Πριν από ένα μήνα περίπου έβαλα ηχομόνωση στους δύο μπροστινούς θόλους. Το αποτέλεσμα πιστεύω ότι είναι καλό.

Γράφω τα παρακάτω μήπως σκεφτεί κάποιος στο μέλλον να το κάνει.

1.jpg 2.jpg

Χρειάζεται αρκετός χρόνος, για να γίνει. Έχω γράψει αναλυτικά στο νήμα "Ηχομόνωση στους θόλους των τροχών" Θα βάλω το κείμενο παρακάτω.

Νόμιζα ότι είχα αρκετές φωτογραφίες που μπορούσα να βάλω αλλά τελικά μάλλον δεν έβγαλα όσες πρέπει ή δεν ξέρω πού τις έχω αποθηκεύσει.

Πριν να ξεκινήσω είδα κάποιες φωτογραφίες που με βοήθησαν αρκετά στο παρακάτω φόρουμ:

https://www.motor-talk.de/forum/radhausdaemmung-t7734423.html#google_vignette

Όλα τα κλιπσάκια βγαίνουν σχετικά εύκολα. Νομίζω ότι είναι πιο εύκολο με ένα ίσιο κατσαβίδι παρά με το "ειδικό" εργαλείο που υπάρχει για αυτόν τον σκοπό.

Τα μόνα δύσκολα είναι αυτά που έχω στη φωτογραφία που αν δεν δεις πώς βγαίνουν θα παιδεύεσαι με τις ώρες. Έχει 3 από αυτά σε κάθε θόλο αν θυμάμαι καλά. Υπάρχουν σχετικά βίντεο στο youtube. Έχουν δύο γλώσσες που μπορεί να είναι δεξιά και αριστερά από το κλιπσάκι και βγαίνουν με κατσαβίδι ή μπρος και πίσω και χρειάζεται ένα εργαλείο με άκρη σαν αγκίστρι, για να μπορείς να το πατήσεις από πίσω.

Στα μπροστινά πλαστικά καλύμματα των θόλων που είναι γυμνά έχει μόνο αυτά τα μονωτικά που φαίνονται στη φωτογραφία. Στην αρχή σκεφτόμουν να μην τα βγάλω αλλά τελικά το έκανα.

Κόλλησα βαρύ μονωτικό (βουτύλιο;) στη λαμαρίνα σε κομμάτια. Δεν χρησιμοποίησα πολύ, γιατί έχει παντού κολλήσεις που αποκλείεται να συντονίζουν.

Το συνολικό βάρος που πρόσθεσα στο αυτοκίνητο είναι περίπου 2,75 κ. για κάθε θόλο.

Τα πίσω καλύμματα έχουν στο εσωτερικό τους κάτι σαν τσόχα το οποίο δεν θα βγάλω αν βάλω και πίσω ηχομόνωση. Έχουν επίσης και ένα αρκετά μεγαλύτερο μονωτικό από αυτό που έχει στους μπροστινούς θόλους.

Τα παρακάτω είχα γράψει παλιότερα:

Μετά από ένα περίπου χρόνο, αξιώθηκα επιτέλους να κάνω την ηχομόνωση στους θόλους.

Όχι και στους τέσσερις αλλά μόνο στους δύο.. Το φθινόπωρο ίσως και τους άλλους.

Πριν να ξεκινήσω είχα πει ότι θα χρησιμοποιήσω εφαρμογή στο κινητό, για να καταγράψω τον θόρυβο πριν και μετά.

Κατέβασα μια εφαρμογή όπως και μια άλλη για να καταγράφω τις διαδρομές που θα έκανα αλλά τελικά δεν έκανα τίποτα.
Είναι δύσκολο να βρεις κάποιο δρόμο για να κινηθείς με συγκεκριμένες ταχύτητες χωρίς να είσαι αναγκασμένος να επιβραδύνεις ή να επιταχύνεις.

Το αποτέλεσμα μπορώ να πω ότι με ικανοποιεί. Νομίζω ότι είναι αρκετά καλό ή καλύτερα θα έλεγα πολύ καλό.

