-
Μάλλον όχι. Το αυτοκίνητο έτσι κι αλλιώς δε στηρίζεται στα άλογά του (όπως μερικά-μερικά γερμανικά ή 'γερμανικά' ) αλλά στο στήσιμό του. Αν σου λείπουν άλογα ψάξε κατευθείαν για αλλαγή κινητήρα ή ακόμα και πώληση της 1.6 και αγορά δίλιτρης.
Εμένα με ψήνει μήνες ο μηχανικός μου να την κάνω GTA. Μου λείπουν όμως κάτι δεκάδες χιλιάδες ευρώ...
-
Το είδατε αυτό ;;;;
http://www.italiaspeed.com/news_2003/au ... lease.html
Αυτό είναι βελτίωση... -
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Μάλλον όχι. Το αυτοκίνητο έτσι κι αλλιώς δε στηρίζεται στα άλογά του (όπως μερικά-μερικά γερμανικά ή 'γερμανικά' ) αλλά στο στήσιμό του. Αν σου λείπουν άλογα ψάξε κατευθείαν για αλλαγή κινητήρα ή ακόμα και πώληση της 1.6 και αγορά δίλιτρης.Φιλε Κωνσταντινε εδω θα διαφωνησω (εξαλλου νομιζα οτι αυτη ηταν και η δικη σου αποψη ). Μια πιο γεματη (και υψηλοτερη) καμπυλη ροης και το πολυ ακομα 10 αλογακια ειναι αυτο που χρειαζεται η 1,6 για να γινει το καλυτερο αυτοκινητο στην κατηγορια της (δεν ξερω για το Cooper S). Εμενα παντως που δεν μου περισσευουν λεφτα να αγορασω την διλιτρη (εξαλλου καλα τα 150 αλλα και με τα 130 ζω) θελω να δω ποσο θα μου στοιχισει μια μετατροπη εξατμιση-φιλτρο-πλακετα!
-
Ο χρήστης ekvus έγραψε:
Φιλε Κωνσταντινε εδω θα διαφωνησω (εξαλλου νομιζα οτι αυτη ηταν και η δικη σου αποψη ). Μια πιο γεματη (και υψηλοτερη) καμπυλη ροης και το πολυ ακομα 10 αλογακια ειναι αυτο που χρειαζεται η 1,6 για να γινει το καλυτερο αυτοκινητο στην κατηγορια της (δεν ξερω για το Cooper S). Εμενα παντως που δεν μου περισσευουν λεφτα να αγορασω την διλιτρη (εξαλλου καλα τα 150 αλλα και με τα 130 ζω) θελω να δω ποσο θα μου στοιχισει μια μετατροπη εξατμιση-φιλτρο-πλακετα!
Το Cooper S παίζει σε εντελώς άλλη κατηγορία, όπως είναι τα πράγματα. Επίσης 10 άλογα δεν τα παίρνεις αλλάζοντας την χαρτογράφηση και επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να 'αναπνεύσει' καλύτερα. Εκτός αν είναι πράσινα! Ελπίζω να έχω το χρόνο να γράψω περισσότερα γι'αυτά κάποια στιγμή.
Δεν υπάρχει πιο cost-effective μετατροπή από την αλλαγή κινητήρα ή τον υπερκυβισμό.
-
Ο χρήστης adim έγραψε:
Το είδατε αυτό ;;;;
http://www.italiaspeed.com/news_2003/au ... lease.html
Αυτό είναι βελτίωση...Χμμμμ.... ιπποδύναμη στο επίπεδο της Μ3 και με 700 κιλά πάνω από τον μπροστινό άξονα... Κάτι μου λέει ότι ένας ακόμα πεζοδρομιοκυνηγός γεννιέται!!!
