-
Καταρχὰς καλησπέρα σ'τὸ φόρουμ.Εἶμαι νέος χρήστης καὶ αὐτὸ εἶναι τὸ πρῶτο μου θέμα.Θὰ μπῶ λοιπὸν κατευθεῖαν σὲ αὐτό.
Ἀγόρασα σ'τὰ τέλη Ἰανουρίου ἕνα πεντάθυρο Opel corsa 1,2 twinport,μὲ αὐτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων,μὲ παράλληλη δυνατότητα λειτουργίας χειροκίνησης,σειριακής,χωρὶς πεντὰλ συμπλέκτη φυσικά.
Εἶναι μοντέλο τοῦ 1ου τοῦ 2006,καὶ εἶναι τὸ πρῶτο μου αὐτοκίνητο.
Ἔχοντας λοιπὸν κάνει μαθήματα μὲ μηχανικό,ὁ δάσκαλος μοῦ'χε πῇ (ἢ σ'τὸ βιβλίο γιὰ τὰ σήματα,παίζει νὰ τὸ διάβασα,δέ θυμᾶμαι) πὼς γιὰ περισσότερη ἀσφάλεια,ὅταν παρκάρουμε σὲ ἀνηφορὰ βάζουμε πρώτη,καὶ ὅταν παρκάρουμε σὲ κατηφορὰ βάζουμε ὄπισθεν(μέ χειρόφρενο φυσικά).
Ὡραῖα...
Πρόσφατα λοιπὸν ἔκανα ἕνα πείραμα σὲ πολὺ ἀπότομη κατηφόρα...
Ἔσβησα τὴ μηχανὴ ἐν ὅσῳ εἶχα τὸν λευγὲ σ'τὸ Drive (τὸ δικό μου δέν ἔχει parking,ἂν θὲς νὰ κλειδώσῃς σ'τὸ σταμάτημα μὲ πρώτη ἢ ὄπισθεν,ἁπλὰ σβήνεις τὴ μηχανὴ καὶ κλειδώνει μόνο του [ἔχει καὶ δείκτη σ'τὸ ταμπλό,σχετικὰ μὲ τὸ ποιὰ σχέση ἔχεις σ'τὸ κιβώτιο]),παρατήρησα λοιπὸν πὼς τὸ ἁμάξι τσούλαγε πολὺ ἀργά,καὶ σημειωτόν,ἀλλὰ χωρὶς ἰδιαίτερα μεγάλες διακοπές.Ὅταν ἀποπειράθηκα νὰ βάλω ὄπισθεν,(ὅλ'αὐτὰ μὲ τὸ χειρόφρενο τέρμα λυμένο,τὴ μηχανὴ σβηστή,τὸ τιμόνι μᾶλλον εὐθεῖα,καὶ χωρὶς καθόλου νὰ πατῶ φρένο),ξαφνικὰ ἔφτασε σὲ μερικὰ δεύτερα ἡ ταχύτητα τοῦ αὐτκινήτου 25-30 χιλιόμετρα τὴν ὥρα,καὶ οἱ στροφὲς (σβηστοῦ κινητήρα!),1000-1500,ἐνῷ ἄκουγα τὸν χαρακτηρηστικὸ ἦχο ποὺ κάνει ἡ ὄπισθεν ὅταν λειτουργεῖ κανονικὰ καὶ πάει τὸ ἁμάξι πίσω.Ἀμέσως γιὰ νὰ μὴν γίνει ἀτύχημα φρέναρα,ἔβαλα νεκρά,ἀλλὰ γιὰ νὰ πάρει ὁ κινητῆρας τού'δωσα ἀρκετὲς φορές (εἶχα τρομάξῃ σὲ κάποια φᾶσι ποὺ δὲν ἔπαιρνε!νόμισα ὅτι τὸ χάλασα)ἀλλὰ εὐτυχῶς μὲ τὴν 3η-4η φορά πεῖρε.
