-
Αυτο το εχει θορυβηθει μου κανει μεγαλη εντυπωση.Γιατι να θορυβηθει;Δεν ξερει που πουλαει;Και αν οχι η Amsoil καποιος μεταπωλητης της;Η μηπως ξερει οτι δεν εχει πουλησει;Καταλαβαινετε τι λεω.
Υγ Απο επικοινωνια με τον Αγγελοπουλο δινει τα HDD 12,5 ευρω το ενα.Με βλεπω να παιρνω μια κουτα.Δεν ξερω ποσο καλυτερη τιμη μπορει να βρεθει δεδομενου οτι εδω υπαρχει εγγυηση του αυθεντικου.
-
Χαίρομαι ιδιαίτερα αν είναι έτσι όπως βεβαιώνεις Μίλτο. Εγώ πρώτη φορά έβλεπα τέτοια συσκευασία, αν και έχω μικρή σχετικά εμπειρία από συσκευασίες Amsoil και παραξενεύτηκα. Ιδιαίτερα αυτή η λωρίδα βαθμονόμησης στο δεξί μπουκάλι, που είναι στραβή, μου κάνει για πολύ πρόχειρη για αυτό άλλωστε ρώτησα στο forum.
Τα XLF θα δουλευτούν σε Ford τα οποία ζητούν προδιαγραφές 5W-30, A1, Energy Conserving με ήπια χρήση, ήρεμα ταξιδάκια και αστικό περιβάλλον. Πιστεύω να είναι αρκετά καλύτερα από το Motorcraft Economy 5W-30, Valvoline Durablend FE 5W-30 με τα οποία δούλευε το μοτέρ. Στο δικό μου Fiesta Mk4 έχω τα Motul 8100 Eco-Energy 5W-30 και είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος.
-
Κάτι ακόμα που με ώθησε προς τα XLF, φυσικά μετά την τιμή της συγκεκριμένης προσφοράς είναι και η σύγκριση των TDS με τα προαναφερθέντα, Motorcraft, Valvoline και το Motul Ford Specific. (Ανώτερο κατά πολύ Pour Point, Flash point kai VI, χάνει λίγο στο ΤΒΝ αλλά σύμφωνα με τους master του είδους στο forum δεν παίζει και τόσο ρόλο)
-
Στην περίπτωσή σου πιστεύω ότι είναι μία χαρά δεδομένου ότι καλύπτουν προδιαγραφές Ford αφού οι κινητήρες της Ford κυκλοφορούν στις ΗΠΑ (έστω και οι μεγαλύτερες εκδόσεις). Φυσικά και θεωρώ ότι ως 100% GrIII θα είναι από το λιγότερο εφάμιλλα έως και καλύτερα ποιοτικώς από τα ανταγωνιστικά. Γιατί όμως δεν κοιτάς τα 100% GrIV/V της AMSOIL που είναι και μακράν καλύτερα, ενώ τα βρίσκεις και μέσα από την σιγουριά του επίσημου εισαγωγέα; Η διαφορά ποιότητας μεταξύ XL και Premium AMSOIL υπερκαλύπτει την διαφορά τιμής... Αναφέρομαι στο ASL 5W30, ATM 10W30, SSO 0W30.
Για να καταλάβετε (εν μέρη) τί παίζει σε ΗΠΑ για την αγορά των οποίων στόχευε εξαρχής η σειρά XL...
Αναγράφεται στην πίσω ετικέττα των XL ότι προτείνονται για αλλαγές λαδιών ανά 7500 μίλα (12000χλμ) ή 6 μήνες (ή ίσο με μεγαλύτερο διάστημα εάν ο κατασκευαστής του κινητήρα το προβλέπει) για νορμάλ χρήση (και όχι για σκληρή χρήση όπου ΔΕΝ λέει καθόλου διάστημα αλλαγών αφήνοντας στον κατασκευαστή του κινητήρα το μπαλλάκι αυτό). Τα πρώτα μάλιστα XL έγραφαν το 7500 στην εμπρός ετικέττα με μεγάλα γράμματα. Μέχρι πολύ πρόσφατα οι αλλαγές λαδιών στις ΗΠΑ προτείνονταν ανά 3000 μίλια (4800χλμ). Έπειτα πολλοί κατασκευαστές το γύρισαν σε 5000 μίλια (8000χλμ). Μόλις τον Μάρτιο του **2007 **η Ford USA ανακοίνωσε επισήμως και δημοσίως ότι για τα μοντέλα 2007 και έπειτα (όπως και σε όσα της ίδιας σειράς -2007- προγενέστερα) το διάστημα αλλαγής λαδιών ανεβαίνει από τα 5000μλ στα 7500μλ... Μιλάμε και για οικογένειες κινητήρων Ford ίδιες με των ευρωπαϊκών (πχ Duratec που φοριούνται και στα Mazda).
