-
Έψαξα αλλά (περιέργως μου φαίνεται) δεν βρήκα παλιότερο τέτοιο νήμα. Παρόλο που είμαι γενικά φανατικός οπαδός των ανοιχτών παραθύρων, ο θόρυβος έχει αρχίσει να με ενοχλεί (μάλλον γερνάω και παραξενεύω )
Τι πλεονεκτήματα έχει το clima? Καθώς δεν είχα ποτέ μου αμάξι με κάτι παραπάνω από απλό και ταπεινό air condition δεν είμαι σίγουρος για το τι ακριβώς προσφέρει.
Ρύθμιση θερμοκρασίας σε συγκεκριμένο σημείο? (αυτό φαντάζομαι είναι το μεγαλυτερο ατού)
Οικονομία λόγω καλύτερης διαχείρισης της ενέργειας?
Αχρείαστη πολυπλοκότητα σε ένα ακόμη υποσύστημα?
Μόστρα?Η αξία του φαίνεται μόνο το καλοκαίρι ή κάνει διαφορά και το χειμωνα? Δηλαδή η θέρμανση το χειμώνα γίνεται με διαφορετικό τρόπο από τον παραδοσιακό?
Και τέλος η πιο σημαντική ερώτηση: Πόσα παραπανω θα πληρώνατε για να βάλετε στο αυτοκίνητο σας clima αντι για air-con?
-
Έψαξα αλλά (περιέργως μου φαίνεται) δεν βρήκα παλιότερο τέτοιο νήμα. Παρόλο που είμαι γενικά φανατικός οπαδός των ανοιχτών παραθύρων, ο θόρυβος έχει αρχίσει να με ενοχλεί (μάλλον γερνάω και παραξενεύω )
Τι πλεονεκτήματα έχει το clima? Καθώς δεν είχα ποτέ μου αμάξι με κάτι παραπάνω από απλό και ταπεινό air condition δεν είμαι σίγουρος για το τι ακριβώς προσφέρει.
Ρύθμιση θερμοκρασίας σε συγκεκριμένο σημείο? (αυτό φαντάζομαι είναι το μεγαλυτερο ατού)
Οικονομία λόγω καλύτερης διαχείρισης της ενέργειας?
Αχρείαστη πολυπλοκότητα σε ένα ακόμη υποσύστημα?
Μόστρα?Η αξία του φαίνεται μόνο το καλοκαίρι ή κάνει διαφορά και το χειμωνα? Δηλαδή η θέρμανση το χειμώνα γίνεται με διαφορετικό τρόπο από τον παραδοσιακό?
Και τέλος η πιο σημαντική ερώτηση: Πόσα παραπανω θα πληρώνατε για να βάλετε στο αυτοκίνητο σας clima αντι για air-con?
-
Έψαξα αλλά (περιέργως μου φαίνεται) δεν βρήκα παλιότερο τέτοιο νήμα. Παρόλο που είμαι γενικά φανατικός οπαδός των ανοιχτών παραθύρων, ο θόρυβος έχει αρχίσει να με ενοχλεί (μάλλον γερνάω και παραξενεύω )
Τι πλεονεκτήματα έχει το clima? Καθώς δεν είχα ποτέ μου αμάξι με κάτι παραπάνω από απλό και ταπεινό air condition δεν είμαι σίγουρος για το τι ακριβώς προσφέρει.
Ρύθμιση θερμοκρασίας σε συγκεκριμένο σημείο? (αυτό φαντάζομαι είναι το μεγαλυτερο ατού)
Οικονομία λόγω καλύτερης διαχείρισης της ενέργειας?
Αχρείαστη πολυπλοκότητα σε ένα ακόμη υποσύστημα?
Μόστρα?Η αξία του φαίνεται μόνο το καλοκαίρι ή κάνει διαφορά και το χειμωνα? Δηλαδή η θέρμανση το χειμώνα γίνεται με διαφορετικό τρόπο από τον παραδοσιακό?
Και τέλος η πιο σημαντική ερώτηση: Πόσα παραπανω θα πληρώνατε για να βάλετε στο αυτοκίνητο σας clima αντι για air-con?
