Πώς ξεκολλάμε ενα 4Χ4

21 posts / 0 new
Τελευταία δημοσίευση
Megane98hp
Offline
Last seen: Πριν από 1ημέρα 1 ώρα
Joined: 16/03/2003 - 02:12
Πώς ξεκολλάμε ενα 4Χ4

Σε λασπη, αμμο, χιονι πώς βγαινουμε; Κανουμε χρηση ολων αυτων που κανουμε με τα επιβατικα και που ακουμε κατα καιρους πχ σπρωχνουμε, σκαβουμε, βαζουμε πετρες, χορτα κλπ; ή συνδιαζουμε τις επιλογες μας απο το μοχλο/κουμπι της τετρακινησης;

up
6 users have voted.
Megane98hp
Offline
Last seen: Πριν από 1ημέρα 1 ώρα
Joined: 16/03/2003 - 02:12
Πώς "ξεκολλαμε" ενα 4Χ4

Σε λασπη, αμμο, χιονι πώς βγαινουμε; Κανουμε χρηση ολων αυτων που κανουμε με τα επιβατικα και που ακουμε κατα καιρους πχ σπρωχνουμε, σκαβουμε, βαζουμε πετρες, χορτα κλπ; ή συνδιαζουμε τις επιλογες μας απο το μοχλο/κουμπι της τετρακινησης;

up
5 users have voted.
rocsta
Offline
Last seen: Πριν από 3 μήνες 3 εβδομάδες
Joined: 05/09/2005 - 23:05
Βασικό εργαλείο:

Βασικό εργαλείο:

All time classic συμβουλή: Άπαξ και κολλήσεις, δεν έχει νόημα να σπινιάρεις, απλά βουλιάζεις παραπάνω.

up
7 users have voted.
Giannis Athanasiou
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 01/01/1970 - 02:00
Σε περίπτωση κολλήματος καλό

Σε περίπτωση κολλήματος καλό είναι το τράβηγμα να γίνει από σταθερό έδαφος. Ποτέ δεν βάζουμε δεύτερο αυτοκίνητο μέσα στη λάσπη. Αν η κατάσταση γίνει πολύ δύσκολη το μόνο μηχάνημα έργων που μπορεί να βοηθήσει είναι η «τσάπα». Όλα τα άλλα κινδυνεύουν να κολλήσουν και αυτά.

Επιλογή σχέσης στο κιβώτιο; Η μεγαλύτερη - ναι πέμπτη - και αν δεν ξεκινήσει με αυτή, σβήσει δηλαδή, τετάρτη και πάει λέγοντας. Ελάχιστο γκάζι και προσπάθεια για διατήρηση της ισοροπίας της πρόσφυσης.

Πολλές φορές δεν είναι εύκολο να μας βοηθήσει κάποιο άλλο αυτοκίνητο ή έχουμε κάνει την αποκοτιά να ξεκινήσουμε μόνοι μια δύσκολη διαδρομή. Τι γίνεται όταν διαπιστώσουμε ότι το ταξίδι μας τελείωσε με το αυτοκίνητο να... αρνείται να προχωρήσει, χωμένο μέχρι τα μαρσπιέ στο σαθρό έδαφος; Εάν το όχημα μας είναι καλά εξοπλισμένο δεν υπάρχει ουσιαστικά πρόβλημα. Πέρα από τις λύσεις με τη χρήση εργάτη, υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία μπορούμε να κάνουμε. Αρκεί να διαθέτουμε έναν καλό γρύλο, κατά προτίμηση high lift jack, ένα φτυάρι και προαιρετικά σκάρες εδάφους.

