενα μεταφοράς βάρους (ανάρτηση-πλαίσιο-χαμηλό κέντρο βάρους).
Aυτο δηλαδη ειναι ΓΕΝΙΚΑ σωστο σαν θεωρεια, οτι ενα ελαφρυ αυτοκινητο ειναι ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ να το κανεις να παταει καλα, αλλα ΧΩΡΙΣ να σημαινει φυσικα οτι αμα συγκρινεις ενα ελαφρυ με ενα βαρυ αυτοκινητο τοτε το ελαφρυ θα ειναι καλυτερο σε καθε περιπτωση.
-
Παιδιά μην τρελλαινεστε, η φυσική λέει οτι η φυγοκεντρος δύναμης ειναι ανάλογη της μάζας του αυτοκινήτου, άρα αφού θέλουμε να έχουμε μικρή φυγόκεντρο σε συγκεκριμένη στροφή τότε το ελαφρύτερο κερδίζει!!!!!. Οι καλές αναρτήσεις βοηθούν και στις δύο περιπτώσεις φυσικά. Για αυτό άλλωστε υπάρχουν και οι αεροτομές για να πιέζουν το όχημα πάνω στο δρόμο χωρίς να αυξάνεται η πραγματική μάζα του.
-
Το ειπες καλυτερα εσυ. Το ελαφρυτερο ειναι καλυτερο (σαν θεωρεια) αλλα αυτο δεν σημαινει βεβαια οτι ενα ελαφρυτερο αυτοκινητο θα παταει καλυτερα στον δρομο απο ενα βαρυτερο, μονο και μονο επειδη ειναι ελαφρυτερο. Μην μου πει κανενας οτι το Corsa πχ στριβει καλυτερα απο Μ5
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Μην μου πει κανενας οτι το Corsa πχ στριβει καλυτερα απο Μ5- H M5 στρίβει καλύτερα από το Corsa
(εξαρτάται ποιoς οδηγεί το Corsa)
- H M5 στρίβει καλύτερα από το Corsa
-
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
Μην μου πει κανενας οτι το Corsa πχ στριβει καλυτερα απο Μ5
- H M5 στρίβει καλύτερα από το Corsa
(εξαρτάται ποιoς οδηγεί το Corsa)
- Και η Minardi με τον Yoong από Μ5 με Schumi
- H M5 στρίβει καλύτερα από το Corsa
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Το ειπες καλυτερα εσυ. Το ελαφρυτερο ειναι καλυτερο (σαν θεωρεια) αλλα αυτο δεν σημαινει βεβαια οτι ενα ελαφρυτερο αυτοκινητο θα παταει καλυτερα στον δρομο απο ενα βαρυτερο, μονο και μονο επειδη ειναι ελαφρυτερο. Μην μου πει κανενας οτι το Corsa πχ στριβει καλυτερα απο Μ5E, καλά, αυτό εννοείται!
Αλλά η ίδια η Μ5 δεν θα είχε καλύτερο κράτημα αν της έλειπαν μερικά κιλάκια;;; Αυτό έκανε και η ίδια η BMW με την M3 CSL...(μέχρι και οροφή από ανθρακονήματα βάλαν οι τρελαμένοι!!!)
-
αυτο με το βάρος είναι η μεγαλύτερη παρανόηση απ όλες... μοιάζει μάλλον με την άλλη που λέει ότι ένα βαρύ αντικείμενο πέφτει πιο γρήγορα στη γη απ΄οτι ένα ελαφρύ, αν πέσουν απο το ιδιο ύψος (στην πραγματικοτητα πεφτουν μαζί - Γαλλιλαίος Νευτονας και λοιποι...)
οταν λέμε για το ελαφρυτερο οτι κραταει καλυτερα ΠΡΟΦΑΝΩΣ εννοουμε χωρις να αλλαξουμε αλλες παραμετρους
Παραδειγμα. Αν θελουμε να κανουμε ενα μπροστοκινητο να πεταει κωλο με το παραμικρο βάζουμε ενα σακι αμμο 50 κιλα στο πορτ μπαγκαζ. Η ουρα αποσταθεροποιειται εντυπωσιακα!