-
Αν και δεν ειμαι ειδικος τα clima εχουν διαφορες ζωνες (δεξια, αριστερα, μπροστα, πισω), ειναι πιο 'ανετα' στην λειτουργια, πιανουν θερμοκρασιες πιο γρηγορα και αποτι λενε καποιοι δεν 'τραβανε' τοσο πολυ ισχυ απο τον κινητηρα. Προσωπικα ειμαι παντα με ανοιχτο παραθυρο γιατι και το λιγο που μου κοβει το clima δεν μαρεσει (χωρια το θεμα με τον κρυο αερα που δεν ειναι οτι καλυτερο). Απο εκει και περα γουστα ειναι αυτα αλλα το clima ειναι καλυτερο.
-
Ο χρήστης astronautis έγραψε:
Και τέλος η πιο σημαντική ερώτηση: Πόσα παραπανω θα πληρώνατε για να βάλετε στο αυτοκίνητο σας clima αντι για air-con?
Μάλλον είμαι ο μοναδικός που θέλω απλό air-condition (το οποίο παρεμπίπτοντος το έχει το Jimny!).
Απλά ένα κουμπί. Να το πατώ και να μην ασχολούμαι με θερμοκρασίες, ζώνες και όλα αυτά.
Έχω περάσει από όλα τα στάδια κλιματισμού με διάφορα αυτοκίνητα.
Κατέληξα στο συμπέρασμα, ότι για μένα στο χώρο του αυτοκινήτου προέχει η ευκολία χρήσης, η απλότητα και κυρίως η αξιοπιστία.Στο 207 έχω Clima και το χρησιμοποιώ απειροελάχιστα.
Η βασική χρήση που θα ήθελα να κάνει το κλιματιστικό, απλά δεν την κάνει, οπότε σπάνια το χρησιμοποιώ.Θα ήθελα όταν είναι κλειστό, να φέρνει κρύο αέρα (καθαρό) από έξω.
Σε αντίθεση με τα απλά air-condition που απλά γυρνάς το θερμοστάτη στο κρύο και φέρνει κρύο αέρα από έξω.Σε ταξίδι που τα παράθυρα είναι κλειστά λόγω θορύβου, το clima/ανεμιστήρας υποχρεωτικά πρέπει να είναι ανοιχτό για να έρχεται κάποιος αέρας μέσα στο αυτοκίνητο.Χάλι.
Στα αρνητικά του Clima για μένα και αυτό το κουμπί AUTO. Τι ρόλο βαράει αυτό το κουμπί; Το πατάς και ο ανεμιστήρας δουλεύει ξαφνικά στο τέρμα, μέσα στο αυτοκίνητο γίνεται χαμός από τον αέρα των αεραγωγών και υποτίθεται ότι θα πέσει η λειτουργία του όταν πιάσει την επιθυμητή θερμοκρασία. Χαιρετίσματα.
Στα αρνητικά επίσης και το κόστος συντήρησης του clima τουλάχιστον σε Opel/Peugeot που έχουν περάσει από τα χέρια μου. Όπως επίσης αρνητικό και το κόστος επισκευής (προβλήματα εμφανίζονται συχνά).
Εντάξει για να μην μιλήσω για τις δήθεν ζώνες και ο καθένας βάζει την θερμοκρασία που θέλει. Πως γίνεται σε χώρο 3τμ η θερμοκρασία να μοιράζεται σε ζώνες;;;... Ανέκδοτο...
-
Mε καλυψες απολυτα Storm !!
Kοινως @α@ρια μαντολες...Προσωπικα δεν χρησιμοποιω ΠΟΤΕ a/c το καλοκαιρι (ξεχασα το rx8 εχει...clima ), μ ενοχλει αφανταστα, παντα με ανοιχτο παραθυρο.
Αντιθετα μου ειναι πολυ χρησιμο το χειμωνα για να ξεθολωνουν τα τζαμια
-
Ο χρήστης Storm έγραψε:
Στο 207 έχω Clima και το χρησιμοποιώ απειροελάχιστα.
Η βασική χρήση που θα ήθελα να κάνει το κλιματιστικό, απλά δεν την κάνει, οπότε σπάνια το χρησιμοποιώ.Θα ήθελα όταν είναι κλειστό, να φέρνει κρύο αέρα (καθαρό) από έξω.
