Ο χρήστης manosk έγραψε:
το ΙΣΧΥΟΝ σύστημα ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΔΙΚΟ, πράγμα το οποίο κανείς δεν μπορεί να αντικρούσει γιατί πολύ απλά τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους. Υπάρχει μεγάλη φοροδιαφυγή στα ελεύθερα επαγγέλματα.
....
Θα το θέσω ως εξής: το σύστημα αντικειμενικών τεκμηρίων είναι ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΔΙΚΟ από αυτό που επικρατεί σήμερα στην πράξη. Ως τέτοιο, το προτιμώ.
Τo τι είναι δίκαιο και τι άδικο δε μπορεί να το αποφασίζουν από μόνα τους τα νούμερα. Θα ήταν σαν να λέμε ότι είναι λιγότερο άδικο να βάλουμε 100 άτομα φυλακή από το ν' αφήσουμε έξω 40 αθώους και 60 ένοχους.
Άλλο 'ΑΔΙΚΟ', άλλο 'ΔΙΚΑΙΟ, ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΕΓΑΝΟ' [όχι λόγω των κανόνων του ίδιου του συστήματος αλλά λόγω της μέχρι τώρα αδυναμίας του κράτους να ελέγξει το δηλωθέν εισόδημα των πολιτών].
Αν δεν αποφασίζεται το δίκαιο και το άδικο βάσει των αριθμών όταν μιλάμε για ΛΕΦΤΑ, να υπολογίζεται με το.....συναίσθημα;; Πχ Εθνικός Αερομεταφορέας, το ρεύμα του λαού, ο εχθρός του **λαού **κλπ κλπ;
Ξανά (κι ελπίζω για τελευταία φορά): όσο δεν εφευρίσκεται κάποιος μαγικός τρόπος να φορολογηθούν όλοι όπως πρέπει, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΜΕ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ.
Έχεις κολλήσει με τους μισθωτούς, Μάνο. Σου το εξήγησαν κι άλλοι ότι υπάρχουν και ΕΝΑ ΚΑΡΟ Ε.Ε. που δουλεύουν με παροχής υπηρεσιών γιατί έτσι προέκυψε [π.χ. ο εργοδότης τους καλός και χρυσός αλλά δε γουστάρει να πληρώνει τόσα κερατιάτικα για ΙΚΑ - κι ένα σωρό άλλες περιπτώσεις που ξέρω να σου πω] οι οποίοι ΟΥΤΕ να κλέψουν θέλουν ή μπορούν, αφού και ο εργοδότης θέλει να δείξει έξοδα, ΟΥΤΕ θησαυρίζουν, ΟΜΩΣ έχουν το ίδιο δικαίωμα με όλους τους άλλους να έχουν ένα Audi ή ένα BMW ή ό,τιδήποτε, που τα αγόρασαν ως λάτρεις της αυτοκίνησης με τους καρπούς των κόπων τους και μπορούν να το αποδείξουν. Τι, θα τους το βγάλεις ξυνό επειδή κάποιος έξυπνος αποφάσισε ότι 'οι Ε.Ε. είναι κατά κανόνα κλέφτες'?....
Να στο δώσω να το καταλάβεις γιατί τα νούμερα είναι ηλίθιος τρόπος για να κρίνεις πόσο ΔΙΚΑΙΟ είναι ένα σύστημα:
A' ΣΥΣΤΗΜΑ:
Επιτυγχάνει να φορολογούνται οι 'τίμιοι' κατά μέσο όρο με 10% των όσων βγάζουν (τυχαίο νούμερο) και τα 'λαμόγια', που έχουν κάνει τη φοροδιαφυγή 2ο επάγγελμα, κατά μέσο όρο με 1% από όσα βγάζουν. Το κράτος μαζεύει Χ χρήματα από φόρους.
Β' ΣΥΣΤΗΜΑ:
Επιτυγχάνει (με 'τεκμήρια διαβίωσης' του στυλ αν οδηγείς 1800 κυβικά σίγουρα βγάζεις τουλάχιστον 16.700 και άλλα τέτοια όμορφα) να φορολογηθούν οι 'τιμιοι' κατά μέσο όρο με 20% των όσων βγάζουν και τα 'λαμόγια' που τρώνε με χρυσά μαχαιροπήρουνα με 2% των όσων βγάζουν. Το κράτος μαζεύει 1.3Χ χρήματα από φόρους, έχοντας γονατίσει τους 'τίμιους' για να το καταφέρει, πολλοί από τους οποίους δε μπορούν πλέον ούτε το ταπεινό 1.8 τους να κρατήσουν, και σκέφτονται τρόπους για ν' αρχίσουν κι αυτοί να φοροδιαφεύγουν, ενώ τα 'λαμόγια' ούτε που έχουν αισθανθεί τη διαφορά στο επίπεδο ζωής τους.
Ποιο είναι το 'ΔΙΚΑΙΟ' και το 'ΣΩΣΤΟ'? Να σε γονατίσει, για να πληρώσει κάτι ψιλά και το 'λαμόγιο', αρκεί να συμπληρωθεί ο προϋπολογισμός? Ή να βρει τρόπους και κίνητρα να τον κάνει να δηλώσει τα πραγματικά του εισοδήματα ΧΩΡΙΣ να σε βάλει εσένα να πεις το ψωμί ψωμάκι?
