-
Άναφέρομαι βέβαια στα γνωστά προγράμματα που τρέχουν σε φορητούς που, μέσω ειδικού interface-καλωδίου, συνδέονται με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και χρησιμοποιούνται απο τους τεχνικούς στις αντιπροσωπείες για διάγνωση βλαβών και ρυθμίσεις.
Δεν ξέρω για σας, αλλα εγώ πολύ θα ήθελα να είχα ένα τέτοιο καλώδιο+software... μιας και είμαι κομπιουτερόπληκτος!
Ψάχνοντας στο internet βρήκα μερικά ενδιαφέροντα πράγματα... για αυτοκίνητα VAG υπάρχει στο http://www.ross-tech.com διαθέσιμο κιτ για όλα τα αυτοκίνητα του ομίλου, ακριβώς αυτό που χρησιμοποιεί η αντιπροσωπεία.
Για τις υπόλοιπες μάρκες, η http://www.mavericktechnology.co.uk έχει έτοιμα πακέτα λογισμικού/καλωδίων...
Τι γνώμη έχετε επι του θέματος?
-
Άναφέρομαι βέβαια στα γνωστά προγράμματα που τρέχουν σε φορητούς που, μέσω ειδικού interface-καλωδίου, συνδέονται με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και χρησιμοποιούνται απο τους τεχνικούς στις αντιπροσωπείες για διάγνωση βλαβών και ρυθμίσεις.
Δεν ξέρω για σας, αλλα εγώ πολύ θα ήθελα να είχα ένα τέτοιο καλώδιο+software... μιας και είμαι κομπιουτερόπληκτος!
Ψάχνοντας στο internet βρήκα μερικά ενδιαφέροντα πράγματα... για αυτοκίνητα VAG υπάρχει στο http://www.ross-tech.com διαθέσιμο κιτ για όλα τα αυτοκίνητα του ομίλου, ακριβώς αυτό που χρησιμοποιεί η αντιπροσωπεία.
Για τις υπόλοιπες μάρκες, η http://www.mavericktechnology.co.uk έχει έτοιμα πακέτα λογισμικού/καλωδίων...
Τι γνώμη έχετε επι του θέματος?
-
Άναφέρομαι βέβαια στα γνωστά προγράμματα που τρέχουν σε φορητούς που, μέσω ειδικού interface-καλωδίου, συνδέονται με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και χρησιμοποιούνται απο τους τεχνικούς στις αντιπροσωπείες για διάγνωση βλαβών και ρυθμίσεις.
Δεν ξέρω για σας, αλλα εγώ πολύ θα ήθελα να είχα ένα τέτοιο καλώδιο+software... μιας και είμαι κομπιουτερόπληκτος!
Ψάχνοντας στο internet βρήκα μερικά ενδιαφέροντα πράγματα... για αυτοκίνητα VAG υπάρχει στο http://www.ross-tech.com διαθέσιμο κιτ για όλα τα αυτοκίνητα του ομίλου, ακριβώς αυτό που χρησιμοποιεί η αντιπροσωπεία.
Για τις υπόλοιπες μάρκες, η http://www.mavericktechnology.co.uk έχει έτοιμα πακέτα λογισμικού/καλωδίων...
Τι γνώμη έχετε επι του θέματος?
-
Το πρόγραμμα vag-com για αυτοκίνητα VAG είναι πολύ γνωστό, και πολύ χρήσιμο να το έχει κανείς.
-
Φαντάζομαι πως αν πειράξεις κάτι στο ECU η εγγύηση πάει περίπατο...
Αλλα για διάγνωση είναι οτι πρέπει.Με λίγο περισσότερο ψάξιμο βρήκα open source project για car diagnostic!
