-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
Φαντάσου να υπήρχε το TGV από Θράκη μέχρι μέχρι Πάτρα.
αυτο φανταζομαι και με πιανουν τα γελια.
σε 50 χρονια, και ΑΝ
Ειπα εγώ ότι θα γίνει αύριο?
Δε λες καλύτερα του αγίου ποτε να είσαι μέσα. -
Ακούω τώρα στο ραδίοφωνο της ΝΕΤ έναν κύριο Πατέστο που λεει τα εξής:
- αν κλείσει η Ολυμπιακή και ανοίξει σαν νέα εταιρία τότε δεν θα είναι ασφαλής
Δηλαδή τώρα που ότι και αν (δεν) κάνει κάποιος τεχνικός δεν έχιε κυρώσεις ούτε πρόκειται να απολυθεί είναι πιο ασφαλής. Παρ'όλα αυτά τρομάζει και θα έλεγα εκβιάζει τον κόσμο.
*- η Ολυμπιακή δεν είναι ζημιογόνα γιατί αν ήταν θα έπρεπε να έχουν πάει φυλακή όλες οι διοικήσεις της. *
Δεν ξέρω πόσο καλές ήταν ή δεν ήταν οι διοικήσεις αλλά ακόμα και τον Carlos Ghon να έβαζαν διοικητή της Ολυμπιακής ή οποιασδήποτε εταιρίας με αυτό το τραγελαφικό μοντέλο λειτουργίας και του απαγόρευαν να το αλλάξει, τι θα μπορούσε να κάνει?
(το καλύτερο απο όλα)
- Η Ολυμπιακή έχει προοπτικές να αναπτυχθεί.
Απλώς είναι στο ξεκίνημά της μάλλον, τα πρώτα 100 χρόνια είναι τα δύσκολα..
-
Άντε να κλείσει το μπουρδέλο μπας και ανασάνει λίγο το κράτος και ο κοσμάκης...
Είναι λέει η πιο ζημιογόνος εταιρία της Ευρώπης!!!!!
Φανταστείται μια δεύτερη Aegean στην Ελλάδα. Μόνο καλό για τον επιβάτη θα κάνει ο ανταγωνισμός. -
Αν η Ολυμπιακή ήταν ιδιωτική εταιρεία, πόσο καιρό θα έμενε ανοιχτή και πόσοι θα ασχολούνταν με 'την τύχη του προσωπικού της';
-
Αν ήταν ιδιωτική είτε θα είχε αναδιοργανωθεί πλήρως είτε θα είχε κλείσει.
Το τραγικό είναι πως για το προσωπικό προβλέπεται είτε απορόφηση στο δημόσιο σε άλλη θέση είτε εθελουσία έξοδος (βλέπε την εθελουσία του ΟΤΕ που σκανδαλωδώς τους πλήρωσαν χρυσούς).
---->κερατάς και δαρμένος (οι υπόλοιποι φορολογούμενοι)
-
Της Αλεξανδρας Κασσιμη
Λευκή επιταγή στον ιδιώτη επενδυτή προσφέρει το εγκεκριμένο πλέον από την Ε.Ε. σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής. Ο ιδιώτης που θα αγοράσει την εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να εκτελεί πτήσεις σε όποιους προορισμούς επιθυμεί, με όσα αεροσκάφη επιθυμεί, όσους εργαζομένους επιθυμεί διατηρώντας μόνο την υποχρέωση εκτέλεσης του 65% του πτητικού προγράμματος της σημερινής εταιρείας (με βάση το θερινό πτητικό πρόγραμμα που ίσχυε τον Ιούνιο του 2008). Πετώντας με το σήμα και το όνομα της Ολυμπιακής, με μοναδική υποχρέωση σε επίπεδο προορισμών τη μελλοντική συμμετοχή στους διαγωνισμούς για τα 34 δρομολόγια της άγονης γραμμής.
Ως το τέλος του έτους
Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει βέβαια όσον αφορά το ενδεχόμενο ο πολυπόθητος επενδυτής να μη βρεθεί στο άμεσο διάστημα, με δεδομένο μάλιστα ότι το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει την επιλογή του επενδυτή έως το τέλος του έτους. Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι ενώ η κυβέρνηση σημείωνε πως επιθυμεί επενδυτή από τον χώρο των αερομεταφορών, ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης εμφανίστηκε πιο συγκαταβατικός κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου, δηλώνοντας ότι «εμείς οφείλουμε μόνο να εξετάσουμε την αξιοπιστία και την εμπειρία του επενδυτή ανεξάρτητα από τον χώρο στον οποίο δραστηριοποιείται».
