-
-edit-
-
Αυτή μάλιστα είναι μια πολύ σωστά τεκμηριωμένη άποψη (του φίλου Parietti) πάνω στο θέμα που συζητάμε...
Όσον αφορά την εγγύηση η BMW ανέκαθεν έδινε μικρό χρονικό διάστημα εγγύησης (θυμάμαι τα 2 χρόνια για μηχανικά στην καινούργια μου τότε 316 Ε36 του 1992, η οποία στάθηκε παλικάρι με 420.000 χιλ., ούτε κιχ). Επομένως αυτό δεν λέει τίποτα απολύτως.
Όπως δεν λέει και το γεγονός ότι η X3 ανακυρήχθηκε ως το πιο αξιόπιστο αμάξι σύμφωνα με την ADAC στη Γερμανία με την σειρά 1 στην τρίτη θέση και το ΜΙΝΙ στην τέταρτη. -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
(...)-
Μην παρασύρεσαι από τις εργοστασιακές τιμές, υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις με την πραγματικότητα, και φυσικά επιδόσεις δεν είναι μόνο το 0-100 και η τελική. Η μεγάλη πανωλεθρία έρχεται στις ρεπρίζ.
-
Ας μιλήσουμε με αριθμούς, τότε, για να δούμε το αν και κατά πόσο υπάρχει διεύρυνση, και τι ποσοστό της γκάμας καταλαμβάνουν τα 316. Από τις Compact E36, με συνολικό αριθμό παραγωγής 396.122, οι 247.202 ήταν 316, ήτοι 62,5%. Από τις Coupe E36, τα 316 αγγίζουν το 25% επί του συνολικού αριθμού παραγωγής, δηλαδή 1/4, ποσοστό που ξανασυναντάμε στην Ε30. Στις Ε46 compact το ποσοστό των -16 φτάνει το 50%. Σου φαίνεται αμηλετέα αυτή η διεύρυνση; Ή μήπως θέλεις να δούμε και σε απόλυτα νούμερα, πόσο αυξήθηκε η παραγωγή της κατά τις τελευταίες δεκαετίες; Αν, μιλώντας για 'πολύ μικρότερα αυτοκίνητα' αναφέρεσαι στην Isetta, δεν θα πρέπει να αγνοείς ότι ήταν εντελώς διαφορετικές οι συνθήκες που γέννησαν την Isetta, με την bmw να παλεύει να σταθεί στα πόδια της, και να έχει ήδη στην πλάτη της και τη δυσβάσταχτη ζημία την οποία προκάλεσαν οι 501/502/503. Η Ιsetta ήταν το κατάλληλο αυτοκίνητο την κατάλληλη στιγμή, και ουδεμία συνάφεια ιστορική ή οικονομοτεχνική έχει με την -16.
-
Το ότι δεν έχει ζημία στην εικόνα της ισχύει επειδή το λες εσύ; Και πρέπει και να σε πιστέψω επειδή αν υπήρχε, θα την καταργούσε; Η εικόνα της σαφώς και πλήττεται για δύο βασικούς λόγους: πρώτον, υπονομεύεται αγρίως το exlusivity, που οπωσδήποτε δεν είναι τόσο αυστηρά οριοθετημένο και περιορισμένο όσο στην Maserati π.χ., κανείς λογικός άνθρωπος δεν θα περίμενε να ρίξει η bmw την ετήσια παραγωγή της στα 10.000 κομμάτια της Ferrari, αλλά δεν παύει να υφίσταται -σε διαφορετική κλίμακα- και να την διαχωρίζει από τους πιο μαζικούς κατασκευαστές βλ. vw, opel, toyota κ.λπ. Υπάρχει μία πολύ λεπτή γραμμή μεταξύ κερδοφορίας και αποκλειστικότητας, που κατ΄εμέ πρέπει να τηρείται. Η Ferrari -μιας και πιάσαμε αυτό το παράδειγμα- έχει δηλώσει ότι δεν πρόκειται να αυξήσει την παραγωγή της πάνω από τις 10.000 μονάδες και ο λόγος είναι συγκεκριμένος.
-
Το χρηματιστήριο επηρεάζεται όχι μόνο από τις πραγματικές εξελίξεις στην οικονομία αλλά σε μεγάλο βαθμό και από την ψυχολογία των επενδυτών -που μπορεί να διαμορφώνεται από εκτιμήσεις, φόβους, ανησυχίες, φημολογία κ.λπ. Να σου αναφέρω απλώς ενδεικτικά, ότι η μετοχή της volkswagen απώλεσε κατά το τελευταίο οικονομικό 6μηνο του 1999, ένα διόλου ευκαταφρόνητο 24%, εξαιτίας της ανησυχίας των μετόχων ότι η στρατηγική της κοινής πλατφόρμας που είχε οδηγήσει σε έντονη ομοιομορφία και επικάλυψη μεταξύ των θυγατρικών του group, θα μπορούσε να προκαλέσει πτώση στις πωλήσεις και μείωση της κερδοφορίας. Η bmw έχει πολύ μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους στα μεγαλύτερα 6cyl., v8, v10, v12, και -καθαρά προσωπική εκτίμηση- εκεί θα πρέπει να εστιάσει, αποσπώντας ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι της συγκεκριμένης αγοράς.