-
Ο χρήστης Vasilios έγραψε:
Επίσης 10 άλογα δεν τα παίρνεις αλλάζοντας την χαρτογράφηση και επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να 'αναπνεύσει' καλύτερα. Εκτός αν είναι πράσινα! Ελπίζω να έχω το χρόνο να γράψω περισσότερα γι'αυτά κάποια στιγμή.Δεν υπάρχει πιο cost-effective μετατροπή από την αλλαγή κινητήρα ή τον υπερκυβισμό.
Ακριβως γι'αυτο ειναι καλο να κανουμε αυτην την συζητηση. Διαβαζω διαφορα και ακουω διαφορα και δεδομενου οτι δεν εχω τις τεχνικες γνωσεις να τα αξιολογησω, καθε βοηθεια ειναι παραπανω απο ευπροσδεκτη. Υπαρχουν παιδια που το εχουν ψαξει και καλο ειναι να πουν την γνωμη τους.
-
Ο χρήστης ekvus έγραψε:
Μάλλον όχι. Το αυτοκίνητο έτσι κι αλλιώς δε στηρίζεται στα άλογά του (όπως μερικά-μερικά γερμανικά ή 'γερμανικά' ) αλλά στο στήσιμό του. Αν σου λείπουν άλογα ψάξε κατευθείαν για αλλαγή κινητήρα ή ακόμα και πώληση της 1.6 και αγορά δίλιτρης.
Φιλε Κωνσταντινε εδω θα διαφωνησω (εξαλλου νομιζα οτι αυτη ηταν και η δικη σου αποψη ). Μια πιο γεματη (και υψηλοτερη) καμπυλη ροης και το πολυ ακομα 10 αλογακια ειναι αυτο που χρειαζεται η 1,6 για να γινει το καλυτερο αυτοκινητο στην κατηγορια της (δεν ξερω για το Cooper S). Εμενα παντως που δεν μου περισσευουν λεφτα να αγορασω την διλιτρη (εξαλλου καλα τα 150 αλλα και με τα 130 ζω) θελω να δω ποσο θα μου στοιχισει μια μετατροπη εξατμιση-φιλτρο-πλακετα!
Συνεχίζω να πιστεύω ότι δεν αξίζει τον κόπο με απόλυτα κριτήρια αν και μπορεί να το κάνω κι εγώ, μην την ψάχνεις...
Βασίλη ο υπερκυβισμός είναι πολύ ακριβή ιστορία, ίσως υπερβολικά ακριβή για όσα θα σου δώσειν τελικά και οι μηχανικοί με τους οποίους το συζήτησα μου είπαν ότι είναι κρίμα να γίνει κάτι τέτοιο σε έναν καινούργιο κινητήρα. Τέλος νομίζω ότι είσαι λίγο υπερβολικά δύσπιστος όσον αφορά τη λύση Φ-Π-Ε. Κάτσε να πάρουμε και καμμιά γνώμη από ανθρώπους που το έχουν κάνει.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Βασίλη ο υπερκυβισμός είναι πολύ ακριβή ιστορία, ίσως υπερβολικά ακριβή για όσα θα σου δώσειν τελικά και οι μηχανικοί με τους οποίους το συζήτησα μου είπαν ότι είναι κρίμα να γίνει κάτι τέτοιο σε έναν καινούργιο κινητήρα.
Οι τιμές που είχα ακούσει παλιότερα ήταν κάτω από εκατομμύριο. Σε αυτή την τιμή το βρίσκω πολύ cost-effective. Αν δεν ισχύει πάω πάσο.
Τέλος νομίζω ότι είσαι λίγο υπερβολικά δύσπιστος όσον αφορά τη λύση Φ-Π-Ε. Κάτσε να πάρουμε και καμμιά γνώμη από ανθρώπους που το έχουν κάνει.
Και πως θα 'ξέρουν' ότι κέρδισαν κάτι; Απάντηση: μετρώντας το στο δυναμόμετρο.
