Παίδες καλησπέρα. Μόλις διάβασα τη συζήτηση. Να επισημάνω ότι ο συλλογισμός μου, αφορά καθαρά την προσωπική μου άποψη, αν και θεωρώ ότι υπάρχουν και αρκετά αντικειμενικά κριτήρια σε αυτόν. Επίσης δίνοντας 22.000-30.000 ευρώ για ένα αυτοκίνητο για εμένα σημαίνει ότι πρέπει να σου αρέσει τόσο εμφανισιακά (εσωτερικό-εσωτερικό), να σε ικανοποιεί μηχανικά (επιδόσεις-οδηγική συμπεριφορά), να εξυπηρετεί τις ανάγκες σου (εργένης ή οικογένεια ή ύπαρξη και άλλου αυτοκινήτου) και τις οικονομικές σου δυνατότητες. Σημαντικός ρόλος παίζει επίσης και το value for money αρκεί βέβαια να σου αρέσει κάτι πραγματικά.
Ο παρακάτω συλλογισμός αφορά, κυρίως την εμφάνιση των οχημάτων, με δεδομένο πως έχουν ικανοποιητικό χαμηλού κιβισμού, turbisio κινητήρα και ικανοποιητικά για μένα άλογα/επιδόσεις.
Επειδή βρίσκομαι από το καλοκαίρι στη σκέψη αλλαγής αυτικινήτου και προσανατολίζομαι στην αγορα μικρομεσσαίου Premium όπως λένε κάποιοι αυτοκινήτου, περίμενα με ανυπομονησία, τόσο το νέο GOLF (δε το θεωρώ premium αλλά για μένα είναι η επιλογή μετά από αυτά) όσο και το Α3, που οι προκάτοχοί τους (εμένα προσωπικά πάντα), για την εποχή που βγήκαν και με βάση τους τότε κινητήρες τους (1.4TSI GOLF VI 2009 και 1.4TFSI A3 2007) αποτελούσαν όνειρο. Θυμάμαι πως ένιωσα όταν μπήκα στο μαύρο Α3 3d Ambition το 2008 1.4TFSI του αδερφού του πατέρα μου, που με έκανε να πω τη λέξη 'Αυτό Θέλω' και έμοιζε στα μάτια μου έτη φωτός από τον ανταγωνισμό. Επίσης, αν και ψιλοέκραζα λόγο εξωτερικού το Golf , όταν μπήκα στο VI Highline 1.4 σε ένα συνάδελφό μου, υπήρξε η μεγαλύτερη αλλαγή συναισθημάτων που έχω νιώσει για ένα αυτοκίνητο και εντυπωσιάστηκα (κυρίως από το εσωτερικό του), σε σημείο που είπα ότι αυτός πιθανόν να είναι ο επιλαχών αν έρθει η ώρα να αλλάξω αμάξι.
Το Golf VII, ήταν η μεγαλύτερη απογοήτευση, καθότι έχει διαφορά το ότι προσπαθώ να κρατήσω αναλοίωτο ένα αυτοκίνητο με το πέρασμα των χρόνων, με την έλλειψη δημιουργικής φαντασίας σε μια εποχή που οι ανταγωνιστές ομορφύνανε και φτάσαν ή και ξεπεράσαν τους επαναστατικούς Turbo κινητήρες του ομίλου WV. Το μόνο θετικό η χαμηλή του τιμή σε σχέση με τον προκάτοχό του και μάλιστα με extra εξοπλισμό. Σε λίγο οι Γερμανοί δε θα παίρνουν μόνο τα μεταχειρισμένα από Ελλάδα αλλά θα ψωνίζουν και τα καινούργια.
Περνώντας στο Α3, αν και ομολογουμένως δεν είναι τόσο απογοητευτικό όσο το golf, η αίσθηση που μου αφήνει είναι γλυκόπικρη με φανερή διάθεση απογοήτευσης. Εν έτος σχεδόν 2013, μπαίνοντας στο Α3, δε μου θύμισε σε τίποτα την αίσθηση που μου είχε αφήσει η προηγούμενη είσοδός μου στο Α3 2008 (που μάλιστα έβγαινε από το 2003 ίδιο με εξαίρεση τον κινητήρα και το τιμόνι). Ο χαρακτηρισμός 'minimal' για το εσωτερικό του είναι μάλλον δικαιολογία και όχι η πραγματικότητα. 'Minimal' είναι το εσωτερικό του MINI COOPER και είναι άλλης λογικής και νοοτροπίας από Α3. Επίσης αν αναλογιστεί κανείς πως το Α3 είχε τις εξής χρονολογίες παραγωγής:
- 1996-2003
2)2003-2012
2012-Σήμερα
Σημαίνει ότι αυτό το μοντέλο θα μας συντροφεύει πιθανότατα μέχρι το 2020 (εκτός αν σταματήσει να πουλά σε κάποια φάση και παραβούν τον κανόνα τους και βγάλουν κάτι νωρίτερα). Η παρεμβολή ενός μικρoύ facelift, δε θα αλλάξει κάτι. Το εσωτερικό του Α3, αν και μπορεί όντως να έχει την καλύτερη συναρμογή και τα καλύτερα υλικά, δε θα είναι εκείνο που θα κάνει το μοντέλο να δείχνει ωραίο σε 3-4 χρόνια (στα ΄μάτια μου ακόμα και σήμερα είναι απογοητευτικό για το Α3) και ειδικά το σχεδόν άδειο ταμπλό από το τιμόνι του οδηγού και δεξιά όπως το κοιτάς, κάνουν ήδη και θα κάνουν και περισσσότερο στο άμεσο μέλλον το αμάξι πιο φτωχό και θα παλιώσει σχετικά γρήγορα και η ονομασία 'minimal' θα αντικατασταθεί από τη λέξη 'φτωχό', στον τομέα που τα απερχόμενα Α3, ήταν έτη φωτός μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον συμμετέχοντα στη Θεματική συζήτηση Κάβουρα που λέει:
ΥΓ: Εγκυκλοπαιδικά και ίσως να μην νοιάζει κανέναν αλλά εγώ θα το πω ( εγώ αν άλλαζα το Α3 8Ρ, δεν θα έπαιρνε το Α3 πάλι. Δεν μου προκαλεί τη διάθεση να το αποκτήσω, παρότι αυτό που βλέπω, καταλαβαίνω ότι μου αρέσει. Όχι όμως τόσο που θα θέλω να το αγοράσω.
