-
Δε ξέρω αν έχει αναφερθεί κάτι σχετικό στο Forum αλλά θα ήταν καλό να αναφερθούν κάποιες τεχνικές σχετικά με την οδήγηση σε συνθήκες χιονιού η ακόμη χειρότερα σε συνθήκες πάγου. Μια που έρχονται και τα χριστούγεννα και πολοί θα πάρουμε τα βουνά, ίσως ήταν αρκετά χρήσιμο. Υπάρχουν και αυτοί που δεν έχουν όρεξη για ατελείωτα οικεογενειακά Drifts.xxx
Λοιπόν τι λέτε ?? -
Δε ξέρω αν έχει αναφερθεί κάτι σχετικό στο Forum αλλά θα ήταν καλό να αναφερθούν κάποιες τεχνικές σχετικά με την οδήγηση σε συνθήκες χιονιού η ακόμη χειρότερα σε συνθήκες πάγου. Μια που έρχονται και τα χριστούγεννα και πολοί θα πάρουμε τα βουνά, ίσως ήταν αρκετά χρήσιμο. Υπάρχουν και αυτοί που δεν έχουν όρεξη για ατελείωτα οικεογενειακά Drifts.xxx
Λοιπόν τι λέτε ?? -
Δε ξέρω αν έχει αναφερθεί κάτι σχετικό στο Forum αλλά θα ήταν καλό να αναφερθούν κάποιες τεχνικές σχετικά με την οδήγηση σε συνθήκες χιονιού η ακόμη χειρότερα σε συνθήκες πάγου. Μια που έρχονται και τα χριστούγεννα και πολοί θα πάρουμε τα βουνά, ίσως ήταν αρκετά χρήσιμο. Υπάρχουν και αυτοί που δεν έχουν όρεξη για ατελείωτα οικεογενειακά Drifts.xxx
Λοιπόν τι λέτε ?? -
Λίγα βασικά πραγματάκια.
- Κινούμαστε πάντα με μία ταχύτητα πάνω και με απαλή πίεση του γκαζιού, με σκοπό την όσο το δυνατόν αποφυγή του σπιναρίσματος.
- Δεν κόβουμε τιμονιές, γιατί πολύ απλά το τιμόνι δεν υπακούει. Ειδικά δε όταν το γυρίσουμε στο άκρο του, υπάρχει ο κίνδυνος να 'κλειδώσει' ο τροχός πάνω στον πάγο και να χάσει εντελώς την πρόσφυση αφήνοντας το αυτοκίνητο να κινηθεί ευθεία.
- Σχεδόν ποτέ δε φρενάρουμε. Ούτως ή άλλως το χιόνι (όχι όμως ο πάγος) φρενάρει αρκετά από μόνο του το αυτοκίνητο. Γενικά προτιμάμε να επιβραδύνουμε με τον κινητήρα. Εννοείται ότι η παραπάνω συμβουλή εντάσσεται στο γενικό κανόνα των... ΑΠΑΛΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ.
Οι συμβουλές αφορούν κίνηση σε 'πατημένο' χιόνι χωρίς αλυσίδες και γενικά όχι... ακραία καιρικά φαινόμενα (πάγος παντού, ή χιόνι μισό μέτρο).
-
Για ρίχτε μια ματιά εδώ:
http://automoto.flash.gr//reportage/reviews/2003/12/18/3865id/τι λέτε?
Quote:
Ειδικά στην περίπτωση αυτή ( ιδίως αν έχουμε μόνο δύο αλυσίδες ) τις βάζουμε στους πίσω τροχούς όταν ο δρόμος μας δεν έχει πολλές ανηφόρες με αργές στροφές, οπότε έχουμε το σωστό κράτημα.
Αν όμως κινούμαστε σε δρόμους με μεγάλη κλίση, τότε η τροχαία θα μας ζητήσει αλυσίδες ή χιονολάστιχα στους κινητήριους τροχούς, κάτι που οι κατασκευαστές των ελαστικών δεν το συνιστούν.Unquote
Συμφωνούμε όλοι???
-
Για το χίονι υποθέτω ότι θα κάνεις ότι και στο χιόνι αλλά πιο 'άτονα'
-
Επικρατεί η άποψη πως στο χιόνι φρενάρεις πιο γρήγορα ΧΩΡΙΣ ΑBS.
