-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Πολλά πισωκίνητα πετανε μούτρα,μην νομίζεις.E 36 316
-
Ο χρήστης Nikos120i έγραψε:
Πολλά πισωκίνητα πετανε μούτρα,μην νομίζεις.
Με το γκάζι στο πάτωμα?
Υπό συνθήκες ναι....και πολλά μάλιστα!
Υ.Γ.
Θα 'εκπαιδευτείς' σύντομα και θα καταλάβεις τί λέμε με τον Hunter Προς το παρόν 'στρώνεις'...! -
Ο χρήστης theoM5 έγραψε:
Πολλά πισωκίνητα πετανε μούτρα,μην νομίζεις.
Με το γκάζι στο πάτωμα?
Υπό συνθήκες ναι....και πολλά μάλιστα!
Ω, ναι... Ακόμα και αυτά που δεν πάει το μυαλό σου με τίποτα στη λέξη υποστροφή...
-
Ο χρήστης Nikos120i έγραψε:
ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δεν έτυχε να υπερστρέψει η 147 με το γκάζι στο πάτωμα! Ούτε στα Μέγαρα...ούτε σε καμιά πλατεία...ούτε πουθενά...αντιθέτως πέταγε μούτρα!Όταν όμως έστριβα και άφηνα γκάζι...πέταγε κώλο...αλλά ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δε μου πέταξε κώλο όταν πάταγα τέρμα γκάζι. Μάλιστα μερικές φορές έπαιζα με την υποστροφή...πάταγα γκάζι...μούουτρα...και μετά άφηνα, και μάζευε.
Δεν είναι δυνατόν ένα μπροστοκίνητο να πετάξει κώλο με το γκάζι στο πάτωμα! Και το πισωκίνητο δηλαδή τι θα κάνει? Θα πετάξει μούτρα?!
Εγώ μίλησα για τη δική μου 147, που δεν έχει καμμία σχέση με τη δική σου. Κατ'αρχήν έχει αντιστρεπτικές από 147 GTA, που σημαίνει ότι η πίσω ανάρτηση είναι σκληρότερη αναλογικά από την μπροστινή απ'ό,τι με τις μαμά αντιστρεπτικές κι έτσι το αυτοκίνητο έχει πιο παιχνιδιάρα ουρά.
Στην Καραθώνα έξω από το Ναύπλιο έχω πάρει ένα πέταλο 180 μοιρών με ελαφριά υπερστροφή απλά σανιδώνοντας το γκάζι μετά το turn-in.
Και ναι, τα πισωκίνητα πετάνε και μούτρα αν μπεις με πολλά σε μία στροφή, όπως και τα προσθιοκίνητα και τα τετρακίνητα. Σε παλαιότερο τεύχος των 4Τ είχε ένα σχετικό άρθρο (από εκείνα για τα οποία τους λέγαμε μπράβο) όπου δοκίμασαν να μπουν σε στροφή με πολλά με προσθιοκίνητο (δεν θυμάμαι), πισωκίνητο (BMW) και τετρακίνητο (Audi). Ε, μάντεψε τι έγινε και στις τρεις περιπτώσεις...
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Και ναι, τα προσθιοκίνητα πετάνε και μούτρα αν μπεις με πολλά σε μία στροφή, όπως και τα προσθιοκίνητα και τα τετρακίνητα. Σε παλαιότερο τεύχος των 4Τ είχε ένα σχετικό άρθρο (από εκείνα για τα οποία τους λέγαμε μπράβο) όπου δοκίμασαν να μπουν σε στροφή με πολλά με προσθιοκίνητο (δεν θυμάμαι), πισωκίνητο (BMW) και τετρακίνητο (Audi). Ε, μάντεψε τι έγινε και στις τρεις περιπτώσεις...Δεν καταλαβαίνω αυτό που έχεις γράψει τι σχέση έχει με αυτό που συζητάμε εδώ.. Δεν συζητάμε να μπεις σε στροφή των 30 με 100, εκεί λογικό είναι να σου πετάξει μούτρα, ό,τι κι αν οδηγείς, απλή φυσική είναι.
