Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    M
    • Profile
    • Following 0
    • Followers 1
    • Topics 0
    • Posts 195
    • Best 4
    • Groups 0

    manasta

    @manasta

    31
    Reputation
    13
    Profile views
    195
    Posts
    1
    Followers
    0
    Following
    Joined Last Online

    manasta Unfollow Follow

    Best posts made by manasta

    • RE: Ford Puma 2019

      Κάτοχος εδώ και 4 μήνες του Puma 125 mhev Auto σε έκδοση ST line X και χρώμα solar silver, με 4000 περίπου χιλιόμετρα, σκέφτηκα να γράψω ένα αναλυτικό review όπως είχα υποσχεθεί, προσπαθώντας να βοηθήσω τους τυχόν υποψήφιους αγοραστές. Ελπίζω να το βρείτε ενδιαφέρον και όχι κουραστικό.

      Το αυτοκίνητο παραγγέλθηκε τον Ιούλιο του 2021 και παραδόθηκε τον Νοέμβριο, δηλαδή σε 4 μήνες, χρόνο ρεκόρ σε σχέση με το τι ισχύει για το ίδιο αυτοκίνητο σήμερα. Κόστισε € 26.600 μείον την αξία του παλιού που ανταλλάχθηκε, ενώ σήμερα σύμφωνα με τον διαμορφωτή, κοστίζει € 29.230 (δεν γνωρίζω αν ισχύει αυτό τον καιρό κάποια έκπτωση).

      Για την εμφάνιση και το σχεδιασμό του αυτοκινήτου δεν θα γράψω κάτι, καθώς είναι υποκειμενικό. Στα δικά μου μάτια είναι πανέμορφο και πιάνω τον εαυτό μου ακόμα και σήμερα να το κλειδώνω και πριν φύγω να κοντοστέκομαι να το χαζεύω με ένα ηλίθιο χαμόγελο.

      Σαν χώρους το αυτοκίνητο καλύπτει πλήρως τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο χώρο αποσκευών, όπου το megabox πραγματικά κάνει τη διαφορά (θυσιάζοντας όμως τη ρεζέρβα). Έξυπνη ιδέα και η εύκαμπτη εταζέρα του χώρου αποσκευών – γενικότερα στο θέμα αποσκευών το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό για το μέγεθός του. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετοί - αν μπορούσα να αλλάξω κάτι στον τομέα αυτό θα ήταν το μέγεθος του υποβραχιόνιου που δεν έρχεται αρκετά μπροστά για να φτάνει να ακουμπήσει ο αγκώνας του οδηγού καθώς και την έλλειψη ποτηροθηκών στα πίσω καθίσματα.

      Η συναρμογή δεν δρέπει δάφνες, αλλά στο δικό μου δεν έχω κάτι δραματικό ούτε προς το παρόν έχω τριξίματα. Διαβάζω κάποια παράπονα στον τομέα αυτό αλλά στο δικό μου δεν έχω παρατηρήσει κάτι, ίσως είμαι από τους τυχερούς. Η ποιότητα του εσωτερικού είναι ικανοποιητική – τα πλαστικά είναι μαλακά με ωραία υφή ψηλά και σκληρά χαμηλότερα, χωρίς όμως να δείχνουν πουθενά φθηνιάρικα ενώ οι κόκκινες λεπτομέρειες προσθέτουν χαρακτήρα.

      Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή. Κάθεσαι σχετικά ψηλά (νομίζω η Ford δίνει 16,6 εκατοστά ύψος για το Puma) και μπαίνεις χωρίς να σκύβεις – σημαντικό για όσους έχουν μέση που έχει αρχίσει να διαμαρτύρεται… Έχεις καλή ορατότητα και προς τα έξω και προς τον πίνακα οργάνων ενώ η εργονομία είναι εξαιρετική – όλα είναι εκεί που περιμένεις να τα βρεις. Τα ελαφρώς μπάκετ καθίσματα θα δυσκολέψουν λίγο τους πιο εύσωμους αλλά προσφέρουν πολύ καλή στήριξη. Τα καθίσματα στην έκδοση ST Line X είναι ημιδερμάτινα με κόκκινες ραφές – πραγματικά πανέμορφα, αλλά στο θέμα της άνεσης είναι λίγο σκληρότερα από όσο θα τα ήθελα.