-
Δεν είπε κανείς ότι η 316 είναι λιγότερο ποιοτική κατασκευαστικά σε σχέση με τις υπόλοιπες 3άρες. Αναφέρθηκα στην γενικότερη ποιότητα του αυτοκινήτου, στην οποία συμπεριλαμβάνονται και οι επιδόσεις, οι οποίες λάμπουν δια της απουσίας τους στην 316.
-
Για σάπιες επιδόσεις, βλ.1
-
Την 1602 μπόρεσαν να την αποκτήσουν περισσότεροι από ότι τις μεγαλύτερες bmw, αλλά εδώ μας ενδιαφέρει ο συνολικός αριθμός παραγωγής, o οποίος κατά τον 10ετή κύκλο του μοντέλου έφτασε τις 244.116. Και υπενθυμίζω και πάλι: ακόμα δεν είχαν ξεπεραστεί απόλυτα οι ανησυχίες που πυροδότησε η κρίση του '50, όσο κι αν η ανάληψη από τον Quandt ενέπνευσε εμπιστοσύνη, και η bmw ζητούσε εναγωνίως ρευστότητα, προκειμένου να μην ξαναβρεθεί σε τόσο δυσμενή θέση.
Μεταπολεμικά, η εταιρεία κατέβαλλε τιτάνιες προσπάθειες, σε πρώτη φάση για να επιβιώσει, και σε δεύτερη για να εδραιωθεί μεταξύ των κατασκευαστών κύρους (με κύριο ανταγωνιστή την Mercedes και αρκετά αργότερα την Audi). Η ανοικονόμητη αύξηση της παραγωγής, πέρα από την 'αποκλειστικότητα', μπορεί να οδηγήσει και σε πτώση της ποιότητας, σε αυξημένα κρούσματα αναξιοπιστίας κ.λπ (ενδεικτικά τα στοιχεία που παρέθεσε η alba). Άρα, δεν είναι τα πράγματα τόσο απλά, όσο νομίζεις ή θες να τα βλέπεις.
@Alba,
Όπως γράφω και παραπάνω, η bmw έχει αγωνιστεί για να αποβάλλει την εικόνα του οικονομικού κατασκευαστή, που είχε τουλάχιστον πριν την έλευση της 328. Από την 328 και μετά, με την πολύ οδυνηρή για την εταιρεία παρένθεση του β' π.π., και των επιπτώσεών της για τουλάχιστον μία δεκαετία, ανεβαίνει την κλίμακα εντυπωσιακά γρήγορα.
-
-
H 316 θα υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει για τον απλούστατο λόγο ότι συμβάλλει στη μείωση των ρύπων της εταιρείας ανά πωλούμενο αυτοκίνητο..είτε είναι σπορ η BMW είτε όχι.Για τον ίδιο λόγο η Mercedes έχει βγάλει την Α και B-class ενώ και οι C-class και Ε-class πωλούν κυρίως στα 1800...
η Volvo προσφέρει τα φθηνότερά της μοντέλα με κινητήρες 1.6...για να ισορροπήσει σε άλλα της μοντέλα που έχουν πολύ υψηλό κυβισμό όπως το S80(αντίπαλο της σειράς 5,Ε-class και Α6)που έχει ως μικρότερο κινητήρα αυτόν των 2500κ.εκ. όταν οι ανταγωνιστές του πουλάνε ως 1800άρια ή 2λιτρα ή το S60 που στο εξωτερικό υπάρχει από 2.4 και πάνω
Αυτοί λοιπόν οι κινητήρες υπάρχουν πέραν των ρύπων και για τις πιο μικρές και λιγότερο εύπορες αγορές χωρίς να υπάρχει κίνδυνος απαξίωσης των εταιριών ακριβώς γι'αυτό τον λόγο...
τέλος,οι Ευρωπαίοι όταν αγοράζουν 3άρα,C-class,A4,9-3,S40,159 ή μεσαία οικογενειακά(Passat,407 κτλ)τα αγοράζουν ως 2λιτρα diesel ενώ το ίδιο συμβαίνει και για τα πιο μεγάλα(Ε-class,A6,5άρα)τα οποία πωλούνται σωρειδόν ως 2λιτρα diesel...(εξαίρεση τα S80 και XF που πωλούνται με κυβισμό άνω των 2.5λίτρων diesel)....και ως γνωστόν δεν υπάρχει αυτή η επιλογή για την πλειονότητα των Ελλήνων...
