-
ούτε 60χιλχιλ τι φθορές είχαν;
(Να υποθέσω τοτε ότι στη Σιβηρία οι κινητήρες δεν άντεξαν ούτε 10χιλχιλ με 0w20,γιατί θα βαραγαν όλα στο ξεκίνημα με πιο χοντρό λάδι).
Για τις μικρότερες ανοχές αν βρείτε κάτι το αναφέρετε.
Σχετικά με τις βλάβες δες το ακόλουθο βίντεο. Είναι απολύτως κατατοπιστικό για το τρέχον θέμα. https://www.youtube.com/watch?v=v4JS7PybV2k
Σχετικά με τις ανοχές, λέγοντας ανοχές συμπεριλαμβάνω ενα συνολο πραγμάτων. Όχι απλά τη μέτρηση των διάκενων τα οποία δεν έχουν όντως αλλάξει συνταρακτικά. Τι έχει αλλάξει όμως? Έχει αλλάξει η ακρίβεια στην παραγωγή (λόγω τυποποίησης και ρομποτς) ώστε να μην υπάρχει απολύτως καμία διαφορά μεταξύ εξαρτημάτων κινητήρων ενώ παράλληλα εκμεταλλευόμενοι τα πιο λεπτά λάδια αλλάζουν τη σχεδίαση να δουλεύει μόνο με συγκεκριμένο ιξώδες (ή έστω συγκεκριμένα διαφορετικά ιξώδη και όχι ότι υπάρχει διαθέσιμο στην αγορά) ένα απλό παράδειγμα είναι τα ελατήρια και τα πιστόνια.
Πχ οι νέοι κινητήρες θα έχουν 0-16 και θα είναι σχεδιασμένοι αποκλειστικά για αυτό.
-
Προχθές είχα ανεβάσει ένα άρθρο για το πάχος των ελατηρίων και πόσο ρόλο παίζει το πάχος τους στην στεγάνωση των κυλίνδρων, στην κατανάλωση του λαδιού, στην απώλεια δύναμης και στη φθορά από τις τριβές, αλλά μάλλον δεν το διάβασε κανείς, εσείς χάνετε, γιατί θα καταλαβαίνατε ότι οι κινητήρες της VW που έκαιναν λάδι τα προηγούμενα χρόνια είχαν το επάνω ελατήριο πάχος 1mm και μόλις το άλλαξαν σε 1.2mm σταμάτησε η κατανάλωση. Παχύτερα ελατήρια σημαίνει μεγαλύτερη ένταση ελατηρίου και καλύτερη στεγάνωση κυλίνδρου, αλλά επειδή τίποτα δεν κερδίζεις χωρίς να θυσιάσεις κάτι άλλο, αυξάνονται οι τριβές με όλα τα επακόλουθα.
Πχ τα small block μοτέρ της GM έχουν το επάνω ελατήριο με μόλι; 0.7mm πάχος, αλλά είναι παχύτερο στην άλλη του διάσταση με βαθύτερο λούκι για να χωρέσει το ελατήριο, με αυτό τον τρόπο παντρέυουν την αυξημένη πίεση στα τοιχώματα με χαμηλή τριβή λόγω μικρού πάχους, η total seal που ειδικεύεται στις κατασκευές ελατηρίων ( είναι η κορυφαία σήμερα στον κόσμο ) χρησιμοποιεί και άλλα τεχνάσματα για την καλύτερη στεγάνωση με μειωμένες όμως τριβές, ή τουλάχιστον χωρίς την αύξηση τους.
Ομολογώ δεν πρόλαβα (ακόμα) να το διαβάσω ολόκληρο. Το έχω υπόψη όμως γιατι ειχε ενδιαφέρον.
*Ο ακόλουθος είχε αναφερθει σχετικά με το θέμα των ελατηρίων για τα VW https://www.youtube.com/watch?v=7ou4Ke-Eb80
-
Σίγουρα ξέρει γιατί μιλάει και τα λέει και καλά. Τα προβλήματα τα γνωρίζουν όλοι οι παρεπιδημούντες στην ιερουσαλήμ, αλλά λόγω ατομικών συμφερόντων τα κάνουν γαργάρα, ο Μάριος τολμά και μιλάει και μπράβο του.
-
Μα που ειναι; θέλω να το διαβάσω. Πόσες σελίδες πίσω είναι;
-
Μα που ειναι; θέλω να το διαβάσω. Πόσες σελίδες πίσω είναι;
Τι ψάχνεις?
-
Το άρθρο του quadra... Καπου χάθηκα με τις σελιδες
-
Το άρθρο του quadra... Καπου χάθηκα με τις σελιδες
post #589
-
Χίλια ευχαριστώ. Έχει ενδιαφέρον το άρθρο.
-
-
Δες και αυτό
Άραγε υπάρχουν συμβατά ελατήρια (που να τα ξέρει κάποιος) για τον 1 NR FE που προφανώς θα αυξάνουν τις τριβές λίγο, αλλά τουλάχιστον θα αυξάνεται η αξιοπιστία του κινητήρα?
