-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Επίσης πριν λίγα post έγραψες να κοιτάζει 'συνφορουμάς' διπλή ετικέτα στα Amsoil (Από Λαμπ μεριά).
Τι σημαίνει αυτό??? (Έστω με πμ)Δεν είναι κάτι μυστικό. To ASL από πέρυσι έχει από το εργοστάσιο διπλή ετικέττα. Ξεκολλάς στην άκρη την επάνω και διάβαζεις και την από κάτω που γράφει επιπλέον πράγματα για το λάδι. Αν λοιπόν δεν έχει την διπλή ετικέττα είναι παλιότερο από πέρυσι. Αυτό εννοώ και φαγωθήκατε...
Ετσι ακριβώς είναι και τα X-max που έχω πάρει τις τελευταιες 2 φορές. Αραγε είναι δείγμα γνησιότητας ;
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Μίλτο για την επικείμενη αλλαγή μου λαδιών στο Swift 1,3 '06 μου.,στο σέρβις των 75000χλμ (τώρα έχω 71200χλμ) σκέφτομαι να μεταβώ από το εξαιρετικό AMO σε ένα καλό 5W-30 (HDD ίσως?).Βασικά λόγω της άφιξης του χειμώνα.Από άνοιξη και πάλι στα AMO.
Πως βρίσκεις μια τέτοια κίνηση?
Χονδρικά που θα κερδίσει και που θα χάσει το μοτέρ.
Να συνεχίσω με τα ΑΜΟ?
Εσύ τι θα έκανες, αν ήσουν στη θέση μου?
να τονίσω ,ότι με το που έβαλα τα Amo στα 52500χλμ, ο κινητήρας τα δέχθηκε ...με ευχαρίστηση και ανακούφιση, δουλεύοντας και στροφάροντας υποδειγματικά με μηδενική κατανάλωση (από ότι δείχνει ο δείκτης πάντα ).
Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων ,όποιο κοπέλι επιθυμεί να βοηθήσει!
Το θέμα είναι ότι είσαι ήδη ευχαριστημένος από το ΑΜΟ. Ίσως βέβαια και να οφείλεται στο μεγάλο ποιοτικό άλμα που έκανες από το προηγούμενο λιπαντικ'ο σου. Μπορείς να δοκιμάσεις το HDD. Θα κερδίσεις κι άλλο σε στροφάρισμα. Σύμφωνα με την Suzuki ταιριάζει με τον κινητήρα σου το 30ρι. Εφόσον επιβεβαιώσεις ότι από πλευράς κατανάλωσης παραμένεις στα ίδια πλαίσια με το ΑΜΟ, τότε να ξέρεις ότι μπορείς να συνεχίσεις με το HDD επί μονίμου βάσεως, δεν 'μασάει' ούτε από ζέστες ούτε από γκάζια. Είναι κάτι σαν το AMO σε 30ρι και μάλλον πιο εξελιγμένο ακόμη.
Σε ευχαριστώ πολύ Μίλτο για τις απαντήσεις σου!
Κατατοπιστικός όπως πάντα.
Το θέμα είναι,όπως προείπα,ότι ο κινητήρας μου δοκιμάζεται πυκνά συχνά στα όριά του και για αυτό και μόνο απαιτώ από 'αίμα',που έχει μέσα του (λιπαντικό), τη μέγιστη δυνατή προστασία,δίχως συμβιβασμούς σε θέματα αξιοπιστίας!
Το 5W-30,δεν ξέρω γιατί βρε παιδιά,αλλά το φοβάμαι,πως θα αρχίσει να το καιεί.
