-
Πολύ πρόσφατα έγινα κάτοχος ενός Insignia 1.6T.
Κατά την παράδοση, ο πωλητής μου είπε να βάζω Super αμόλυβδη γιατί μένει ο κινητήρας καθαρότερος και λειτουργεί καλύτερα. Όταν τον ρώτησα αν είναι υποχρεωτικό, μου απάντησε όχι αλλά είναι συνιστώμενο. Παρόλα ταύτα στις οδηγίες ο κατασκευαστής γράφει χαρακτηριστικά:
Αριθμός Οκτανίων RON
Συνιστώμενος 95
Επιτρεπόμενος 98
Επιτρεπόμενος 91(Άραγε 100 οκτανίων απαγορεύεται ρητώς?)
Γενικά μέχρι τώρα χρησιμοποιούσα πάντα απλή αμόλυβδη, αφού γενικά δεν πείθομαι ότι με την super αμόλυβδη θα δω καμιά φοβερή διαφορά στην απόδοση, ούτε είμαι διατθειμένος να πληρώνω 10%-15% περισσότερο στην -ήδη ακριβή- βενζίνη. Χαρακτηριστικά, σε ένα αρκετά παλιότερο τεύχος του 0-300 ή ΜΟΤΟ (δεν θυμάμαι ακριβώς) δοκίμαζαν απλή και super αμόλυβδη σε ένα πολύ γρήγορο μηχανάκι της εποχής (μου φαίνεται R1 ή Hayabusha).Γενικά η δοκιμή κατέληγε ότι η διαφορά στην απόδοση ήταν τόσο αμελητέα, που πρακτικά κανένας άνθρωπος δεν θα ήταν σε θέση να την αντιληφθεί.
Όμως πολύ συχνά ακούω από ανθρώπους που χρησιμοποιούν super αμόλυβδη (98 ή 100 οκτανίων άραγε?) ότι έχουν δει μεγάλη απόδοση στον κινητήρα, 'βγάζουν' περισσότερα χλμ, έχουν λιγότερες βλάβες κλπ κλπ. Το έχω ακούσει και από κατόχους ατμοσφαιρικών και turbo κινητήρων. Προσωπικά νομίζω ότι λειτουργεί το placebo effect (δηλαδή πείθουν τους εαυτούς τους ότι βλέπουν διαφορά) αλλά δεν μπορώ να είμαι σίγουρος, ούτε θέλω να είμαι απόλυτος.
Εσείς τί πιστεύετε?
-
Πολύ πρόσφατα έγινα κάτοχος ενός Insignia 1.6T.
Κατά την παράδοση, ο πωλητής μου είπε να βάζω Super αμόλυβδη γιατί μένει ο κινητήρας καθαρότερος και λειτουργεί καλύτερα. Όταν τον ρώτησα αν είναι υποχρεωτικό, μου απάντησε όχι αλλά είναι συνιστώμενο. Παρόλα ταύτα στις οδηγίες ο κατασκευαστής γράφει χαρακτηριστικά:
Αριθμός Οκτανίων RON
Συνιστώμενος 95
Επιτρεπόμενος 98
Επιτρεπόμενος 91(Άραγε 100 οκτανίων απαγορεύεται ρητώς?)
Γενικά μέχρι τώρα χρησιμοποιούσα πάντα απλή αμόλυβδη, αφού γενικά δεν πείθομαι ότι με την super αμόλυβδη θα δω καμιά φοβερή διαφορά στην απόδοση, ούτε είμαι διατθειμένος να πληρώνω 10%-15% περισσότερο στην -ήδη ακριβή- βενζίνη. Χαρακτηριστικά, σε ένα αρκετά παλιότερο τεύχος του 0-300 ή ΜΟΤΟ (δεν θυμάμαι ακριβώς) δοκίμαζαν απλή και super αμόλυβδη σε ένα πολύ γρήγορο μηχανάκι της εποχής (μου φαίνεται R1 ή Hayabusha).Γενικά η δοκιμή κατέληγε ότι η διαφορά στην απόδοση ήταν τόσο αμελητέα, που πρακτικά κανένας άνθρωπος δεν θα ήταν σε θέση να την αντιληφθεί.
