Aug 9, 2008, 1:49 PM

Ο χρήστης mariost έγραψε:
Αυτήν τη στιγμή χρησιμοποιώ στο 1400άρη μοτέρ (Seat Ibiza 100ps) τα Mobil 1 ESP 5w-30 που στα 2500 χλμ. που έχουν κάνει δεν βλέπω κάποια αξιοσημείωτη κατανάλωση. Το θέμα είναι ότι δεν μου αρέσει η λειτουργία του μοτέρ όταν είναι κρύο (τραχειά λειτουργία) σε σύγκριση με τα Mobil 1 0w-40 που έβαζα. Αν στραφώ σε κάποιο 0w-30 θα έχει καλύτερο δούλεμα το μοτέρ στα κρύα με διατήρηση της ευστροφίας που έχω τώρα;

Δυσκολεύομαι να καταλάβω αυτήν την ¨τραχειά λειτουργία' κρύο με το M1 ESP 5W30 που δεν υπήρχε με το M1 0W40. Γιατί από όσο καταλαβαίνω μένεις Ελλάδα κι αυτήν την εποχή δεν υπάρχει κρύο για να συγκρίνεις κρύα λειτουργία. Οι +20C για εκκίνηση δεν αποτελούν πρόβλημα ούτε για σκέτο 50ρι...
Εάν ήταν Χειμώνας θα σου έλεγα ότι στους 4C το M1 0W40 είναι λίγο λεπτότερο από το M1 ESP 5W30 (αλλά όχι τόσο ώστε να γίνεται αντιληπτό από την λειτουργία του κινητήρα - 459cSt έναντι 484cSt, νούμερα που δεν προβληματίζουν κανέναν σύγχρονο κινητήρα όσο στενές ανοχές και να έχει) αλλά στους 20C... μιλάμε για 189cst για το M1 0W40 και 186cSt για το M1 ESP 5W30 (εδώ είναι μία ιδέα λεπτότερο το ESP αλλά πρακτικά μιλάμε για ακριβώς ίδιο ιξώδες).
Άρα, το όποιο 'πρόβλημα' που παρατήρησες δεν έχει να κάνει με το ιξώδες, οπότε η λύση δεν είναι να πας σε 0W30 ή άλλο ιξώδες. Ίσως η γενικότερη σύνθεση του 0W40 να βόλεψε τον κινητήρα σου.

Αλλά υπάρχει και κάτι ακόμη που ίσως είναι και η απάντηση που ψάχνεις:
Πόσες φορές έχεις αλλάξει με το ESP 5W30; Γιατί εάν είναι η πρώτη του φορά και ειδικά εάν είναι τα πρώτα του χιλιόμετρα θα πρέπει να του δώσεις χρόνο να δουλέψει με τον κινητήρα σου. Όσο διαφορετικότερη είναι η σύνθεση του νέου λιπαντικού τόσο πιθανότερο (αλλά όχι σίγουρο) είναι να εμφανιστούν κάποιες προσωρινές 'μικροανωμαλίες' κατά την περίοδο της 'προσαρμογής'. Δεν είναι παντα ίδιοι οι λόγοι αλλά συμβαίνουν συχνά τέτοια φαινόμενα.