Με το Amo νοιώθω απίστευτα καθυσηχασμένος (μέχρι να πάρω κανά μέταλλο στο χέρι ). -
Καλησπέρα θα ειθελα την βοηθειά σας .Εχω ένα NISSAN QQ 1.6lt πριν λιγες ημερες το πηγα για το ετησιο service(αλλαγη φιλτρου αερα και λαδιού ,και λαδια) εχω κάνει 9800km.Τα λάδια που κανονικά βάζουνε ειναι της nissan 10w40 ημισυνθετικά.Εγω ζητησα κατι καλύτερο και μου βάλανε τα BP VISCO SPORT 7000 15W50 συνθετικά τα οποια και χρυσοπλήρωσα.Το manual λεει κατα προτιμηση 5W30 ή αν δε υπάρχουν τοτε καποιο ανάλογα με τις κλιματολογικές συνθηκες που επικρατούν.Στο γραφημα που εχει με τις θερμοκρασίες manual εχει ολα τα ιξωδες.Εχω την εντυπωση (ή μου φαίνεται ιδεα μου) οτι ο κινήτήρας σαν να έγινε πιο βαρύς δηλαδή πχ στην εκίνηση στροφάρει πιο λιγο σε σχέση με πριν(να τονισω εδω οτι για πρωτη φορά μετά 1 χρόνο εβαλα βενζινη σε άλλο βενζινάδικο εκο 95+ σε σχεση με το βενζιναδικο της shell οπου έβαζα πάντα 95 απλή αμολυβδη).Εβαλα τα σωστά λάδια;Μηπως να βάλω κατι σε 10w40 σε amsoil η redline.Κατα μεσο ορο κανω 10000km τον χρόνο μεσα σε πολη και σπανια οταν κανω κανενα ταξιδάκι σε εθνική το ανοιγω μεχρι το πολυ 170km/h.Ευχαριστώ κάθε βοήθεια σας είναι πολύτιμη!!
-
Εφόσον λέει 5-30 συνιστώμενο, βρες ένα που να πληρεί τις προδιαφραφές της Νισσαν και βάζε αυτό. Είναι λίγο άκυρο το 15-50 σε μοτέρ που έχει προτιμητέο το 5-30.
-
+1
Αυτό που γράφεις qash70 σχετικά με το στροφάρισμα είναι χαρακτηριστικό. Δεν είναι η βενζίνη αλλά το λάδι που στο κάνει αυτό. Και λογικά στο κάνει ακόμα και όταν ζεσταθεί αλλά λιγότερο έντονα.Σίγουρα σου έβαλαν κάτι καλύτερο αλλά ... νόμιζαν ότι το βάζεις στην πίστα
Για μένα το 15w50 είναι για όσους το πλακώνουν συνέχεια ή για αυτοκίνητα 15+ ετών. -
Οντως εχεται δίκιο είναι σαν να τραβάω τροχοπιστο.Τι με συμβουλεύται να κανω να βάλω 5w30 και αν ναι ποιό συνιστάται ή μήπως κάποιο 10w40 που ταιριάζει ίσως ποιο πολύ στο κλίμα της χωρας μας.Κάνω normal οδηγηση κυριως πόλη.Ευχαριστώ
-
Για normal χρήση θα πρότεινα ότι λεεί το manual δηλαδή 5w30, αλήθεια γράφει A3 ή Α1 ή Α5; Αλλίως αντί 10w40 καλύτερα ένα 5w40.
Πόση διάρκεια έχουν οι διαδρομές σου;
Κατά την άποψη μου αυτά με τις θερμοκρασίες έχουν μείνει από την έποχη των αερόψυχτων. Ελλάδα / Ρωσία στην ίδια θερμοκρασία περίπου σταθεροποιήτε το λάδι.
Αν θες κάτι αρκετά καλό μπορείς να διαλέξεις από την λίστα του Μίλτου.Μίλτο μήπως είναι καλή ιδέα στον ίδιο χώρο να γίνει και ένα 'Συχνές Ερωτήσεις' μαζί με τις απαντήσεις βέβαια;
-
Οι διαδρομες μου ειναι μεσα στην πολή συνήθως μισής ωρας με 45 λεπτα .
