-
nd I know I am great
http://www.youtube.com/watch?v=Pln4MIsEW_8' target='_blank
'...είμαι Θεός γενικά...'
-
Αυτά δε λέγονται! Αυτά δε λέγονται.
Αν ήμουν Κίμι θα τον εμβόλιζα σήμερα, και νομίζω θα το έκαναν πολλοί ακόμα οδηγοί!
-
Ο χρήστης Lord_Rutherford έγραψε:
Αυτά δε λέγονται! Αυτά δε λέγονται.Αν ήμουν Κίμι θα τον εμβόλιζα σήμερα, και νομίζω θα το έκαναν πολλοί ακόμα οδηγοί!
Και μετά...
'He didn't have the balls to pass me fair...'
Υ.Γ. Eddie, σου απάντησα στην προηγούμενη σελίδα για το kart, αν δεν πρόλαβες να δεις.
-
Ναι το είδα. Τα χριστούγεννα που θα έρθεις έλα για snowmobile εκτός αν κάτσει περίοδο με ήλιο και ζέστη (καθόλου παράξενο).
-
Ο χρήστης pininfarina έγραψε:
Αν σε καταλαβα εδω απλως επαναλαμβανεις τον ισχυρισμο σου οτι αν το ενα μονοθεσιο (McLaren) παραγει 3-4% παραπανω καθετη δυναμη και εχει ιδια τελικη με το αλλο (Ferrari) συνεπαγεται οτι θα εχει μεγαλυτερη ισχυ. Το παραδειγμα Ferrari-Toro Rosso ηταν τυχαιο. Η αντιρρηση μου ειναι οτι η τελικη και το apex speed εξαρτωνται απο πολλους αλλους παραγοντες εκτος απο το φτερο και την ιπποδυναμη.
Τα Cd, Cl δεν εξαρτωνται μονο απο το φτερο αλλα απο την ολη αεροδυναμικη σχεδιαση (διαχυτες κλπ). Αν πχ απλοϊκα η McLaren εχει καλυτερο σασι που ισως της επιτρεπει να πετυχαινει καλο apex speed με λιγοτερο φτερο (οχι δηλ. με καλυτερο Cl αλλα καλυτερο Cl/Cd) το επιχειρημα σου δεν ισχυει. Αν καταλαβα υποθετεις αυθαιρετα οτι τα McLaren, Ferrari ειναι παραπλησια, με την ιδια λογικη μπορω να υποθεσω οτι και τα μοτερ ειναι παραπλησια. Επειτα το apex speed εκτος απο αεροδυναμικη εξαρταται (λιγοτερο) και απο mechanical σχεδιαση και στησιμο. Και αυτα αμελητεα?
Για την τελικη αυθαιρετα υποθετεις οτι χωρις traction control η ελξη εξαρταται μονο απο τον κινητηρα, παραβλεποντας το ρολο της σχεδιασης & στησιματος αναρτησεων κλπ στην προσφυση κατα την επιταχυνση. 2ον δε σημαινει οτι κινητηρας με καλυτερη ελξη θα δωσει και καλυτερη ιπποδυναμη ή τελικη. 3ον στην περιπτωση μεσης ή γρηγορης στροφης πριν την ευθεια μεγαλυτερο apex speed (πχ με περισσοτερο φτερο) θα δωσει καλυτερη εξοδο και περισσοτερα χαω σε μεγαλο μερος της ευθειας, μειωνοντας το πλεονεκτημα του λιγοτερου φτερου στην τελικη - εξαρταται και απο την πιστα (αυτο συμβαινει και στο φρεναρισμα, οπου η μεγαλυτερη καθετη δυναμη επιτρεπει να μενεις πιο αργα στο γκαζι.)
Εγραψα οτι η τελικη που βλεπεις εξαρταται, εκτος απο την προσφυση απο τη στροφη (=αναρτηση-ελαστικα), απο το κιβωτιο (παραπλησια και αυτα?) και το καυσιμο (διαφορετικο απο το ενα μονοθεσιο στο αλλο αλλα και χρονικα). Τελος οτι το apex speed εξαρταται απο τη μαζα αρα καυσιμο, αλλα και κυριως απο τους συντελεστες μ ελαστικου, και αυτοι διαφορετικοι και μεταβαλλομενοι οπως το καυσιμο. Αν απαντησεις οτι οι 60-70 γυροι ενος gp ειναι επαρκες δειγμα και φαινεται η ταση αυτο δε στεκει, γιατι αν πχ προς το τελος του stint (οπου λογικα γραφονται οι μεγαλυτερες τελικες) το ενα μονοθεσιο τρωει λιγοτερο τα λαστιχα θα εχει καλυτερη προσφυση στη στροφη πριν την ευθεια και θα γραψει μεγαλυτερη τελικη. Το ιδιο για το apex speed.
Στα παραπανω δεν απαντησες.