Παιδιά τα πράγματα είναι απλά: αν δεν αλλάξουν τα ροϊκά χαρακτηριστικά του κινητήρα, ουσιαστική αύξηση στην ιπποδύναμη δεν βλέπετε. Το πολύ να πάρεις 2-3 ίππους εδώ και εκεί που θα τους χάσεις αλλού.
Αλλά, όπως λένε, it's your money...
-
Στην 1.6 120, οι βελτιώσεις πρέπει να είναι ακριβώς εκεί που πάσχει, δηλάδή στην δύναμη χαμηλά. Υπάρχει τρόπος?
-
Οκ ας δεχτουμε οτι οσον αφορα την ιπποδυναμη τα πραγματα ειναι καπως ετσι. Μικρο το κακο, 120 ιπποι δεν ειναι λιγοι.
Με την ροπη ομως τι γινεται? Ο Βελισσαριος μου εχει στειλει ενα διαγραμμα ροπης απο ολλανδο βελτιωτη για την 145 1,6 το οποιο ειναι τουλαχιστον ενδιαφερον: 2000-6200 140-157 Νm, οι βελτιωσεις στην ισχυ ειναι οντως μικρες (3-4 ιπποι ψηλα). -
Η ιπποδύναμη εξαρτάται άμεσα με τη ροπή, κατά τον ακόλουθο τύπο:
Ιπποδύναμη = Ροπή * 2π * Στροφές/λεπτό / 33000 (η ιπποδύναμη σε hp και η ροπή σε lbft)
Απλοποιώντας το παραπάνω:
Ιπποδύναμη = Ροπή * Στροφές/λεπτό / 5252.
Τα διάφορα τσιπάκια, αυτό που κάνουν είναι να 'βελτιώνουν' την αναλογία καυσίμου/αέρα σε διάφορες περιοχές στροφών, παίζοντας με την αβάνς, συνήθως εις βάρος της κατανάλωσης ή των ρύπων.
Σε κάποιους παλιότερους κινητήρες, που οι εγκέφαλοι δεν ήταν τόσο εξελιγμένοι, πιθανότατα να μπορεί να υπάρξει κάποια σημαντική βελτίωση. Το ίδιο και στους τούρμπο, όπου επί της ουσίας μεταβάλλεται η πίεση υπερπλήρωσης μέσω του software. Σε έναν σύγχρονο κινητήρα τα κέρδη πιστεύω ότι θα είναι λιγώτερο από 3% ακόμα και μαζί με ανοιχτό φίλτρο και εξάτμιση.
Η λύση κατά τη γνώμη μου για σοβαρή ροπή από χαμηλά: compressor!
Υ.Γ. Κάποια στιγμή θα ανοίξω ένα θέμα για τις ρεαλιστικές μεθόδους μέτρησης της απόδοσης ενός αυτοκινήτου πριν και μετά τη βελτίωση.
-
Κανοντας μια μικρη επαληθευση των διαγραμματων ροης/ισχυος (μακαρι να μπορουσα να τα βαλω στο φορουμ) ειδα οτι κατα 90% επαληθευονται απο τον τυπο σχεσης ροπης-ισχυος. Η ερωτηση ειναι απλη, γιατι ο επαναπρογραμματισμος του 1,6 της 145 θα εχει καλυτερα αποτελεσματα απο αυτον της 147? (αυτο στην ουσια δεν εννοησες?) Απ'οτι ξερω υπαρχουν διαφορες στο προγραμμα διαχειρισης μεταξυ των δυο κινητηρων (ακομα και στο hardware)
-
Ο χρήστης ekvus έγραψε:
Κανοντας μια μικρη επαληθευση των διαγραμματων ροης/ισχυος (μακαρι να μπορουσα να τα βαλω στο φορουμ) ειδα οτι κατα 90% επαληθευονται απο τον τυπο σχεσης ροπης-ισχυος. Η ερωτηση ειναι απλη, γιατι ο επαναπρογραμματισμος του 1,6 της 145 θα εχει καλυτερα αποτελεσματα απο αυτον της 147? (αυτο στην ουσια δεν εννοησες?) Απ'οτι ξερω υπαρχουν διαφορες στο προγραμμα διαχειρισης μεταξυ των δυο κινητηρων (ακομα και στο hardware)Κανονικά ο τύπος πρέπει να ισχύει για όλες τις περιπτώσεις. Μάλιστα, είναι φανερό ότι στις 5252 στροφές, στο διάγραμμα θα πρέπει να τέμνονται οι καμπύλες ιπποδύναμης/ροπής.