      Ο κλιματισμός ελέγχεται από περιστροφικά χειριστήρια, είναι μονοζωνικός αλλά εντυπωσιακά αποτελεσματικός και δυνατός.

      Το ST Line X φοράει το καλό ηχοσύστημα της B&O – ο ήχος είναι καλός και γεμάτος αλλά μέχρι εκεί, δεν θα τον χαρακτήριζες συναρπαστικό. Το SYNC 3 είναι γρήγορο, εύκολο, πλήρες και με κανονικά πλήκτρα και περιστροφικά χειριστήρια αλλά χωρίς ελληνικά – η Ford επιμένει να μας γράφει εκεί που δεν πιάνει μελάνι (ή μάλλον pixel) στο θέμα αυτό. Η οθόνη στις 8’’ θα μπορούσε να ήταν λίγο μεγαλύτερη ενώ και τα γραφικά της είναι λίγο παρωχημένα σε σχέση με άλλα του ανταγωνισμού που φαίνονται ίσως πιο μοντέρνα (π.χ. στο VW group). Το Android Auto και το Apple Car Play θέλουν καλώδιο αλλά αγόρασα το εξαιρετικό aawireless και έχω ασύρματο Android Auto. Μόλις μπαίνω στο αυτοκίνητο, χωρίς να βγάλω το κινητό από την τσέπη, στη οθόνη εμφανίζεται αυτόματα το Android Auto. Φανταστικό gadget, συνίσταται ανεπιφύλακτα. Το αυτοκίνητο προσφέρει και ασύρματη φόρτιση αλλά δεν την χρησιμοποιώ καθώς το κινητό μου δεν την υποστηρίζει. Τέλος, η κάμερα οπισθοπορείας έχει πολύ καλή ευκρίνεια σε σχέση με άλλες που έχω δει.

      Η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου νομίζω ότι είναι κορυφαία στην κατηγορία. Το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται εξαιρετικά και εμπνέει εμπιστοσύνη τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στους επαρχιακούς δρόμους με στροφές, ενώ θεωρώ ότι παρέχει ιδανική ισορροπία και στον τομέα της άνεσης, καθώς περνάει με …πολιτισμένο τρόπο από φρεάτια και σαμαράκια. Μόνο παράπονο στον τομέα της άνεσης ο ελαφρά αυξημένος θόρυβος κύλισης στο ταξίδι.

      Η αίσθηση του τιμονιού είναι από τα δυνατότερα σημεία του αυτοκινήτου – κοφτερό και ακριβές με άψογη πληροφόρηση – σημαδεύεις και πάει. Η αίσθηση της στεφάνης είναι ιδανική σε πάχος και με δέρμα, ενώ το κάτω μέρος είναι flat. Το καντράν είναι ψηφιακό 12,3’’ και αλλάζει χρώματα και γραφικά αναλόγως του επιλεγμένου προφίλ οδήγησης. Η οθόνη είναι ευκρινής αλλά δεν έχει πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης (π.χ, δεν μπορεί να δείξει τον χάρτη αλλά μόνο οδηγίες από το σύστημα πλοήγησης).

      Η έκδοση ST Line X έχει full led φώτα μπροστά – πίσω. Τα εξαιρετικά φώτα προσαρμόζονται από την μεγάλη σκάλα στη μεσαία όταν έρχεται άλλος από απέναντι ή όταν πλησιάζεις τον μπροστινό, κάτι πολύ χρήσιμο σε βραδινές διαδρομές στους σκοτεινούς επαρχιακούς δρόμους. Θα ήθελα να ρυθμίζεται και το ύψος της δέσμης αυτόματα, ένα χαρακτηριστικό που υπήρχε σε παλιότερες εκδόσεις και κόπηκε λόγω κόστους.

      Τα φρένα είναι δυνατά, αποτελεσματικά και εμπνέουν εμπιστοσύνη. Πίσω έχει ταμπούρα, κάτι που με χαλάει μεν και το θεωρώ ψιλογυφτιά της Ford, αλλά ξέρω ότι το θέμα είναι περισσότερο ψυχολογικό και λιγότερο ουσίας.