Και βέβαια από όλα αυτά εξαιρείται η αγορά της Γερμανίας όπου προσθέτετε όσα κυβικά θέλετε και αυτό όχι λόγω οικονομικής άνεσης των Γερμανών σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους αλλά κυρίως λόγω έλλειψης ορίων ταχύτητας στις Αutobahn... -
απλό
status symbol
mercedes alternative..
και καλές επιδόσεις στο ¨αδύναμο¨ φύλο...
τίποτα πιό εύκολο, δεν έχουμε;
-
Ο χρήστης scandinavian έγραψε:
H 316 θα υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει για τον απλούστατο λόγο ότι συμβάλλει στη μείωση των ρύπων της εταιρείας ανά πωλούμενο αυτοκίνητο..Αν σταματήσει να υπάρχει, θα συμβάλλει πολύ περισσότερο...
Πάντως, ίδιες εκπομπές CO2 έχει με την 2λίτρη 318, δηλαδή 142gr/km, και μόλις 4gr/km λιγότερο από την 320 με τους 170 ίππους.
Στον πραγματικό κόσμο, όμως, υπό επιτάχυνση και φορτίο, η αυξημένη κατανάλωση της 316 θα γείρει τα πράγματα εις βάρος της. Με τέτοιο μοτέρ πτώμα και βάρος κοντά στα 1.400kg, δεν μπορείς να περιμένεις και ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις, υπό πίεση. -
Προς Pai mei αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο
-
Επιδόσεις. Οι χαρακτηρισμοί 'τραγικές' και 'σάπιες' είναι βαρύτατοι ιδιαιτέρως αν λάβεις υπόψη τις χώρες που κυκλοφορεί η 316 και τα λοιπά αυτοκίνητα που συνήθως συναντά σε αυτές. Αν είχες γράψει (και ορισμένοι άλλοι πιο πριν) π.χ. 'απλά επαρκείς' ή 'απέχουν από τις υπόλοιπες 3άρες', ή 'θα στεναχωρήσει ορισμένους' ή έστω 'οριακές', ουδείς θα ενίστατο. Η 316 δεν είναι/ήταν σπορ αυτοκίνητο ποτέ.
-
Αν η ΒΜW εστιάσει στα 6/8/10/12 κύλινδρα μοντέλα της τότε είναι που μπορεί να την 'πάρει και να την σηκώσει' λαμβάνοντας υπόψη τα κάτωθι :
α. τα μικρά της εξασφαλίζουν όγκο παραγωγής και κατά συνέπεια οικονομίες κλίμακας και
β. τα μικρά της εξασφαλίζουν ευκολότερη διεύρυνση προς τα πιο κάτω σε περίπτωση που το πετρέλαιο συνεχίσει να πηγαίνει κατά διαόλου, η Αμερική (η αιχμή του δόρατος για τα μεγάλα της) επιβάλλει δασμούς σε αυτό, ο δε πλανήτης είναι πράγματι στην δυσχερή περιβαντολλογική κατάσταση που μας λένε ότι είναι και επιβληθούν και άλλοι περιορισμοί σε διοξείδια και λοιπούς ρύπους . Ήτοι από τα παραπάνω ο μόνος ορατός δρόμος είναι FURTHER DOWNSIZING με ολίγον από ηλεκτρικά/υβριδικά.
γ. τα μικρά της εξασφαλίζουν επιπλέον πωλήσεις σε ορισμένες αγορές όπως η ψωροκώσταινα, που αλλιώς δεν θα είχε.
δ. Το μερίδιο αγοράς που έχει η BMW στα 6/8/10/12 κύλινδρα upmarket μοντέλα είναι πλέον, θηριώδες. Πόσο ακόμη θα το αυξήσει αν εστιάσει κι άλλο σε αυτό δοθέντος του β.? Μήπως είναι τυχαίο ότι μετά/παράλληλα από το οικονομικό ναυάγιο με τη Rover λανσάρισε τα νέα mini αλλά και τα SUV της προκειμένου να μπει σε νέες αγορές που της εξασφάλιζαν ακόμη μεγαλύτερο όγκο παραγωγής και πιθανά μεγαλύτερα κέρδη? Που θα ήταν αυτή τη στιγμή η BMW χωρίς αυτά (δηλαδή χωρίς το 30% και βάλε της παραγωγής της)? Ίσως στο χαρτοφυλάκιο ενός αυτοκινητιστικού γίγαντα. -
Σε συνέντευξή του (σε ελληνικό περιοδικό) ο διευθυντής εξέλιξης της ασσύληπτης Μ3 είπε αμέσως μετά την παρουσίαση του μοντέλου ότι αυτή η σειρά είναι ίσως η πιο ισχυρή που θα βγει ποτέ διότι, κρίνοντας από την παρούσα κατάσταση στα οικολογικά θέματα κατά την άποψή του ο δρόμος προς τα κάτω είναι ίσως μονόδρομος.