Σπουδαίο ρόλο παίζει η στήριξη του γρύλου, τόσο στο αυτοκίνητο, όσο και στο έδαφος. Όσον αφορά το αυτοκίνητο, πρέπει να ελέγξουμε πριν την εξόρμηση αν υπάρχει συμβατότητα ανάμεσα στο αυτοκίνητο και το γρύλο. Για το έδαφος είναι χρήσιμο να υπάρχει ένα μεγάλο σε επιφάνεια υπόβαθρο, μεταλλικό ή ξύλινο, που θα ασκήσει τη δύναμη σε μεγαλύτερη επιφάνεια, μειώνοντας την πίεση, άρα και την πιθανότητα να βουλιάξει ο γρύλος στη λάσπη.

Πριν ξεκινήσουμε το σήκωμα του αυτοκινήτου, είναι καλό να τοποθετήσουμε τις σκάρες εδάφους, ξύλα ή πέτρες δίπλα στους τροχούς του αυτοκινήτου, για να μπορούμε να τα τοποθετήσουμε γοργά κάτω από αυτούς. Αρχίζουμε να σηκώνουμε, μέχρι να σηκωθεί η κοιλιά του αυτοκινήτου από το έδαφος. Αν αυτό δεν είναι δυνατό, σηκώνουμε, «τακάρουμε» το αυτοκίνητο, βάζουμε μιά πέτρα ή έναν τάκο κάτω από το γρύλο και ξανασηκώνουμε. Όταν σηκωθεί η κοιλιά, γεμίζουμε με πέτρες ή ξύλα τις λακκούβες κάτω από του τροχούς που έχουν δημιουργηθεί ή τις καλύπτουμε με τις σχάρες. Επαναλαμβάνουμε και στον άλλο άξονα και έχουμε το αυτοκίνητο σε σημείο να ξεκινήσει. Πολλές φορές είναι απαραίτητο να επαναληφθεί το σήκωμα πολλές φορές μέχρι να βγει το αυτοκίνητο από το σαθρό έδαφος.

Αν δεν υπάρχει γρύλος στο αυτοκίνητο, μπορεί να αντικατασταθεί η χρήση του με το σκάψιμο, το οποίο βέβαια είναι πολύ πιό κοπιαστικό και δύσκολο. Αρχίζουμε το σκάψιμο από τα πλευρά του αυτοκινήτου, απομακρύνοντας όσο το δυνατόν πιό μακριά όσο χώμα ή χιόνι βγάζουμε. Σιγά σιγά μπορούμε να απομακρύνουμε ένα στρώμα χώματος το οποίο θα αφήσει την κοιλιά του οχήματος ελεύθερη. Απομακρύνουμε μέρος από το χώμα εμπρός από τους τροχούς και προσπαθούμε να ξεκινήσουμε το αυτοκίνητο. Και εδώ μπορεί να χρειαστεί να εφαρμοστεί η μέθοδος πολλές φορές πριν ξεκολήσει οριστικά το αυτοκίνητο. Σωτήρια λύση μπορεί να είναι τα πατάκια του αυτοκινήτου, τα οποία μπορούν να προσφέρουν την ελάχιστη εκείνη πρόσφυση που χρειάζεται για να ξεκολήσει το αυτοκίνητο, αν τα τοποθετήσουμε κάτω από τους τροχούς. Το ίδιο και κλαδιά με πυκνό φύλωμα.

Καλό... ξεκόλλημα!!!

up
7 users have voted.
kostakis
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 27/01/2003 - 23:33
Re: Πώς "ξεκολλαμε" ενα 4Χ4

που μπορούμε να βρούμε σκάρες εδαφους στη Θεσσαλονίκη?

up
5 users have voted.
cosneo
Offline
Last seen: Πριν από 7 μήνες 3 εβδομάδες
Joined: 02/12/2007 - 18:01
Re: Πώς "ξεκολλαμε" ενα 4Χ4

Οι αλυσίδες χιονιού μπορούν να βοηθήσουν στο ξεκόλλημα?

up
6 users have voted.
fokion_sportage
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 06/09/2004 - 16:24
Re: Πώς "ξεκολλαμε" ενα 4Χ4