Έτσι με άνοιγμα και καθαρισμό του κινητήρα (όταν θα έκαιγε λίγο λάδι και οχι στα τελευταία του), με σετ ελατήρια και νέες επιπλέον τρύπες στα πιστόνια, θα είχε επιλυθεί για πάντα το πρόβλημα
-
Σίγουρα λύση υπάρχει αλλά δεν είναι σε επίπεδο συνεργείου.
-
Ωραίο quadra... Και με πολύ ωραία γραφικά να καταλαβαινουμε....
-
Αν κρίνω από το πόσο χάσκουν οι πόρτες στα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν το νομίζω..
Το να έχει αλλάξει η ευκολία και ταχύτητα συναρμολόγησης σίγουρα.
Δεν υπάρχει καμμία απολυτως διαφορά μεταξύ εξαρτημάτων κινητήρων;
Δηλαδή έδρανα στρόφαλου μόνο ένα νούμερο είναι;
(αν κάποιος γνωρίζει αν υπάρχει ένα εργοστάσιο παγκοσμίως που ρομπότ μετράει τις ανοχές του στρόφαλου και τοποθετεί τα συνεργαζόμενα έδρανα αυτόματα θα ήθελα να το μάθω)
Ευτυχώς συμφωνήσατε ότι οι νέες σχεδιάσεις (;;;) δε δουλεύουν μόνο με ένα ιξώδες αλλά με διάφορα ανάλογα με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος.
Το 0-16 θα είναι για τη Σιβηρία,όχι για τη Σαουδική Αραβία...
Άσχετο αλλά τους κινητήρες της Τογιότα ακόμη η γιαμαχα τους σχεδιάζει;
-
Σε συνέχεια προηγούμενου ποστ.
Μετά τα 150000 χλμ ο κινητήρας μου έκαιγε 700 ml ανά χίλια χλμ. Προοδευτικά αυξήθηκε στα 1000ml. Έβαζα πάντα λάδι 10/40.
Έκανα σέρβις στα 200.000 όπου έβαλαν το συγκεκριμένο υγρό (κράτησαν το αμάξι για μια μέρα για να βάλουν πρώτα υγρό καθαρισμού του κινητήρα). Το αφεντικό μου είπε ότι θα χρειαστεί να το επαναλάβουμε αυτό μετά από 40.000 χλμ.
Τώρα έχω κάνει 3500 χλμ και έχει κάψει 500-600 ml συνολικά.
Δεν έχω την πρόθεση να διαφημίσω το συνεργείο, βρίσκεται Θεσσαλονίκη, δίπλα στο πλαίσιο της Καλαμαριάς.
-
Λόγω της δίαιτας στα ελατήρια είναι εφικτό να υπάρχει μεγαλύτερη κατανάλωση με πιο χοντρό λάδι? Δηλαδή μετά από ένα σημείο το ελατήριο να μην μπορεί να ανοίξει σωστά μπροστά στην παραπάνω αντίσταση που συναντά από το πιο παχύ φιλμ λαδιού που παραμένει στον κύλινδρο?
-
Σε συνέχεια προηγούμενου ποστ.
Μετά τα 150000 χλμ ο κινητήρας μου έκαιγε 700 ml ανά χίλια χλμ. Προοδευτικά αυξήθηκε στα 1000ml. Έβαζα πάντα λάδι 10/40.
Έκανα σέρβις στα 200.000 όπου έβαλαν το συγκεκριμένο υγρό (κράτησαν το αμάξι για μια μέρα για να βάλουν πρώτα υγρό καθαρισμού του κινητήρα). Το αφεντικό μου είπε ότι θα χρειαστεί να το επαναλάβουμε αυτό μετά από 40.000 χλμ.
Τώρα έχω κάνει 3500 χλμ και έχει κάψει 500-600 ml συνολικά.
Δεν έχω την πρόθεση να διαφημίσω το συνεργείο, βρίσκεται Θεσσαλονίκη, δίπλα στο πλαίσιο της Καλαμαριάς.
Ποιο υγρό ήταν δεν μας είπες όμως.
Και σου πήρε 150€ μόνο για το υγρό ή και για αλλαγές λαδιών και άλλες εργασίες?
-
Να ενημερώσω πως έβαλα πρόσφατα το συγκεκριμένο καθαριστικό του τίτλου, για το οποίο είχα αναφερθεί και παλιότερα.Θα δω τα αποτελέσματα και θα σας ενημερώσω σχετικά με την κατανάλωση λαδιού. Να πληροφορήσω πως εδώ κι ένα χρόνο περίπου βάζω λάδια mobil 0w40 και τα αλλάζω αυστηρά στα 5.000 km . Η κατανάλωση λαδιού είναι λίγο πάνω από 400 ml /1000 km .Θέλω να δω πόσο θα την κατεβάσει , αν την κατεβάσει , το συγκεκριμένο καθαριστικό . Η διαδικασία εφαρμογής του είναι πολύ απλή.Ρίχνεις με σύριγγα το υγρό στους κυλίνδρους , το αφήνεις να δράσει μια ώρα , το αφαιρείς , βάζεις μπρος στο ρελαντί για 10 λεπτά , αλλάζεις λάδια και φίλτρο λαδιου κι έφυγες .... Η αναρρόφηση του υγρού από τους κυλίνδρους έγινε με αντλία αναρρόφησης , αυτή που χρησιμοποιούν στα συνεργεία.. Πήρε εύκολα μπροστά μετα την αναρρόφηση , και ναι , πάει πολύ καλύτερα , έτσι βλέπω , ροπιάζει ήδη από χαμηλά ... Θα επανέλθω μόλις συμπληρώσω 1000 - 2000 km.