-
Ναι εφόσον ισχύει ότι Μεγαλύτερη Κάθετη = Μεγαλύτερες αντιστάσεις (κάτι που θεωρώ ότι αλλάζει ελάχιστα για τους 2 πρωτοπόρους). Οπότε Μεγαλύτερες Αντιστάσεις + ίδια τελική = Μεγαλύτερη ιπποδύναμη
-
Σου απάντησα αλλά δεν πρόσεξες ότι σε μερικά GP λόγω της πίστας ο λόγος αυτός μπορεί να υψηλότερος για τον έναν ή για τον άλλο. Το γεγονός όμως ότι κατά κάποιο 'ανεξήγητο' τρόπο η McLaren είναι πιο γρήγορη στις γρήγορες καμπές (και με πολύ μεγαλύτερες διαφορές από ότι πέρυσι είχε η Φερράρι) αυτό καταδεικνύει ότι έχει ρυθμίσεις που παράγουν περισσότερη κάθετη δύναμη. Αυτό το γεγονός ενισχύεται και από την φθορά των ελαστικών (όχι μόνον στον LH). Καθώς για κάθε κιλό κάθετης δύναμης κάτι πληρώνεις σε αντιστάσεις αν ο λόγος είναι παραπλήσιος ή πολύ κοντινός (που είναι για πρακτικά ισοδύναμα μονοθέσια) τότε αν έχεις πιο ισχυρό κινητήρα έχεις και το πλεονέκτημα.
-
Απλά αναφέρω ότι σήμερα χωρίς ηλεκτρονικά δεν μπορούν να υπάρξουν μαγικά. Κοινώς δεν μπορεί μία ομάδα παρά να επιλέξει ένα στήσιμο που θα δίδει ιδιαίτερη υψηλές τιμές κάθετης δύναμης πίσω ώστε να υπάρχει η πρόσφυση. Αν εξασφαλίσεις κάθετη δύναμη στον πίσω άξονα (κάτι που όλοι πια το εξασφαλίζουν) ο δυνατότερος επιταχύνει πιο γρήγορα. Από τα in-car δεν βλέπω και κανένα οδηγό να μην πατά το γκάζι τέρμα με τη μία οπότε τα πράγματα απλουστεύονται κατά πολύ όταν θέλεις να βγάλεις κάποια συμπεράσματα.
4α. Για το κιβώτιο. Σήμερα με το limiter στην περιστροφή του κινητήρα (άρα πρακτικά με τη μέγιστη ιπποδύναμη κάπου εκεί στο όριο και τη ροπή ελάχιστα χαμηλότερα) πρακτικά οι σχέσεις των κιβωτίων θα διαφοροποιούνται σε μερικά δέκατα του χιλιομέτρου μεταξύ των ομάδων. Όσον αφορά την τεχνολογία, καλώς ή κακώς αυτή πια αναλίσκεται στο πόσο καλό είναι το seamless change. Το καλύτερο κιβώτιο σε σχέση με το χειρότερο άντε να δίνει 1 ή 2 δέκατα στο γύρο (και αυτό στο Μονακό ΙΜΗΟ). Αν και είναι σημαντικά όσο καλό και να είναι το seamless change της McLaren ακόμα και της Force India δεν είναι τόσο χειρότερο που να δίνει τη διαφορά στην έξοδο που βλέπουμε.
4β. Αναρτήσεις. Έχω να δω να κάνει τη διαφορά η ανάρτηση σε ένα μονοθέσιο από την εποχή των ενεργών αναρτήσεων και του mass-damper της Renault. Σήμερα χωρίς mass-damper, οι αναρτήσεις τι μπορούν να προσφέρουν όσον αφορά την αεροδυναμική απόδοση (καθώς αυτό μας αφορά) του μονοθεσίου? Το πόσο καλά πάει ένας οδηγός στα kurbs είναι ενδιαφέρον (όσον αφορά την ταχύτητα εξόδου) αλλά αυτό θα ήταν ένα στοιχείο μόνον αν έβλεπε κανείς τα McLaren να κερδίζουν περισσότερο σε επιτάχυνση μετά από εσάκι όπου πατάνε στα kurbs.