Η συζήτηση γίνεται για το σανίδωμα του γκαζιού και την αντίδραση εκεί του αυτοκινήτου, όχι να μπεις κάπου με πολλά και να σε βγάλει στην μπαριέρα..
-
Η συζήτηση είναι εδώ και πολλά posts εκτός θέματος και δυστυχώς δεν το έχει πάρει χαμπάρι κάποιος mod για να μεταφέρει την κουβέντα αλλού. Το παληκάρι νομίζω από yaris πήγε σε C2 οπότε την όποια κουβέντα παρακαλώ να τη συνεχίσετε εκεί.
@Nikos120 Άλλο 105, άλλο 120 και άλλο πειραγμένη 120...Εγώ σας λέω ότι και το Clio 1,2 που χρησιμοποιώ καθημερινά ΑΝ το πιέσω στο γκάζι πετάει κώλο κανονικά και με το νόμο. Βέβαια όταν λέω πετάει κώλο δεν αναφέρομαι σε Tokyo drift κατάσταση. Υπερστροφή, τίναγμα ουράς και μάζεμα πολύ εύκολα λόγω καλού τιμονιού αλλά και ανάρτησης.
Ξαναλέω για τελευταία φορά και όποιος θέλει το καταλαβαίνει, όποιος δεν θέλει καθίστε εδώ και βγάλτε τα μάτια σας.
ΤΟ ΥARIS ΣΕ ΚΑΜΠΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΩΣ ΠΟΛΥ ΓΡΗΓΟΡΕΣ ΑΝ ΠΑΣ ΝΑ ΤΟ ΓΚΑΖΩΣΕΙΣ (ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΚΑΜΠΗ) ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΑΜΕΣΑ ΕΝΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΧΑΛΑΡΩΜΑ ΤΗΣ ΟΥΡΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΣΕ ΑΠΟΤΡΕΠΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ.
ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΛΙΓΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΝ ΤΟ 'ΤΙΜΟΝΙΑΣΕΙΣ' ΛΙΓΟ ΑΠΟΤΟΜΑ ΕΠΙΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΥΠΕΡΣΤΡΟΦΗ ΑΛΛΑ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΟΜΑΛΑ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, ΣΑΣ ΑΦΗΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΩ ΠΑΡΑΛΙΑ... -
Ο χρήστης Kid έγραψε:
Και ναι, τα προσθιοκίνητα πετάνε και μούτρα αν μπεις με πολλά σε μία στροφή, όπως και τα προσθιοκίνητα και τα τετρακίνητα. Σε παλαιότερο τεύχος των 4Τ είχε ένα σχετικό άρθρο (από εκείνα για τα οποία τους λέγαμε μπράβο) όπου δοκίμασαν να μπουν σε στροφή με πολλά με προσθιοκίνητο (δεν θυμάμαι), πισωκίνητο (BMW) και τετρακίνητο (Audi). Ε, μάντεψε τι έγινε και στις τρεις περιπτώσεις...
Δεν καταλαβαίνω αυτό που έχεις γράψει τι σχέση έχει με αυτό που συζητάμε εδώ.. Δεν συζητάμε να μπεις σε στροφή των 30 με 100, εκεί λογικό είναι να σου πετάξει μούτρα, ό,τι κι αν οδηγείς, απλή φυσική είναι.
Η συζήτηση γίνεται για το σανίδωμα του γκαζιού και την αντίδραση εκεί του αυτοκινήτου, όχι να μπεις κάπου με πολλά και να σε βγάλει στην μπαριέρα..
Πολλά πισωκίνητα πετανε μούτρα,μην νομίζεις.
Με το γκάζι στο πάτωμα?
Υπό συνθήκες ναι....και πολλά μάλιστα!
Ω, ναι... Ακόμα και αυτά που δεν πάει το μυαλό σου με τίποτα στη λέξη υποστροφή...
