-
Σήμερα οδήγησα για πρώτη φορά (παρ΄ότι βρίσκομαι στην πέμπτη δεκαετία της ζωής μου) αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο και μπορώ να πώ ότι ενθουσιάστηκα από την απλότητα και την ευκολία οδήγησης, με αποτέλεσμα να έχω αποφασίσει το οικογενειακό που ψάχνω να είναι αυτόματο. Έριξα μια ματιά στους τιμοκαταλόγους και μου φάνηκε ότι μόνο το Passat υπάρχει σ΄αυτήν την κατηγορία με αυτόματο, είτε 1.400 με DSG, είτε 1.800 (απλό ή CC) με Tiptronic. Ξέρει κανείς και κάποιο άλλο;
Διευκρίνιση 1η : H Μercedes C180 είναι εκτός συναγωνισμού για ευνόητους λόγους.........
Διευκρίνιση 2η : To Jetta δεν είναι -για μένα- στην ίδια κατηγορία.
Διευκρίνιση 3η : Δεν με πειράζει να είναι και ντήζελ
Διευκρίνιση 4η : Δεν πάμε πάνω από 1.927 cc, πάλι για ευνόητους λόγουςΔυστυχώς είδα τις εκδόσεις του Insignia και ούτε σ΄αυτό βάζουν αυτόματο σε 1.600-1.800.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων με όσους ασχοληθούν και προσφέρουν τις γνώσεις τους. -
Σήμερα οδήγησα για πρώτη φορά (παρ΄ότι βρίσκομαι στην πέμπτη δεκαετία της ζωής μου) αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο και μπορώ να πώ ότι ενθουσιάστηκα από την απλότητα και την ευκολία οδήγησης, με αποτέλεσμα να έχω αποφασίσει το οικογενειακό που ψάχνω να είναι αυτόματο. Έριξα μια ματιά στους τιμοκαταλόγους και μου φάνηκε ότι μόνο το Passat υπάρχει σ΄αυτήν την κατηγορία με αυτόματο, είτε 1.400 με DSG, είτε 1.800 (απλό ή CC) με Tiptronic. Ξέρει κανείς και κάποιο άλλο;
Διευκρίνιση 1η : H Μercedes C180 είναι εκτός συναγωνισμού για ευνόητους λόγους.........
Διευκρίνιση 2η : To Jetta δεν είναι -για μένα- στην ίδια κατηγορία.
Διευκρίνιση 3η : Δεν με πειράζει να είναι και ντήζελ
Διευκρίνιση 4η : Δεν πάμε πάνω από 1.927 cc, πάλι για ευνόητους λόγουςΔυστυχώς είδα τις εκδόσεις του Insignia και ούτε σ΄αυτό βάζουν αυτόματο σε 1.600-1.800.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων με όσους ασχοληθούν και προσφέρουν τις γνώσεις τους. -
Σήμερα οδήγησα για πρώτη φορά (παρ΄ότι βρίσκομαι στην πέμπτη δεκαετία της ζωής μου) αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο και μπορώ να πώ ότι ενθουσιάστηκα από την απλότητα και την ευκολία οδήγησης, με αποτέλεσμα να έχω αποφασίσει το οικογενειακό που ψάχνω να είναι αυτόματο. Έριξα μια ματιά στους τιμοκαταλόγους και μου φάνηκε ότι μόνο το Passat υπάρχει σ΄αυτήν την κατηγορία με αυτόματο, είτε 1.400 με DSG, είτε 1.800 (απλό ή CC) με Tiptronic. Ξέρει κανείς και κάποιο άλλο;
Διευκρίνιση 1η : H Μercedes C180 είναι εκτός συναγωνισμού για ευνόητους λόγους.........
Διευκρίνιση 2η : To Jetta δεν είναι -για μένα- στην ίδια κατηγορία.
