-
εχω το ford ranger 2.500 109hp tou 2003 που πήρα μεταχειρισμενο .. προσπάθησα να βρω κάποιες πληροφορίες για την τετρακίνηση αλλα δεν βρηκα τιποτα για αυτο το αμαξι . π.χ. αν εχω τετρακίνηση και ειναι μια ροδα στον αερα χάνεται η δύναμη η πηγαίνει στην ρόδα που πατα στο έδαφος η απλα λειτουργη σαν το λεγόμενο καρο?
-
εχω το ford ranger 2.500 109hp tou 2003 που πήρα μεταχειρισμενο .. προσπάθησα να βρω κάποιες πληροφορίες για την τετρακίνηση αλλα δεν βρηκα τιποτα για αυτο το αμαξι . π.χ. αν εχω τετρακίνηση και ειναι μια ροδα στον αερα χάνεται η δύναμη η πηγαίνει στην ρόδα που πατα στο έδαφος η απλα λειτουργη σαν το λεγόμενο καρο?
-
εχω το ford ranger 2.500 109hp tou 2003 που πήρα μεταχειρισμενο .. προσπάθησα να βρω κάποιες πληροφορίες για την τετρακίνηση αλλα δεν βρηκα τιποτα για αυτο το αμαξι . π.χ. αν εχω τετρακίνηση και ειναι μια ροδα στον αερα χάνεται η δύναμη η πηγαίνει στην ρόδα που πατα στο έδαφος η απλα λειτουργη σαν το λεγόμενο καρο?
-
καρο δεν εχει ξεχασετο!!! εχεις ενα πολυ απλο συστημα τετρακινησης τοσο απλο π κολλας χωρις να το καταλαβεις σε δυσκολες καταστασεις.απλα παντα θα εχεις σε καθε αξονα τουλαχιστον μια ροδα σε κινηση.το προβλημα ειναι οτι συνηθως ειναι αυτες οι ροδες π δεν εχουνε προσφυση κι εκει μενεις στον τοπο.στο λεω επειδη εχω την ιδια τετρακινηση στο τζιμνυ μου.καρο εχει μονο το νιβα επειδη εχει κ μεσαιο διαφορικο το οποιο μπορεισ κ κλειδωνεις.
-
Kάρο έχει και το δικό μου, και είναι σεντάν, Renault 21 turbo quadra, κλειδώνει από το ταμπλό με ένα διακόπτη, ενεργοποιείται με υποπίεση, και απενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 7 χλμ την ώρα, και ναι έχει 3 διαφορικά, είδες η Renault ?
To είδε φίλος που έχει Unimog και του έπεσαν τα σαγώνια. -
Η τετρακίνηση άσχετα από τι το κάνει στον κεντρικό διαφορικό (ή κιβώτιο μεταφοράς αν δεν υπάρχει κεντρικό διαφορικό) δεν επηρεάζει το εμπρός ή πίσω διαφορικό. Για να γίνει αυτό που θέλεις θα χρειαστεί επιπλέον χειριστήριο για το κλείδωμα του εμπρός ή πίσω διαφορικού ώστε να γίνει κάρο. Το πιθανότερο είναι να μην διαθέτει τέτοια δυνατότητα κλειδώματος από τη μάνα του γιατί αν είχε θα έπρεπε να είχε και το σχετικό χειριστήριο που θα είχες πάρει χαμπάρι.... ελπίζω.
Το να κλειδώσεις το κεντρικό διαφορικό είναι το ίδιο με το να μην έχεις καν κεντρικό (όπως στο Τζίμνυ) και δεν κάνει τίποτα στο εμπρός ή πίσω διαφορικό. Και στην πράξη δεν είναι κάρο.