Εννούσα περισσότερο τους παλιότερους εγκεφάλους, όπως στην 75, στην 33, κλπ. Αλλά ακόμα και στην 145/146 μπορεί να υπάρχουν διαφορές, λόγω χαμηλότερων προδιαγραφών ρύπων που είχαν αφενός, και αφετέρου λόγω πιο σύγχρονων ηλεκτρονικών στις 147/156.
Το τελικό ερώτημα είναι: αξίζει να ξοδέψω 1000 ευρώ για Φ/Π/Ε? Εγώ λέω όχι! Εκτός αν σου φτάνει να πάρεις 2 άλογα, 1/4 του κιλού ροπή και να αποκτήσεις μια καλύτερη αίσθηση στο γκάζι και αρκετό θόρυβο! Για πολλούς βέβαια και μόνο η αίσθηση αξίζει τα λεφτά της!
-
Ο χρήστης Vasilios έγραψε:
Το τελικό ερώτημα είναι: αξίζει να ξοδέψω 1000 ευρώ για Φ/Π/Ε?
Αυτη ειναι μια πολυ καλη ερωτηση, αλλα η απαντηση της ειναι βεβαια σχετικη: τι θα μου κοστισουν οι εναλλακτικες λυσεις, τι θα μου προσφερουν, σε τι θα χασω (θορυβο, ρυπους, καταναλωση)
Για πολλούς βέβαια και μόνο η αίσθηση αξίζει τα λεφτά της!
Ειναι δυνατον η αισθηση να μην συνοδευεται και απο πραγματικα μεγεθη?
-
Ο χρήστης ekvus έγραψε:
Το τελικό ερώτημα είναι: αξίζει να ξοδέψω 1000 ευρώ για Φ/Π/Ε?
Αυτη ειναι μια πολυ καλη ερωτηση, αλλα η απαντηση της ειναι βεβαια σχετικη: τι θα μου κοστισουν οι εναλλακτικες λυσεις, τι θα μου προσφερουν, σε τι θα χασω (θορυβο, ρυπους, καταναλωση)
Για πολλούς βέβαια και μόνο η αίσθηση αξίζει τα λεφτά της!
Ειναι δυνατον η αισθηση να μην συνοδευεται και απο πραγματικα μεγεθη?
Έχεις δίκιο ότι όλα είναι θέμα επιλογών. Σε καμμία περίπτωση δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις και οι εναλλακτικές επιλογές δεν είναι πάντα τέλειες.
Ναι, η αίσθηση μπορεί να μην συνοδεύεται από πραγματικά μεγέθη! Το γκάζι ανοίγει πιο 'εύκολα' οι στροφές ανεβαίνουν πιο γρήγορα, ακούς και τον ήχο από την εισαγωγή... Αυτά είναι αίσθηση. Αποτέλεσμα είναι να πάρεις το αυτοκίνητο προ και μετά και να μετρήσεις επιταγχύνσεις από στάση και εν'κινήσει, με όσο γίνεται πιο όμοιες συνθήκες.
Και ένα warning: πολλοί πάνε και βάζουν μια εξάτμιση ή ένα φίλτρο, σε ένα αυτοκίνητο που έχει 5000 km και μετά υποστηρίζουν ότι παρατηρούν μια σημαντική βελτίωση. Αυτό που 'παρατηρούν' είναι ο κινητήρας που 'ανοίγει'. Μην ξεχνάτε ότι οι περισσότεροι σημερινοί κινητήρες είναι ιδιαίτερα 'σφιχτοί' και ο TS δεν αποτελεί εξαίρεση.