Διευκρίνιση 3η : Δεν με πειράζει να είναι και ντήζελ
Διευκρίνιση 4η : Δεν πάμε πάνω από 1.927 cc, πάλι για ευνόητους λόγουςΔυστυχώς είδα τις εκδόσεις του Insignia και ούτε σ΄αυτό βάζουν αυτόματο σε 1.600-1.800.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων με όσους ασχοληθούν και προσφέρουν τις γνώσεις τους. -
Ο χρήστης deep purple έγραψε:
Σήμερα οδήγησα για πρώτη φορά (παρ΄ότι βρίσκομαι στην πέμπτη δεκαετία της ζωής μου) αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο και μπορώ να πώ ότι ενθουσιάστηκα από την απλότητα και την ευκολία οδήγησης, με αποτέλεσμα να έχω αποφασίσει το οικογενειακό που ψάχνω να είναι αυτόματο. Έριξα μια ματιά στους τιμοκαταλόγους και μου φάνηκε ότι μόνο το Passat υπάρχει σ΄αυτήν την κατηγορία με αυτόματο, είτε 1.400 με DSG, είτε 1.800 (απλό ή CC) με Tiptronic. Ξέρει κανείς και κάποιο άλλο;
Διευκρίνιση 1η : H Μercedes C180 είναι εκτός συναγωνισμού για ευνόητους λόγους.........
Διευκρίνιση 2η : To Jetta δεν είναι -για μένα- στην ίδια κατηγορία.
Διευκρίνιση 3η : Δεν με πειράζει να είναι και ντήζελ
Διευκρίνιση 4η : Δεν πάμε πάνω από 1.927 cc, πάλι για ευνόητους λόγουςΔυστυχώς είδα τις εκδόσεις του Insignia και ούτε σ΄αυτό βάζουν αυτόματο σε 1.600-1.800.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων με όσους ασχοληθούν και προσφέρουν τις γνώσεις τους.Skoda octavia 5 και σε sedan και σε station με dsg αυτοματο.
http://www.skoda-auto.gr/models/octavia ... echnology/ -
dsg ή triptonic ?
-
Η νέα (οσονούπω) θα έχει DSG...
-
Αν ρωτήσεις μπορεί κι άλλες εταιρείες να έχουν αυτόματο ακόμα κι αν δεν το διαφημίζουν. Αν και σε αυτό το μέγεθος δεν νομίζω άλλος πλην των VW, Seat, Skoda να προσφέρει αυτόματο και χώρους με μέχρι 1800 κυβικά. Η Audi και Mercedes ακριβαίνουν και οι ιάπωνες είναι δίλιτροι ή αργοί (1600κυβ).
Επίσης συνήθως τα αυτόματα είναι επί παραγγελία οπότε αργούν πιο πολύ να έρθουν.
Υπάρχουν αυτόματα και αυτόματα, ίσως αξίζει να οδηγήσεις κι άλλα (ακόμα κι αν είναι έξω από την κατηγορία μεγέθους, λεφτών, κυβικών) για να αποκτήσεις ιδίαν άποψη. Κάθε είδος αυτόματου κιβωτίου έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε παραδοσιακού τύπου με μετατροπέα ροπής, συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης, ημιαυτόματα και ημιαυτόματα με διπλό συμπλέκτη όπως το DSG.
Παρά όλα τα παραπάνω δεν σου κρύβω ότι το πακέτο του Passat είναι πολύ καλό στους περισσότερους τομείς χωρίς να υστερεί αντικειμενικά κάπου και ακόμα κι αν το πάρεις χωρίς να ψάξεις δυσαρεστημένος δεν θα είσαι. Επειδή όμως παίζει και πετρέλαιο νομίζω ότι αξίζει λίγο ακόμα ψάξιμο, υπάρχουν μερικοί πετρελαιοκινητήρες 1900 κυβικών... -
Η 159 1.900cc δεν βγαίνει και με αυτόματο?
-
Ο χρήστης paokkerkir έγραψε:
Η 159 1.900cc δεν βγαίνει και με αυτόματο?Ναι το Q tronic αλλα διαθετει ο φιλος απο 37.500 ευρω? Βαλε καποια εκπτωση και εισαι απο 35+
-
Saab 9-3 1.8t (150-175hp) με 5τάχυτο αυτόματο...
Saab 9-3 1.9 1.9 TiD με αυτόματο 6τάχυτο
Honda Civic 1.8 i-VTEC i-shift
Toyota Avensis 1.8l VVT-i Aυτόματο 4τάχυτο(;)
Αlfa Romeo 159 1.9JTD 6τάχυτο Qtronic -
**Scandinavian **sτην ιστοσελίδα της Saab δεν αναφέρει τίποτα για αυτόματο στα 1.800. Είσαι σίγουρος;>Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Υπάρχουν αυτόματα και αυτόματα, ίσως αξίζει να οδηγήσεις κι άλλα (ακόμα κι αν είναι έξω από την κατηγορία μεγέθους, λεφτών, κυβικών) για να αποκτήσεις ιδίαν άποψη. Κάθε είδος αυτόματου κιβωτίου έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε παραδοσιακού τύπου με μετατροπέα ροπής, συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης, ημιαυτόματα και ημιαυτόματα με διπλό συμπλέκτη όπως το DSG.