4γ. Καύσιμα - Λιπαντικά. Τα καύσιμα είναι τόσο regulated που οι διαφορές είναι ελάχιστες. Τα λιπαντικά ίσως να έχουν διαφορά αλλά αυτό θα φανεί στην απόδοση-ιπποδύναμη του κινητήρα. Η ενεργειακή απόδοση των κινητήρων διαφέρει ελάχιστα (άλλωστε οι θερμοκρασίες λειτουργίας λόγω και περιορισμού στα κράματα είναι για όλους παραπλήσιες και πια και τα προγράμματα λειτουργίας και χαρτογράφησης) κάτι που πιστοποιείται από το γεγονός ότι ο χρόνος που μένουν οι αντλίες στα μονοθέσια σε ένα αγώνα είναι άμεσα εξαρτώμενος από το πόσους γύρους διανύουν στο πρώτο stint. Εφόσον δε, οι αντλίες είναι κοινές για όλους δεν χρειάζεται και πολύ σκέψη να δει κανείς ότι η κατανάλωση διαφέρει πρακτικά ελάχιστα και μόνον σε συνάρτηση με την απόδοση σε ιπποδύναμη των κινητήρων. Τώρα καθώς αυτό που αποδίδει ο κινητήρας δεν μπορεί να ανεξαρτοποιηθεί από το λιπαντικό ίσως να είναι η Mobil. Όπως και να έχει αυτό σημαίνει περισσότερα άλογα στη τελική.
ΥΣ. Τα apex speeds είναι συνήθως μέγιστες τιμές που πρακτικά τις πετυχαίνει κανείς όταν είναι 1 ή 2 γύρους πριν μπει στα πιτς δηλαδή με 6 ως 9 λίτρα καύσιμο (βάζω ένα γύρο ασφαλείας). Σε ένα αμάξι με 2.5 τόννους κάθετης δύναμης και μάζα στα 600 κιλά δεν δικαιολογείται όλη η διαφορά της ταχύτητας στα μόλις 2 με 3 πιθανά κιλά βάρους του καυσίμου δηλαδή στο 0.5% πιθανά παραπάνω βάρος και αντίστοιχη φυγόκεντρή δύναμη που απαιτείται να καλύφτει.
ΥΣ. (2) Δεν βλέπω να βγαίνει άκρη πάντως. Περιμένω αν θέλεις μία απάντηση στα παραπάνω και ας το κλείσουμε εδώ. Από την κουβέντα πάντως γίνεται αντιληπτό (σε εμένα τουλάχιστον) ότι η Φ1 έχει πια γίνει ένα ενιαίο. Φευ πριν 5 χρόνια με τους ίδιους οδηγούς θα ήταν αδύνατο αυτό που έκανε ο Vettel καθώς οι διαφορές των μονοθεσίων ήταν πολύ μα πολύ μεγαλύτερες....
-
-
Το balls και its his problem δεν μου αρέσουν. Ο τρόπος που οδηγεί μου αρέσει όμως. Πάντως σήμερα ο Ιταλός σκηνοθέτης μας έσωσε από τη σκηνή του μπαμπά που αγκαλιάζει τον γιό του.....
-
Mια χαρα τα λεει
Αφου δεν εχει τα κακαλα ο κιμις τι να κανουμε -
αν ο φεττελ σημερα ήταν
τοτε ο τροπος που περνούσε απο τα κερμπς ο Χάμι ηταν
τι συστέμι κουβαλάει αυτη η μκλάρεν ρε παίδες κ εινια σε 8εση να τα ισιωνει ολα?
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
2. Σου απάντησα αλλά δεν πρόσεξες ότι σε μερικά GP λόγω της πίστας ο λόγος αυτός μπορεί να υψηλότερος για τον έναν ή για τον άλλο. Το γεγονός όμως ότι κατά κάποιο 'ανεξήγητο' τρόπο η McLaren είναι πιο γρήγορη στις γρήγορες καμπές (και με πολύ μεγαλύτερες διαφορές από ότι πέρυσι είχε η Φερράρι) αυτό καταδεικνύει ότι έχει ρυθμίσεις που παράγουν περισσότερη κάθετη δύναμη. Αυτό το γεγονός ενισχύεται και από την φθορά των ελαστικών (όχι μόνον στον LH). Καθώς για κάθε κιλό κάθετης δύναμης κάτι πληρώνεις σε αντιστάσεις **αν ο λόγος είναι παραπλήσιος ή πολύ κοντινός (που είναι για πρακτικά ισοδύναμα μονοθέσια) **τότε αν έχεις πιο ισχυρό κινητήρα έχεις και το πλεονέκτημα.Εδω υποθετεις αυθαιρετα παραπλησιο λογο Cl/Cd και πρακτικα ισοδυναμα μονοθεσια. Αποκλειεις λχ η McLaren να ειχε λιγο καλυτερη 'μαμισια' αεροδυναμικη σχεδιαση που να της δινει καλυτερο λογο downforce/drag απο τη Ferrari, οποτε θα μπορει να πετυχαινει καλο apex speed χωρις απαραιτητα πολυ φτερο αρα ταυτοχρονα καλη τελικη χωρις ισχυροτερο κινητηρα. Προσεχε δε λεω καλυτερη καθετη δυναμη που οπως λες κοστιζει σε αντισταση απο μονη της αλλα καλυτερο συνδυασμο καθετης δυναμης & αντιστασης. Παραδειγμα η Ferrari προσφατα που ειχε τη φημη δυνατου μονοθεσιου σε πιστες με γρηγορες στροφες για αυτο το λογο.