Αν θέλεις να τοποθετήσεις εκ των υστέρων αυτή τη δυνατότητα μπορείς, ο πιο συνηθισμένος τρόπος είναι με τη χρήση πεπιεσμένου αέρα με κομπρεσεράκι και μετατροπή στο διαφορικό (πίσω ή και στα δύο). -
^Αυτό είναι ΚΑΡΟΚατά τα άλλα, ο όρος 'κάρο' χρησιμοποιείται από κατά βάση άσχετους που δεν έχουν ιδέα πως λειτουργούν αυτά τα πολύπλοκα (not) συστήματα για να περιγράψουν -συνήθως- το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού (ή συμπλέκτη κάθε είδους). Το να μην έχουν ιδέα βέβαια δε τους εμποδίζει από το να κάνουν ποστ ή και αναλύσεις με απίστευτες ανακρίβειες, λάθη και μπούρδες.
Ίσως γι'αυτό να πέφτουν σαγόνιαΕν πάση περιπτώση, 'κάρο' δεν σημαίνει κάτι συγκεκριμένο, υποτίθεται εννοούν πως δεν επιτρέπει καθόλου διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός/πίσω άξονα αλλά συνήθως δεν έχουν ιδέα όσοι το αναφέρουν τι γίνεται από ροή ισχύος.
Πρακτικά η χρησιμότητα του όρου είναι για να δείς αν κάποιος είναι άσχετος
(αν χρησιμοποιεί τον όρο 'κάρο'---> κατά 99,4% άσχετος)Το αστείο είναι πως ανάλογος μηχανισμός υπάρχει σε ΟΛΑ τα τετρακίνητα οχήματα (αλλιώς θα κόλαγαν πιο εύκολα από δικήνητο), έχει ξαναγραφτεί εδώ 130873107017 φορές αλλά who cares, αρκεί να πετάει ο καθένας την παπάτζα του.
Τώρα θα κάνω κάτι πρωτότυπο, αντί να πω -επιπλέον- παπαρολογίες** θα απαντήσω στην ερώτησή σου**, ΣΟΚ?
Το Ranger δεν έχει κεντρικό διαφορικό, είναι ή πισωκίνητο, ή τετρακίνητο (με εμπρός/πίσω άξονα να έχουν ίδια ταχύτητα περιστροφής).
Αυτό σημαίνει πως αν μία ρόδα είναι στον αέρα (πχ μία από τους εμπρός τροχούς ή μία από τους πίσω) τότε *ΟΛΗ **η ισχής πάει στον άλλο άξονα, όπου πατάνε και οι 2 ρόδες.
Αν έχεις μια ρόδα εμπρός ΚΑΙ μια ρόδα πίσω τότε δεν μπορείς να προχωρήσεις, ο κινητήρας ανεβάζει απλά στροφές μέχρι τον κόφτη και μένεις εκεί κολλημένος.
Κάποια Ranger έχουν πίσω LSD διαφορικό αλλά δεν έχει αρκετή εμπλοκή, δε νομίζω να κάνει και τίποτα στη πράξη.
Όπως σωστά λέει και ο onyx (αν εξαιρέσεις τον όρο 'κάρο' που δεν βγάζει νόημα ) αν θες κάτι παραπάνω θα χρειαστείς after market μπλοκέ κάποιου είδους.
*=ΟΛΗ, όχι 50%
-
Γενικά συμφωνώ με τα παραπάνω. Το κακό όμως είναι ότι όταν η μία ρόδα ενός άξονα ελαφρύνει τότε και η χιαστί απέναντι τείνει να μοιραστεί το ελάφρυμα και να σπινάρει και έτσι αν δεν έχουν πραγματικά καλή πρόσφυση και οι δύο ρόδες ενός άξονα μένεις ακίνητος με τις διαγώνιες να σπινάρουν. Τα LSD σπάνια φτάνουν, τα torsen ίσως αν ξέρεις να τα χειριστείς.... οπότε το παίρνεις απόφαση και βάζεις κλείδωμα στο πίσω για να ξενοιάσεις (αν δεν ξέρεις να το δουλέψεις βέβαια μπορείς να σκοτωθείς)...