Από δοκιμές που έκανα είναι αληθές, και δεν χρειάζεσαι όργανα να το μετρήσεις. Αυτό οφείλεται στο ότι ο μπλοκαρισμένος τροχός σκάβει το χιόνι δημιουργώντας μια σφήνα χιονιού μπροστά του, η οποία το φρενάρει πολύ καλύτερα. Όπως όμως είναι λογικό, οι 'σφήνες' αυτές δεν είναι συμμετρικές! Έτσι το κάθε λάστιχο, άρα η κάθε πλευρά του αυτοκινήτου φρενάρει με διαφορετικό ρυθμό. Αυτό είναι ικανό να φέρει τετακέ, ή/και να στείλει το αυτοκίνητο εκτός δρόμου (και εντός γκρεμού ίσως... ). Οπότε τελικά ABS και στο χιόνι, ρύθμιση της απόστασης από τον μπροστινό και της ταχύτητας ανάλογα των συνθηκών, και ήσυχο το κεφάλι.
-
Ο χρήστης Castor έγραψε:
Για το χίονι υποθέτω ότι θα κάνεις ότι και στο χιόνι αλλά πιο 'άτονα'Σωστά! Έτσι ενώ στο χιόνι όχι με τις πόρτες μπαίνω, αλλά με τα πίσω παράθυρα, στο χίονι μόλις με τα μπροστινά!!
-
Ο χρήστης fragki έγραψε:
Για ρίχτε μια ματιά εδώ:
http://automoto.flash.gr//reportage/reviews/2003/12/18/3865id/τι λέτε?
Quote:
Ειδικά στην περίπτωση αυτή ( ιδίως αν έχουμε μόνο δύο αλυσίδες ) τις βάζουμε στους πίσω τροχούς όταν ο δρόμος μας δεν έχει πολλές ανηφόρες με αργές στροφές, οπότε έχουμε το σωστό κράτημα.
Αν όμως κινούμαστε σε δρόμους με μεγάλη κλίση, τότε η τροχαία θα μας ζητήσει αλυσίδες ή χιονολάστιχα στους κινητήριους τροχούς, κάτι που οι κατασκευαστές των ελαστικών δεν το συνιστούν.Unquote
Συμφωνούμε όλοι???
Νόμιζα ότι οι αλυσίδες μπαίνουν μόνο στους κινητήριους τροχούς! Υπάρχουν δεν υπάρχουν κλίσεις! Είναι μάλιστα το λογικότερο γιατί οι αλυσίδες δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να μεταβιβάζουν τη δύναμη έλξης πιό καλά στο δρόμο, ώστε να μη σπινιάρει το αυτοκίνητο, έτσι δεν είναι;
Στο πίσω μέρος ενός προσθιοκίνητου αυτοκινήτου, πού θα χρησιμεύσουν αυτές; Μόνο στο φρενάρισμα; -
Στο φρενάρισμα (μπορεί πίσω να μπλοκάρει αν δεν έχει φορτίο), αλλά και στις στροφές θα δίνει κάποια πλευρική πρόσφυσηαφού η αλυσίδα θα βυθίζεται στο χιόνι καλύτερα από το στομωμένο από χιόνι λάστιχο.
-
Ο χρήστης tifosaros έγραψε:
Είναι μάλιστα το λογικότερο γιατί οι αλυσίδες δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να μεταβιβάζουν τη δύναμη έλξης πιό καλά στο δρόμο, ώστε να μη σπινιάρει το αυτοκίνητο, έτσι δεν είναι;Δε νομίζω, οι αλυσσίδες αυξάνουν και την ελκτική αλλά και την πλευρική πρόσφυση του τροχού στο χιόνι.
Στο πίσω μέρος ενός προσθιοκίνητου αυτοκινήτου, πού θα χρησιμεύσουν αυτές; Μόνο στο φρενάρισμα;
Όχι. Θα σταθεροποιήσουν την ουρά κάνοντας έτσι το αυτοκίνητο πιο 'προβλέψιμο' για τον απλό οδηγό σε συνθήκες πολύ χαμηλής πρόσφυσης. Πιστεύω πως σύμφωνα με τη λογική των κατασκευαστών ελαστικών καλύτερα το αυτοκίνητο να βγάζει μούρες στο χιόνι (οπότε μαζεύεται με παραπάνω τιμόνι και φρένο) παρά να κάνει πιρουέτες σα μεθυσμένο μόλις αφήσεις το γκάζι ή πατήσεις φρένο.
