-
Οι βαμένες(σε διάφορα χρώματα) δαγκάνες των δισκοφρένων είναι αρκετά συνηθισμένο φαινόμενο τόσο σε σπορ μοντέλα, όσο και σε εξωτικά υπεραυτοκίνητα.
Το θέμα είναι τί γίνεται όταν κάποιος από εμάς θέλει να κάνει κάτι αντίστοιχο στο δικό του 'supercar'...
Επειδή κι εμένα θα μου άρεσε το Stilo μου να αποκτήσει κόκκινες δαγκάνες βρήκα κάποια κιτ βαφής των δαγκάνων που υπόσχονται όμορφο και πάνω απ'όλα αξιόπιστο αποτέλεσμα και μάλιστα, για να μην τις βάψω μόνος μου και κάνω καμιά βλακεία απευθύνθηκα σε κάποιο γνωστό μου που έχει συνεργείο. Αυτός ο γνωστός μου όμως με αποθάρρυνε λέγοντας μου ότι η βαφή δεν θα κρατήσει, ότι θα 'σκάσει' το χρώμα και πως θα 'βρωμίζουν' εύκολα και δεν θα φαίνονται όμορφες.
Εδώ είναι λοιπόν που ζητώ τη βοήθειά σας για να καταλήξω σε κάποιο συμπέρασμα. Αν υπάρχει κάποιος που να έχει κάνει κάτι αντίστοιχο στο αυτοκίνητό του ας με διαφωτίσει... -
Οι βαμένες(σε διάφορα χρώματα) δαγκάνες των δισκοφρένων είναι αρκετά συνηθισμένο φαινόμενο τόσο σε σπορ μοντέλα, όσο και σε εξωτικά υπεραυτοκίνητα.
Το θέμα είναι τί γίνεται όταν κάποιος από εμάς θέλει να κάνει κάτι αντίστοιχο στο δικό του 'supercar'...
Επειδή κι εμένα θα μου άρεσε το Stilo μου να αποκτήσει κόκκινες δαγκάνες βρήκα κάποια κιτ βαφής των δαγκάνων που υπόσχονται όμορφο και πάνω απ'όλα αξιόπιστο αποτέλεσμα και μάλιστα, για να μην τις βάψω μόνος μου και κάνω καμιά βλακεία απευθύνθηκα σε κάποιο γνωστό μου που έχει συνεργείο. Αυτός ο γνωστός μου όμως με αποθάρρυνε λέγοντας μου ότι η βαφή δεν θα κρατήσει, ότι θα 'σκάσει' το χρώμα και πως θα 'βρωμίζουν' εύκολα και δεν θα φαίνονται όμορφες.
Εδώ είναι λοιπόν που ζητώ τη βοήθειά σας για να καταλήξω σε κάποιο συμπέρασμα. Αν υπάρχει κάποιος που να έχει κάνει κάτι αντίστοιχο στο αυτοκίνητό του ας με διαφωτίσει... -
Οι βαμένες(σε διάφορα χρώματα) δαγκάνες των δισκοφρένων είναι αρκετά συνηθισμένο φαινόμενο τόσο σε σπορ μοντέλα, όσο και σε εξωτικά υπεραυτοκίνητα.
Το θέμα είναι τί γίνεται όταν κάποιος από εμάς θέλει να κάνει κάτι αντίστοιχο στο δικό του 'supercar'...
Επειδή κι εμένα θα μου άρεσε το Stilo μου να αποκτήσει κόκκινες δαγκάνες βρήκα κάποια κιτ βαφής των δαγκάνων που υπόσχονται όμορφο και πάνω απ'όλα αξιόπιστο αποτέλεσμα και μάλιστα, για να μην τις βάψω μόνος μου και κάνω καμιά βλακεία απευθύνθηκα σε κάποιο γνωστό μου που έχει συνεργείο. Αυτός ο γνωστός μου όμως με αποθάρρυνε λέγοντας μου ότι η βαφή δεν θα κρατήσει, ότι θα 'σκάσει' το χρώμα και πως θα 'βρωμίζουν' εύκολα και δεν θα φαίνονται όμορφες.
Εδώ είναι λοιπόν που ζητώ τη βοήθειά σας για να καταλήξω σε κάποιο συμπέρασμα. Αν υπάρχει κάποιος που να έχει κάνει κάτι αντίστοιχο στο αυτοκίνητό του ας με διαφωτίσει... -
Βασικα υπαρχουν ειδικες βαφες που αντεχουν σε τετοιες θερμοκρασιες οποτε δεν τιθεται θεμα σκασιματος...Τετοια χρωματα θα βρεις και απο την Foliatec και απο την OMP...