Το manual γράφει για HR16DE 1.6lt
Γνησιο λαδι μηχανης nissan API SL ή SM
ILSAC grade GF-3 ή GF-4
ACEA A1/B1,A3/B3,A3/B4,A5/B5,C2 ή C3
συνυστωμενη SAE 15w30 .Εαν δεν υπαρχει επιλέξτε την ρευστότητα που είναι κατάλληλη για την κλιμακα της εξωτερικής θερμοκρασίας απο τον πίνακα
Μιλτο περιμένω και απο σενα την γνωμη σου. -
Ήρθαν τα αποτελέσματα από το δείγμα των motul του Λαμπ. και είναι ΟΚ.
Η παρουσία ίχνους νερού είναι είτε από την υγρασία στο υπόγειο είτε από το γεγονός οτι έπλυνα εξωτερικά το κυπελλάκι πριν το στείλω. -
Και εδώ ένα περσινό δείγμα στο BITOG.
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... Post966144' target='_blank
-
Ε ναι ρε παιδιά.
Θα έπρεπε να έχει τάσεις αυτοκαταστροφής ο Μανπ, αν έκανε τέτοιο πράγμα (να νοθεύει και να παραλλάσει ο ίδιος τα λιπαντικά του!).
Θέλω να πιστεύω, τουλάχιστον.
-
Παραγγέλνουμε άφοβα δλδ?
-
Ο χρήστης evolander έγραψε:
Παραγγέλνουμε άφοβα δλδ?Μάλλον και εγώ θα κάνω την αρχή με 5lt Amsoil ASL
-
Ο χρήστης qash70 έγραψε:
Οι διαδρομες μου ειναι μεσα στην πολή συνήθως μισής ωρας με 45 λεπτα .
Το manual γράφει για HR16DE 1.6lt
Γνησιο λαδι μηχανης nissan API SL ή SM
ILSAC grade GF-3 ή GF-4
ACEA A1/B1,A3/B3,A3/B4,A5/B5,C2 ή C3
συνυστωμενη SAE 15w30 .Εαν δεν υπαρχει επιλέξτε την ρευστότητα που είναι κατάλληλη για την κλιμακα της εξωτερικής θερμοκρασίας απο τον πίνακα
Μιλτο περιμένω και απο σενα την γνωμη σου.Τους είπες ότι θέλεις κάτι καλύτερο από 10w40 και σου έδωσαν 15W50... Προφανώς οι μηχανικοί σου (όπως πολλοί άλλοι) θεωρούν ότι όσο μεγαλύτερο το νούμερο του ιξώδους τόσο καλύτερο το λιπαντικό. Πάλι καλά δηλαδή που δεν σου έδωσαν 10W60. Η σύγχρονη Χημεία κάποια στιγμή μπόρεσε να παράγει λιπαντικό 0W100 για κινητήρες αυτοκινήτων αλλά επειδή παράλληλα εξελίχθηκε η μεταλλουργία και δεν έβρισκε καμία πρακτική εφαρμογή δεν το κυκλοφόρησαν. Ευτυχώς που οι παρασκευαστές δεν έχουν καταλάβει ότι στην Ελλάδα θα είχε ευρεία εφαρμογή γιατί μπορεί να το έβγαζαν για να το καταναλώνουμε...
Ό,τι ζητείται μπορεί να παράγεται. Κυκλοφορούν πολλά άχρηστα προϊόντα επειδή απλά ζητιούνται.Για 40ρι μην πας σε πάνω από 5W40. Μπορείς δηλαδή να χρησιμοποιείς 0W40 και 5W40. Δεν υπάρχει 0-5W40 που να μην είναι καλύτερο από το 10W40 της αντιπροσωπείας.
Επειδή όμως ρωτάς την προσωπική μου άποψη-πρόταση... Δεν θα έβαζα ΠΟΤΕ στο QASΗQAI τίποτα περισσότερο από ένα καλό 30ρι με ACEA A5 ή Α3. Προτίμησε κάτι σε 5W30 ή και 10W30. Μπορείς να επιλέξεις και 0W30 εάν είσαι σίγουρος ότι πρόκειται για λιπαντικό κατηγορίας IV/V.
