-
Πρώτον,χαιρετώ όλους τους χρήστες του φόρουμ.Είναι το πρώτο μου post εδώ.
Θα ήθελα να ρωτήσω για τη μετάδοση και τις σχέσεις.Ο πίνακας σχέσεων Km/h ανά 1000σ.α.λ. της BMW M3 είναι ο εξής
1η 3η 5η
4,23/8,2 1,67/20,6 1/34,42η 4η 6η
2,53/13,7 1,23/8,0 0,83/41,5**ΤΕΛΙΚΗ ΣΧΕΣΗ:3,620
** ΙΣΧΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ: 347hp/7900σ.α.λΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ.ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΚΜ/h ΜΕ ΚΑΘΕ ΣΧΕΣΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ.PLEASE HELP!!!!!
-
Πρώτον,χαιρετώ όλους τους χρήστες του φόρουμ.Είναι το πρώτο μου post εδώ.
Θα ήθελα να ρωτήσω για τη μετάδοση και τις σχέσεις.Ο πίνακας σχέσεων Km/h ανά 1000σ.α.λ. της BMW M3 είναι ο εξής
1η 3η 5η
4,23/8,2 1,67/20,6 1/34,42η 4η 6η
2,53/13,7 1,23/8,0 0,83/41,5**ΤΕΛΙΚΗ ΣΧΕΣΗ:3,620
** ΙΣΧΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ: 347hp/7900σ.α.λΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ.ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΚΜ/h ΜΕ ΚΑΘΕ ΣΧΕΣΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ.PLEASE HELP!!!!!
-
Πρώτον,χαιρετώ όλους τους χρήστες του φόρουμ.Είναι το πρώτο μου post εδώ.
Θα ήθελα να ρωτήσω για τη μετάδοση και τις σχέσεις.Ο πίνακας σχέσεων Km/h ανά 1000σ.α.λ. της BMW M3 είναι ο εξής
1η 3η 5η
4,23/8,2 1,67/20,6 1/34,42η 4η 6η
2,53/13,7 1,23/8,0 0,83/41,5**ΤΕΛΙΚΗ ΣΧΕΣΗ:3,620
** ΙΣΧΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ: 347hp/7900σ.α.λΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ.ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΚΜ/h ΜΕ ΚΑΘΕ ΣΧΕΣΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ.PLEASE HELP!!!!!
-
Ο χρήστης BMW 4EVER έγραψε:
Πρώτον,χαιρετώ όλους τους χρήστες του φόρουμ.Είναι το πρώτο μου post εδώ.
Θα ήθελα να ρωτήσω για τη μετάδοση και τις σχέσεις.Ο πίνακας σχέσεων Km/h ανά 1000σ.α.λ. της BMW M3 είναι ο εξής
1η 3η 5η
4,23/8,2 1,67/20,6 1/34,42η 4η 6η
2,53/13,7 1,23/8,0 0,83/41,5**ΤΕΛΙΚΗ ΣΧΕΣΗ:3,620
** ΙΣΧΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ: 347hp/7900σ.α.λΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ.ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΚΜ/h ΜΕ ΚΑΘΕ ΣΧΕΣΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ.PLEASE HELP!!!!!
Θεωρητικά πολλαπλασιάζεις τα km/h (τα οποία είναι για 1000 στροφές ανά λεπτό) με τις στροφές ανά λεπτό της μέγιστης ιπποδύναμης για να βγάλεις την τελική ταχύτητα κάθε σχέσης του κιβωτίου. Πχ. 2η = 13.7 * (7900/1000) = 108.23, 6η = 41.5 * (7900/1000) = 327.85 Οπως βλέπεις αυτό ισχύει λίγο-πολύ για τις μικρότερες σχέσεις αλλά η τελική ταχύτητα που προκύπτει έτσι είναι θεωρητική.
-
Όντως για τις μικρές σχέσεις, αφού με αυτά τα μεγέθη η Μ3 θα έπιανε (θεωρητικά, σε μέγιστη ισχύ 6ης) 328 χ.α.ώ.
Με 5η 272 και με 4η 221.
Δεδομένου πως η τελική της περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250, το εξάρι είναι εντελώς άχρηστο (δεν δέχομαι την εξήγηση του χαμηλότερου θορύβου και χαμηλής κατανάλωσης σε ταξίδι με Μ3 και ταχύτητες που περνούν τα 200...)
Κάλλιστα θα έκαναν την δουλειά τους με ένα πεντάρι, που και αυτό ψιλομακρύ είναι.
Να πούμε πως τα χιλιόμετρα ανά ώρα είναι στην μέγιστη ισχύ. Αν μιλούσαμε για κόφτη βάλε κι άλλα!!!!