- Απλά αναφέρω ότι σήμερα χωρίς ηλεκτρονικά δεν μπορούν να υπάρξουν μαγικά. Κοινώς δεν μπορεί μία ομάδα παρά να επιλέξει ένα στήσιμο που θα δίδει ιδιαίτερη υψηλές τιμές κάθετης δύναμης πίσω ώστε να υπάρχει η πρόσφυση. Αν εξασφαλίσεις κάθετη δύναμη στον πίσω άξονα (κάτι που όλοι πια το εξασφαλίζουν) ο δυνατότερος επιταχύνει πιο γρήγορα. Από τα in-car δεν βλέπω και κανένα οδηγό να μην πατά το γκάζι τέρμα με τη μία οπότε τα πράγματα απλουστεύονται κατά πολύ όταν θέλεις να βγάλεις κάποια συμπεράσματα.
4α. Για το κιβώτιο. Σήμερα με το limiter στην περιστροφή του κινητήρα (άρα πρακτικά με τη μέγιστη ιπποδύναμη κάπου εκεί στο όριο και τη ροπή ελάχιστα χαμηλότερα) πρακτικά οι σχέσεις των κιβωτίων θα διαφοροποιούνται σε μερικά δέκατα του χιλιομέτρου μεταξύ των ομάδων. Όσον αφορά την τεχνολογία, καλώς ή κακώς αυτή πια αναλίσκεται στο πόσο καλό είναι το seamless change. Το καλύτερο κιβώτιο σε σχέση με το χειρότερο άντε να δίνει 1 ή 2 δέκατα στο γύρο (και αυτό στο Μονακό ΙΜΗΟ). Αν και είναι σημαντικά όσο καλό και να είναι το seamless change της McLaren ακόμα και της Force India δεν είναι τόσο χειρότερο που να δίνει τη διαφορά στην έξοδο που βλέπουμε.
4β. Αναρτήσεις. Έχω να δω να κάνει τη διαφορά η ανάρτηση σε ένα μονοθέσιο από την εποχή των ενεργών αναρτήσεων και του mass-damper της Renault. Σήμερα χωρίς mass-damper, οι αναρτήσεις τι μπορούν να προσφέρουν όσον αφορά την αεροδυναμική απόδοση (καθώς αυτό μας αφορά) του μονοθεσίου? Το πόσο καλά πάει ένας οδηγός στα kurbs είναι ενδιαφέρον (όσον αφορά την ταχύτητα εξόδου) αλλά αυτό θα ήταν ένα στοιχείο μόνον αν έβλεπε κανείς τα McLaren να κερδίζουν περισσότερο σε επιτάχυνση μετά από εσάκι όπου πατάνε στα kurbs.
Παλι θεωρεις οτι ολα ειναι περιπου ισοδυναμα. Νομιζω δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα. Απο τη μια λες οτι πχ η Toro Rosso εχει μαπα σασι σε σχεση με τη Ferrari αλλα αποκλειεις να υπαρχουν διαφορες μεταξυ McLaren-Ferrari σε αλλα επιμερους. Αμα ηταν ετσι δε θα ξοδευαν οι ομαδες τοσα δις και εργατοωρες για να σχεδιαζουν σασι, φτερακια, αναρτησεις, κιβωτια κλπ ή να βρισκουν καθε φορα καλο balance. Οπως βλεπεις τη Force India να ειναι 2 δευτερα πισω συνολικα (5 δεκατα απο αεροδυναμικη 4 κινητηρας 3 mechanical grip 3 ελαστικα 2 κιβωτιο 2 οδηγος/στησιμο), IMO ετσι και μεταξυ McLaren-Ferrari υπαρχουν διαφορες στα επιμερους εστω μικροτερες.
Ειδικα στο 3 λες οτι στην προσφυση για επιταχυνση εχει σημασια η καθετη δυναμη πισω (που στην ουσια ελαχιστη εχει κατω απο 100χαω) και ισοπεδωνεις τελειως το μηχανικο κρατημα. Ισως εννοεις 'αν εξασφαλίσεις mechanical grip στον πίσω άξονα ο δυνατότερος επιταχύνει πιο γρήγορα'. Αλλα αν εισαι μαλακος πισω ειτε λογω στησιματος ειτε σχεδιασης λογικα θα εχεις υποστροφη και χειροτερη αποκριση στις γρηγορες καμπες που συζηταμε. Ολα σχετικα ειναι.
Και οχι δεν πατανε τερμα γκαζι, καμια σχεση με περσι, και οταν το πατανε δεν το κανουν την ιδια στιγμη και με τον ιδιο ρυθμο.