-
Παιδιά έχω ένα αουρις του 10, επισκευή κινητήρα για το γνωστό θέμα του λαδιού έχει κάνει κανείς?? Λύνει μόνιμα το πρόβλημα??? Κάποιος καλός μάστορας που να έχει ασχοληθεί με το συγκεκριμένο πρόβλημα στην Αθήνα ξέρει κανείς?? Ευχαριστώ
-
Καλησπέρα! Έχω κορόλα 2008 1.6 με πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί. Ειδικότερα, όταν ζεσταθεί κ αφού δουλέψει αρκετά ρετάρει ενώ είναι σταματημένο στο φανάρι με έντονους κραδασμούς. Στη συνέχεια πατώντας γκάζι επανέρχεται κ όλα καλά. Δεν το κάνει πάντα! Έχουν ελεγθεί: δυναμό, μπουζί, αισθητήρας μάζας αέρα, πολλαπλασιαστές, πεταλούδα γκαζιού ενώ μετρήθηκε κ η συμπίεση. Στο διαγνωστικό βγάζει γενική βλάβη κ πλούσιο μείγμα. Αν γνωρίζει κάποιος παρακαλώ να βοηθήσει! Ευχαριστώ
-
Παρακάτω θα καταχωρίσω τις καταναλώσεις λαδιού που μέτρησα στον 1.33 στην διάρκεια των 21.000χλμ που έχω το αυτοκίνητο. Αγοράστηκε με 59.350χλμ. Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε αλλάξει λάδια 5w30 toyota στα 53.300χλμ. Στα 61.850χλμ η στάθμη έπεσε στο min (διάρκεια 8.550χλμ).
Στα 61.850χλμ κάνω την δική μου δοκιμή με λάδια 5w30 toyota και τα κρατώ για 6.700χλμ (έως 68.540χλμ). Κατανάλωσα 700ml.
Στα 68.540χλμ κάνω καθαρισμό xado με διαφορετική διαδικασία από την τυπική και βάζω λάδια 0w20. Μετά από 5.450χλμ κάνω καθαρισμό με engine flash moly (με το μοτέρ να εργάζετε με το flash στις 2500στρ. για 10 λεπτά). Στην διάρκεια αυτών των χλμ κατανάλωσα 250ml.
Στα 74.000χλμ βάζω πάλι 0w20 και το αλλάζω στα 78.550 (9 μήνες) διάρκεια 4500χλμ. Η κατανάλωσή μου ήταν στα 100ml.
Στα 78.550χλμ βάζω πάλι 0w20 και μέχρι τώρα στα 80.250χλμ (διάρκεια 1700χλμ) δεν έχει καταναλώσει τίποτα.
Το αυτοκίνητο το έχω στα χέρια μου 3,5 χρόνια. Η δουλειά του είναι να κάνει 4χλμ την ημέρα (2 πήγαινε και 2 επιστροφή) όπου πηγαίνει η σύζυγός μου στην δουλειά της. Και ακόμη μία διαδρομή, σε διάστημα 2 ή 3 μηνών θα πάμε Θεσσαλονίκη Λάρισα. Όσο περνάει ο καιρός καθιέρωσα την 'βόλτα συντήρησης' όπου το βγάζω σε ανοικτό δρόμο για ξεκάπνισμα. Αφού ζεσταθούν καλά τα λάδια (75 + βαθμούς) (η θερμοκρασία τους σε συνεχόμενο ταξίδι με 120χλμ/ώρα είναι 95 βαθμούς και πίεση 3 bar), το ανοίγω στις 5000στρ για 1 λεπτό, μετά κανονικά, κατόπιν πάλι επανάληψη για 2-3 φορές ακόμα. Στο ταξίδι για μακρυά το ανοίγω κάθε 30χλμ περίπου. Ή 100χλμ/ώρα και τρίτη ή 135χλμ/ώρα και τέταρτη, ότι βολεύει στο δρόμο (μην καρφωθούμε κι όλα...). Αν τον καιρό που το αγόρασα μπορούσα να φανταστώ πόσες ώρες και φαιά ουσία θα απαιτούσε το πρόβλημά του, όσο μαζοχιστής και αν είμαι - που είμαι πολύ... θα το πουλούσα! Δεν αξίζει.
Ότι έχω κάνει, πέρασε από το δικό μου χέρι και μετά από αρκετή σκέψη. Οπότε ότι απορία έχετε, το συζητάμε...
Yaris / Auris κινητήρας 1NR-FE 1,33 και κατανάλωση λαδιού