-
Καλησπέρα και ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη αν υπάρχει ήδη σχετικό θέμα, δεν βρήκα κάτι ανάλογο με μία πρόχειρη αναζήτηση.
Ενόψει του επερχόμενου δύσκολου καλοκαιριού, ήθελα να καταθέσω την εμπειρία μου σχετικά με τα ανώτερα (και κατώτερα) όρια θερμοκρασίας λειτουργίας του κινητήρα.
Σύντομο ιστορικό: Είχα στην κατοχή μου ένα Fiat Punto 1.2 8V mkII (2002) με τα γνωστά θέματα με την ευαίσθητη φλάντζα. Στα 11 χρόνια που ήταν στην κατοχή μου (2005 – 2016) προχώρησα σε πλάνισμα στο καπάκι και αλλαγή της φλάντζας 2 φορές (105.000 & 165.000km), οπότε επειδή την 3η φορά θα πήγαινα πια για αλλαγή κινητήρα, αποφάσισα να το δώσω. Να σημειώσω ότι και στις δύο περιπτώσεις σταμάτησα το αυτοκίνητο άμεσα μόλις είδα τον (αναλογικό) δείκτη θερμοκρασίας να ανεβαίνει και χωρίς να ανάψει η κόκκινη προειδοποιητική λυχνία, αλλά δεν πρόλαβα να το σώσω, προφανώς η ζημιά είχε ήδη γίνει (τη μία από κολλημένο θερμοστάτη, την άλλη από σκισμένο κολλάρο που έχασε όλα τα νερά), οπότε η εμπειρική μου διαπίστωση είναι πως η μόνη χρησιμότητα αυτού του οργάνου είναι απλώς να μην κολλήσει εντελώς και πάρει φωτιά ο κινητήρας.
Στο «καινούριο» μεταχειρισμένο μου αυτοκίνητο (Ford Fiesta 1.4 16V mk V του 2005) υπάρχει ένα ψηφιακό όργανο μέτρησης της θερμοκρασίας, το οποίο, παρομοίως με το αναλογικό, παραμένει μονίμως «κολλημένο» στη μεσαία περιοχή.
Επειδή λοιπόν όποιος καεί στον χυλό φυσάει και το γιαούρτι, τοποθέτησα στην θύρα Οbd ΙΙ έναν ασύρματο αντάπτορα συνδεδεμένο μέσω blutooth με ένα tablet για παρακολούθηση της θερμοκρασίας.Μέχρι τώρα λοιπόν έχω παρατηρήσει τα εξής: Με το που εκκινεί ο κινητήρας, η θερμοκρασία είναι ανάλογη αυτής του περιβάλλοντος στους 25 - 30°C, στους 40°C ο δείκτης φτάνει σχεδόν στη μέση και μένει εκεί μέχρι τους 78°C, στους 79°C ανεβαίνει άλλη μία μικρή γραμμή και «μεσιάζει» μένοντας εκεί μέχρι τους 106°C που ανοίγει το βεντιλατέρ και ρίχνει τη θερμοκρασία. Σε πορεία και αναλόγως ταχύτητας η θερμοκρασία κινείται μεταξύ 78 και 90°C, σε στάση – φανάρι ανεβαίνει μέχρι τους 99-100°C και σε μποτιλιάρισμα φτάνει μέχρι τους 106°C οπότε και επεμβαίνει το βεντιλατέρ και τη ρίχνει γύρω στους 98 - 99°C. Υποθέτω πως αν συνεχίζει να ανεβαίνει πάνω από 106°C ακόμα και με το βεντιλατέρ σε λειτουργία θα έχουμε πρόβλημα, οπότε ελπίζω σε μια τέτοια περίπτωση μπας και προλάβω και το σώσω ενώ το ψηφιακό όργανο θα είναι ακόμα «ακλόνητο» στη γνωστή του θέση…
Έχει κάποιος άλλος μετρήσει με ανάλογο τρόπο τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου του; Υποθέτω πως σε γενικές γραμμές και ανεξαρτήτως μοντέλου όλα τα αυτοκίνητα κάπου εκεί πρέπει να «παίζουν».