Σε αντίθεση με τα απλά air-condition που απλά γυρνάς το θερμοστάτη στο κρύο και φέρνει κρύο αέρα από έξω.Σε ταξίδι που τα παράθυρα είναι κλειστά λόγω θορύβου, το clima/ανεμιστήρας υποχρεωτικά πρέπει να είναι ανοιχτό για να έρχεται κάποιος αέρας μέσα στο αυτοκίνητο.Χάλι.
............Εντάξει για να μην μιλήσω για τις δήθεν ζώνες και ο καθένας βάζει την θερμοκρασία που θέλει. Πως γίνεται σε χώρο 3τμ η θερμοκρασία να μοιράζεται σε ζώνες;;;... Ανέκδοτο...
Σχετικά με τις ζώνες είχα την ίδια απορία και εγώ αλλά ξέχασα να την αναφέρω πιο πάνω. Ακόμη και αν τα φυσητήρια βγάζουν αέρα διαφορετικής θερμοκρασίας, είναι δυνατόν να μην αναμειγνύεται μέσα στην καμπίνα?
Τώρα για τα άλλα που λες πιο πάνω, δεν το πολυκατάλαβα:
Δεν μπορείς να έχεις το clima off και να σου φέρνει απλά αέρα από το εξωτερικό έχοντας αναμμένο μόνο τον ανεμιστήρα?
-
Ρεαλιστικά, αλλάζουν 2 πράγματα: 1)αισθητικά: στα αμάξια με clima υπάρχει 2η οθόνη(υγρών κρυστάλλων συνηθως) με ένδειξη θερμοκρασίας συν κάποια κουμπιά (ή ροδέλες) αντί χειριστηρίων στα αμάξια με a/c. Στη δεύτερη περίπτωση χειριστήρια είναι 3 μοχλοί που καθορίζουν ότι και τα κουμπιά του clima: α)την ένταση,β)τη θερμοκρασία και γ)..τον τρόπο εξαγωγής του αέρα(παρμπρίζ,πόδια,σώμα κτλ). 2)πρακτική διαφορά: ο τρόπος χρήσης, πως θα πατήσεις τα κουμπάκια δλδ.
Οι διαφορές είναι μικρές ή μεγαλύτερες, ανάλογα τη σκοπιά που θα το δεις. Ο κατασκευαστής βρίσκει ένα τρόπο να δημιουργήσει 'καλύτερη' έκδοση, να την πουλήσει πιο ακριβά ως μια παροχή πολυτελείας την ίδια ώρα που το a/c κάνει την ίδια -φαινομενικά δουλειά. Απο εμπειρία σε πολλά και διαφορετικά αυτοκίνητα (ελέω επαγγέλματος) και ως φανατικός χρήστης του κλιματισμού στο αυτοκίνητο γενικότερα, για να καταλάβεις διαφορά χρειάζεται να δώσεις έμφαση σε λεπτομέρειες...π.χ αν μπαίνεις σε αμάξι που το έχει δει 6 ώρες ήλιος, διαφορές δεν υπάρχουν: με a/c ανοίγεις το διακόπτη σε μεγάλη ένταση στο τέρμα κρύο και με clima ρυθμίζεις στους 16,14 βαθμούς ή low για κάποια αμάξια αντίστοιχα στην ένταση αέρα που θεωρείς σωστή. Ο κλιματισμός θα αποδόσει το ίδιο, το 'βάρος' που θα ρίξει στον κινητήρα θα είναι ακριβώς το ίδιο, η φασαρία στη καμπίνα απο την ένταση του αέρα ομοίως. Στη γενικότερη όμως χρήση η παρουσία (φαντάζομαι) θερμοστατη -ή κάποιου οργάνου, βοηθά στην ομαλότερη χρήση του απο το αμάξι και πιθανόν στην οικονομία, λόγω καλύτερης διαχείρισης της ενέργειας όπως λες κ συ: Σ ένα ταξίδι το καλοκαίρι, με clima θα ρυθμίσεις μια φορά θερμοκρασία και τα υπόλοιπα γίνονται κ αυτόματα ενώ με a/c θα πρέπει να κάνεις μικρορυθμίσεις (ψήλωσε/χαμήλωσε ένταση/κρύο-ζεστό)εάν θες σταθερά την 'τέλεια' θερμοκρασία...