      Ο τρικύλινδρος τουρμπάτος χιλιάρης βενζινοκινητήρας αποδίδει 125 άλογα και συνοδεύεται από 48βολτο mild hybrid σύστημα που βοηθάει προσφέροντας έως 50 Nm επιπλέον ροπής όταν κρίνεται απαραίτητο (π.χ. στην εκκίνηση, στα τελευταία μέτρα πριν το σταμάτημα, στις χαμηλές στροφές πριν μπει το turbo). Όταν αφήνεις το πόδι σου από το γκάζι νιώθεις την ανάκτηση ενέργειας που φορτίζει την μπαταρία. Εκεί που τα πράγματα είναι εντυπωσιακά, είναι στο start stop που πραγματικά δεν καταλαβαίνεις απολύτως τίποτα. Ο κινητήρας είναι ζωντανός, πρόθυμος (ειδικά στο sport) και το αυτοκίνητο είναι πραγματικά σβέλτο. Ανεβάζει γρήγορα χιλιόμετρα και δείχνει ψυχωμένο μέχρι τα 160+, ενώ οι ρεπρίζ του είναι καλές και επιτρέπουν ασφαλή προσπεράσματα. Αρχικά πήγαινα για τα 155 άλογα αλλά σε συνδυασμό με το αυτόματο που ήταν αδιαπραγμάτευτο ξέφευγε πολύ η τιμή. Δεν το έχω μετανιώσει που γλύτωσα τα 2.000 € της διαφοράς, όχι βέβαια ότι θα με χάλαγαν 30 αλογάκια ακόμα.

      Υπάρχουν 5 προγράμματα οδήγησης που εκτός από το να αλλάζουν τα χρώματα και τα γραφικά στο ψηφιακό καντράν, επηρεάζουν κυρίως την ευαισθησία στο γκάζι και τις στροφές που το αυτόματο κιβώτιο πραγματοποιεί τις αλλαγές των σχέσεων: Eco (ελάχιστα το χρησιμοποίησα για να δω τι κάνει, μειώνει την απόκριση στο γκάζι, εμένα με ενοχλεί), Normal, Sport (απολαυστικό!), Slippery (μια φορά το δοκίμασα στο χιόνι, το αυτοκίνητο «ψοφάει» και δεν ανεβάζει και πραγματικά βοηθάει μέχρι ένα βαθμό) και Trial (δεν το έχω δοκιμάσει).

      Το αυτόματο κιβώτιο είναι 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη. Αλλάζει ταχύτητες πολύ γρήγορα και χωρίς να καταλαβαίνεις την αλλαγή, ειδικά στις μεγάλες σχέσεις δεν παίρνεις χαμπάρι τίποτα. Αναλόγως του επιλεγμένου προφίλ οδήγησης, η αλλαγή γίνεται σε χαμηλότερες ή ψηλότερες στροφές ενώ ανά πάσα στιγμή έχεις τη δυνατότητα να πάρεις τον έλεγχο από τα αυτάκια στο τιμόνι. Πρώτη φορά έχω αυτόματο και προσωπικά δεν γυρίζω πίσω στην κουτάλα ποτέ πια… Κι αν χαλάσει, ας είναι καλά τα 8 χρόνια εγγύησης της Ford.

      Η κατανάλωση του αυτοκινήτου δεν με απασχολεί ιδιαίτερα. Στα 4000 χλμ που έχω κάνει (70% εκδρομές και 30% Αθήνα) είναι στα 6,4 lt/100km, χωρίς να προσπαθώ να οδηγώ οικονομικά (καθόλου χρήση του eco, μόνο normal (στη πόλη) και sport (στο ταξίδι) με σβέλτη/γρήγορη/νευρική οδήγηση, όπως θέλετε πείτε την).

      Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου στην έκδοση St Line X είναι υπερπλήρης. Όλα τα συστήματα ασφαλείας είναι διαθέσιμα, αλλά ξεχωρίζω το φανταστικό έλεγχο τυφλού σημείου (blis) με επιπλέον έλεγχο διερχόμενου στην όπισθεν, ένα πραγματικά απαραίτητο βοήθημα. Το αυτόματο φρενάρισμα με έσωσε μια φορά από μικροσύγκρουση και από τότε το εκτιμώ πολύ. To adaptive cruise control και το lane keeping assist δουλεύει άψογα και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο (λειτουργία stop and go στην κίνηση) δίνει μια γεύση από το μέλλον ενώ κάνει το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ξεκούραστο, ασφαλές και αγχολυτικό. Την αυτόματη προσαρμογή στα όρια ταχύτητας δεν την έχω χρησιμοποιήσει, αλλά θα την δοκιμάσω το Πάσχα που σχεδιάζω road trip στα Βαλκάνια και δεν θέλω… πολλά – πολλά με τους ντόπιους αστυνομικούς. Το αυτόματο παρκάρισμα είναι πιο πολύ για εντυπωσιασμό και δεν το πολυχρησιμοποιώ – όσες φορές πάντως το δοκίμασα το αυτοκίνητο χώθηκε στη θέση με ακρίβεια αλλά αφήνει λίγο περισσότερη απόσταση από το πεζοδρόμιο απ’ όση θα άφηνα εγώ (προσέχει τις ζάντες…). Γενικότερα όλη η σουίτα των συστημάτων ασφαλείας/υποβοήθησης λειτουργεί άψογα και αποτελεσματικά, βοηθώντας και προφυλάσσοντας ουσιαστικά τον οδηγό.

      Αυτά τα ολίγα.. ελπίζω να μην κούρασα με το σεντόνι. Αν κάποιος θέλει οτιδήποτε, ευχαρίστως να βοηθήσω εφόσον μπορώ.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      M
      manasta
    • RE: Kia XCeed - crossover

      Το είδα στη βιτρίνα της ΒΕΛΜΑΡ στη Κηφισίας, σε μπλε. Δεν μπήκα μέσα γιατί βιαζόμουν, αλλά μου φάνηκε ακόμα πιο όμορφο απ' ότι στις φωτογραφίες. Εκπληκτική δουλειά από τους σχεδιαστές της ΚΙΑ!

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      M
      manasta
    • RE: Ford Puma 2019

      Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά λόγια.

      @cirus το γνωρίζω για τα ηχεία και τη μόνωση, προς το παρόν είμαι καλυμμένος, δεν με ενοχλεί και δεν ψάχνομαι. Αργότερα ίσως προχωρήσω στην... επέμβαση 😊

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      M
      manasta
    • RE: Ford Puma 2019

      @piliourits said in Ford Puma 2019:

      Εγώ να πω μπράβο για την επιλογή του αυτόματου. 🙂
      Όσο καλό και να είναι ένα καινούριο αυτοκίνητο στις μέρες μας, παραμένει "μισό" χωρίς αυτόματο.

      Ευχαριστώ! Συμφωνώ απόλυτα. Η επιλογή αυτόματου ήταν αδιαπραγμάτευτη για μένα. Οπως έγραψα και στο review, δεν επιστρέφω πλέον ποτέ σε χειροκίνητο.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      M
      manasta

    Latest posts made by manasta

    • RE: Ford Puma 2019

      @piliourits said in Ford Puma 2019:

      Εγώ να πω μπράβο για την επιλογή του αυτόματου. 🙂
      Όσο καλό και να είναι ένα καινούριο αυτοκίνητο στις μέρες μας, παραμένει "μισό" χωρίς αυτόματο.

      Ευχαριστώ! Συμφωνώ απόλυτα. Η επιλογή αυτόματου ήταν αδιαπραγμάτευτη για μένα. Οπως έγραψα και στο review, δεν επιστρέφω πλέον ποτέ σε χειροκίνητο.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      M
      manasta
    • RE: Ford Puma 2019

      Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά λόγια.

      @cirus το γνωρίζω για τα ηχεία και τη μόνωση, προς το παρόν είμαι καλυμμένος, δεν με ενοχλεί και δεν ψάχνομαι. Αργότερα ίσως προχωρήσω στην... επέμβαση 😊

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      M
      manasta
    • RE: Ford Puma 2019

      Κάτοχος εδώ και 4 μήνες του Puma 125 mhev Auto σε έκδοση ST line X και χρώμα solar silver, με 4000 περίπου χιλιόμετρα, σκέφτηκα να γράψω ένα αναλυτικό review όπως είχα υποσχεθεί, προσπαθώντας να βοηθήσω τους τυχόν υποψήφιους αγοραστές. Ελπίζω να το βρείτε ενδιαφέρον και όχι κουραστικό.