Απλα θελει βγαλσιμο,πολυ καλο καθαρισμα και για να γινει και πιο ωραιο,βαφη με πιστολι.
Επισης βασικο ειναι να περασεις καλα το hardener μετα το βαψιμο.
Παντως δεν ειναι δυσκολη υποθεση και αν το κανεις καλα δεν θα εχεις κανενα απολυτως προβλημα. -
Καταρχήν μιας και αυτό πρέπει να είναι το πρώτο μου post για το 2004 να ευχηθώ σε όλους Καλή Χρονιά και Χρόνια Πολλά.
Στο θέμα που έθεσε ο φίλος μας τώρα.
Εμένα προσωπικά, οι βαμμένες κόκκινες δαγκάνες αν δεν είναι από το εργοστάσιο μου φαίνονται λίγο '......'
Δηλαδή γιατί πρέπει να βαφτούν? Θα βελτιωθεί η απόδοση των φρένων ή μήπως για να νομίζει αυτός που τις βλέπει, ότι είναι brembo?
Δεν ξέρω αλλά δεν μου αρέσει καθόλου σαν ιδέα.
Οπτικά επίσης δεν είναι και ότι καλύτερο, γιατί, άλλο να βλέπεις μια μεγάλη κόκκινη δαγκάνα, η οποία γεμίζει το εσωτερικό της ζάντας και άλλο ένα μικρό κόκκινο 'δαγκανάκι'...Αν επιμένεις πάντως, οι πληροφορίες από τον 'the judge' πιστεύω να σε καλύπτουν.
-
Συμφωνώ κι εγώ με τον meco. Όποιος έχει τα κότσια ας 'κοκκινίσει' τις δισκόπλακες χωρίς να τις βάψει.
-
Για το Stilo πάντως υπάρχει αυθεντικό κιτ της Brembo με τετραπίστονες κόκκινες δαγκάνες, το οποίο μάλλον θα φρενάρει κι όλας
-
Ευχαριστώ για τις χρήσιμες πληροφορίες!
Τώρα όσον αφορά στο οπτικό αποτέλεσμα που θα έχουν οι βαμένες δαγκάνες πιστεύω πως είναι καθαρά υποκειμενικό και δεν νομίζω ότι οι δαγκάνες για να βαφτούν πρέπει να είναι τεράστιες... Αν θυμάμαι καλά και το Fabia RS που είδα στην έκθεση του Ελληνικού δεν είχε τίποτα μεγάλες δαγκάνες αλλά ήταν βαμένες πράσινες από το εργοστάσιο.
Βέβαια θα μου πείτε γιατί να μην έχει και το Stilo βαμένες δαγκάνες από το εργοστάσιο; Η απάντηση είναι επειδή πολύ απλά το Stilo απευθύνεται σε πολύ ευρύτερο κοινό από το Fabia RS.
Σχετικά με το κιτ της Brembo πιστεύω ότι είναι 'αχρείαστο' γιατί τα φρενα του αυτοκινήτου, που είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας, είναι υπέραρκετά για τα 133 αλογά του! *(Ενδεικτικά αναφέρω ότι οι τιμές επιβράδυνσης για τα 100-0 και 120-0 είναι καλύτερες από του Impreza WRX σύμφωνα με τους 4Τ) -
Αφού συμφωνήσω με όλους εσάς τους προλαλίσαντες 8α ήθελα να ρωτήσω με τη σειρά μου: Υπάρχει βαφή για δαγκάνες μαύρη ή άσπρη; Μέχρι τώρα έχω δει κίτρινες,κόκκινες και μπλέ δαγκάνες. Εγώ δεν θέλω να τις βάψω κόκκινες, απλά δεν μου αρέσει καθόλου που είναι μέσα στη σκουριά... (ειδικά τώρα που οι νέες ζάντες μου έχουν μεγάλα ανοίγματα)
-
Τα χρώματα δεν είναι ιδικά για δαγκάνες φρένων. Είναι χρώματα που αντέχουν στις υψηλές θερμοκρασίες και κάνουν για χρώση ακόμα και κινητήρων. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία με ότι χρώμα θέλεις. Αν είναι όμως σκουριασμένες οι δαγκάνες σου καλό είναι να τους κάνεις πρώτα αμμοβολή και μετά να τις βάψεις.