-
κατα την ταπεινή μου γνώμη εχει δικιο ο Vasilios, το λεγόμενο '1ο στάδιο' δεν εχει σημαντικά αποτελέσματα, περισσότερο ψυχολογικά παρά πραγματικά στον δρόμο. Το τεστ που προτείνουν οι 4Τ νομίζω οτι είναι πολύ κοντά στην πραγματικότητα. (τσεκαρε αναλογία κιλών ανα ιππο πριν την μετατροπη και μετα και θα δεις οτι η διαφορά ειναι σχεδόν όσο το βάρος του συνοδηγού σου).
Για την 145 εχω ελπίδες μονο γιατι σκεφτομαι πως ειναι δυνατόν η 147 να ειναι πιο βαρια, με φαρδύτερα και μεγαλύτερα ελαστικά, με πιο μακριές σχέσεις, να έχει μικρότερη κατανάλωση, να πληρεί το EURO4, και να έχει αντίστοιχες ή καλύτερες επιδόσεις !
Εχω καταλήξει οτι το ζητούμενο ειναι μάλλον η καλύτερη χαρτογράφιση μια και έχω Bosch Motronic M2.10.4 και όχι Bosch Motronic ME7.3
Ολοι οι βελτιωτές στο εξωτερικό συμφωνούν πάντως σε μια γενναία αύξηση της ισχύος μονο με το chip. http://www.doix.demon.nl/alfa_chip.html
Εγώ δεν είναι τόσο σίγουρος ακόμα.Μάλλον η καλύτερη βελτίωση που μπορείς να κάνεις ειναι να βελτιώσεις το στήσιμο στον δρόμο
-
Ο χρήστης velissarios έγραψε:
Ολοι οι βελτιωτές στο εξωτερικό συμφωνούν πάντως σε μια γενναία αύξηση της ισχύος μονο με το chip.Γιατί τέτοια ομοφωνία άραγε;
-
Ξαναφέρνω εκείνο το παλιό θέμα των ηλεκτρονικών συστημάτων «προστασίας» στα αυτοκίνητά μας, με αφορμή το άρθρο για την Alfa GT στο τελευταίο τεύχος των 4Τ (αλλά και σε άλλα περιοδικά).
Η αλήθεια λοιπόν είναι, όπως και στην 147 GTA, ότι τα αυτοκίνητα τα στήνουν οι τεχνικοί να πηγαίνουν τέλεια χωρίς ίχνος ηλεκτρονικών και μετά οι μαρκετίστες (κάτι μίζερα ανθρωπάκια με χρόνιο έλκος και παραφουσκωμένο εγώ) τους υποχρεώνουν να βάλουν το καταραμένο VDC.
Πιστεύω ότι αν η Alfa δεν αναθεωρήσει την ιδέα της μη-απενεργοποίησης των συστημάτων ελέγχου ευστάθειας, το μόνο που θα καταφέρει είναι να χάσει στο βάθος του δρόμου την BMW, η οποία ήδη έχει ξεφύγει εδώ και καιρό.
-
Η αλήθεια είναι ότι ακούγεται πολύ εκνευριστικό να δίνεις 50.000Ε και να μην σε αφήνουν να επιλέξεις εσύ αν θέλεις τα ηλεκτρονικά στο on/off. Καταλαβαίνω τη χρησιμότητα τους, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μπορεί να εφαρμοστεί ένα σύστημα για απενεργοποίηση τους κατ' επιλογή όπως στη ΒΜW.