Σε οτι αφορά το (όντως) σημαντικότερο που ρωτάς, το αμάξι που αγόρασα (κοιτούσα κάτι γύρω στις 10000ευρώ, εως 1400cc, μοντ.12-13', όσο πιο λίγα χλμ., μικρό diesel) μεταχειρισμένο υπήρχε το clima στον εξοπλισμό, ως αποτέλεσμα της σχεδόν 'καλύτερης' έκδοσης. Η φθηνότερη έκδοση κόστιζε απο 600-800 ευρω λιγότερα, όμως 'πακέτο' με το clima ήταν και 4 ηλ.παράθυρα, cruise control, αυτόματα φώτα, είσοδο χωρίς κλειδί, 16' ζάντες αλουμινίου... Για αγορά καινούριου το κόστος του clima είναι οπωσδήποτε δυσανάλογα μεγάλο, όμως σε ένα μεταχειρισμένο ίσως αποφεύγεις παρανοικές υπεραξίες. Συμπερασματικά, κ συγνώμη αν κούρασα, γουσταρω που το έχω κ ας ξέρω οτι δεν κάνει καμια ειδοποιό διαφορά και τέλος αν έβρισκα το ίδιο αμάξι (σε χαρακτηριστικά μοντ.,χρον.,χλμ.) 1000ευρώ φθηνότερο, θα το αγόραζα και 'φτωχό'.
Φιλικά -
Ο χρήστης astronautis έγραψε:
Τώρα για τα άλλα που λες πιο πάνω, δεν το πολυκατάλαβα:Δεν μπορείς να έχεις το clima off και να σου φέρνει απλά αέρα από το εξωτερικό έχοντας αναμμένο μόνο τον ανεμιστήρα?
Είναι απλό.
Στο απλό air con χωρίς να έχεις ανοικτό τον ανεμιστήρα, μπαίνει αέρας από τους εξαεριστήρες λόγω της κίνησης του αυτοκινήτου.
Στο clima απλά δεν μπαίνει αέρας. Υποχρεωτικά ανοίγεις τον ανεμιστήρα, οπότε αέρα βάζει ο ανεμιστήρας. Και μετά εσύ αποφασίζεις αν θα ενεργοποιήσεις και το clima για να σου δώσει κρύο ή ζεστό αέρα.Καταλαβαίνεις ότι σε ταξίδι, σε αυτοκίνητο που έχει clima, διαρκώς θα πρέπει να είναι ανοιχτός τουλάχιστον ο ανεμιστήρας για να μπαίνει αέρας στο αυτοκίνητο. Εμένα αυτό με χαλάει.
-
Για να πω την αλήθεια το βλέπω εντελώς από την ανάποδη: το γεγονός ότι τώρα δεν μπορώ να σταματήσω τον αέρα να μπαίνει από τα φυσητήρια, ακόμη και με τον ανεμιστήρα στο off, εγώ το βλέπω σαν μειονέκτημα.
Κάτι άλλο που μου ήρθε σήμερα το πρωί, τραβώντας τζούρες από το μαύρο καπνό προπορεύομενου ταριφα: το Ατος μου δεν έχει (εκ κατασκευής) φίλτρο καμπίνας . Επειδή από εδώ και πέρα θα κινείται πολύ περισσότερο εντός πόλεως, έχει αρχίσει να με απασχολεί το θέμα. Υπάρχει τρόπος να προσθέσω ένα φίλτρο στην εισαγωγή του αέρα και ίσως να αλλάξω και το μοτεράκι του ανεμιστήρα ώστε να αντισταθμίζει την απώλεια λόγω της αντίστασης του φίλτρου?
-
Ο χρήστης astronautis έγραψε:
Για να πω την αλήθεια το βλέπω εντελώς από την ανάποδη: το γεγονός ότι τώρα δεν μπορώ να σταματήσω τον αέρα να μπαίνει από τα φυσητήρια, ακόμη και με τον ανεμιστήρα στο off, εγώ το βλέπω σαν μειονέκτημα.Δεν κλείνουν χειροκίνητα οι εξαερισμοί;
-
Στο δικό μου όχι.