αναλλογα...
ΜΕΤΑ το κολλημα συνηθως οχι... ειναι αργα πλεον
Να το αποφυγεις ενιωται ναι...
που σημαινει οτι τις εχεις βαλει απο πριν...
(για αμμο - λασπη ετσι??)
και αναλλογα σε τι λαστιχο πας να τις βαλεις...
σε ενα καθαροαιμο MUD που θα χωθουν αναμεσα στα τακουνια δεν εχει κανενα νοημα, το αντιθετο καθοτι θα φραζει τα κενα που διαφορετικά θα εδιωχναν την λασπη
σε ενα συνηθες ασφαλτινο εως 50-50 ναι...

up
4 users have voted.
leonp
Offline
Last seen: Πριν από 11 μήνες 1ημέρα
Joined: 09/10/2004 - 01:01
Re: Πώς "ξεκολλαμε" ενα 4Χ4

Megane98hp":1v40jf8s wrote:
Σε λασπη, αμμο, χιονι πώς βγαινουμε; Κανουμε χρηση ολων αυτων που κανουμε με τα επιβατικα και που ακουμε κατα καιρους πχ σπρωχνουμε, σκαβουμε, βαζουμε πετρες, χορτα κλπ; ή συνδιαζουμε τις επιλογες μας απο το μοχλο/κουμπι της τετρακινησης;

Πρέπει να ΞΕΡΕΙΣ.
Αν ξέρεις, το σπινιάρεις ΟΣΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ. Αν δεν ξέρεις, μη το σπινιάρεις καθόλου.

Αν ποτέ κολλήσω, κάνω ΓΡΗΓΟΡΑ μπρος-πίσω.
ΤΕΡΜΑ ΓΚΑΖΙ, τέρμα φρένο. Το σασμάν βροντάει, τα φρένα μπορεί να μυρίσουν όπως και τα λάστιχα, το αμάξι τρίζει αλλά σχεδόν πάντα ξεκολλάω.
Πάντως δεν είναι καθόλου ευχάριστη εμπειρία για το αμάξι.

up
5 users have voted.
pienaf1
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 17/12/2008 - 08:44
Re: Πώς "ξεκολλαμε" ενα 4Χ4

leonp":3vmbjkzi wrote:
Αν ποτέ κολλήσω, κάνω ΓΡΗΓΟΡΑ μπρος-πίσω.
ΤΕΡΜΑ ΓΚΑΖΙ, τέρμα φρένο. Το σασμάν βροντάει, τα φρένα μπορεί να μυρίσουν όπως και τα λάστιχα, το αμάξι τρίζει αλλά σχεδόν πάντα ξεκολλάω.
Πάντως δεν είναι καθόλου ευχάριστη εμπειρία για το αμάξι.

Το σύστημα ΤΡΑΜΠΑΛΑ.

up
5 users have voted.
fokion_sportage
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 06/09/2004 - 16:24
Re: Πώς "ξεκολλαμε" ενα 4Χ4

Κάπως ετσι..
( Λαστιχα φαρδια - κακως /// με φουλ αερα - κακως// φαγωμενα ασφαλτο-mud)

[youtube:1nm8eqdq]uj9cVs_AX6c[/youtube:1nm8eqdq]

up
6 users have voted.
leonp
Offline
Last seen: Πριν από 11 μήνες 1ημέρα
Joined: 09/10/2004 - 01:01
Re: Πώς "ξεκολλαμε" ενα 4Χ4

Σωστός.
Φέρεσαι ευγενικά στο αμάξι

up
6 users have voted.
fokion_sportage
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 06/09/2004 - 16:24
Re: Πώς "ξεκολλαμε" ενα 4Χ4

δεν - και το κυριωτερο ουτε μπορω να - εχω αλλο αχαχαχαχαχα

up
6 users have voted.
panormus772
Online
Last seen: Πριν από 1 λεπτό 56 δευτερόλεπτα
Joined: 27/03/2017 - 16:13
Re: Πώς "ξεκολλαμε" ενα 4Χ4