Όμως πολύ συχνά ακούω από ανθρώπους που χρησιμοποιούν super αμόλυβδη (98 ή 100 οκτανίων άραγε?) ότι έχουν δει μεγάλη απόδοση στον κινητήρα, 'βγάζουν' περισσότερα χλμ, έχουν λιγότερες βλάβες κλπ κλπ. Το έχω ακούσει και από κατόχους ατμοσφαιρικών και turbo κινητήρων. Προσωπικά νομίζω ότι λειτουργεί το placebo effect (δηλαδή πείθουν τους εαυτούς τους ότι βλέπουν διαφορά) αλλά δεν μπορώ να είμαι σίγουρος, ούτε θέλω να είμαι απόλυτος.
Εσείς τί πιστεύετε?
-
Πολύ πρόσφατα έγινα κάτοχος ενός Insignia 1.6T.
Κατά την παράδοση, ο πωλητής μου είπε να βάζω Super αμόλυβδη γιατί μένει ο κινητήρας καθαρότερος και λειτουργεί καλύτερα. Όταν τον ρώτησα αν είναι υποχρεωτικό, μου απάντησε όχι αλλά είναι συνιστώμενο. Παρόλα ταύτα στις οδηγίες ο κατασκευαστής γράφει χαρακτηριστικά:
Αριθμός Οκτανίων RON
Συνιστώμενος 95
Επιτρεπόμενος 98
Επιτρεπόμενος 91(Άραγε 100 οκτανίων απαγορεύεται ρητώς?)
Γενικά μέχρι τώρα χρησιμοποιούσα πάντα απλή αμόλυβδη, αφού γενικά δεν πείθομαι ότι με την super αμόλυβδη θα δω καμιά φοβερή διαφορά στην απόδοση, ούτε είμαι διατθειμένος να πληρώνω 10%-15% περισσότερο στην -ήδη ακριβή- βενζίνη. Χαρακτηριστικά, σε ένα αρκετά παλιότερο τεύχος του 0-300 ή ΜΟΤΟ (δεν θυμάμαι ακριβώς) δοκίμαζαν απλή και super αμόλυβδη σε ένα πολύ γρήγορο μηχανάκι της εποχής (μου φαίνεται R1 ή Hayabusha).Γενικά η δοκιμή κατέληγε ότι η διαφορά στην απόδοση ήταν τόσο αμελητέα, που πρακτικά κανένας άνθρωπος δεν θα ήταν σε θέση να την αντιληφθεί.
Όμως πολύ συχνά ακούω από ανθρώπους που χρησιμοποιούν super αμόλυβδη (98 ή 100 οκτανίων άραγε?) ότι έχουν δει μεγάλη απόδοση στον κινητήρα, 'βγάζουν' περισσότερα χλμ, έχουν λιγότερες βλάβες κλπ κλπ. Το έχω ακούσει και από κατόχους ατμοσφαιρικών και turbo κινητήρων. Προσωπικά νομίζω ότι λειτουργεί το placebo effect (δηλαδή πείθουν τους εαυτούς τους ότι βλέπουν διαφορά) αλλά δεν μπορώ να είμαι σίγουρος, ούτε θέλω να είμαι απόλυτος.
Εσείς τί πιστεύετε?
-
Για οσους ζουνε στην Ελλαδα η 3η επιλογη δεν υφισταται... Αμολυβδη 98 οκτανιων δεν παραγεται και δεν εισαγεται πλεον στην χωρα μας! Υπαρχει η 95αρα, η 95αρα με τα χημικα προσθετα (Shell V-power), και ολες οι υπολοιπες 100αρες!
Επισης για να μπορεσει ενας κινητηρας να εκμεταλλευτει ολες τις δυνατοτητες ενος καυσιμου 100 οκτανιων θα πρεπει να εχει υψηλη συμπιεση... Διαφορετικα ενδεχεται να λειτουργει και χειροτερα οντας με 100 αντι για 95αρα! Αν δεν εχουμε υψηλη συμπιεση τοτε απλα χρησιμοποιουμε τις καθαριστηκες ιδιοτητες του καυσιμου αυτου αλλα δεν κερδιζουμε κατι σε αποδοση! Συνηθως οι τουρμπο κινητηρες εχουν υψηλη αποδοση και αποδιδουν πολυ καλυτερα με 100 οκτανιων καυσιμα...
-
Γενικά το πράμα δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο και αυτό δικαιολογείται, κάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό σε αρκετά πράματα. Οπότε το καλύτερο είναι να δοκιμάσεις στο δικό σου και ανάλογα με τη διαφορά που θα παρατηρήσεις θα κρίνεις αν αξίζει να πληρώσεις τη διαφορά (που αλλού είναι μεγάλη ενώ αλλού πιο λογική).
