-
Καλό είναι να μην ακούμε τον κάθε τεχνικό (μάστορα) των συνεργείων σε τέτοιου είδους θέματα γιατί θα λένε το κοντό και το μακρύ τους. Εννοείτε ότι οι μηχανικοί της Ford που οι ίδιοι τους έχουν εξελίξει τους κινητήρες γνωρίζουν επακριβώς τί λάδια φοράνε τα μοτόρια τους.
Από όσο γνωρίζω, η Ford είναι αρκετά ιδιότροπη με τις προδιαγραφές των λαδιών (όπως και η VW) και γι αυτό να τηρείς κατά γράμμα το βιβλίο του κατασκευαστή όπου προτείνει τα κατάλληλα ιξώδη. -
@pusher: Να τηρείς τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και να μην ακούς τον κάθε μηχανικό! Λες και η ελλάδα έχει μοναδικό κλίμα στην Γή και θέλει ειδικά λιπαντικά! Οι κατασκευαστές γνωρίζουν καλύτερα από όλους μας τι λιπαντικό χρειάζεται ο κινητήρας.
Επίσης, είτε έχει -10οC είτε +40οC ο κινητήρας στην ίδια θερμοκρασία δουλεύει. Απλά στο πολύ κρύο, καλό είναι το ιξώδες W να είναι χαμηλό (0 ή 5) για να φτάνει το λάδι γρηγορότερα σε όλα τα σημεία. Τώρα εάν ο κινητήρας έχει πολλά χλμ. και άρα αρκετά μεγάλες ανοχές μεταξύ των μετάλων, ισως να καίει λίγο λάδι με ιξώδες 0W ή 5W, οπότε και πάς στο 10W...αλλά πάντα μένεις στις προδιαγραφές του κατασκευαστή.
-
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Προφανώς ο κατασκευαστής ξέρει καλύτερα!
-
το Red Line 10w40 για Peugeot 307 1.6 110hp είναι καλή λύση;
θέλω μόνο 10w40...
(πήρα ένα μεταχείρο 307 με 30k χλμ προ f/l για τις δουλειές μου και θέλω να του τα άλλάξω όλα)
βαλβολίνη θα του βάλω την 70w80 Red Line MTL.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
+1 O Στελλάρας ο αθάνατοςΑκριβώς έτσι! Αθάνατος!
-
Ο χρήστης Spike έγραψε:
το Red Line 10w40 για Peugeot 307 1.6 110hp είναι καλή λύση;θέλω μόνο 10w40...
(πήρα ένα μεταχείρο 307 με 30k χλμ προ f/l για τις δουλειές μου και θέλω να του τα άλλάξω όλα)
βαλβολίνη θα του βάλω την 70w80 Red Line MTL.
Γιατί ντε και καλά 10w40 ρε συ; Κρίμα είναι...
-
αυτό ξέρουμε αυτό εμπιστευόμαστε.
μου έχει 2 επιλογές ο κατασκευαστής 10-40 κ 15-50-> (noway)
δεν θέλω να βάλω λεπτότερο.αυτό το Redline είναι καλό; Ακούω ότι είναι από τα καλύτερα.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Γιατί ντε και καλά 10w40 ρε συ; Κρίμα είναι...
Γιατι οχι 10w40?
-
Το ιξώδες μου αρέσει αλλά συνήθως βρίσκεις μόνο φθηνά ορυκτέλαια και όχι καλά συνθετικά. Το εν λόγω Redline είναι εξαίρεση αλλά μ' αυτή τη τιμή δεν είναι ευκαιρία (πάντως είναι φτηνότερο απ' όσο ήταν πριν καιρό).
Σε μεταχειρισμένο θα έβαζα ένα φτηνότερο λάδι και θα το άλλαζα σχετικά σύντομα για να καθαρίσει ο κινητήρας.
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Γιατί ντε και καλά 10w40 ρε συ; Κρίμα είναι...
Γιατι οχι 10w40?
Γιατί όταν η peugeot συνιστά 5-30 ή 5-40 δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να το βάλεις το 10-40.
Tι χρονολογίας είναι ρε συ spike το 307;
-
Mια χαρά πάς και σε 5W-40. Εδώ εγώ με το Xsara θα πάω από 10W-40 σε 5W-40 και σκέψου οτι το δικό μου είναι 9 ετών. Βασικά και για το 307 ισχύουν τα ίδια που είχαμε για την C4
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Το ιξώδες μου αρέσει αλλά συνήθως βρίσκεις μόνο φθηνά ορυκτέλαια και όχι καλά συνθετικά. Το εν λόγω Redline είναι εξαίρεση αλλά μ' αυτή τη τιμή δεν είναι ευκαιρία (πάντως είναι φτηνότερο απ' όσο ήταν πριν καιρό).
**
Σε μεταχειρισμένο θα έβαζα ένα φτηνότερο λάδι και θα το άλλαζα σχετικά σύντομα για να καθαρίσει ο κινητήρας.**Και εγώ αυτό θα έκανα. 2 αλλαγές με φτηνό σχετικά λαδάκι σε κοντινό διάσημα μεταξύ τους, και μετά ένα καλό λάδι.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Γιατί ντε και καλά 10w40 ρε συ; Κρίμα είναι...
Γιατι οχι 10w40?
Γιατί όταν η peugeot συνιστά 5-30 ή 5-40 δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να το βάλεις το 10-40.
Tι χρονολογίας είναι ρε συ spike το 307;
2004
το φοβάμαι λίγο το 5-40...
σαν αυτό
-
Αυτό έχω και εγώ ρε συ, μοντέλο 2005. Να μην το φοβάσαι καθόλου, ο κατασκευαστής το συνιστά. Βάλε 5-30 αν δεν θέλεις να ανοίξεις πολύ. Τα μοτέρ μας το γουστάρουν το λεπτό λαδάκι.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Βάλε 5-30 αν δεν θέλεις να ανοίξεις πολύ.Κωνσταντίνε, το να ανοίξει πολύ έχει κάποια επίπτωση?
-
φαντάζομαι ότι μόνο ο 2ος αριθμός που αναφέρεται στην θερμοκρασία στους 100 C πρέπει να μας απασχολεί .... όσο πιο μικρός είναι ο 1ος αριθμός W, τόσο καλύτερα στα κρύα και κατα την εκκίνηση ...
πχ το Μ1 0-40 δεν είναι λεπτότερο απο το elf 5/40ldx στους 100C
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Αυτό έχω και εγώ ρε συ, μοντέλο 2005. Να μην το φοβάσαι καθόλου, ο κατασκευαστής το συνιστά. Βάλε 5-30 αν δεν θέλεις να ανοίξεις πολύ. Τα μοτέρ μας το γουστάρουν το λεπτό λαδάκι.ποιο μοτέρ φορά;
το TU5 JP4 110 PS (108 hp/80 kW) 16-valve catalyst ??
ποιο 'ανώδυνο' είναι το 5-30 ή το 5-40 ;
-
Ναι
-
Τον TU5, ναι.
Τι εννοείς πιο ανώδυνο;
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Τον TU5, ναι.Τι εννοείς πιο ανώδυνο;
το πιο ασφαλές μετά το 10-40...
βασικά θέλω να γίνει κ πιο πολιτισμένο όταν είναι κρύο και στο ρελαντί του συν τοις άλλοις.
Περι λιπαντικών γενικώς