-
Λοιπόν, με αφορμή κάποιους υπολογισμούς που έκανα πρόσφατα για στατιστικούς κυρίως λόγους, σκέφτηκα να δημιουργήσω αυτό το νήμα, όπου ο καθένας μπορεί αν θέλει να γράψει πόσα χρήματα υπολογίζει ότι του φεύγουν κατ' έτος για την κατοχή, χρήση και συντήρηση ενός αυτοκινήτου....και με βάση αυτά τα νούμερα, εάν θέλει, να κάνει την αναγωγή σε μέσο κόστος ανά διανυόμενο χιλιόμετρο.
Τούτο κυρίως από στατιστική περιέργεια, αλλά και να καταστεί σαφές με νούμερα ότι:
(1) όσο και να κοστίζει η αγορά ενός αυτοκινήτου, σε βάθος χρόνου μπορούν να φύγουν ίσα ή και μεγαλύτερα χρηματικά ποσά για χάρη του, και
(2) το κόστος των καυσίμων για ένα αυτοκίνητο με κανονική κατανάλωση (~8 lt/100 km), το οποίο διανύει 15000-20000 χλμ το χρόνο, μπορεί τελικά να αντιπροσωπεύει μόλις το 50% των χρημάτων που 'ρουφάει' κατ' έτος το εν λόγω αυτοκίνητο...Για το σύνολο των δαπανών πρέπει να υπολογιστούν τα εξής (τουλάχιστον..):
- Καύσιμα
- Ασφάλεια
- Τέλη κυκλοφορίας
- Λάστιχα (διαιρέστε την τιμή τους με τα έτη που τα κρατάτε στο αμάξι σας για να βγάλετε το ετήσιο κόστος τους)
- Συντήρηση (σέρβις, βλάβες, αντικατάσταση αναλωσίμων)
- Περιποίηση (πλυσίματα, κερώματα, αγορά ειδών περιποίησης κλπ.)
- Πάρκιγκ και διόδια, αν δίνετε κάποιο σταθερό-αξιόλογο ποσό..
- Ό,τι άλλο ξέχασα ή δεν μπόρεσα να φανταστώ (π.χ. πρόστιμα )
Αν θέλετε μετά διαιρείτε το άθροισμα με τα χιλιόμετρα που διανύετε ανά έτος, για να βρούμε το μέσο κόστος ανά χιλιόμετρο.
Όσοι κρατάτε αναλυτικά αυτά τα στοιχεία (ιδίως των εξόδων για καύσιμα), είναι η ευκαιρία σας να τα χρησιμοποιήσετε κάπου
-
Λοιπόν, με αφορμή κάποιους υπολογισμούς που έκανα πρόσφατα για στατιστικούς κυρίως λόγους, σκέφτηκα να δημιουργήσω αυτό το νήμα, όπου ο καθένας μπορεί αν θέλει να γράψει πόσα χρήματα υπολογίζει ότι του φεύγουν κατ' έτος για την κατοχή, χρήση και συντήρηση ενός αυτοκινήτου....και με βάση αυτά τα νούμερα, εάν θέλει, να κάνει την αναγωγή σε μέσο κόστος ανά διανυόμενο χιλιόμετρο.
Τούτο κυρίως από στατιστική περιέργεια, αλλά και να καταστεί σαφές με νούμερα ότι:
(1) όσο και να κοστίζει η αγορά ενός αυτοκινήτου, σε βάθος χρόνου μπορούν να φύγουν ίσα ή και μεγαλύτερα χρηματικά ποσά για χάρη του, και
(2) το κόστος των καυσίμων για ένα αυτοκίνητο με κανονική κατανάλωση (~8 lt/100 km), το οποίο διανύει 15000-20000 χλμ το χρόνο, μπορεί τελικά να αντιπροσωπεύει μόλις το 50% των χρημάτων που 'ρουφάει' κατ' έτος το εν λόγω αυτοκίνητο...Για το σύνολο των δαπανών πρέπει να υπολογιστούν τα εξής (τουλάχιστον..):
- Καύσιμα
- Ασφάλεια
- Τέλη κυκλοφορίας
- Λάστιχα (διαιρέστε την τιμή τους με τα έτη που τα κρατάτε στο αμάξι σας για να βγάλετε το ετήσιο κόστος τους)
- Συντήρηση (σέρβις, βλάβες, αντικατάσταση αναλωσίμων)
- Περιποίηση (πλυσίματα, κερώματα, αγορά ειδών περιποίησης κλπ.)
- Πάρκιγκ και διόδια, αν δίνετε κάποιο σταθερό-αξιόλογο ποσό..
- Ό,τι άλλο ξέχασα ή δεν μπόρεσα να φανταστώ (π.χ. πρόστιμα )
Αν θέλετε μετά διαιρείτε το άθροισμα με τα χιλιόμετρα που διανύετε ανά έτος, για να βρούμε το μέσο κόστος ανά χιλιόμετρο.
