-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
...
Αυτοκίνητο, έτος παραγωγής, κινητήρα, χιλιόμετρα, ποσό συχνές είναι οι αλλαγές ως τώρα, με τι τύπου λάδια
Έχει αισθητή κατανάλωση λαδιού, αν ναι πόσο και με κανονική ή σκληρή χρήση. (ml ανά 1000 χιλιόμετρα)
Τι διαδρομές κάνει (διάρκεια, χλμ, τρόπος οδήγησης , μέση ταχύτητα, ορεινές διαδρομές; φορτωμένο ή άδειο;)
Χροιά κινητήρα, αποδεκτή, ενοχλητική, άνευ σημασίας;
Τι γράφει το manual σχετικά με τα λάδια
Πόσος χρόνος ζεστάματος είναι αποδεκτός, θερμοκρασίες εκκίνησης.
Το πατάς σε χαμηλές ή ψιλές στροφές
Προτεραιότητες (τι ζητάς από τα λάδια;)
Πόσα χρήματα είναι διευθετημένοι να διαθέτουν και πόσα χιλιόμετρα κάνουν ανά έτος.
... και ότι άλλο θεωρούν σχετικό.Για να σας δω. Επειδή σε όλα τα site που κοιτάω, οι εταιρείες προσφέρουν, απλώς, το τελευταίο 'μοντάλο' τους για λάδια...
Κινητήρας: 2500cc εξακύλινδρος BMW
Χρονολογία: 1994
Τρόπος οδήγησης: 80% εντός πόλης, 15% επαρχιακοί δρόμοι, 5% πίστα. Αρκετές φορές στον κόφτη.
Manual: Απλή αναφορά στα ιξώδη. Επάνω στον κινητήρα υπήρχε ταμπελάκι για Castrol 10/60.
Κατανάλωση λαδιού: Μηδενική (πρακτικά)
Χροιά κινητήρα: Εκπληκτική όταν δουλέψει λίγο. Κρύος κροταλίζει για 1-2 δευτερόλεπτα.
Αλλαγή λαδιών: Κάθε 7500 χλμ ή κάθε 6 μήνες.
Προτεραιότητες: Προστασία του κινητήρα, σταμάτημα του κροταλίσματος (αν οφείλεται σε λιπαντικό και οχι σε φθορά στα κοκοράκια)
Χρόνος ζεστάματος: 1 λεπτό το πρωί με ζέστη, λίγο παραπάνω στο κρύοΤωρινά λάδια: Redline 5/40
Για πείτε τι θα προτείνατε!
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Σχετικά με την βαλβολίνη παρακαλώ ας επιβεβαιώσει κάποιος πως δεν πειράζει το 1ο νούμερο να είναι μικρότερο. Από περιέργεια, αν θέλεις, ρώτα τους μηχανικούς αν αναφέρονται στο 1ο, στο 2ο νούμερο ή και στα δύο.
ρώτησα σήμερα φίλο έμπιστο μηχανικό και μου είπε ότι είναι ΟΚ το 70W80. Αρα πάω για τα MTL. Μου είπε ότι τα Redline είναι πολύ καλά ...
Μπράβο παιδιά.
Elteo...
Το ΑΜΟ είναι για όσο extreme χρήση θέλεις. Δεν είναι εκεί το ζήτημα. Το καταλληλότερο λιπαντικό για τον TU5JP4 σε AMSOIL για πολύ σκληρή χρήση, εξαιρετικό στροφάρισμα, μακρά διαστήματα αλλαγών, μηδενική κατανάλωση λιπαντικού είναι το HDD 5W30 (το ΑΜΟ μειονεκτεί στο στροφάρισμα). Το αλλάζεις ανά 6 μήνες ανεξαρτήτως χιλιομέτρων (δική μου προτροπή και όχι της PSA που προτείνει το διπλάσιο σε χαμηλότερης ποιότητας λιπαντικά).