-
Ο χρήστης nikapos έγραψε:
Παραδειγμα. Αν θελουμε να κανουμε ενα μπροστοκινητο να πεταει κωλο με το παραμικρο βάζουμε ενα σακι αμμο 50 κιλα στο πορτ μπαγκαζ. Η ουρα αποσταθεροποιειται εντυπωσιακα!Κρίμα που δεν είναι εδώ ο Χημικός.
Θα μας έλεγε ότι το ίδιο μπορεί να επιτευχθεί με την τοποθέτηση 3 γεμάτων βαλιτσών στο πορτ μπαγκάζ!!!
-
Ο χρήστης Vasilios έγραψε:
8 Τα λάστιχα αντέχουν 3 χρόνια ή 60.000 χλμ.Ενώ το σωστό είναι???
(η λέξη κλειδί είναι το άντέχουν εδώ??)
-
Ο χρήστης nikapos έγραψε:
Παραδειγμα. Αν θελουμε να κανουμε ενα μπροστοκινητο να πεταει κωλο με το παραμικρο βάζουμε ενα σακι αμμο 50 κιλα στο πορτ μπαγκαζ. Η ουρα αποσταθεροποιειται εντυπωσιακα!Ή το αντίθετο... Θυμάται κανείς εκείνο το κορεάτικο (νομίζω) αυτοκίνητο που είχαν δοκιμάσει οι 4Τ στο παρελθόν (πρέπει να ήταν αρχές δεκαετίας '90, όταν είχαν πρωτοβγεί) στο οποίο ανακάλυψαν ότι ο αντιπρόσωπος είχε βάλει ένα σακί τσιμέντο στο χώρο της ρεζέρβας, για να βελτιώσει το κράτημα του πίσω άξονα?
αυτο με το βάρος είναι η μεγαλύτερη παρανόηση απ όλες... μοιάζει μάλλον με την άλλη που λέει ότι ένα βαρύ αντικείμενο πέφτει πιο γρήγορα στη γη απ΄οτι ένα ελαφρύ, αν πέσουν απο το ιδιο ύψος (στην πραγματικοτητα πεφτουν μαζί...)
... στο κενό αέρος, όχι σε κανονικές συνθήκες.
-
Ο χρήστης salome έγραψε:
8 Τα λάστιχα αντέχουν 3 χρόνια ή 60.000 χλμ.
Ενώ το σωστό είναι???
(η λέξη κλειδί είναι το άντέχουν εδώ??)
Μεχρι να 'φαγωθουν'.Οχι φυσικα να φανουν τα λινα αλλα οταν το βαθος των χαραξεων ειναι τουλαχιστον 1,5 χιλιοστο.
-
Ο χρήστης salome έγραψε:
8 Τα λάστιχα αντέχουν 3 χρόνια ή 60.000 χλμ.
Ενώ το σωστό είναι???
Όσα χιλιόμετρα δίνει ο κατασκευαστής. Κάποια ελαστικά με μαλακή γόμα δεν βγάζουν περισσότερα από 30,000 χλμ. Και φυσικά η διάρκεια ζωής εξαρτάται από το οδηγικό στιλ, τη συνέπεια στη συντήρηση (έλεγχος πιέσεων, ζυγοστάθμιση/ευθυγράμμιση τακτικά κτλ.) και τη γεωμετρία της ανάρτησης του εκάστοτε αυτοκινήτου, π.χ. αυτοκίνητα με απόκλιση στο σύστημα δ/νσης 'τρώνε' τα μπροστινά ελαστικά γρήγορα.
Και τέλος, αν αντιληφθούμε ότι το αυτοκίνητο δεν κρατά πια, το πρώτο πράγμα που υοπτευόμαστε είναι τα ελαστικά, αν έχουν κάμποσα χιλιόμετρα. Ρωτάμε λοιπόν έναν τεχνικό εμπιστοσύνης (κατά προτίμηση όχι το λαστιχά μας ) και αν ευθύνονται αυτά τα αλλάζουμε χωρίς δεύτερη σκέψη και χωρίς να σκεφτούμε χρόνια και χιλιόμετρα.
-
Ο χρήστης n_olympios έγραψε:
Παραδειγμα. Αν θελουμε να κανουμε ενα μπροστοκινητο να πεταει κωλο με το παραμικρο βάζουμε ενα σακι αμμο 50 κιλα στο πορτ μπαγκαζ. Η ουρα αποσταθεροποιειται εντυπωσιακα!
