Ο χρήστης genik έγραψε:
ναι αλλά τί κάνει το bonus malus δεν κατάλαβα και ποιά η διαφορά εάν είσαι στο 9 ή στο 10 από το να είσαι στο 2?
Το bonus malus είναι σαν σύστημα επιβράβευσης των προσεκτικών οδηγών που δεν κάνουν ζημιές και δεν επιβαρύνουν την ασφαλιστική με αποζημιώσεις. Παλιότερα ξεκινούσε όπως σωστά είπε ο chemic από το 10 και κάθε χρόνο εφόσον δεν είχες προκαλέσει ατύχημα με δική σου υπαιτιότητα μειωνόταν κατά 1 κλίμακα (και αντίστοιχη έκπτωση στα ασφάλιστρα), με χαμηλότερη το 2. Γι' αυτό αν είχες ακούσει, όταν κάποιος αγόραζε καινούριο αυτοκίνητο και έκανε καινούρια ασφάλεια, συνήθως ζητούσε να μεταφερθεί το bonus malus από το παλιό αυτοκίνητο (που ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα).
Σήμερα πλέον ακόμα και οι μεγάλες ασφαλιστικές σε ξεκινάνε από την χαμηλότερη κλίμακα, το 2, στο οποίο αντιστοιχεί η μικρότερη χρέωση στα ασφάλιστρα. Αν δεν προκαλέσεις ατύχημα με δική σου υπαιτιότητα (ή έχεις επιλέξει την προστασία bonus malus εως 2 ατυχήματα/έτος) αυτό διατηρείται και δεν έχεις καμία επιβάρυνση, αν αντίθετα προκαλέσεις ατύχημα και δεν έχεις επιλέξει τον όρο για προστασία bonus malus, τότε αυτή η κλίμακα προσαυξάνει με μια αντίστοιχη προσαύξηση και στα ασφάλιστρα (λειτουργεί σαν penalty δηλαδή).
Με λίγα λόγια υπάρχει για να επιβραβεύει τους προσεκτικούς οδηγούς (που δεν απασχολούν όλη την ώρα την ασφαλιστική με αποζημιώσεις κτλ) και για τους απρόσεκτους-αφηρημένους-ατζαμήδες οδηγούς που προκαλούν συχνά ατυχήματα με δική τους υπαιτιότητα, να προσαυξάνει ως αντιστάθμισμα των αποζημιώσεων που καλείται η ασφαλιστική να δώσει.