-
Είπαμε Κώστα... Μυαλά φλαμπέ!
-
Στο τρέχον τεύχος και ο ΣΧ έχει αναφορά για τα φρένα του Bravo .. 'πολύ καλή η αντοχή τους στη δοκιμή στα Μέγαρα'
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Μεγαλύτερος δίσκος δεν σημαίνει μεγαλύτερα τακάκια! Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο, μοντέλα που έχουν μεγαλύτερο δίσκο να έχουν την ΙΔΙΑ ακριβώς δαγκάνα! Επομένως και το ΙΔΙΟ ακριβώς τακάκι!
Αν κρατήσουμε ΤΑ ΠΑΝΤΑ ίδια (τακάκια , τρόμπα, σωληνάκια, σερβό) **και αυξήσουμε την διάμετρο του δίσκου, θα έχουμε καλύτερο φρενάρισμα: βάσει της Αρχιμήδειας λογικής, ο μεγαλύτερος μοχλός που θα δίνει το μεγαλύτερος δίσκος, θα κάνει πιο εύκολη την προσπάθεια της δαγκάνας να φρενάρει.**Το ίδιο μπορεί να δειχθεί και μαθηματικά, αλλά μιας και δεν έχω πρόχειρο το βιβλίο φυσικής και...βαριέμαι (το κυριότερο! ) θα το αφήσω για κάποιον πιο ορεξάτο!Aυτο ακριβως! Για να το πουμε πιο απλα προσπαθηστε να κλεισετε μια πορτα σπροχνωντας την απο το χερουλι της...μετα καντε το ιδιο σπροχνωντας την απο το σημειο που πιανει ο μεντεσες πανω στην πορτα, στην δευτερη περιπτωση θελει παρα πολυ δυναμη.
Μα... με την ίδια δαγκάνα και μουαγιέ (ίδια απόσταση του γεωμετρικού κέντρου του τακακιού από το κέντρο του τροχού) και το ίδιο τακάκι (ίδια επιφάνεια τριβής) ούτε ο μοχλισμός αλλάζει ούτε η πίεση που ασκείται στο δίσκο.
Άρα βάζοντας μόνο μεγαλύτερο δίσκο έχεις απλά μεγαλύτερο φερόμενο και περιστρεφόμενο βάρος, δηλαδή μεγαλύτερη αδράνεια άρα χειρότερο φρενάρισμα. Το μόνο που κερδίζεις είναι μεγαλύτερη επιφάνεια απαγωγής της θερμότητας μέσω ακτινοβολίας και μεγαλύτερη αντοχή σε στράβωμα λόγω υπερθέρμανσης, κάτι αρκετά σπάνιο έτσι κι αλλιώς.
Για να στο δώσω με ένα παράδειγμα: σήκωσε τον τροχό ενός ποδηλάτου στον αέρα και δώσε μια να γυρίσει γρήγορα. Αν πας να τον φρενάρεις με το χέρι σου, από που είναι πιο εύκολο; Από το κέντρο ή την ακτίνα; Οσο απομακρύνεσαι από το κέντρο περιστροφής, τόσο πιο εύκολο είναι να το σταματήσεις. Ο μοχλός σου είναι μεγαλύτερος.
Τα περί αυξημένου βάρους που αναφέρεις, ισχύουν, αλλά δεν νομίζω να επηρεάζουν τόσο , όσο το παραπάνω, κοινώς κερδίζεις περισσότερα από οσο χάνεις.
Δες κι αυτό που λέει ο rataplan. -
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
Για να στο δώσω με ένα παράδειγμα: σήκωσε τον τροχό ενός ποδηλάτου στον αέρα και δώσε μια να γυρίσει γρήγορα. Αν πας να τον φρενάρεις με το χέρι σου, από που είναι πιο εύκολο; Από το κέντρο ή την ακτίνα; Οσο απομακρύνεσαι από το κέντρο περιστροφής, τόσο πιο εύκολο είναι να το σταματήσεις. Ο μοχλός σου είναι μεγαλύτερος.
