-
Ας μιλήσουμε για αυτοκίνητα του Ανατολικού Μπλοκ ή αν θέλετε Σοσιαλοδημοκρατικά.
Αρκετά μοντέλλα κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα καθώς η Φίατ είχε συνεργαστεί με εταίρειες όπως η Lada, Zastava, Murat, Tofas αλλά υπήρξαν και άλλες κατηγορίες απ' την Ανατολίκη Ευρώπη Wartburg, Trabant, Zaz, Moskovits, Volga κ.α.
Προσωπικά εκτιμησα αρκετά που ήταν παράγωγα της Φίατ, κυρίως τα Zastava 101, 750, Yugo και πιστεύω πως ήταν τίμια για το κόστος αγοράς και συντήρησής τους, ασφαλή στην οδική συμπεριφορά, διέπρεψαν σε αγώνες (Yugo) ενώ τα Wartburg με το δίχρονο τρικύλινδρο μοτέρ τους ειχαν αρκετή ροπή, έλλειψη κραδασμών, ημιαυτόματο σασμάν και στους αγώνες κέρδιζαν εντυπώσεις. -
Ας μιλήσουμε για αυτοκίνητα του Ανατολικού Μπλοκ ή αν θέλετε Σοσιαλοδημοκρατικά.
Αρκετά μοντέλλα κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα καθώς η Φίατ είχε συνεργαστεί με εταίρειες όπως η Lada, Zastava, Murat, Tofas αλλά υπήρξαν και άλλες κατηγορίες απ' την Ανατολίκη Ευρώπη Wartburg, Trabant, Zaz, Moskovits, Volga κ.α.
Προσωπικά εκτιμησα αρκετά που ήταν παράγωγα της Φίατ, κυρίως τα Zastava 101, 750, Yugo και πιστεύω πως ήταν τίμια για το κόστος αγοράς και συντήρησής τους, ασφαλή στην οδική συμπεριφορά, διέπρεψαν σε αγώνες (Yugo) ενώ τα Wartburg με το δίχρονο τρικύλινδρο μοτέρ τους ειχαν αρκετή ροπή, έλλειψη κραδασμών, ημιαυτόματο σασμάν και στους αγώνες κέρδιζαν εντυπώσεις. -
Ας μιλήσουμε για αυτοκίνητα του Ανατολικού Μπλοκ ή αν θέλετε Σοσιαλοδημοκρατικά.
Αρκετά μοντέλλα κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα καθώς η Φίατ είχε συνεργαστεί με εταίρειες όπως η Lada, Zastava, Murat, Tofas αλλά υπήρξαν και άλλες κατηγορίες απ' την Ανατολίκη Ευρώπη Wartburg, Trabant, Zaz, Moskovits, Volga κ.α.
Προσωπικά εκτιμησα αρκετά που ήταν παράγωγα της Φίατ, κυρίως τα Zastava 101, 750, Yugo και πιστεύω πως ήταν τίμια για το κόστος αγοράς και συντήρησής τους, ασφαλή στην οδική συμπεριφορά, διέπρεψαν σε αγώνες (Yugo) ενώ τα Wartburg με το δίχρονο τρικύλινδρο μοτέρ τους ειχαν αρκετή ροπή, έλλειψη κραδασμών, ημιαυτόματο σασμάν και στους αγώνες κέρδιζαν εντυπώσεις. -
...και κάποιοι άλλοι έβρισκαν πρόσφορο έδαφος για χλευασμό. Πάντα μου την έσπαγε αυτός ο εκνευριστικός Clarkson με τα καταστροφικά του ένστικτα και τους αφοριστικούς του χαρακτηρισμούς. Εδώ καταστρέφει ένα συμπαθέστατο Yugo...http://www.youtube.com/watch?v=RHmas6JXVi8
-
Ετσι για 'την ιστορια' τα Γιουγκο ειχαν τρεξει και εννιαιο πρωταθλημα στην Ελλαδα.