Η σύγκριση να γίνει όχι ένα γέμισμα έτσι ένα αλλιώς αλλά πιο πολύ πχ 1000χλμ με απλή και άλλα τόσα με σούπερ. Αν κάνεις κάποιες ψιλοστάνταρ διαδρομές έτσι θα συγκρίνεις κατανάλωση ενώ θα μπορέσεις να δεις και άλλες διαφορές (ανάλογα και με τη διαδρομή). Θα μπορούσες μάλιστα να έχεις στο μυαλό σου κάποιες συγκεκριμένες δοκιμασίες για μέγιστη ισχύ και για ροπή.
Για μέγιστη ισχύ εγώ πχ έχω μια ελαφριά ανηφορική από το φανάρι μέχρι ένα σημείο όπου αν πάω καλά φτάνω τα 115χλμ. Αν πιάνω πχ 109 ξέρω ότι κάπου κάτι χάνω (το ότι εμένα είναι αυτόματο αφαιρεί από την εξίσωση και τον ανθρώπινο παράγοντα στις αλλαγές ταχυτήτων). Μπορεί να είναι πολλά πράματα (φορτίο, φορτίο βενζίνης, καιρός, λάστιχα) αλλά αποτελεί μια καλή ένδειξη.
Για δοκιμασία ροπής βολεύει η χρονομέτρηση ενδιάμεσης επιτάχυνσης πχ από 2000-4000στροφές σε δρόμο (ανηφόρα) με ταχύτητα τέτοια που η διαδικασία να κρατάει αρκετά δευτερόλεπτα (πάνω από 10 καλά θα ήταν ώστε τυχόν λάθος του χρονομέτρη να αποτελεί μικρό ποσοστό). Βέβαια πιο εύκολα, χωρίς μέτρηση, σου προκύπτει η διαφορά από την αίσθηση με απλή όταν μετά από 1000χλμ σούπερ συνειδητοποιήσεις ότι την τάδε ανηφόρα την έβγαζες χαλαρά με 4η ενώ τώρα θέλει 3η....
Θεωρώ πιθανό με το σύγχρονο τούρμπο αυτοκίνητό σου να δεις διαφορά. Αν όμως δεν δεις διαφορά το χειμώνα ξαναδοκίμασε και το καλοκαίρι που αυξάνουν τα ζόρια οπότε μπορεί να δεις ή να δεις μεγαλύτερη υπέρ της σούπερ. -
...πολύ συχνά ακούω από ανθρώπους που χρησιμοποιούν super αμόλυβδη (98 ή 100 οκτανίων άραγε?) ότι έχουν δει μεγάλη απόδοση στον κινητήρα, 'βγάζουν' περισσότερα χλμ, έχουν λιγότερες βλάβες κλπ κλπ...
Έχω ένα 1.800 ατμοσφαιρικό χώμα, και επί σειρά μηνών (γιατί πλήρωνε άλλος...) του έβαζα 100άρα.
Παρατήρησα επανειλλημένως 4% καλύτερη οικονομία σε λ/100 χλμ σε σχέση με την 95άρα. Αν κάποιος βέβαια λάβει υπόψη το γεγονός ότι η τιμής της είναι συνήθως στην περιοχή του +15% σε σχέση με την 95άρα, θα δει ότι μπαίνει μέσα με τα μπούνια. Διαφορά σε επιδόσεις δεν πολυκατάλαβα, αν υπήρχε θα ήταν αμελητέα.
Για λιγότερες βλάβες, απλά υπομειδιώ. Γνωρίζω ότι σε πολλές χώρες του εξωτερικού κυκλοφορεί ευρέως η πραγματικά απλή αμόλυβδη των 90-92 οκτανίων, και μάλιστα έχει και πέραση. Το γεγονός ότι αυτό αφ'ενός είναι επιτρεπτό από τα εργοστάσια και αφεδύο δεν ακούγεται τίποτα για βλάβες, είναι νομίζω ενδεικτικό.
Το να βάζεις 100άρα αντί για 95άρα, ή και ανάμεικτη 'για να είσαι σίγουρος' ακούγεται καλό, αλλά ας καταλάβει αυτός που το κάνει ότι η 100άρα είναι αυτή που νοθεύεται περισσότερο διότι αυτή προσφέρει και το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους στον πρατηριούχο.
