Συγγνώμη προκαταβολικά αν σας ζαλίσω λίγο με τα προσωπικά μου διλλήματα και βγω και λίγο off topic.
Ενδιαφέρομαι για ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ αυτοκίνητο, με τιμή αγοράς 28-31 άντε 33 χιλιάδες max το oποίο θα καλύψει ανάγκες μιας μικρής οικογένειας, καθώς σε 5 μήνες περιμένω παιδί.
Η αγορά θα γίνει αρκετά αργότερα, σε 12-15 μήνες (φθινώπορο 12) για να μαζευτεί και το ποσό. Επειδή θέλω όποιο μοντέλο και να διαλέξω να κυκλοφορεί ένα εύλογο διάστημα στην αγορά, για να φύγουν οι πρώτες παρτίδες , δύσκολα θα διάλεγα κάτι που θα ρθει μετά από αυτόν τον χειμώνα (τέλη 11 αρχές 12)
Έχω λοιπόν ξεκινήσει και ξεσκαρτάρω τα υπάρχοντα μοντέλα. Οι 2 κατηγορίες που κοιτώ είναι μεγαλοhatchback του στυλ giulietta/a3 και compact SUV. Eπαρκείς χώροί, ομορφιά μέσα-έξω και καλή οδική συμπεριφόρά (GT χαρακτήρας όμως και όχι κάτι σκληροπυρηνικό) είναι απαραίτητα. Βλέποντας την giulia να αργεί πολύ και το s60 να έχει πολύ μικρό χώρο αποσκευών έχω απορρίψει οτιδήποτε σεντάν καθώς και πολυμορφικά. Μπορώ να αντέξω κόστος χρήσης δίλιτρου αλλά αν μπορούσα να βρω κάτι με 1,4 ή 1,6 turbo ακόμα καλύτερα.
Το πρώτο δίλλημα είναι λοιπόν πόσο κερδίζει κανείς σε πρακτικότητα -χώρους , λαμβάνοντας υπόψη και το μικρό παιδί, αν πάσει σε compact SUV και πόσο χάνει σε οδηγικά προτερήματα (χαμηλότερο κέντρο βάρους, πιο σπορτίβ προσανατολισμός) αν δεν πάει σε hatch; Μέχρι πρότεινος ήμουν πιο ζεστός για hatch αλλά βλέποντας ότι και τα crossover/SUV μια χαρά πάνε στο δρόμο και επιδόσεις έχουν με βλέπω για τη 2η κατηγορία.
Συνολικά έχω δει και απορρίψει ως τώρα για διάφορους 14 μοντέλα που κυκλοφορούν ήδη ή μόλις έφασαν στην αγορά (μεταξύ αυτών ASX, Kuga, QQ,, Tiguan, audi q3, giulietta, bmw 1 κ.α.).
Θέλω να δώσω μια ευκαιρία στο αυτοκίνητο που με έκανε να ξεχάσω την giulietta όταν την πρωτοείδα σε ένα αεροδρόμιο πριν γίνει το 15ο που θα κοπεί, και αυτό είναι η ds4 1,6 lt 200 ps. Δεν με πειράζει crossover-ίζει, εξωτερικά είναι έναν κλικ πάνω από την Ιταλίδα (και εσωτερικά τουλάχιστον 3 κλικ πάνω) ενώ λατρεύω και το μοτέρ BMW-PSA που έχω ήδη. Αλλά το γεγονός ότι δεν ανοίγουν πίσω παράθυρα, οι μικρές πίσω πόρτες, οι απλά επαρκείς χώροι και κυρίως κάποιες φτηνιάρικες λύσεις (όπως ο ημιάκαμπτος) για αυτά τα λεφτά με φοβίζουν μήπως είναι πολύ φρου φρου και αρώματα το όλο concept τελικά. Θα κάνω test drive πάντως.
Έτσι από τα υπάρχοντα έχει μείνει μόνο η x1. Με καλύπτει σε όλα τα κριτήρια αλλά θα το θελα με καλύτερο μοτέρ σε αυτά τα
λεφτά. Δεν την έχω απορρίψει ακόμα αλλά η τιμή με το νέο κινητήρα είναι απαγορευτική.
Aν Γρηγόρη γίνει αυτό που λες μέσα σε 1 χρόνο (1,6 turbo 170 ps στα 33κ) η αναζήτηση μου τελείωνει και πάω για παραγγελία όταν θα είμαι έτοιμος.
Από τα μοντέλα που έρχονται η νέα Α class είναι ερωτηματικό, το a3 (σεντάν) concept δύσκολο και η νέα σειρά BMW 1 πάλι με λίγους χώρους και τραγική εμφανισιακά. Τις περισσότερες ελπίδες μου τις έχω εναποθέσει στο minagi. Το Νοέμβρη βγαίνει αλλά η mazda δίνει πληροφορίες με το σταγονόμετρο (τι ακριβός είναι το skyactiv? Κινητήρες;) Ελπιζω να το δω από κοντά κατά τις 20 Σεπτέμβρη στη Φρανκφούρτη.