Η AMSOIL κοιτώντας μπροστά (για τα δεδομένα των ΗΠΑ πάντα) είχε ήδη προτείνει τα XL για 7500μλ χρόνια πριν. Όμως... τα αντίστοιχα ιξώδη στις Premium σειρές της θα δείτε ότι τα προτείνει για διπλά ή και τετραπλά ή εξαπλά μίλια χρήσης (ASL-25000μλ, ΑΤΜ-25000μλ, SSO-35000μλ) ή 1 χρόνο (με την σημείωση ότι εάν δεν χρησιμοποιείτε το δικό της συνθετικό φίλτρο λαδιού να αλλάζετε το φίλτρο ενδιάμεσα) για νορμάλ χρήση πάντα...Κρίνοντας από τα παραπάνω η σειρά XL είναι μακράν κατώτερη των premium και η διαφορά τιμής εξανεμίζεται εξίσου μακράν από την διαφορά σε απόδοση. Σίγουρα, δεν είναι καθόλου τυχαίο που η AMSOIL ΔΕΝ σκοπεύει να φέρει ΠΟΤΕ (το επιβεβαίωσα σήμερα) την σειρά XL στην Ευρώπη (εκτός κι αν η σύσταση αλλάξει, γεγονός που επιβεβαιώνει με την σειρά του το πόσο εύκολα ανεύθυνες μπορεί να αποδειχθούν οι παραεισαγωγές (βγάζοντας από το μυαλό μας και κάθε σκέψη για ενδεχόμενη νοθεία ή λοιπά παρόμοια που καλή τη πίστη στον Έλληνα έμπορο θεωρώ ότι δεν συμβαίνει ποτέ).
Στα παραπάνω προσθέστε τις προτροπές των ίδιων αμερικανών κατασκευαστών για αλλαγή λαδιών ανά 20-30000χλμ για τους ίδιους κινητήρες που πουλάνε Ευρώπη (2λιτρους duratec πχ) με τα ίδια λιπαντικά (Motorcraft) και βγάλτε συμπέρασμα τί μπορεί να παίζει.
-
Καλησπερα παλιοι καλοι μου φιλοι, και Μιλτο
Ρε σεις ακομα με λαδια ασχολειστε?????? Εγω αλλαξα επαγγελμα και βρηκα την υγεια μου, και απο οτι βλεπω εσεις ασχολειστε με.....καπακια
Παιδια,το τι κλεψιμο πεφτει δεν λεγεται, δουλευω τωρα σε μια ναυτιλιακη, κατι ανοξειδωτα κουμπια(εξωτερικης τεντας) για ενα σκαφος τα αγορασαμε 0,90 το κομματι και τα πουλησαμε 9,00 ευρω το ενα!!!!!!!!Το τι εχουν δει τα ματια μου εδω ειναι αλλο πραγμα. Σας το ελεγα και παλια, οι εμποροι μας ΚΛΕΒΟΥΝ
Το ιδιο γινεται στα λαδια, στα αμορτισερ, στα λαστιχα, κτλ κτλ. Μην το ψαχνετε, στο βωμο του κερδους μας εκμεταλευονται, και στο τελος μας λενε οτι μας προστατευουν κιολας!P.S Δεν μπορω να μπαινω συχνα λογω φιλτρου ιντερνετ στην δουλεια.
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Στην περίπτωσή σου πιστεύω ότι είναι μία χαρά δεδομένου ότι καλύπτουν προδιαγραφές Ford αφού οι κινητήρες της Ford κυκλοφορούν στις ΗΠΑ (έστω και οι μεγαλύτερες εκδόσεις). Φυσικά και θεωρώ ότι ως 100% GrIII θα είναι από το λιγότερο εφάμιλλα έως και καλύτερα ποιοτικώς από τα ανταγωνιστικά. Γιατί όμως δεν κοιτάς τα 100% GrIV/V της AMSOIL που είναι και μακράν καλύτερα, ενώ τα βρίσκεις και μέσα από την σιγουριά του επίσημου εισαγωγέα; Η διαφορά ποιότητας μεταξύ XL και Premium AMSOIL υπερκαλύπτει την διαφορά τιμής... Αναφέρομαι στο ASL 5W30, ATM 10W30, SSO 0W30.Αγοράστηκαν για φίλο ο οποίος ήθελε κάτι φθηνό να αντικαταστήσει το αντίστοιχο Motorcraft 5W-30 το οποίο το αγοράζει με 17 ευρώ το 5λιτρο! Στην επόμενες 2 αλλαγές θα δοκιμάσω το ASL (καλύπτει την Α5, για να έχω και το σωστό HTHS), το λιμπίζομαι εδώ και καιρό για τον 1,25 zetec-s και πιθανόν να τραβήξω τις αλλαγές μέχρι τα 10,000χλμ αντί των 7,500χλμ.