Όσοι κρατάτε αναλυτικά αυτά τα στοιχεία (ιδίως των εξόδων για καύσιμα), είναι η ευκαιρία σας να τα χρησιμοποιήσετε κάπου
-
Λοιπόν, με αφορμή κάποιους υπολογισμούς που έκανα πρόσφατα για στατιστικούς κυρίως λόγους, σκέφτηκα να δημιουργήσω αυτό το νήμα, όπου ο καθένας μπορεί αν θέλει να γράψει πόσα χρήματα υπολογίζει ότι του φεύγουν κατ' έτος για την κατοχή, χρήση και συντήρηση ενός αυτοκινήτου....και με βάση αυτά τα νούμερα, εάν θέλει, να κάνει την αναγωγή σε μέσο κόστος ανά διανυόμενο χιλιόμετρο.
Τούτο κυρίως από στατιστική περιέργεια, αλλά και να καταστεί σαφές με νούμερα ότι:
(1) όσο και να κοστίζει η αγορά ενός αυτοκινήτου, σε βάθος χρόνου μπορούν να φύγουν ίσα ή και μεγαλύτερα χρηματικά ποσά για χάρη του, και
(2) το κόστος των καυσίμων για ένα αυτοκίνητο με κανονική κατανάλωση (~8 lt/100 km), το οποίο διανύει 15000-20000 χλμ το χρόνο, μπορεί τελικά να αντιπροσωπεύει μόλις το 50% των χρημάτων που 'ρουφάει' κατ' έτος το εν λόγω αυτοκίνητο...Για το σύνολο των δαπανών πρέπει να υπολογιστούν τα εξής (τουλάχιστον..):
- Καύσιμα
- Ασφάλεια
- Τέλη κυκλοφορίας
- Λάστιχα (διαιρέστε την τιμή τους με τα έτη που τα κρατάτε στο αμάξι σας για να βγάλετε το ετήσιο κόστος τους)
- Συντήρηση (σέρβις, βλάβες, αντικατάσταση αναλωσίμων)
- Περιποίηση (πλυσίματα, κερώματα, αγορά ειδών περιποίησης κλπ.)
- Πάρκιγκ και διόδια, αν δίνετε κάποιο σταθερό-αξιόλογο ποσό..
- Ό,τι άλλο ξέχασα ή δεν μπόρεσα να φανταστώ (π.χ. πρόστιμα )
Αν θέλετε μετά διαιρείτε το άθροισμα με τα χιλιόμετρα που διανύετε ανά έτος, για να βρούμε το μέσο κόστος ανά χιλιόμετρο.
Όσοι κρατάτε αναλυτικά αυτά τα στοιχεία (ιδίως των εξόδων για καύσιμα), είναι η ευκαιρία σας να τα χρησιμοποιήσετε κάπου
-
Toyota Corolla 1.4 G6 του 2001.
Αγοράστηκε το Νοέμβριο του 2005 προς 9290ευρώ. Έχω κάνει περίπου 70.000χλμ σε τέσσερα παρά κάτι χρόνια.
Συνολικό κόστος (προ καυσίμων)*: 7970ευρώ, δηλ. 1992,5ευρώ/έτος ή 113,86ευρώ/1000km
Συνολικό κόστος καυσίμων: 6090ευρώ, δηλ. 1522,5ευρώ/έτος ή 87ευρώ/1000km
Συνολικό κόστος: 14060ευρώ, δηλ. 3515ευρώ/έτος ή 200,86ευρώ/1000kmΥ.Γ.: Τη βενζίνη ως επί το πλείστον δεν την πληρώνω (παροχή από την εταιρεία που δουλεύω)
*Συμπεριλαμβανομένων δύο επισκευών από τρακάρισμα (περίπου 800ευρώ).
-
καλό είναι, να υπολογίσουμε και την απόσβεση της αξίας του αυτοκινήτου.
μέχρι τώρα μετά από 1χρόνο και 10Κχλμ .......
9λεπτά/χλμ μόνο η βενζίνη
20λεπτά/χλμ τα πάντα πλην της απόσβεσης
65λεπτά/χλμ τα πάντα με την απόσβεση της αξίας του αυτοκινήτου -
Για οσους δε γνωριζουν το spritmonitor.de εχει αυτη τη δυνατοτητα στο analysis, πχ εγω εχω κοστος 0,15Ε/χλμ (με βενζινες,διοδια,σερβις, λαστιχα κτλ κτλ).
-
πολύ σωστά
-
Δεν το ήξερα αυτό για το spritmonitor.de αλλά απ' ότι καταλαβαίνω δεν μπορείς να δεις το κόστος των άλλων (εκτός αν μπορείς, εφόσον είσαι εγγεγραμμένος - δεν έχω λογαριασμό και δεν γνωρίζω).
Θα γράψω τα δικά μου νούμερα αναλυτικά εντός του Οκτωβρίου οπότε και το αυτοκίνητο θα κλείσει ακριβώς τη διετία. Πάντως και για εμένα το μέσο κόστος μέχρι στιγμής είναι ~0,15 €/χιλιόμετρο με μέσο όρο 17.000 χλμ ανά έτος [Golf V 1.4 TSI (140 PS, χειροκίνητο)].
