-
Ο χρήστης lazarefa έγραψε:
Γνώμη για τα ARAL SUPER TRONIC G SAE OW/30; Σε σχέση με τα Mobil 1 0W40 και ESP 5W30 πως θα τα κατατάσσατε για νορμάλ προς μετρίως σκληρή χρήση σε ατμοσφαιρικό μοτέρ και αλλαγή κάθε 10-12.000 χλμ;
Για το ανωτέρω, παραθέτω τα στοιχεία του κατασκευαστή (MSDS):Flash point Open cup: 248°C (478.4°F) [Cleveland.]
Colour Amber.
Physical state Liquid.
Odour Oily.
General information
Appearance
Important health, safety and environmental information
Pour point -51 °C
Density 842 kg/m3 (0.842 g/cm3) at 15°C
Solubility insoluble in water.
Partition coefficient >3
(LogKow)
Viscosity Kinematic: 71.4 mm2/s (71.4 cSt) at 40°C
Kinematic: 12.1 mm2/s (12.1 cSt) at 100°CΑν τα προτείνει ο κατασκευαστής OK. Σε σχέση με το 0W-40 είναι πιο λεπτόρευστο σε σχέση με το 5W-30 με καλύτερη συμπεριφορά χαμηλά. Αν φοράς 40άρι ίσως να δεις αυξημένη κατανάλωση λαδιού στην αρχή.
-
Η ARAL δεν δίνει στοιχεία για την βάση των συνθέσεών της και έτσι δεν θέλω να συγκρίνω τα λιπαντικά της με τα κορυφαία. Δεν την εμπιστεύομαι.
Από τα τεχνικά του 0W30 της δείχνει ότι είναι παχύ 30ρι που αντέχει πολύ στις υψηλές θερμοκρασίες και ρέει άριστα στις χαμηλές.Τί να τα κάνεις όμως τα τεχνικά στοιχεία όταν δεν γνωρίζεις καν αν συγκρίνεις λιπαντικά ιδίων κατηγοριών ή διαφορετικών (πχ GrIII vs GrIV/V) πράγμα που βοηθάει πολύ να κατανοήσεις την σύνθεση; Πχ η ιδιότητα ενός καλού PourPoint =-51C σε ένα GrIII θα πέσει σαφώς ταχύτερα από ότι σε ένα GrIV/V.
Όπως και να έχει το Aral SuperTronic G 0W30 δεν μπορεί παρά να είναι ένα καλό λιπαντικό κατάλληλο για κάθε είδους χρήση όπου προτείνεται xW30.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Πολύ μυστήριο αν το ίδιο λάδι καλύπτει Α1 και Α3 και Α5 και έτσι αφήνεται να εννοηθεί..... Τι HTHS έχει κάτω ή πάνω από 3,5??
Μήπως η σοβαρότητα της εταιρείας δέχεται αυτογκόλ? Εκτός αν εννούν ότι έχουν διάφορα υπομοντέλα με διαφορετικές προδιαγραφές....Απογοητεύει τον ενδιαφερόμενο (καθότι δεν δίνει τουλάχιστον το HTHS για να καταλάβουμε από μόνοι μας περίπου τί καλύπτει) όμως δεν τίθεται θέμα σοβαρότητας αλλά θέμα λάθους τρόπου απεικόνισης των προδιαγραφών, κι αυτό γιατί είναι εύκολο να δεις ποιά ACEA καλύπτει εάν διαβάσεις την ετικέττα πάνω στο μπουκάλι της. Θα έλεγα ότι δεν είναι 'σοβαρή' μόνο εάν ανέγραφε το ίδιο πράγμα (όλες τις ACEA ταυτόχρονα) πάνω στο μπουκάλι της.
-
Ο χρήστης otso έγραψε:
Προς τον Μιλτο
τι βαλβολινες θα προτινες για Citroen xantia 16v , 2000cc , 155hp του 1994?
