Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    2
    • Profile
    • Following 0
    • Followers 0
    • Topics 0
    • Posts 7
    • Best 4
    • Groups 0

    Best posts made by 21 quadra 0

    • RE: Νίκος Δήμου. Τι κάνει τώρα;

      @yem said in Nikos Dimou. Ti kanei twra?:

      @alejandro said in Nikos Dimou. Ti kanei twra?:

      Οποιος ενδιαφέρεται θα τον "βρει" εδώ.
      http://doncat.blogspot.com/

      Δεν ξέρω και πολλά από κυβερνοασφάλεια αλλά μου βγάζει τριγωνακι με θαυμαστικό στο link που ανέβασες

      Aπο αυτό που δεν σου ανόίγει

      Κυριακή, Σεπτεμβρίου 05, 2021
      Μερικές μικρές μου στιγμές από την τεράστια ζωή του τεράστιου Μίκη
      1960. Επιστρέφω από τις σπουδές μου στη Γερμανία. Μετά έξη χρόνια έχω αποξενωθεί. Όμως τυχαίνει την δεύτερη (;) μέρα να βάλω το ραδιόφωνο και να ακούσω τον «Επιτάφιο» με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση. Δεν γνωρίζω κανένα: ούτε τον Ρίτσο, ούτε τον Θεοδωράκη, ούτε τον Μπιθικώτση. Αλλά το έργο με συγκλονίζει. Είναι η πρώτη μου επαφή με αυτούς τους τρεις – και θα είναι καθοριστική για την υπόλοιπη ζωή μου.

      Αργότερα θα θυμηθώ ότι πριν φύγω για την Γερμανία είχα ακούσει ένα συμφωνικό ποίημα με τίτλο «Το Πανηγύρι της Ασή-Γωνιάς» στην Κυριακάτικη Συναυλία της Κρατικής με μαέστρο τον Φιλοκτήτη Οικονομίδη. Δεν θυμάμαι τον συνθέτη. Μπορεί να ήταν ο Θεοδωράκης. Δεν με ενθουσίασε ιδιαίτερα – μου θύμισε την «Εθνική Σχολή» (Καλομοίρης, κλπ. που δεν με συγκινούσε). Αν ναι, ήταν πρωτόλειο.

      1. Γνωρίζομαι με τον ποιητή Δημήτρη Χριστοδούλου και μέσω αυτού μαθαίνω νέα για τον Μίκη. Ο Χριστοδούλου (θεόρατος κι αυτός) έχει γράψει στίχους για πολύ δημοφιλή τραγούδια του Μίκη.

      Την ίδια χρονιά αγοράζω και διαβάζω το «’Αξιον Εστί» του Οδυσσέα Ελύτη. Ελυτομανής από την εφηβεία μου, ερωτεύομαι το ποίημα και το μαθαίνω απέξω.

      Όμως αυτό μου δημιούργησε ένα ως τώρα άλυτο πρόβλημα. Όταν άκουσα την μελοποίηση του Μίκη πέρασα μερικές άσκημες μέρες. Γιατί ξαφνικά η μουσική του άλλαξε την εσωτερική μουσική του ποιήματος, όπως το είχα απομνημονεύσει. Άλλαξε όλο το ποίημα. Και ξαφνικά υπήρχαν στη μνήμη μου δύο «Άξιον Εστί»: το μελοποιημένο και το ποιητικό. Αγαπούσα και τα δύο – διαφορετικά.

      Περιττό να πω ότι τελικά η μουσική νίκησε. Τώρα πια δεν μπορώ να διαβάσω το «Άξιον Εστί». Ενώ διαβάζω, υποτονθορίζω τη μελωδία.

      Αυτό με οδήγησε να γράψω ένα δοκίμιο με τίτλο: «Η μουσική σκοτώνει την ποίηση;» Που ξεκινάει από την αρχαία λυρική ποίηση (πάντα τραγουδισμένη, μην το ξεχνάμε) και καταλήγει στον Θεοδωράκη. Γιατί εκτός από το Άξιον Εστί, ο μέγας αυτός μελοποιός έχει αλλάξει για μένα πολλά ποιήματα που αγαπώ π.χ. του Σεφέρη (από τα «Επιφάνεια 1937» ως την «Άρνηση») και του Αναγνωστάκη. Τραγουδώντας Θεοδωράκη (την Άρνηση) κηδέψαμε τον Σεφέρη.

      1979: Συντονίζω μία εκπομπή της ΕΡΤ. Ονομάζεται «Μία ταινία μία συζήτηση» και είναι βασισμένη σε αντίστοιχη γαλλική παραγωγή. Προηγείται η προβολή μιας κινηματογραφικής ταινίας και έπεται μία ζωντανή συζήτηση επάνω στο βασικό θέμα της ταινίας. Παραγωγός η κα. Παναγιωταρέα.

