Ο χρήστης 106_4_ever έγραψε:
εδω τιποτα για απόσυρση????? ακουσα οτι στην γερμανια παιρνουν γυρω στα 2,500 ευρω(νομιζω) για την αγορα καθε καινούργιου αυτοκινητου...η γερμανια δεν παιζει και κινείται αποφασιστικα και σωστα.......βλ ελληνικα ομολογα
Και μιάς και αναφέρθηκε και η Ελλάδα:
Κλιμακωτή απόσυρση αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας από το 2009
ΕΞΠΡΕΣ
12 Φεβ. 08
Tο μέτρο της κλιμακωτής απόσυρσης των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας από το 2009, με κίνητρα για την αντικατάστασή τους, είναι έτοιμο να εισαγάγει το υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με τις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Κωστή Χατζηδάκη κατά τη διάρκεια πρόσφατης εκδήλωσης της ΕΘΕΛ.
«Θέλουμε να συνδέσουμε τις μεταφορές με το περιβάλλον γιατί καμία σύγχρονη πολιτική δεν μπορεί να αγνοεί την περιβαλλοντική διάσταση. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής, εξετάζουμε και την απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων που κατά τεκμήριο είναι και τα πιο ρυπογόνα. Βέβαια, δεν εξαρτάται μόνο από το υπουργείο Μεταφορών. Είναι ένα θέμα κατεξοχήν οικονομικό, που για αυτό τον λόγο συναρτάται με τις αρμοδιότητες του υπουργείου Οικονομικών και του ΥΠΕΧΩΔΕ», δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης.
Αναλυτικότερα, η εφαρμογή του μέτρου –που αφορά περίπου 1 έως 1,5 εκατ. αυτοκίνητα– υπολογίζεται ότι θα αρχίσει από το 2009 για τα Ι.Χ. μη καταλυτικής τεχνολογίας (άνω της εικοσαετίας) και θα επεκταθεί για τα οχήματα μικρότερης ηλικίας (πρώτη γενιά καταλυτικών), σε βάθος 5ετίας.
Την παροχή κινήτρων εξετάζει επιτροπή για τις «πράσινες μεταφορές» για την αντικατάσταση των ρυπογόνων Ι.Χ.
Επίσης, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι θα έρθει σε συνεννόηση με τις αρμόδιες υπηρεσίες και όλους τους εμπλεκομένους, προκειμένου να αρχίσουν σύντομα «τακτικοί και αυστηροί έλεγχοι» στους δρόμους, για ΚΤΕΟ, εκπομπές καυσαερίων και θορύβου.
Oσον αφορά τα κίνητρα που εξετάζονται για την αντικατάσταση των παλαιών αυτοκινήτων του στόλου, τρία είναι τα σημαντικότερα:
– Η μείωση των τελών ταξινόμησης για τα καινούργια οχήματα, ώστε το φορολογικό βάρος να μεταφέρεται από την κτήση στη χρήση του I.X.
– Ο καθορισμός του ύψους των τελών κυκλοφορίας, των ασφαλίστρων και ενδεχομένως των διοδίων, ώστε αυτά να είναι αντιστρόφως ανάλογα με την ηλικία των οχημάτων.
– Ο περιορισμός της κυκλοφορίας των παλαιών οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και η εντατικοποίηση των ελέγχων από τα ΚΤΕΟ και την Τροχαία.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στις αρχές του 2007 κυκλοφορούσαν 5.462.291 οχήματα, εκ των οποίων τα 1.419.000 είναι ηλικίας άνω των 15 ετών.
Από αυτά, τα 989.000 οχήματα, δηλαδή ποσοστό 23,5%, δεν διέθεταν καταλύτη και ήταν άνω των 18 ετών, ενώ άλλα 430.000 αυτοκίνητα, δηλαδή ποσοστό 10,2%, μεταξύ 15 και 18 ετών διέθεταν καταλύτη πρώτης γενιάς, ο οποίος θεωρείται ρυπογόνος.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), η αγορά των καινούργιων επιβατηγών αυτοκινήτων κατέγραψε το 2007 αύξηση 4,5%, σε σύγκριση με το 2006, και ανέρχεται σε 279.794 αυτοκίνητα. Η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ. κατέγραψε αύξηση της τάξης του 2,4%, έναντι του 2006, φτάνοντας τα 38.333 οχήματα.
Oσο για την ανακύκλωση οχημάτων, σημειώνεται ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει οδηγήσει στην απόσυρση περίπου 90.000 παλαιών οχημάτων, εκ των οποίων σχεδόν 50.000 αποσύρθηκαν πέρυσι, αριθμός κατά 65% αυξημένος συγκριτικά με το 2006.
Στο πλαίσιο μείωσης των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου στην Ελλάδα, το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει την προώθηση στην ελληνική αγορά υβριδικών ταξί και λεωφορείων, όπως και βιοκαυσίμων.
Σημειώνεται ότι το Iδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), σε παλαιότερη έκθεσή του για το ζήτημα της απόσυρσης των Ι.Χ, πρότεινε τη σταδιακή μείωση των τελών ταξινόμησης των νέων οχημάτων και τη μετάθεση του φορολογικού βάρους, από την κτήση, στη χρήση του αυτοκινήτου.
Η πολιτική αυτή, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, θα προσαρμόσει τη φορολογία των αυτοκινήτων στα πρότυπα που ακολουθούν άλλες προηγμένες χώρες της Ε.Ε. Σύμφωνα με την έκθεση, ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων και των ελαφρών φορτηγών τα επόμενα χρόνια (έως το 2010) αναμένεται να αυξηθεί κατά 19,4%, σε σχέση με το 2006. Η ραγδαία αυτή αύξηση των κυκλοφορούντων επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών κατά 1 εκατ. οχήματα, μέσα σε τρία χρόνια, αναμένεται να έχει αρνητικές οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Στους στόχους του υπουργείου Μεταφορών, πάντως, είναι το μέτρο της απόσυρσης ρυπογόνων οχημάτων να συνδυαστεί και με άλλες ενέργειες. Στο πλαίσιο αυτό, τις επόμενες ημέρες αναμένονται ανακοινώσεις σχετικά με τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων, καθώς και για την αύξηση του μήκους των λεωφορειολωρίδων.
Απ'ότι βλέπετε όμως... το θέμα έχει μείνει στάσιμο εδώ και 1 χρόνο!!!