Tι διαφορά ακριβώς έχουν, γνωρίζεις; Για παράδειγμα εγώ αυτό που οδήγησα ήταν Mercedes σειρά C. Έβαλα στο D και μέχρι να φτάσω δεν ξαναπείραξα τον μοχλό. Τα υπόλοιπα θέλουν περισσότερη ενασχόληση ή όχι; Κι έπειτα ποιά η διαφορά αυτόματου και ημιαυτόματου ή DSG; Κι αν πάμε παραπέρα αυτό που φοράει το Prius τι είναι; (μίας σχέσης μου είπαν από την Toyota τι πάει να πεί αυτό;)
-
Σύντομη απάντηση: Πρακτικά σε όλα βάζεις Drive και πας. Μετά όταν πατάς γκάζι προχωράς φρένο σταματάς..... Στις λεπτομέρειες όμως υπάρχουν διαφορές, πρέπει να οδηγήσεις εκπροσώπους και από τα άλλα είδη για να καταλάβεις. Φαίνεται όμως ότι ο παραδοσιακός τρόπος (βελτιωμένος όπως είναι) σε κάποια θέματα είναι αξεπέραστος.
Υπάρχουν όμως διαφορές, χωρίς να είμαι πλήρης....
-Τα παραδοσιακά αυτόματα με μετατροπέα ροπής (όπως της Mercedes που οδήγησες) είναι πιο ενεργοβόρα και λίγο θορυβώδη (αυτόν τον ήχο της ηλεκτρικής σκούπας σε χαμηλές ταχύτητες) αλλά έχουν ωραίο απαλό ξεκίνημα και αλλαγές, ωραία αίσθηση επιτάχυνσης μετά την αρχική εκκίνηση, αν αφήνεις το φρένο προχωράνε πολύ αργά (πχ κολλημένος σε κίνηση δεν μετακινείς το πόδι για να πατήσεις γκάζι να πας 2 μέτρα πιο εμπρός όπως και στα διόδια) και το σπουδαιότερο, ιδίως για γυναίκες, ότι σε ελαφρά ανηφόρα δεν κυλάνε πίσω. Συνήθως έχουν θέσεις P (parking), R (όπισθεν), N (νεκρά), D (Drive) και είτε νούμερα 4,3,2,Low, κουμπιά Sport, Winter κα. Με το D τα κάνεις όλα αλλά με τα άλλα μπορείς να κατεβάζεις ή να μην επιτρέπεις να βάλει ταχύτητα μεγαλύτερη από την ονομασία. Επίσης συχνά πια υπάρχει και σειριακή λειτουργία όπου επιλέγεις ταχύτητα με το μοχλό ή με κουμπιά ή λεβιεδάκια στο τιμόνι. Τα κιβώτια με μετατροπέα ροπής προσφέρουν απαλότητα, πολλαπλασιασμό ροπής στα δύσκολα (ανηφόρες, φορτία, τρέιλερ) και σχετικά αυξημένη κατανάλωση στην πόλη προτού κλειδώσει ο μετατροπέας ροπής (που γίνεται συνήθως με 3η και με 2000+στροφές και πάνω). Οι αλλαγές ταχυτήτων απαιτούν κάποιο μικρό χρόνο αλλά πλέον δεν είναι όπως τα παλιά που περίμενες.- Τα ημιαυτόματα έχουν ένα συμβατικό κιβώτιο με 5-6-7 ταχύτητες και αναλώσιμο συμπλέκτη που όμως ενεργοποιείται αυτόματα όταν είσαι σε λειτουργία αυτόματη (που πάλι δεν κάνεις τίποτα, Drive) ή χειροκίνητα κουνώντας το μοχλό ή τα αυτάκια/κουμπάκια. Τα ημιαυτόματα με διπλό συμπλέκτη (όπως το DSG ή S-tronic ή...) προεπιλέγουν και την επόμενη ταχύτητα έτσι ώστε η επόμενη αλλαγή να γίνει πολύ γρήγορα και ανεπαίσθητα. Δεν καίει παραπάνω αλλά δεν είναι τόσο απαλό. Δεν ξέρω τι κάνει σε ανηφόρα και όταν αφήνεις το φρένο.