Ή το αντίθετο... Θυμάται κανείς εκείνο το κορεάτικο (νομίζω) αυτοκίνητο που είχαν δοκιμάσει οι 4Τ στο παρελθόν (πρέπει να ήταν αρχές δεκαετίας '90, όταν είχαν πρωτοβγεί) στο οποίο ανακάλυψαν ότι ο αντιπρόσωπος είχε βάλει ένα σακί τσιμέντο στο χώρο της ρεζέρβας, για να βελτιώσει το κράτημα του πίσω άξονα?
αυτο με το βάρος είναι η μεγαλύτερη παρανόηση απ όλες... μοιάζει μάλλον με την άλλη που λέει ότι ένα βαρύ αντικείμενο πέφτει πιο γρήγορα στη γη απ΄οτι ένα ελαφρύ, αν πέσουν απο το ιδιο ύψος (στην πραγματικοτητα πεφτουν μαζί...)
... στο κενό αέρος, όχι σε κανονικές συνθήκες.
-
Αυτο με το σακι το δοκιμασε καποιος στο TFRC και ισχυει. Τα κορεατικα κυκλοφορουν απο το 60, αλλο αν ηρθαν εδω αργοτερα. οσο για το σακι τσιμεντο, μπορει να του εδωσε μεγαλυτερη ευσταθεια στην ευθεια. στις στροφες το επιπλεον βαρος διωχνει την ουρα.
-
Σε κανονικες συνθηκες και σε κενο αερος ειναι το ιδιο. Οταν λεω για πιο βαρυ, εννοω κρατωντας τα υπολοιπα χαρακτηριστικα (ογκο και σχημα) ιδια, οποτε δεν παιζει ρολο η αεροδυναμικη αντισταση που υπεισερχεται οταν το πειραμα εκτελεστει στον αερα. Αρα και απο την ταρατσα της πολυκατοικιας να τα ριξεις θα φτασουν μαζι.
-
-
Ο χρήστης DAP έγραψε:
8 Τα λάστιχα αντέχουν 3 χρόνια ή 60.000 χλμ.
Ενώ το σωστό είναι???
(η λέξη κλειδί είναι το άντέχουν εδώ??)
Μεχρι να 'φαγωθουν'.Οχι φυσικα να φανουν τα λινα αλλα οταν το βαθος των χαραξεων ειναι τουλαχιστον 1,5 χιλιοστο.
Οχι απόλυτα σωστή άποψη... Ενα ελαστικό μπορεί να μην έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα και το πέλμα του να φαίνεται 'γεμάτο', αν όμως έχει μείνει στον ήλιο (ακόμη και καινούριο να είναι) ή έχει πολύ παλιά ημερομηνία παραγωγής, θα είναι ξεραμένο και ως εκ τούτου ακατάλληλο για το δρόμο.
-
Ο χρήστης nikapos έγραψε:
-
Αυτο με το σακι το δοκιμασε καποιος στο TFRC και ισχυει. Τα κορεατικα κυκλοφορουν απο το 60, αλλο αν ηρθαν εδω αργοτερα. οσο για το σακι τσιμεντο, μπορει να του εδωσε μεγαλυτερη ευσταθεια στην ευθεια. στις στροφες το επιπλεον βαρος διωχνει την ουρα.
-
Σε κανονικες συνθηκες και σε κενο αερος ειναι το ιδιο. Οταν λεω για πιο βαρυ, εννοω κρατωντας τα υπολοιπα χαρακτηριστικα (ογκο και σχημα) ιδια, οποτε δεν παιζει ρολο η αεροδυναμικη αντισταση που υπεισερχεται οταν το πειραμα εκτελεστει στον αερα. Αρα και απο την ταρατσα της πολυκατοικιας να τα ριξεις θα φτασουν μαζι.
-
Είσαι σίγουρος ότι όλα τα αυτοκίνητα αντιδρούν με τον ίδιο τρόπο? Εγώ θυμάμαι το 323 της Mazda το οποίο ήταν πιο σταθερό και στις στροφές όταν υπήρχε περισσότερο βάρος στον πίσω άξονα...
-
Οκ...