-
Φίλος και συνάδελφος έχει μεταχειρισμένο Opel Zafira 1.6 του 2002. Το αμάξι αγοράστηκε τον Οκτώβρη του 2005 με 46.000 χλμ και σήμερα έχει αισίως φτάσει τις 110.000 χλμ (περίπου 20.000χλμ/έτος). Τα περισσότερα εξ αυτών (το 80%) γίνονται στη διαδρομή Αθήνα-Πάτρα όπου συνήθως ταξιδεύει με φορτωμένο αμάξι (ελέω οικογένειας) και σε ψηλές στροφές (4500-5000, λόγω και κοντού κιβωτίου). Ο φίλος αρέσκεται στο να σανιδώνει το αμάξι του (άσχετα αν δεν είναι για πολλά).
Το πρόβλημα...Από τον πρώτο καιρό που το αγόρασε, το αμάξι καταναλώνει αρκετά σημαντική ποσότητα λαδιού. Ας πούμε γύρω στα 500ml/1000km. Οι αλλαγές λαδιών και φίλτρου γίνονται κάθε 6 μήνες σε εξουσιοδοτημένους και μέχρι σήμερα έμπαινε ημισυνθετικό λάδι Opel 10W40.
Υπάρχει κάτι καλύτερο (προφανώς και υπάρχει) να προτείνετε στο φίλο, προκειμένου να ελαττωθεί (ίσως) η κατανάλωση λαδιού, αλλά και να μειωθούν οι τριβές/καταπόνηση του κινητήρα περαιτέρω; Τα λάδια θα πρέπει να πληρούν τις ACEA A3/B3, και θα συνεχίσουν να αλλάζονται ανά εξάμηνο. -
Για τους φίλους που κατά καιρούς ζητάνε πληροφορίες για τις βαλβολίνες για μηχανικά σασμάν Opel, βρήκα από το site της Valvoline Europe ως προτεινόμενο τύπο για το δικό μου (astra GTC 1.8 125PS mt, MY2005), ότι προτείνεται ο τύπος
DuraBlend GL-4 75W-80 και η ποσότητα είναι 1,6 λίτρα
http://www.valvolineeurope.com/english/ ... _right_oil' target='_blank' target='_blank
Άρα, μιλάμε για βαλβολίνες GL-4 τύπου 75W-80.
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Με απλά λόγια η AMSOIL δεν εγγυάται την αποτελεσματικότητα των λιπαντικών που πωλούνται σε Ευρώπη όταν διακινούνται εκτός του επίσημου δικτύου της. Το τελευταίο πιθανολογώ ότι θα το δούμε σύντομα να ανακοινώνεται επίσημα γραπτώς διατυπωμένο δεδομένου ότι η AMSOIL έχει δημιουργήσει πρόσφατα ειδικό τμήμα πωλήσεων Ευρώπης και έχει ενημερωθεί (και θορυβηθεί) για τον 'εναλλακτικό' τρόπο διακίνησης των προϊόντων της στην Ελλάδα χωρίς την έγκριση καταλληλότητας των προϊόντων που εξάγονται (από το εργοστάσιο της ίδιας κατευθείαν στον επίσημο εισαγωγέα Ελλάδος).Κάτι τρέχει στα γύφτικα. Είναι απολύτως λογικό η amsoil και κάθε εταιρία (που κατασκευάζει είτε μουσικά όργανα, είτε πετονιές είτε λιπαντικά) να θέλει να προωθήσει και να προστατεύσει το δικό της δίκτυο διανομής. Οπότε τυχόν υποψίες που βασίζονται σε αυτήν την λογική μου φαίνονται παράλογες.