      Το αυτοκίνητο παραγγέλθηκε τον Ιούλιο του 2021 και παραδόθηκε τον Νοέμβριο, δηλαδή σε 4 μήνες, χρόνο ρεκόρ σε σχέση με το τι ισχύει για το ίδιο αυτοκίνητο σήμερα. Κόστισε € 26.600 μείον την αξία του παλιού που ανταλλάχθηκε, ενώ σήμερα σύμφωνα με τον διαμορφωτή, κοστίζει € 29.230 (δεν γνωρίζω αν ισχύει αυτό τον καιρό κάποια έκπτωση).

      Για την εμφάνιση και το σχεδιασμό του αυτοκινήτου δεν θα γράψω κάτι, καθώς είναι υποκειμενικό. Στα δικά μου μάτια είναι πανέμορφο και πιάνω τον εαυτό μου ακόμα και σήμερα να το κλειδώνω και πριν φύγω να κοντοστέκομαι να το χαζεύω με ένα ηλίθιο χαμόγελο.

      Σαν χώρους το αυτοκίνητο καλύπτει πλήρως τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο χώρο αποσκευών, όπου το megabox πραγματικά κάνει τη διαφορά (θυσιάζοντας όμως τη ρεζέρβα). Έξυπνη ιδέα και η εύκαμπτη εταζέρα του χώρου αποσκευών – γενικότερα στο θέμα αποσκευών το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό για το μέγεθός του. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετοί - αν μπορούσα να αλλάξω κάτι στον τομέα αυτό θα ήταν το μέγεθος του υποβραχιόνιου που δεν έρχεται αρκετά μπροστά για να φτάνει να ακουμπήσει ο αγκώνας του οδηγού καθώς και την έλλειψη ποτηροθηκών στα πίσω καθίσματα.

      Η συναρμογή δεν δρέπει δάφνες, αλλά στο δικό μου δεν έχω κάτι δραματικό ούτε προς το παρόν έχω τριξίματα. Διαβάζω κάποια παράπονα στον τομέα αυτό αλλά στο δικό μου δεν έχω παρατηρήσει κάτι, ίσως είμαι από τους τυχερούς. Η ποιότητα του εσωτερικού είναι ικανοποιητική – τα πλαστικά είναι μαλακά με ωραία υφή ψηλά και σκληρά χαμηλότερα, χωρίς όμως να δείχνουν πουθενά φθηνιάρικα ενώ οι κόκκινες λεπτομέρειες προσθέτουν χαρακτήρα.

      Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή. Κάθεσαι σχετικά ψηλά (νομίζω η Ford δίνει 16,6 εκατοστά ύψος για το Puma) και μπαίνεις χωρίς να σκύβεις – σημαντικό για όσους έχουν μέση που έχει αρχίσει να διαμαρτύρεται… Έχεις καλή ορατότητα και προς τα έξω και προς τον πίνακα οργάνων ενώ η εργονομία είναι εξαιρετική – όλα είναι εκεί που περιμένεις να τα βρεις. Τα ελαφρώς μπάκετ καθίσματα θα δυσκολέψουν λίγο τους πιο εύσωμους αλλά προσφέρουν πολύ καλή στήριξη. Τα καθίσματα στην έκδοση ST Line X είναι ημιδερμάτινα με κόκκινες ραφές – πραγματικά πανέμορφα, αλλά στο θέμα της άνεσης είναι λίγο σκληρότερα από όσο θα τα ήθελα.

      Ο κλιματισμός ελέγχεται από περιστροφικά χειριστήρια, είναι μονοζωνικός αλλά εντυπωσιακά αποτελεσματικός και δυνατός.