-
Ο χρήστης Lef205 έγραψε:
Ετσι για 'την ιστορια' τα Γιουγκο ειχαν τρεξει και εννιαιο πρωταθλημα στην Ελλαδα.Και είχαν πολύ καλούς χρόνους παρ' ότι 1100cc . Βέβαια σε αυτό το ενιαίο των Γιούγκο, μόνο ενιαίο δεν μπορούσε να θεωρηθεί καθώς υπήρξαν αρκετές διαφορές μεταξύ τους. Αργότερα στην Α5 ήταν τέρατα!
-
Ο χρήστης neptune35 έγραψε:
Ετσι για 'την ιστορια' τα Γιουγκο ειχαν τρεξει και εννιαιο πρωταθλημα στην Ελλαδα.
Και είχαν πολύ καλούς χρόνους παρ' ότι 1100cc . Βέβαια σε αυτό το ενιαίο των Γιούγκο, μόνο ενιαίο δεν μπορούσε να θεωρηθεί καθώς υπήρξαν αρκετές διαφορές μεταξύ τους. Αργότερα στην Α5 ήταν τέρατα!
Στο ευρι αυτοκινητιστικο κοινο της Χωρας μας δυστυχως το Γιουγκο και το Λαντα ειναι υποτιμημενα και δεν νομιζω να δουμε ευκολα σε λιγα χρονια καποιο 'κλασσικο' γιουκο ή καποιο φροντισμενο 2105.
Σε αυτο το εννιαιο ετρεχε ο Θειος μου, μια χρονια ειχε τερματισει και 3ος μαλιστα, ενα γιουγκο ετρεχε και μεχρι και στα πρωτα βηματα της Α/0. -
Ευχαρίστως τα πούλαγα όλα για μια καλή τσάικα μαύρη...
-
Η bulgaralpine θεωρειται του ανατολικου μπλοκ??? -
Ο χρήστης D-Jet έγραψε:
Ευχαρίστως τα πούλαγα όλα για μια καλή τσάικα μαύρη...Και εγώ είμαι οπαδός της GAZ,αλλά αν πρόκειται για limo....ε, τότε προτιμώ Zaved Imeni Likacheva.
Ήταν και τα αγαπημένα αυτοκίνητα του Σοσό,του οποίου δηλώνω λάτρης (όπως επίσης και ψηφοφόρος του κόμματος 'Αποκαταστάσης Ιστορικής Μνήμης Ιωσήφ Στάλιν').
Ωραία κουβέντα μπορεί να γίνει για τους κλώνους των λαϊκών μοντέλων Fiat που, έβγαζαν οι φάμπρικες στο Kragujevac στο Tichy ή στο Togliattigrad.....αλλά περισσότερο ενδιαφέρον (όπως και γέλιο),έχει ο καρσιλαμάς που χόρευε ο 'βλογιοκομένος' όλους τους ψοφοδεείς γενικούς γραμματείς και παρατρεχάμενους των ανά την υφήλιο κομουνιστικών κομμάτων (του 'ιστορικού' ηγέτη του PCI,Palmiro Togliatti, μη εξαιρουμένου).
Εδώ πάντως (αν και όχι φρούτα του υπαρκτού)ανήκουν αναγκαστικά και ιστορικά ονόματα της βαριάς βιομηχανίας και αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η Skoda και η Tatra. -
Zaporozets και ξερό ψωμί!!! Μη σου πω...Pabieda και μας πάρουν πρέφα παραέξω!
Ο σύλλογός μας εδώ παιδιά:
http://www.motorbase.com/contact/by-id/675
Unloved Soviet & Socialist Register (USSR) -
Προσωπικα εχω μεγαλο κολλημα με Tatra και Skoda.
Ειδικα η Τατρα εκανε παπαδες με τις αεροδυναμικες λιμουζινες της. Ειδικα τo T87 ειναι ενα αριστουργημα με ενα αεροψυκτο V8 τοποθετημενο πισω.
Aλλη μεγαλη αγαπη το Σκοντα 130 RS
-
Ο χρήστης D-Jet έγραψε:
:yahoo:
Zaporozets και ξερό ψωμί!!! Μη σου πω...Pabieda και μας πάρουν πρέφα παραέξω!