Ο οποίος πρατηριούχος συνήθως είναι και το κυριότερο πρόσωπο-κλειδί στην όλη αλυσίδα του ανεφοδιασμού. -
Ψήφισα την πρώτη επιλογή αφού άμα η 100άρα ήταν στην ίδια τιμή με την 95άρα, θα έβαζα 100άρα.
Εγώ βάζω πάντα 95άρα απλή ωστόσο λέω ας βάλω μία φορά και 100άρα. Σταματάω στη Shell, γεμίζω, μου έρχεται ένα μίνι εγκεφαλικό με την τιμή (είχε καπέλο περίπου 50% πάνω ενώ εγώ νόμιζα πως άντε κανά +20% να πήγαινε) παίρνω και δώρο μία τσάντα που ακόμα είναι στη ζελατίνα και φεύγω. Διαφορά μηδέν. Κοιτάω το manual που έλεγε ρητά ότι η βενζίνη υψηλών οκτανίων (δεν θυμάμαι αν έλεγε 98 ή 100 δεν έχει καμία απολύτως επίπτωση στις επιδόσεις του οχήματος). Ωστόσο το αμάξι μου έχει μικρή απόδοση για τα κυβικά του και ίσως εκεί να είναι η αιτία. Σε κινητήρες υπερτροφοδοτούμενους ή με υψηλή συμπίεση και απόδοση πρέπει να έχει μία μικρή διαφορά, που όμως και πάλι πιστεύω πως είναι δυσανάλογη του κόστους της 100άρας...
-
Εγώ βάζω μονίμως 100άρα από συγκεκριμένο βενζινάδικο.
Στο τωρινό μου αμάξι δύο φορές έχω γεμίσει 95άρα και μετά από 50χλμ κατάλαβα μείωση απόδοσης, όχι σε απόλυτα νούμερα αλλά σε άρπαγμα. Απλώς ήθελε περισσότερο γκάζι για να πετύχει την ίδια επιτάχυνση με πριν και παρατήρησα μια αντιστοίχως μικρή αύξηση κατανάλωσης.
Μιας και το φίλτρο βενζίνης βγήκε πεντακάθαρο στο σέρβις και ποτέ δεν είχα πρόβλημα με θέματα βενζίνης στο μοτέρ, συνεχίζω να βάζω μόνο 100άρα και μόνο απ το συγκεκριμένο μέρος -
Το αυτοκίνητο το χρησιμοποιώ συνήθως μόνο τα Σαββατοκύριακα. Καθημερινές σπάνια και για εργασία καθόλου. Οπότε κάνω λίγα χιλιόμετρα. Περίπου 450 χιλιόμετρα το μήνα.
Για αυτό το λόγο επέλεξα να βάζω 100άρα από συγκεκριμένη ΕΚΟ. Μέχρι στιγμής κανένα απολύτως πρόβλημα. Ο κινητήρας είναι εντελώς αθόρυβος, η απόδοση ιδιαίτερα υψηλή και δεν έχει παρουσιασθεί κανένα απολύτως πρόβλημα.
υ.γ. Υπάρχει κανένας που να πιστεύει ότι η 95άρα στην Ελλάδα είναι 95άρα και η 100άρα είναι πραγματικά 100άρα;
-
Ο χρήστης Arkady έγραψε:
Γενικά μέχρι τώρα χρησιμοποιούσα πάντα απλή αμόλυβδη, αφού γενικά δεν πείθομαι ότι με την super αμόλυβδη θα δω καμιά φοβερή διαφο η διαφορά στην απόδοση ήταν τόσο αμελητέα, που πρακτικά κανένας άνθρωπος δεν θα ήταν σε θέση να την αντιληφθεί.Αυτό θα σου έλεγα αλλά τόπες μόνος σου, βάλε την απλή αμόλυβδη και καλύτερα φάε εσύ κάτι σούπερ!!!! Αντί να τα τρώει το αμάξι.......
-
Ο χρήστης Storm έγραψε:
υ.γ. Υπάρχει κανένας που να πιστεύει ότι η 95άρα στην Ελλάδα είναι 95άρα και η 100άρα είναι πραγματικά 100άρα;
Εγώ.
Έχεις στοιχεία για το αντίθετο για όλα τα πρατήρια στην Ελλάδα; -
Ο χρήστης Angel!!!! έγραψε:
υ.γ. Υπάρχει κανένας που να πιστεύει ότι η 95άρα στην Ελλάδα είναι 95άρα και η 100άρα είναι πραγματικά 100άρα;
Εγώ.