Η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας αναμένεται να ολοκληρωθεί σε πέντε στάδια, αρχής γενομένης σχεδόν από αύριο. Θα δημιουργηθούν άμεσα τρεις εταιρείες «κελύφη», δηλαδή η ΠΑΝΘΕΟΝ (για το πτητικό κομμάτι), μία για την τεχνική βάση και μία για την επίγεια εξυπηρέτηση. Η ΠΑΝΘΕΟΝ (αναμένεται να λάβει άδεια πτητικής εκμετάλλευσης από την ΥΠΑ στα μέσα Οκτωβρίου) θα αποκτήσει τα περιουσιακά στοιχεία των Ολυμπιακών Αερογραμμών, το όνομα, το σήμα και αρκετά σημαντικά slots.
Αντίστοιχη πρόβλεψη υπάρχει και για τις άλλες δύο εταιρείες. Αμεσα αναμένεται η προκήρυξη από την επιτροπή αποκρατικοποίησης τριών διαγωνισμών που θα τρέχουν παράλληλα τις τρεις εταιρείες. Η νέα πτητική εταιρεία ξεκινάει με το 65% του έργου των Ο.Α. (65% επιβατοχιλιομέτρων βάσει του προγράμματος του Ιουνίου του 2008), ενώ στις άλλες δύο εταιρείες προβλέπονται θέσεις εργαζομένων που δεν θα ξεπερνούν τον σημερινό αριθμό. Οι επενδυτές θα μπορούν από την επόμενη ημέρα κιόλας να επέμβουν στο μέγεθος της εταιρείας είτε προς την κατεύθυνση της αύξησης είτε προς τη μείωση, αν και αυτό δεν θεωρείται ιδιαίτερα πιθανό.
Στόχος είναι οι διαγωνισμοί να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους. Στη συνέχεια ο επενδυτής (ή οι επενδυτές) θα διαθέτει το 49% της κάθε εταιρείας και η Ολυμπιακή το 51%. Από τις αρχές του 2009 και έως την άνοιξη (Απρίλιος) οι εταιρείες θα λειτουργούν παράλληλα και σταδιακά θα αποκτούν στοιχεία των Ο.Α. και της Ο.Α. - Υ αντίστοιχα. Συγκεκριμένα πρόκειται για το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης του σήματος και του ονόματος και για τα σημαντικότερα slots, μεταξύ των οποίων το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Μιλάνο, οι Βρυξέλλες. Οσον αφορά το κομμάτι των υπηρεσιών, ο επενδυτής θα αποκτήσει τις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών εδάφους, εκμετάλλευσης εγκαταστάσεων, συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών. Την άνοιξη του 2009 αναμένεται να έχει αποκτήσει το 100% των εταιρειών και θα ακολουθήσει η εκκαθάριση της Ολυμπιακής.
Τα περιουσιακά στοιχεία
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η κυβέρνηση αδυνατεί αυτή τη στιγμή να αποτιμήσει την αξία των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, υποστηρίζοντας ότι η διαδικασία είναι σε εξέλιξη. Οσον αφορά τους εργαζομένους, ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε ότι θα υπάρξει διάλογος (για τους πιλότους δεν υπάρχει ακόμα πρόβλεψη στο σχέδιο), τόνισε ωστόσο ότι τα περιθώρια διαφοροποίησης είναι περιορισμένα με δεδομένη την εξασφάλιση της έγκρισης από την Ε.Ε.
-
Εγκρίθηκε το σχέδιο εξυγίανσης
Τη διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΟΑ ανακοίνωσε η κυβέρνησηΤο σχέδιο εξυγίανσης των Ολυμπιακών Αερογραμμών ενέκρινε την Τετάρτη η Κυβερνητική Επιτροπή, ενώ αναμένεται νέα «καμπάνα» από την Κομισιόν για τις κρατικές ενισχύσεις προς την εταιρεία.
Μετά τη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής ο υπουργός Μεταφορών Κ.Χατζηδάκης δήλωσε ότι η εταιρεία που θα αντικαταστήσει την ΟΑ (η Pantheon) θα κρατήσει το όνομα και το σήμα της Ολυμπιακής, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για τη δυναμική ανάπτυξη της εταιρείας στο μέλλον.
