- 
				
				
				
				
 Προτείνετε κάποιους καλούς ακροδέκτες για πόλους μπαταρίας? όχι αυτούς με το πλαστικό βίδωμα γιατί ραγίζει μετά από καιρό και θα μείνω στο δρόμο!!!! 
- 
				
				
				
				
 http://www.tele.gr/html/193.HTM 
 Δεν το βάζω για διαφήμιση αλλά για να δεις τι υπάρχει. Ο δεύτερος και ο τρίτος είναι μια χαρά.
- 
				
				
				
				
 τι πάχος καλωδίου μπαταρίας, έχουν συνήθως τα αυτοκίνητα? 
- 
				
				
				
				
 Εγώ χρησιμοποιώ αυτόματους Σουηδικούς που πουλάνε για τα σκάφη, θα τους βρείς στα είδη σκαφών, είναι λίγο ακριβοί, αλλά εγώ μια φορά που χρειάστηκε να επέμβω στο Transit μου ακαριαία λόγω βραχυκυκλώματος γλύτωσα το αυτοκίνητο από την φωτιά επειδή ο πόλος ξεκουμπώνει με μια κίνηση, από τότε σε όλα μου τα αυτοκίνητα έχω τέτοιους πόλους. 
- 
				
				
				
				
 Ο χρήστης SirGus έγραψε: 
 τι πάχος καλωδίου μπαταρίας, έχουν συνήθως τα αυτοκίνητα?Συνήθως αν δεν κάνω λάθος έχουν διατομή 0,72 mm². Πάντως όποιον ηλεκτρολόγο και να ρωτήσεις θα σου πει. Αν έχεις φυσικά το παλιό ακόμα καλύτερα. 
- 
				
				
				
				
 21 Quadra το σκέφτομαι και εγώ.. 
- 
				
				
				
				
 Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε: τι πάχος καλωδίου μπαταρίας, έχουν συνήθως τα αυτοκίνητα? Συνήθως αν δεν κάνω λάθος έχουν διατομή 0,72 mm². Πάντως όποιον ηλεκτρολόγο και να ρωτήσεις θα σου πει. Αν έχεις φυσικά το παλιό ακόμα καλύτερα. Τα 0,72 mm² που αναφέρεις νομίζω ότι είναι πολύ μικρό. Αντιστοιχεί σε διάμετρο 0,47*2=0,94 mm =~1mm, πάρα πολύ λεπτό καλώδιο δηλαδή. Τα καλώδια μπαταρίας είναι πολύ πιο φαρδιά, θα έλεγα πιο κοντά στα 7 mm διάμετρο, ήτοι 35 mm² +. Ούτως ή άλλως ένα χάλκινο καλώδιο 0,72 mm² με μόνωση αντέχει συνεχή φόρτιση της τάξεως των μόνο ~ 15 Α, μια πολύ μικρή τιμή δηλαδή. 
 Αντίθετα ένα καλώδιο 35 mm² αντέχει συνεχή φόρτιση 150+ A.Μη ξεχνάς ότι μόνο τα μεγάλα φώτα να είναι ανοιχτά και να τραβάτε ρεύμα από την μπαταρία περνάει ρεύμα (255W + 260W +2*7(?)W +κάτι ψιλά W)/12V = 20,3+ Α. Τεσπα, δε ξέρω ποιά είναι η ακριβής διάμετρος των καλωδίων, σίγουρα πάντως είναι πολύ φαρδιά για να αντέχουν τα ρεύματα εκκίνησης + όσα φορτία μπορεί να είναι ανοιχτά ταυτόχρονα πάνω στο αυτοκίνητο (με κλειστή τη μηχανή). 
- 
				
				
				
				
 Όλα τα καλώδια έχουν περιθώριο υπερφόρτισης, χωρις να μειώνεται η διάρκεια ζωής τους. (και τα ρεύματα εκκίνησης μιλάω) 
- 
				
				
				