Θα προσπαθήσω να ανεβάσω προσεχώς και φωτογραφίες.
-
Καλησπέρα και ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη αν υπάρχει ήδη σχετικό θέμα, δεν βρήκα κάτι ανάλογο με μία πρόχειρη αναζήτηση.
Ενόψει του επερχόμενου δύσκολου καλοκαιριού, ήθελα να καταθέσω την εμπειρία μου σχετικά με τα ανώτερα (και κατώτερα) όρια θερμοκρασίας λειτουργίας του κινητήρα.
Σύντομο ιστορικό: Είχα στην κατοχή μου ένα Fiat Punto 1.2 8V mkII (2002) με τα γνωστά θέματα με την ευαίσθητη φλάντζα. Στα 11 χρόνια που ήταν στην κατοχή μου (2005 – 2016) προχώρησα σε πλάνισμα στο καπάκι και αλλαγή της φλάντζας 2 φορές (105.000 & 165.000km), οπότε επειδή την 3η φορά θα πήγαινα πια για αλλαγή κινητήρα, αποφάσισα να το δώσω. Να σημειώσω ότι και στις δύο περιπτώσεις σταμάτησα το αυτοκίνητο άμεσα μόλις είδα τον (αναλογικό) δείκτη θερμοκρασίας να ανεβαίνει και χωρίς να ανάψει η κόκκινη προειδοποιητική λυχνία, αλλά δεν πρόλαβα να το σώσω, προφανώς η ζημιά είχε ήδη γίνει (τη μία από κολλημένο θερμοστάτη, την άλλη από σκισμένο κολλάρο που έχασε όλα τα νερά), οπότε η εμπειρική μου διαπίστωση είναι πως η μόνη χρησιμότητα αυτού του οργάνου είναι απλώς να μην κολλήσει εντελώς και πάρει φωτιά ο κινητήρας.
Στο «καινούριο» μεταχειρισμένο μου αυτοκίνητο (Ford Fiesta 1.4 16V mk V του 2005) υπάρχει ένα ψηφιακό όργανο μέτρησης της θερμοκρασίας, το οποίο, παρομοίως με το αναλογικό, παραμένει μονίμως «κολλημένο» στη μεσαία περιοχή.
Επειδή λοιπόν όποιος καεί στον χυλό φυσάει και το γιαούρτι, τοποθέτησα στην θύρα Οbd ΙΙ έναν ασύρματο αντάπτορα συνδεδεμένο μέσω blutooth με ένα tablet για παρακολούθηση της θερμοκρασίας.Μέχρι τώρα λοιπόν έχω παρατηρήσει τα εξής: Με το που εκκινεί ο κινητήρας, η θερμοκρασία είναι ανάλογη αυτής του περιβάλλοντος στους 25 - 30°C, στους 40°C ο δείκτης φτάνει σχεδόν στη μέση και μένει εκεί μέχρι τους 78°C, στους 79°C ανεβαίνει άλλη μία μικρή γραμμή και «μεσιάζει» μένοντας εκεί μέχρι τους 106°C που ανοίγει το βεντιλατέρ και ρίχνει τη θερμοκρασία. Σε πορεία και αναλόγως ταχύτητας η θερμοκρασία κινείται μεταξύ 78 και 90°C, σε στάση – φανάρι ανεβαίνει μέχρι τους 99-100°C και σε μποτιλιάρισμα φτάνει μέχρι τους 106°C οπότε και επεμβαίνει το βεντιλατέρ και τη ρίχνει γύρω στους 98 - 99°C. Υποθέτω πως αν συνεχίζει να ανεβαίνει πάνω από 106°C ακόμα και με το βεντιλατέρ σε λειτουργία θα έχουμε πρόβλημα, οπότε ελπίζω σε μια τέτοια περίπτωση μπας και προλάβω και το σώσω ενώ το ψηφιακό όργανο θα είναι ακόμα «ακλόνητο» στη γνωστή του θέση…
Έχει κάποιος άλλος μετρήσει με ανάλογο τρόπο τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου του; Υποθέτω πως σε γενικές γραμμές και ανεξαρτήτως μοντέλου όλα τα αυτοκίνητα κάπου εκεί πρέπει να «παίζουν».