Για βαλβολίνη μπορείς να χρησιμοποιήσεις από RED LINE MTL (70W80) έως AMSOIL MTG 75W90 (κρατιόμαστε στην GL-4). Η RED LINE σίγουρα ταιριάζει στο σασμάν σου που ο κατασκευαστής προτείνει 75W80 GL-4. Δεν την έχω δοκιμάσει προσωπικά αλλά ποστεύω ότι θα δεις καλύτερη κρύα εκκίνηση ακόμη κι από την περίφημη στον τομέα αυτόν ELF TRP 75W80 χωρίς να μειονεκτεί σε αντοχή στην σκληρή χρήση (λόγω εξελιγμένης GrIV/V σύνθεσης). Χρησιμοποιώ την MTG όμως, επειδή για μία ελαφριά και καθόλου ενοχλητική πτώση ροής στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (χειμερινές εκκινήσεις) έχω μεγιστοποιημένη προστασία στην πολύ σκληρή χρήση και σε σύγκριση με την TRP το έχω διαπιστώσει στην πράξη όπου το σασμάν σε ορεινό στροφιλίκι με τέρμα ρυθμούς όπως και σε πίστα (καλοκαίρι μεσημέρι) δεν δείχνει ποτέ σημεία κόπωσης.
Την βαλβολίνη την αλλάζεις ανά 2 χρόνια. Τα σασμάν μας είναι πολύ ευαίσθητα (σηκώνουν οριακά τα 16kgm) και ωφελούνται πολύ περισσότερο από άλλα σασμάν όταν χρησιμοποιούμε καλής ποιότητας βαλβολίνη που την αλλάζουμε πριν χάσουν το μέρος των ιδιοτήτων τους που μας ωφελεί.ΟΚ θα κάνω το βήμα και θα βάλω τα HDD 5W30. Η Σιτροέν πλέον βάζει 5 30 στα αυτοκίνητα οπότε ελπίζω να κάνω καλά κ εγώ.
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ και τους 2.
-
Πόσο καιρό στο λέω ρε Σάββα;
-
-
Kouk, έχεις τον Μ50 Β25 σωστά;
Επειδή ήδη χρησιμοποιείς καί κατάλληλο καί κορυφαίο λιπαντικό δεν έχω καμία άλλη επιλογή από το να σου προτείνω το AMSOIL AMO 10W40, λιπαντικό τόσο ποιοτικό αλλά και τόσο διαφορετικό που θα αντιληφθείς κι από μόνος σου διαφορά στην λειτουργία. Το αν θα σου αρέσει ή όχι είναι προσωπικό ζήτημα αφού δεν συγκρίνουμε προϊόντα διαφορετικής κατηγορίας ποιότητος.
Πλεονέκτημα (σε σχέση με το RED LINE): Περιέχει περισσότερα πρόσθετα προστασίας φιλμ, υψηλής πίεσης,καθαρισμού, άρα θα έχεις ακόμη μεγαλύτερη προστασία του κινητήρα σε βάθος χρόνου-χρήσης. Αυτό στην πράξη συνήθως μεταφράζεται σε πιο ήσυχη λειτουργία που δεν αλλάζει μέχρι την επόμενη αλλαγή λιπαντικού (σε κανονικό διάστημα αλλαγής).
Μειονέκτημα (σε σχέση με το RED LINE): Δεν περιέχει αντιτριβικά (είναι το αντίτιμο για τα πολλά προστατευτικά-καθαριστικά), άρα πιθανό να δεις κάποια ελαφριά μείωση στο στροφάρισμα. Σε περίπτωση που ταιριάξει ακριβώς στιος ανοχές σου δεν θα δεις μείωση στροφαρίσματος. Παίζει το ταίριασμα σε σένα καθότι το ΑΜΟ το προτείνει και η ίδια η AMSOIL. Πρόσφατα βελτιώθηκε κι άλλο η σύνθεση του ΑΜΟ σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εξελίξεις σε βάσεις-πρόσθετα (πάγια τακτική της AMSOIL).Είναι η μόνη άλλη επιλογή που θα είχε νόημα να δοκιμάσεις καθότι δεν βρίσκεις εύκολα λιπαντικό που να μπορεί να κοντράρει σε ποιότητα το RED LINE.