-
Φνωρίζει κανείς αν υπάρχει on line απεικόνιση των παραμέτρων του κινητήρα από το διαγνωστικό interface ή απλώς γίνεται μια ανάγνωση μνήμης ;
-
Η ΕCU λαμβάνει όλες τις πληροφορίες για το όχημα (π.χ. απο την κατάσταση του συστήματος ABS μέχρι τις στροφές του κινητήρα και την ταχύτητα) και φυσικά μπορεί να τις στείλει στη θύρα ODB-II (είναι αυτό το φις που στα περισσότερα αυτοκίνητα βρίσκεται κρυμμένο στο ταμπλό ή πίσω απο το χειρόφρενο). Το πρόβλημα είναι να βρεί κανείς το κατάλληλο software για να 'διαβάσει' τις πληροφορίες αυτές, μιας και υπάρχουν πραγματικά πολλά στο Internet. Επίσης χρείαζεται το κατάλληλο καλώδιο-μετατροπέας RS232 (θυρα COM στο pc) σε OBD-II (το ISO standard για τα περισσότερα αυτοκίνητα εξαιρουμένων πολλών αμερικάνικων και Ford).
Πάντως σε κάποιο περιοδικό πρόσφατα (νομιζω στο τελευταίο Drive) είχε αφιέρωμα για ένα κιτ για αυτοκίνητα VAG το οποίο περιλάμβανε ενα καλώδιο και ενα Palm Pilot (pc τσέπης) με λογισμικό που κάνει τα πάντα, μετρά θερμοκρασίες/πιέσεις, στροφές, ταχύτητα κ.α. και λειτουργεί και ως χρονομετρητής 0-100. Παρέχει ακόμα και μια μορφή δυναμομέτρησης!
-
Ο χρήστης Asenna έγραψε:
Φνωρίζει κανείς αν υπάρχει on line απεικόνιση των παραμέτρων του κινητήρα από το διαγνωστικό interface ή απλώς γίνεται μια ανάγνωση μνήμης ;Ναι παίρνεις στοιχεία online που, αν πχ θές δυναμομέτρηση, τα βάζεις μετά σε ένα excel και έχεις τις καμπύλες ισχύος/ροπής.
Με το vag-com επιλέγεις κάποια modules που θες να παρακολουθείς, πχ ABS, air-condition κλπ. και όχι όλα ταυτόχρονα. Σε κάποια modules μπορείς να αλλάξεις κάποια πράγματα.
Υπάρχει και το manual online, αν θέλει να δει κάποιος τι μπορεί να γίνει. -
Πολλές μάρκες υποστηρίζουν error report μέσω κάποιου led στο ταμπλό ή και μέσω της οθόνης του κλιματισμού. Για το τελευταίο έχω ακούσει οτι ισχύει στο καινούριο Μεγκάν αλλα και σχεδόν σε όλα τα μοντέλα με clima της VAG. Απλά πατάς κάποιο συνδυασμό κουμπιών στο ταμπλό και η ψηφιακή οθόνη μετατρέπεται σε ψηφιακό ταχύμετρο, στροφόμετρο κ.λ.π.
-
Μαζί μ'ενα φίλο που ασχολείται με ηλεκτρονικά με το πρόγραμμα scantool και καλώδιο interface που έφτειαξε ο φίλος μου με το chip της ELM το διαγνωστικό δούλεψε σε SAXO και CORSA > 01 πού είχαν OBD II με ISO interface.
(Δυστυχώς στη γιαγιά DELTA δεν κάνει γιατί δεν έχει OBD II)
Δουλεύει και με το laptop μου αλλά και με το palm του φίλου μου (εάν θέλει κάποιος πληροφορίες γιά το palm να ρωτήσω και να τις μεταφέρω)
Το software της scantool είναι free για download και είναι πανεύκολο στη χρήση
Για το καλώδιο τώρα , μπορεί να αγοραστεί (15 - 25 $) ή να φτειαχτεί από απλά υλικά απο κάποιον που γνωρίζει. Πρέπει όμως να ξέρει τι πρωτόκολο επικοινωνίας έχει ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου του. Γιά περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το OBD II στο http://www.obdii.comΑλλα links
http://www.elmelectronics.com
http://www.scantool.net/software.htm
http://www.obd2.com -
Ωραία όλα αυτά που λέτε αλλά για τη διάγνωση και κατα συνέπεια την επίλυση ενός προβλήματος χρειάζονται και άλλα πράγματα. Μην έχετε την εντύπωση ότι θα καταλάβετε τίποτα από αυτά που θα δείτε. Ιδιαίτερα δε για το Group-VAG που οι παράμετροι βγαίνουν σε σελίδες και είναι διαφορετικοί από μοντέλο σε μοντέλο. Τα λέω αυτά γιατί παρόλο που στο συνεργείο χρησιμοποιούμε το AUTODIAGNOS του οποίου η πρίζα(και το πρόγραμμα) για τα VAG είναι από τις πιο πλήρης που κυκλοφορούν στην αγορά μόνο στο 20% των περιπτώσεων είναι δυνατό να εντοπιστεί η βλάβη με 'απλή' ανάγνωση του DTC(μνήμη βλαβών). Οι βλάβες στα συστήματα αυτά είναι γρίφοι για δυνατούς λύτες!