-
εάν υπολογιστούν όμως οι τριβές(σε σχέση πάντα με τον τύπο τη διάστση του ελαστικού και τον τύπο του οδοστρώματος), η αεροδυναμική(σε σχέση με την πυκνότητα της ατμόσφαιρας φυσικά) αντίσταση, το φορτίο και την θερμοκρασία περιβάλλοντος, τότε κάπως πλησιάζουμε στην πραγματική τελική ταχύτητα...αλλά η ζωή δεν είναι νούμερα...
-
Ο χρήστης BMW 4EVER έγραψε:
Πρώτον,χαιρετώ όλους τους χρήστες του φόρουμ.Είναι το πρώτο μου post εδώ.
Θα ήθελα να ρωτήσω για τη μετάδοση και τις σχέσεις.Ο πίνακας σχέσεων Km/h ανά 1000σ.α.λ. της BMW M3 είναι ο εξής
1η 3η 5η
4,23/8,2 1,67/20,6 1/34,42η 4η 6η
2,53/13,7 1,23/8,0 0,83/41,5**ΤΕΛΙΚΗ ΣΧΕΣΗ:3,620
** ΙΣΧΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ: 347hp/7900σ.α.λΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ.ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΚΜ/h ΜΕ ΚΑΘΕ ΣΧΕΣΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ.PLEASE HELP!!!!!
Επίσης υπάρχει και άλλη πληροφορία στα δεδομένα που έχεις:
οι σχέσεις μετάδοσης. Για παράδειγμα το 4,23 της 1ης σημαίνει πως 4.23 στροφές του άξονα του κινητήρα χρειάζονται για μία περιστροφή του άξονα εξόδου του σασμάν. Όμοια και για τις υπόλοιπες σχέσεις.Αντίστοιχα η τελική σχέση 3,620 δείχνει πως 3.62 περιστροφές του άξονα εξόδου του σασμάν απαιτούνται για μία πλήρη περιστροφή του διαφορικού (και των τροχών κατά συνέπεια).
Στη συγκεκριμένη μορφή που μας έδωσες τα νούμερα, όσο πιο μεγάλος ο αριθμός τόσο πιο κοντή η σχέση. Για παράδειγμα ένα διαφορικό 3,9 θα ήταν πιο 'κοντό' από το υπάρχον 3.62.
-
Ο χρήστης BMW 4EVER έγραψε:
Πρώτον,χαιρετώ όλους τους χρήστες του φόρουμ.Είναι το πρώτο μου post εδώ.
Θα ήθελα να ρωτήσω για τη μετάδοση και τις σχέσεις.Ο πίνακας σχέσεων Km/h ανά 1000σ.α.λ. της BMW M3 είναι ο εξής
1η 3η 5η
4,23/8,2 1,67/20,6 1/34,42η 4η 6η
2,53/13,7 1,23/8,0 0,83/41,5**ΤΕΛΙΚΗ ΣΧΕΣΗ:3,620
** ΙΣΧΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ: 347hp/7900σ.α.λΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ.ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΚΜ/h ΜΕ ΚΑΘΕ ΣΧΕΣΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ.PLEASE HELP!!!!!
to poio shmantiko pou mporeis na bgaleis einai poso peftoun h anebenoun oi strofes se kathe allagh kai ara na kanoniseis tis allages sou ekei pou prepei analoga me to pws thes na phgainei to amaksi
-
ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΟΧΗΜΑΤΟΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΙΝΗΣΗΣ
Για τον σχεδιασμό των διαγραμμάτων είναι απαραίτητα τα εξής:
I. Διάγραμμα ροπής Mm ή της ισχύος Pm του κινητήρα .
II. Σχέσεις μετάδοσης κιβώτιου ταχυτήτων iKJ ,διαφορικού iΔ και οι βαθμοί απόδοσης του συστήματος μετάδοσης κίνησης ηολ .
III. Η δυναμική ακτίνα rd ή η περιφέρεια U του τροχού .
IV. Ο αεροδυναμικός συντελεστής Cx, o συντελεστής κύλισης fo καθώς επίσης και ο τύπος των ελαστικώνΥπολογισμός της ελκτικής δύναμης
όπου :
FT * Ελκτική δύναμη [Ν]
Mm * Ροπή στρέψης κινητήρα [Nm]
iKJ * Σχέση μετάδοσης κιβωτίου ταχυτήτων
iΔ * Σχέση μετάδοσης διαφορικού
ηολ * Βαθμός απόδοσης συστήματος μετάδοσης κίνησηςΣημείωση
εάν δεν δίνεται εμπειρικά λαμβάνεται όπως στο ποιο κάτω σχήμα:rd * Δυναμική ακτίνα τροχού [m]
rd=0,5d + ΣΒ -
όπου
d Διάμετρος σε mm
Σ Σειρά
Β Πλάτος
Ζ ακτινική βύθιση ελαστικού 20 ως 30 mmΠαράδειγμα
Για ελαστικό 185/65 HR 15
rd = 0,5x(25,4x15) + 0,65x185 -28/3= 310 mm
Γνωρίζοντας το διάγραμμα ροπής του κινητήρα υπολογίζεται , για όλο το εύρος των στροφών του κινητήρα και για όλες τις σχέσεις μετάδοσης , η ελκτική δύναμη του οχήματος.
nm* Στροφές κινητήρα
Ο υπολογισμός των ταχυτήτων γίνεται για τις αντίστοιχες στροφές που υπολογίσθηκαν οι ελκτικές δυνάμεις.