Ἐπίσεις ἡ ὄπισθεν δέν ἔπαθε·εὐτυχῶς κάτι δουλεύει μιὰ χαρά,ὅπως κι οἱ ὑπόλοιπες ταχύτητες(τουλάχιστον ἡ ὄπισθεν σὲ ἀνηφόρες καὶ εὐθεῖα ὁδοστρώματα,ὅταν τὴν χρησιμοποιῶ κανονικά,σὲ κατηφόρες δὲν τὴν ἔχω δοκιμάσει)!
Anyway,ἡ ἀπορία μου εἶναι ἂν αὐτὴ ἡ συμπεριφορὰ τοῦ αὐτοκινήτου εἶναι φυσιολογική,ἢ ἂν πρέπει νὰ ἀνησυχῶ γιὰ κάτι,κ.λπ.
Ἂν ξέρει κάποιος κάτι...,εὐχαριστῶ! -
Καταρχὰς καλησπέρα σ'τὸ φόρουμ.Εἶμαι νέος χρήστης καὶ αὐτὸ εἶναι τὸ πρῶτο μου θέμα.Θὰ μπῶ λοιπὸν κατευθεῖαν σὲ αὐτό.
Ἀγόρασα σ'τὰ τέλη Ἰανουρίου ἕνα πεντάθυρο Opel corsa 1,2 twinport,μὲ αὐτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων,μὲ παράλληλη δυνατότητα λειτουργίας χειροκίνησης,σειριακής,χωρὶς πεντὰλ συμπλέκτη φυσικά.
Εἶναι μοντέλο τοῦ 1ου τοῦ 2006,καὶ εἶναι τὸ πρῶτο μου αὐτοκίνητο.
Ἔχοντας λοιπὸν κάνει μαθήματα μὲ μηχανικό,ὁ δάσκαλος μοῦ'χε πῇ (ἢ σ'τὸ βιβλίο γιὰ τὰ σήματα,παίζει νὰ τὸ διάβασα,δέ θυμᾶμαι) πὼς γιὰ περισσότερη ἀσφάλεια,ὅταν παρκάρουμε σὲ ἀνηφορὰ βάζουμε πρώτη,καὶ ὅταν παρκάρουμε σὲ κατηφορὰ βάζουμε ὄπισθεν(μέ χειρόφρενο φυσικά).
Ὡραῖα...
Πρόσφατα λοιπὸν ἔκανα ἕνα πείραμα σὲ πολὺ ἀπότομη κατηφόρα...
Ἔσβησα τὴ μηχανὴ ἐν ὅσῳ εἶχα τὸν λευγὲ σ'τὸ Drive (τὸ δικό μου δέν ἔχει parking,ἂν θὲς νὰ κλειδώσῃς σ'τὸ σταμάτημα μὲ πρώτη ἢ ὄπισθεν,ἁπλὰ σβήνεις τὴ μηχανὴ καὶ κλειδώνει μόνο του [ἔχει καὶ δείκτη σ'τὸ ταμπλό,σχετικὰ μὲ τὸ ποιὰ σχέση ἔχεις σ'τὸ κιβώτιο]),παρατήρησα λοιπὸν πὼς τὸ ἁμάξι τσούλαγε πολὺ ἀργά,καὶ σημειωτόν,ἀλλὰ χωρὶς ἰδιαίτερα μεγάλες διακοπές.Ὅταν ἀποπειράθηκα νὰ βάλω ὄπισθεν,(ὅλ'αὐτὰ μὲ τὸ χειρόφρενο τέρμα λυμένο,τὴ μηχανὴ σβηστή,τὸ τιμόνι μᾶλλον εὐθεῖα,καὶ χωρὶς καθόλου νὰ πατῶ φρένο),ξαφνικὰ ἔφτασε σὲ μερικὰ δεύτερα ἡ ταχύτητα τοῦ αὐτκινήτου 25-30 χιλιόμετρα τὴν ὥρα,καὶ οἱ στροφὲς (σβηστοῦ κινητήρα!),1000-1500,ἐνῷ ἄκουγα τὸν χαρακτηρηστικὸ ἦχο ποὺ κάνει ἡ ὄπισθεν ὅταν λειτουργεῖ κανονικὰ καὶ πάει τὸ ἁμάξι πίσω.Ἀμέσως γιὰ νὰ μὴν γίνει ἀτύχημα φρέναρα,ἔβαλα νεκρά,ἀλλὰ γιὰ νὰ πάρει ὁ κινητῆρας τού'δωσα ἀρκετὲς φορές (εἶχα τρομάξῃ σὲ κάποια φᾶσι ποὺ δὲν ἔπαιρνε!νόμισα ὅτι τὸ χάλασα)ἀλλὰ εὐτυχῶς μὲ τὴν 3η-4η φορά πεῖρε.