Ο κ. Χατζηδάκης, που παρουσίασε αναλυτικά το σχέδιο εξυγίανσης σε συνέντευξη Τύπου, τόνισε ότι η αποκρατικοποίηση της ΟΑ είναι μία «μεγάλη διαρθρωτική παρέμβαση» της κυβέρνησης και λύνεται οριστικά το θέμα που απασχολεί τα 30 τελευταία χρόνια την ελληνική κοινωνία και το πολιτικό σύστημα.
Ο υπουργός Αμυνας Β.Μεϊμαράκης είπε ότι ο κ. Χατζηδάκης «έχει κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά, η οποία και σέβεται τους εργαζόμενους και εξασφαλίζει τις πτήσεις στις άγονες γραμμές και ταυτόχρονα βοηθά στο να μπορέσει η Ολυμπιακή να συνεχίσει να πετάει».
Λίγο μετά τις δηλώσεις του κ. Χατζηδάκη, η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι ενέκρινε το πρόγραμμα εξυγίανσης της Ολυμπιακής, που προβλέπει το κλείσιμο της εταιρίας και την μεταβίβαση των χρονοθυρίδων (slots) και του σήματός της στην Pantheon.
Η Κομισιόν διαπίστωσε ότι το σχέδιο που υπέβαλαν οι ελληνικές αρχές, σύμφωνα με το οποίο ορισμένα περιουσιακά στοιχεία των ΟΑ και της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες θα ιδιωτικοποιηθούν, δεν εμπεριέχει κρατική ενίσχυση, υπό τον όρο ότι θα τηρηθούν πλήρως οι δεσμεύσεις που έδωσαν οι ελληνικές αρχές.
Η Ελλάδα έλαβε συνεπώς την έγκριση της Κομισιόν να προχωρήσει με την ιδιωτικοποίηση, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται λύση παρόμοια με την εκκαθάριση της Sabena και τη δημιουργία της εταιρείας που μετεξελίχθηκε στην Brussels Airlines.
Το σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει «λουκέτο» στην εταιρεία των Ολυμπιακών Αερογραμμών, αντικατάστασή της από την Pantheon, με λιγότερο προσωπικό-δρομολόγια και ιδιωτικοποίηση μέχρι το τέλος του 2009.
Τα 8.000 άτομα, μόνιμοι και εποχικοί, που εργάζονται στην Ολυμπιακή, θα απολυθούν και η διάδοχος εταιρεία θα κάνει όσες προσλήψεις κρίνει αναγκαίες.
Οι εργαζόμενοι που δεν θα προσληφθούν στη νέα εταιρεία είτε θα αποχωρήσουν με εθελουσία έξοδο (δικαίωμα θα έχουν περίπου 2.500 εργαζόμενοι που συμπληρώνουν 6.000 ένσημα) είτε θα πρέπει να δεχθούν μια θέση σε άλλες υπηρεσίες και ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών και του ευρύτερου δημόσιου τομέα (οι μετατάξεις θαν είναι 1.000 έως 1.500).
Το σχέδιο εξυγίανσης αναλυτικά
Το σχέδιο για τη μετάβαση στη νέα εταιρία παρουσίασε ο Κωστής Χατζηδάκης σε μια μαραθώνια συνέντευξη που κράτησε περίπου τρεις ώρες. Όπως δήλωσε, στόχος της κυβέρνησης είναι η μετάβαση σε μια νέα ανταγωνιστική εταιρία μέσα από μια λύση που έχει δύο σκέλη. Πρώτον το σχέδιο αποκρατικοποίησης και δεύτερο το σχέδιο εξασφάλισης όλων των εργαζομένων.
Το σχέδιο αποκρατικοποίησης περιλαμβάνει πέντε στάδια. Ειδικότερα θα ιδρυθούν υπό την «Πάνθεον» τρεις εταιρίες, μία για το πτητικό έργο, μία για την επίγεια εξυπηρέτηση και μία για την τεχνική βάση. Στο δεύτερο στάδιο θα γίνει η επιλογή ιδιωτών επενδυτών με δημόσιο διεθνή διαγωνισμό, μέχρι τέλος του έτους, ύστερα από απόφαση της επιτροπής αποκρατικοποιήσεων.