Ένα κάρο όπως είναι σαφές από την πιο πάνω εικόνα διαθέτει άξονα με 2 ρόδες, αυτές αν είναι συνδεμένες σταθερά με τον άξονα τότε έχουμε λειτουργία κάρου. Το 'κάρο' σαν έκφραση θεωρώ ότι κακώς χρησιμοποιείται για το κεντρικό διαφορικό. Και αυτό γιατί με κλειδωμένο κεντρικό ναι μεν εξασφαλίζεις τις ίδιες ταχύτητες των αξόνων που μπαίνουν στα άλλα διαφορικά αλλά όχι (όπως στο παράδειγμα που λέω πιο πριν) την ίδια ταχύτητα των τροχών ενός άξονα... οπότε στην πράξη δεν είναι κάρο και δεν 'οργώνεις'. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Γενικά συμφωνώ με τα παραπάνω. Το κακό όμως είναι ότι όταν η μία ρόδα ενός άξονα ελαφρύνει τότε και η χιαστί απέναντι τείνει να μοιραστεί το ελάφρυμα και να σπινάρει και έτσι αν δεν έχουν πραγματικά καλή πρόσφυση και οι δύο ρόδες ενός άξονα μένεις ακίνητος με τις διαγώνιες να σπινάρουν. Τα LSD σπάνια φτάνουν, τα torsen ίσως αν ξέρεις να τα χειριστείς.... οπότε το παίρνεις απόφαση και βάζεις κλείδωμα στο πίσω για να ξενοιάσεις (αν δεν ξέρεις να το δουλέψεις βέβαια μπορείς να σκοτωθείς)...Μα αυτό είπα, γενικά συμφωνείς, που διαφωνείς δηλαδή?
Ένα κάρο όπως είναι σαφές από την πιο πάνω εικόνα διαθέτει άξονα με 2 ρόδες, αυτές αν είναι συνδεμένες σταθερά με τον άξονα τότε έχουμε λειτουργία κάρου. Το 'κάρο' σαν έκφραση θεωρώ ότι κακώς χρησιμοποιείται για το κεντρικό διαφορικό. Και αυτό γιατί με κλειδωμένο κεντρικό ναι μεν εξασφαλίζεις τις ίδιες ταχύτητες των αξόνων που μπαίνουν στα άλλα διαφορικά αλλά όχι (όπως στο παράδειγμα που λέω πιο πριν) την ίδια ταχύτητα των τροχών ενός άξονα... οπότε στην πράξη δεν είναι κάρο και δεν 'οργώνεις'.
Κοίτα το πρόβλημα με το κάρο είναι ότι σαν τροχήλατο όχημα χρειάζεσαι άλογο ή γαϊδούρι (ή μουλάρι). Από τη μία γλυτώνεις τέλη κυκλοφορίας, καύσιμα κλπ αλλά από την άλλη πρέπει να του δίνεις ΣΑΝΟ, χέζει παντού, πρέπει να το ΣΤΑΥΛΙΖΕΙΣ κάπου κλπ.
Γενικά παίδες το κάρο δεν βολεύει, θα πρότεινα να χρησιμοποιείται αυτοκινούμενα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσεως όπως πχ το επιβατηγό αυτοκίνητο.
-
Δεν υπάρχουν κάρα με συνδεδεμένες τις ρόδες τους σταθερά με άξονα.
-
απλα ρώτησα τι είδους τετρακίνηση εχει γιατι πρωτη φορα αγόρασα τετρακίνητο λόγο δουλεια και ειμαι άσχετος με αυτο του είδους τα αυτοκίνητα. να μαθαίνω καποια πράματα σιγα σιγα..δεν με ενδιαφέρει καποια μετατροπή..άπλα να ξέρω πως δουλεύει το αυτοκίνητο μου . .παντος μεχρι τωρα στους λίγους μηνες που το εχω οπου μου χρειάστηκε δεν ειχα πρόβλημα..αλλα μην φανταστητε τρελλες καταστασεις π.χ. σε οργωμένο φρεζαρισμενο χωραφι και σε λασπες που είχα μηνει αλλα βγήκα οταν έβαλα τετρακίνηση .
