Μια που κανεις δεν απανταει, αλλα υποψιαζομαι πως καποιοι ειτε διαβασαν το μηνυμα μου ειτε θα το διαβασουν, ηρθε η στιγμη να εκθεσω το προβλημα μου για να μαθουν ολοι οτι τα Honda δεν ειναι πια τα αμαξια που "δεν σπανε, δεν χαλανε" οπως θεωρουσαμε μεχρι τωρα.
Το αμαξι, ενα CRV 1,6D AWD του 2015 αγοραστηκε απο αξουσιοδοτημενο πωλητη "Σ" με την προσφορα, τον Αυγουστο του 2018. Τον Ιουνιο του 2021 η μπαταρια παρουσιασε προβλημα και αλλαχτηκε δωρεαν λογω εγγυησης. Τον Δεκεμβριο του ιδιου ετους με την ελευση του χειμωνα, η καινουρια μπαταρια αρχισε να κανει νουμερα (η μιζα γυριζε αργα) οπότε τοποθετησα βολτομετρο στο αυτοκινητο για να δω τι συμβαινει. Μετα απο παρατηρηση της τασης για κανενα μηνα διαπιστωσα οτι τα πρωινα που πηγαινα να παρω το αυτοκινητο για να παω στη δουλεια η ταση της μπαταριας ηταν ΠΑΝΤΑ κατω απο 12V, ηταν δηλαδη απο 11.6 εως 11,9 Volts, που σημαινε οτι ο δυναμος δεν φορτιζε σωστα την μπαταρια. Να σημειωσω οτι τα χιλιομετρα που εκανα καθημερινα ηταν γυρω στα 50 και με λιγες μιζαρισιες συνολικα. Συνεχισα το "ψαξιμο" και διαπιστωσα οτι ο δυναμος εδινε ταση μονον οταν
- Αναβα τα μεσαια η τα ψηλα φωτα (14,4V)
- Στο ελευθερο τσουλημα του αυτοκινητου με ταχυτητα μεσα οπως π.χ. κατηφορες (15,5V) και
- Τυχαια καποια στιγμη της ημερας (φωτα σβηστα) για μισο με ενα λεπτο (14,4V).
Σε καμμια αλλη περιπτωση ο δυναμος δεν εδινε ταση. Ετυχε να παω ακομα και 200χλμ αποσταση εχοντας ταση 11,8 η 11,9 χωρις ο δυναμος να δινει σταγονα. Οπως καταλαβαινετε η μπαταρια ειναι μονιμα μεταξυ φθορας και αφθαρσιας (μεταξυ 1,7 και 12 Volts) και καθε μερα που περναει χανει διαρκεια ζωης αφου δεν φορτιζει αρκετα. Οι περιπτωσεις που ο δυναμος δινει ταση διαρκουν πολυ λιγη ωρα, η μπαταρια ανεβαινει μεχρι τα 13Volts και μετα μερικα λεπτα που θα σταματισει η φορτιση, πεφτει παλι στα 12. Μετα απο αυτες τις διαπιστωσεις επισκεφτηκα τον Μαρτιο του 22 εκ νεου το εξουσιοδοτημενο Service οπου και εξεθεσα το προβλημα. Εκει ο τεχνικος αποφασισε να μου αλλαξει τον δυναμο και μετα απο πιεση μου και την μπαταρια αφου πιθανοτατα θα ειχε "αρπαξει" εφ οσον δεν φορτιζε σωστα, πραγματα που εγιναν δωρεαν, εντος εγγυησης.
Σημερα, ενα μηνα μετα, διαπιστωνω οτι η αντικατασταση δεν απεδωσε και το προβλημα παραμενει ακριβως οπως ηταν πριν.
Σε επικοινωνια μου προσφατως με τα κεντρικα του "Σ" και εκθετοντας το προβλημα σε καποιον "ειδικο" που παρεπιπτοντως εκανε τον Κινεζο, οτι δηθεν δεν ειχε ξανακουσει αυτο το προβλημα, πηρα την απαντηση οτι "οι μπαταριες αυτες ειναι κλειστου τυπου και δεν χαλανε". Απο ποτε οι μπαταριες μολυβδου οτι τυπου και να ειναι, δεν εχουν προβλημα οταν δεν φορτιζονται? Ασε που τα forums του εξωτερικου "βραζουν" απο το συγκεκριμενο θεμα. Η αποψη του μηχανικου στο service που πηγα ηταν οτι ειναι θεμα του εγκεφαλου του αυτοκινητου και η συμβουλη του ηταν να κινουμαι μερα-νυχτα με αναμμενα τα φωτα για να βγαζει ο δυναμος ρευμα αλλιως θα μεινω απο μπαταρια.
Η δικια μου προβλεψη αλλα και ενος ηλεκτρολογου αυτοκινητου που το συζητησα, ειναι οτι με αυτες τις συνθηκες, καθε ενα η εναμισυ χρονο θα χρειαζομαι καινουρια μπαταρια που θα την πληρωνω πλεον απο την τσεπη μου, οπότε ειμαι σε φαση που δεν ξερω τι να κανω.. Αυτα προς γνωσιν και συμμορφωσιν !!