Τα περί αυξημένου βάρους που αναφέρεις, ισχύουν, αλλά δεν νομίζω να επηρεάζουν τόσο , όσο το παραπάνω, κοινώς κερδίζεις περισσότερα από οσο χάνεις.
Δες κι αυτό που λέει ο rataplan.Αυτό που σου λέει είναι ότι με δεδομένη διαδρομή του χεριού σου (ας πούμε σε μια ακτίνα 15 εκατοστών από το κέντρο του τροχού) όσο και να μεγαλώσει ο τροχός δεν θα τον σταματάς πιο εύκολα.
Αυτό που λες εσύ θα ίσχυε μόνο αν μεγαλώναμε τη διαδρομή που θα μπορούσε να κάνει το χέρι σου (ας πούμε αν σου επιτρέπαμε να τον σταματήσει από τα 30 εκατοστά από το κέντρο)@νδρέας
-
Ο χρήστης mika_hakkinen έγραψε:
Για να στο δώσω με ένα παράδειγμα: σήκωσε τον τροχό ενός ποδηλάτου στον αέρα και δώσε μια να γυρίσει γρήγορα. Αν πας να τον φρενάρεις με το χέρι σου, από που είναι πιο εύκολο; Από το κέντρο ή την ακτίνα; Οσο απομακρύνεσαι από το κέντρο περιστροφής, τόσο πιο εύκολο είναι να το σταματήσεις. Ο μοχλός σου είναι μεγαλύτερος.
Τα περί αυξημένου βάρους που αναφέρεις, ισχύουν, αλλά δεν νομίζω να επηρεάζουν τόσο , όσο το παραπάνω, κοινώς κερδίζεις περισσότερα από οσο χάνεις.
Δες κι αυτό που λέει ο rataplan.Αυτό που σου λέει είναι ότι με δεδομένη διαδρομή του χεριού σου (ας πούμε σε μια ακτίνα 15 εκατοστών από το κέντρο του τροχού) όσο και να μεγαλώσει ο τροχός δεν θα τον σταματάς πιο εύκολα.
Αυτό που λες εσύ θα ίσχυε μόνο αν μεγαλώναμε τη διαδρομή που θα μπορούσε να κάνει το χέρι σου (ας πούμε αν σου επιτρέπαμε να τον σταματήσει από τα 30 εκατοστά από το κέντρο)@νδρέας
Μα η απόσταση από το κέντρο ΔΕΝ είναι η ίδια! Επειδή ο δίσκος μεγαλώνει, η δαγκάνα μετακινείται πιο έξω (πχ με αποστάτη), επομένως η απόσταση μεγαλώνει. Επομένως μεγαλώνει και ο μοχλισμός του.
-
Βρε παιδια αν αντι για 200mm δισκο βαλουμε 250 mm (τυχαια νουμερα) η δαγκανα στην μια περιπτωση αγκαλιαζει απο τα 200mm και παει προς τα μεσα αναλογα με το μεγεθος του τακακιου, ενω στην αλλη απο τα 250 αναγκαστηκα. αρα στην δευτερη περιπτωση ειναι πιο μακρυα απο το κεντρο του ακρου.
-
Όσο μεγαλύτερη η διάμετρος της δισκόπλακας τόσο πιο δυνατό είναι το φρενάρισμα άσχετα με το ότι αυξάνεται το μη φερόμενο βάρος.
Μη συγκρίνουμε τα π.χ. 1200 κιλά που φρενάρουν οι δισκόπλακες με το επιπλέον βάρος αυτών των π.χ. 3-4-5 κιλών λόγω μεγαλύτερου μεγέθους.
Η διαφορά στη ροπή που μπορεί να ασκηθεί λόγω μεγαλύτερης διαμέτρους είναι αισθητή.
Αυτό βέβαια σίγουρα επιβαρύνει το 'τιμόνι' του αυτοκινήτου, το πάτημα του αυτοκινήτου, κτλ, το φρενάρισμα όμως βελτιώνεται. Το θέμα είναι απλά να επιλέγεται κάθε φορά η χρυσή τομή μεταξύ απόδοσης των φρένων, τιμής και βάρους αυτών.