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
^Αυτό είναι ΚΑΡΟΚατά τα άλλα, ο όρος 'κάρο' χρησιμοποιείται από κατά βάση άσχετους που δεν έχουν ιδέα πως λειτουργούν αυτά τα πολύπλοκα (not) συστήματα για να περιγράψουν -συνήθως- το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού (ή συμπλέκτη κάθε είδους). Το να μην έχουν ιδέα βέβαια δε τους εμποδίζει από το να κάνουν ποστ ή και αναλύσεις με απίστευτες ανακρίβειες, λάθη και μπούρδες.
Ίσως γι'αυτό να πέφτουν σαγόνιαΕν πάση περιπτώση, 'κάρο' δεν σημαίνει κάτι συγκεκριμένο, υποτίθεται εννοούν πως δεν επιτρέπει καθόλου διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός/πίσω άξονα αλλά συνήθως δεν έχουν ιδέα όσοι το αναφέρουν τι γίνεται από ροή ισχύος.
Πρακτικά η χρησιμότητα του όρου είναι για να δείς αν κάποιος είναι άσχετος
(αν χρησιμοποιεί τον όρο 'κάρο'---> κατά 99,4% άσχετος)Το αστείο είναι πως ανάλογος μηχανισμός υπάρχει σε ΟΛΑ τα τετρακίνητα οχήματα (αλλιώς θα κόλαγαν πιο εύκολα από δικήνητο), έχει ξαναγραφτεί εδώ 130873107017 φορές αλλά who cares, αρκεί να πετάει ο καθένας την παπάτζα του.
Τώρα θα κάνω κάτι πρωτότυπο, αντί να πω -επιπλέον- παπαρολογίες** θα απαντήσω στην ερώτησή σου**, ΣΟΚ?
Το Ranger δεν έχει κεντρικό διαφορικό, είναι ή πισωκίνητο, ή τετρακίνητο (με εμπρός/πίσω άξονα να έχουν ίδια ταχύτητα περιστροφής).
Αυτό σημαίνει πως αν μία ρόδα είναι στον αέρα (πχ μία από τους εμπρός τροχούς ή μία από τους πίσω) τότε *ΟΛΗ **η ισχής πάει στον άλλο άξονα, όπου πατάνε και οι 2 ρόδες.
Αν έχεις μια ρόδα εμπρός ΚΑΙ μια ρόδα πίσω τότε δεν μπορείς να προχωρήσεις, ο κινητήρας ανεβάζει απλά στροφές μέχρι τον κόφτη και μένεις εκεί κολλημένος.
Κάποια Ranger έχουν πίσω LSD διαφορικό αλλά δεν έχει αρκετή εμπλοκή, δε νομίζω να κάνει και τίποτα στη πράξη.
Όπως σωστά λέει και ο onyx (αν εξαιρέσεις τον όρο 'κάρο' που δεν βγάζει νόημα ) αν θες κάτι παραπάνω θα χρειαστείς after market μπλοκέ κάποιου είδους.
*=ΟΛΗ, όχι 50%
σε ευχαριστώ για την απάντηση..δίκιο έχεις όντος άσχετος..με τον όρο κάρο ενοουσα ιδια ταχύτητα περιστροφής σε όλους τούς τροχούς.αυτο νόμιζα πως είναι απο συζητήσεις που άκουσα . παντός με κάλυψες πλήρως με την απάντηση σου . .
-
Ποτέ δεν είναι άσχετος αυτός που ρωτάει
***'Μόνο χαζές απαντήσεις υπάρχουν, όχι χαζές ερωτήσεις'
Γκάλης Νικόλαος***
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Ποτέ δεν είναι άσχετος αυτός που ρωτάει***'Μόνο χαζές απαντήσεις υπάρχουν, όχι χαζές ερωτήσεις'
Γκάλης Νικόλαος***
-
Ο χρήστης nontasDrama έγραψε:
σε ευχαριστώ για την απάντηση..δίκιο έχεις όντος άσχετος..με τον όρο κάρο ενοουσα ιδια ταχύτητα περιστροφής σε όλους τούς τροχούς.αυτο νόμιζα πως είναι απο συζητήσεις που άκουσα . παντός με κάλυψες πλήρως με την απάντηση σου . .