Αν και δεν είναι ακριβώς -ή αποκλειστικά- για ξεκόλλημα 4χ4,το βρήκα χρήσιμο ως βiντεάκι:

[youtube:goytkurr]usWvayVQMXM[/youtube:goytkurr]

up
6 users have voted.
tesa54
Offline
Last seen: Πριν από 8 ώρες 42 δευτερόλεπτα
Joined: 20/03/2018 - 21:57
Re: Πώς "ξεκολλαμε" ενα 4Χ4

Πάντως για το ξεκόλλημα στην άμμο ο πρώτος κανόνας είναι να μην μπαίνεις καν στην άμμο. Και ένα link με λίγες αλλά χρήσιμες συμβουλές.
https://www.youtube.com/watch?v=qhpbb1tuGso

up
6 users have voted.
leonp
Offline
Last seen: Πριν από 11 μήνες 1ημέρα
Joined: 09/10/2004 - 01:01
Re: Πώς "ξεκολλαμε" ενα 4Χ4

H Toyota έχει σύστημα crawl control για να ξεκολλήσει το αμάξι στην άμμο.
https://youtu.be/19BNRvuNLWE

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

up
6 users have voted.
panormus772
Online
Last seen: Πριν από 1 λεπτό 56 δευτερόλεπτα
Joined: 27/03/2017 - 16:13
Tragic..
up
5 users have voted.
tesa54
Offline
Last seen: Πριν από 8 ώρες 42 δευτερόλεπτα
Joined: 20/03/2018 - 21:57
Ήταν ένας πόντιος οδηγός, δύο άσχετοι κι ένα τρακτέρ στη θάλασσα

ο οδηγός δεν γνώριζε από τέτοια αλλά και οι άλλοι του δίνανε οδηγίες πάτα γκάζι με αποτέλεσμα να θαφτεί μέσα στην άμμο τέτοια αμαξάρα. Πάλι καλά που δεν είχε και κύμα να το βουλιάξει.

up
5 users have voted.
gatoz
Εικόνα gatoz
Offline
Last seen: Πριν από 2 ώρες 53 λεπτά
Joined: 07/11/2006 - 12:10
..........

πεδιλα λεγεται η λυσις. επισης εργατης. οχι ιδρωμενος. σε σαθρο και αμμο σανιδωνοντας τακαρεις. τιποτες αλλο.

και για παραδειγματιζμο: τα πικαπ εχουν μεγαλο προβλημα εξαιτιας της καροτσας, ειναι πολυ ελαφρια πισω και δεν δινουν. πρεπει να φορτωνεις πριν πας για εκτος δρομου. και το μπλοκε που εχουν ειναι πισω... για αυτο δεν παιρνεις αγροτικο για οφ ροαντινγκ.

up
4 users have voted.
21 Quadra
Online
Last seen: Πριν από 7 λεπτά 53 δευτερόλεπτα
Joined: 07/05/2006 - 17:55
Μυαλό κουκούτσι !

Μυαλό κουκούτσι !

up
4 users have voted.
cson
Offline
Last seen: Πριν από 22 ώρες 38 λεπτά
Joined: 05/04/2007 - 20:44
leonp wrote:

leonp wrote:

H Toyota έχει σύστημα crawl control για να ξεκολλήσει το αμάξι στην άμμο.
https://youtu.be/19BNRvuNLWE

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

Εντυπωσιακο το crawl control. To παν στον αμμο ειναι η πολυ ηπια μεταδοση ισχυος και στους 4 τροχους ταυτοχρονα και με λιγο επιμονη γινεται το θαυμα. Υποθετω οτι δεν ειναι πληρως κλειδωμενα τα διαφορικα αλλα συνεχως διαβαζει ποιος τροχος αποκτα την ελαχιστη προσφυση και του δινει ελεγχομενα ροπη. 

up
1 user has voted.

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία logo