Στο 4β δεν εγραψα πουθενα οτι οι αναρτησεις προσφερουν αεροδυναμικα, λεω οτι περαν της καθετης δυναμης και της ιπποδυναμης παιζουν και αυτες ρολο στο apex speed και στην τελικη. Εκτος απο τον προφανη ρολο στο κρατημα και το traction, μια περιπτωση ειναι πχ εφοσον η Ferrari υστερει στις αργες/μεσες στροφες και στο βρεγμενο ή και τρωγοντας περισοτερο λαστιχο εκει, ή επειδη δεν ειναι αρκετα compliant στα κερμπ, να προσπαθει να το διορθωσει με περισσοτερο φτερο χανοντας σε τελικη. Ή και με πιο μαλακο στησιμο χανοντας αλλου βλ.παραπανω.
Με τη δικη σου λογικη στα 3, 4α, 4β μπορω να βγω κι εγω να πω αυθαιρετα οτι σημερα με limiters, engine freeze κλπ ολοι οι κινητηρες ειδικα οι 2-3 κορυφαιοι ειναι ιδιοι.
4γ. Καύσιμα - Λιπαντικά...Όπως και να έχει αυτό σημαίνει περισσότερα άλογα στη τελική.
Σωστη η προσθηκη για τον παραγοντα λιπαντικα, αν και το αρχικο σου σχολιο ηταν οτι η ιπποδυναμη της McLaren προερχεται απο την ECU.
ΥΣ. Τα apex speeds είναι συνήθως μέγιστες τιμές που πρακτικά τις πετυχαίνει κανείς όταν είναι 1 ή 2 γύρους πριν μπει στα πιτς δηλαδή με 6 ως 9 λίτρα καύσιμο (βάζω ένα γύρο ασφαλείας). Σε ένα αμάξι με 2.5 τόννους κάθετης δύναμης και μάζα στα 600 κιλά δεν δικαιολογείται όλη η διαφορά της ταχύτητας στα μόλις 2 με 3 πιθανά κιλά βάρους του καυσίμου δηλαδή στο 0.5% πιθανά παραπάνω βάρος και αντίστοιχη φυγόκεντρή δύναμη που απαιτείται να καλύφτει.
Ας δεχτουμε οτι ολα τα μονοθεσια εχουν τη δυνατοτητα να γραψουν καλα νουμερα με ιδανικο φορτιο καυσιμου, δε σχολιασες τον παραγοντα ελαστικα & φθορα για την τελικη και το apex speed, που δεν ειναι ιδιος. Ενα αλλο σεναριο πχ θα ηταν η καλυτερη ταχυτητα της McLaren στις γρηγορες καμπες να σχετιζεται με τις καλυτερες θερμοκρασιες με τα σκληρα ή οτι η Ferrari δε ζεσταινει γρηγορα τα μαλακα.
ΥΣ. (2) Δεν βλέπω να βγαίνει άκρη πάντως. Περιμένω αν θέλεις μία απάντηση στα παραπάνω και ας το κλείσουμε εδώ. Από την κουβέντα πάντως γίνεται αντιληπτό (σε εμένα τουλάχιστον) ότι η Φ1 έχει πια γίνει ένα ενιαίο. Φευ πριν 5 χρόνια με τους ίδιους οδηγούς θα ήταν αδύνατο αυτό που έκανε ο Vettel καθώς οι διαφορές των μονοθεσίων ήταν πολύ μα πολύ μεγαλύτερες....
Συμπερασμα - εσυ θεωρεις οτι ειναι λιγο πολυ ενιαιο εκτος απο τις αεροδυναμικες ρυθμισεις και τον κινητηρα, εγω οτι παιζουν πολλα αλλα ρολο στις ταχυτητες των speed traps τα οποια εξηγησα.
-
χαμισύστεμ
ο κίμι 1 φορά πέρασε έτσι από το κέρμ και εφτασε τον χαιντφελντ. 100 γύρους περνούσε ξενέρωτα.
-
8a protimisw na mhn sxoliasw. O ka8enas metafrazei opws 8elei ayta poy leei o ekastote pilotos.... Opws o k.Poyrnarakhs elege oti emeis den ypostyrizoyme kanenan klp kai ksafnika o LH opote ginotan kati elege ayto einai kati poy prepei na eksetasoyn oi agwnodikes.....
Apo thn allh blepame oti oloi oi odhgoi htan xesmenoi me thn poinh toy spa kai tis prohdopoihseis opoy oloi ma oloi htan toso mperdemenoi poy orismenoi den patagane oyte to kermp gia na stripsoyn, koinws topo8eto to miso panw gia na stripsw.....
Sxetika me to incident LH kai toyota htan ka8arotato... Eixe eswterikhh , ksenerise sto anoigma ths grammhs kai telos.... (Etsi kapws ksekinhse kai to skhniko sto SPA opoy o KR eixe ekswterikh, ksenerhse kai anagkase ton LH na kanei oti ekane).
Mhn pernate oles tis faseis apo to mikroskopio san bammenoi poy eiste merikoi giati an skeftoyn etsi kai oi agwnodikes tote thn katsame thn barka kai pote den ksanadoyme prosperasmata.Pame stis dhlwseis.....