-
Αποψη μου ειναι οτι σε προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, τοποθετουμε τις αλυσίδες στους μπροστινους τροχους. Με την ταχυτητα που οδηγουμε στο χιόνι, και με την προσφυση πυ έχει ο δρόμος, δε νομιζω να βρεθουμε ποτε στη θέση το αυτοκίνητο να υπερστρέψει λόγω περισσότερης προσφυσης του μπροστινου μέρους σε σχεση με το πίσω (για προσθιοκίνητο μιλαμε παντα) ή λογω μεταφοράς βαρους κλπ κλπ.. Σ
Η λογική του να βαλουμε τις αλυσιδες στους πισω τροχους για καλυτερο φρεναρισμα ποια ειναι? Αν το ποσοστο φρεναρισματος στον εμπρος αξονα και στον πισω, τι θα καταφερουμε? Να μπλοκαρουν οι μπροστινοι πανευκολα και οι πισω να επιβραδυνουν το αυτοκινητο οσο μπορουν?
Για τη μεταφορα της δυναμης δε το συζητζμε καν. Ειναι αυτονοητο.
Επισης, θα συμφωνησω με τον tifosaro για τη δουλεια που κανουν οι αλυσιδες, και κατα συνέπεια διαφωνω με τον kyan. Σε συνθηκες χιονιου, δε νομιζω να μας απασχολει ιδιαιτερα η πλευρικη προσφυση, όσο η ελκτικη (ακομα και για 'αταξίες' ).
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Επικρατεί η άποψη πως στο χιόνι φρενάρεις πιο γρήγορα ΧΩΡΙΣ ΑBS.Από δοκιμές που έκανα είναι αληθές, και δεν χρειάζεσαι όργανα να το μετρήσεις. Αυτό οφείλεται στο ότι ο μπλοκαρισμένος τροχός σκάβει το χιόνι δημιουργώντας μια σφήνα χιονιού μπροστά του, η οποία το φρενάρει πολύ καλύτερα. Όπως όμως είναι λογικό, οι 'σφήνες' αυτές δεν είναι συμμετρικές! Έτσι το κάθε λάστιχο, άρα η κάθε πλευρά του αυτοκινήτου φρενάρει με διαφορετικό ρυθμό. Αυτό είναι ικανό να φέρει τετακέ, ή/και να στείλει το αυτοκίνητο εκτός δρόμου (και εντός γκρεμού ίσως... ). Οπότε τελικά ABS και στο χιόνι, ρύθμιση της απόστασης από τον μπροστινό και της ταχύτητας ανάλογα των συνθηκών, και ήσυχο το κεφάλι.
μου τη σπάει να κλωτσάει το πεντάλ στο πόδι μου γαμώτο!
Σπύρος
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Επικρατεί η άποψη πως στο χιόνι φρενάρεις πιο γρήγορα ΧΩΡΙΣ ΑBS.Και στο στεγνο φρεναρεις πιο γρηγορα χωρις ABS...
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Επικρατεί η άποψη πως στο χιόνι φρενάρεις πιο γρήγορα ΧΩΡΙΣ ΑBS.
Από δοκιμές που έκανα είναι αληθές, και δεν χρειάζεσαι όργανα να το μετρήσεις. Αυτό οφείλεται στο ότι ο μπλοκαρισμένος τροχός σκάβει το χιόνι δημιουργώντας μια σφήνα χιονιού μπροστά του, η οποία το φρενάρει πολύ καλύτερα. Όπως όμως είναι λογικό, οι 'σφήνες' αυτές δεν είναι συμμετρικές! Έτσι το κάθε λάστιχο, άρα η κάθε πλευρά του αυτοκινήτου φρενάρει με διαφορετικό ρυθμό. Αυτό είναι ικανό να φέρει τετακέ, ή/και να στείλει το αυτοκίνητο εκτός δρόμου (και εντός γκρεμού ίσως... ). Οπότε τελικά ABS και στο χιόνι, ρύθμιση της απόστασης από τον μπροστινό και της ταχύτητας ανάλογα των συνθηκών, και ήσυχο το κεφάλι.
μου τη σπάει να κλωτσάει το πεντάλ στο πόδι μου γαμώτο!
Σπύρος
Γιαυτό βγήκε το... χειρόφρενο!!
-
χωρίς πλάκα φίλε Γιώργο, έχουμε δύο Γιάρις, ένα πρώτης γενιάς και ένα από τα τελυταία, το πρώτο δεν έχει ΑΒΣ, το δεύτερο έχει. Ε, όποτε οδηγώ το δεύτερο και μπαίνει σε λειτουργία αυτό το....διαολόπραμα τρομάζω
Σπύρος
-
Ο χρήστης tifosaros έγραψε:
Για ρίχτε μια ματιά εδώ:
http://automoto.flash.gr//reportage/reviews/2003/12/18/3865id/τι λέτε?