Κατά τα άλλα το δικό μου σχόλιο σε πείραξε;
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Στην Καραθώνα έξω από το Ναύπλιο έχω πάρει ένα πέταλο 180 μοιρών με ελαφριά υπερστροφή απλά σανιδώνοντας το γκάζι μετά το turn-in.
Και εχει πεταλα να φαν κι οι κοτες εκει... Μονο προσοχη μην βρεθει κανεις κατευθειαν στις απλωστρες μετα τον γκρεμο..
-
Έχετε μπερδέψει την υπερστροφή/υποστροφή ισχύος, με την υπερστροφή/υποστροφή τοποθέτησης.
Η 1η εξαρτάται απο τους κινητήριους τροχούς.
Η 2η μπορεί να παρουσιαστεί σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο ασχέτως άξονα μετάδοσης.
Συχνά παρουσιάζονται ταυτόχρονα, αλλά δεν είναι δύσκολο να τις ξεχωρίσεις...
-
Εγώ μίλησα για υπερστροφή γεωμετρίας που προκύπτει στο όριο από τη γεωμετρία της ανάρτησης. Αν λέγοντας 'τοποθέτησης' εννοείς βεβιασμένο turn-in π.χ. με φλικάρισμα δεν εννοούσα αυτό.
-
Δεν υπάρχει ελπίδα συνεννόησης.
Και φυσικά πρεπει κάποιος μοντερέιτορ να μας διασπάσει αν υπάρχει περίπτωση να συνεχιστει αυτη η κουβεντα (χλωμο,μάλλον θα σβησει κάπου εδω)
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Εγώ μίλησα για υπερστροφή γεωμετρίας που προκύπτει στο όριο από τη γεωμετρία της ανάρτησης. Αν λέγοντας 'τοποθέτησης' εννοείς βεβιασμένο turn-in π.χ. με φλικάρισμα δεν εννοούσα αυτό.Δεν 'εννοώ' κάτι...
Οι όροι υπερστροφή/υποστροφή 'ισχύος' και 'τοποθέτησης' είναι υπαρκτοί και διαχωρίζουν αυτές τις αντιδράσεις.
Η υπερστροφή 'γεωμετρίας' που αναφέρεις (το οποίο δεν υπάρχει σαν όρος) συγκαταλέγεται σε αυτήν της 'τοποθέτησης' η οποία καλύπτει όλες τις περιπτώσεις απώλειας της πρόσφυσης που δεν προέρχονται απο την ροπή των κινητήριων τροχών.Anyway... sorry για το (όχι και τόσο) off-topic.
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Δεν υπάρχει ελπίδα συνεννόησης.Γιατί; όλοι το ίδιο λέμε (με διαφορετικές λέξεις) εκτός από τον eddie που νομίζει ότι το γιάρις υπερστρέφει από το πολύ γκάζι.
-
Εξακολουθώ να μη καταλαβαίνω. Ακόμα και με αντιστρεπτικές πίσω...πως είναι φυσικά δυνατόν ρε σεις ένα αυτοκίνητο με περισσότερο βάρος μπροστά (60/40 π.χ.) να υπερστρέφει με το πάτημα του γκαζιού?
Θα ήθελα να μου το εξηγήσει κάποιος αυτό πως γίνεται βάση των νόμων της φυσικής...και δε το λέω σε καμία περίπτωση ειρωνικά...πραγματικά θέλω να μάθω.
Συνοπτικά...η απορία μου είναι η εξής: Τι σχέση έχει η γεωμετρία των αναρτήσεων...με το πάτημα του γκαζιού όταν το περισσότερο βάρος βρίσκεται στον εμπρός άξονα...αλλά παρ'όλα αυτά υπερστρέφει?