      Το ST Line X φοράει το καλό ηχοσύστημα της B&O – ο ήχος είναι καλός και γεμάτος αλλά μέχρι εκεί, δεν θα τον χαρακτήριζες συναρπαστικό. Το SYNC 3 είναι γρήγορο, εύκολο, πλήρες και με κανονικά πλήκτρα και περιστροφικά χειριστήρια αλλά χωρίς ελληνικά – η Ford επιμένει να μας γράφει εκεί που δεν πιάνει μελάνι (ή μάλλον pixel) στο θέμα αυτό. Η οθόνη στις 8’’ θα μπορούσε να ήταν λίγο μεγαλύτερη ενώ και τα γραφικά της είναι λίγο παρωχημένα σε σχέση με άλλα του ανταγωνισμού που φαίνονται ίσως πιο μοντέρνα (π.χ. στο VW group). Το Android Auto και το Apple Car Play θέλουν καλώδιο αλλά αγόρασα το εξαιρετικό aawireless και έχω ασύρματο Android Auto. Μόλις μπαίνω στο αυτοκίνητο, χωρίς να βγάλω το κινητό από την τσέπη, στη οθόνη εμφανίζεται αυτόματα το Android Auto. Φανταστικό gadget, συνίσταται ανεπιφύλακτα. Το αυτοκίνητο προσφέρει και ασύρματη φόρτιση αλλά δεν την χρησιμοποιώ καθώς το κινητό μου δεν την υποστηρίζει. Τέλος, η κάμερα οπισθοπορείας έχει πολύ καλή ευκρίνεια σε σχέση με άλλες που έχω δει.

      Η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου νομίζω ότι είναι κορυφαία στην κατηγορία. Το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται εξαιρετικά και εμπνέει εμπιστοσύνη τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στους επαρχιακούς δρόμους με στροφές, ενώ θεωρώ ότι παρέχει ιδανική ισορροπία και στον τομέα της άνεσης, καθώς περνάει με …πολιτισμένο τρόπο από φρεάτια και σαμαράκια. Μόνο παράπονο στον τομέα της άνεσης ο ελαφρά αυξημένος θόρυβος κύλισης στο ταξίδι.

      Η αίσθηση του τιμονιού είναι από τα δυνατότερα σημεία του αυτοκινήτου – κοφτερό και ακριβές με άψογη πληροφόρηση – σημαδεύεις και πάει. Η αίσθηση της στεφάνης είναι ιδανική σε πάχος και με δέρμα, ενώ το κάτω μέρος είναι flat. Το καντράν είναι ψηφιακό 12,3’’ και αλλάζει χρώματα και γραφικά αναλόγως του επιλεγμένου προφίλ οδήγησης. Η οθόνη είναι ευκρινής αλλά δεν έχει πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης (π.χ, δεν μπορεί να δείξει τον χάρτη αλλά μόνο οδηγίες από το σύστημα πλοήγησης).

      Η έκδοση ST Line X έχει full led φώτα μπροστά – πίσω. Τα εξαιρετικά φώτα προσαρμόζονται από την μεγάλη σκάλα στη μεσαία όταν έρχεται άλλος από απέναντι ή όταν πλησιάζεις τον μπροστινό, κάτι πολύ χρήσιμο σε βραδινές διαδρομές στους σκοτεινούς επαρχιακούς δρόμους. Θα ήθελα να ρυθμίζεται και το ύψος της δέσμης αυτόματα, ένα χαρακτηριστικό που υπήρχε σε παλιότερες εκδόσεις και κόπηκε λόγω κόστους.

      Τα φρένα είναι δυνατά, αποτελεσματικά και εμπνέουν εμπιστοσύνη. Πίσω έχει ταμπούρα, κάτι που με χαλάει μεν και το θεωρώ ψιλογυφτιά της Ford, αλλά ξέρω ότι το θέμα είναι περισσότερο ψυχολογικό και λιγότερο ουσίας.