Η νέα πτητική εταιρία ξεκινά με το 65% του σημερινού όγκου της Ολυμπιακής, ενώ οι νέες εταιρίες επίγειας εξυπηρέτησης και τεχνικής βάσης ξεκινούν με αριθμό εργαζομένων που δεν ξεπερνά τον σημερινό σε αντίστοιχες δραστηριότητες της ΟΑ -Υπηρεσίες.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών στόχος είναι η εξεύρεση ενός σοβαρού και αξιόπιστου επενδυτή ο οποίος θα μπορέσει να επιδιώξει και να επιτύχει την ανάπτυξη της εταιρίας, να διασφαλίσει την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών και των απομακρυσμένων περιοχών της χώρας.
Σε πρώτη φάση θα υπάρξει κοινή απόκτηση μετοχών της ΟΑ, της ΟΑ-Υπηρεσίες και της τεχνικής βάσης από την «Πάνθεον» ύψους 51%, ενώ το 49% θα έχει ο επενδυτής. Δηλαδή δημιουργείται μία σχέση ομίλου μεταξύ της Ολυμπιακής και της Πάνθεον, ενώ ο επενδυτής δεν θα έχει δικαίωμα υπαναχώρησης.
Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η σταδιακή μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων εντός ομίλου. Το σχήμα αυτό θα λειτουργήσει για μερικούς μήνες, ώσπου ο ιδιώτης επενδυτής να απορροφήσει το 100% της Ολυμπιακής.
Κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου για την προετοιμασία της πλήρους λειτουργίας των νέων εταιριών δεν θα υπάρξει κανένα κενό στην παροχή πτητικού έργου.
Όπως διευκρίνησε ο κ. Χατζηδάκης στη φάση αυτή το ελληνικό κράτος θα διαθέσει στη νέα εταιρία τα περιουσιακά στοιχεία στα οποία περιλαμβάνονται η τεχνική βάση, το πτητικό έργο, η επίγεια εξυπηρέτηση και τα σημαντικότερα slots, ενώ ο επενδυτής θα συμμετάσχει στο νέο σχήμα με μετρητά.
«Δεν πουλάμε το σήμα αλλά δίνουμε άδεια χρήσης στον ιδιώτη επενδυτή» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.
Το μέλλον των εργαζομένων
Ιδιαίτερη μέριμνα, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, έχει ληφθεί για το μέλλον των εργαζομένων στην Ολυμπιακή. Μόλις οι εταιρίες τεθούν σε καθεστώς εκκαθάρισης θα ισχύσουν τα μέτρα για την κάλυψη των 4.593 τακτικών υπαλλήλων της εταιρίας.
Συγκεκριμένα όσοι συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση μπορούν να καταθέσουν σχετική αίτηση ενώ για τους 2.745 μπορούν να επιλέξουν πλήρη σύνταξη ή αύξηση ενσήμων κατά 50%. Για όλους θα υπάρξει ειδική μέριμνα με δυνατότητα μεταφοράς τους στο δημόσιο και τις ΔΕΚΟ, στήριξη του εισοδήματος μέχρι την εργασιακή αποκατάσταση και συγκεκριμένα ειδικό επίδομα για διάστημα 12 μηνών ενώ θα επιδοτούνται οι εργοδότες που θα προσλάβουν υπαλλήλους από την Ολυμπιακή με 25 ευρώ την ημέρα για τρία χρόνια και την υποχρέωση να τους κρατήσουν για έναν ακόμη χρόνο.
Επίσης θα έχουν εφάπαξ ποσό κοινωνικής ενίσχυσης από τον ΟΑΕΔ, καθώς και δυνατότητα πρόσληψης στις νέες εταιρίες. Πάντως ο υπουργός διευκρίνησε ότι στις συζητήσεις για την πρόσληψη προσωπικού στις εταιρίες που θα αναλάβουν ιδιώτες το κράτος δεν θα έχει συμμετοχή και οι διαπραγματεύσεις θα γίνουν μεταξύ των εργαζομένων και των ιδιωτών.
Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε ότι έχουν εντοπιστεί 14.317 θέσεις σε επιχειρήσεις του δημοσιου τομέα που μπορούν να μεταταχθούν τόσο οι τακτικοί όσο και οι συμβασιούχοι υπάλληλοι της Ολυμπιακής. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας υπάρχουν θέσεις για 700 εργαζόμενους. Για το λόγο αυτό θα συσταθεί ειδικό γραφείο στο υπουργείο Μεταφορών.