Θα προσπαθήσω να ανεβάσω προσεχώς και φωτογραφίες.
-
Καλησπέρα και ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη αν υπάρχει ήδη σχετικό θέμα, δεν βρήκα κάτι ανάλογο με μία πρόχειρη αναζήτηση.
Ενόψει του επερχόμενου δύσκολου καλοκαιριού, ήθελα να καταθέσω την εμπειρία μου σχετικά με τα ανώτερα (και κατώτερα) όρια θερμοκρασίας λειτουργίας του κινητήρα.
Σύντομο ιστορικό: Είχα στην κατοχή μου ένα Fiat Punto 1.2 8V mkII (2002) με τα γνωστά θέματα με την ευαίσθητη φλάντζα. Στα 11 χρόνια που ήταν στην κατοχή μου (2005 – 2016) προχώρησα σε πλάνισμα στο καπάκι και αλλαγή της φλάντζας 2 φορές (105.000 & 165.000km), οπότε επειδή την 3η φορά θα πήγαινα πια για αλλαγή κινητήρα, αποφάσισα να το δώσω. Να σημειώσω ότι και στις δύο περιπτώσεις σταμάτησα το αυτοκίνητο άμεσα μόλις είδα τον (αναλογικό) δείκτη θερμοκρασίας να ανεβαίνει και χωρίς να ανάψει η κόκκινη προειδοποιητική λυχνία, αλλά δεν πρόλαβα να το σώσω, προφανώς η ζημιά είχε ήδη γίνει (τη μία από κολλημένο θερμοστάτη, την άλλη από σκισμένο κολλάρο που έχασε όλα τα νερά), οπότε η εμπειρική μου διαπίστωση είναι πως η μόνη χρησιμότητα αυτού του οργάνου είναι απλώς να μην κολλήσει εντελώς και πάρει φωτιά ο κινητήρας.
Στο «καινούριο» μεταχειρισμένο μου αυτοκίνητο (Ford Fiesta 1.4 16V mk V του 2005) υπάρχει ένα ψηφιακό όργανο μέτρησης της θερμοκρασίας, το οποίο, παρομοίως με το αναλογικό, παραμένει μονίμως «κολλημένο» στη μεσαία περιοχή.
Επειδή λοιπόν όποιος καεί στον χυλό φυσάει και το γιαούρτι, τοποθέτησα στην θύρα Οbd ΙΙ έναν ασύρματο αντάπτορα συνδεδεμένο μέσω blutooth με ένα tablet για παρακολούθηση της θερμοκρασίας.Μέχρι τώρα λοιπόν έχω παρατηρήσει τα εξής: Με το που εκκινεί ο κινητήρας, η θερμοκρασία είναι ανάλογη αυτής του περιβάλλοντος στους 25 - 30°C, στους 40°C ο δείκτης φτάνει σχεδόν στη μέση και μένει εκεί μέχρι τους 78°C, στους 79°C ανεβαίνει άλλη μία μικρή γραμμή και «μεσιάζει» μένοντας εκεί μέχρι τους 106°C που ανοίγει το βεντιλατέρ και ρίχνει τη θερμοκρασία. Σε πορεία και αναλόγως ταχύτητας η θερμοκρασία κινείται μεταξύ 78 και 90°C, σε στάση – φανάρι ανεβαίνει μέχρι τους 99-100°C και σε μποτιλιάρισμα φτάνει μέχρι τους 106°C οπότε και επεμβαίνει το βεντιλατέρ και τη ρίχνει γύρω στους 98 - 99°C. Υποθέτω πως αν συνεχίζει να ανεβαίνει πάνω από 106°C ακόμα και με το βεντιλατέρ σε λειτουργία θα έχουμε πρόβλημα, οπότε ελπίζω σε μια τέτοια περίπτωση μπας και προλάβω και το σώσω ενώ το ψηφιακό όργανο θα είναι ακόμα «ακλόνητο» στη γνωστή του θέση…
Έχει κάποιος άλλος μετρήσει με ανάλογο τρόπο τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου του; Υποθέτω πως σε γενικές γραμμές και ανεξαρτήτως μοντέλου όλα τα αυτοκίνητα κάπου εκεί πρέπει να «παίζουν».