Epikentrwneste stis lekseis kai oxi sthn oysia.... Meta apo mia poinh poy efage (adikh h oxi den 8a to krinw egw) poy toy ekopse toys pontoys klp erxontai ta klasika korakia dhmosiografoi kai ton arxizoyn sthn koroidia..... Opoios kai na htan sthn 8esh toy to idio 8a eixe antidrasei...
Apo thn allh boylwse polla stomata me thn odhghsh toy....
Pame paraktw.... An mporoyse na kratoyse thn stratigikh toy enws pitstop tote 8a phgaine poly kalytera, alla epeidh sthn formoula 1 ta AN den yparxoyn, distyxws epaikse (oxi aytos alla h omada toy) kai exase. Den toy bghke telws pantwn....
Pantws ayto poy lete oti h McLaren den kata katafere me ta endiamesa klp klp enw h ferrari petoyse otan arxise na stegnwnei h pista mhn ksexname ena pragma.... Kapoies omades htan me FULL WET set up opws ypopsiazomai h McLaren enw h Ferrari me demi (sthsimo gia intermidiate) kai gia ayto mporese na kinh8ei pio grhgora. Kai gia na prolabw merikoys kalo8elhtes..... OXI h full wet ry8mish me thn intermediate den allazei mono me thn allagh ligoy fteroy mprosta opws kaneis apo DRY se intermediate...Respect ston Vettel poy katafere na grapsei thn dikh toy istoria sthn kariera toy alla mhn bgazoyme toso grhgora symperasmata (an kai poly to goystara poy ton eida ekei ton mikro).
-
Τεράστιος ο Vettel χθες και άξιος νικητής. Θαυμάσιος και ο καιρός που μας χάρισε έναν ακόμα συναρπαστικό αγώνα από την εκκίνηση μέχρι τέλους. Και ο χάμιλτον επίσης έδειξε μεγάλη κλάση στο βρεγμένο όπου ξεχωρίζουν οι επιπλέον ικανότητες (βλέπε Vettel , Alonso) . Ελπίζω τουλάχιστο στους στεγνούς αγώνες που ακολουθούν να μην κοιμηθούμε πάλι βλέποντας τρενάκια και οι Massa Raikkonen Hamilton προσδοκώντας τον τίτλο να μας αποζημιώσουν.
-
Ο χρήστης Joe Bar Team έγραψε:
αν ο φεττελ σημερα ήταντοτε ο τροπος που περνούσε απο τα κερμπς ο Χάμι ηταν
τι συστέμι κουβαλάει αυτη η μκλάρεν ρε παίδες κ εινια σε 8εση να τα ισιωνει ολα?
Made in Greece.
-
Ο χρήστης Hannibal έγραψε:
Sxetika me to incident LH kai toyota htan ka8arotato... Eixe eswterikhh , ksenerise sto anoigma ths grammhs kai telos.... Etsi kapws ksekinhse kai to skhniko sto SPA opoy o KR eixe ekswterikh, ksenerhse kai anagkase ton LH na kanei oti ekaneΕχει ενδιαφερον αυτο που λες γιατι η αμεσα συγκρισιμη φαση με αυτο που εκανε ο Κιμι στο Σπα (στην αρχη της φασης) ειναι αυτο που εκανε ο Λιουις στον Γουεμπερ. Εχω την αμοιδρη αισθηση οτι ο Λιουις αντεδρασε λιγο πιο αντιαθλητικα απο οτι ο Κιμι στο Σπα.
Opoios kai na htan sthn 8esh toy to idio 8a eixe antidrasei...
Αυτο ειναι μια μονο πλευρα του ζητηματος, η αλλη ειναι οτι οταν το εκανε ο Αλονσο εγινε παντιερα για τον Αγγλικο τυπο που λιγο πολυ φροντισε να τον ακολουθει μια ρετσινια για χρονια. Στο δικο τους βεβαια παιδι-θαυμα συμπεριφερονται αλλιως, αλιμονο.
Apo thn allh boylwse polla stomata me thn odhghsh toy....
Μπορει, σε οσους δεν καταλαβαινουν πολλα απο F1, επι της ουσιας το ολο θεμα ηταν η θερμοκρασια των ελαστικων και τιποτα παραπανω. Οσο για την ερμηνεια που δινεις στην αποδοση-σουπερμαν (φουλ βροχινο σεταπ) αφενως δε συμβαδιζει με την ελλειψη ταχυτητας στην αρχη του αγωνα, αφετερου μειωνει στο ελαχιστο την επιδοση του Λιουις σε μεικτες συνθηκες. Πως τον κανει σπουδαιο δεν μπορω να το δω.