Το κόστος του σχεδίου
Σε ό,τι αφορά το κόστος του σχεδίου κοινωνικής ενίσχυσης των εργαζομένων στην Ολυμπιακή ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε ότι ανέρχεται στο 1,2 δισ. ευρώ σε βάθος 25ετίας.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργού Μεταφορών στο τέλος Δεκεμβρίου θα γίνει ο διεθνής ανοιχτός διαγωνισμός για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από επενδυτές, μέχρι τον Απρίλιο θα έχουν ιδρυθεί οι τρεις νέες εταιρίες, ενώ μέχρι το τέλος του 2009 θα έχει ολοκληρωθεί η πλήρης αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο κ. Χατζηδάκης μεταξύ άλλων, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι θα υπάρξουν επενδυτές, καθώς η νέα εταιρία δεν φέρει τα «βαρίδια» του παρελθόντος, η λύση είναι σύννομη με την ΕΕ και θα έχει τη δυνατότητα να υπογράφει νέες συμβάσεις εργασίας.
Ακόμη διευκρίνησε ότι στις νέες προσλήψεις δεν θα έχει συμμετοχή το κράτος. Η διαπραγμάτευση θα γίνει αποκλειστικά μεταξύ των εργαζομένων και των επενδυτών και ο αριθμός των εργαζομένων στη νέα εταιρία θα εξαρτηθεί αποκλειστικά και μόνο από τους επενδυτές. όπως είπε ο υπουργός θα γίνει διάλογος με τους εργαζόμενους επί περίπου τρεις εβδομάδες, προκειμένου να τους ενημερώσει για όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν το νέο σχήμα
Επιπλέον, τόνισε ότι θα υπάρξουν σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις για όλα τα θέματα που αφορούν τη μετάβαση της Ολυμπιακής στο νέο σχήμα.
Όπως εξήγησε ο κ. Χατζηδάκης, δεν υπήρξε θέμα κακοδιαχείρισης. Υπάρχει δομικό πρόβλημα στην εταιρία. Επενδυτικοί σύμβουλοι έχουν ξεκινήσει εδώ και μήνες διερεύνηση της αγοράς για την αναζήτηση ιδιωτικών κεφαλαίων. Παρά τις επίμονες ερωτήσεις ο κ. Χατζηδάκης δεν θέλησε να αποκαλύψει αν έχουν βρεθεί επενδυτές.
Τόνισε, ότι θα γίνει ανοιχτός δημόσιος διαγωνισμός στο τέλος Δεκεμβρίου του 2008 ύστερα από απόφαση της Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων, η οποία θα ληφθεί σύντομα και ότι θα γίνει αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων της Ολυμπιακής από ανεξάρτητους ορκωτούς εκτιμητές.
Από την πλευρά του δημοσίου επενδυτικοί σύμβουλοι έχουν οριστεί οι Λαζάρντ, Εθνική Τράπεζα, Εμπορική Τράπεζα και η Αλφα Μπανκ.
Οι νέες εταιρίες υποχρεούνται να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς για τις λεγόμενες άγονες γραμμές. Στο διαγωνισμό αυτό μπορεί να συμμετάσχει και η AEGEAN, αλλά όπως διευκρίνησε ο υπουργός υπάρχει και η Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να αποφευχθεί το μονοπώλιο.
Έρχεται πρόστιμο 850 εκατ. ευρώ
Δείτε το βίντεο
Σε ό,τι αφορά τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις της περιόδου 2005-2007, η Επιτροπή αποφάσισε ότι, από την τελευταία της απόφαση του 2005 σχετικά με τον ελληνικό εθνικό αερομεταφορέα, η Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες και οι Ολυμπιακές Αερογραμμές έλαβαν κρατική ενίσχυση εκτιμώμενη σε ποσό άνω των 850 εκατ. ευρώ. Στην εν λόγω απόφαση της Επιτροπής διαπιστώνεται ότι η ενίσχυση αυτή δεν είναι συμβατή με το κοινοτικό δίκαιο.
Μετά από διεξοδική μελέτη της οικονομικής κατάστασης της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες και των Ολυμπιακών Αερογραμμών, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η Ελλάδα έχει χορηγήσει από το 2005 παράνομες και μη συμβιβάσιμες με την κοινή αγορά κρατικές ενισχύσεις.