Θα προσπαθήσω να ανεβάσω προσεχώς και φωτογραφίες.
-
φίλος στό ιδιο ακριβώς punto σάν τό δικό σου , γυρω στίς 120.000 χλμ ειχε πρόβλημα στήν φλάντζα ,τό πήγε σέ συνεργείο πού ασχολείται κυρίως μόνο μέ fiat τού εκανε οτι κ στό δικό σου αλλά τού εβαλε θερμοστάτη πού ανοιγε πιό χαμηλά από αυτόν πού ειχε πάνω ,τώρα εχει γύρω στά 280.000 χλμ χωρίς τό παραμικρό πρόβλημα από θερμοκρασίες κλπ.μήπως στό fiesta ειδικά τό καλοκαίρι νά εβαζες πιό χαμηλό θερμοστάτη ? οπότε ρώτα μάστορα πού νά ξέρει καλά τά ford...
-
σε peugeot 206 1600 16ν σε πορεια μονιμα δειχνει 84
μεσα στην κινηση με το που φτασει στους 98 περνει βεντιλατερ και τους ριχνει στους 90...αν δεν αναψει η πρωτη σκαλα του βεντιλατερ ανεβαινει στους 105 οπου ειναι η δευτερη σκαλα και τους ριχνει στους 90 παλι.... -
σε ford mondeo mk4 μέχρι 102 βαθμούς φτάνει η μέγιστη θερμοκρασία φυσικά στην πόλη μόνο
-
Ο χρήστης aristos6363 έγραψε:
φίλος στό ιδιο ακριβώς punto σάν τό δικό σου , γυρω στίς 120.000 χλμ ειχε πρόβλημα στήν φλάντζα ,τό πήγε σέ συνεργείο πού ασχολείται κυρίως μόνο μέ fiat τού εκανε οτι κ στό δικό σου αλλά τού εβαλε θερμοστάτη πού ανοιγε πιό χαμηλά από αυτόν πού ειχε πάνω ,τώρα εχει γύρω στά 280.000 χλμ χωρίς τό παραμικρό πρόβλημα από θερμοκρασίες κλπ.μήπως στό fiesta ειδικά τό καλοκαίρι νά εβαζες πιό χαμηλό θερμοστάτη ? οπότε ρώτα μάστορα πού νά ξέρει καλά τά ford...Την 'πατέντα' με τον χαμηλότερο θερμοστάτη την εφάρμοσα κι εγώ μετά τη δεύτερη ζημιά, ωστόσο με τις ελάχιστες μηχανολογικές μου γνώσεις είχα και έχω δύο ενστάσεις:
- Ο κινητήρας φτάνει την κανονική θερμοκρασία λειτουργίας ή περιοδικά 'υποθερμαίνεται' με άλλες παρενέργειες; (αυξημένη κατανάλωση;). Ίσως το καλοκαίρι να μην υπάρχει θέμα, το χειμώνα όμως...
- Παρατηρώντας ότι το βεντιλατέρ δούλευε πλέον υπερωρίες ακόμα και εν κινήσει, υπάρχει περίπτωση να 'αστοχήσει' μία ώρα αρχύτερα και ακριβώς την κρίσιμη στιγμή που θα το χρειαστείς περισσότερο να μην σε προστατεύσει...;
Σε κάθε περίπτωση θα ρωτήσω σε κάποιο (εξειδικευμένο) συνεργείο Ford, θέλω να πιστεύω ότι οι 106οC είναι το φυσιολογικό. Το αμάξι το έχω τώρα 8 μήνες, κανένα πρόβλημα, το πήρα από φίλη που έκανε ευλαβικά όλα τα service σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, οπότε κατά τεκμήριο ακολουθούσαν τις εργοστασιακές προδιαγραφές, αν και 'μαστόρια' υπάρχουν παντού...