Ἐπίσεις ἡ ὄπισθεν δέν ἔπαθε·εὐτυχῶς κάτι δουλεύει μιὰ χαρά,ὅπως κι οἱ ὑπόλοιπες ταχύτητες(τουλάχιστον ἡ ὄπισθεν σὲ ἀνηφόρες καὶ εὐθεῖα ὁδοστρώματα,ὅταν τὴν χρησιμοποιῶ κανονικά,σὲ κατηφόρες δὲν τὴν ἔχω δοκιμάσει)!
Anyway,ἡ ἀπορία μου εἶναι ἂν αὐτὴ ἡ συμπεριφορὰ τοῦ αὐτοκινήτου εἶναι φυσιολογική,ἢ ἂν πρέπει νὰ ἀνησυχῶ γιὰ κάτι,κ.λπ.
Ἂν ξέρει κάποιος κάτι...,εὐχαριστῶ! -
Καταρχὰς καλησπέρα σ'τὸ φόρουμ.Εἶμαι νέος χρήστης καὶ αὐτὸ εἶναι τὸ πρῶτο μου θέμα.Θὰ μπῶ λοιπὸν κατευθεῖαν σὲ αὐτό.
Ἀγόρασα σ'τὰ τέλη Ἰανουρίου ἕνα πεντάθυρο Opel corsa 1,2 twinport,μὲ αὐτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων,μὲ παράλληλη δυνατότητα λειτουργίας χειροκίνησης,σειριακής,χωρὶς πεντὰλ συμπλέκτη φυσικά.
Εἶναι μοντέλο τοῦ 1ου τοῦ 2006,καὶ εἶναι τὸ πρῶτο μου αὐτοκίνητο.
Ἔχοντας λοιπὸν κάνει μαθήματα μὲ μηχανικό,ὁ δάσκαλος μοῦ'χε πῇ (ἢ σ'τὸ βιβλίο γιὰ τὰ σήματα,παίζει νὰ τὸ διάβασα,δέ θυμᾶμαι) πὼς γιὰ περισσότερη ἀσφάλεια,ὅταν παρκάρουμε σὲ ἀνηφορὰ βάζουμε πρώτη,καὶ ὅταν παρκάρουμε σὲ κατηφορὰ βάζουμε ὄπισθεν(μέ χειρόφρενο φυσικά).
Ὡραῖα...
Πρόσφατα λοιπὸν ἔκανα ἕνα πείραμα σὲ πολὺ ἀπότομη κατηφόρα...
