Ο χρήστης AlfaRomeo έγραψε:
Δεν υπαινίσσομαι τίποτα. Εννοώ αυτό που γράφεις παραπάνω. Γνωρίζεις την ιστορία της Άλφα Ρομέο και τα αυτοκίνητα που κατασκελυαζε κάποτε; Επειδή στις μέρες μας φτιάχνει κυρίως οικογενειακά σπορτίβ αυτοκίνητα σημαίνει ότι ο τομέας της είναι αυτός; Κανονικά και ακολουθώντας τα παλιά της βήματα η Άλφα Ρομέο θα έπρεπε σήμερα να κατασκευάζει υπεραυτοκίνητα πρώτης γραμμής όπως κάνει και η Φερράρι. Γιατί απαξιώνουμε την Άλφα έναντι της Φερράρι;
Μια στιγμή. Πότε κατασκεύασε (σε κανονική παραγωγή και πώληση, όχι για εκθέσεις ή επίδειξη) η AR 'υπεραυτοκίνητα' στυλ Ferrari ? Και επειδή η σύγκριση γίνεται με τη Ferrari, πότε είχε η AR αυτοκίνητο στην ίδια κατηγορία με τη Ferrari (ακόμα και όταν ήταν ανταγωνιστές, δηλ. δεν ανήκαν στο Gruppo) ? Διότι η εντύπωσή μου είναι (διόρθωσέ με αν κάνω λάθος) πως η AR πάντοτε έφτιαχνε θαυμάσια σπορ αυτοκίνητα αλλά ποτέ στην ίδια κατηγορία με τη Ferrari. Δε νομίζω πως πχ. η Montreal ή η SZ (ήταν σε παραγωγή ?) συγκρίνονται με οποιαδήποτε Ferrari...
Τώρα αν λες 'θα έπρεπε να κατασκευάζει υπεραυτοκίνητα' και συμπεραίνεις πως αυτό δεν γίνεται για να μην κάνει εσωτερικό ανταγωνισμό στη Ferrari, νομίζω πως είναι συνολικά η προσωπική σου άποψη - επιθυμία και αντίστοιχα ερμηνεία. ΟΚ, δεν συμφωνώ μαζί σου αλλά οι απόψεις είναι απόψεις.
Ο εσωτερικός ανταγωνισμός και βέβαια είναι αρνητικό για μια εταιρεία. Η σωστή πολιτική για μια εταιρεία είναι να δημιουργεί προιόντα τα οποία δεν θα απευθύνονται στην ίδια κατηγορία αγοραστών αφού έτσι αναπόφευκτα θα επισκιαστούν τα μεν από τα δε. Αν η Άλφα Ρομέο σήμερα δεν ανήκε στο Γκρούπο Φίατ και ήταν ανεξάρτητη πιστεύεις πως θα κατασκεύαζε οικογενειακά ως επί το πλείστον αυτοκίνητα. Το ιστορικό υπόβαθρο της Άλφα Ρομέο όχι μόνο της επιτρέπει, αλλά απαιτεί να κατασκευλάζει κορυφαία υπεραυτοκίνητα όπως κορυφαία ήταν πάντα η εμπλοκή της στους αγώνες αυτοκινήτου.
Μην μπλέκεις τους αγώνες με τα αυτοκίνητα παραγωγής, επειδή δηλ. ήταν κορυφαία στους αγώνες θα έπρεπε να κατασκευάζει και υπεραυτοκίνητα. Δεν βλέπω καμία συνεπαγωγή.
Ασε που το 'κορυφαία', ΙΜΗΟ, ίσχυε μέχρι τα τέλη του '50, άντε και μέχρι τις '33' του Targa Florio. Εκτοτε ποτέ η AR δεν πραγματικά 'κορυφαία'. Η εμπλοκή της στην F1 ήταν αποσπασματική και γενικά μέτρια (μια νίκη με το Lauda στο Anterstopp το '78 με τον 'ανεμιστήρα', ίσως και 2-3 ακόμα καλά αποτελέσματα). Είχε βέβαια μια θαυμάσια πορεία στο DTM με τις 155, αλλά γενικά δεν μπορώ να πω πως η σύγχρονη AR δικαιολογεί την αγωνιστική της αίγλη και τις δάφνες του παρελθόντος.
(Πριν 'αρπαχτείς' με το παραπάνω, σκέψου αν έχω δίκιο και αν συγκρίνεται η πορεία της AR τα τελευταία 25 χρόνια στους αγώνες με την πορεία των Ferrari, McLaren, Williams, Renault, Audi, Lancia, Peugeot, Ford κτλ.)
Δεν είναι όμως εκεί το θέμα. Τολμώ να αντιστρέψω την τοποθέτησή σου και να πω πως η αποφυγή του εσωτερικού ανταγωνισμού ήταν όντως επιλογή του Gruppo, η οποία αποδείχθηκε καλή για την AR σα μάρκα αλλά κακή για τη Fiat. Το παράδειγμα του Fiat Coupe vs. GTV είναι χαρακτηριστικό. Και γενικότερα, η προσπάθεια του Gruppo εδώ και πολλά χρόνια να μην μπαίνει στα χωράφια της AR, έχει οδηγήσει σε αριστουργηματικές Alfa (GTV/Spider, 156, 147) με σπορ χαρακτήρα, στυλ και σέξι εμφάνιση, και ταυτόχρονα σε άχρωμα και άοσμα 'οικογενειακά' Fiat (δεν λέω πως ο μόνος λόγος των άχρωμων Fiat είναι η ύπαρξη των AR αλλά σίγουρα έχει παίξει ρόλο).
Δηλαδή εν τέλει η αγορά της AR από τη Fiat έσωσε την πρώτη από την καταστροφή (οπότε δεν μπορεί να είχε συμβεί αυτό που είπες παραπάνω, 'αν δεν ανήκε στο Gruppo', αν δεν ανήκε στο Gruppo μάλλον θα πήγαινε 'για φούντο' ) και της έδωσε το σημερινό ωραίο προφίλ (και την κερδοφορία ενδεχομένως) αλλά δεν ωφέλησε και τόσο το προφιλ της Fiat που περιόρισε τη σπορτιβ και 'σέξι' εικόνα του παρελθόντος από όλη την γκάμα της (124 Sport/Spider/Abarth, 128 3P, Fiat Coupe) σε ένα μικρό 'segment' 'γρήγορων μικρών' (στυλ Uno Turbo, Punto GT) ενώ στα μεγαλύτερα μοντέλα, που μπαίνουν στα χωράφια της Alfa, είναι πολύ πιο συντηρητικό και άχρωμο. Και από εκεί είναι που χάνει εκατομμύρια ευρώ και ποσοστά πωλήσεων.