-
Είναι γνωστό ότι η ηγέτης της Γερμανίας, προσκολλημένη στα συμφέροντα των μεγάλων λέγε με BMW , Merc, δεν συζητούσε επί μακρόν για μείωση των ορίων εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα .Εντελώς ξαφνικά στην πρόσφατη σύσκεψη πολιτικών αρχηγών με τον Σαρκοζί κ.α. άλλαξε γνώμη κατά 180 μοίρες (προηγουμένως την είχαν προγκήξει όλοι οι ... πράσινοι). Ήτοι μήπως επίκειται (και ορθώς) και άλλο downsizing? Θα δούμε σύντομα καμμιά ...314 και θα λέμε και πού 'σαι ακόμη.
...Just follow the money.
-
-
Πάντως,δεν ξέρω τι λέτε εσείς αλλά αν όχι η πλειοψηφία,τότε ένα μεγάλο μέρος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων της τελευταίας 3άρας(και ειδικά πριν την έλευση της νέας C-class) τουλάχιστον στην περιοχή μου αλλά και σε όλη την Αθήνα νομίζω ότι είναι η 320i...παλιότερα σπάνια έβλεπες 320i...όπως επίσης μου φαίνεται απίστευτο το γεγονός ότι πλέον τα πρώτα σε πωλήσεις μεσαία είναι μακράν η C-class και η 3άρα με εναλλαγές στην κορυφή έχοντας αφήσει κατά πολύ πίσω Passat,Mondeo,Vectra,407,Avensis κτλ... ενώ στις πρώτες θέσεις πλασάρεται και το Α4,S40 κ.ά...πραγματικά αδιανόητο πριν από ελάχιστα χρόνια...
-
Ο χρήστης nikosxeng έγραψε:
απλόstatus symbol
mercedes alternative..
και καλές επιδόσεις στο ¨αδύναμο¨ φύλο...
τίποτα πιό εύκολο, δεν έχουμε;
Υπάρχει κάτι άλλο;
dstou μήπως εσύ αγόρασες την 316 για κάποιον άλλο από τους προαναφερθέντες λόγους; (όχι όλους απαραίτητα εννοείται)
Μήπως έχεις να μας αναπτύξεις κάποια άλλη θεωρία περί ιερότητας μετάλου και ψυχής της μηχανής όπως κατηγορούνται ότι κάνουν οι alfisti;
Όσον αφορά εμένα, την πήρες; Με γειά σου και χαρά σου και μια χαρά αμάξι οδηγείς. Όπως εγώ ξέρω συνειδητά ότι με την 147 δεν βάζω φωτιά στο δρόμο όπως ένα ομοχρήματο FR έτσι κι εσύ φαντάζομαι ότι δεν αγνοείς το ότι θα δυσκολεύεσαι να περάσεις ένα Clio 1,4. Επιλογές είναι αυτές.Άσχετο με την 316. Μου έκανε εντύπωση που κάτοχος Μ3 θεωρούσε χρέπι την Granturismo επειδή όπως είπε 'την περνάει από πάνω...'.
Κουτοί, άσχετοι και αμόρφωτοι άνθρωποι υπάρχουν παντού. Δεν υπάρχει λόγος να αναπτύξουμε και θεωρίες -
Ποτέ δεν είχα BMW, ούτε σκοπεύω να αποκτήσω στο άμεσο μέλλον για διάφορους λόγους. Ο βασικότερος είναι ότι στα κυβικά που μπορώ να παίξω, έχω κι' άλλες επιλογές.
Ολα τα αυτοκίνητα που είχα προέρχονταν από διάφορες χώρες. Το μόνο που δεν είχα ποτέ ήταν του ανατολικού μπλοκ. Ποτέ όμως δεν ήμουν οπαδός καμμιάς σχολής. Γι 'αυτό αν δεις ότι (λίγα) ποστ έχω μέχρι στιγμής δεν κλίνω προς καμμία κατεύθυνση.Και για να μπω στο θέμα θα αναρτήσω την άποψή μου από τις 3/10/2008
Εγώ συμφωνώ απόλυτα με τον teo75.
Έχοντας καταλάβει η αντιπροσωπεία ότι οι λιγούρηδες που ρωτάνε για το 316 δεν μπορούν, ή δεν θέλουν, να πάρουν το μεγαλύτερο που είναι 2.000 κυβικά , βαράει το μικρό στο κεφάλι με την ευγενική συνδρομή του κράτους-λήσταρχου.
Δεν θα εκπλαγώ αν από το 316 κερδίζει περισσότερα απ' ότι στο 318!
BMW 316 ΥΠΕΡΤΙΜΗΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΓΙΑΤΙ?