-
Τον τελευτάιο καιρο κάνω σχεδόν καθημερινά την διαδρομή Κηφισιά-Χίλτον και αντίστροφα. Το συμπέρασμα που έχω καταλήξει είναι οτι τα φανάρια είναι μια μάστιγα και ευθύνονται για τα πιό πολλά μποτιλιαρίσματα.
Παράδειγμα 1: πηγαίνοντας προς Αθήνα, στα σίδερα χαλανδρίου. Είναι τόσοι πολλοί αυτοί που βγαίνουν στην έξοδο που η δεξιά λωρίδα της Κηφισίας είναι μονίμως πηγμένη σε αυτό το σημείο. Μόλις περάσεις για ένα χιλιόμετρο είναι άδειος ο δρόμος.
Παράδειγμα 2: Το ιδιο με το προηγούμενο παράδειγμα στην έξοδο για Κατεχάκη.
Παράδειγμα 3: Απο το ξεκίνημα της Β.Σοφίας αρχίζει πάντα τρελό πήξιμο. Αιτία είναι οτι κάθε 100 μέτρα έχει φανάρι.
Παράδειγμα 4: Στο ρεύμα προς Κηφισιά, εκεί που στρίβει δεξιά για Λ. Πεντέλης η δεξιά λωρίδα είναι μονίμως πηγμένη απο αυτούς που θέλουν να στρίψουν. Επίσης αμέσως μετά το φανάρι έχει στάση και τα λεωφορεία που σταματάνε χειροτερεύουν το μποτιλιάρισμα. Μόλις περάσεις αυτό το σημείο και μέχρι το ΚΑΤ που γίνεται 2 λωρίδες ο δρόμος είναι άδειος.
Για τη διαδρομή αυτή χρειάζομαι με το μηχανάκι γύρω στα 20 λεπτά τις ώρες με νορμάλ κίνηση. Αργά το βράδυ λιγότερο απο 10 και με νορμάλ ταχύτητα. Πιστεύω οτι αυτό γίνεται επειδή έχω γύρω στα 30χαω μεγαλύτερη μέση ταχύτητα αρα με πιάνουν πολύ λιγότερα φανάρια.
Προφανώς το να αλλάξει ο χρονισμός των φαναριών σε αυτά τα σημεία και να δίνει πιό πολύ χρόνο δέν είναι λύση γιατί τότε θα πήζουν οι εσωτερικοί δρόμοι. Η μόνη λύση που βλέπω είναι να ξανασχεδιαστούν οι δρόμοι έτσι ώστε να μήν χρειάζονται τόσα πολλά φανάρια.
Ακούω γνώμες και εμπειρίες
-
Τον τελευτάιο καιρο κάνω σχεδόν καθημερινά την διαδρομή Κηφισιά-Χίλτον και αντίστροφα. Το συμπέρασμα που έχω καταλήξει είναι οτι τα φανάρια είναι μια μάστιγα και ευθύνονται για τα πιό πολλά μποτιλιαρίσματα.
Παράδειγμα 1: πηγαίνοντας προς Αθήνα, στα σίδερα χαλανδρίου. Είναι τόσοι πολλοί αυτοί που βγαίνουν στην έξοδο που η δεξιά λωρίδα της Κηφισίας είναι μονίμως πηγμένη σε αυτό το σημείο. Μόλις περάσεις για ένα χιλιόμετρο είναι άδειος ο δρόμος.
Παράδειγμα 2: Το ιδιο με το προηγούμενο παράδειγμα στην έξοδο για Κατεχάκη.
Παράδειγμα 3: Απο το ξεκίνημα της Β.Σοφίας αρχίζει πάντα τρελό πήξιμο. Αιτία είναι οτι κάθε 100 μέτρα έχει φανάρι.
Παράδειγμα 4: Στο ρεύμα προς Κηφισιά, εκεί που στρίβει δεξιά για Λ. Πεντέλης η δεξιά λωρίδα είναι μονίμως πηγμένη απο αυτούς που θέλουν να στρίψουν. Επίσης αμέσως μετά το φανάρι έχει στάση και τα λεωφορεία που σταματάνε χειροτερεύουν το μποτιλιάρισμα. Μόλις περάσεις αυτό το σημείο και μέχρι το ΚΑΤ που γίνεται 2 λωρίδες ο δρόμος είναι άδειος.
Για τη διαδρομή αυτή χρειάζομαι με το μηχανάκι γύρω στα 20 λεπτά τις ώρες με νορμάλ κίνηση. Αργά το βράδυ λιγότερο απο 10 και με νορμάλ ταχύτητα. Πιστεύω οτι αυτό γίνεται επειδή έχω γύρω στα 30χαω μεγαλύτερη μέση ταχύτητα αρα με πιάνουν πολύ λιγότερα φανάρια.
Προφανώς το να αλλάξει ο χρονισμός των φαναριών σε αυτά τα σημεία και να δίνει πιό πολύ χρόνο δέν είναι λύση γιατί τότε θα πήζουν οι εσωτερικοί δρόμοι. Η μόνη λύση που βλέπω είναι να ξανασχεδιαστούν οι δρόμοι έτσι ώστε να μήν χρειάζονται τόσα πολλά φανάρια.
Ακούω γνώμες και εμπειρίες
-
Τον τελευτάιο καιρο κάνω σχεδόν καθημερινά την διαδρομή Κηφισιά-Χίλτον και αντίστροφα. Το συμπέρασμα που έχω καταλήξει είναι οτι τα φανάρια είναι μια μάστιγα και ευθύνονται για τα πιό πολλά μποτιλιαρίσματα.
Παράδειγμα 1: πηγαίνοντας προς Αθήνα, στα σίδερα χαλανδρίου. Είναι τόσοι πολλοί αυτοί που βγαίνουν στην έξοδο που η δεξιά λωρίδα της Κηφισίας είναι μονίμως πηγμένη σε αυτό το σημείο. Μόλις περάσεις για ένα χιλιόμετρο είναι άδειος ο δρόμος.
Παράδειγμα 2: Το ιδιο με το προηγούμενο παράδειγμα στην έξοδο για Κατεχάκη.
Παράδειγμα 3: Απο το ξεκίνημα της Β.Σοφίας αρχίζει πάντα τρελό πήξιμο. Αιτία είναι οτι κάθε 100 μέτρα έχει φανάρι.
Παράδειγμα 4: Στο ρεύμα προς Κηφισιά, εκεί που στρίβει δεξιά για Λ. Πεντέλης η δεξιά λωρίδα είναι μονίμως πηγμένη απο αυτούς που θέλουν να στρίψουν. Επίσης αμέσως μετά το φανάρι έχει στάση και τα λεωφορεία που σταματάνε χειροτερεύουν το μποτιλιάρισμα. Μόλις περάσεις αυτό το σημείο και μέχρι το ΚΑΤ που γίνεται 2 λωρίδες ο δρόμος είναι άδειος.
Για τη διαδρομή αυτή χρειάζομαι με το μηχανάκι γύρω στα 20 λεπτά τις ώρες με νορμάλ κίνηση. Αργά το βράδυ λιγότερο απο 10 και με νορμάλ ταχύτητα. Πιστεύω οτι αυτό γίνεται επειδή έχω γύρω στα 30χαω μεγαλύτερη μέση ταχύτητα αρα με πιάνουν πολύ λιγότερα φανάρια.
Προφανώς το να αλλάξει ο χρονισμός των φαναριών σε αυτά τα σημεία και να δίνει πιό πολύ χρόνο δέν είναι λύση γιατί τότε θα πήζουν οι εσωτερικοί δρόμοι. Η μόνη λύση που βλέπω είναι να ξανασχεδιαστούν οι δρόμοι έτσι ώστε να μήν χρειάζονται τόσα πολλά φανάρια.
Ακούω γνώμες και εμπειρίες
-
η μαστιγα δεν ειανι των φαναριων αλλα των πανμεγιστων ''δηθεν'' συγκοινωνιολόγων....
-
Λύση υπάρχει, αλλά προυποθέτει ξήλωμα και επανασχεδιασμό πολλών κεντρικών δρόμων, σε ενα ταξίδι που έκανα στην Ιταλία, οδικώς, παρατήρησα οτι σε μεγάλες πόλεις υπήρχαν κυκλικοι κόμβοι, και ελάχιστα φανάρια, ειδικά στην Perugia και ενω έψαχνα για ξενοδοχείο, δεν μπορούσα να βρω φανάρι ωστε να σταματήσω και να κοιτάξω καμια πινακιδα ή να διαβάσω τον χάρη... η ροή των αυτοκινήτων ήταν συνεχής και γρήγορη σχεδόν σε όλη την πόλη, πιστεύω οτι ειναι μία αριστη λύση, αλλα... τωρα μη υλοποιησιμη.
-
Ο χρήστης jm000 έγραψε:
Λύση υπάρχει, αλλά προυποθέτει ξήλωμα και επανασχεδιασμό πολλών κεντρικών δρόμων, σε ενα ταξίδι που έκανα στην Ιταλία, οδικώς, παρατήρησα οτι σε μεγάλες πόλεις υπήρχαν κυκλικοι κόμβοι, και ελάχιστα φανάρια, ειδικά στην Perugia και ενω έψαχνα για ξενοδοχείο, δεν μπορούσα να βρω φανάρι ωστε να σταματήσω και να κοιτάξω καμια πινακιδα ή να διαβάσω τον χάρη... η ροή των αυτοκινήτων ήταν συνεχής και γρήγορη σχεδόν σε όλη την πόλη, πιστεύω οτι ειναι μία αριστη λύση, αλλα... τωρα μη υλοποιησιμη.Η μεγάλη βρεττανική εφεύρεση του roundabout δεν έχει έρθει ακόμα στη Τζουτζία! Και όπου ήρθε, ήταν μπασταρδεμένη από την γαλλική που δίνει προτεραιότητα στους εισερχόμενους στον κόμβο...
-
Ειναι παρα πολλα τα αυτοκινητα.Αν δεν υπηρχαν φαναρια θα επικρατουσε χαος στους δρομους.
Λυση δεν μπορει να δωσει κανεις.Δεν υπαρχει.Η μονη λυση ειναι να μειωθουν τα αυτοκινητα αλλα αυτο δεν γινεται.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Λύση υπάρχει, αλλά προυποθέτει ξήλωμα και επανασχεδιασμό πολλών κεντρικών δρόμων, σε ενα ταξίδι που έκανα στην Ιταλία, οδικώς, παρατήρησα οτι σε μεγάλες πόλεις υπήρχαν κυκλικοι κόμβοι, και ελάχιστα φανάρια, ειδικά στην Perugia και ενω έψαχνα για ξενοδοχείο, δεν μπορούσα να βρω φανάρι ωστε να σταματήσω και να κοιτάξω καμια πινακιδα ή να διαβάσω τον χάρη... η ροή των αυτοκινήτων ήταν συνεχής και γρήγορη σχεδόν σε όλη την πόλη, πιστεύω οτι ειναι μία αριστη λύση, αλλα... τωρα μη υλοποιησιμη.
Η μεγάλη βρεττανική εφεύρεση του roundabout δεν έχει έρθει ακόμα στη Τζουτζία! Και όπου ήρθε, ήταν μπασταρδεμένη από την γαλλική που δίνει προτεραιότητα στους εισερχόμενους στον κόμβο...
Η Γαλλική ισχύει σε συγκεκριμένους κόμβους στο Παρίσι και πουθενά αλλού. Με εξαίρεση δε την
http://maps.google.fr/maps?q=arc+de+triomphe&oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&ei=762cTIaPEpTP4wbj3ZjMDQ&ved=0CBsQ_AU&hq=Arc+de+Triomphe&hnear=Arc+de+Triomphe,+Place+Charles+de+Gaulle,+75008+Paris,+Ile-de-France&ll=48.873674,2.294769&spn=0.002399,0.004823&t=h&z=18
στην οποία ισχύει για την ακρίβεια το: μπουκάρω κάνω τον σταυρό σκανάρω τα πάντα γύρω μου και πίσω μου και ελπίζω να βγώ με ολόκληρο το αυτοκίνητο κι εμένα, στους υπόλοιπους υπάρχουν φανάρια που επιβάλλουν κατα κάποιο τρόπο το πώς θα μπείς στον κόμβο.
Σε όλους τους υπόλοιπους κόμβους ισχύουν τα όσα διδάσκουν οι πάνσοφοι Άγγλοι με τις αντίστοιχες πινακίδες παραχώρησης προτεραιότητας.
Υ.Γ. Φανάρια υπάρχουν και στην Αψίδα του θριάμβου αλλά όχι για όλους τους δρόμους
Υ.Γ2 Αν η κίνηση είναι μεγάλη και ο κυκλικός κόμβος σύνθετος τότε ακόμα και εκεί μπορεί να έχουμε ακινητοποιήσεις και ανάσχεση κυκλοφορίας. -
Εγώ πάντως μπορεί να θεωρώ ότι η λύση των roundabout όπως εφαρμόζεται σε όλες χώρες είναι σωστή αλλά πιστεύω ότι στην Ελλάδα με το μυαλό και την νοοτροπία του Έλληνα είναι αρκετά επικίνδυνη. Την έπαθα στην Μύκονο φέτος το καλοκαίρι όπου στα δύο σημεία που ισχύει η προτεραιότητα εκείνου που είναι μέσα στην πλατεία, προσπαθούσε κάθε φορά να μαντέψω τις προθέσεις του κάθε βλάκα που είτε είχε ξεχάσει να βγάλει φλας είτε είχε ξεχάσει να το σβήσει.
-
Ο χρήστης xristos912 έγραψε:
Ειναι παρα πολλα τα αυτοκινητα.Αν δεν υπηρχαν φαναρια θα επικρατουσε χαος στους δρομους.
Λυση δεν μπορει να δωσει κανεις.Δεν υπαρχει.Η μονη λυση ειναι να μειωθουν τα αυτοκινητα αλλα αυτο δεν γινεται.
Δέν νομίζω οτι το πρόβλημα είναι τα πολλά αυτοκίνητα. Όταν βλέπεις σε μια διασταύρωση να γίνεται ο κακός χαμός και μετά μόλις περάσεις να είναι άδειος ο δρόμος τότε αυτό δείχνει κακή σχεδίαση που αφήνει τη χωρητικότητα του δρόμου ανεκμετάλλευτη.
-
Μιραζ, κάνε αντιπαραβολή του χαμού που γίνεται στην Αψίδα του Θριάμβου και της τάξης που επικρατεί στην Trafalgare Square...
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Μιραζ, κάνε αντιπαραβολή του χαμού που γίνεται στην Αψίδα του Θριάμβου και της τάξης που επικρατεί στην Trafalgare Square... -
Εχμ δεν συγκρίνουμε ακριβώς ίδια μεγέθη κυκλοφοριακών φόρτων ούτε πολυπλοκότητας κόμβου. Sorry αν στο χαλάω αλλά σε αντίστοιχους κόμβους στο Παρισι μια χαρά τάξη υπάρχει κάτω απο ΚΣ κίνησης.
-
Και το Μιλάνο σε 3 κύκλους έχει αναπτυχθεί, με τεράστια πεζοδρόμια για παρκάρισμα στους περισσότερους δρόμους, και με μεγάλα οικοδομικά τετράγωνα που στο εσωτερικό τους είναι πλατεία και παρκάρουν, εδώ που είναι όλα κτισμένα τόσο πυκνά μόνο κύκλους γύρω από την ουρά μας μπορούμε να κάνουμε.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Τον τελευτάιο καιρο κάνω σχεδόν καθημερινά την διαδρομή Κηφισιά-Χίλτον και αντίστροφα. Το συμπέρασμα που έχω καταλήξει είναι οτι τα φανάρια είναι μια μάστιγα και ευθύνονται για τα πιό πολλά μποτιλιαρίσματα.Αν υπήρχε θεός, θα μου είχε ρίξει μια μεγάλη μπάλα φωτιάς, με τέτοιο βρισίδι που ρίχνω κάθε φορά που χρησιμοποιώ τη λεωφόρο Μαραθώνος
-
Μου τυχε καμποσες φορες μεσα στο καλοκαιρι και λιγες μερες πριν να φευγω απο Ελληνικο και ετσι οπως περιμενα στο φαναρι της Λ.Αλιμου για να βγω Παραλιακη αυτο το ρημαδι να Ξερυθμιστει (απο κοκκινο ξαφνικα εσβηνε σαν να εκανε restart και ξανα αναβε κοκκινο) με αποτελεσμα να μαζευετε μεγαλη ουρα και ο χρονος αναμονης στο κ@λοφαναρο να ειναι 7 Ολοκληρα λεπτα
Γενικα τα φαναρια Θελουν μια καλη ρυθμιση και οχι τις ρυθμισεις του κ@@@@ που τους εχουν κανει. Ασε δε που οατν μπαινει τροχονομος τα κανει χειροτερα.... -
Δεν θυμάμαι πόσα χρόνια μιλάω για τις κυκλικές πορείες. Η κυκλική πορεία, όπου μπήκε, έσωσε.
-
Ο χρήστης imago έγραψε:
Δεν θυμάμαι πόσα χρόνια μιλάω για τις κυκλικές πορείες. Η κυκλική πορεία, όπου μπήκε, έσωσε.Και η κυκλικη πορεια πολλες φορες οδηγει σε ενα μποτιλιαρισμα ανευ προηγουμενου.
Τα αυτοκινητα στριμωχνονται,ο ενας χωνεται απο δω ο αλλος απο κει και επικρατει χαος.Η κυκλικη ποεια ειναι καλη σε δρομους χωρις πολυ κινηση οπου αντι να σταματανε τα αυτοκινητα σε φαναρι χωρις λογο, δινουν προτεραιοτητα καθως μπαινουν η και αναποδα.
-
Με είχε εντυπωσιάσει το πέρασμα της πλατείας της αψίδας του θριάμβου στο Παρίσι, τα έχασα, η κατάσταση ήταν ή ταν ή επί τας!! Αν και φίλος των roundabouts κι εγώ νομίζω ότι στην Ελλάδα η συστηματική εφαρμογή τους θα είναι λιγότερη πετυχημένη εως και προβληματική ειδικά σε ώρες αιχμής. Γενικά όσο επιτρέπεται (δεν επιτρέπεται αλλά αφήνεται) το ακούμπισμα αυτοκινήτων πάνω σε πλατείες, διπλοπαρκάρισμα κλπ κλπ αποκλείεται να λειτουργήσουν όπως πρέπει. Γενικά αν πολλά αυτοκίνητα δεν ήταν ακουμπισμένα ή παρκαρισμένα με τρόπο που να αφαιρούν μία και βάλε λωρίδες τα πράματα για τη ροή θα ήταν πολύ καλύτερα. Τα φανάρια πολύ συχνά απέχουν πολύ από το να βοηθάνε τη ροή. Η ύπαρξη και μόνο των αστυνομικών είναι η παραδοχή αυτού.
Και η ροή είναι πολύ σπουδαίο πράμα γιατί στην ίδια μονάδα χρόνου περνάνε περισσότερα αυτοκίνητα. Και είναι καλύτερα να αφήνεις περισσότερη ώρα τη ροή για να αναπτύξει ταχύτητα και να περάσουν ακόμα περισσότεροι. Αν χωράνε να πάνε κάπου όμως... Γενικά οι πρωινοί αστυνόμοι προσπαθούν να το κάνουν αυτό αλλά σπάνια το πετυχαίνουν δίκαια. Συνήθως ευνοούν υπερβολικά τον κεντρικό δρόμο σε βάρος των καθέτων. Μπορεί για 100 μέτρα να περιμένεις 15 λεπτά και στον κεντρικό να είναι όλα ωραία!Θα ήθελα να ίσχυε το σύστημα των εγγλέζων με την κόκκινη ή κίτρινη γραμμή δίπλα στο πεζοδρόμιο. Έτσι στην Κηφισίας/Συγγρού/Βουλιαγμένης/Πατησίων/Πειραιώς κλπ βασικούς άξονες θα είχε κόκκινη δηλαδή δεν σταματάς πουθενά και για κανένα λόγο (ούτε αποβίβαση ούτε τίποτα)! Σε άλλους δρόμους να έχει κίτρινη που επιτρέπει πχ παρκάρισμα σε ώρες εκτός 9-5 κλπ.
Τα φανάρια πρέπει να λιγοστεύσουν στους μεγάλους άξονες. Και στις διασταυρώσεις μεγάλων αξόνων πρέπει να γίνει καλύτερη ρύθμιση. Οι μετά την Ολυμπιάδα 2004 απαγορεύσεις αριστερής στροφής σίγουρα βοήθησαν επιτρέποντας λιγότερο νεκρό χρόνο σε κάθε ροή. Βέβαια πολλοί συνεχίζουν να στέκονται εμποδίζοντας και να κάνουν την απαγορευμένη στροφή... Μου φάνηκε όμως ότι έκλεισαν τελείως κάποια ανοίγματα που το επιτρέπαν αυτό.
Η μονή ροή πχ στη συμβολή Κηφισίας-Αλεξάνδρας-Μεσογείων ήταν μια καλή λύση (κάτι σαν roundabout) όπου βελτίωσε σημαντικά τους χρόνους ροής παρά τη συνέχιση ύπαρξης των φαναριών. Ίσως αυτή η λύση όπου μπορεί να γίνει να είναι πιο κατάλληλη για την Ελλάδα από τις στρογγυλές πλατείες.
Από την άλλη ένας μεγάλος δρόμος ακόμα και χωρίς φανάρια πάντα θα μπουκώνει αν αυξομειώνεται σε πλάτος και αν στο τέλος σταματάει ή μειώνεται απότομα η ροή του. Σε αυτό υστερούμε πολύ, στους περισσότερους κύριους δρόμους συμβαίνουν ακριβώς αυτά!! -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Με είχε εντυπωσιάσει το πέρασμα της πλατείας της αψίδας του θριάμβου στο Παρίσι, τα έχασα, η κατάσταση ήταν ή ταν ή επί τας!!Θέμα συνήθειας είναι μετά το δεύτερο πέρασμα δεν σου κάνει εντύπωση. Τολμώ να πώ δε πως χωρίς κίνηση η κατάσταση είναι ακόμα πιο επίνδυνη αφού όλοι πάνε φέτες
Η μάστιγα των φαναριών