Και το ενα πιτστοπ που επικαλειται ο Ντενις ειναι για γελια, οι πιθανοτητες να μην ξαναεμπαιναν ολοι στα πιτς ακομη και αν εβρεχε ξανα ηταν ελαχιστες γιατι οπως πολυ καλα ξερει και τα βροχινα εχουν φθορα.
-
Ο χρήστης Nick έγραψε:
Τεράστιος ο Vettel χθες και άξιος νικητής. Θαυμάσιος και ο καιρός που μας χάρισε έναν ακόμα συναρπαστικό αγώνα από την εκκίνηση μέχρι τέλους. Και ο χάμιλτον επίσης έδειξε μεγάλη κλάση στο βρεγμένο όπου ξεχωρίζουν οι επιπλέον ικανότητες (βλέπε Vettel , Alonso) . Ελπίζω τουλάχιστο στους στεγνούς αγώνες που ακολουθούν να μην κοιμηθούμε πάλι βλέποντας τρενάκια και οι Massa Raikkonen Hamilton προσδοκώντας τον τίτλο να μας αποζημιώσουν.Μόνο ο καιρός μπορεί να μας δώσει πλεον ενδιαφέροντες αγώνες...
Ακόμη και φέτος που υπάρχουν αρκετοί μνηστήρες για τον τίτλο, πάλι τα ίδια έχουμε.
Γνώμη μου;
Είναι αδύνατον να υπάρξει θέαμα σε έναν θεσμό που βασίζεται στην...τελειότητα. Όποιος ξεφύγει απ αυτήν θα χάσει πολύτιμα δευτερόλεπτα (τι αγχωτική φράση!) και πάει ο αγών.
Στη βροχή η κατάσταση θυμίζει WRC. Όλοι κάνουν λάθη, όποιος κάνει τα λιγότερα κερδίζει. -
Re Costh giati moy to xalas? Afoy ksereis paaaaara polla apo motorsport. Giati prospa8eis na mhn blepeis apo thn oydeterh pleyra san apodosh odhgoy kai oxi onoma toy otidhpote?
Ο χρήστης Go For Pole έγραψε:
Μπορει, σε οσους δεν καταλαβαινουν πολλα απο F1, επι της ουσιας το ολο θεμα ηταν η θερμοκρασια των ελαστικων και τιποτα παραπανω. Οσο για την ερμηνεια που δινεις στην αποδοση-σουπερμαν (φουλ βροχινο σεταπ) αφενως δε συμβαδιζει με την ελλειψη ταχυτητας στην αρχη του αγωνα, αφετερου μειωνει στο ελαχιστο την επιδοση του Λιουις σε μεικτες συνθηκες. Πως τον κανει σπουδαιο δεν μπορω να το δω.H elleipsh taxythtas sthn arxh toy agwna afetairoy men ofeiletai mexri na ferei se 8ermokrasia ta elastika ka8ws kai sto mexri na prosperasei ton KR. Apo thn allh odhghse para poly kala kai toylaxiston se ayth thn prospa8eia poy ekane akoma kai oi Ferrarikoi to anagnwrizoyn.
Και το ενα πιτστοπ που επικαλειται ο Ντενις ειναι για γελια, οι πιθανοτητες να μην ξαναεμπαιναν ολοι στα πιτς ακομη και αν εβρεχε ξανα ηταν ελαχιστες γιατι οπως πολυ καλα ξερει και τα βροχινα εχουν φθορα.
An oi syn8hkes menan oi idies me aytes poy htan otan ekane to pit toy kai h meteroligikh edine ena swsto deltio tote den 8a xreiazotan na ksanampei.... En anti8esh me oloys toys ypoloipoys.
Asxeto alla poia einai h gnwmh soy sta sxolia toy k. Poyrnarakh poy olo leei oti o Kova einai to peiramatozwo ths McLaren?
-
Πολλα σκορπια σχόλια:
-
Ξεκιναω με το πιο αστειο-ευχαριστο. Εβλεπα με φιλο μου (επισης τιφοζο) τον αγωνα. Στην απονομη λιγο πριν τελειωσει ο γερμανικος υμνος λεω: 'Αν κουνησει και τα χερια σαν μαεστρος ο μικρός, εχω βρει το ινδαλμα μου. Ασε που οι οπαδοι της καραφλοομαδας θα παθουν εγκεφαλικΑ'. Νταξ! Ο μικρος δε μας απογοητευσε, εκανε τη χειρονομια μαεστρου και απλα... μας γοητευσε.