προκαταβολικα σε ευχαριστω πολυ και για τις γνωσεις που μας δινεις αλλα και για τον κοπο σου να πληκτρολογεις απαντησεις για τον καθενα μας προσωπικα.AMSOIL MTG 75W90 GL4 (GrIV/V) και θα πάθεις πλάκα ειδικά εάν το πλακώνεις πολύ το γκάζι. Εναλλακτικά την εξαιρετική ELF TRP 75W80 (GrIII) που υπερέχει ελαφρώς στις κρύες εκκινήσεις.
Δοκιμασμένες με επιτυχία από εμένα προσωπικά και όλα τα μέλη του PRC Club με γαλλικά αυτοκίνητα (και όχι μόνο), σε παρατεταμένα πολύ σκληρή χρήση.Σε ευχαριστώ.
-
ΤRP από μένα, τις οποίες όμως δυσκολεύομαι να βρω. Μίλτο Θεσσαλονίκη παίζει πουθενά ή μπα; Εδώ με το ζόρι βρήκα τα Total 5-30 (στον γκαγκαστάθη τελικά σε εξαιρετική τιμή)...
-
Δεν παίζει πουθενά. Τον Ντίνο τον είχα πει από χρόνια για την TRP αλλά δεν την έφερε ποτέ. Η TRP πρωτοεισήχθηκε πριν λίγα χρόνια στην Ελλάδα από Γαλλία κατόπιν δικής μου παραγγελίας και μάλιστα τότε ήρθε μόνο ένα κιβώτιο που το πήρα για μένα και το club. Έτσι έγινε διάσημη η TRP.
Επειδή για μένα και το club χρησιμοποιούμε MTG πλέον έχω μόνο τέτοια σε απόθεμα, όχι TRP. Αν θέλεις να δοκιμάσεις MTG, σου εγγυώμαι για το αποτέλεσμα, στο παρατεταμένο γκάζι είναι ακόμη καλύτερη της TRP, το σασμάν δουλεύει συνέχεια σα να μην παραζεστάθηκε τίποτα ούτε στην πίστα σε καύσωνα. -
Γιαυτό είχε ο λαμπ δλδ; Σε αντιπροσωπείες της renault άραγε παίζουν; Θα πάρω κανένα τηλ από δευτέρα. Για την MTG δεν ξέρω, πόσα χλμ έχετε κάνει με αυτές;
-
Μην το ψάχνεις. Έχει δοκιμαστεί σε μένα και τον Γιάννη επί 2 χρόνια (εγώ την άλλαξα προληπτικά στον ένα χρόνο και κατάλαβα οτι απλώς πέταξα λεφτά - βγήκαν μηδέν ρινίσματα και ξανθιά η βαλβολίνη - βέβαια επειδή πάντα άλλαζα συχνά βαλβολίνες το σασμάν σίγουρα λάμπει εσωτερικά από θέμα καθαριότητας). Στα άλλα τα παιδιά για πάνω από χρόνο σίγουρα. Στο αγωνιστικό Clio έχει βγάλει 2-3 αγώνες, σιγά τα αυγά, εγώ και οι άλλοι σε δρόμο συν πίστα την έχω 'πηδήξει' πολύ περισσότερο.
Δεν είμαι φαν της AMSOIL από βίτσιο...
-
-
Ο χρήστης iceman_n έγραψε:
τι γνωμη εχετε για αυτοhttp://www.motorkote.com/' target='_blank
το εχει χρησιμοποιησει κανενας ?
Ριξε μια ματια σε παλαιοτερο θεμα:
http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=5904&p=125006&hilit=motorkote#p125006 -
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Μην το ψάχνεις. Έχει δοκιμαστεί σε μένα και τον Γιάννη επί 2 χρόνια (εγώ την άλλαξα προληπτικά στον ένα χρόνο και κατάλαβα οτι απλώς πέταξα λεφτά - βγήκαν μηδέν ρινίσματα και ξανθιά η βαλβολίνη - βέβαια επειδή πάντα άλλαζα συχνά βαλβολίνες το σασμάν σίγουρα λάμπει εσωτερικά από θέμα καθαριότητας). Στα άλλα τα παιδιά για πάνω από χρόνο σίγουρα. Στο αγωνιστικό Clio έχει βγάλει 2-3 αγώνες, σιγά τα αυγά, εγώ και οι άλλοι σε δρόμο συν πίστα την έχω 'πηδήξει' πολύ περισσότερο.Δεν είμαι φαν της AMSOIL από βίτσιο...