-
Αυτό πράγματι είναι ένα θέμα...
-
Ο χρήστης astronautis έγραψε:
Στο δικό μου όχι.Ουτε κουμπί για ανακύκλωση (που κλείνει το ταμπερ του αέρα που έρχεται απέξω) έχει;
-
Μάλλον ανήκω στην μειοψηφία που προτιμούν το clima...
-
Έχω μια εντύπωση ότι δεν είσαι μειοψηφία, απλά δεν γνωρίζεστε...
Τι είναι αυτό που σου προσφέρει vs το ταπεινό air con? Θα πλήρωνες παραπάνω για να το αποκτήσεις?
-
Clima. βαζεις τη θερμοκρασια που θες και ησυχαζεις. σιγα μην καθομαι καθε λιγο να αλλαζω θερμοκρασια. στο 2015 ειμαστε
-
Ο χρήστης Sbr έγραψε:
Clima. βαζεις τη θερμοκρασια που θες και ησυχαζεις. σιγα μην καθομαι καθε λιγο να αλλαζω θερμοκρασια. στο 2015 ειμαστε+1
-
Ο χρήστης astronautis έγραψε:
Έχω μια εντύπωση ότι δεν είσαι μειοψηφία, απλά δεν γνωρίζεστε...Τι είναι αυτό που σου προσφέρει vs το ταπεινό air con? Θα πλήρωνες παραπάνω για να το αποκτήσεις?
Προσφέρει την ευκολία του να επιλέγεις την επιθυμητή θερμοκρασία και να μην ασχολείσαι περαιτέρω!
Αναφέρομαι σε clima μονής ζώνης, διότι τα λοιπά (διζωνικά κ.λπ.) τα θεωρώ ανούσια, για λόγους που ήδη εξήγησαν κάποιοι.
Εάν θα το πλήρωνα; Εξαρτάται... Συνήθως το clima προσφέρεται σε κάποιο υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο περιλαμβάνει και άλλα καλούδια. Οπότε εάν με 1.500 ευρώ π.χ. παραπάνω έπαιρνα clima-ζάντες αλουμινίου-δερμάτινο τιμόνι κ.λπ. θα τα έδινα... Αλλιώς μόνο για το clima δεν θα έδινα πάνω από 500 ευρώ... -
Ο χρήστης Sbr έγραψε:
Clima. βαζεις τη θερμοκρασια που θες και ησυχαζεις. σιγα μην καθομαι καθε λιγο να αλλαζω θερμοκρασια. στο 2015 ειμαστεΗ θερμοκρασία που βάζεις στο clima είναι η θερμοκρασία του αέρα που βγάζουν οι αεραγωγοί ή η θερμοκρασία που θα ήθελες να πιάσει το εσωτερικό του αυτοκινήτου;
Λογικά είναι το δεύτερο, αλλά πιάνει ποτέ ο χώρος του αυτοκινήτου την επιθυμητή θερμοκρασία;
Ειδικά σε ακραίες καιρικές καταστάσεις όπου ο κλιματισμός είναι αναγκαίος, νομίζω ότι αρκετές φορές παρεμβαίνουμε στις ρυθμίσεις θερμοκρασίας.Από την άλλη δεν καταλαβαίνω ποια είναι η διαφορά με το απλό air-con.
Στο απλό air-con απλά ρυθμίζεις να βγάζουν οι αεραγωγοί περισσότερο κρύο ή ζεστό αέρα. Στην ουσία το ίδιο δεν κάνεις και στο clima;Επιπλέον δεν έχω καταλάβει αν το clima (αν και εφόσον πιάσει ο χώρος την επιθυμητή θερμοκρασία) κλείνει ή μπαίνει σε stand-by mode. Παίζει άραγε αυτό; Εγώ πάντως δεν το έχω δει. Όποτε ανοίγω το clima δουλεύει συνεχώς όπως και το απλό air-con.
Και κάτι τελευταίο. Το clima θεωρείται τύπου inverter;
Air condition vs Clima