Την BMW 1 δε θα την πολυσχολιάσω καθώς το μοντέλο του 2011 βελτίωσε αρκετά τον κινητήρα που έπασχε το μοντέλο, εξωτερικά σχεδόν μια από τα ίδια, είτε σε αρέσει ως αυτοκίνητο, είτε το θεωρείς ότι πιο άσχημο. Εσωτερικά μια μικρή λογική για την εποχή αναβάθμιση, χωρίς κάτι το ιδιαίτερο.
Τo Volvo μου είναι αδιάφορο και δε μου αρέσει ενώ η Julietta είναι αντικειμενικά όμορφη (όχι υποκειμενικά όμως) και δεν είναι της λογικής μου, οπότε δε θα τα σχολιάσω.
Αντίθετα, η νέα Mercedes, εμφανισιακά, τόσο εξωτερικά, όσο κυρίως εσωτερικά, τη θεωρώ το αυτοκίνητο της δεκαετίας, με το πείραμα να πετυχαίνει και για κάποιον που διαθέτει τα (αρκετά) παραπάνω χρήματα να την πάρει με τα μπιμπελό και τις επενδύσεις που πρέπει. Βέβαια το αστέρι δεν ταιριάζει ούτε στην ηλικία μου (33 ετών), ούτε στη χρήση που θα το κάνω (70% κίνηση στην πόλη), ούτε στις επισκέψεις στους πελάτες μου (δεν μπορεί να πηγαίνω με Mercedes σε πελάτη να του ζητήσω ή να του κάνω δουλειά για ένα ενεργειακό πιστοποιητικό πχ των 200 ευρώ ή για μια άδεια των 400 ευρώ), αλλά και ούτε και σχεδόν στα 30.000 ευρώ που θα έκανε η έκδοση που θα έπερνα αν την έβαζα πραγματικά στο μάτι.
Έτσι, αν και είμαι πολύ καλά οικονομικά, προσωπικά και οικογενειακά, λόγω εποχής και νοοτροπίας και επειδή θεωρώ ότι η τακτική μάλλον πρέπει να είναι αμυντική, αποφάσισα συνειδητά την αγορά μεταχειρισμένου Α3 ambition 1.4 2008-2011 ή εναλλακτικά GOLF VI HIGHLINE 2009-2011 μέσα στο 2013 (και εννοώ μόνο από ιδιώτη), με κόστος όπως υπολογίζω 7.500-11.000 ευρώ, ανάλογα με μοντέλο, έτος κτήσης και χιλιόμετρα (δηλαδή 40%-45% του αντίστοιχου καινούργιου). Θα είναι ότι πρέπει (με το δικό μου σκεπτικό και δεδομένα) για μια μεταβατική κατάσταση 3ετίας-6ετίας (βλέπουμε σε αυτό), μέχρι να δω πως θα πάει η δουλειά, η κατάσταση στη χώρα και μέχρι τότε θα βγουν και οι αντικαταστάτες των μοντέλων που πρόσφατα δε με ικανοποίησαν για τα χρήματα που κοστίζουν και βλέπουμε. Πιστεύω ότι μέσα στο 2013 η κυκλοφορία των νέων μοντέλων θα σκοτώσει αρκετά τα προηγούμενα αν και έχουν βγει ήδη κάποια σε καλές τιμές (ειδικά Α3).
Παύλος,
WV Polo 1.4 16V (2001)................Είναι το προσωπικό μου αυτοκίνητο που θα αντικαταστήσω
WV Tiguan 1.4 TSI (2010).............Είναι το αυτοκίνητο του πατέρα μου που παίρνω σε ταξίδια ή όταν το θελήσω καθώς έχει άλλα 2 (TOYOTA COROLLA 1.3 1998, FORD MONDEO 1.8 2005).
Υ.Γ.: Το σχόλιο για την εμφάνιση του νέου Α3, είναι καθαρά προσωπικό καθώς γνωρίζω ότι ο καθένας κρίνει διαφορετικά τα αυτοκίνητα και έχει διαφορετικό γούστο (αυτό είναι και το ωραίο). Το κρίνω με βάση την εποχή που βγήκε και τον ανταγωνισμό και ιδίως με βάση το ειδικό βάρος του προκατόχου του για την εποχή που είχε βγει αυτό. Καλή συνέχεια παιδιά!!