Τέσσερα χρόνια συμβίωσης με το Civic 4D. Εμπειρίες
Νομίζω ότι είναι ο καιρός πλέον εμείς οι κάτοχοι Civic να κάνουμε μία αποτίμηση της συμβίωσης μας με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Μετά από 3 – 4 χρόνια μπορούμε να σχηματίσουμε μια ξεκάθαρη άποψη, τι μας αρέσει, τι μας ενοχλεί κ.λ.π.
Ξεκινάω πρώτος εγώ. Hoda Civic 4θυρο, αγορά Ιανουάριος 2007.
Χιλιόμετρα 87000
Τα περισσότερα από αυτά εκτός πόλης. Ειδικά το τελευταίο χρόνο που απέκτησε η οικογένεια και αυτοκίνητο πόλης το civic ξεκουράζεται στο γκαράζ.
Σέρβις
Όλα στην ώρα τους. Το τυπικό σέρβις (λάδια, φίλτρα κ.λ.π.) περίπου στα 100 με 120 € (με λάδια Honda για τον συγκεκριμένο κινητήρα, λίγο ακριβά αλλά μάλλον τα καλύτερα που έχω δοκιμάσει.)
Το ακριβότερο σέρβις (στα 60000 χλμ) περίπου στα 220 €
Σε γενικές γραμμές είμαι ικανοποιημένος από το κόστος (έχω ακούσει ιστορίες από φίλους μου που το χρυσοπληρώνουν το σέρβις.
Ελαστικά
3 σετ μέχρι τώρα. Τα πρώτα ελαστικά (μαμίσια Brigestone Turanza) κρίθηκαν ανεπαρκέστατα για τις καιρικές συνθήκες της βόρειας Ελλάδας. Τώρα παίζω μεταξύ Michelin Primacy (καλοκαίρι) και Michelin Alpin (χειμώνα).
Ζημιές - Αβαρίες
Κανένα πρόβλημα. Ακόμα και τα δισκόφρενα είναι τις μάνας του και από ότι φαίνεται θα πάνε καμιά 40.000 χιλιόμετρα ακόμα.
Μόνο ένα σπασμένο προβολάκι μπροστά. Μου στοίχισε ο κούκος αηδόνι. Έσκασα 220 €.
Κατανάλωση
Μάλλον κατατάσω τον εαυτό μου σε αυτούς που έχουν βαρύ δεξί πόδι. Το ρεκόρ μου πάντως είναι να βγάλω 648 χιλιόμετρα με 42 λίτρα σε διαδρομή κυρίως σε επαρχιακούς δρόμους. Το σίγουρο είναι ότι μπορούν να βγουν και καλύτερες τιμές αν έχεις αρκετή υπομονή.
Τι μου αρέσει
Εξακολουθεί να μου αρέσει σχεδιαστικά. Το εσωτερικό αν και κάποια στιγμή το συνηθίζεις αλλά όταν μπαίνεις σε άλλο αυτοκίνητο νοσταλγείς κατευθείαν τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του ταμπλο. Εκτίμησα αφάνταστα το Cruise Control και την άνεση που σου δίνει το αυτοκίνητο όταν κινείσαι σε αυτοκινητόδρομους. Έχω γράψει σε μια μέρα μόνο περισσότερα από 1.000 χιλ.
Επίσης μου αρέσει που ανοίγεις το καπό του κινητήρα και δεν βλέπεις ίχνος διαρροής λαδιού. Όσα αυτοκίνητα έχω δει και με λιγότερα χιλιόμετρα πάντα στην φλάντζα του καπακιού της κεφαλής βλέπεις λάδια να τρέχουν. Φυσικά και ποτέ δεν έχω συμπληρώσει λάδι ούτε κάτι άλλο.
Τι δεν μου αρέσει.
Γέρνει πολύ στις στροφές. Σε καμία περίπτωση δεν είναι αυτοκίνητο που θα σου κάνει κέφι να κινηθείς γρήγορα σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές.
Επίσης με εκνευρίζουν τα έντονα σημάδια φθοράς στο λεβιέ ταχυτήτων και στο κουμπί της έντασης του ραδιοφώνου στο τιμόνι.
Θα ξανά αγόραζα Honda;
Ίσως. Πολύ πιθανών. Δεν ξέρω πως θα είμαι εκείνη την ώρα και τι μοντέλα θα κυκλοφορούν στην αγορά. Το σίγουρο είναι ότι είναι ένα τίμιο αυτοκίνητο. Δεν μου έβγαλε κανένα πρόβλημα και αυτός ήταν βασικά ένας λόγος που κατά την αγορά στράφηκα στα Honda (ήμουν γερά καμένος από παλιότερα αυτοκίνητα).
Τον κινητήρα του εξακολουθώ να τον βρίσκω πολύ καλό αλλά πλέον στην αγορά κυκλοφορούν ευρέως μικρότεροι κινητήρες που υπόσχονται περισσότερα.