Mιλτο οκ, θα το έχω στα υπόψιν κατά αύγουστο μεριά...
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
τι γνωμη εχετε για αυτο
http://www.motorkote.com/' target='_blank' target='_blank
το εχει χρησιμοποιησει κανενας ?
Ριξε μια ματια σε παλαιοτερο θεμα:
http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=5904&p=125006&hilit=motorkote#p125006χμμμμ
συνεχιζουμε κανονικα με μοτουλ και μονο
thanks
-
Σε περίπτωση αλλαγής τύπου λαδιού (ιξώδες), από 5W30 σε 0W30 ή ενδεχομένως σε 0W40, υπάρχει (λογικά) περίπτωση ο κινητήρας να αρχίσει να καταναλώνει λάδια; Μέχρι στιγμής με το 5W30 δεν έχει μετά από 34 μήνες ζωής και 37000 χλμ παρουσιάσει εμφανή κατανάλωση λαδιού, ο δε κατασκευαστής προτείνει ιξώδη μεταξύ των 0W30, 0W40, 5W30, 5W40. Ο λόγος για τον οποίο σκέπτομαι αλλαγή τύπου λαδιού έχει να κάνει με την (πιθανή) βελτίωση της αίσθησης ευστροφίας (και χροιάς) του κινητήρα. Το μοτέρ στροφάρει σχετικά συχνά μεταξύ 4-4500 σαλ ενίοτε δε σε αλλαγές σχέσεων το φτάνω και στις 5-6000σαλ, με λίγα λόγια δε χρησιμοποιείται ιδιαίτερα συντηρητικά (ούτε και σκίζεται πάντως, κρατιούνται κάποια προσχήματα )
-
Θα ήθελα να κάνω μία ερώτηση τους φίλους του φόρουμ. Έως τώρα χρησιμοποιούσα τα motul 0W-30 x-lite. Τώρα αναγκάστηκα λόγω απουσίας στο εξωτερικό να αγοράσω τα 5W-30 eco energyA5/B5. Το αυτοκίνητο είναι το mazda6 και ο κατασκευαστής συνιστά 5w-30 A3 B3. τελικά ποια είναι ανώτερης ποιότητας;
-
τα Α5 Β5 μάλλον δε κάνουν για το μοτέρ σου
τα περισσότερα καλά συνθετικά είναι Α3 Β3
-
Ο χρήστης lazarefa έγραψε:
Σε περίπτωση αλλαγής τύπου λαδιού (ιξώδες), από 5W30 σε 0W30 ή ενδεχομένως σε 0W40, υπάρχει (λογικά) περίπτωση ο κινητήρας να αρχίσει να καταναλώνει λάδια; Μέχρι στιγμής με το 5W30 δεν έχει μετά από 34 μήνες ζωής και 37000 χλμ παρουσιάσει εμφανή κατανάλωση λαδιού, ο δε κατασκευαστής προτείνει ιξώδη μεταξύ των 0W30, 0W40, 5W30, 5W40. Ο λόγος για τον οποίο σκέπτομαι αλλαγή τύπου λαδιού έχει να κάνει με την (πιθανή) βελτίωση της αίσθησης ευστροφίας (και χροιάς) του κινητήρα. Το μοτέρ στροφάρει σχετικά συχνά μεταξύ 4-4500 σαλ ενίοτε δε σε αλλαγές σχέσεων το φτάνω και στις 5-6000σαλ, με λίγα λόγια δε χρησιμοποιείται ιδιαίτερα συντηρητικά (ούτε και σκίζεται πάντως, κρατιούνται κάποια προσχήματα )Μιας και μιλάτε για ARAL και επειδή ήρθε η ώρα να 'του αλλάξω τα λάδια'
Εκτός του 229.5 η MB στις οδηγίες αναφέρει και το 229.51, από αυτά που διάβασα...δεν κατάλαβα και πολλά οπότε πάμε στο ψητό!Οι επιλογές είναι 2 (ή εάν έχετε καμιά καλύτερη πρόταση)
- Aral High Tronic 5W40
- Mobil1 0W40
Έχω κάνει 45χιλ km τα πρώτα 25χιλ με τα Aral, τα υπόλοιπα με λάδια συνθετικά 5W40 της MB και ποτέ δεν είχα προβλήματα με κατανάλωση λαδιού!
