Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Πραγματικότατη Ταχύτητα κίνησης
Την Π.Τ.Χ. (Πραγματική ταχύτητα κίνησης) την βρίσκουμε με τις σ.α.λ.,τη τελική σχέση διαφορικού,τη σχέση του κιβωτίου (π.χ. 0,969:1) και το μηκος κύκλου του τροχού.
Αν το στροφόμετρό σου δείχνει 100 στροφές λάθος στις 3000 μόλις απέκτησες ένα λάθος 3,3% στην ΠΤΧ και τα 139 σου μπορεί ξαφνικά να γίνουν, στην ακόμα πιο πραγματική πραγματικότητα, από 135-143!!
Το βάρος σε επίπεδο δρόμο δεν προσφέρει ορμή. Δεν ξέρω αν η ορμή σαν έννοια βοηθάει.... Σε κατηφόρα οι συνιστώσες του βάρους, μιά προς τα εμπρός είναι μια δύναμη που βοηθάει προς τα εμπρός ενώ η άλλη συνιστώσα η κάθετη στο δρόμο εφόσον είναι μικρότερη (απ'όσο ήταν πριν) προσφέρει και μικρότερες απώλειες από τριβές κύλισης κλπ. Άρα η κατηφόρα βοηθάει με δύο τρόπους. Στην ανηφόρα τα αντίθετα!
Αν με ορμή εννοείς τη λεγόμενη φόρα είναι θέμα αδράνειας και επιβράδυνσης, παίρνεις φόρα στην κατηφόρα και όσο πιο βαρύς είσαι τόσο πιο πολύ θα κρατήσεις την ταχύτητα στο ίσωμα. Δεν θα προβώ σε υποθέσεις για το ποιος (ελαφρύς ή βαρύς) θα έχει καταφέρει να επιταχύνει περισσότερο στην κατηφόρα και ποιος θα χάσει περισσότερο αν μετά αντί για ίσωμα ακολουθεί αντίστοιχη ανηφόρα δηλαδή ποιος κερδίζει!!
Σίγουρα όμως ο ελαφρύτερος θα κάψει λιγότερη βενζίνη!!