Επειδή το τμήμα της έρευνας που αφορά στην καταβολή «αποζημιώσεων» από το Ελληνικό Δημόσιο προς την Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες, μετά την έκδοση σειράς αποφάσεων του διαιτητικού δικαστηρίου, απαιτεί περαιτέρω εξέταση, το τμήμα αυτό της έρευνας παραμένει ανοικτό και δεν ολοκληρώθηκε την Τετάρτη.
Η Επιτροπή σημειώνει επίσης ότι τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης θα επιβλέπει ανεξάρτητος επίτροπος παρακολούθησης, ο οποίος θα διασφαλίζει τη συμμόρφωση με την απόφαση και τις αναληφθείσες δεσμεύσεις. Ο επίτροπος θα υποβάλλει στην Επιτροπή τακτικές εκθέσεις σχετικά με την πρόοδο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης και τα ληφθέντα μέτρα.
Εάν η Επιτροπή δεν είναι ικανοποιημένη με τη διαδικασία, μπορεί να ανοίξει εκ νέου την υπόθεση.
Τέλος, η Κομισιόν παρατηρεί ότι με τη σημερινή απόφαση διασφαλίζεται η εκπλήρωση των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας, με την εκτέλεση των ζωτικής σημασίας αεροπορικών δρομολογίων στα ελληνικά νησιά.
Ο αρμόδιος επίτροπος της ΕΕ για τις Μεταφορές, αντιπρόεδρος της Κομισιόν, κ. Τατζιάνι, δήλωσε:
«Οι υποθέσεις της Ολυμπιακής Αεροπορίας και των Ολυμπιακών Αερογραμμών αποτέλεσαν πηγή διενέξεων μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας από το 1994. Ακόμη και σήμερα, με τη μερική περάτωση συμπληρωματικής έρευνας, διαπιστώσαμε ότι είχε χορηγηθεί επιπλέον κρατική ενίσχυση 850 εκατομμυρίων ευρώ προς τις εταιρείες αυτές.»
»Ελπίζω ειλικρινά ότι με τη σημερινή έγκριση του σχεδίου ιδιωτικοποίησης από την Επιτροπή στέλνουμε το μήνυμα ότι επιθυμούμε οριστική ρήξη με το παρελθόν. Είμαι πεπεισμένος ότι στην Ελλάδα μπορεί να αναπτυχθεί μια νέα αγορά αερομεταφορών, χωρίς στρεβλώσεις από κρατικές ενισχύσεις.»
»Η πείρα από προηγούμενες υποθέσεις με αεροπορικές εταιρείες που αντιμετώπιζαν παρόμοιες προκλήσεις μάς έχει αποδείξει ότι οι εταιρείες αυτές κατορθώνουν όχι μόνο να αναπτυχθούν αλλά και να ανταγωνιστούν με επιτυχία σε μια αγορά χωρίς κρατικές ενισχύσεις.»
»Οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης που εγκρίθηκαν σήμερα, αποτέλεσμα μακρών, επίπονων αλλά πάντοτε γόνιμων συζητήσεων μεταξύ των Ελληνικών αρχών και της Επιτροπής, προσφέρουν μια λύση που θα είναι προς όφελος της Ελλάδας, του ανταγωνισμού και των επιβατών.»
Ο κ. Τατζιάνι ανέφερε ότι, βάσει του συμφωνηθέντος σχεδίου εξυγίανσης, ορισμένα τμήματα της Ολυμπιακής «θα πωληθούν σε ιδιώτες επενδυτές σε τιμές αγοράς με ανοιχτή και διαφανή διαδικασία», τα υπόλοιπα θα εκκαθαριστούν, ενώ η νέα εταιρεία που θα προκύψει θα πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί πλήρως έως τις 31 Δεκεμβρίου 2009.
Ο επίτροπος υποστήριξε ότι άλλα κράτη στην ΕΕ που αντιμετώπιζαν στο παρελθόν παρόμοια προβλήματα, κατάφεραν να τα επιλύσουν, φέρνοντας ως παραδείγματα τη βελγική Sabena και την ισπανική Iberia, όπου, όπως είπε, υπάρχει δυνατότητα επιτυχίας.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
Σε σειρά κινητοποιήσεων, αλλά όχι απεργίες, αποφάσισαν να προχωρήσουν οι εργαζόμενοι στις Ολυμπιακές Αερογραμμές, μετά την ανακοίνωση του κυβερνητικού σχεδίου για την αποκρατικοποίηση της εταιρίας και το «πράσινο φως» της Κομισιόν.