      Ο τρικύλινδρος τουρμπάτος χιλιάρης βενζινοκινητήρας αποδίδει 125 άλογα και συνοδεύεται από 48βολτο mild hybrid σύστημα που βοηθάει προσφέροντας έως 50 Nm επιπλέον ροπής όταν κρίνεται απαραίτητο (π.χ. στην εκκίνηση, στα τελευταία μέτρα πριν το σταμάτημα, στις χαμηλές στροφές πριν μπει το turbo). Όταν αφήνεις το πόδι σου από το γκάζι νιώθεις την ανάκτηση ενέργειας που φορτίζει την μπαταρία. Εκεί που τα πράγματα είναι εντυπωσιακά, είναι στο start stop που πραγματικά δεν καταλαβαίνεις απολύτως τίποτα. Ο κινητήρας είναι ζωντανός, πρόθυμος (ειδικά στο sport) και το αυτοκίνητο είναι πραγματικά σβέλτο. Ανεβάζει γρήγορα χιλιόμετρα και δείχνει ψυχωμένο μέχρι τα 160+, ενώ οι ρεπρίζ του είναι καλές και επιτρέπουν ασφαλή προσπεράσματα. Αρχικά πήγαινα για τα 155 άλογα αλλά σε συνδυασμό με το αυτόματο που ήταν αδιαπραγμάτευτο ξέφευγε πολύ η τιμή. Δεν το έχω μετανιώσει που γλύτωσα τα 2.000 € της διαφοράς, όχι βέβαια ότι θα με χάλαγαν 30 αλογάκια ακόμα.

      Υπάρχουν 5 προγράμματα οδήγησης που εκτός από το να αλλάζουν τα χρώματα και τα γραφικά στο ψηφιακό καντράν, επηρεάζουν κυρίως την ευαισθησία στο γκάζι και τις στροφές που το αυτόματο κιβώτιο πραγματοποιεί τις αλλαγές των σχέσεων: Eco (ελάχιστα το χρησιμοποίησα για να δω τι κάνει, μειώνει την απόκριση στο γκάζι, εμένα με ενοχλεί), Normal, Sport (απολαυστικό!), Slippery (μια φορά το δοκίμασα στο χιόνι, το αυτοκίνητο «ψοφάει» και δεν ανεβάζει και πραγματικά βοηθάει μέχρι ένα βαθμό) και Trial (δεν το έχω δοκιμάσει).

      Το αυτόματο κιβώτιο είναι 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη. Αλλάζει ταχύτητες πολύ γρήγορα και χωρίς να καταλαβαίνεις την αλλαγή, ειδικά στις μεγάλες σχέσεις δεν παίρνεις χαμπάρι τίποτα. Αναλόγως του επιλεγμένου προφίλ οδήγησης, η αλλαγή γίνεται σε χαμηλότερες ή ψηλότερες στροφές ενώ ανά πάσα στιγμή έχεις τη δυνατότητα να πάρεις τον έλεγχο από τα αυτάκια στο τιμόνι. Πρώτη φορά έχω αυτόματο και προσωπικά δεν γυρίζω πίσω στην κουτάλα ποτέ πια… Κι αν χαλάσει, ας είναι καλά τα 8 χρόνια εγγύησης της Ford.

      Η κατανάλωση του αυτοκινήτου δεν με απασχολεί ιδιαίτερα. Στα 4000 χλμ που έχω κάνει (70% εκδρομές και 30% Αθήνα) είναι στα 6,4 lt/100km, χωρίς να προσπαθώ να οδηγώ οικονομικά (καθόλου χρήση του eco, μόνο normal (στη πόλη) και sport (στο ταξίδι) με σβέλτη/γρήγορη/νευρική οδήγηση, όπως θέλετε πείτε την).

      Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου στην έκδοση St Line X είναι υπερπλήρης. Όλα τα συστήματα ασφαλείας είναι διαθέσιμα, αλλά ξεχωρίζω το φανταστικό έλεγχο τυφλού σημείου (blis) με επιπλέον έλεγχο διερχόμενου στην όπισθεν, ένα πραγματικά απαραίτητο βοήθημα. Το αυτόματο φρενάρισμα με έσωσε μια φορά από μικροσύγκρουση και από τότε το εκτιμώ πολύ. To adaptive cruise control και το lane keeping assist δουλεύει άψογα και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο (λειτουργία stop and go στην κίνηση) δίνει μια γεύση από το μέλλον ενώ κάνει το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ξεκούραστο, ασφαλές και αγχολυτικό. Την αυτόματη προσαρμογή στα όρια ταχύτητας δεν την έχω χρησιμοποιήσει, αλλά θα την δοκιμάσω το Πάσχα που σχεδιάζω road trip στα Βαλκάνια και δεν θέλω… πολλά – πολλά με τους ντόπιους αστυνομικούς. Το αυτόματο παρκάρισμα είναι πιο πολύ για εντυπωσιασμό και δεν το πολυχρησιμοποιώ – όσες φορές πάντως το δοκίμασα το αυτοκίνητο χώθηκε στη θέση με ακρίβεια αλλά αφήνει λίγο περισσότερη απόσταση από το πεζοδρόμιο απ’ όση θα άφηνα εγώ (προσέχει τις ζάντες…). Γενικότερα όλη η σουίτα των συστημάτων ασφαλείας/υποβοήθησης λειτουργεί άψογα και αποτελεσματικά, βοηθώντας και προφυλάσσοντας ουσιαστικά τον οδηγό.