-
Με σκληρή πίσω αντιστρεπτική 'χαλάς' το πίσω κράτημα και υπερστρέφει. Άλλο (κακό) παράδειγμα: αν καθώς συμπιέζεται η πίσω ανάρτηση αποκτά θετικό κάμπερ θα υπερστρέφει όλο και περισσότερο καθώς το ζορίζεις (επειδή όμως δεν έχεις έλεγχο στο πόσο συμπιέζεται η ανάρτηση το αυτοκίνητο θα είναι δύσκολο έως ανεξέλεγκτο στο όριο).
-
Ακόμα, διάβασε ΑΝΑΜΕΣΑ στις γραμμές:
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Κώστα,στις Σερρες η 147 δεν υπερστεφει με τίποτα στο γκάζι.Τσεκαρισμενο σε όλες τις στροφες.αυτό σημαίνει ότι ο κυνηγός δοκίμασε όλες τις στροφές με ΤΕΡΜΑ γκάζι και δεν υπέρστρεφε, όμως, με το τέρμα γκάζι δεν είχε άπειρη υποστροφή.
Η 147 είναι στημένη να εμφανίζει υπερστροφή στο όριο και αυτή η υπερστροφή ΜΕΙΩΝΕΙ την υποστροφή από το τέρμα γκάζι - γι αυτό το αυτοκίνητο εμφανίζεται ΕΛΑΦΡΑ υποστροφικό στο γκάζι - αν δεν ήταν έτσι θα ήταν ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ υποστροφικό στο τέρμα γκάζι.
Ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί να εμφανισθεί υπερστροφή, όπως σε καλλιτεχνίες του kyan π.χ. φουρκέτες
-
Λεωνιδα,μετατρεπεις το τελικό φαινόμενο (υποστροφη ή υπερστροφη) σε συνδυασμο τασεων;Γιατι;Αφού εχουμε το τελικο αποτέλεσμα που λέει υποστροφη ή υπερστροφή και αυτο χαρακτηριζει τη συμπεριφορα ενος αυτοκινήτου.
Και η 147 ειναι υποστροφική,όπως και το ταιπ-άρ,όπως (πολύ χειροτερα) καποια τούρμπο προσθιοκίνητα,όπως και το δικο μου το καντετακι,όπως και τα σαξόραλλα κ.λ.π.
Πολλά ελαφρωνουν τον κώλο τους,αλλα δεν γυρνανε πριν αφησεις (και για όσο εχει δυναμη να δωσει ο κινητηρας-αν κρεμασει θα γυρισει κι'ας εχεις σηκωθει όρθιος πάνω στο πενταλ του γκαζιου) -
Ο χρήστης Nikos120i έγραψε:
Εξακολουθώ να μη καταλαβαίνω. Ακόμα και με αντιστρεπτικές πίσω...πως είναι φυσικά δυνατόν ρε σεις ένα αυτοκίνητο με περισσότερο βάρος μπροστά (60/40 π.χ.) να υπερστρέφει με το πάτημα του γκαζιού?Θα ήθελα να μου το εξηγήσει κάποιος αυτό πως γίνεται βάση των νόμων της φυσικής...και δε το λέω σε καμία περίπτωση ειρωνικά...πραγματικά θέλω να μάθω.
Συνοπτικά...η απορία μου είναι η εξής: Τι σχέση έχει η γεωμετρία των αναρτήσεων...με το πάτημα του γκαζιού όταν το περισσότερο βάρος βρίσκεται στον εμπρός άξονα...αλλά παρ'όλα αυτά υπερστρέφει?
Έλα καμιά βόλτα με τη Barchetta μπας και μου πεις και εμένα.....
Το μόνο που έχω καταλάβει (πρακτικά και κομπογιαννίτικα) είναι επειδή έχει ανελέητη πρόσφυση εμπρός σε ορισμένου τύπου στροφές με τέρμα γκάζι και ουσιαστικά 'τραβάει το αμάξωμα έξω από τη στροφή, ο πίσω άξονας αδυνατεί να ακολουθήσεις χαράσσοντας μεγαλύτερη τροχιά....(ειδικά στις κατηφορικές όπου έχω και μεταφορά βάρους εμπρός)
Μπορεί να είπα πατάτα, αλλά αυτή την αίσθηση παίρνω...