Tωρα ειναι πολυ αργα για αλλαγη τακτικης κυριοι συνδικαλιστες,οποιο δικαιο ειχατε το χασατε προ πολλου!
-
2++ δισεκατομμύρια ευρώ (700++ δισεκατομμύρια δρχ) ποιος θα τα πληρώσει; Ποιοοοοος;
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
2++ δισεκατομμύρια ευρώ (700++ δισεκατομμύρια δρχ) ποιος θα τα πληρώσει; Ποιοοοοος;Καθρέφτη έχεις; Αν ναι, ρίξε μια ματιά. Θα δεις έναν από τους πολλούς που θα πληρώσουν...
-
Να ψοφίσουν οι εργατοπατέρες συνδικαλιστές που δεν έχουν δουλέψει ποτέ στη ζωή τους και το μόνο που ξέρουν να λένε είναι ΟΧΙ και να λαϊκίζουν.
Γιατί να μην διαδηλώσουμε οι υπόλοιποι φορολογούμενοι δηλαδή κατά της Ολυμπιακής μιας και εμείς θα πληρώσουμε τα σπασμένα; Επειδή αυτοί δεν θέλουν να χάσουν τα προνόμια και τις καρέκλες τους και φοβούνται ότι σε μια ιδιωτική Ολυμπιακή θα πρέπει να δουλεύουν και όχι να κοροϊδεύουν την κοινωνία;
-
Υπεραπλουστεύετε, παίδες.
Εύχομαι όλοι όσοι 'χαίρεστε' τώρα με την 'ιδιωτικοποίηση' της ΟΑ, να μην 'μουτρώσετε' όταν ο 'ιδιώτης' αναλάβει την εταιρεία και πάρει αποφάσεις που θα σας κάνουν να συνειδητοποιήσετε πράγματα, που τώρα δεν μπορείτε...
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
:oops:Υπεραπλουστεύετε, παίδες.
Εύχομαι όλοι όσοι 'χαίρεστε' τώρα με την 'ιδιωτικοποίηση' της ΟΑ, να μην 'μουτρώσετε' όταν ο 'ιδιώτης' αναλάβει την εταιρεία και πάρει αποφάσεις που θα σας κάνουν να συνειδητοποιήσετε πράγματα, που τώρα δεν μπορείτε...
Be more specific please...
Μήπως εννοείς ότι ο ιδιώτης δεν θα είναι ελαστικός σε κάποια πράγματα που τώρα η Ολυμπιακή είναι 'λάστιχο'? Π.χ. 'άγονα' δρομολόγια, κ.ά.?
Προσωπικά χαίρομαι για την εξέλιξη και πιστεύω ότι ένα αντίπαλο δέος στην Aegean μόνο καλό για τον επιβάτη μπορεί να είναι. -
Ο χρήστης kouk έγραψε:
:oops:Υπεραπλουστεύετε, παίδες.
Εύχομαι όλοι όσοι 'χαίρεστε' τώρα με την 'ιδιωτικοποίηση' της ΟΑ, να μην 'μουτρώσετε' όταν ο 'ιδιώτης' αναλάβει την εταιρεία και πάρει αποφάσεις που θα σας κάνουν να συνειδητοποιήσετε πράγματα, που τώρα δεν μπορείτε...
Μην ανησυχεις καθολου
-
Περισσότερο είναι θέμα εμπειριών και άποψης. Προσωπικά, θεωρώ έγκλημα αυτό που έγινε, επί 20+ χρόνια, στην Ολυμπιακή. Αλλά, παράλληλα, γνωρίζω το ευρύτατο κύκλο Οικονομίας που δημιουργεί αυτή η εταιρεία.
Αλλά και καταστάσεις που κάλυπτε/καλύπτει (Τύπος, Τιμολογιακή πολιτική, Μετακινήσεις, Δρομολόγια) που, ελπίζω, να κοπούν με τον ιδιώτη. Για να συνειδητοποιήσουμε όλοι μερικά πράγματα.Αν και, πιστεύω, ότι ο 'ιδιώτης' θα εισπράξει ένα ποσόν και θα συνεχίσει να παρέχει κάποιες υπηρεσίες.