Same goes for me
-
Ο κατασκευαστής ποτέ δεν προτείνει λιπαντικά που ο κινητήρας (που ο ίδιος κατασκεύασε) τα καταναλώνει, αρκεί ο κινητήρας στο σύνολό του να βρίσκεται σε άριστη μηχανική κατάσταση.
-
Ο χρήστης lamprosdl έγραψε:
Θα ήθελα να κάνω μία ερώτηση τους φίλους του φόρουμ. Έως τώρα χρησιμοποιούσα τα motul 0W-30 x-lite. Τώρα αναγκάστηκα λόγω απουσίας στο εξωτερικό να αγοράσω τα 5W-30 eco energyA5/B5. Το αυτοκίνητο είναι το mazda6 και ο κατασκευαστής συνιστά 5w-30 A3 B3. τελικά ποια είναι ανώτερης ποιότητας;Λάμπρο τα A3/B3 είναι σαφώς ανώτερα αλλά για το mk1 που έχεις και το Α5 είναι κατάλληλο
-
Ο χρήστης bathan έγραψε:
Λάμπρο τα A3/B3 είναι σαφώς ανώτερα αλλά για το mk1 που έχεις και το Α5 είναι κατάλληλοΑνώτερα, με την έννοια του 'ανθεκτικότερα στην σκληρή χρήση' και όχι γενικώς ποιοτικότερα. Υπάρχουν όμως και GrIV/V που καλύπτουν την A5 και όχι την Α3 λόγω μικρότερου από 3.5cP δείκτη HTHS αλλά στην πράξη μπορεί να επιδείξει μεγαλύτερη σταθερότητα τόσο στο ιξώδες όσο και στην αντοχή στην φθορά βγάζοντας περισσότερα χιλιόμετρα (δηλ. να έχουν πχ HTHS 3.1 αλλά να το κρατάνε σταθερό για περισσότερο χρόνο και έτσι να προστατεύουν εξίσου καλά). Σε κινητήρες με πολύ στενές ανοχές συχνά το Α5 λειτουργεί καλύτερα λόγω καλύτερης ροής από ένα Α3 (χωρίς να μετράει το αν ανήκουν στην ίδια ή διαφορετική κατηγορία). Όπως λέμε συχνά εδώ μέσα, το 'κατάλληλο' είναι καλύτερο του 'καλύτερου'.
Το παραπάνω ισχύει και για τα περισσότερα μοτέρ της Ford και Mazda όπου προβλέπεται ακόμη και χρήση ACEA A1 (για νορμάλ χρήση) όταν άλλοι κατασκευαστές (πχ PSA, BMW) το απαγορεύουν για οποιαδήποτε χρήση. Θεωρώ ότι η Α5 σε Ford ή Mazda δεν θα υστερεί ούτε σε αντοχή στην σκληρή χρήση σε σχέση με Α3, εφόσον αναφερόμαστε σε ανώτερης κατηγορίας συνθετικά λιπαντικά. Άφοβα με την Α5 λοιπόν για τους Ford-series κινητήρες (και σε αυτούς που παρήχθησαν σε συνεργασία με την Mazda). -
Τα Shell Helix Ultra 5w40 τί λένε ;
Περι λιπαντικών γενικώς