Jul 12, 2008, 4:24 PM

Ο χρήστης ak20 έγραψε:

Απο την άλλη η Φίατ τα τελευταία χρόνια έχει βγεί στη γύρα και ψαρεύει...πατώματα...

Μα τί ανακρίβειες είναι αυτές που γράφεις;
Αν έχεις στο μυαλό σου τη στρατηγική συμμαχία που είχε συναφθεί με την GM,από αυτήν γεννήθηκε ένα και μόνο κοινό πάτωμα προς χρήση.Το SCCS (GPunto,Corsa,MiTo).Το πάτωμα premium (159/Brera/Spider)ξεκίνησε μεν ως κοινό σχέδιο,αλλά στην πορεία εγκαταλήφθηκε από την GM,λόγω οικονομικών προβλημάτων της τελευταίας και εξελίχθηκε αποκλειστικά από την FPT για χρήση στα αυτοκίνητα του Gruppo μόνον.Ήδη δε το πάτωμα αυτό εγκαταλείπεται,καθώς η πλατφόρμα Xover έχει κατά 20% μεγαλύτερη ακαμψία από το premium,όντας ταυτοχρόνως ελαφρύτερη.Τέλος μια εξέλιξη του πατώματος Εpsilon,καταγωγής GM, χρησιμοποιήθηκε στα Fiat Croma και Opel Signum.
Και επειδή μάλλον τα έχεις μπερδέψει με τη σχέση Fiat/GM λέω με δυό λόγια ότι οι δυό όμιλοι είχαν μια στρατηγική συμμαχία με ανταλλαγή επ' ίσοις όροις μειοψηφικών μετοχικών πακέτων μεταξύ των δυο εταιρειών και τη δημιουργία δυό Jοint Ventures.Tην Fiat-GM Powertrain με έδρα στο Τορίνο της Ιταλίας για εξέλιξη κινητήρων και κιβωτίων και την GM-Fiat Purchasing με έδρα στο Ρύσελχαϊμ της Γερμανίας για την από κοινού απόκτηση εξαρτημάτων σε καλύτερες τιμές από τους προμηθευτές.
Παράλληλα υπήρχαν και συνεργασίες με αίσιο ή όχι τέλος σε πατώματα (είπα ήδη σε ποιά).Η σχέση οδηγήθηκε σε κρίση όταν η GM δε συμμετείχε στο μερίδιο που της αναλογούσε στην αύξηση κεφαλαίου της Fiat Auto, με αποτέλεσμα το μειοψηφικό ποσοστό της να υποτιμηθεί και στο τέλος να μηδενιστεί.Η Fiat με τη σειρά της πούλησε το μερίδιο της στην GM σε κάποιες τράπεζες και χρησιμοποιώντας κάποιους όρους του συμβολαίου συνεργασίας κατάφερε και να αποζημιωθεί από τη GM για τη μη συμμετοχή της τελευταίας στην αύξηση κεφαλαίου.Με αυτή την αποζημίωση επισφραγίστηκε και η τυπική λύση της συμφωνίας και συμμαχίας μεταξύ των δυό ομίλων.