Quote:
Ειδικά στην περίπτωση αυτή ( ιδίως αν έχουμε μόνο δύο αλυσίδες ) τις βάζουμε στους πίσω τροχούς όταν ο δρόμος μας δεν έχει πολλές ανηφόρες με αργές στροφές, οπότε έχουμε το σωστό κράτημα.
Αν όμως κινούμαστε σε δρόμους με μεγάλη κλίση, τότε η τροχαία θα μας ζητήσει αλυσίδες ή χιονολάστιχα στους κινητήριους τροχούς, κάτι που οι κατασκευαστές των ελαστικών δεν το συνιστούν.Unquote
Συμφωνούμε όλοι???
Νόμιζα ότι οι αλυσίδες μπαίνουν μόνο στους κινητήριους τροχούς! Υπάρχουν δεν υπάρχουν κλίσεις! Είναι μάλιστα το λογικότερο γιατί οι αλυσίδες δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να μεταβιβάζουν τη δύναμη έλξης πιό καλά στο δρόμο, ώστε να μη σπινιάρει το αυτοκίνητο, έτσι δεν είναι;
Στο πίσω μέρος ενός προσθιοκίνητου αυτοκινήτου, πού θα χρησιμεύσουν αυτές; Μόνο στο φρενάρισμα;Οι αλυσιδες τοποθετουνται για υπαρχειτριβη κυλισεις(και ο,τι φερνει αυτη) τωρα μπορουν να τοποθετηθουν και στους τεσσερις τροχους αλλα συνηθως τοποθετυνται στους μπροστινους επειδη στο μπροστινο μερος υπαρχει το μεγαλυτερο ποσοστο μαζας που σημαινει μεγαλυτερη πιεση P αρα περισσοτερες πιθανοτητες να μπει η αλυσιδα πιο βαθια μεσα στο χιονισμενο οδοστρομα ή εδαφος(αρα εμφανιση μεγαλυτερου ποσοστου τριβης κυλισης)..μεγαλυτερο ποσοστο
P=F/A F=mg g=9,82mss A=surfaceDimitris....
-
Ο χρήστης tsoukas77 έγραψε:
Και στο στεγνο φρεναρεις πιο γρηγορα χωρις ABS...
Λάθος... Στο στεγνό δεν υπάρχει περίπτωση, ακόμα και οδηγός αγώνων, να φρενάρει καλύτερα χωρίς ABS. Για το χιόνι συμφωνώ, αλλά στο στεγνό με τίποτα... Δεν μιλάω για περιπτώσεις όπου θέλεις το μπλοκάρισμα, αλλά για περιπτώσεις που θέλεις να σταματήσεις όσο πιο γρήγορα γίνεται...
Φιλικά...
-
Καλό επίσης είναι μετά από κάμποσα χλμ στο χιόνι να σταματάμε για λίγο και να καθαρίζουμε τους θόλους από το χιόνι που έχει μαζευτεί πριν αυτό παγώσει.
Προσοχή να μην σταματάμε σε παγωμένες ανηφόρες όταν δεν έχουμε αλυσίδες γιατί μπορεί να μας πάρει πίσω και να κάνουμε σκι με το αμάξι
Μόλις βάλουμε τις αλυσίδες μετά από 20 μέτρα σταματάμε για να τις σφίξουμε
έχουμε πάντα μαζί αδιάβροχα γάντια (για τις αλυσίδες) και κανά χοντρό ρούχο στο πορτ μπαγκαζ μαζί με 1 μπουκαλάκι τσίπουρο και ένα κιλό φιστίκια Αιγίνης
Τα SUV δεν είναι άτρωτα θέλουν πολύ προσοχή στο φρενάρισμα στις κατηφόρες και δεν είναι ντροπή να βάλεις αλυσίδες χιονιού ακόμα και σε Land Cruiser ή Defender
Αν το αντέχετε να έχετε ανοικτό το air condition και όχι το καλοριφερ κάντε το σας κρατάει πιο ζωντανούς δεν μπορείς να έχεις -13 έξω και 20 μέσα.
Τέλος ένα δευτερο ζευγάρι αλυσίδες στο πορτ μπαγκάζ δεν πάει χαμένο, καθώς μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο.
Εννοείται ότι οδηγάμε με απαλές κινήσεις και όχι πάνω από 50 - 60 χλμ/ώρα όταν φοράμε αλυσίδες
-
Σε πισωκίνητο είναι λογικό να βάλεις τις αλυσίδες πίσω. Τι κάνεις όμως με το τιμόνι που δεν θα έχεις καθόλου?
Οδήγηση στο χιόνι