Υπολογισμός αντιστάσεων οχήματος
Στη συνεχεία υπολογίζουμε τις αντιστάσεις με κλίσεις δρόμων
- = 0% * = 10% * = 20% * = 35% * =45%
Υπολογίζουμε την ολική αντίστασή του οχήματος
Rολ = Rκ * Rκλ * RΑ * RΕ
RΕ = 0 γιατί οι υπολογισμοί γίνονται για σταθερή ταχύτητα
· Rκ * αντίσταση κύλισης
Rκ = f * m * gf = 0,018 (για ασφαλτοτάπητα)
m = μάζα οχήματος με οδηγό σε Kg
g = 9.81 m/sec2· Rκλ * αντίσταση κλίσης
Rκλ = sinα * m * gα * γωνία κλίσης
· RΑ * αντίσταση αέρα
Rκλ = ½ ρα * Cx * A * V2ρα -> πυκνότητα αέρα = 1.2 Kg/m3
Cx -> συντελεστής οπισθέλκουσας
A -> Μετωπική επιφάνεια σε m2Παράδειγμα
· Για κλίση * = 10%
- = 10% => Εφα = 10/100 =0,1 α = 5,710 sin 5,71 = 0.09949
Rολ = Rκ * Rκλ * RΑ = >
Rολ = Rολ 0% + m * g * 0.09949= >
Rολ = ........... [Ν]Με τα ποίο πάνω δεδομένα κατασκευάζουμε το διάγραμμα με τις ωστικές δυνάμεις και τις αντιστάσεις .
Υπολογισμός τελικής ταχύτητας.
Για κλίση * = 0% , όχημα χωρίς φορτίο (μόνο τον οδηγό) και κίνηση σε ασφαλτοτάπητα λαμβάνω f = 0.018 και βρίσκω την ολική αντίσταση
Από το σημείο τομής αυτής της γραφικής με τις γραφικές των FT στην μεγαλύτερη ταχύτητα θα πρόκυψη η τελική ταχύτητα.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
διαγραμμα ροπηςστροφες 1000 2500 3000 3500 5000 5500 6000 6500
ροπη N.m 140 165 173 175 190 185 180 175ΕΝΕΡΓΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΟΧΗΜΑΤΟΣ
δεδομενα
σχεσεις μεταδοσης
Ι1 3,3
Ι2 1,83
Ι3 1,23
Ι4 0,91
Ι5 0,75
Ιδ 4,39ΛΑΣΤΙΧΑ 195 60 15
λοιπα δεδομενα
rd 0,2975
ηολ 0,88ΕΛΚΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
στροφες 1000 2500 3000 3500 5000 5500 6000 6500
ροπη N.m 140 165 173 175 190 185 180 175
FT1 [N] 6000 7071 7414 7500 8142 7928 7714 7500
FT2 [N] 3327 3921 4112 4159 4516 4397 4278 4159
FT3 [N] 2237 2636 2764 2796 3035 2955 2875 2796
FT4 [N] 1655 1950 2045 2068 2246 2187 2128 2068
FT5[N] 1364 1607 1685 1705 1851 1802 1754 1705ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
στροφες 1000 2500 3000 3500 5000 5500 6000 6500
V1 [Km/h] 7,8 19,4 23,3 27,1 38,7 42,6 46,5 50,3
V2 [Km/h] 14 34,9 41,9 48,9 69,8 76,8 83,8 90,7
V3 [Km/h] 20,8 52 62,3 72,7 103,9 114,2 124,6 135
V4 [Km/h] 28,1 70,2 84,2 98,3 140,4 154,4 168,4 182,4
V5 [Km/h] 34,1 85,2 102,2 119,2 170,3 187,3 204,3 221,4ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ
δεδομεναCx 0,29
ρα [Kg/m3] 1,26
Α [m2] 2,5
m [Kg] 1200
fo 0,018
κλισεις 0% 5% 15% 25% 30%
sin 0 0,049979169 0,149438132 0,247403959 0,295520207ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ
V [Km/H] 20 40 60 80 100 120 140 160 180 200 220
0% 226 270 341 441 569 726 912 1126 1369 1640 1940
5% 815 859 930 1030 1158 1315 1501 1715 1958 2229 2529
15% 1986 2030 2101 2201 2329 2486 2672 2886 3129 3400 3700
25% 3139 3183 3254 3354 3482 3639 3825 4039 4282 4553 4853
30% 3706 3749 3820 3920 4048 4205 4391 4605 4848 5119 5419
ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ!!!!!!!(ΜΕΤΑΔΟΣΗ)