Θα προτιμούσα κάτι πιο ειδυλιακό...... σε στυλ Kolyma,Vorkuta,Norilsk
Πάντως οι κυριλικές ενδείξεις σε όργανα αυτοκινήτου και πολύ περισσότερο σε πιλοτήριο αεροσκάφους.....μου ανεβάζουν κατακόρυφα τη λίμπιντο.Νίωθω ότι το μοιραίο καραδοκεί σε κάθε ταξίδι με τέτοια μέσα ...... οπότε αρχίζω και αισθάνομαι σαν τους βερολινέζους στα υπόγεια της καγκελαρίας την 29η Απριλίου του 45.Zil 115 του 1985.
Αυτοκίνητο του Erich Honecker (DDR),τώρα στα χέρια άραβα συλλέκτη.
V8 7,7λίτρων,απόδοσης 325 ίππων και βάρους 3,5 τόνων.
Χειριστήρια και τιμόνι από Zhigouli (alias Fiat 124),μοκέτα χρώματος minestrone Findus....αλλά και πανάκριβες επενδύσεις ξύλου.
Η Likacheva είναι ακόμα ενεργή,αν και έχει εγκαταλείψει την κατασκευή πολυτελών μαστόδοντων,αφού η νομενκλατούρα του Putin προτιμά.... άλλα πράγαματα.Παρόλα αυτά εξακολουθεί και κατασκευάζει γύρω στα 10 πολυτελή οχήματα το χρόνο,ενώ σχεδιάζει την εξέλιξη ενός νεόυ μοντέλου 7,7 λίτρων 400 ίππων και βάρους 5 τόνων. -
Zil και Chayka σε 1/43 σας κάνει?
-
Ο χρήστης 7pas100 έγραψε:
Zil και Chayka σε 1/43 σας κάνει?Γιαα.... πες! ή μάλλον για δείξε!
-
-
Άγγελε της Saratov είναι τα μοντέλα;
Είναι η μόνη εταιρεία που επί Σοβιετικής Ένωσης έβγαζε Zil και Chaika στην 1:43. -
Δεν το γνωρίζω, δε γράφουν μάρκα πάνω (ούτε στα κουτιά τους θυμάμαι να έγραφαν,. όπως κάθε τι Σοβιετικό).
Ψάχνοντας λίγο το βρήκα στο http://store.diecast.ru (έχει όλα τα σοβιετικά 43άρια εκεί!) και αναφέρει κατασκευαστή Radon/Agat/Tantal.
-
Η τσεχικη αυτοκινητοβιομηχανια στην εποχη του μεσοπολεμου ηταν στη τεχνολογικη πρωτοπορια οπως αλλωστε και η βιομηχανια της νεοϊδρυθεισας τοτε Τσεχοσλοβακιας.
Οι εταιρειες Τatra και Skoda απολαμβαναν το γενικοτερο σεβασμο.
Ειδικα στη πρωτη, εργαστηκε και δημιουργησε ενα απο τα μεγαλυτερα μυαλα στο χωρο της μηχανολογιας, ο Hans Ledwinka, ο πραγματικος πατερας του ΚdF Wagen του οραματος του Χιτλερ για το λαϊκο αυτοκινητο (VOLKSWAGEN).
Τελικα φαινεται οτι καποιοι δεν ηταν και τοσο ταλαντουχοι οσο τους παρουσιασε η μετεπειτα πορεια τους...
Αποδειχτηκαν μαλλον καλυτεροι αντιγραφεις που οι μετεπειτα γεωπολιτικες συμφωνιες και η ικανοτητα τους να ελισσονται τους μετετρεψαν απο κλεφτες στην ουσια (και μαλιστα με δικαστικες αποφασεις) και συνεργατες των Ναζι σε ταλαντουχους και ικανους μηχανικους και αργοτερα βιομηχανους.Για ποιον χτυπα η καμπανα ριξτε μια ματια εδω:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hans_LedwinkaΑρκετες πληροφοριες για ολη την αυτοκινητοβιομηχανια της Ανατολικης Ευρωπης υπαρχουν εδω:
-
Ανατολικό Μπλοκ