-
Ξέχνα τα 'ειδικά' χρώματα για δαγκάνες της foliatec δεν κρατάνε και είναι πανάκριβα.Πήγαινε σε ένα κατάστημα που πουλάει χρώματα και πάρε χρώμα για σόμπες.Δεν ξεφλουδίζει,είναι πάμφηνο(1-2 ευρώ το κουτί) αλλά βγαίνει μόνο σε ασημί και μάυρο(αυτά βρήκα εγώ).Τρίψε ελαφρία τις δαγκάνες με 150αρι γυαλόχαρτο,πέρνα τις 2-3 χέρια και είσαι έτοιμος.
-
Βρε παιδία, εντάξει αυτό με τις βαμμένες δαγκάνες.
Αλλά όχι σαν κάποιους που βάφουν ΚΟΚΚΙΝΑ και τα ΤΑΜΠΟΥΡΑ! -
Επειδή αρκετοί με ρωτάνε για τις δαγκάνες μου σας παραθέτω μερικές τεχνικές πληροφορίες αλλά και από πού μπορείτε να τις προμηθευτείτε.
Οι δαγκάνες είναι της Wilwood. Η Wilwood είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες κατασκευής φρένων για πολλά αμερικάνικα αυτοκίνητα Corvette, Mustang, κτλ ενώ εξοπλίζει και μερικές από της εταιρίες που τρέχουν στους αγώνες NASCAR.
Αναλυτικές πληροφορίες για την εταιρία, τα προϊόντα της αλλά και αναλυτικότατες τεχνικές πληροφορίες θα βρείτε στην ιστοσελίδα της: http://www.wilwood.com
Το κατάστημα από το οποίο αγόρασα τις δαγκάνες (και έχουν αγοράσει και φίλοι μου) είναι στην Αμερική, λέγεται Race Basics και το e-mail τους είναι race@megalink.net κάπου έχω και το τηλέφωνο τους…όταν το βρω το δημοσιεύσω.
Η Wilwood από ότι έχω δει δεν έχει έτοιμα kit για τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα με εξαίρεση Scooby, EVO κτλ. Έτσι θα πρέπει ο κάθε ενδιαφερόμενος να ψαχθεί μόνος του τι δαγκάνες θέλει, ποια τα χαρακτηριστικά τους αλλά και να μεριμνήσει να του φτιάξουν αντάπτορες κτλ. Δεν μιλάμε για bolt on kit αλλά για κάτι εντελώς customized. που σίγουρα δεν κοστίζει όσο τα ακριβά bolt on kit, σε ποιότητα είναι ισάξια τους αλλά η δουλεία θέλει αρκετό ψάξιμο.
Προσωπικά έχω βρει πάρα πολύ καλές τις τετραπίστονες της σειράς Forged Biller Superlite και απλά σας αναφέρω ότι σε σύγκριση με τις δαγκάνες της Brembo που φοράει η Ferrari 550 Maranello οι Wilwood είναι ελαφρώς καλύτερες λόγο λιγότερου βάρους και μέγεθος πιστονιών (μεγαλύτερα σε διάμετρο).
Όταν ψαχνόμουν για φρένα το φθηνότερο που βρήκα ήταν customized kit με δαγκάνες της Brembo στα 1500 euro (με τοποθέτηση). Έτσι ψάχτηκα λίγο και βρήκα την άκρη στην Wilwood με αποτέλεσμα η όλη μετατροπή να μην ξεπεράσει τα 750 euro (δαγκάνες, δίσκοι, τακάκια, αποστάτες, αντάπτορες, τορναδόρος, μηχανικός, σωληνάκια υψηλής πίεσης, κτλ) με αποτέλεσμα πολύ ανώτερο από αυτό που μου υπόσχονταν οι Έλληνες “βελτιωτές” που πάνε να βγάλουν από μια μετατροπή κέδρος 100%.
Δεν κάνω διαφήμιση στην Wilwood (αν και έχω το 100% της Αμερικανικής εταιρίας joking) απλά βοηθάω και άλλους να γλιτώσουν αρκετά χρήματα από την ποιο σημαντική μετατροπή στο αυτοκίνητο (κατά την γνώμη μου) ενώ παράλληλα να έχουν μια βελτίωση στα φρένα τους πολύ ανώτερη από αυτές που προτείνουν οι ντόπιοι wannabe tuners.