				
 Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε: 
 Όλα τα καλώδια έχουν περιθώριο υπερφόρτισης, χωρις να μειώνεται η διάρκεια ζωής τους. (και τα ρεύματα εκκίνησης μιλάω)Φυσικά! Αυτό δε σημαίνει πάντως ότι τα καλώδια της μπαταρίας είναι 0,72 mm². Αυτό θα έλιωνε και υπό σταθερή λειτουργία. 
- 
				
				
				
				
 Καλωδιο διατομης 0,75μμ2 (0,72 δεν υπαρχει) αντεχεςι συνεχη φορτιση 8Α. 
- 
				
				
				
				
 Ο χρήστης sttpod έγραψε: 
 Καλωδιο διατομης 0,75μμ2 (0,72 δεν υπαρχει) αντεχεςι συνεχη φορτιση 8Α.Στα βιβλία μου αναφέρει ότι αντέχει 15 Α, και πάλι όμως πρόκειται για χαμηλή τιμή Υ.Γ. Έχεις δίκιο για το 0,75, το είχα δει και αυτό, απλά είπα μήπως και υπάρχει αυτή η διάσταση (0,72) στις καλωδιώσεις των αυτοκινήτων. 
- 
				
				
				
				
 Τη διατομή των καλωδίων δεν την υπολογίζεις ΜΟΝΟ με το πόσο ρεύμα αντέχει το καλώδιο/μόνωση αλλά ΚΑΙ με την επιτρεπόμενη πτώση τάσης στο κύκλωμα. Στα αμάξια (12 βολτ τάση λειτουργίας) αν έχεις μικρό ποσοστό επιτρεπόμενης πτώσης τάσης θα υπολογίσεις ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ διατομές. 
- 
				
				
				
				
 Εννοειται. Οι τιμες αυτες ειναι ενδεικτικες. Επισης παιζει ρολο σε τι θερμοκρασια εκτιθεται το καλωδιο, ποσα ειναι μαζι (πχ πλεξουδα) αλλα απο το να αραδιαζουμε τυπους ειναι πολυ πιο ευκολο να ρωτησουμε καποιον που ασχολειται με το θεμα... 
- 
				
				
				
				
 Οι διατομές που χρησιμοποιούν τα εργοστάσια είναι πιο μικρές απ' ότι θα υπολόγιζε κάποιος που δεν κοιτάει το κοστολόγιο. Έτσι τα φώτα γίνονται πιο λαμπερά αν βάλεις ενισχυτή (ρελέ και ξεχωριστή τροφοδοσία) και η μίζα γυρνάει πιο άνετα με πιο χοντρό καλώδιο. 
- 
				
				
				
				
 Ο χρήστης aserf έγραψε: Στα βιβλία μου αναφέρει ότι αντέχει 15 Α, και πάλι όμως πρόκειται για χαμηλή τιμή Αν έτσι λέει ο Τσανάκας έτσι είναι:iconcool: [quote='aserf'] 
- 
				
				
				
				
 Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε: Στα βιβλία μου αναφέρει ότι αντέχει 15 Α, και πάλι όμως πρόκειται για χαμηλή τιμή Αν έτσι λέει ο Τσανάκας έτσι είναι:iconcool: 
- 
				
				
				
				
 Καλά ο ρελές για τα φώτα έγινε τώρα ενισχυτής φώτων ? 
- 
				
				
				
				
 Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε: 
 Καλά ο ρελές για τα φώτα έγινε τώρα ενισχυτής φώτων ?Έτσι λέγεται, αν δεν το έχεις ακούσει δεν μπορείς να καταλάβεις τι είναι 
- 
				
				
				
				
 Άσε ρε μάστορα που δεν το έχω ακούσει, απλά αναρωτιέμαι από πότε οι επαφές του ρελέ που επιτρέπει να περνάνε πολλά αμπέρ και με το βοηθητικό κύκλωμα οπλισμού των επαφών έγινε ενισχυτής φώτων. 
- 
				
				
				
				
 Τι διαφορά έχει ο 'ενισχυτής'; (εκτός από το ότι είναι 2 ρελέ σε μια συσκευασία) 
		
		Ηλεκτρολογικές ερωτήσεις!