Ἔσβησα τὴ μηχανὴ ἐν ὅσῳ εἶχα τὸν λευγὲ σ'τὸ Drive (τὸ δικό μου δέν ἔχει parking,ἂν θὲς νὰ κλειδώσῃς σ'τὸ σταμάτημα μὲ πρώτη ἢ ὄπισθεν,ἁπλὰ σβήνεις τὴ μηχανὴ καὶ κλειδώνει μόνο του [ἔχει καὶ δείκτη σ'τὸ ταμπλό,σχετικὰ μὲ τὸ ποιὰ σχέση ἔχεις σ'τὸ κιβώτιο]),παρατήρησα λοιπὸν πὼς τὸ ἁμάξι τσούλαγε πολὺ ἀργά,καὶ σημειωτόν,ἀλλὰ χωρὶς ἰδιαίτερα μεγάλες διακοπές.Ὅταν ἀποπειράθηκα νὰ βάλω ὄπισθεν,(ὅλ'αὐτὰ μὲ τὸ χειρόφρενο τέρμα λυμένο,τὴ μηχανὴ σβηστή,τὸ τιμόνι μᾶλλον εὐθεῖα,καὶ χωρὶς καθόλου νὰ πατῶ φρένο),ξαφνικὰ ἔφτασε σὲ μερικὰ δεύτερα ἡ ταχύτητα τοῦ αὐτκινήτου 25-30 χιλιόμετρα τὴν ὥρα,καὶ οἱ στροφὲς (σβηστοῦ κινητήρα!),1000-1500,ἐνῷ ἄκουγα τὸν χαρακτηρηστικὸ ἦχο ποὺ κάνει ἡ ὄπισθεν ὅταν λειτουργεῖ κανονικὰ καὶ πάει τὸ ἁμάξι πίσω.Ἀμέσως γιὰ νὰ μὴν γίνει ἀτύχημα φρέναρα,ἔβαλα νεκρά,ἀλλὰ γιὰ νὰ πάρει ὁ κινητῆρας τού'δωσα ἀρκετὲς φορές (εἶχα τρομάξῃ σὲ κάποια φᾶσι ποὺ δὲν ἔπαιρνε!νόμισα ὅτι τὸ χάλασα)ἀλλὰ εὐτυχῶς μὲ τὴν 3η-4η φορά πεῖρε.
Ἐπίσεις ἡ ὄπισθεν δέν ἔπαθε·εὐτυχῶς κάτι δουλεύει μιὰ χαρά,ὅπως κι οἱ ὑπόλοιπες ταχύτητες(τουλάχιστον ἡ ὄπισθεν σὲ ἀνηφόρες καὶ εὐθεῖα ὁδοστρώματα,ὅταν τὴν χρησιμοποιῶ κανονικά,σὲ κατηφόρες δὲν τὴν ἔχω δοκιμάσει)!
Anyway,ἡ ἀπορία μου εἶναι ἂν αὐτὴ ἡ συμπεριφορὰ τοῦ αὐτοκινήτου εἶναι φυσιολογική,ἢ ἂν πρέπει νὰ ἀνησυχῶ γιὰ κάτι,κ.λπ.
Ἂν ξέρει κάποιος κάτι...,εὐχαριστῶ! -
Το χειρόφρενο δεν είναι διακοσμητικό. Χρησιμοποίησε το.
Έχω οδηγήσει αρκετά αυτοματα αλλά πρώτη φορά ακούω για κιβώτιο να μην έχει θέση Parking -
edit εκτός θέματος [mod]
-
Για να παρκάρεις το αμάξι (χωρίς να το χαλάσεις) :
Πατάς φρένο.
Βάζεις νεκρό.
Τραβάς το χειρόφρενο.
Αφήνεις το φρένο.
Βάζεις το μοχλό στο Ρ.
Σβήνεις τον κινητήρα. -
Ρὲ παιδιὰ δέ ῥώτησα πῶς νὰ παρκάρω!Ἑλληνικὰ μιλάω!Ἔλεος,ξέρω πῶς νὰ παρκάρω μὲ ἀσφάλεια!Καὶ νομίζω ἐξήγησα πῶς λειτουργεῖ τὸ parking στὸ δικό μου!
Σχετικὰ μὲ τὴ συμπεριφορὰ τοῦ αὐτοκινήτου ποὺ τσούλαγε πρὸς τὰ μπρὸς στὴν κατηφόρα μὲ ὄπισθεν,εἶναι φυσιολογικὴ ἢ ὄχι;!Αὐτὸ εἶναι τὸ θέμα τῆς παρούσσης ἀναρτήσεως!Ἐπ'αὐτοῦ κάτι; -
Κατάλαβα καλά ότι ο κινητήρας γύριζε ανάποδα με 30χμω? Δεν μου ακούγεται και πολύ καλό αυτό...