-
Ο χρήστης charmak66 έγραψε:
Με απλά λόγια η AMSOIL δεν εγγυάται την αποτελεσματικότητα των λιπαντικών που πωλούνται σε Ευρώπη όταν διακινούνται εκτός του επίσημου δικτύου της. Το τελευταίο πιθανολογώ ότι θα το δούμε σύντομα να ανακοινώνεται επίσημα γραπτώς διατυπωμένο δεδομένου ότι η AMSOIL έχει δημιουργήσει πρόσφατα ειδικό τμήμα πωλήσεων Ευρώπης και έχει ενημερωθεί (και θορυβηθεί) για τον 'εναλλακτικό' τρόπο διακίνησης των προϊόντων της στην Ελλάδα χωρίς την έγκριση καταλληλότητας των προϊόντων που εξάγονται (από το εργοστάσιο της ίδιας κατευθείαν στον επίσημο εισαγωγέα Ελλάδος).
Κάτι τρέχει στα γύφτικα. Είναι απολύτως λογικό η amsoil και κάθε εταιρία (που κατασκευάζει είτε μουσικά όργανα, είτε πετονιές είτε λιπαντικά) να θέλει να προωθήσει και να προστατεύσει το δικό της δίκτυο διανομής. Οπότε τυχόν υποψίες που βασίζονται σε αυτήν την λογική μου φαίνονται παράλογες.
-
Για να ξεκαθαρίσω:
Το ποστ μου γράφτηκε με αφορμή το δικό σου, καθώς χρησιμοποιούνται παρόμοιες σκέψεις ώστε να σπείρουν αμφιβολίες και υποψίες.Εσύ, αν δεν κάνω λάθος, δεν ανήκεις σε αυτούς (όπως και γω). Ελπίζω να μη θίχτηκες.
-
Ο χρήστης lazarefa έγραψε:
Φίλος και συνάδελφος έχει μεταχειρισμένο Opel Zafira 1.6 του 2002. Το αμάξι αγοράστηκε τον Οκτώβρη του 2005 με 46.000 χλμ και σήμερα έχει αισίως φτάσει τις 110.000 χλμ (περίπου 20.000χλμ/έτος). Τα περισσότερα εξ αυτών (το 80%) γίνονται στη διαδρομή Αθήνα-Πάτρα όπου συνήθως ταξιδεύει με φορτωμένο αμάξι (ελέω οικογένειας) και σε ψηλές στροφές (4500-5000, λόγω και κοντού κιβωτίου). Ο φίλος αρέσκεται στο να σανιδώνει το αμάξι του (άσχετα αν δεν είναι για πολλά).
Το πρόβλημα...Από τον πρώτο καιρό που το αγόρασε, το αμάξι καταναλώνει αρκετά σημαντική ποσότητα λαδιού. Ας πούμε γύρω στα 500ml/1000km. Οι αλλαγές λαδιών και φίλτρου γίνονται κάθε 6 μήνες σε εξουσιοδοτημένους και μέχρι σήμερα έμπαινε ημισυνθετικό λάδι Opel 10W40.
Υπάρχει κάτι καλύτερο (προφανώς και υπάρχει) να προτείνετε στο φίλο, προκειμένου να ελαττωθεί (ίσως) η κατανάλωση λαδιού, αλλά και να μειωθούν οι τριβές/καταπόνηση του κινητήρα περαιτέρω; Τα λάδια θα πρέπει να πληρούν τις ACEA A3/B3, και θα συνεχίσουν να αλλάζονται ανά εξάμηνο.Αν καίει λάδια... καίει. Το πώς θα μειώσεις... Το ψάχνεις και βλέπεις.
Πάντως η Opel προτείνει γι αυτό το Zafira το 5W30 της και όχι το 10W40. Δηλαδή, σε πρώτη φάση η κατανάλωση μπορεί να οφείλεται στο ότι το 10W40 έπεσε παχύ... Η μετέπειτα κατανάλωση μπορεί να οφείλεται στο ότι τα κατάλοιπα του λιπαντικού που έμενε στον χώρο καύσης και 'καιγόταν' έχουν γεμίσει τον θάλαμο καύσης, σκέπασαν το πιστόνι, εμποδίζουν το σωστό ανοιγοκλείσιμο στα ελατήρια πιστονιών και στις βαλβίδες...
Μία πρώτη κίνηση είναι να ανοίξει καπάκι, να καθαρίσει (τρίψει) πιστόνια και βαλβίδες και να αλλάξει τσιμουχάκια βαλβίδων και εκκεντροφόρων. Φυσικά, ανοίγοντας κινητήρα ίσως δει και χειρότερα πράγματα, ίσως και όχι. Ίσως και να συμφέρει να αλλάξει ελατήρια πιστονιών (επί τη ευκαιρία και δεδομένης της κατάστασης ίσως να είναι επίσης σωστή κίνηση). Ο μηχανικός ελπίζω να τον συμβουλέψει σωστά. Μετά από αυτό φυσικά θα πρέπει να ξεκινήσει από ποιοτικό 30ρι και βλέπει αν θα ανέβει πάλι, πάντα σε καλή ποιότητα επιλέγοντας αρχικά ένα λεπτόρευστο 40ρι κι έπειτα κάτι σε 'κανονικό' 40ρι (πχ AMO 10W40 που για μοτέρ άνω των 100000χλμ είναι άριστη επιλογή και έχει επιδείξει σημαντική μείωση της κατανάλωσης σε κινητήρες VAG με το διαδεδομένο πρόβλημα κατανάλωσης). -
Ο χρήστης charmak66 έγραψε:
...Ελπίζω να μη θίχτηκες.