Από την άλλη Vasilios μάλλον διαφωνώ ότι η 147 GTA 'είναι στημένη να πηγαίνει τέλεια'. Αν και η μόνη επαφή μου μαζί της ήταν να πατήσω το γκάζι σε νεκρό φτάνωντας τον κινητήρα στις 5.000 στροφές , πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχουν πολλά μούτρα σε αυτό το αμάξι! Και πάλι όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν σου επιτρέπεται να το χαρείς εκεί που θές, όσο θες, χωρίς αναγκαστικούς περιορισμούς τρίτων.
Επίσης διαφωνώ ότι η ΒΜW έχει ξεφύγει εδώ και καιρό. Απλά λόγω του αμαρτωλού παρελθόντος και της φτώχειας καταραμένης αναλωνόμασταν σε μικρότερες κατηγορίες, όπου όμως μάλλον σήμερα δείχνουμε στους Γερμανούς τα καλαίσθητα οπίσθια μας. Σε μεγάλες κατηγορίες βέβαια είμαστε πίιιισω. Σιγά-σιγά όλα θα γίνουν. -
Ο χρήστης alfista έγραψε:
Η αλήθεια είναι ότι ακούγεται πολύ εκνευριστικό να δίνεις 50.000Ε και να μην σε αφήνουν να επιλέξεις εσύ αν θέλεις τα ηλεκτρονικά στο on/off. Καταλαβαίνω τη χρησιμότητα τους, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μπορεί να εφαρμοστεί ένα σύστημα για απενεργοποίηση τους κατ' επιλογή όπως στη ΒΜW.
Από την άλλη Vasilios μάλλον διαφωνώ ότι η 147 GTA 'είναι στημένη να πηγαίνει τέλεια'. Αν και η μόνη επαφή μου μαζί της ήταν να πατήσω το γκάζι σε νεκρό φτάνωντας τον κινητήρα στις 5.000 στροφές , πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχουν πολλά μούτρα σε αυτό το αμάξι! Και πάλι όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν σου επιτρέπεται να το χαρείς εκεί που θές, όσο θες, χωρίς αναγκαστικούς περιορισμούς τρίτων.
Επίσης διαφωνώ ότι η ΒΜW έχει ξεφύγει εδώ και καιρό. Απλά λόγω του αμαρτωλού παρελθόντος και της φτώχειας καταραμένης αναλωνόμασταν σε μικρότερες κατηγορίες, όπου όμως μάλλον σήμερα δείχνουμε στους Γερμανούς τα καλαίσθητα οπίσθια μας. Σε μεγάλες κατηγορίες βέβαια είμαστε πίιιισω. Σιγά-σιγά όλα θα γίνουν.Εκτός από εκνευριστικό είναι και 'ύποπτο' με την έννοια ότι δίνει την αίσθηση ότι δεν έχεις εμπιστοσύνη στο προϊόν σου...
Για την GTA δεν διαφωνώ αλλά σκέψου ότι μιλάμε για 250 ίππους και έναν κινητήρα 3.2 λίτρα. Δεν είναι ένα μικρό Gti, όπως και να το κάνουμε. Άλλο χαρακτήρα έχει αλλά τα ηλεκτρονικά δεν τα χρειάζεται.
Για την BMW να μου επιτρέψεις να επιμείνω. Η Alfa δεν βγάζει αυτοκίνητο σαν την M3 ή την M5 ή την καινούργια 645i. Ακόμα και η 330ci που είναι πλέον ένα 'προσιτό' αυτοκίνητο, είναι ίσως συνολικά καλύτερη από τις GTA. Το 'συνολικά' το λέω με πάσα επιφύλαξη, σημειώνοντας απλώς ότι μιλάμε για αυτοκίνητα δρόμου (που μετράνε τα πάντα) και όχι αγωνιστικά.
Το δικό μου ερώτημα είναι: αυτό το VDC πόσο δύσκολο είναι να το πιάσει ένας 'μάστορας' και να του πετάξει... την πλεξούδα έξω???
Alfa 147 forum