-
Οταν κανει καποιος οχι και τοσο νεος με το καλυτερο αμαξι στο γκριντ flag to flag νικη στη βροχη, μαθαινουμε οτι ειναι θεός, ηλιος καλοκαιρινος κλπ. Σημερα διαβαζω 'κατσε να δουμε, ας δωσει καμια μαχη πρωτα κλπ'. Τελος, δεν ακουω τιποτα. Θεος . και _ Συνηθως με τους αγωνες της Φ1 χαιρομαι, λυπαμαι, ευχαριστιεμαι ή απογοητευομαι. Χθες μετα απο παμπολλα χρονια, για πρωτη φορα, συγκινηθηκα
-
Η ΒΜW απο ποτε εγινε ταχυτερη της ΜκΛαρεν; Γιατι αν καταλαβα καλα 8 θεσεις ανοδος για τον μορφωνιο ηταν κατι εως αναμενομενο, ενω για τον Χαμιλτον γραφτηκαν τραγουδια. Καλος οδηγος ειναι αυτος που διαχειριζεται σωστα το αμαξι του και το υλικο του ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΥΝΘΗΚΗ. Οχι αυτος που οδηγαει με ενα στυλ και αν ο καιρος δεν του κανει το χατηρι, φταιει ο καιρος. Ξεκινησε να βρεχει, σταματησε να βρεχει, μουσκεψε, στεγνωσε η πιστα ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΩΡΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. Και στον αγωνα και στα προκριματικα. Λυπαμαι αλλα δε θα πω μπραβο σε καποιον που ξεκινησε φαβορι και τερματισε 7ος, ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΡΟΟΠΤΟ.
-
Το οτι απο οσο διαβασα ο Κιμι κανει συχνα FL, απορω πως καποιοι το αναφερουν ως θετικο στοιχειο. Για μενα ειναι ΤΟ αρνητικο στοιχειο, γιατι θετει το μεγεθος των απαιτησεων μου.
-
Ο Χαμιλτον στο τελευταιο στιντ δεν εκλεινε με 2' τον Μασσα. Ελεος! Ουσιαστικα τον Χάιντφελντ εκλεινε. Να ειχε ελευθερο πεδίο μπροστα ο Μασσα να το καταλαβω.
-
Αληθεια υπαρχει δυνατοτητα αλλαγης κινητηρων του χρονου μεταξυ Ρεντ Μπουλ και Τορο Ροσο; Αλλιως κατι υπαρχει που δεν πιανω εκει στην Αυστρια
-
Καποτε ειχε πει ο Βιλνεβ για τον Γουεμπερ. Καποιος μας ειπε οτι ειναι καλος οδηγος και για καποιον λογο ολοι τον πιστεψαν. Το θυμηθηκα χθες ξανα
-
-
@ greo comments
- Ναι και σε εμένα ο μικρός μου θύμισε πολλά πράγματα. Πάντως περιμένω σύντομα το θάψιμο από τα Βρεταννικά μέσα ειδικά αν βρεθεί σε μία μεγάλη ομάδα. Θεωρώ πάντως ότι ο Vettel θα βρεθεί σύντομα δίπλα στον Kubica και μάλλον ο Ιθπανόθ θα χθαναμείνει με το εργαλείον στοθ χέρι....
2.Ο Vettel δίνει μάχη με τον Bourdais που και αυτός είναι οδηγάρα όπως φαίνεται.
-
Η BMW δεν είναι ταχύτερη της McLaren. Αν η βροχή συνέχιζε τότε οι Massa και Hamilton θα τον είχαν φάει τον ναυαγό. Απλά όταν η πίστα στεγνώνει το να βγεις να προσπεράσεις είναι απλή αυτοκτονία. Εννοείται ότι ο LH θα είχε πρώτα φάει τον Μάσα.
-
+1
-
+2
-
Όχι και μάλλον του χρόνου η STR θα συνεχίσει να τρέχει με το φετινό σασί και η RB με το νέο σασί.
-
Ο Webber ποτέ δεν βρέθηκε σε μεγάλη ομάδα. Ο Βιλνέβ ήρθε σε μία μεγάλη ομάδα και όταν έφυγε να πάει στην BAR μας κατέδειξε τη διαφορά του πρωταθλητή από τον 'πρωταθλητή'.
-
-
Oσο ο Μπρον ειναι απελπισμενος για τοπ οδηγο, ο Αλονσο εχει αποκουμπι.
-
Εσυ λες αυτο το 'αν'. Εγω λεω πως αν στεγνωνε νωριτερα, ο Χαμιλτον θα τελειωνε τα λαστιχα του νωριτερα. Με τα 'αν' δε γινεται κουβεντα
-
Λεφτα εχουν, τον Νιουι εχουν. Κινητηρα δεν εχουν, αλλα οπως και να εχει φετος δειχνει οτι ορθως δε βρεθηκε ποτέ καπου καλυτερα
-
-
Παλιά για τον Κίμι είχαμε το 'Ήταν άτυχος' ...
Φέτος στην αρχή έιχαμε το 'Βαριέται'...
Τώρα έχουμε το κορυφαίο ' Δε ζεσταίνει τα λαστιχά του'..Να δω τι άλλες δικαιολογίες θα βρούμε για τη βιζόν...
Eπίσημο thread: GP Ιταλίας-Μοντσα 2008