      Προτείνω μία μουσική ταινία και μέσα στους συζητητές βάζω και τον Μίκη Θεοδωράκη. Έχει μεγάλη σημασία αυτό, διότι ενώ ο Μίκης βρίσκεται στην Αθήνα από καιρό, δεν έχει ποτέ εμφανιστεί στην Ελληνική τηλεόραση.

      Για μεγάλη μου έκπληξη η πρότασή μου γίνεται δεκτή. Έρχεται η βραδιά, εμφανίζονται οι καλεσμένοι (θυμάμαι μόνο τον Τάσο Φαληρέα) και ο Μίκης. Η ταινία τελειώνει, ανάβουν οι προβολείς του στούντιο, παίρνουμε τις θέσεις μας, περιμένουμε μερικά λεπτά… και οι προβολείς σβήνουν. Μαθαίνω ότι στη θέση της δικής μας συζήτησης μεταδίδεται μία μαγνητοφωνημένη εκπομπή διαλόγου, ανάμεσα σε καθηγητές πανεπιστημίου για κάποιο ακαδημαϊκό θέμα.

      Έξαλλος αναζητώ την παραγωγό, η οποία μου λέει ότι «έπεσε τηλεφώνημα» από το υπουργείο προεδρίας να γίνει η αλλαγή. Υπουργός προεδρίας τότε ο Αθανάσιος Τσαλδάρης (ο επιλεγόμενος και «Νανάς») ο οποίος έμεινε στην ιστορία από την προσφώνηση που του είχε κάνει ο Μάνος Χατζιδάκις: «Νανά, είσαι βλαξ!».

      «Για μένα έγινε αυτό» μου είπε στο αυτί ο Μίκης. «Μα ας μου το λέγανε από την αρχή πως είσαι «κομμένος» απάντησα. «Εδώ είχε γίνει τόσος θόρυβος, το είχαν γράψει με μεγάλους τίτλους όλες οι εφημερίδες, και βάζουν τέτοια τρικλοποδιά στον εαυτό τους;»

      Μου έκανε εντύπωση η ψυχραιμία του Μίκη. Με χτύπησε στον ώμο και μου ψιθύρισε: «Μην νιώθεις ενοχές. Εγώ το περίμενα».

      Την άλλη μέρα έστειλα ένα γράμμα σε όλες τις εφημερίδες, ζητώντας συγγνώμη («εκ μέρους της …ΕΡΤ») και αναγγέλλοντας την παραίτησή μου από την εκπομπή.

      Καλό κατευόδιο, μεγάλε Μίκη!

      posted in Αντίλογος
      2
      21 quadra 0
    • RE: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2

      @panormus772 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:

      Δηλ. υπήκοοι άλλων Ασιατικών ή Αφρικανικών χωρών που δεν συνορεύουν μ'εμάς κι έχουν σύνορα με "ασφαλείς" χώρες δεν έχουν πάρει άσυλο; Δεν μπορουν να ζητήσουν ως ασφαλή μια χώρα της Ε.Ε. με δεδομένο ότι στην Τουρκία καταπατούνται διεθνή δικαιώματα (π.χ. από εκθέσεις επιτροπών Ε.Ε.); Δεν το γνωριζω,ρωτάω.

      Mπορούν να έρθουν στις εισόδους της χώρας και να ζητήσουν άσυλο εκθέτωντας σοβαρούς λόγους για την προσωπικής τους ασφάλεια έχοντας όλα τα νόμιμα έγγραφα και να περιμένουν να γίνει αποδεκτό το αίτημα τους, αν όμως εισέλθουν παράνομα χωρίς χαρτιά, τότε δεν είναι μετανάστες ή πρόσφυγες αλλά λαθροεισβολείς.

      Η παράνομη είσοδος σε οποιαδήποτε χώρα θεωρείται εισβολή και επιφέρει την άμεσα απέλαση τους στη χώρα από όπου ήρθαν. Είναι διαφορετική η περίπτωση όταν σε γειτονική χώρα διεξάγονται μάχες και ο πληθυσμός φεύγει για να σωθεί, προς την 1η ασφαλή χώρα ώστε να δικαιούται τον τίτλο του πρόσφυγα, αλλά και τότε ακόμα και αν ζητήσει άσυλο δεν είναι βέβαιο ότι θα γίνει αποδεκτό το αίτημα του, αν δεν γίνει δεκτό παραμένει στη χώρα σε ασφαλή ελεγχόμενη εγατάσταση μέχρι να αποκατασταθεί η ειρήνη στη χώρα του και να επιστρέψει.