Όχι, δεν θίγομαι, ειδικά από μέλη του 4TF με σταθερά πολύχρονη θετική προσφορά όπως εσύ.
-
Αυτήν τη στιγμή χρησιμοποιώ στο 1400άρη μοτέρ (Seat Ibiza 100ps) τα Mobil 1 ESP 5w-30 που στα 2500 χλμ. που έχουν κάνει δεν βλέπω κάποια αξιοσημείωτη κατανάλωση. Το θέμα είναι ότι δεν μου αρέσει η λειτουργία του μοτέρ όταν είναι κρύο (τραχειά λειτουργία) σε σύγκριση με τα Mobil 1 0w-40 που έβαζα. Αν στραφώ σε κάποιο 0w-30 θα έχει καλύτερο δούλεμα το μοτέρ στα κρύα με διατήρηση της ευστροφίας που έχω τώρα;
Οσον αφορά τον Λαμπ και μετά τον ντόρο που δημιουργήθηκε για την γνησιότητα των προιόντων του (ιδίως τα Amsoil) βλέπω ότι έχει κάμποσο καιρό που δεν φέρνει Amsoil. Πού είναι τα AFL, AMO, MTG;
-
Ο χρήστης mariost έγραψε:
Αυτήν τη στιγμή χρησιμοποιώ στο 1400άρη μοτέρ (Seat Ibiza 100ps) τα Mobil 1 ESP 5w-30 που στα 2500 χλμ. που έχουν κάνει δεν βλέπω κάποια αξιοσημείωτη κατανάλωση. Το θέμα είναι ότι δεν μου αρέσει η λειτουργία του μοτέρ όταν είναι κρύο (τραχειά λειτουργία) σε σύγκριση με τα Mobil 1 0w-40 που έβαζα. Αν στραφώ σε κάποιο 0w-30 θα έχει καλύτερο δούλεμα το μοτέρ στα κρύα με διατήρηση της ευστροφίας που έχω τώρα;Δυσκολεύομαι να καταλάβω αυτήν την ¨τραχειά λειτουργία' κρύο με το M1 ESP 5W30 που δεν υπήρχε με το M1 0W40. Γιατί από όσο καταλαβαίνω μένεις Ελλάδα κι αυτήν την εποχή δεν υπάρχει κρύο για να συγκρίνεις κρύα λειτουργία. Οι +20C για εκκίνηση δεν αποτελούν πρόβλημα ούτε για σκέτο 50ρι...
Εάν ήταν Χειμώνας θα σου έλεγα ότι στους 4C το M1 0W40 είναι λίγο λεπτότερο από το M1 ESP 5W30 (αλλά όχι τόσο ώστε να γίνεται αντιληπτό από την λειτουργία του κινητήρα - 459cSt έναντι 484cSt, νούμερα που δεν προβληματίζουν κανέναν σύγχρονο κινητήρα όσο στενές ανοχές και να έχει) αλλά στους 20C... μιλάμε για 189cst για το M1 0W40 και 186cSt για το M1 ESP 5W30 (εδώ είναι μία ιδέα λεπτότερο το ESP αλλά πρακτικά μιλάμε για ακριβώς ίδιο ιξώδες).