      Αυτά τα ολίγα.. ελπίζω να μην κούρασα με το σεντόνι. Αν κάποιος θέλει οτιδήποτε, ευχαρίστως να βοηθήσω εφόσον μπορώ.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      M
      manasta
    • RE: Ford Puma 2019

      Εμένα το δικό μου που περιμένω, άλλαξε για 3η φορά ημερομηνία παραγωγής. Από Αύγουστο στην αρχή, μετά μου είπαν 8/9 και τώρα 25/9. Αιτία, η έλλειψη σε τσιπάκια.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      M
      manasta
    • RE: Kia picanto vs Hyundai i10

      Είμαι κάτοχος του Picanto στη πλούσια έκδοση με τον χιλιάρι κινητήρα. Αν και είμαι απόλυτα ικανοποιημένος (πάρα το ότι θα ήθελα λίγο καλύτερη κατανάλωση για ένα mini αυτοκίνητο πόλης), θα σου πρότεινα το i10 με το ίδιο σκεπτικό του cirus. Από την άλλη μεριά βέβαια, τα 7 χρόνια εγγύησης και τα 5 χρόνια δωρεάν service είναι αρκετά δελεαστικά... Οδήγησε τα και τα δύο και πάρε οποίο σου αρέσει περισσότερο.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      M
      manasta
    • RE: Ford Puma 2019

      Κι εγώ αναμένω εντός του Σεπτεμβρίου την st line x, σε βενζίνη 125 αυτόματο. Δεν έχουν κοπεί τα αυτόματα φώτα, αλλά η αυτόματη ρύθμιση ύψους αναλόγως του βάρους. Έχει πλέον επιλογή 1,2,3 4 για τη χειροκίνητη ρύθμιση του ύψους της δέσμης.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      M
      manasta
    • RE: Ford Puma 2019

      Συμφωνώ παιδιά, δεν είναι ότι καλύτερο να σου τύχει σε καινούργιο αυτοκίνητο, αλλά δεν σκάμε κιόλας για αυτά! Καλά να είμαστε, να τα οδηγούμε και να τα χαιρόμαστε!

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      M
      manasta
    • RE: Ford Puma 2019

      Στενάχωρα τα θέματα συναρμογής για μένα που περιμένω το Puma μου τον άλλο μήνα, ευχάριστη όμως η αντιμετώπιση της αντιπροσωπείας στην περιπέτεια σου φίλε cirus.

      Τέλος καλό, όλα καλά! Πιες του το αίμα τώρα!

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      M
      manasta
    • RE: Ford Puma 2019

      Απολαυστικό review! Να είσαι πάντα καλά και να το χαίρεσαι!

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      M
      manasta
    • RE: Ford Puma 2019

      Ευχαριστώ πολύ! Κι εσύ να χαίρεσαι το...όπλο σου!

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      M
      manasta
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
      • ΕΛΛΑΔΑ
      • ΚΟΣΜΟΣ
      • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
      • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
      • TEST
      • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
      • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
      • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
      • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
    • VIDEO
      • 4TTV
      • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ
      • CANDID CAMERA
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΛΕΞΙΚΟ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΑΓΩΝΕΣ
      • FORMULA 1
      • WRC
      • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
      • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • ΤΙΜΕΣ
    • 4T CLASSIC
      • ΜΟΝΤΕΛΑ
      • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
      • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ
      • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
      • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
      • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
    • 2ΤΡΟΧΟΙ
      • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
      • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ
      • CLASSIC
    • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
    • MENU
    • ΤΙΜΕΣ
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
    • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
    • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΚΟΚ

    logo footer

    coty











    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • FORUM
    4T FORUM
    4T LIBRARY
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
    Powered by nxcode.gr