Το 10W60 είναι -ως συνήθως- λάθος επιλογή (το αυτοκόλλητο ξεκόλλα το για να μην μπερδευτεί καμιά φορά ο μηχανικός σου). Το κατάλληλο ιξώδες για τον κινητήρα σου είναι αυστηρά το 40ρι και σύμφωνα με την BMW ειδικά το 10W40 (το σημαντικό είναι να μένεις σταθερός στο δεύτερο -θερμό- σκέλος του προτεινόμενου ιξώδους, δηλ. στο 40, γιατί το W -κρύο σκέλος- παίζει μικρότερο ρόλο που έχει να κάνει με τις ανοχές των μετάλλων σε κρύα κατάσταση που κανονικά πρέπει να μπορείς να ελέγχεις το W σε κάθε περιοχή ξεχωριστά ώστε να επιλέγεις με καλύτερη ακρίβεια, πχ στην αστική Ελλάδα η μέση χειμερινή θερμοκρασία είναι περίπου 4C με πολύ μικρές περιόδους κάτω από 0C, ενώ στην ορεινή Ελλάδα παίζει -κατά μέσο όρο- σταθερά από 0C και κάτω).
-
Σωστά. Το Μ50 Β25. Και έκανα και λάθος. Το 10/40 της Redline χρησιμοποιώ.
Θα το δοκιμάσω τελικά το ΑΜΟ, για να δω τις τυχόν διαφορές. Αφού με το RL είμαι απόλυτα ευχαριστημένος. -
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Για πείτε τι θα προτείνατε!
Αυτά που έχεις είναι επιπέδου 20W50 σε αντοχή φιλμ , πολύ καλά δηλαδή.
Κι εγώ σαν πρώτη επιλογή αυτά θα έβαζα ή τα AMO .
Μπορείς και Mobil 5W-50 ή 15W-50.
Μετά υπάρχουν πολλές επιλογές από ημισυνθετικά 10W40 , 15W40 ή 15W50 αλλά ίσως θα έπρεπε να τα αλλάζεις συχνότερα με τη χρήση που κάνεις.Μεταχείρω το πήρα και δεν ξέρω αν τσίμπαγε από πριν... είπα να δοκιμάσω μόνος μου τα 8100...
Να μην γυρίσω σε ημι 10w-40 δλδ με αλλαγές 7500κ?Δοκίμασε και τα 10W40 αν θες. Τα Γερμανικά είναι λίγο λεπτότερα από τα Γαλλικά και το Mobil (κάνει κρύο στα βόρεια). Τα elf που είναι σχεδόν ίδια με τα total σε εμένα τα τσιμπούσε ελαφρώς , 50-100 ml/ 1000 χλμ .
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
@@ τελικά...Αυτοί θα χάσουν. Εμείς λεφτά θέλαμε να τους δώσουμε και που ξέρεις μπορεί να δοκιμάζαμε και τα λαδάκια τους.
-
Ευχαριστώ μουσάτος, λέω να μείνω για μια ακόμη αλλαγή στα 8100 5w40 και την επόμενη βλέπουμε...
-
Στον κατάλογο της Castrol έχει δύο λιπαντικά 10W-60.
1. Edge Sport 10W-60
Το κορυφαίο λιπαντικό Castrol για εξαιρετική απόδοση σε κινητήρες υψηλών επιδόσεων. Για γρήγορη οδήγηση στα όρια και χαμηλή κατανάλωση λιπαντικού όταν οι θερμοκρασίες λειτουργίας υπερβαίνουν τα συνήθη επίπεδα
100% Συνθετικό
Προδιαγραφές: API SM/CF, ACEA A3/B3/B42. Edge 10W-60
Το κορυφαίο λιπαντικό Castrol με αποκλειστικές εγκρίσεις της BMW για κινητήρες της σειράς Μ.