Άρα, το όποιο 'πρόβλημα' που παρατήρησες δεν έχει να κάνει με το ιξώδες, οπότε η λύση δεν είναι να πας σε 0W30 ή άλλο ιξώδες. Ίσως η γενικότερη σύνθεση του 0W40 να βόλεψε τον κινητήρα σου.Αλλά υπάρχει και κάτι ακόμη που ίσως είναι και η απάντηση που ψάχνεις:
Πόσες φορές έχεις αλλάξει με το ESP 5W30; Γιατί εάν είναι η πρώτη του φορά και ειδικά εάν είναι τα πρώτα του χιλιόμετρα θα πρέπει να του δώσεις χρόνο να δουλέψει με τον κινητήρα σου. Όσο διαφορετικότερη είναι η σύνθεση του νέου λιπαντικού τόσο πιθανότερο (αλλά όχι σίγουρο) είναι να εμφανιστούν κάποιες προσωρινές 'μικροανωμαλίες' κατά την περίοδο της 'προσαρμογής'. Δεν είναι παντα ίδιοι οι λόγοι αλλά συμβαίνουν συχνά τέτοια φαινόμενα. -
Μίλτο, για την 'τραχειά λειτουργία' εννοώ ότι το μοτέρ όταν είναι κρύο ακούγεται περισσότερο σε σχέση πάντα με το 0w-40 χωρίς όμως καμία άλλη παρενέργεια όπως το να ακούγονται τα ωστήρια. Οταν ζεσταθεί βέβαια ακόμα και στο ρελαντί είναι ήσυχο. Είναι η πρώτη μου δοκιμή με τα ESP και τα έχω ως τώρα ~2.500 χλμ. Οπως πολύ σωστά ανέφερες θα τα δώσω ακόμα μία δεύτερη ευκαιρία.
Το ιστορικό λαδιών του κινητήρα μου:
- Πρώτη αλλαγή στα 1500 χλμ. όπου μπήκαν τα Divinol 10-40 της αντιπροσωπείας.
- Αλλαγή στα 7500 χλμ. πάλι με τα Divinol.
- Στα 15000 χλμ. το πήγα σε μή εξουσιοδοτημένο όπου έβαλα τα (εδώ γελάμε) Petrol Ofisi 5w-40.
- Στα 22500 χλμ. μπήκανε τα Mobil 1 15w-50 Motorsport για 2 αλλαγές (δηλ. 15000χλμ.). Δεν πρόλαβα τον μηχανικό και αφού πρώτα του είπα να βάλει τα 0-40 μπερδεύτηκε και έβαλε και στις 2 αλλαγές τα 15-50
- Στα 37500 χλμ. έβαλα επιτέλους τα Mobil 1 0w-40 (από Λαμπ) όπου είδα πολύ πιο ύσηχη λειτουργία του μοτέρ για 2 αλλαγές. Τα πρώτα τα κράτησα για 5000 χλμ (δηλ. 42500χλμ. συνολο) και τα δεύτερα για 6000χλμ. (48500χλμ. σύνολο).
- Στα 48500χλμ. μπήκανε τα Mobil 1 ESP 5w-30 και αυτά έχω μέχρι τώρα 50600χλμ.
Ο κινητήρας δεν έχει καταναλώσει καθόλου παρόλο τις αλλαγές ιξώδους και διαφορετικών παρακευαστών (διαφορετικές χημικές συνθέσεις).
-
Ο κινητήρας σου είναι υγιής. Οπότε τα συμπεράσματα με τα λάδια θα είναι σαφέστερα. Δώσε χρόνο λειτουργίας στο ESP (κάνε και 2η αλλαγή) και ενημέρωσέ μας για την εξέλιξη. Μήπως παρατήρησες και καλύτερο στροφάρισμα στις ψηλές σαλ;
Παρόμοια φάση είχε συμβεί στο δικό μου όταν από τα AFL 5W40 και κυρίως τα AMO 10W40 (που από θέμα θορύβου είχε κάνει 'τάφο' το μοτέρ) πέρασα στα HDD 5W30. Αρχικά αυξήθηκε ο θόρυβος (καθόλου ανησυχητικοί ήχοι αλλά πιο τραχειά λειτουργία - ακουστικά κυρίως - σα να ακουγόταν πριν ένα συνεχές 'βββββ' και μετά έγινε 'ββρρρ' που γινόταν χαρακτηριστικό κατά την επιτάχυνση - πιστεύω ότι καταλαβαίνεις τί εννοώ - μήπως παρατήρησες κάτι παρόμοιο) που μάλιστα είχα δει και αισθητή (!) βελτίωση στο στροφάρισμα ψηλά (σα να έβαλα πρόγραμμα - δεν υπερβάλλω), οπότε είδα τον αυξημένο θόρυβο από θετική σκοπιά που με εξίταρε, ειδικά όταν διαπίστωσα και ότι η κατανάλωση λιπαντικού δεν αυξήθηκε (μάλιστα πρόσφατα άλλαξα τσιμουχάκια βαλβίδων -στα 132000χλμ- και πλέον καταναλώνει μηδέν όπως όταν ήταν καινούριο).