-
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
Μα η απόσταση από το κέντρο ΔΕΝ είναι η ίδια! Επειδή ο δίσκος μεγαλώνει, η δαγκάνα μετακινείται πιο έξω (πχ με αποστάτη), επομένως η απόσταση μεγαλώνει. Επομένως μεγαλώνει και ο μοχλισμός του.Ok, τότε άκυρο, νόμιζα ότι η δαγκάνα μένεις στη θέση της και απλά μεγαλώνει ο δίσκος
@νδρέας
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Η διαφορά στη ροπή που μπορεί να ασκηθεί λόγω μεγαλύτερης διαμέτρους είναι αισθητή.Απλά ο kyan και εγώ υποθέταμε ότι η δαγκάνα θα έμενε η ίδια και στη θέση της, οπότε δεν θα υπήρχε καμία διαφορά στη ροπή.
@νδρέας
-
To όλο θέμα, για τον ένα ή τον άλλο λόγο έχει ενδιαφέρον!
Από τη μια το **AMS **(ειμαι συνδρομητής του 'εφ'όρου ζωής') που πραγματικά ως περιοδικό είναι -secondo me- κατώτερο κι από ένθετα που δίνονται από εφημερίδες! Στα συγκριτικά του συνήθως γνωρίζω εκ των προτέρων την κατάταξη και μάλιστα και τη διαφορά στο περίφημο point system..
Από την άλλη η **FIAT **που σε ένα ζήτημα το οποίο -ανεξάρτητα αν ευσταθεί ή όχι- επηρεάζει ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΥΣ υποψήφιους πελάτες της (πρόσφατα ένας ικανοποιημένος ιδιοκτήτης Punto '99 μου λέει 'έμαθες για τα φρένα του Bravo?!!) κρατά μια στάση που σίγουρα δεν είναι προς το συμφέρον της, αφού με την μεγάλη καθυστέρηση στην απάντησή της, άφησε το κοινό μετέωρο...
Προσωπικά δεν περίμενα αυτό το γεγονός για να βγάλω συμπεράσματα για την αξιοπιστία του προαναφερθέντος περιοδικού (ακόμα κι αν το συμβάν υπήρξε, ο τρόπος προβολής του είναι απολυτα σύμφωνος με την όλη αντίληψή του περί 'ίσης μεταχείρησης' απέναντι στις διάφορες εταιρίες) αλλά πραγματικά προβληματίστηκα από τη στάση της Fiat Ελλάδος (και των κεντρικών γραφείων της Ιταλίας)!
Γι'αυτό και ανυπομονώ να παρακολουθήσω τα επόμενα επεισόδια... Από τους άμεσα εμπλεκόμενους, τα άλλα περιοδικά και τη δικαιοσύνη!!
Υ.Γ. Διαπιστώνω πάντως και μια δόση οπαδισμού από ορισμένους καθώς και προσωπικές επιθέσεις που είμαι σίγουρος ότι δεν βοηθούν καθόλου στην καλή ενημέρωση και το υγιές κλίμα που θεωρώ ότι αποτελούν απαραίτητα στοιχεία του 4TF!!
-
Να εκφράσω - για άλλη μια φορά - ένα ερώτημα που έχουν εκφράσει κι άλλοι...
Ωραία, το Bravo έμεινε από φρένα και στούκαρε. Μετά, οι κύριοι του AMS που κόπτονται για την ασφάλεια όλων μας, πώς πήραν το ρίσκο και οδήγησαν σε δημόσιο δρόμο αυτοκίνητο που τράκαρε και ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΦΡΕΝΑ;
Αφήνω τον ερασιτεχνισμό της FGAH σε ό,τι αφορά τις δημόσιες σχέσεις, γιατί αυτόν τον γνωρίζουμε κι από τις περισσότερες αντιπροσωπείες της. Εμένα μ'ενδιαφέρει το ζήτημα της ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ και του αυριανισμού του AMS. Δε μπορεί κύριε να μου λες 'έμεινα από φρένα και στούκαρα' και μετά να παίρνεις το στουκαρισμένο, ΧΩΡΙΣ ΦΡΕΝΑ, και να το οδηγείς σε δημόσιο δρόμο.
