Μετά από 8750 χιλιόμετρα ας κάνω μία μικρή αντιπαράθεση του 4θυρου με το 5θυρο βάσει των όσων γνωρίζω στο ΙΜΑ και αυτών που βλέπω να γράφονται από τους ευτηχείς κατόχους του 5θυρου.
Α. ΕΜΦΑΝΙΣΗ. Σημειώσατε 2 υπέρ του 5θυρου / 3θυρου. Δεν λέω καλό το sedan αλλά οι γραμμές από AR και το εξωφρενικό design για HONDA έχουν το ειδικό τους βάρους. Ακόμα και σήμερα ρίχνω μία ματιά στα 5θυρα που βλέπω και πραγματικά ...
Β. ΧΩΡΟΙ - ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ. Σημειώσατε και πάλι 2. Καλό το 4θυρο αλλά αν θέλεις να βάλεις πράγματα ατύχησες. Εργονομία του 80 σε σχέση με την πρακτικότητα της 5θυρας. Για το κεφάλι δε το μεγαλύτερο ύψος του 5θυρου πραγματικά δεν έχει αντίπαλο και παρόλο που το μεταξόνιο είναι κατά 6.5 εκατοστά μικρότερο ο χώρος για τα πόδια είναι και πάλι μεγαλύτερος του 4θυρου. Όχι ότι το 4θυρο είναι στενάχωρο για 4 άτομα (5ο δεν χωρά λόγω πλάτους) αλλά το 5θυρο δεν παίζεται. Στο χώρο των αποσκευών δεν υπάρχει σύγκριση και αν λάβεις υπόψη τι μπορεί κανείς να χωρέσει μέχρι την οροφή στο 5θυρο.
Γ. ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ. Εδώ και πάλι 2!! Και μάλιστα τι 2!!!! Από το Enterpize 5θυρο στο συμβατικό 4θυρο πραγματικά πολύ μεγάλη η διαφορά. Όχι ότι το 4θυρο δεν είναι σύγχρονο απλά το 5θυρο δεν έχει αντίπαλο. Και τα δύο δυσκολεύουν και θεωρώ φάουλ το διακόπτη για τα φώτα ομίχλης στο 4θυρο. Για το κλιματισμό ίσως το 4θυρο να είναι πιο εύκολο αλλά το 5θυρο μπορεί κανείς να το χειριστεί στα τυφλά όταν το μάθει. Για το πίνακα είπαμε Enterprize VS anything else....
Δ. ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ - ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ. Το 5θυρο κερδίζει αλλά οριακά και αυτό λόγω του μεγαλύτερου ύψους. Στο 4θυρο έχω ένα μικρό πρόβλημα καθώς το τιμόνι κρύβει λίγο το κάτω μέρος των οργάνων. Αντιμετωπίζεται με το να σηκώσεις το κάθισμα αλλά χτυπάς στην οροφή βγαίνοντας. Αν κατεβάσεις το τιμόνι οι αγκώνες μου τρίβονται στα υποβραχιόνια (ένθεν και ένθεν).
Ε. ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ - ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ. Το ΙΜΑ δεν μπορεί να συγκριθεί με το 1.8 αν και δεν είναι αργό λόγω και των 100 επιπλέον κιλών του ΙΜΑ από το 5θυρο. Στο ίδιο μήκος κύματος από πλευράς κινητήρων το 4θυρο κερδίζει καθώς έχει -100 κιλά, μικρότερες αεροδυναμικές αντιστάσεις και 2 εκατοστά μικρότερα ελαστικά (μιλώ για τα 205/55/16 του κανονικού όχι τα 195/65/15 του ΙΜΑ).
ΣΤ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ. Δεν θα μιλήσω για το ΙΜΑ γιατί θα κλέβω εκκλησία και θεωρώ ότι τα οχήματα είναι ψιλοισοδύναμα αν και το 4θυρο λόγω βάρους στην πόλη και λόγω αεροδυναμικής έξω πρέπει να είναι (και είναι) all around winner. Τα ελαστικά του 5θυρου δεν βοηθούν καθώς αυξάνουν και τις αντιστάσεις κύλισης.
Ζ. ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ. Εδώ τα πιο φαρδιά ελαστικά και το πιο Ευρωπαϊκό στήσιμο σε άσφαλτο χωρίς ανωμαλίες δίνει Hands Down το παιγνίδι στο 5θυρο. Σε ανώμαλη όμως άσφαλτο τα πίσω διπλά ψαλίδια δεν έχουν αντίπαλο οπότε το 4θυρο με τις πιο προοδευτικές αντιδράσεις στο όριο θα παραμένει πάντα πολύ πιο ασφαλές.
Η. ΦΡΕΝΑ. Και πάλι το 5θυρο είναι εμπρός. Και μάλιστα και με διαφορά λόγω των ελαστικών του περισσότερο και του στησίματος της ανάρτησης που δεν αφήνει το εμπρός μέρος να μπρουμιτιάζει όσο το 4θυρο.
Θ. ΑΝΕΣΗ. Εδώ το 4θυρο σχεδιασμένο κυρίως για πέρα του Ατλαντικού και Μέση Ανατολη κερδίζει καθολικά το 5θυρο.
Ι. ΚΕΦΑΛΟΓΥΡΙΣΜΑ - ΑΞΙΑ ΜΕΤΑΠΩΛΗΣΗΣ. Εδώ το 5θυρο δεν θα έχει αντίπαλο. Το 4θυρο δεν θα το αγοράζει κανείς καθώς δεν είναι εμπορεύσιμο.
Σκορ 3-6 υπέρ του 5θυρου. Ισοπαλία θεωρώ την οδική συμπεριφορά καθώς στο Ελλάντα είμαστε σαν τον ΙΑΝΟ....
Για το ΙΜΑ το σκορ είναι 2-7 καθώς χάνει στις επιδόσεις. Για την αξία μεταπώλησης και πάλι θεωρώ ότι το 5θυρο θα χάσει λιγότερο.