-
-
Ο χρήστης n_olympios έγραψε:
8 Τα λάστιχα αντέχουν 3 χρόνια ή 60.000 χλμ.
Ενώ το σωστό είναι???
(η λέξη κλειδί είναι το άντέχουν εδώ??)
Μεχρι να 'φαγωθουν'.Οχι φυσικα να φανουν τα λινα αλλα οταν το βαθος των χαραξεων ειναι τουλαχιστον 1,5 χιλιοστο.
Οχι απόλυτα σωστή άποψη... Ενα ελαστικό μπορεί να μην έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα και το πέλμα του να φαίνεται 'γεμάτο', αν όμως έχει μείνει στον ήλιο (ακόμη και καινούριο να είναι) ή έχει πολύ παλιά ημερομηνία παραγωγής, θα είναι ξεραμένο και ως εκ τούτου ακατάλληλο για το δρόμο.
ΣΩΣΤΟΤΑΤΟ.Ξεχασα τον ηλιο και την πολυκαιρια.
Θελω να δινω και συμβουλες -
- ΠΑΩ ΑΡΓΑ ΓΙΑΤΙ ΒΙΑΖΟΜΑΙ.
Αν βιαζομαι πολυ παω στην αριστερη με 40.
- ΠΑΩ ΑΡΓΑ ΓΙΑΤΙ ΒΙΑΖΟΜΑΙ.
-
Χμμμμμμ
Λοιπον, για την Μ5
Κανονικα, θα επρεπε να στριβει καλυτερα αμα ηταν πιο ελαφρια. ΑΛΛΑ η αναρτηση της Μ5, ειναι σχεδιασμενη με τετοιες παραμετρους ωστε να δουλευει σωστα οταν εχει Χ κιλα να σηκωσει. Αυτο γιατι η αντιδραση της αναρτησης ειναι αυτη που ειναι οταν το φορτιο ειναι αυτο για το οποιο ειναι σχεδιασμενη. Υπαρχει ισως η πιθανοτητα με ενα καλο ελαφρωμα, να εχεις προβληματα απο την αναρτηση γιατι θα την αποσυντονισεις (λαθος λεξη αλλα αυτη σκεφτηκα) και δεν θα δουλευει σωστα (πχ υπερβολικες ταλαντωσεις πανω κατω, ελλιπης αποσβεση κλπ κλπ) Οποτε εκει μπορει να εχεις χειροτερα αποτελεσματα ακριβως λογω του ελαφρωματος.
Ειναι περιεργη περιπτωση βεβαια και συμφωνουμε οτι γενικα ενα ελαφρθ αυτοκινητο εχει την δυνατοτητα να σχεδιαστει ετσι ωστε να στριβει καλυτερα απο ενα βαρυ.Για το τσιμεντο, ισως και να εχει καλυτερο κρατημα πισω γιατι το επιπλεον βαρος θα κανει τις ροδες να πατανε καλυτερα στο εδαφος. Το κατα ποσο αυτο το καλυτερα ειναι περισσοτερο απο την παραπανω αδρανεια (λογω τσιμεντου) που θα κανει το αυτοκινητο να θελει να υπερστρεψει, ειναι αυτο που θα αποφασισει αν θα φευγει η θα παταει καλυτερα.
Και μια μεγαλη αληθεια.....
Στην Ελλαδα η πιο γρηγορη λωριδα ειναι η δεξια....(δοκιμαστε το οταν εχει κινηση ειτε λιγη ειτε πολυ - εκτος μποτιλιαρισματος- και θα δειτε).... -
Σχετικά με το βάρος. Ας πάρουμε μία Βολβάρα 240 και ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Να θυμηθούμε τις κρούσεις από την Φυσική. Έχουμε δύο σφαίρες εκ των οποίων η μία είναι κατά πολύ βαρύτερη της άλλης. Σε μία σύγκρουση η βαρύτερη θα διατηρήσει την κινητική της κατάσταση σχεδόν ακέραιη ενώ η άλλη θα πάει όπου να 'ναι. Το ίδιο θα συμβεί και με την Βολβάρα. Στη σύγκρουση θα συμπαρασύρει το 'θύμα' της πάνω στην πορεία της και κανείς στη Βολβάρα δεν θα καταλάβει τι ή ποιόν πάτησαν!
κοινες παρανοήσεις (common misconceptions)