-
Ο χρήστης athanas25 έγραψε:
σε peugeot 206 1600 16ν σε πορεια μονιμα δειχνει 84
μεσα στην κινηση με το που φτασει στους 98 περνει βεντιλατερ και τους ριχνει στους 90...αν δεν αναψει η πρωτη σκαλα του βεντιλατερ ανεβαινει στους 105 οπου ειναι η δευτερη σκαλα και τους ριχνει στους 90 παλι....Άρα κι εσύ είσαι κοντά στους 106oC τους δικούς μου. Το έχεις μετρήσει πραγματικά ή είναι η θερμοκρασία που δίνει η Peugeot για την ενεργοποίηση του θερμοστάτη;
-
Ο χρήστης γιαννης1971 έγραψε:
σε ford mondeo mk4 μέχρι 102 βαθμούς φτάνει η μέγιστη θερμοκρασία φυσικά στην πόλη μόνοΈνα βήμα πριν τους 106oC...
-
Οι πιο καινούργιοι κινητήρες δουλεύουν πιο ζεστοί. Νομίζω βοηθά την κατανάλωση και τους ρύπους.
Χωρίς να ξέρω ειδικά για το μοτέρ σου, μια χαρά μου φαίνονται οι θερμοκρασίες σου.Τα μοτέρ συνήθως έχουν 2 σκάλες στο βεντιλατέρ. Πιθανά στους 110C για παράδειγμα να ανάβει η 2η σκάλα στο δικό σου.
Προσωπικά έχω δει τη θερμοκρασία νερού στο δικό μου να ανεβαίνει μόνο μια φορά, στον καύσωνα του 2006 στην Αθήνα με 47C θερμοκρασία. 5 άτομα + κλίμα (που έβγαζε ζεστό αέρα) και το πόδι στο πάτωμα γιατί απλά δεν τραβούσε!
Δεν έφτασε κόκκινα βέβαια, αλλά σχεδόν έκανε τη μισή διαδρομή από το μέσο που είναι συνήθως μέχρι τα κόκκινα. -
Η συμπεριφορά είναι σωστή αλλά πρέπει να δεις αν έχεις βεντιλατερ με δυο σκάλες η με μία
Αν είσαι με μια τότε όλα λογικά
Αν έχεις δύο τότε μάλλον το 106 είναι η θερμοκρασία για την μεγάλη σκάλα και δεν σου δουλεύει η μικρή σκάλαΉ μικρή συνήθως χαλάει γιατί καίγεται μια αντίσταση στο κύκλωμα του βεντιλατερ με πολύ χαμηλό κόστος επισκευής
Αν η μικρή δουλεύει θα έπρεπε να σε καλύπτει μέσα στην πόλη και να χρειάζεται η μεγάλη μόνο σε ζόρισμα. Τότε θα έψαχνα για μπλοκαρισμένο θερμοστάτη ή βουλωμένο ψυγείο.
Βέβαια μια προληπτική αλλαγή σε υγρά ψυγείου και θερμοστάτη σε νέο... μεταχειρισμένο δεν θα ήταν κακή ιδέα
Αυτά για αρχή που είναι και τα απλά...
-
Δεν είναι υψηλές θερμοκρασίες αυτές που περιγράφεται παραπανω για καινούρια αυτοκίνητα. Εκεί λειτουργούν, και αν τα πειραξετε με χαμηλότερους θερμοστάτες θα ξεφύγουν σε κατανάλωση και ρύπους. Ξεχαστε τα παλιά μοτέρ που εκεί όντως χρειαζοταν επέμβαση στις ζεστές χώρες γιατί ποναγαν στις φλατζες και στις κύλινδροκεφαλές.