Βέβαια σε καμία περίπτωση δεν θέλω να μειώσω κατασκευαστές όπως ή AP Racing ή Brembo ή Alcon κτλ απλά θεωρώ πως η τιμές πώλησης τους (ακόμα και στις Wilwood) στην Ελλάδα είναι πολύ πάνω από ότι στο εξωτερικό. Απλά βρήκα άκρη μόνο για τις Wilwood.
Επίσεις για online προϊοντα της Wilwood δείτε και την ιστοσελίδα: http://www.rallydesign.co.uk/catalog/in ... ?cPath=562 οι τιμές της είναι καλές αλλά η Race Basics είναι ελαφρώς φθηνότερη.
-
Για το χρωμα οπως ειπε κι ο φιλος παραπανω απλα παρε σφυρηλατο χρωμα υψηλων θερμοκρασιων και δεν θα εχεις ποτε προβλημα, μην δινεις τα 20-100 ευρω που σου ζητανε ολοι αυτοι με τα δηθεν 'ειδικα' χρωματα.
Οσο για τα Wilwood κι επειδη εχω δοκιμασει πολλα φρενα στα αυτοκινητα που ειχα κατα καιρους θα ηθελα να κανω μερικα σχολια.
Ισως επειδη εχω WRX θα πει καποιος ειμαι ειδικη περιπτωση αλλα δεν νομιζω πως ειναι ακριβως ετσι αφου μαζευοντας χλμ φρεναρεις και πιο δυνατα/οριακα οποτε σιγουρα κουραζονται περισσοτερο απο αλλα μικροτερης ιπποδυναμης αυτοκινητα.Εχοντας λοιπον δοκιμασει τα μαμα GT-WRX 4πιστονα και κατοπιν τα κοκκινα 4πιστονα Brembo, τα Wilwood Superlite 6 pot εχοντας επι του παροντος τα ΑΡ 4pots 330mm (5200 caliper) με διαφορους συνδιασμους σε τακακια οπως Mintex 1155, Ferodo DS2500, Pagid RS 4-2.1, EBC Redstuff ceramic, Yellowstuff type C (1793 compound) εχω να πω τα εξης.
Σιγουρα τα Wilwood εχουν τρομερο value for money αλλα...
...εχουν ευκαμπτες σχετικα δαγκανες με οτι αυτο συνεπαγεται (και μιλω εδω για τις ακομη καλυτερες δαγκανες των Superlite 6 pots)
...εχουν συγκεκριμενο τυπο σε τακακια με μικρη επιφανεια τριβης παροτι οι δαγκανες ειναι 6πιστονες και ειναι επισης δυσκολο να βρεις σε πολλους τυπους/μαρκες τακακια
...πασχουν στην ελειψη piston seals των πιστονιων που σημαινει αν καποιος χρησιμοποιει το καρο του σε δρομους με αλατια σκονες κλπ συντομα θα μπουν σκονες στα πιστονια με οτι αυτο συνεπαγεται!Αλλα συναμα... ειναι παναλαφρα με μικρο σχετικα μεγεθος πιστονιων (ποιος ειναι αυτος που πιστευει πως τα πολυ μεγαλυτερα σε μεγεθος πιστονια συγκριτικα με τα μαμα ειναι καλο, αν θελετε το αναλυουμε) τοποθετημενα σε ακτινικη διαταξη με αυξητικου μεγεθους πιστονια οπως σε ολα τα καλα φρενα.
Απο την αλλη δεν πασχουν εντονα απο knock back λογω ισως της ευκαμψιας-παραμορφωσης τους (φαινομενο που μετα απο στροφη φρεναροντας το πενταλ βυθιζεται πολυ γιατι εχουν αποστασιοποιηθει οι δισκοι απο τα τακακια κατα το στριψιμο) και βεβαια ειναι παμφθηνα στην επισκευη τους.
Αρα πριν αποφασισει κανεις για φρενα κι αν εχει σοβαρο σκοπο να εχει υποψιν του πως μπορει με λιγοτερα χρηματα να κανει κατι καλο αλλα 'οτι δινεις παιρνεις' τιποτα δεν χαριζεται! -
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Για το χρωμα οπως ειπε κι ο φιλος παραπανω απλα παρε σφυρηλατο χρωμα υψηλων θερμοκρασιων και δεν θα εχεις ποτε προβλημα, μην δινεις τα 20-100 ευρω που σου ζητανε ολοι αυτοι με τα δηθεν 'ειδικα' χρωματα.Οσο για τα Wilwood κι επειδη εχω δοκιμασει πολλα φρενα στα αυτοκινητα που ειχα κατα καιρους θα ηθελα να κανω μερικα σχολια.