Νωντα καλησπερα,
δε μου πεφτει λογος προσωπικα, αλλα επειδη εχεις λιγα post εδω και πιθανον ειναι καινουριος, εχε υποψη σου οτι ο ΙΚΕ ειναι λιγο ζαβο και περιεργο ατομο και εχει μια αντιπαλοτητα με τον 21Quadra, οποτε μαλλον προς τα εκει πηγαινε το 'ασχετος που λεει ανακριβειες και μπαρουφες' κλπ. Ο 21Quadra κατα κανονα εχει γνωσεις και αποψη.
Το τι γνωσεις εχει ο ΙΚΕ δεν μπορω να το κρινω, πιθανον να ειναι φοβερος, οι τροποι του ομως ειναι λιγο ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΙ.
Στο αναφερω γιανα μπορεις να φιλτραρεις τι γραφεται εδω μεσα. -
Ο καθένας μπορεί να σχηματίσει μόνος του άποψη για το ποιος έχει τρόπους και γνώσεις.
Ομοίως και για εσένα που σε χάλασε μάλλον η έκβαση του τόπικξ και έσπευσες να κάνεις διευκρινίσεις.Επειδή αναφέρεσαι σε εμένα προσωπικά, δεν έχω καμία αντιπάθεια με κανέναν, ειδικά άτομα που δεν γνωρίζω καν. Ο 21Quadra από κάποιο σημείο που δεν θυμάμαι ακριβώς (μάλλον στο τόπικ για τα ελληνικά αυτοκίνητα όταν του έγραψα ότι το να μας λέει συνέχεια ΟΛΟΥΣ ΒΛΑΚΕΣ δεν προσφέρει κάτι στην συζήτηση), μου επιτίθεται ΣΥΝΕΧΕΙΑ, είτε με βρισιές και μπινελίκια είτε ακόμα και με προσωπικές απειλές (lol!). Απλά τυγχάνει μίας άτυπης προστασίας από τους εδώ mod, ελεεινά ποστ του απευθυνόμενα σε εμένα απλά εξαφανίζονται ή στρογγυλεύονται και το καλύτερο από όλα, δικό μου ποστ είχε αλλαχθεί από κάποιον mod με αποτέλεσμα να έχει εντελώς αντίθετο νόημα.
Αυτά για τους κουτσομπόληδες εδώ.
Κατά τα άλλα ο άνθρωπος έκανε μια απλή ερώτηση και οι ευγενείς (lol) με γνώσεις (lol) και άποψη (lol) του είπαν τι έχει το δικό τους αυτοκίνητο (lol) και μάλιστα *λάθος *(lol)
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Ο καθένας μπορεί να σχηματίσει μόνος του άποψη για το ποιος έχει τρόπους και γνώσεις.
Ομοίως και για εσένα που σε χάλασε μάλλον η έκβαση του τόπικξ και έσπευσες να κάνεις διευκρινίσεις.Επειδή αναφέρεσαι σε εμένα προσωπικά, δεν έχω καμία αντιπάθεια με κανέναν, ειδικά άτομα που δεν γνωρίζω καν. Ο 21Quadra από κάποιο σημείο που δεν θυμάμαι ακριβώς (μάλλον στο τόπικ για τα ελληνικά αυτοκίνητα όταν του έγραψα ότι το να μας λέει συνέχεια ΟΛΟΥΣ ΒΛΑΚΕΣ δεν προσφέρει κάτι στην συζήτηση), μου επιτίθεται ΣΥΝΕΧΕΙΑ, είτε με βρισιές και μπινελίκια είτε ακόμα και με προσωπικές απειλές (lol!). Απλά τυγχάνει μίας άτυπης προστασίας από τους εδώ mod, ελεεινά ποστ του απευθυνόμενα σε εμένα απλά εξαφανίζονται ή στρογγυλεύονται και το καλύτερο από όλα, δικό μου ποστ είχε αλλαχθεί από κάποιον mod με αποτέλεσμα να έχει εντελώς αντίθετο νόημα.