100% Συνθετικό
Προδιαγραφές: API SJ/CF. Αποκλειστική έγκριση για τα μοντέλα BMW M3, M5, M6, Z4M και Z8.Αυτό που είναι ειδικά για BMW έχει την παλιότερη προδιαγραφή SJ
-
κοιτώντας τον Λαμπ είδα ότι δεν έχει το HDD 5-30.
-
Ε και;
-
Bασικά...μόνο σε μένα δεν παίζει το σάιτ του Λαμπ;
-
Μίλτο για την επικείμενη αλλαγή μου λαδιών στο Swift 1,3 '06 μου.,στο σέρβις των 75000χλμ (τώρα έχω 71200χλμ) σκέφτομαι να μεταβώ από το εξαιρετικό AMO σε ένα καλό 5W-30 (HDD ίσως?).Βασικά λόγω της άφιξης του χειμώνα.Από άνοιξη και πάλι στα AMO.
Πως βρίσκεις μια τέτοια κίνηση?
Χονδρικά που θα κερδίσει και που θα χάσει το μοτέρ.
Να συνεχίσω με τα ΑΜΟ?
Εσύ τι θα έκανες, αν ήσουν στη θέση μου?
να τονίσω ,ότι με το που έβαλα τα Amo στα 52500χλμ, ο κινητήρας τα δέχθηκε ...με ευχαρίστηση και ανακούφιση, δουλεύοντας και στροφάροντας υποδειγματικά με μηδενική κατανάλωση (από ότι δείχνει ο δείκτης πάντα ).
Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων ,όποιο κοπέλι επιθυμεί να βοηθήσει!
-
Μια ερώτηση κι απο εμένα:
Στην οικογένεια υπάρχει ένα Peugeot 406 1.6 του '97 με γύρω στα 190.000χλμ.
Σέρβις και λάδια πάντα στην αντιπροσωπεία, όπου του έβαζαν πάντα κάτι Shell Helix και Total Quartz 10w40 τα οποία τα χρέωναν και 11-12 ευρώ το λίτρο.Επειδή ανέλαβα εγώ να το πάω για το επόμενο service, και μάλλον θα αναλάβω και τα επόμενα, μπορείτε να μου προτείνετε κάποιο καλό λάδι με δεδομένα τα χλμ. του κινητήρα, την καλύτερη προστασία του (να βγάλει 100.000 χλμ. ακόμη αν γίνεται) και τον τρόπο οδήγησης αυτού που το οδηγεί (παππούς): δηλ: ΠΑΝΤΑ εντελώς, μα εντελώς κρύο ξεκίνημα, ακόμα και το χειμώνα να έχει πιάσει πάγο δε μασάει, βάζει μπρός και φεύγει, και ψιλοάγαρμπη ωστόσο συντηρητική οδήγηση (δεν τρέχει, ούτε κοφτιάζει κλπ.) σε ανοιχτούς επαρχιακούς δρόμους, σε περιοχή με υψηλή υγρασία.
-
@ miltellas και mousatos
Προτείνετε και οι δύο στον kouk τα ΑΜΟ. Γιατί όχι τα AFL?? Ρωτάω γιατί φοράω AFL στον Μ52Β20 και είμαι πολύ ικανοποιημένος, μήπως όμως τα ΑΜΟ είναι καλύτερα ή είναι απλά καταλληλότερα για τον Μ50 κινητήρα του?
Το σχέδιό μου είναι στην επόμενη αλλαγή να δοκιμάσω 30άρι Α3. -
Ο χρήστης frydoumpas έγραψε:
Μια ερώτηση κι απο εμένα:Στην οικογένεια υπάρχει ένα Peugeot 406 1.6 του '97 με γύρω στα 190.000χλμ.
