-
Με απλα λογια η χαραξη των δισκων βοηθαει να απομακρυνεται γρηγορα το στρωμα αερα αναμεσα σε τακακι και δισκο που περιεχει και τα προιοντα τριβης απο το φρεναρισμα.Αυτο το στρωμα αερος δεν αφηνει το τακακι να ερθει σε επαφη με τον δισκο και ετσι εχουμε fadding στην αποδοση των φρενων.(Θα βρω το τευχος του power tecniques που μιλαει για τα φρενα και θα διορθωσω αν εχω κανει λαθος στην διατυπωση).
-
Επειδή βλέπω ότι υπάρχουν γνώστες να ρωτήσω κάτι που έμεινε αναπάντητο σε παλιότερο ανάλογο θέμα. Οι χαρακώσεις πρέπει να έχουν συγκεκριμένη φορά κατά την τοποθέτηση? Δηλαδή να είναι με αφετηρία από το κέντρο προς την περιφέρεια του δίσκου με φορά προς τα πίσω (σε σχέση με την πλάγια όψη του οχήματος) ή αντίστροφα (από την περιφέρεια προς το κέντρο με αφετηρία το εμπρός μέρος του δίσκου)?
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Επειδή βλέπω ότι υπάρχουν γνώστες να ρωτήσω κάτι που έμεινε αναπάντητο σε παλιότερο ανάλογο θέμα. Οι χαρακώσεις πρέπει να έχουν συγκεκριμένη φορά κατά την τοποθέτηση? Δηλαδή να είναι με αφετηρία από το κέντρο προς την περιφέρεια του δίσκου με φορά προς τα πίσω (σε σχέση με την πλάγια όψη του οχήματος) ή αντίστροφα (από την περιφέρεια προς το κέντρο με αφετηρία το εμπρός μέρος του δίσκου)?Τις τοποθετούμε σύμφωνα με τη φορά που ορίζει ο κατασκευαστής τους.
Παίζει ρόλο η φιλοσοφία σχεδίασης και κατασκευής. -
Και βέβαια πρέπει να έχουν και μάλιστα την πρώτη που λες. Όπως κοιτάζουμε από πλάγια όψη το αυτοκίνητο, η χαρακιά (στο πάνω μισό του δίσκου) πρέπει να έχει φορά από το κέντρο του δίσκου προς την περιφέρεια με κλίση 'προς τα πίσω'. Και αυτό γιατί μόνο έτσι απομακρύνονται τα σωματίδια που αναλαμβάνει να διώξει η χαρακιά. Αν ήταν ανάποδα, με κλίση προς τα μπρος, δε θα ήταν αποδοτικό. Και αυτό δεν το λέω εγώ, το λέει η ...ρευστομηχανική. Παρατηρήστε τη φορά των πτερυγίων ενός στροβίλου σε σχέση με τη ροή του ρευστού και θα δείτε ότι είναι παρόμοια.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Επειδή βλέπω ότι υπάρχουν γνώστες να ρωτήσω κάτι που έμεινε αναπάντητο σε παλιότερο ανάλογο θέμα. Οι χαρακώσεις πρέπει να έχουν συγκεκριμένη φορά κατά την τοποθέτηση? Δηλαδή να είναι με αφετηρία από το κέντρο προς την περιφέρεια του δίσκου με φορά προς τα πίσω (σε σχέση με την πλάγια όψη του οχήματος) ή αντίστροφα (από την περιφέρεια προς το κέντρο με αφετηρία το εμπρός μέρος του δίσκου)?Eξαρτάται από τον κατασκευαστή. Π.χ. στις Brembo η άκρη της χάραξης που εφάπτεται στη στεφάνη του δίσκου συναντά πρώτα το τακάκι.
-
Τελικά αν πρέπει να διαλέξουμε τρυπητό ή γραμμωτό?
Φίλος (μηχανολόγος, γρήγορος, με αρκετά εξωτικά αυτοκίνητα) που το είχε ψάξει ισχυρίζεται ότι τα χαραγμένα είναι καλύτερα από τα τρυπητά.