Επίσης με κλειστή τη μηχανή η υποβοήθηση των φρένων λειτουργεί για 1-2 τέρμα πατήματα του πεταλ... Μετά χάνεις την υποβοήθηση και σκληραίνει υπερβολικά...
Δε ξέρω τι παίζει με το συγκεκριμένο αυτόματο κιβώτιο αλλά σε χειροκίνητο η συμπεριφορα αυτή σε απότομη κατηφόρα είναι φυσιολογική.
-
Ω ναι, γύριζε ανάποδα.
Υποβοήθηση γιατί να μην έχει; Υποπίεση θα είχε εφόσον γύρισε το μοτέρ.
-
Σωστό αυτό. Αφού τσουλούσε με ταχύτητα...
-
καταρχας τι βλακειες κανει η οπελ στα καινουργια σασμαν δε μπορω να καταλαβω. ''οχι επιλογη park'' ? Τεσπα λογικο θα ηταν απο την κληση της κατηφορας το αμαξι να τσουλαγε λιγο χωρις χειροφρενο αλλα οχι με 30 χιλιομετρα. αν ζητας την γνωμη μου δε το βρισκω φυσιολογικο τωρα αν βλεπεις οτι σε ολα τα αλλα το αμαξι συμπεριφερεται οκ και δε σε ενοχλει αυτη η παραμετρος παρκαρε κανονικα σε ανηφορο κατηφορο με χειροφρενο και αστο.
Κατι ακομα που μπορεις να κανεις ειναι να μεταβιβασεις την ερωτηση σου στην αντιπροσωπεια την Οπελ προκειμενου να σε διαφωτησουν αν ειναι φυσιολογικο η οχι (τουλαχιστον αυτο δε θα κοστισει κατι) -
να μην εμπιστευεσαι το χειροφρενο απο μονο του, μπορει τη στιγμη που παρκαρεις να το κρατησει και μετα απο δυο λεπτα να το δεις να φευγει
-
Βασικά η συμβουλή 1η σε ανηφόρα και όπισθεν σε κατηφόρα δεν είναι 100% σωστή.
Για να ασφαλίσεις το αυτοκίνητο θέλεις να βάλεις την κοντύτερη σχέση. Σε όσα αυτοκίνητα ξέρω η όπισθεν είναι πιο μακρυά από την 1η, άρα δε σου δίνει τόσο δυνατό φρένο. Συνεπώς η ακινητοποίηση είναι καλύτερη με 1η και αυτός είναι ο λόγος που με το που έβαλες όπισθεν 'έφυγες'.
Όμως, ένας άπειρος οδηγός κινδυνεύει σε χειροκίνητο να βάλει μπρος χωρίς να έχει νεκρά/πατάει συμπλέκτη. Αν έχει όπισθεν και είναι σε κατηφόρα, το αυτοκίνητο θα του φύγει πολύ λιγότερο από το αν έχει πρώτη.Συνεπώς βάζουμε πάντα 1η. Αλλά σε κατηφόρες ένας άπειρος οδηγός υπάρχει κίνδυνος να βάλει μπρος με την 1η κουμπωμένη και να τρακάρει άσχημα.
-
Στρίβουμε και το τιμόνι προς το πεζοδρόμιο για μεγαλύτερη ασφάλεια.