Δεν ξέρω εάν είναι επειδή το συνήθισα ή εάν προσαρμόστηκε ο κινητήρας μου στο HDD (ή καί τα δύο - το πιθανότερο), αλλά αντικειμενικά ο κινητήρας μου με την 2η αλλά κυρίως με την 3η αλλαγή δουλεύει ήσυχα, στρωτά, ρυθμικά και πάντα εύστροφα (δηλ. χαίρει άκρας υγείας - και ηρεμίας) χωρίς όμως να έχει εξαφανιστεί αυτό το θετικά ερεθιστικό 'ββρρρ' κατά την επιτάχυνση που το απολαμβάνω ιδιαίτερα μαζί με τις -δεδομένες πλέον- αυξημένες επιδόσεις. -
Το εχω κι εγω αυτο το Ββρρρρ με τα x-max.Ειναι πορωτικο.
-
Ο χρήστης grpap έγραψε:
Το εχω κι εγω αυτο το Ββρρρρ με τα x-max.Ειναι πορωτικο.Απλά είναι κραυγαλέα φανερό ότι ταιριάζει αυτό το ιξώδες (30ρι) και σε αυτήν την ποιότητα (HDD, X-max, λογικά και ESP) με τον TU5JP4.
-
Ένα ενδιαφέρον θέμα συζητιέται εδώ και καιρό στο forum των alfisti και επειδή ενδιαφέρει όλους μεταφέρω αυτούσιο ένα σημερινό δικό μου σημαντικό ποστ-προσφορά σε όλους εσάς, αλλά και σε όσους πιο προχωρημένους έχουν όρεξη να προσθέσουν ή να συζητήσουν κάτι επί αυτών:
*Περί θερμοκρασιών και ενδείξεων
Οι θερμοκρασίες που συναντά το λιπαντικό στον κύκλο λειτουργίας του είναι τεράστιες. Υπάρχουν σημεία που το λιπαντικό ξεπερνάει του 200C προκειμένου να απάγει την ασύγκριτα υψηλότερη θερμοκρασία από τα μέταλλα και που σε κάθε κύκλο λειτουργίας εξαντλείται μέχρι και το σημείο εξάτμισής του (σε υγιείς κινητήρες αυτό κρατάει στιγμιαία κι έτσι η κατανάλωση του λιπαντικού παραμένει πολύ μικρή ικανοποιώντας τις ανάγκες για μακρά διαστήματα αλλαγών λαδιών). Παράλληλα το ψυκτικό υγρό προσπαθεί να βοηθήσει το λιπαντικό στην απαγωγή της θερμοκρασίας δεδομένου ότι το λιπαντικό πρέπει πρωτίστως να μπορεί να λιπαίνει αδιαλλείπτως κρατώντας τα μέταλλα ανέπαφα.
Τί καθορίζει τις ενδείξεις στον δείκτη θερμοκρασίας λαδιού:
1) Η σχεδίαση του κυκλώματος λίπανσης, που καθορίζεται από:
- το πού στενεύουν και που διακλαδώνται οι δίοδοι λίπανσης
- την θέση της αντλίας λαδιού αλλά και του φίλτρου
- την χωρητικότητα σε λάδι του κάρτερ αλλά και η θέση του
- την σχεδίαση του κυκλώματος του ψυκτικού υγρού (που βοηθάει τη απαγωγή θερμοκρασιών από το λάδι)
2) Η θέση του αισθητήρα θερμοκρασίας λαδιού.
Η σωστή θέση είναι ακριβώς μετά το φίλτρο λαδιού γιατί έτσι μετράται με ακρίβεια η θερμοκρασία του λιπαντικού κατά την είσοδο στο εσωτερικό κύκλωμα λίπανσης. Όμως υπάρχουν περιπτώσεις που για λόγους κόστους ή δυσκολίας διαφορετικής σχεδίασης ή επειδή ο αισθητήρας και το όργανο είναι aftermarket να βρίσκεται σε άλλο σημείο (έστω και κοντινό) οπότε οι ενδείξεις να διαφέρουν (πχ το φίλτρο λαδιού λειτουργεί κι αυτό ψυκτικά για το λάδι). Επίσης μπορεί ο αισθητήρας να ακουμπάει πάνω στο μπλοκ και να παίρνει τελείως 'λάθος' (συνήθως υψηλότερες) θερμοκρασίες (αυτό το έχω δει να συμβαίνει και σε εργοστασιακές τοποθετήσεις).
Η μέση σωστή θερμοκρασία εισόδου του λιπαντικού στον κινητήρα είναι περίπου 100C κι επειδή όταν πλακώνουμε αυτό συνήθως είναι ανέφικτο, η λύση του ψυγείου λαδιού γίνεται επιτακτικότερη αλλιώς η μόνη λύση που παραμένει είναι η χρήση ποιοτικότερου λιπαντικού που να αντέχει περισσότερο τις καταπονήσεις στις υψηλές θερμοκρασίες.