-
Ξέρει κανείς αν πωλείται τέτοιο καλώδιο στην Ελλάδα?
-
Έπεσε στην αντίληψή μου αυτό το site: http://www.obd2.gr/ .
Επισυνάπτω και την απάντηση του υπευθύνου της εταιρείας σε email από moderator του corollaclub.
Καλησπέρα.
Το interface είναι συμβατό με όλα τα μοντέλα που διαθέτουν εντός της καμπίνας
του οδηγού την πρίζα διάγνωσης , συνήθως απο το 2000 και πλεον. Το λογισμικό που
χρειάζεται παρέχεται μαζί με CDROM με πλήθος απο freeware προγράμματα , όμως
υπάρχουν και προγράμματα , πρόσθετες δυνατότητες (π.χ. δυναμομέτρηση) , με
χρέωση που υποστηρίζουν το interface με τιμή εως 120 ευρω περίπου. Στο magement
δεν επεμβαίνει κανένα απο τα προγράμματα , μπορείς να παρακολουθείς real time
ολες τις ενδείξεις απο τους αισθητήρες του κινητήρα με μορφή γραφιμάτων ή μπαρας
και να σβήνεις τυχών βλάβες που έχουν καταχωρηθεί στον εγκεφαλο (αναμένο λαμπάκι
στο ταμπλό).
Αυτά αρκετά περιληπτικά για κάθε πρόσθετη απορία ή διευκρίνηση μπορείτε να με
καλέσετε και στο XXXXXXXXXX
Ευχαριστώ
Στην διάθεσή σας
Θανάσης XXXXXXXXXXXXΥ.Γ.: Τα στοιχεία τα έσβησα για να μην θεωρηθεί διαφήμιση.
-
Κάπου σε αυτά τα site που αναφέρετε είχα βρει το διάγραμμα της πλακέτας για να κάνουμε μόνοι μας το interface.Δύστυχώς δεν θα μπορέσω να ασχοληθώ τώρα αλλά μετα την εξεταστική.
-
Ο χρήστης GIANNIS206 έγραψε:
Κάπου σε αυτά τα site που αναφέρετε είχα βρει το διάγραμμα της πλακέτας για να κάνουμε μόνοι μας το interface.Δύστυχώς δεν θα μπορέσω να ασχοληθώ τώρα αλλά μετα την εξεταστική.Έχω φτιάξει για Alfa 145 αλλά ακόμα δεν το έχω δοκιμάσει.
-
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Ωραία όλα αυτά που λέτε αλλά για τη διάγνωση και κατα συνέπεια την επίλυση ενός προβλήματος χρειάζονται και άλλα πράγματα. Μην έχετε την εντύπωση ότι θα καταλάβετε τίποτα από αυτά που θα δείτε.Σωστός.
Για παράδειγμα, αν το κομπιούτερ σου λέει ότι 3 αισθητήρες (μαζεμένοι) χάλασαν, είναι σχεδόν σίγουρο ότι αλλού είναι το πρόβλημα και αυτοί οι αισθητήρες είναι μια χαρά. Ακόμα, αν δημιουργήσεις μια μεγάλη διαρροή στην υποπίεση του κινητήρα (σωληνάκι), τι νομίζεις θα διαγνώσει το σύστημα; Χρειάζεται μηχανικός για να καταλάβει τι γίνεται.
-
Καλησπερα..
Γνωριζει κανεις κανα βιβλιο για προγραματισμο εγκεφαλων..Συγκεκριμενα να μαθω βασικα πραγματα για τους χαρτες + οτιδηποτε εχει σχεση και με μηχανικα μερη.
Ευχαριστω
Diagnostic Software για εγκεφάλους