Σέρβις και λάδια πάντα στην αντιπροσωπεία, όπου του έβαζαν πάντα κάτι Shell Helix και Total Quartz 10w40 τα οποία τα χρέωναν και 11-12 ευρώ το λίτρο.Επειδή ανέλαβα εγώ να το πάω για το επόμενο service, και μάλλον θα αναλάβω και τα επόμενα, μπορείτε να μου προτείνετε κάποιο καλό λάδι με δεδομένα τα χλμ. του κινητήρα, την καλύτερη προστασία του (να βγάλει 100.000 χλμ. ακόμη αν γίνεται) και τον τρόπο οδήγησης αυτού που το οδηγεί (παππούς): δηλ: ΠΑΝΤΑ εντελώς, μα εντελώς κρύο ξεκίνημα, ακόμα και το χειμώνα να έχει πιάσει πάγο δε μασάει, βάζει μπρός και φεύγει, και ψιλοάγαρμπη ωστόσο συντηρητική οδήγηση (δεν τρέχει, ούτε κοφτιάζει κλπ.) σε ανοιχτούς επαρχιακούς δρόμους, σε περιοχή με υψηλή υγρασία.
Eγώ βάζω στο δικό μου (του 98 με 245k χλμ) 5-30, και αυτά θα σου πρότεινα. Στην πρώτη αλλαγή ίσως κάψει λίγο (να το παρακολουθείς), αλλά μετά θα στρώσει. Εγώ όταν έκανα την αλλαγή από 10-40 στα 180k έκαψε την πρώτη φορά κάπου στα 500ml, αλλά μετά ελάχιστα, περίπου 100-200ml στα 10k.
-
Ίσως να είναι ακόμα καλύτερα για τον frydoumpas ένα 0w30, δηλαδή για την χρήση χωρίς ζέσταμα που περιγράφει.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
@ miltellas και mousatos
Προτείνετε και οι δύο στον kouk τα ΑΜΟ. Γιατί όχι τα AFL?? Ρωτάω γιατί φοράω AFL στον Μ52Β20 και είμαι πολύ ικανοποιημένος, μήπως όμως τα ΑΜΟ είναι καλύτερα ή είναι απλά καταλληλότερα για τον Μ50 κινητήρα του?
Το σχέδιό μου είναι στην επόμενη αλλαγή να δοκιμάσω 30άρι Α3.Ίσως επειδή ο kouk αναφέρει και 5% πίστα. Μάλλον τα AFL είναι ποιό all round λάδια.
Τολμηρό σε βρίσκω να σκέφτεσαι 30άρι σε BMW, εξαρτάται από την χρήση. Τολμηρός και εγώ που ... βάζω 20άρια σε 3 αυτοκίνητα αυτήν την στιγμή (Corsa '99 1.2, Forester, Aygo)
Οι αναλύσεις λαδιών μάλλον θα μας βοηθήσουν να δούμε αν κάνουμε καλώς ή κακώς... -
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Eγώ βάζω στο δικό μου (του 98 με 245k χλμ) 5-30, και αυτά θα σου πρότεινα. Στην πρώτη αλλαγή ίσως κάψει λίγο (να το παρακολουθείς), αλλά μετά θα στρώσει.Για 5w30 το σκέφτηκα κι εγώ αλλά το θέμα είναι οτι δε μπορω να το παρακολουθω εγώ τακτικά (μενω σε άλλη πόλη) ούτε μπορω να μάθω τον παππού τώρα στα γεράματα να τσεκάρει δείκτες λαδιού και να το ζεσταινει 2-3 λεπτά πριν ξεκινήσει.
Απλά θα ήθελα να αποφύγω τις αηδίες που βάζει η αντιπροσωπεία και την κλεψιά τους. Μιλάμε είδα τα τιμολόγια και έφριξα. Χρεώνουν 45-50 ευρώ για 4 λίτρα Total Quartz 10w40, που στο trade-wind.gr το έχει 6 ευρώ το λίτρο!
Και επίσης ποτέ δε δίνουν πίσω τα 500+ ml που περισσεύουν...οι κωλόγυφτοι.Για ένα καλύτερο 10w40 το συζητάμε; Η δεν έχει νόημα με τα κρύα ξεκινήματα, οπότε πρέπει να πάω αναγκαστικά σε λεπτότερο και να το τσεκάρω 1 φορά το μήνα π.χ.;
Περι λιπαντικών γενικώς