Τείνω να συμφωνήσω γιατί υποθέτω ότι το τρυπητό χάνει και σε επιφάνεια τριβής. Βέβαια στις μηχανές έχουν τρυπητά και όχι χαραγμένα.....Και μου φαίνεται ότι κάποια που είναι και χαραγμένα και τρυπητά μάλλον είναι κοροϊδία και πάνε να μας βάλουν μέσα!
-
Σε καμία περίπτωση δε συνίσταται χαρακτός δίσκος για δρόμο.Ούτε για γρήγορα,ούτε για πολύ γρήγορα αλλά ούτε και για εξωτικά αυτοκίνητα!οι τρυπητοί δίσκοι ενδείκνυνται για κάθε περίπτωση που η θερμοκρασία στην άσφαλτο με την υψηλή ταχύτητα που επιλέγουμε ανεβαίνει!Βρές μου ΕΝΑ αυτοκίνητο παραγωγής,μέχρι 911 GT3,που να φορά χαρακτό δίσκο!Όλοι διάτρητο!Ο χαρακτός καταστρέφει το τακάκι και πολλά άλλα , που δεν είμαι τεχνικός για να αναλύσω , ενώ μετά από την απαιτητική χρήση αλλάζεται σχεδόν ολόκληρο το σύστημα φρένων!
Για τη βέλτιστη απόδοση ας προτιμήσει πχ κάποιος τη 'χρυσή σειρά' της Brembo και θα με θυμηθεί για την επίδοση στα φρένα! -
Ean den pas se pista na kanhs 10 sunexomenous gurous gia na anapsoun ta frena kai na arxizh na brazh to ugro frenon, tote den xreiazese oute tripites, oute gramotes.
Auta den se kanoun na stamatas kalutera se sxesh me aplo dusko. Aplos kruonoun pio grigora. Alla an einai gia frena dromou den prokete pota na anapsoun ta normal frena.
-
Ο χρήστης OUZO Power έγραψε:
Auta den se kanoun na stamatas kalutera se sxesh me aplo dusko. Aplos kruonoun pio grigora. Alla an einai gia frena dromou den prokete pota na anapsoun ta normal frena.
Μήν τό λές αυτό ΟΥΖΟ,μού έχει τύχει μιά φορά,κατεβαίνωντας Καστανιά,πίσω από πολλά φορτηγά!!!
-
E όχι και ότι δεν να ανάβουν ποτέ τα φρένα στο δρόμο!
Σίγουρα όλοι έχουμε να διηγηθούμε μια τουλάχιστον ιστορία τρόμου, που μείναμε χωρίς φρένα σε κάποια κατηφορική διαδρομή...
-
ok ok. Gia autous pou pane skastoi pantou isos. Alla gia ton meso oro kai normal odigo den preph na uparxh 8ema tetoio.
-
Τα φρένα ζεσταίνονται πάντα σε κάθε περίπτωση!Το καλύτερο ρήμα για την περίσταση είναι τί κάνουμε αν 'υπερθερμανθούν'!Ακόμα και μέσα στην πόλη με μέγιστα χλμ 30 και σταμάτα-ξεκίνα σε καλοκαιρινούς μήνες, τα πράγματα είναι ιδιαίτερα...ζεστά για εκείνα!
-
Ξέρετε τι ποσά θερμότητας εκλύονται κατά το φρενάρισμα από οποιαδήποτε ταχύτητα;
Nα δω τι άλλο θα... διαβάσω
-
Εμένα πάντως με έχετε μπερδέψει.
Αλλα θα επισημάνω ότι τα φρένα πολύ εύκολα βράζουν στις ορεινές διαδρομές -κάτάβαση- ειδικά στις Ελληνικές θερμοκρασίες. Στις ΗΠΑ και στον Καναδά που να βράσουν?