Το μονο που μπορείτε να κάνετε σαν χρήστες είναι να διατηρείτε το ψυγείο καθαρά εσωτερικά με χρηση σωστού παραφλου και αλλαγή κάθε 2-3 χρόνια το πολύ και εξωτερικά με πλύσιμο να φεύγει η βρώμα και τα εντομα. 8 στα 10 αμαξια έχουν γλίτσα εντος του ψυγείου γιατί απλα κανεις δεν ακολουθεί αυτή τη πολύ σημαντική συντηρηση που λέγεται ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΨΥΚΤΙΚΟΥ, και όχι συμπληρωμα που κανουν όλοι οι κατσαπλιαδες. -
Ο κινητήρας είναι του 2005 και πίσω (1998 ZETEC)
Οι υψηλές θερμοκρασίες είναι στα νεότερα λόγω ρύπων -
Ο χρήστης kospapad έγραψε:
Ο κινητήρας είναι του 2005 και πίσω (1998 ZETEC)
Οι υψηλές θερμοκρασίες είναι στα νεότερα λόγω ρύπωνΗ nissan (φανταζομαι και οι υπολοιπες εταιρειες) απο 1995 εχει ξεκινησει οι κινητηρες της να δουλευουν στους 105-107 βαθμους λογω καλυτερης αποδοσης και για να πιασει τα ορια ρυπων εκεινης της εποχης που ηταν και παλι αυστηρα για την τεχνολογια εκεινης της περιοδου.
-
Ο χρήστης kospapad έγραψε:
Ο κινητήρας είναι του 2005 και πίσω (1998 ZETEC)
Οι υψηλές θερμοκρασίες είναι στα νεότερα λόγω ρύπωνΟι 90-100 βαθμοι φανταζουν στα αφτια μας υψηλοι βαθμοι. Δεν ειναι ομως, δεν εχουμε ιδεα απο τα μεταλλα του μοτερ και γιατι εχει επιλεξει ο κατασκευαστης να λειτουργει εκει το μοτερ, το μονο που ξερουμε ειναι οτι σφιγγουν τα αυγα σε βραστο νερο.
-
Στο Nissan almera του 2005 ο θερμοστατης ειναι στους 82c και οι θερμοκρασιες που εχω παρατηρησει-καταγραψει με το torque ειναι 78-84 σε ανοιχτο δρομο και αν πεσω σε μποτιλιαρισμα, σταση στους 99-101 max. οπου μετα αν κινηθεί πεφτει παλι γυρω στους 80+-. Καταχειμωνο δεκεμβρη γεναρη το μεγιστο σε κινηση με συχνα και παρατευαμενα σταματα ξεκινα ηταν 90 βαθμοί. Να πω βεβαια οτι ο δεικτης θερμοκρασιας αφου φτασει στην θερμοκρασια που πρεπει να φτάσει ο κινητηρας δεν εχω παρατηρησει να ανεβαινει πιο πανω ακομη και οταν πιανει τους 100, αλλα μενει σταθερός στη μεση.
Οποτε δεν παρατηρω καποια διαφορετικη αντιδραση και στο δικο σου. Ισως και σε εμενα να πιανει υπο ορισμενες προυποθεσεις και λιγο παραπανω αλλα δεν το εχω παρατηρήσει. Οποτε μαλλον να εισαι νορμαλ. Κανε ομως και μια ερωτηση στο συνεργειο που το πας, ισως να ξερει καλυτερα να απαντησει αν τυχον δουλευει αρκετα αυτοκινητα σαν το δικο σου.
Στάλθηκε από το Vodafone Smart ultra 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Ο χρήστης dimitris1979 έγραψε:
σε peugeot 206 1600 16ν σε πορεια μονιμα δειχνει 84
μεσα στην κινηση με το που φτασει στους 98 περνει βεντιλατερ και τους ριχνει στους 90...αν δεν αναψει η πρωτη σκαλα του βεντιλατερ ανεβαινει στους 105 οπου ειναι η δευτερη σκαλα και τους ριχνει στους 90 παλι....Άρα κι εσύ είσαι κοντά στους 106oC τους δικούς μου. Το έχεις μετρήσει πραγματικά ή είναι η θερμοκρασία που δίνει η Peugeot για την ενεργοποίηση του θερμοστάτη;
μετρημενοι οι βαθμοι που εγραψα...
εγω φτανω μεχρι τους 98...
στους 105 μου εφτασε οταν μου χαλασε η πρωτη σκαλα του βεντιλατερ και μεχρι να το φτιαξω...
ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