-
Ρε συ skullone, τι λες;
Αν ενα αυτοκινητο βραζει τα φρενα για τον X λογο, δεν μπορει να κινηθει μετα (με αργους ρυθμους) στο δρομο;
Εσυ δεν εχεις μεινει ποτε απο φρενα με παλιο αυτοκινητο ή φορτηγο σε μεγαλη κατηφορα; Στο στρατο δεν σου 'χει τυχει; Αυτο ηταν πολυ συνηθισμενο προβλημα παλια.Εχω γραψει παραπανω κατακρινοντας το περιοδικο για τις ασυναρτησιες του και ειμαι απο παλια φαν του γκρουπο και νυν κατοχος Φιατ.
Αλλα αυτη η 'τυφλη' υπερασπιση που εχεις αναλαβει εργολαβικα, σε αντιθετα αποτελεσματα οδηγει οσους σε διαβαζουν... -
Ντεν έκω μείνει από φρένα καρντιά μου, ούτε οδηγούσα ποτέ παλιό φορτηγό. Και στο στρατό ακόμα, δε μου έτυχε (Ι1 όχι οδηγός, λόγω μυωπίας). Εσύ θα ρίσκαρες να οδηγήσεις έστω και σε αργούς ρυθμούς σε δημόσιο δρόμο ένα αυτοκίνητο που έχασε τελείως τα φρένα του και μόλις πριν λίγο τράκαρε; Εγώ πάντως δεν θα το έκανα. Θα καλούσα οδική βοήθεια, που είναι και αυτό που θα έπρεπε να κάνει κάποιος που θέλει να λέει ότι αντιμετωπίζει με υπευθυνότητα την οδική ασφάλεια.
-
Νταξ' μπορει να εισαι νεοπας.
Το σωστο πραγματι ειναι να καλεσεις την οδικη. Απλα ηθελα να πω οτι το να μεινεις απο φρενα λογω υπερθερμανσης των υγρων δεν ειναι (ηταν) κατι τοσο τρομερο. Το αυτοκινητο επανερχεται στα κανονικα του, χωρις προβλημα ασφαλειας.
-
Ναι, αλλά εκείνη την ώρα που γίνεται η στραβή δε μπορείς με απόλυτη σιγουριά να ξέρεις αν απλώς υπερθερμάνθηκαν τα φρένα, αν παρουσιάστηκαν φυσαλίδες ή αν είναι κάτι πολύ πιο σοβαρό. Ακριβώς γι'αυτό, καλείς οδική βοήθεια και δε ρισκάρεις.
Να σου πω χαρακτηριστικό συμβάν που έγινε πέρυσι στη μονάδα μου: ένας οδηγός από τη Μεταφορών πήγε να ρυμουλκήσει μέσα στη νύχτα ένα Steyr που είχε κολλήσει κάπου. Εκεί που το έδενε, το ρυμουλκούμενο τσούλησε και τον καταπλάκωσε σκοτώνοντάς τον. Τι θα πάθαινε δηλαδή αν γυρνούσε πίσω και ζητούσε να το ρυμουλκήσουν με καταλληλότερο όχημα και με το φως της ημέρας και με περισσότερο και πιο εκπαιδευμένο προσωπικό; Τίποτα δε θα του λέγανε!
Γι'αυτό λέω ότι κάτι δεν κολλάει γενικότερα με την όλη νοοτροπία. Δε μπορεί από τη μια να βγαίνεις και να ωρύεσαι υπέρ της ασφάλειας των αναγνωστών σου και από την άλλη να ενεργείς χωρίς να σου περνάει καν απ'το μυαλό ότι μπορεί η απώλεια των φρένων (την οποίαν επικαλείσαι για να ανακηρύξεις το συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου 'σκοτώστρα') να επαναληφθεί κι ότι αυτή η σκοτώστρα (όπως ούτε λίγο ούτε πολύ αποκαλείς το αυτοκίνητο) μπορεί να σκοτώσει κι εσένα.