      Η Ελλάδα ευτυχώς ή δυστυχώς δεν συνορεύει με καμμία χώρα από αυτές που μας έρχονται κατά ορδές, και έχουμε κάθε δικαίωμα εφόσον εισέρχονται παράνομα να τους απελάσουμε, γιατί αυτό δεν γίνεται αφορά άλλους λόγους, νομικά όμως έτσι είναι. Εγώ θεωρώ ότι η Σύμβαση της Γενεύης του 1951 και του πρωτοκόλου του 1967 που αφορά το καθεστώς των προσφύγων πρέπει να αναθεωρηθεί στο σύνολο της γιατί έχουν δημιουργηθεί νέες συνθήκες που δεν υπήρχαν ούτε σαν υποψία το 1951.

      Εκείνα τα χρόνια είχαν τελειώσει οι πόλεμοι και η μετακίνηση πληθυσμών γίνονταν για διαφορετικούς λόγους από τα χρόνια μας, και δεν υπήρχε και η εργαλειοποίηση τους εκ μέρους μιας ή δύο χωρών όπως γίνεται οργανωμένα σήμερα με παράνομους τρόπους και παράνομες επι τό πλείστον οργανώσεις με σκοπό το χρήμα και την αλλοίωση του πληθυσμού όσον αφορά τη χώρα μας αλλά και την Ευρώπη για μελλοντικές ενέργειες που σήμερα φαίνονται αδιανόητες αλλά σε 10-20 χρόνια ίσως γίνουν απτή πραγματικότητα σύμφωνα με τη μεγάλη εικόνα που αναπττύσσεται εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία σε ολόκληρη τη δύση όπου λαβαίνει χώρα ένας ιδιότυπος υβριδικός θρησκευτικός πόλεμος που θα είναι και ο επόμενος μεγάλος παγκόσμιος πόλεμος, οι προετοιμασίες είναι περισσότερο από φανερές με συμμετοχή δυστυχώς των Δυτικών που δίνουν το σκοινί για να κρεμαστούν προτάσσοντας τα οικονομικά τους συμφέροντα αδιαφορώντας για την ασφάλεια τους την επαύριο αφού εξοπλίζουν αφειδώς τον αντίπαλο μας.

      https://www.unhcr.org/gr/η-σύμβαση-του-1951-σχετικά-με-το-καθεστώς-τ

      posted in Αντίλογος
      2
      21 quadra 0
    • RE: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2

      @panormus772 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:

      Τα'χουμε ξαναπεί.
      Όσοι Αφγανοί πρόσφυγες και να έρθουν ή 100 ή 300 ή 500.000+, δικαιούνται άσυλο. Και θα μείνουν εδώ ασχέτως αν το επιθυμούν ή όχι, εξ'ανάγκης.
      Εξαρτάται αποκλειστικά από τις δικές τους προθέσεις.

      Δεν δικαιούνται άσυλο γιατί η Ελλάδα δεν είναι η 1η ασφαλής χώρα μετά το Αφγανιστάν, αυτές είναι οι χώρες με τις οποίες συνορεύει και είναι ασφαλείς χώρες όπως πχ η Τουρκία, ότι δικαιούνται άσυλο το λένε οι δικαιωματιστές, οι ΜΚΟ, και οι ανόητοι.

      posted in Αντίλογος
      2
      21 quadra 0
    • RE: Ιατρικά θέματα & πρώτες βοήθειες

      @bassstarlet said in Ιατρικά θέματα & πρώτες βοήθειες:

      Ξέρουμε πόσοι έχουν πεθάνει από χρήση ασπιρίνης;

      Αν ήταν πολιτικό θέμα θα γνωρίζαμε, η πανδημία έχει εξελιχθεί σε πολιτικό θέμα γιαυτό παρακολουθείται στενά από όλους και χειραγωγείται ανάλογα από όλους επίσης.

      posted in Αντίλογος
      2
      21 quadra 0
    • 1 / 1
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
      • ΕΛΛΑΔΑ
      • ΚΟΣΜΟΣ
      • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
      • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
      • TEST
      • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
      • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
      • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
      • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
    • VIDEO
      • 4TTV
      • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ
      • CANDID CAMERA
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΛΕΞΙΚΟ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΑΓΩΝΕΣ
      • FORMULA 1
      • WRC
      • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
      • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • ΤΙΜΕΣ
    • 4T CLASSIC
      • ΜΟΝΤΕΛΑ
      • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
      • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ
      • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
      • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
      • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
    • 2ΤΡΟΧΟΙ
      • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
      • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ
      • CLASSIC
    • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
    • MENU
    • ΤΙΜΕΣ
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
    • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
    • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΚΟΚ

    logo footer

    coty











    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • FORUM
    4T FORUM
    4T LIBRARY
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
    Powered by nxcode.gr