Έχεις στοιχεία για το αντίθετο για όλα τα πρατήρια στην Ελλάδα;Κανείς δε μπορεί να μιλήσει για όλα, αλλά τα περισσότερα.......
Χωρίς να κάνει μαιμουδιές το πρατήριο, η απλή είναι από 93 έως 96 οκτάνια και η σούπερ από 96 εως 100, δηλαδή μια βενζίνη 96 οκτανίων μπορεί να πουληθεί και ως απλή αλλά και ως σούπερ!!! -
100άρα. Ο κατασκευαστής λέει ότι μπορω να βάζω απλή χωρίς πρόβλημα, αλλά δεν βλέπω τον λόγο να βάζω 95άρα αφού μπορώ να βάζω 100άρα (και θεωρητικά να έχω λίγο καλύτερες επιδόσεις).
-
O κατασκευαστής προτείνει 98αρα, τέτοιο πράγμα δεν υπάρχει οπότε 100αρα.
95 αρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πτώση της απόδοσης.
Δυστυχώς λόγω συμπίεσης η διαφορά είναι μεγάλη.
Να μην αναφέρω κινητήρα. Το έχω καταλάβει ήδη φαντάζομαι.
Θα ήθελα πάντως να ακούσω γνώμες απο άτομο που έχει τον ίδιο κινητήρα. -
Στα περισσότερα αυτοκίνητα η διαφορά στην απόδοση είναι αμελητέα - αν υπάρχει κάποια διαφορά. Μου πήρε πολλά γεμίσματα (και πολλά αδικοχαμένα €) ώσπου να βεβαιωθώ ότι για το δικό μου αυτοκίνητο δεν αξίζει τον κόπο.
-
Πατερας ενος φιλου μου που ειναι χημικος στο διυλιστηριο των ΕΛΠΕ στον Ασπροπυργο μου ειπε πως δεν υπαρχουν διαφορες! 98 Οκτανια ειναι και καθεστε και πληρωνετε αερα μου ειπε
-
Το θέμα ειναι οτι οι κατοστάρες δεν είναι προϊόν ελληνικών διυλιστηριων αλλά εισαγωγής
-
Ο χρήστης Thomas_C200K έγραψε:
Πατερας ενος φιλου μου που ειναι χημικος στο διυλιστηριο των ΕΛΠΕ στον Ασπροπυργο μου ειπε πως δεν υπαρχουν διαφορες! 98 Οκτανια ειναι και καθεστε και πληρωνετε αερα μου ειπεέχεις δίκιο και γω το ξέρω από ίδιες πηγές!!!!
-
Ο χρήστης melos86 έγραψε:
Αμολυβδη 98 οκτανιων δεν παραγεται και δεν εισαγεται πλεον στην χωρα μας! Υπαρχει η 95αρα, η 95αρα με τα χημικα προσθετα (Shell V-power), και ολες οι υπολοιπες 100αρες!Πατερας ενος φιλου μου που ειναι χημικος στο διυλιστηριο των ΕΛΠΕ στον Ασπροπυργο μου ειπε πως δεν υπαρχουν διαφορες! 98 Οκτανια ειναι και καθεστε και πληρωνετε αερα μου ειπε
Το θέμα ειναι οτι οι κατοστάρες δεν είναι προϊόν ελληνικών διυλιστηριων αλλά εισαγωγής
Απο όλο το thread, (ενδεικτικά παραθέτω κάποια quotes) γίνεται φανερό το μπάχαλο που επικρατεί στο θέμα της απλής vs super αμόλυβδης....
Κανένας δεν ξέρει με βεβαιότητα τι ισχύει όχι μόνο περί αποτελεσματικότητος, αλλά ούτε καν αν είναι πραγματική super unleaded αφού οι απόψεις διίστανται...
-
Ο χρήστης costaslio έγραψε:
Πατερας ενος φιλου μου που ειναι χημικος στο διυλιστηριο των ΕΛΠΕ στον Ασπροπυργο μου ειπε πως δεν υπαρχουν διαφορες! 98 Οκτανια ειναι και καθεστε και πληρωνετε αερα μου ειπε
έχεις δίκιο και γω το ξέρω από ίδιες πηγές!!!!
Δεν ισχύει - είναι διαφορετικές.
Η σύνθεση της 100άρας της ΕΚΟ είναι μυστική αλλά είναι κατατεθειμένη στους αρμόδιους φορείς.
Τι βενζίνη χρησιμοποιείτε?