Τελείωσα τον έναν μπροστινό θόλο στη μεριά του οδηγού και μετά έκανα ένα ταξίδι 200 περίπου χμ. Μπορώ να πω ότι μπορούσα να καταλάβω τη διαφορά.

Χρησιμοποίησα 3 !! στρώσεις μονωτικών. Έβαλα στην αρχή το βαρύ μονωτικό, βουτύλιο νομίζω ότι λέγεται, πάνω στη λαμαρίνα αλλά κόλλησα και στα πλαστικά καλύμματα των θόλων αρκετά κομμάτια. Δεν το είδα κάπου αλλού αλλά σκέφτηκα ότι μπορεί σε υψηλές ταχύτητες τα πλαστικά καλύμματα να αρχίζουν να τρέμουν από τον αέρα και να δημιουργούν θόρυβο.

Έπειτα έβαλα αφρώδες μονωτικό, αυτό που είναι σαν σφουγγάρι. Χρησιμοποίησα μονωτικό κλειστών κυψελών αν το λέω σωστά και όχι ανοιχτών που είναι καλύτερο ηχομονωτικό αλλά κρατάει νερό όταν βρέχεται. Δε θέλω να μένουν νερά που μπορεί να δημιουργήσουν σκουριές. Όταν κινείται το αμάξι, από τον αέρα όλα θα στεγνώνουν πιστεύω αλλά καλύτερα είπα να έχω λιγότερα νερά.

Η τρίτη στρώση είναι ένα υλικό σαν το βουτύλιο που η εταιρεία που το κατασκευάζει το ονομάζει acoustic block. Το μειονέκτημά του είναι ότι δεν κολλάει τόσο γερά όσο τα άλλα μονωτικά αλλά με τον τρόπο που το έβαλα πιστεύω ότι θα αντέξει.

Τα υλικά που χρησιμοποίησα ήταν μιας ρώσικης εταιρείας που προϊόντα της βρίσκεις στον Σκρουτζ. Δε θα έλεγα ότι είναι και φτηνά. Έχω και κινέζικα που μπορεί να χρησιμοποιήσω στους πίσω θόλους ή στο πορτμπαγκάζ.

Ο χρόνος που χρειάζεται, για να γίνει είναι:

1 ώρα περίπου, για να βρεις τα εργαλεία σου και να βγάλεις τη ρόδα και το πλαστικό κάλυμμα του θόλου.
1 ώρα για καθάρισμα ( και τη ρόδα από το πίσω μέρος)
1 ώρα για να βάλεις τη μόνωση (εγώ έκανα αρκετά περισσότερο βάζοντας τρεις στρώσεις υλικών)
1 ώρα περίπου για να βάλεις το πλαστικό κάλυμμα του θόλου. Χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια από το βγάλσιμο, γιατί έχει το μονωτικό υλικό.

Καλό είναι εκτός από τον γρύλο να υπάρχει ένα τετράποδο, για να στηρίζει το αυτοκίνητο. Εγώ που δεν πήγα για να βγάλω μεροκάματο, ξεκίνησα τη μια μέρα και τελείωσα την επόμενη..

Χρειάζονται και κάποια εφεδρικά πλαστικά κλιπσάκια. Πρόσεχα πολύ βγάζοντάς τα αλλά τελικά έσπασα δύο.

Αξίζει όλη αυτή η κούραση και το κόστος;

Για μένα αξίζει, γιατί κρατάω τα αυτοκίνητά μου πολλά χρόνια και ήταν το μόνο που ήθελα να βελτιώσω στο αυτοκίνητο που έχω τώρα.

Κάνει θαύματα η μόνωση στους θόλους;

Όχι, δεν κάνει. Αν ο δρόμος είναι χάλια, θόρυβος εξακολουθεί να περνάει αλλά σίγουρα είναι καλύτερα από όταν δεν έχει μόνωση.

Κάποιες λίγες φωτογραφίες που έβγαλα και λεπτομέρειες για το αυτοκίνητο που έκανα την ηχομόνωση, θα τις βάλω κάποια στιγμή στο νήμα του αυτοκινήτου.