Αυτά για τους κουτσομπόληδες εδώ.
Κατά τα άλλα ο άνθρωπος έκανε μια απλή ερώτηση και οι ευγενείς (lol) με γνώσεις (lol) και άποψη (lol) του είπαν τι έχει το δικό τους αυτοκίνητο (lol) και μάλιστα *λάθος *(lol)
Δε με χαλασε η 'εκβαση' ή οτι φανταζεσαι, απλα σημειωσα το γεγονος οτι ο τροπος γραφης σου και η γενικοτερη συμπεριφορά σου, ειναι εκτος οριων συνηθως. Πιθανα να εχεις να προσφερεις πολλες γνωσεις και αποψεις, αλλα σιγουρα η παρουσιαση δεν βοηθα καθολου.
Για του λογου το αληθες, θα κανω μια προσπαθεια να μεταγραψω το απαντητικο ποστ σου με πιο κοινωνικα αποδεκτο τροπο:
ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΡΟΥ
^Αυτό είναι ΚΑΡΟΚατά τα άλλα, ο όρος 'κάρο' χρησιμοποιείται από ανθρωπους που δε γνωριζουν πως λειτουργούν αυτά τα συστήματα για να περιγράψουν -συνήθως- το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού (ή συμπλέκτη κάθε είδους).
Εν πάση περιπτώση, 'κάρο' δεν σημαίνει κάτι συγκεκριμένο, υποτίθεται εννοούν πως δεν επιτρέπει καθόλου διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός/πίσω άξονα αλλά συνήθως όσοι το αναφέρουν δε γνωριζουν τι γίνεται από ροή ισχύος.
Ανάλογος μηχανισμός υπάρχει σε ΟΛΑ τα τετρακίνητα οχήματα (αλλιώς θα κόλαγαν πιο εύκολα από δικήνητο).
Απαντωντας στην ερωτηση σου, το Ranger δεν έχει κεντρικό διαφορικό, είναι ή πισωκίνητο, ή τετρακίνητο (με εμπρός/πίσω άξονα να έχουν ίδια ταχύτητα περιστροφής).
Αυτό σημαίνει πως αν μία ρόδα είναι στον αέρα (πχ μία από τους εμπρός τροχούς ή μία από τους πίσω) τότε *ΟΛΗ **η ισχής πάει στον άλλο άξονα, όπου πατάνε και οι 2 ρόδες.
Αν έχεις μια ρόδα εμπρός ΚΑΙ μια ρόδα πίσω τότε δεν μπορείς να προχωρήσεις, ο κινητήρας ανεβάζει απλά στροφές μέχρι τον κόφτη και μένεις εκεί κολλημένος.
Κάποια Ranger έχουν πίσω LSD διαφορικό αλλά δεν έχει αρκετή εμπλοκή, δε νομίζω να κάνει και τίποτα στη πράξη.
Όπως σωστά λέει και ο onyx (αν εξαιρέσεις τον όρο 'κάρο' που δεν βγάζει νόημα ) αν θες κάτι παραπάνω θα χρειαστείς after market μπλοκέ κάποιου είδους.
*=ΟΛΗ, όχι 50%
Ολο το ζουμι (και μην αρχισεις τα 'ωϊμε μου αλλαξανε το νοημα' γιατι τιποτα τεχνικο δεν πειραχτηκε) χωρις τις περιττές κουβεντες και τις αναφορες σε 'ασχετους' και 'παπατζες' κλπ
Καλυτερα ειναι ετσι, δε νομιζεις? -
Θύμισε μου πότε σου ζήτησα την γνώμη σου για το πώς και τι θα ποστάρω εδώ.
-
ολα ένταξη από μένα παιδιά.. δεν υπάρχει λόγος να χαλιόμαστε . .
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Θύμισε μου πότε σου ζήτησα την γνώμη σου για το πώς και τι θα ποστάρω εδώ.Δεν ηταν αναγκη να μου τη ζητησεις, το απαιτουσαν οι περιστασεις.
ford ranger τετρακίνηση