-
Κατά κανόνα όταν σκληραίνεις το πίσω μέρος το αυτοκίνητο γίνεται πιο υπερστροφικό. Ο λόγος μάλλον είναι ότι αποφορτίζεται περισσότερο/γρηγορότερα ο εσωτερικός τροχός, 'σηκώνεται' (όχι απαραίτητα κυριολεκτικά) από την άσφαλτο και χάνει και τηλίγη πρόσφυση που έχει. Με αυτό τον τρόπο ο πίσω άξονας 'ξεκολλάει' πιο γρήγορα από τον μπροστινό και έχεις υπερστροφική συμπεριφορά σε ένα κατά τα άλλα προσθόβαρο αυτοκίνητο.
Παρόλα αυτά, αν η επιφάνεια του δρόμου είναι ιδιαίτερα γλιστερή η διαθέσιμη πρόσφυση δεν επαρκεί για να αποφορτίσει αρκετά τον πίσω εσωτερικό τροχό και έτσι τότε το αποτέλεσμα είναι αυτό που υπαγορεύει η κατανομή βάρους (υποστροφή).
ΣΣ: Η Καραθώνα έχει σαγρέ οδόστρωμα.
jim147, υπάρχουν κι άλλοι όροι όπως 'υπερστροφή αδράνειας' και 'υπερστροφή κλίσης'. Ομολογώ τον όρο 'υπερστροφή γεωμετρίας' τον επινόησα εγώ (και το έχω γράψει κάποτε κάπου) γι ανα χαρακτηρίσω την υπερστροφή που προκύπτει από τη γεωμετρία των αναρτήσεων και τις μεταβάσεις της με το φορτίο. Πάντως τον όρο 'υπερστροφή τοποθέτησης' δεν τον έχω ξανακούσει γι'αυτό ζήτησα εξήγηση.
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Λεωνιδα,μετατρεπεις το τελικό φαινόμενο (υποστροφη ή υπερστροφη) σε συνδυασμο τασεων;Γιατι;Αφού εχουμε το τελικο αποτέλεσμα που λέει υποστροφη ή υπερστροφή και αυτο χαρακτηριζει τη συμπεριφορα ενος αυτοκινήτου.
Και η 147 ειναι υποστροφική,όπως και το ταιπ-άρ,όπως (πολύ χειροτερα) καποια τούρμπο προσθιοκίνητα,όπως και το δικο μου το καντετακι,όπως και τα σαξόραλλα κ.λ.π.
Πολλά ελαφρωνουν τον κώλο τους,αλλα δεν γυρνανε πριν αφησεις (και για όσο εχει δυναμη να δωσει ο κινητηρας-αν κρεμασει θα γυρισει κι'ας εχεις σηκωθει όρθιος πάνω στο πενταλ του γκαζιου)Ναι, με το γκάζι αλλάζεις τις γωνίες ολίσθησης των κινητήριων τροχών. Η υποστροφή/υπερστροφή υπολογίζεται από τη διαφορά της γωνίας ολίσθησης των μπροστινών από τους πίσω τροχούς. Με το γκάζι (σε μπροστοκίνητο) ρυθμίζεις λίγο ή πολύ υποστροφή.
ΥΠΟΣΤΡΟΦΗ: Γωνία ολίσθ. Μπροστά > Γωνία ολίσθ. Πίσω
ΥΠΕΡΣΤΡΟΦΗ: Γωνία ολίσθ. Μπροστά < Γωνία ολίσθ. Πίσω
ΟΥΔΕΤΕΡΗ: Γωνία ολίσθ. Μπροστά = Γωνία ολίσθ. ΠίσωΣτα μπροστοκίνητα περισσότερο γκάζι μεγαλώνει τη γωνία ολίσθησης μπροστά, δηλαδή περισσότερη υποστροφή.
ΣΤΡΙΒΟΝΤΑΣ