- Τα CVT (μάλλον τέτοιο έχει το Prius, όπως και το Jazz αλλά και μερικά σουβοειδή) συνεχώς μεταβαλόμενης σχέσης πολύ χονδρικά έχει δυο γρανάζια με έναν ιμάντα ανάμεσά τους με ικανότητα να αλλάζει η ενεργή διάμετρος των γραναζιών έτσι ώστε να μπορεί να διατίθενται άπειρες διαφορετικές σχέσεις, η σωστή κάθε φορά. Παλιότερα υπήρχαν προβλήματα αξιοπιστίας και διαχείρισης μεγάλης ισχύος αλλά φαίνεται ότι πια ξεπεράστηκαν. Πολλούς τους ξενίζει ότι ο κινητήρας λειτουργεί συχνά με τις ίδιες στροφές (συνήθως αυτές της μέγιστης ροπής) και επιταχύνει αλλάζοντας σταδιακά σχέση στο κιβώτιο και όχι ανεβάζοντας στροφές. Μερικοί νιώθουν ότι ο κινητήρας ανεβάζει πιο πολλές στροφές από όσο θα ήθελαν όταν κινούνται ήρεμα (και άρα κάνει θόρυβο). Στη χειροκίνητη λειτουργία του επιλέγεις ανάμεσα από κάμποσες προεπιλεγμένες (από τις άπειρες) σχέσεις.
Όλα τα είδη είναι πλέον σχετικά έξυπνα (ελέγχονατι από το δικό τους εγκέφαλο) ώστε να κρατάνε την ταχύτητα και να μην αλλάζουν προς τα επάνω μόλις χαλαρώσεις στο γκάζι σε κατηφόρα, στροφές και μπορεί και να κατεβάζουν όταν φρενάρουμε (ιδίως αν αφήσουμε απότομα το γκάζι). Επίσης διαθέτουν διάφορα προγράμματα (που επιλέγουν μοναχά τους αναγνωρίζοντας το στυλ οδήγησης) για πόλη, βουνό κλπ.
-
Ευχαριστώ πολύ. Αναλυτική -κατά το δυνατόν- παρουσίαση, με βοηθά ιδιαίτερα. Και πάλι ευχαριστώ
-
Επειδή φαίνεσαι για τύπος που δίνει σημασία στην άνεση, δοκίμασε και το CVT. Το ότι δεν υπάρχουν ταχύτητες σημαίνει ότι δεν υπάρχει και το στιγμιαίο κόμπιασμα που νιώθεις σε άλλα αυτόματα πάνω στην αλλαγή. Μεγάλη διαφορά στην άνεση, ειδικά σε συνθήκες όπως κίνηση με συνεχή σταμάτα-ξεκίνα ή ορεινό στροφιλίκι.
-
Μιας και εγώ ξεκίνησα την συζήτηση, να δώσω κι ένα νέο ερέθισμα με κάτι που διάβασα σήμερα: Δίπλα στο Passat βάλτε και το καινούργιο Avensis: 1.800cc, 147 (ατμοσφαιρικά άλογα), 18,3 κιλά ροπής, αυτόματο κιβώτιο μάλλον τύπου CVT απ΄ότι κατάλαβα (δεν ξέρω αν κατάλαβα καλά δεν ξέρω πολλά από αυτόματα), το οποίο γίνεται σειριακό με 7 σχέσεις. Με δεδομένη την αξιοπιστία της συγκεκριμένης εταιρείας, την εξαετή εγγύηση και τον ατμοσφαιρικό κινητήρα που για μένα σε βάθος χρόνου προτιμητέος από τον τουρμπάτο, λέω να περιμένω να το δω.............
-
Βεβαίως βεβαίως. Αλλά να τα οδηγήσει κιόλας όλα. Και στη δοκιμή να περιλαμβάνονται ανηφόρες (κυλάει πίσω?), κατηφόρες (σε φρενάρει?), καλή επιτάχυνση (αίσθηση αλλαγών, θόρυβος, ισχύς) και ταχύτητες ταξιδιού (φασαρία, άνεση).
Seagment D: Υπάρχει αυτόματο πλην Passat, μέχρι τα 1.800cc ;