-
απλα ενημερωτικα, ουτε η Τογιοτα στο ΜΜΤ της (τουλαχιστον αυτο που βαζει στο Αουρις), εχει P
-
Με σβηστό κινητήρα εσύ μπορεί να πήγες το μοχλό από την D στην R αλλά μήπως δεν μπήκε όπισθεν αλλά κάτι άλλο;;
Ξαναδοκίμασέ το με αναμμένο κινητήρα να βάλεις την όπισθεν και μετά να σβήσεις. -
Ο χρήστης tm έγραψε:
απλα ενημερωτικα, ουτε η Τογιοτα στο ΜΜΤ της (τουλαχιστον αυτο που βαζει στο Αουρις), εχει PΟύτε το senso έχει επιλογή P, αν και κάποιες φορές εμφανίζεται ένδειξη στο καντράν. Δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς γίνεται όταν εμφανίζεται αυτό το P.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Με σβηστό κινητήρα εσύ μπορεί να πήγες το μοχλό από την D στην R αλλά μήπως δεν μπήκε όπισθεν αλλά κάτι άλλο;;
Ξαναδοκίμασέ το με αναμμένο κινητήρα να βάλεις την όπισθεν και μετά να σβήσεις.Ναί αλλά λέει ότι ακουγόταν ο χαρακτηριστικός ήχος της όπισθεν όσο τσουλούσε
-
Ο χρήστης ΒασίληςG6 έγραψε:
Με σβηστό κινητήρα εσύ μπορεί να πήγες το μοχλό από την D στην R αλλά μήπως δεν μπήκε όπισθεν αλλά κάτι άλλο;;
Ξαναδοκίμασέ το με αναμμένο κινητήρα να βάλεις την όπισθεν και μετά να σβήσεις.Ναί αλλά λέει ότι ακουγόταν ο χαρακτηριστικός ήχος της όπισθεν όσο τσουλούσε
To έχω κάνει και εγώ το 'πείραμα' με χειροκίνητο. Η 1η στην κατηφόρα σχεδόν το κρατούσε, τσούλαγε οριακά ενώ με όπισθεν προέβαλε πολύ λιγότερη αντίσταση και το αυτοκίνητο άρχισε να φεύγει. Είναι απόλυτα λογικό αυτό που έγινε αν και δεν ξέρω για την εν κινήσει επιλογή στο αυτόματο κιβώτιο από 1η σε όπισθεν.
-
Ο χρήστης Χωρὶς ὄνομα χρήστη έγραψε:
Ρὲ παιδιὰ δέ ῥώτησα πῶς νὰ παρκάρω!Ἑλληνικὰ μιλάω!Ἔλεος,ξέρω πῶς νὰ παρκάρω μὲ ἀσφάλεια!Καὶ νομίζω ἐξήγησα πῶς λειτουργεῖ τὸ parking στὸ δικό μου!
Σχετικὰ μὲ τὴ συμπεριφορὰ τοῦ αὐτοκινήτου ποὺ τσούλαγε πρὸς τὰ μπρὸς στὴν κατηφόρα μὲ ὄπισθεν,εἶναι φυσιολογικὴ ἢ ὄχι;!Αὐτὸ εἶναι τὸ θέμα τῆς παρούσσης ἀναρτήσεως!Ἐπ'αὐτοῦ κάτι;Δεν ξέρεις να παρκάρεις. Διάβασε στη προηγούμενη σελίδα πως θα παρκάρεις.
Δεν θα σβήνεις τον κινητήρα με ταχύτητα, δεν θα αλλάζεις ταχύτητες με τον κινητήρα σβηστό και δεν θα κινείς το αμάξι στην κατηφόρα με τον κινητήρα σβηστό αν πρώτα δεν έχεις βάλει μπρος, τον επιλογέα στο D, μετά στο Ν, σβήσιμο και ΜΕΤΑ κίνηση ή ρυμούλκηση (για λίγα χιλιόμετρα με χαμηλή ταχύτητα). Αλλιώς φόρτωμα.
Επίσης, όταν ο κινητήρας είναι σβηστός όλες οι ταχύτητες δεν έχουν αντίσταση στη κατηφόρα, είναι σαν να έχεις ΝΕΚΡΟ.
Μόνο με το Park μπλοκάρουν οι τροχοί (και δεν θέλει πολλά ζόρια, ένα πειράκι είναι και σπάει εύκολα - γι αυτό θα παρκάρεις σύμφωνα με τις προηγούμενες οδηγίες).
Παρκάρισμα σὲ δρόμο μὲ μεγάλη κλίση