Ισως επειδη εχω WRX θα πει καποιος ειμαι ειδικη περιπτωση αλλα δεν νομιζω πως ειναι ακριβως ετσι αφου μαζευοντας χλμ φρεναρεις και πιο δυνατα/οριακα οποτε σιγουρα κουραζονται περισσοτερο απο αλλα μικροτερης ιπποδυναμης αυτοκινητα.Εχοντας λοιπον δοκιμασει τα μαμα GT-WRX 4πιστονα και κατοπιν τα κοκκινα 4πιστονα Brembo, τα Wilwood Superlite 6 pot εχοντας επι του παροντος τα ΑΡ 4pots 330mm (5200 caliper) με διαφορους συνδιασμους σε τακακια οπως Mintex 1155, Ferodo DS2500, Pagid RS 4-2.1, EBC Redstuff ceramic, Yellowstuff type C (1793 compound) εχω να πω τα εξης.
Σιγουρα τα Wilwood εχουν τρομερο value for money αλλα...
...εχουν ευκαμπτες σχετικα δαγκανες με οτι αυτο συνεπαγεται (και μιλω εδω για τις ακομη καλυτερες δαγκανες των Superlite 6 pots)
...εχουν συγκεκριμενο τυπο σε τακακια με μικρη επιφανεια τριβης παροτι οι δαγκανες ειναι 6πιστονες και ειναι επισης δυσκολο να βρεις σε πολλους τυπους/μαρκες τακακια
...πασχουν στην ελειψη piston seals των πιστονιων που σημαινει αν καποιος χρησιμοποιει το καρο του σε δρομους με αλατια σκονες κλπ συντομα θα μπουν σκονες στα πιστονια με οτι αυτο συνεπαγεται!Αλλα συναμα... ειναι παναλαφρα με μικρο σχετικα μεγεθος πιστονιων (ποιος ειναι αυτος που πιστευει πως τα πολυ μεγαλυτερα σε μεγεθος πιστονια συγκριτικα με τα μαμα ειναι καλο, αν θελετε το αναλυουμε) τοποθετημενα σε ακτινικη διαταξη με αυξητικου μεγεθους πιστονια οπως σε ολα τα καλα φρενα.
Απο την αλλη δεν πασχουν εντονα απο knock back λογω ισως της ευκαμψιας-παραμορφωσης τους (φαινομενο που μετα απο στροφη φρεναροντας το πενταλ βυθιζεται πολυ γιατι εχουν αποστασιοποιηθει οι δισκοι απο τα τακακια κατα το στριψιμο) και βεβαια ειναι παμφθηνα στην επισκευη τους.
Αρα πριν αποφασισει κανεις για φρενα κι αν εχει σοβαρο σκοπο να εχει υποψιν του πως μπορει με λιγοτερα χρηματα να κανει κατι καλο αλλα 'οτι δινεις παιρνεις' τιποτα δεν χαριζεται!Ρε συ jim,σχετικά με το knock back,υπάρχει καμιά λύση?Μου την δίνει στα νεύρα το 'διπλοπάτημα'....(μη μου πείς για σωληνάκια υψηλής,έβαλα ελάχιστη διαφορά..)
-
Αν δεν αλλαξεις φρενα με καποια που να εχουν πλευστους δισκους και καταλληλες δαγκανες δεν υπαρχει απο οσο ξερω λυση, ακομη και η ΑΡ δινει ειδικα ελατηρια πιστονιων και αλλους (strap drive) δισκους για να μειωσει (οχι εξελειψει) το συγκεκριμενο προβλημα!
-
Για δαγκανες εγω προτεινω τον καβουροχειρουργο στο Αιγαλεω:)
(οτι ξερει ο καθενας)
Αυτο βρηκα για αυτον:
Απο το chefinlove
Dr.ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Ο ΚΑΒΟΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ, Μεγ. Αλεξάνδρου 25-27 στο Αιγάλεω, τηλ. 210-5910294. Δεν νομίζω ότι υπάρχει δεύτερος σε όλη την Ελλάδα που φτιάχνει καβούρια στα κάρβουνα με τον τρόπο που τα προσφέρει ο Απόστολος. Λόγω του εκπληκτικού καβουριού δεν έχω δοκιμάσει άλλα πιάτα του, εκτός από πικάντικη σαλάτα και πατάτες τηγανιτές, για την σπεσιαλιτέ του όμως, παίρνω όρκο ότι θα ξετρελαθείτε
Δαγκάνες...