πρέπει όμως να γίνουν ορισμένες διορθωτικές κινήσεις:
- στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η τιμή αγοράς στο επίσημο τιμολόγιο καθώς και η παλαιότητά τους (για μεταχειρισμένα)
2008 κι ακόμα για κυβικά μιλάμε.... Τα κυβικά, ρε παιδιά, ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΟΥΝ ΜΕ Ο,ΤΙΔΗΠΟΤΕ?
Κατά κανόνα τα πολλά κυβικά έχουν σχέση με ακριβά αυτοκίνητα. Εγώ όμως το έχω πει από παλιά: ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΙΠΠΟΥΣ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ. Μπαααα.
Μα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ αυτό το 'ΚΑΤΑ ΚΑΝΟΝΑ' πλέον, ρε Μάνο! Υπάρχουν αμάξια που είναι ΤΣΑΜΠΑ με πολλά κυβικά, και αμάξια ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ με λίγα κυβικά. Και τα κυβικά και οι ίπποι πρέπει να βγουν έξω από την εξίσωση (άσε που τις επιδόσεις δεν τις κάνουν αυτά γιατί μπορεί να ζυγίζει 3 τόνους) - τι σχέση έχει τι βγάζει ένα αμάξι με το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ **ΚΟΣΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ **ΤΟΥ. Αυτό δεν είναι που μας ενδιαφέρει? Ή ζηλεύουμε που κατάφερε να πάρει το 4.7 ο άλλος και πάμε να του το βγάλουμε ξυνό?... Μπορεί να το πήρες για να κάνεις τη δουλειά σου και να κοιμάσαι μέσα του πρωί-μεσημέρι-βράδυ ή να το πήρες για να το κυκλοφορείς μόνο τα Σ/Κ - και στις δύο περιπτώσεις, δικαίωμά σου είναι εφόσον πληρώνεις ασφάλειες, βενζίνες, τέλη, διόδια, σέρβις, κλπ, κλπ.
Θέλουν να βάλουν το αυτοκίνητο μέσα στην εξίσωση? Ωραία. Να υπολογίσουν ασφάλειες, τέλη κυκλοφορίας, και ό,τι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ έχει να κάνει με τη χρήση και τη συντήρησή του, και όχι να πουν 'Το Α αυτοκίνητο, βάση κυβικών ή ίππων ή διαμέτρου ζαντών συνεπάγεται Χ βιοτικό επίπεδο και τόσα το χρόνο, το Β αυτοκίνητο Ψ βιοτικό επίπεδο και τόσα το χρόνο' και τέτοιες ηλιθιότητες που είδαμε και πάθαμε να καταργηθούν ως το σημείο που καταργήθηκαν.
Θα μπορουσα να χειροκροτω τον Αλογομουρη για τα τεκμηρια γιατι δεν μπορω να εχω αυτα που εχουν οι αλλοι και γω ΑΛΛΑ πλέον δεν θα τα εχουν και πολλοι αλλοι γιατι δεν θα τα δικαιολογουν.... ΤΟΣΟ ΜΙΖΕΡΟΣ ΚΑΙ ΦΤΩΧΟΣΚΑΤΟΨΥΧΟΣ δεν νομιζω οτι θα γινω ποτε στην ζωη μου.
Αν δεν το έχεις αντιληφθεί ακόμα, το πρόβλημα δεν είναι ο πλούτος του άλλου, αλλά η φοροδιαφυγή του, δηλαδή η κλεψιά εις βάρος των υπόλοιπων φορολογούμενων που επιβαρύνονται με το δικό του μερτικό.
Τα τελευταία μέτρα είναι για μένα ένα καλό ταρακούνημα, για να αρχίσω να διεκδικώ κάτι παραπάνω. Αλλιώς... Δημόσιο σου έρχομαι.
Έλα του, αλλά να ξέρεις: ΔΕΝ θα κρύβεις δεκάρα τσακιστή, ΔΕΝ θα γίνεις πλούσιος ποτέ.
Right.... Κανένας δεν πλούτισε με δουλειά στο Δημόσιο και μίζες για να βάλει μια σφραγίδα σε μια κόλα χαρτί, κανένας δεν έχει 2η εργασία με μαύρα, κανένας δεν ξύνεται και πληρώνεται, και είναι άλλο ένα ερώτημα χωρίς απάντηση γιατί τόσος κόσμος θέλει να 'πιάσει μια θεσούλα' στο Δημόσιο.
Ξαναλέω. Καλοί και κακοί υπάρχουν παντού. Το ΔΙΚΑΙΟ σύστημα φροντίζει να πιάσει τους 'κακούς' ΧΩΡΙΣ να ξεσκίζει όλους τους άλλους και χωρίς να τους δίνει κίνητρα να φοροδιαφύγουν κι αυτοί προκειμένου να προφυλάξουν όσο μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός τους γίνεται.