Με το 15W50 πάντως κακό γίνεται και μόνο. Κανένα καλό. Όλα μέσα στον κινητήρα κινούνται ζορισμένα. Μακροπρόθεσμα πρέπει να σκεφτόμαστε όχι μόνο την φθορά των μετάλλων από την μεταξύ τους επαφή αλλά και την αντοχή τους την οποία μόλις ξεπεράσουν... θα σπάσουν. Στο πρώτο μου αυτοκίνητο κάποια στιγμή είχα σπάσει μοτέρ (κάπου στο 1995). Ερευνήσαμε το αίτιο και το βρήκαμε: Είχε σπάσει ο πείρος συγκράτησης της μπιέλας κάτω από το πιστόνι. Η ζημιά έγινε στις 7000σαλ περίπου, δηλαδή στο σκίσιμο. Το λάδι ήταν 15W50 (δεν έχει σημασία η μάρκα). Ο κατασκευαστής πρότεινε από 5W40 έως και 15W50 αλλά επειδή το μοτέρ ήταν παλιό του έβαζα πάντα 50ρι (έκανα ό,τι έλεγε ο μηχανικός τότε). Από εκείνο το μοτέρ μου δεν έμεινε τίποτα για να σωθεί. Δεν κατηγορώ το λάδι, απλά λέω τί είδους ζημιά μπορεί να συμβεί πάνω στα ζόρια. Δεν έχετε μόνο να σκέφτεστε την φθορά του κινητήρα αλλά και την αντοχή του στην πίεση. Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι όταν ακούτε για καταστροφή κινητήρα σπανίως οφείλεται σε φθορά μετάλλων από τριβή αλλά συχνότερα οφείλεται στο ξεπέρασμα του ορίου αντοχής κάποιου μεταλλικού εξαρτήματος; Δηλαδή, θέλουμε να μην φθαρούν τα μεταλλα σε βάθος χρόνου και καλά κάνουμε, αλλά πρέπει να σκεφτόμαστε και για την αντοχή τους στις καταπονήσεις. Ένα λιπαντικό με παχύτερο ιξώδες από το προτεινόμενο να είστε σίγουροι ότι ακόμη κι αν προστατεύει τέλεια από την φθορά λόγω τριβών καταπονεί περισσότερο τα μέταλλα μειώνοντας το όριο αντοχής τους, κάτι που το φροντίζει και η αυξημένη θερμοκρασία λειτουργίας σε δύσβατες περιοχές όπου ένα παχύ λιπαντικό κυκλοφορεί βραδύτερα από ένα λεπτό (και λόγω μικρού ρυθμού ανανέωσης του λιπαντικού φιλμ ξεπερνάει τα όρια θερμοχωρητικότητας των μορίων του και τελικά στην πράξη απάγει μικρότερα ποσά θερμότητας). Όλα αυτά τα μελετούν οι κατασκευαστές κινητήρων πριν προτείνουν το κατάλληλο εύρος ιξώδους γι αυτούς.
Εάν βάλεις ένα καλό 30ρι θα νομίσεις ότι ο κινητήρας σου ξαφνικά έγινε 1.8lt (ενώ στην πραγματικότητα θα λειτουργεί σύμφωνα με τον σχεδιασμό του αποδίδοντας τα δέοντα).
Να είσαι σίγουρος ότι όταν το αγόρασες ο κινητήρας σου περιείχε 30ρι. Όλοι κατασκευαστές κινητήρων έχουν μειώσει τις ανοχές λόγω εξέλιξης της μεταλλουργίας και όλοι οι παρασκευαστές λιπαντικών έχουν ρίξει όλη τους την τεχνογνωσία στα 30ρια λόγω εξέλιξης της χημείας. Στις ΗΠΑ τα 20ρια είναι διαδεδομένο γεγονός και στην Ευρώπη η FUCHS έβγαλε το πρώτο 20ρι ευρείας παραγωγής (αν και δεν έχει ακόμη ανάλογο αγοραστικό κοινό, η FUCHS βλέπει αυτά που έρχονται). Τα πάντα ρει, όλοι λέμε ότι το ξέρουμε αλλά κάποιοι επαγγελματίες έχουν κολλήσει σε αυτά που μισοέμαθαν στην σχολή τους.