Κρίμα πάντως για όλους εκείνους που, πραγματικά, δουλεύουν στην ΟΑ. Γιατί οι περισσότεροι κρίνετε από τους λίγους που βλέπετε μπροστά σας. Χωρίς να μπορείτε να δείτε αυτούς που είναι πίσω από την βιτρίνα.
Όπως και να είναι, κοντός ψαλμός αλληλούϊα. Εδω θα είμαστε...
-
Όλες αυτές οι 'μοναδικές' παροχές της Ολυμπιακής μπορούν να υπάρχουν και μετά με επιδότηση. Πχ αν υπάρχει ανάγκη για κάποιο άγονο δρομολόγιο μπορεί το κράτος να το επιδοτεί και να το καταστήσει συμφέρον. Έτσι είναι σίγουρο πως πολλές ιδιωτικές θα ενδιαφερθούν και θα το καλύψουν.
Η διαφορά θα είναι πως το κόστος θα είναι πχ 3083109831973 φορές μικρότερο από το απύθμενο πηγάδι της Ολυμπιακής όπου 10.000.000 κορόϊδα πληρώνουν για να έχουν μισθό οι 30.000 ή πόσοι είναι που είχαν το μέσον.
Οι οποίοι θρασύτατα και εντελώς ανήθικα απειλούν και τρομοκρατούν τον κόσμο λέγοντας πως αν απολυθούν κινδυνεύει η ασφάλεια των επιβατών. Και ακόμα δεν τους έχουνε πάρει με τις πέτρες.
ΥΓ. Γρήγορο quiz. Αν έχεις δύο υπαλλήλους, ο ένας είνια ιδιωτικής εταιρίας, υπόκειται σε έλεγχο και αξιολόγηση και αν δεν κάνει τη δουλειά του η εταιρία τον απολύει και παίρνει έναν άλλο που θα κάνει τη δουλειά του σωστά. Ο άλλος έχει βύσμα τον υπουργό, δεν του κάνει κανείς τίποτα ασχέτως αν είναι ο καλύτερος ή ο χειρότερος ενώ η θέση του είναι 'μόνιμη' και δεν μπορεί να τον απολύσει κανείς.
Ποιός από τους δύο θα θέλατε να έχει επισκευάσει το αεροπλάνο με το οποίο θα πετάξετε?
-
Νταξ, ας τους πάρει όλους η μπαλα. Καλούς, κακούς, τεμπέληδες, βύσματα, εργατικούς, τους πάντες.
Το πρόβλημα της ΟΑ είμαστε εμείς/εσείς/αυτοί που τροφοδοτούσαν τον κύκλο ψηφοθηρίας και βολέματος. Και βγάζουμε όλοι την ουρίτσα μας απ έξω.
Τον καθρέφτη παρακαλώ
-
Ζήτησε κάποιος να αρθεί η μονιμότητα? Ζήτησε κάποιος να υπάρχει αξιολόγηση? Δεν νομίζω. Σίγουρα υπάρχουν και ικανοί αλλά και εργατικοί άνθρωποι στο προσωπικό της Ολυμπιακής αλλά αυτοί δεν νομίζω να έχουν πρόβλημα στο να βρουν δουλειά την αμμέσως επόμενη μέρα στη νέα εταιρία.
Είναι τρομακτικά πολλοί όσοι τροφοδοτούτν τον κύκλο φηφοθηρίας-βολέματος αλλά δεν το κάνουν όλοι? Εσύ το έχεις κάνει? Εγώ όχι και σε καμία περίπτωση, αρνούμαι λοιπόν να μπω στο ίδιο τσουβάλι.
-
Φαλίρησαν οι Ελβετοί, Ιταλοί, Ισπανοί, Βέλγοι τις αεροπορικές τους κι εμείς καθόμαστε και συζητάμε αν είναι κακό το να πληρώνουμε κατά μ.ό. 500 εκατομμύρια ως 1 δισεκατομμύριο ευρώ το χρόνο...
-
Ο χρήστης charmak66 έγραψε:
Νταξ, ας τους πάρει όλους η μπαλα. Καλούς, κακούς, τεμπέληδες, βύσματα, εργατικούς, τους πάντες.τα βύσματα δεν θα έχουν πρόβλημα κάπου αλλού θα προσκολληθούν
ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜMΕΣ