-
Χμ, αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί ακόμα και τα πιο τολμηρά πρωτότυπα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών κ των σχεδιαστών τους έχουν πάντα συμμετρική εξωτερική σχεδιαστική φόρμα ως προς το διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου;;
Γιατί δεν τολμά κάποιος ένα σχέδιο ασύμμετρο;
Πώς; Δεν θα είναι όμορφο; Μήπως στερείσαι έμπνευσης;; χε,χε....Δεν μιλώ για μικρές λεπτομέρειες όπως οι διαφορετικού μεγέθους καθρέπτες σε μερικά γερμανικά αυτοκίνητα ή οι υαλοκαθαριστήρες που σχεδόν αναγκαστικά είναι προς τη μία πλευρά (εξαίρεση το Leon με την πολύ διακριτική όρθια συμμετρική τοποθέτηση ή κάποιες Μερτσέντες με τον κεντρικό μονό) ή η μπούκα της εξάτμισης που είναι στη μια άκρη στα κοινά αυτοκίνητα, κλπ.
Μιλώ για κάτι πιο δραστικό (αλλά όχι καγκουριές με το χρώμα.... )Παράδειγμα 1:
Θα ήθελα να δω ένα αυτοκίνητο με διαφορετικά εμπρός φανάρια. Πχ το αριστερό να είναι σαν της C4 και το δεξί σαν της 159 (τυχαίες σχεδόν επιλογές). Έτσι θα φαινόταν κατά κάποιο τρόπο ότι το αυτοκίνητο σου κλείνει το μάτι.Παράδειγμα 2:
Ένα αυτοκίνητο με μπρος - πίσω πόρτα από την πλευρά του οδηγού, αλλά μία μόνο εμπρός από τη μεριά του συνοδηγού... Ορίτζιναλ 3πορτο δηλαδή...
Αυτό προσεγγίζουν μερικά πολυμορφίζοντα που έχουν μόνο μία πλαϊνή συρόμενη πόρτα. Ναι, πράγματι, να μια ασύμμετρη σχεδιαστική εφαρμογή.Παράδειγμα 3:
Έστω βρε παιδί μου κάτι πιο ανώδυνο.... διαφορετικού σχεδιασμού ζάντες δεξιά κ αριστερά (ίδιου offset κ διάστασης πάντα).Αν υπήρξαν στην ιστορία ασύμμετρα αυτοκίνητα θα χαρώ να μου τα υποδείξετε.
-
Χμ, αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί ακόμα και τα πιο τολμηρά πρωτότυπα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών κ των σχεδιαστών τους έχουν πάντα συμμετρική εξωτερική σχεδιαστική φόρμα ως προς το διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου;;
Γιατί δεν τολμά κάποιος ένα σχέδιο ασύμμετρο;
Πώς; Δεν θα είναι όμορφο; Μήπως στερείσαι έμπνευσης;; χε,χε....Δεν μιλώ για μικρές λεπτομέρειες όπως οι διαφορετικού μεγέθους καθρέπτες σε μερικά γερμανικά αυτοκίνητα ή οι υαλοκαθαριστήρες που σχεδόν αναγκαστικά είναι προς τη μία πλευρά (εξαίρεση το Leon με την πολύ διακριτική όρθια συμμετρική τοποθέτηση ή κάποιες Μερτσέντες με τον κεντρικό μονό) ή η μπούκα της εξάτμισης που είναι στη μια άκρη στα κοινά αυτοκίνητα, κλπ.
Μιλώ για κάτι πιο δραστικό (αλλά όχι καγκουριές με το χρώμα.... )Παράδειγμα 1:
Θα ήθελα να δω ένα αυτοκίνητο με διαφορετικά εμπρός φανάρια. Πχ το αριστερό να είναι σαν της C4 και το δεξί σαν της 159 (τυχαίες σχεδόν επιλογές). Έτσι θα φαινόταν κατά κάποιο τρόπο ότι το αυτοκίνητο σου κλείνει το μάτι.Παράδειγμα 2:
Ένα αυτοκίνητο με μπρος - πίσω πόρτα από την πλευρά του οδηγού, αλλά μία μόνο εμπρός από τη μεριά του συνοδηγού... Ορίτζιναλ 3πορτο δηλαδή...
Αυτό προσεγγίζουν μερικά πολυμορφίζοντα που έχουν μόνο μία πλαϊνή συρόμενη πόρτα. Ναι, πράγματι, να μια ασύμμετρη σχεδιαστική εφαρμογή.Παράδειγμα 3:
Έστω βρε παιδί μου κάτι πιο ανώδυνο.... διαφορετικού σχεδιασμού ζάντες δεξιά κ αριστερά (ίδιου offset κ διάστασης πάντα).Αν υπήρξαν στην ιστορία ασύμμετρα αυτοκίνητα θα χαρώ να μου τα υποδείξετε.
-
Χμ, αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί ακόμα και τα πιο τολμηρά πρωτότυπα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών κ των σχεδιαστών τους έχουν πάντα συμμετρική εξωτερική σχεδιαστική φόρμα ως προς το διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου;;
Γιατί δεν τολμά κάποιος ένα σχέδιο ασύμμετρο;
Πώς; Δεν θα είναι όμορφο; Μήπως στερείσαι έμπνευσης;; χε,χε....Δεν μιλώ για μικρές λεπτομέρειες όπως οι διαφορετικού μεγέθους καθρέπτες σε μερικά γερμανικά αυτοκίνητα ή οι υαλοκαθαριστήρες που σχεδόν αναγκαστικά είναι προς τη μία πλευρά (εξαίρεση το Leon με την πολύ διακριτική όρθια συμμετρική τοποθέτηση ή κάποιες Μερτσέντες με τον κεντρικό μονό) ή η μπούκα της εξάτμισης που είναι στη μια άκρη στα κοινά αυτοκίνητα, κλπ.
Μιλώ για κάτι πιο δραστικό (αλλά όχι καγκουριές με το χρώμα.... )Παράδειγμα 1:
Θα ήθελα να δω ένα αυτοκίνητο με διαφορετικά εμπρός φανάρια. Πχ το αριστερό να είναι σαν της C4 και το δεξί σαν της 159 (τυχαίες σχεδόν επιλογές). Έτσι θα φαινόταν κατά κάποιο τρόπο ότι το αυτοκίνητο σου κλείνει το μάτι.Παράδειγμα 2:
Ένα αυτοκίνητο με μπρος - πίσω πόρτα από την πλευρά του οδηγού, αλλά μία μόνο εμπρός από τη μεριά του συνοδηγού... Ορίτζιναλ 3πορτο δηλαδή...
Αυτό προσεγγίζουν μερικά πολυμορφίζοντα που έχουν μόνο μία πλαϊνή συρόμενη πόρτα. Ναι, πράγματι, να μια ασύμμετρη σχεδιαστική εφαρμογή.Παράδειγμα 3:
Έστω βρε παιδί μου κάτι πιο ανώδυνο.... διαφορετικού σχεδιασμού ζάντες δεξιά κ αριστερά (ίδιου offset κ διάστασης πάντα).Αν υπήρξαν στην ιστορία ασύμμετρα αυτοκίνητα θα χαρώ να μου τα υποδείξετε.
-
Το μονο που υπηρχε παλιοτερα ηταν η ασυμμετρη απειλη του Πολυδωρα...
Τετοια αυτοκινητα νομιζω θα ηταν νομιζω αρκετα εκκεντρικα που ευκολα θα γινονταν βαρετα...
Παντως ασσυμετρο μπορεις να χαρακτηρισεις καποια τρικυκλα που ειχαν κυκλοφορησει παλιοτερα απο ανατολικη Γερμανια αν δεν κανω λαθος..
-
Το μονο που μπορω να θυμηθω ειναι αυτο
http://robson.m3rlin.org/cars/bmw-x-cou ... ncept-car/
Για την ασυμμετρια σε οτι αφορα τις πορτες,αριστερα και δεξια υπαρχουν αρκετα.
-
Κατι τετοιο?
-
-
Δεν μου αρέσει η ... ασυμμετρία.
Mini ... SW (δεν θυμάμαι πως το λένε!). Από την μία πλευρά κανονική πόρτα και μια αναποδα ανοιγόμενη και απο την άλλη πλευρά μία μόνο κανονική.
Nissan Cube κάθε πλευρά και γωνία διαφορετική σχεδίαση. Αλλες κολόνες μαυρες, άλλες στο χρώμα του αυτοκινήτου.
Daihatsu Copen/Cuore. Την μπροστά πινακίδα σε μια θέση ούτε κεντρο ούτε στο πλάι (όπως η Alfa Romeo που αισθητικά μου κάθεται καλά). Σαν να μην ήξεραν που να την βάλουν.
-
-
Αλλου γνωστού καλλιτέχνη!!!
Και ευτυχώς σαν ... 'αυτοκίνητο' ήταν πιο συμμετρικός!
-
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
Nissan Cube κάθε πλευρά και γωνία διαφορετική σχεδίαση. Αλλες κολόνες μαυρες, άλλες στο χρώμα του αυτοκινήτου.Χα,χα, αυτό μάλιστα... Αν και όχι πραγματικά ασύμμετρο, αλλά η βαφή της πίσω κολόνας ξεγελούσε ωραία. Μ' αρέσει!
-
Θα πω τους εξής δύο λόγους για τους οποίους δεν το κάνουν:
α) Θα αρέσει σε λίγο κόσμο καθώς τέτοιες περίεργες αισθητικές ιδέες συνήθως πατώνουν.
β) Αυξημένο κόστος πάραγωγής λόγω περισσότερων εξαρτημάτων που πρέπει να σχεδιαστούν από το μηδέν και όχι με ένα απλό mirror.Εάν πάντως θέλει κάποιος ασύμμετρο όχημα, πισωκίνητο, με χαμηλή τιμή ροπάκλα και άφθονους χώρους υπάρχουν πολλές επιλογές transit, caddy, hiace, H1...
Εάν πάλι του φαίνονται ακριβά υπάρχουν και τα ...sidecar!!!
-
-
Ο χρήστης 993cc έγραψε:
Η BMW το τολμάει στις μηχανές εδώ και χρόνια...Την ασυμμετρία την έκανε σε μια λεπτομέρια και σε αμάξι της.
Ηρθαν μετά οι καγκουρομετατροπείς και την 'διόρθωσαν'.
-
To διασημότερο αυτοκίνητο με ασσύμετρη φόρμα σχεδιασμού, σε κάποια τμήματά του τουλάχιστον, ήταν το αμερικάνικο AMC Pacer του 1970, ένα πασίγνωστο σχέδιο της δεκαετίας αυτής. Ήταν ένα χατσμπάκ στο οποίο η δεξιά πόρτα ήταν μεγαλύτερη από την αριστερή κατά 10+ εκατοστά, για να διευκολύνει την είσοδο και έξοδο των επιβατών. Ήταν γνωστό επίσης και για τους μεγάλους του χώρους, ιδιαίτερα σε πλάτος, καθώς και για τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που είχε.
Ενώ ήταν πολύ άνετο και εύκολο στην οδήγηση, για διάφορους λόγους απέτυχε οικτρά. Μία μεγάλη επίσης αποτυχία ήταν όταν μετατράπηκε σε δεξιοτίμονο από έναν Άγγλο προκειμένου να το κυκλοφορήσει στη χώρα του. Η μεγάλη πόρτα πλέον βρέθηκε στη μεριά του οδηγού, αφήνοντας τους επιβάτες να εξυπηρετούνται από την μικρότερη .
Μάλιστα όταν το δεξιοτίμονο αυτοκίνητο έκανε παρκάρισμα στην πλευρά του δρόμου που κινείτο, και όχι στην αντίθετη που είναι και πολύ σπανιότερο, έβαζε τους επιβάτες να μπουν από την πλευρά που ήταν κολλημένη στο πεζοδρόμιο (που είχε πλέον και την πιο μικρή πόρτα) και όχι από την ελεύθερη στο δρόμο.
Κάπου εκεί τερμάτισε και την πορεία του, και πλέον είναι συλλεκτικό. Παλαιότερα είχα δει και στη χώρα μας ένα. -
Ο χρήστης travelman έγραψε:
Θα πω τους εξής δύο λόγους για τους οποίους δεν το κάνουν:
α) Θα αρέσει σε λίγο κόσμο καθώς τέτοιες περίεργες αισθητικές ιδέες συνήθως πατώνουν.
β) Αυξημένο κόστος πάραγωγής λόγω περισσότερων εξαρτημάτων που πρέπει να σχεδιαστούν από το μηδέν και όχι με ένα απλό mirror.Είναι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα.
Θα συμφωνήσω κυρίως με το δεύτερο επιχείρημα, καθώς το πρώτο ισχύει μόνο στο μυαλό μας. Η συμμετρία δεν υπάρχει σε απόλυτη μορφή στη φύση. Σκεφτείτε ότι κανένα σώμα και πρόσωπο δεν είναι συμμετρικό . Η απόλυτη συμμετρία του αριστερού και δεξιού μέρους σχετικά με τον κατακόρυφο άξονά μας θα μας ξένιξε (θα μας έκανε διαφορετικά άτομα). Στη σύνθεση (στα εικαστικά, στην αρχιτεκτονική, ...) η απόλυτη συμμετρία θεωρείται βαρβαρικό σχήμα. -
Λίγο unfair επειδή είναι αγωνιστικό, αλλά χαρακτηριστική η ασυμμετρία του στο βωμό της λειτουργικότητας:
Ο χρήστης travelman έγραψε:
β) Αυξημένο κόστος πάραγωγής λόγω περισσότερων εξαρτημάτων που πρέπει να σχεδιαστούν από το μηδέν και όχι με ένα απλό mirror.Πράγματι... δεν το είχα σκεφτεί έτσι.
Η BMW το τολμάει στις μηχανές εδώ και χρόνια...
Ακριβώς κάτι τέτοιο έλεγα θα μπορούσε να γίνει με τα φώτα κι ενός τετράτροχου. Αν έχει έμπνευση ο σχεδιαστής μπορεί να το κάνει όμορφο.
Ασύμμετρες σχεδιαστικές φόρμες