-
Ο χρήστης kantoniou έγραψε:
Νταξ' μπορει να εισαι νεοπας.Το σωστο πραγματι ειναι να καλεσεις την οδικη. Απλα ηθελα να πω οτι το να μεινεις απο φρενα λογω υπερθερμανσης των υγρων δεν ειναι (ηταν) κατι τοσο τρομερο. Το αυτοκινητο επανερχεται στα κανονικα του, χωρις προβλημα ασφαλειας.
Δηλαδή σε αυτή την περίπτωση πως μπορεί η εταιρεία (λέγεμε FIAT) να εξακριβώσει αν πραγματικά συνέβη το γεγονός. Εντάξει βράζουν τα υγρά και μέρος από αυτά χάνεται οπότε ένα δείγμα θα ήταν η χαμηλή στάθμη των υγρών στα φρένα. Φυσικά θα μπορούσε να πει κανείς οτι το AMS πριν ξαναμπεί μέσα στο όχημα προσέθεσε υγρά...
Εδώ λοιπόν είναι το πρόβλημα. Ας υποθέσουμε ότι πιστεύω τον πελάτη στη αρχή. Ελέγχω τη στάθμη των φρένων και την βρίσκω ΟΚ. Ελέγχω τους δίσκους των φρένων για σημάδια και δεν βλέπω τίποτα το μεμπτό. Αρχίζουν να με ζώνουν τα φίδια. Ελέγχω τα τακάκια για αντίστοιχα σημάδια υπερθέρμανσης (άλλωστε για να βράσουν τα υγρά θα πρέπει τα τακάκια να έχουν πάρει θερμοκρασία). Τίποτα και εκεί κανένα σημάδι. Ελέγχω τον ρουφιάνο.... (όλα έχουν ρουφιάνο). Ααα κρίμα ο ρουφιάνος δεν έχει δεδομένα καθώς το όχημα αντί να έρθει με την οδική ήρθε οδικώς οπότε και τα στοιχεία είναι και των τελευταίων 10 (π.χ.) χιλιομέτρων....
Οπότε έχω τον λόγο του πελάτη που είναι και μάλλον αμφιβόλου αξιοπιστίας (Croma για τα crash test, Brava για κινητήρα) έναντι των δεδομένων του οχήματος. Παίρνω τηλέφωνο τη μαμά.... Η μαμά δηλώνει άγνοια για το γεγονός. Εντάξει λέω φέρτους να το ξανακάνουμε το παιγνίδι να δούμε αν το αμάξι φρενάρει ή όχι. Ο πελάτης ήδη αρχίζει την εκτόξευση απαράδεκτως αραιού επιχρίσματος χαμηλής πρόσφυσης προς την εταιρεία.... Με ζώνουν πιο χοντρά τα φίδια τώρα και άντε να αποδείξω ότι ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ.
Δεν γνωρίζω πόσο πιθανό είναι αλλά είναι σενάριο.....
-
http://www.autotriti.gr/news/preview_ne ... gory_id=72
άντε πάλι!
-
Τα σχόλια και ο τρόπος γραφής του AutoTriti είναι σα να διαβάζω κάποιο ποστ από κάποιο φόρουμ
-
Λες και γράφει εντελώς άσχετος με τον γραπτό λόγο.
-
Να κάνω μία παρατήρηση. Η σελίδα δεν έχει γίνει link από κάποια άλλη σελίδα στο site (δεν είμαι όμως και πολύ σίγουρος). Τη βρήκα μέσω αναζήτησης στο Google.
Υπάρχει μία πιθανότητα να βγει στο μέλλον ή απλά να αποφασίσανε ότι δεν είναι για να βγει live.
To νέο μικρομεσαίο απέτυχε στα τεστ αντοχής φρένων