-
Το 20άρι της fuchs φαίνεται να είναι ειδικό λάδι, κάτι σαν 300V.
Από την άλλη βλέπω την valvoline να έχει βγάλει μερικά 20άρια στην Αμερική, καθώς και την Motul.Ενδιαφέρον και αυτό το link http://eolcs.api.org/DisplayInfo.asp?Info=Viscosities' target='_blank που μας δείχνει τα πιστοποιημένα κατά API και ρευστότητα. Το αν είναι καλύτερα τα πιστοποιημένα από τα μη πιστοποιημένα (π.χ. Amsoil, Redline) έχει ξανασυζητηθεί αλλά τουλάχιστον είναι καλό να ξέρει κανείς τι βάζει, ειδικά όσο είναι μέσα στην εγγύηση.
Ποιός μιλάει Εγώ που βάζω μη πιστοποιημένο ενώ είμαι ακόμα στην εγγύηση Το θέμα είναι πως συνειδητά πήρα αυτή την απόφαση
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Το 20άρι της fuchs φαίνεται να είναι ειδικό λάδι, κάτι σαν 300V.Ίσως αλλά δεν προσπαθεί να χτυπήσει την κατηγορία των 300V γιατί αλλιώς θα το βάφτιζε Silkolene. Δηλαδή, δεν λέω ότι δεν είναι καλό για αγωνιστική χρήση, απλά ότι απευθύνεται σε άλλο αγοραστικό κοινό προετοιμάζοντας το έδαφος για κάτι που έρχεται...
-
Πρέπει κάποια στιγμή να ξεκινήσω τη μελέτη αυτού του τόπικ!
Miltellas τι θα πρότεινες σε κάποιον αρχάριο εντελώς με το θέμα να διαβάσει για να ενημερωθεί για τα βασικά και να αποκτήσει κάποιες βασικές γνώσεις για τα λιπαντικά?
Κάποια site ίσως? -
κάυσιμα λιπαντικα (μακεδονικές εκδόσεις)
isbn 9603191639 -
Aυτό το βιβλίο μήπως είναι εξειδικευμένο (για μηχανικούς πχ)?
Για αρχή τύπωσα τα αρθράκια από το σαιτ της υπογραφής του φίλου Miltellas (που φαίνεται να έχετε κάνει πολυ καλή δουλειά) και βλέπουμε. Θα επανέλθω με απορίες! -
Εχω μια απορία:
Θέλω να αλλάξω βαλβολίνες στο Swift 1.3 '06 μου. Ο κατασκευαστής λέει 75W90. Eλεγα για τις AMSOIL MTG για τις οποιες ακουσα τα καλύτερα και απο άλλους κατόχους Swift.
Λοιπόν βρήκα ένα γνωστό που είναι αντιπρόσωπος της FUCHS και μπορεί να μου κάνει πολύ καλή τιμή.
Ελέγχοντας όμως στο site με τα Oil Reccomendations της FUCHS, είδαμε οτι έχει ως προτεινόμενες βαλβολίνες τις TITAN SINTOFLUID 75W-80. Για τις οποίες μάλιστα ο αντιπρόσωπος μου είπε οτι είναι καινούργιες και τις περιμένει απο στιγμή σε στιγμή (δεν τις είχε καν στο μαγαζί).
Γιατί η FUCHS προτείνει 75W80 ενώ η Suzuki 75W90;
Τι να βάλω, αυτές (8 ευρώ/λίτρο-φιλική τιμή) ή τις AMSOIL (10,5 ευρώ/λίτρο απο trade-wind.gr);
Με νοιάζει να κάνω το σωστό, και όχι αν θα κερδισω τα 2,5 ευρώ. Απλά προβληματίστηκα.
Περι λιπαντικών γενικώς