3) Η ακρίβεια του οργάνου.
Εδώ γίνεται χαμός. ´Εχω δει διαφορές ακόμη και σε ίδια όργανα σε ίδια αυτοκίνητα (αλλά ίσως να φταίει και η θέση του αισθητήρα που ανέφερα πριν).
4) Το ιξώδες του λιπαντικού.
Όσο πιο ρευστό τόσο πιο κάτω κρατάει την θερμοκρασία τόσο στον εαυτό του όσο και στον κινητήρα.
5) Η θερμοχωρητικότητα του λιπαντικού.
Υπάρχουν λεπτόρευστα λιπαντικά με χαμηλή θερμοχωρητικότητα (δηλ. δεν 'χωράνε', δεν απάγουν τόσο καλά την θερμοκρασία) και παχύρευστα με υψηλή θερμοχωρητικότητα. Αυτό δεν είναι σταθερός παράγοντας, δεν αναφέρεται από τους παρασκευαστές, κι αυτό μάλλον επειδή η συνολική σύνθεση (λιπαντική βάση συν πακέτο προσθέτων) θα πρέπει να ικανοποιεί και πολλά άλλα σημαντικά σημεία (σαν αυτά που έχουμε πολυαναφέρει) προκειμένου να έχει διάρκεια η σωστή λίπανση και η ψύξη σε όλες τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα.
6) Το φίλτρο λαδιού.
Όσο μαζεύει κατάλοιπα το φίλτρο λαδιού τόσο δυσχεραίνει την κυκλοφορία στο λιπαντικό. Εκτός από αίτιο πτώσης πίεσης είναι και αίτιο αύξησης της θερμοκρασίας (λόγω μείωσης της ταχύτητας ροής). Υπάρχουν και φίλτρα υψηλής ποιότητας (συνθετικά) που μπορούν να βελτιώνουν την ροή με παράλληλη αύξηση της ικανότητας συγκράτησης των σωματιδίων και με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής (λόγω αντοχής των συνθετικών ινών αντί για των χάρτινων αλλά και λόγω της αυξημένης χωρητικότητας σε κατάλοιπα). Δοκιμάστε μόνο να αλλάξετε φίλτρο λαδιού στα πχ 5000χλμ (εάν κάνετε αλλαγή λαδιών στα 10000χλμ) και παρακολουθείστε τον δείκτη θερμοκρασίας λαδιού. Εάν στην επόμενη αλλαγή λαδιών πάτε και σε ανώτερη ποιότητα φίλτρου τότε το πιθανότερο είναι να δείτε μία μικρή διαφορά να καταγράφεται στο όργανο ακόμη και συγκρίνοντας με καινούριο χάρτινο φίλτρο (συνέβη σε μένα με φίλτρο λαδιού AMSOIL, οπότε το ξέρω και προσωπικά - από όσο τουλάχιστον δοκίμασα σε μέτριους προς πιεστικούς ρυθμούς). Παρότι λοιπόν δεν αλλάζουμε φίλτρο γι αυτόν τον λόγο, προσθέστε τον κι αυτόν πλέον.
7) Η καταπόνηση του κινητήρα.
Εδώ δεν πιστεύω να χρειάζεται κάποια ανάλυση. Όσο πιο πολύ έργο ζητάμε, σε όσο πιο ζεστές εξωτερικές συνθήκες, τόσο μεγαλύτερη θερμοκρασία παράγεται.
Για τους παραπάνω λόγους μπορείτε να δείτε διακυμάνεις στο όργανο από 90C έως και 160C (στον δικό μου κινητήρα έχω δει με ορυκτελαϊκό 10W40 έως και 155C όπου για λόγους ασφαλείας του κινητήρα σήκωνα πόδι για να μην δω και χειρότερα, ενώ με GrIV/V 5W30 βλέπω το πολύ 138C σε ίδιες εξωτερικές συνθήκες και -αγωνιστικούς- ρυθμούς και -επιπλέον- χωρίς να αναγκάζομαι να σηκώνω ποτέ πόδι από το γκάζι - σύγκριση με κλασσικά χάρτινα φίλτρα γιατί με το συνθετικό ακόμη δεν μέτρησα στο όριο για να δω εάν επαληθεύεται -θερμοκρασιακά- κι εκεί ψηλά στα πολλά ζόρια).
Σίγουρα δεν απαντώ στα πάντα αλλά ελπίζω να έγινα διαφωτιστικός για τους περισσότερους.*
Περι λιπαντικών γενικώς