-
haha apanto giati tuxenh na ksero kai 8elo na to paikso eksipnakias. hehe
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Ξέρετε τι ποσά θερμότητας εκλύονται κατά το φρενάρισμα από οποιαδήποτε ταχύτητα;Nα δω τι άλλο θα... διαβάσω
1320kgr to diko mou. Dagkanes pano apo NSX kai disko kai takakia mama. Meta apo 10 gurous se pista kai eimai gnostos gia late braking metrousa sta pits ka8e fora 290 C celsius. Kai antexan akoma. Pote problem.
-
Ο χρήστης Alex_Design έγραψε:
E όχι και ότι δεν να ανάβουν ποτέ τα φρένα στο δρόμο!Σίγουρα όλοι έχουμε να διηγηθούμε μια τουλάχιστον ιστορία τρόμου, που μείναμε χωρίς φρένα σε κάποια κατηφορική διαδρομή...
1999 [νομίζω] Ακρόπολις,απο ειδική Κιθαιρώνα προς ειδική Κιννέτα με Punto 1.1 με 4 άτομα και 10 χιλιόμετρα 'κακής' οδήγησης σε χωματόδρομο!
Στην δεξιά φουρκέτα που απέναντι συνεχίζεις προς Ψάθα και δέξιά πάς για Πόρτο Γερμενό!Κατηφόρα!
Τα φρένα που μέχρι τότε έπιαναν....έγιναν σφουγγάρι βρεμμένο!!
Τι χειρόφρενα...τι προσευχές...πέρασα απέναντι γιατι ευτυχώς κανείς [άτυχος] δεν ερχόταν απο κάτω!!Η λύση [επειδή είμασταν 'καπελλωμένοι'] ήταν το ρίξιμο του περιεχομένου του ψυγείου για τις μπύρες στους δίσκους απευθείας!!!!!!!!!!
Κααανένα πρόβλημα!Κρυωσαν και φύγαμε!!Η ψυχή μου όμως πήγε στην Κούλουρη!!
-
Ena thread pou exo shmetasxh prosfata.
http://www.hondaprelude.to/forums/showt ... ossdrilled
-
Ο χρήστης OUZO Power έγραψε:
haha apanto giati tuxenh na ksero kai 8elo na to paikso eksipnakias. heheΞέρετε τι ποσά θερμότητας εκλύονται κατά το φρενάρισμα από οποιαδήποτε ταχύτητα;
Nα δω τι άλλο θα... διαβάσω
1320kgr to diko mou. Dagkanes pano apo NSX kai disko kai takakia mama. Meta apo 10 gurous se pista kai eimai gnostos gia late braking metrousa sta pits ka8e fora 290 C celsius. Kai antexan akoma. Pote problem.
Καλύτερα που δεν κάνεις τον έξυπνο. Η ερώτηση αφορά σε ποσά θερμότητας (ενέργεια) και η απάντηση είναι σε... θερμοκρασία Κελσίου.
-
Νίκο τί εννοείς ,ότι άδειασες το περιεχόμενο του ψυγείου?Αν πετάξεις νερό σε καυτό δίσκο , το λιγότερο που θα προξενήσεις είναι στράβωμα!
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
haha apanto giati tuxenh na ksero kai 8elo na to paikso eksipnakias. hehe
Ξέρετε τι ποσά θερμότητας εκλύονται κατά το φρενάρισμα από οποιαδήποτε ταχύτητα;
Nα δω τι άλλο θα... διαβάσω
1320kgr to diko mou. Dagkanes pano apo NSX kai disko kai takakia mama. Meta apo 10 gurous se pista kai eimai gnostos gia late braking metrousa sta pits ka8e fora 290 C celsius. Kai antexan akoma. Pote problem.
Καλύτερα που δεν κάνεις τον έξυπνο. Η ερώτηση αφορά σε ποσά θερμότητας (ενέργεια) και η απάντηση είναι σε... θερμοκρασία Κελσίου.
Δίσκοι χαρακτοί/τρυπητοί