Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Γενικοτερα μπακαλιστικα στα δισκατα μιλαμε για ποσοστο εμπλοκης, στα τυπου τορσεν για ποσοστο ροπης που μπορουν να μεταδωσουν στον μη ολισθαινοντα αξονα σε σχεση με τον ολισθαινοντα και στα ηλεκτρονικα η τελος παντων haldex κλπ ειναι πιο πολυπλοκα τα πραγματα και δεν εκφραζονται μονο με ποσοστα εμπλοκης αλλα και με χρονους αντιδρασης κλπ.
Να ξερεις σαν κανονα τα δισκατα ειναι για πιο προχωρημενες καταστασεις και πιο αποτομα ενω αποδιδουν οταν οδηγουνται πιο επιθετικα (ειναι για πιο συνειδητοποιημενους χρηστες και υπαρχουν σε διαφορες εκδοσεις οχι μονο ως ποσοστο εμπλοκης αλλα και σε σχεση με το ποτε δουλευουν, μονο σε επιταχυνση-1 way, επιταχυνση και αφημα γκαζιου-1,5 way η επιταχυνση/αφημα/φρενο-2 way/μονο για αγωνιστικη χρηση) ενω φθειρονται αρκετα με το χρονο.
Τα τορσεν ειναι πιο ηπια στην μεταδοση της ροπης και στην μεταβαση απο μια κατασταση σε αλλη αλλα με τον ενα τροχο στον αερα ειναι νεκρα (πολλαπλασιαζουν τη ροπη που μπορει να παρει ο ολισθαινων τροχος και το αποτελεσμα το στελνουν στον αλλο πχ 3x, 5x κλπ οποτε αν ο ενας ειναι στον αερα ο αλλος παιρνει 3x0=0 ροπη) αλλα πολυ αξιοπιστα στον χρονο αφου δεν εχουν δισκους και τριβη παρα γραναζια κλπ η εστω κυβοειδη τμηματα (Suretrac).
Τα viscodrive δεν μπορουν να μεταδωσουν παντα μεγαλα ποσοστα ροπης αφου υποκεινται στους περιορισμους ενος θερμοευαισθητου υγρου που ειναι η σιλικονη και εχει καποια ορια μετα απο τα οποια 'σπαει' η τριβη λογω ακριβως της σιλικονης ενω καιγονται κιολας αν το παρακανουμε απο υπερθερμανση του υγρου.
Φυσικα καλυτερα αλλα πιο ακριβα και πιο πολυπλοκα πλεον ειναι τα ηλεκτρονικα/ηλεκτρουδραυλικα/ηλεκτρομαγνητικα οσον αφορα το ποσοστο εμπλοκης και την ταχυτητα/συνθηκες αποκρισης που μπορει να προσδωσει ο κατασκευαστης οσο και οποτε θελει.
Τετοια ειναι το κεντρικο της Porsche, το πισω EVO & τα δυο του new Prelude, της Audi & Volvo Haldex (μην μπερδευεστε με το πως αντιδρα το αυτοκινητο αφου τα συγκεκριμενα καρα το εχουν αντι για κεντρικο διαφορικο), το κεντρικο του new STI κλπ
Φυσικα υπαρχουν και τα συστηματα που παιζουν το ρολο διαφορικου αλλα καμια σχεση δεν εχουν αφου δουλευουν φρεναροντας τον αντιστοιχο τροχο και παροτι αποδιδουν πολυ καλα σε περιπτωσεις εχουν - κατα την αποψη μου - πολλα μειονεκτηματα και περιορισμους και φυσικα δεν θα ηθελα να εχω αυτοκινητο με τετοια οταν υπαρχουν καλυτερες λυσεις.
H εμπειρια μου προερχεται απο το χωρο του 4Χ4 και εχω να πω τα εξης...
Για τα 'μοντερνα ηλεκτρονικα' συστηματα διαχειρησης της κινησης, παιζει ρολο κατα 95% το software που τρεχει μεσα στο συστημα διαχειρησης της κινησης. Το καλυτερο ηλεκτρονικο συστημα κινησης αυτην την στιγμη το εχει το Discovery III, και το Range Rover. Εχω δει και το τελευταιο μοντελο Land Cruiser αλλα και το WV Touareg τα οποια καλα πανε αλλα οχι τοσο τελεια. Και φυσικα αυτα προερχονται απο προσεκτικες προσωπικες
παρατηρησης απο φιλους που εχουν τα εν λογο οχηματα, τα οποια τα εχω δει να κινουνται σε καταστασεις που το 99,9% των κατοχων τους δεν τα θα τα πηγαιναν
Και συναγονιζονται επαξια εως καλυτερα αλλα καθαροαιμα 4Χ4 με καθε λογης διαφορικα, μπλοκε, περιορισμενης, ή air locker.
Και δυστηχως ή ευτηχως ειναι το μελλον στα συστηματα μεταδοσης.
Βεβαια μενει να δουμε την αντοχη στην σκληρη χρηση και στον χρονο