Φυσικά όσο περισσότερα χιλιόμετρα κάνει κάποιος, τόσο μεγαλύτερο μέρος της συνολικής δαπάνης συνιστούν τα €€ για καύσιμα - αυτό όμως μάλλον μέχρι ένα σημείο, οπότε και έρχεται η ώρα για πιο ακριβά σερβις κ.ο.κ..
-
Ο χρήστης lokatzis έγραψε:
Toyota Corolla 1.4 G6 του 2001.Αγοράστηκε το Νοέμβριο του 2005 προς 9290ευρώ. Έχω κάνει περίπου 70.000χλμ σε τέσσερα παρά κάτι χρόνια.
Συνολικό κόστος (προ καυσίμων)*: 7970ευρώ, δηλ. 1992,5ευρώ/έτος ή 113,86ευρώ/1000km
Συνολικό κόστος καυσίμων: 6090ευρώ, δηλ. 1522,5ευρώ/έτος ή 87ευρώ/1000km
Συνολικό κόστος: 14060ευρώ, δηλ. 3515ευρώ/έτος ή 200,86ευρώ/1000kmΥ.Γ.: Τη βενζίνη ως επί το πλείστον δεν την πληρώνω (παροχή από την εταιρεία που δουλεύω)
*Συμπεριλαμβανομένων δύο επισκευών από τρακάρισμα (περίπου 800ευρώ).
Από το autotriti.gr προκύπτει μια πτώση περίπου 3500ευρώ στην αξία του αυτοκινήτου. Άρα:
Συνολική απαξίωση: 3500ευρώ, δηλ. 875ευρώ/έτος ή 50ευρώ/1000km
Συνολικό κόστος με απαξίωση: 17560ευρώ, δηλ. 4390ευρώ/έτος ή 250,86ευρώ/1000km -
Πρόστιμα, διόδια και περιστασιακό πάρκινγκ δεν τα χρεώνω στο αυτοκίνητο αλλά στον οδηγό.
To ίδιο και την καθαριότητα και τα είδη που παίρνω από το σούπερ μάρκετ (υγρά για παρμπρίζ κλπ).
Τα ασφάλιστρα πρέπει να μπαίνουν αλλά μπορεί να είναι απλή ή μικτή οπότε επηρεάζουν διαφορετικά τους δείκτες που σκοπεύω να σας προτείνω!
Για την απαξίωση πρέπει να κάνουμε κάποιες παραδοχές.Πάντως αν και τα έχω όλα σε εξέλ ψιλοσοκαρίστηκα τώρα που συνειδητοποίησα τα ποσά!
Με 62747χλμ σε 2,5 χρόνια (10Κ+27Κ+26Κ χλμ) και μέση κατανάλωση 11,5 λτ/100χλμ έδωσα 0,13 €/χλμ για βενζίνη δηλαδή 8070 ευρώ (περίπου το 50% της τιμής αγοράς του μεταχειρισμένου) ή 9,35€ την ημέρα (αν και για το 2009 είμαι πάνω από 11€ τη μέρα!)
Έξοδα με βενζίνη, σέρβις, ανταλλακτικά, φόρους, ΚΤΕΟ, κάρτα, ασφάλεια, λάστιχα, λάδια, αμορτισέρ, ψαλίδια/σινεμπλόκ, καταλύτη, μεταβίβαση ξεπερνάνε τα 0,24 €/χλμ άρα πάνω από >15.000€
Με την απαξίωση (πόσο το πήρα πόσο μπορώ να το πουλήσω, μπορεί να το παράκανα αλλά είναι και δύσκολες εποχές για δίλιτρα) πάω στα 0,32€/χλμ που είναι >20.000€! περίπου 22€ την ημέρα!
Ακριβό πράμα το αυτοκίνητο... Θα μου φαινόταν πιο καλά αν έκανα λιγότερα χλμ μια και η κατανάλωση είναι το πιο σημαντικό έξοδο. Καλύτερα όμως έτσι, καλύτερα η βενζίνη να είναι το μεγάλο έξοδο, τουλάχιστον το χρησιμοποιώ! Αλλιώς αν έκανα λιγότερα χλμ το χρόνο τότε θα πλήρωνα τα ίδια σε φόρους και ασφάλειες αλλά λιγότερα σε βενζίνη, σέρβις και ανταλλακτικά που αποτελούν το 0,20€/χλμ (μένει 0,12€ για φόρους, ασφάλειες, ΚΤΕΟ, μεταβίβαση και απαξίωση). Υποθέτω ότι αν τα πιο πάνω 0,2 της χρήσης δεν ήταν σαφώς παραπάνω από τα πάγια 0,12 τότε θα ήμουν λιγάκι κορόιδο. Βέβαια αν έχεις ένα ζημιάρικο αυτοκίνητο σου χαλάει και αυτά τα νούμερα. Πάμε λοιπόν να δούμε βενζίνη, λάστιχα, λάδια και προβλεπόμενα σέρβις χωρίς ζημιές είναι κάπου 0,17€. Ζημιές και αναλώσιμα (αμορτισέρ, καταλύτης, παράθυρο κλπ) μόνο 0,3€...
Προτείνω λοιπόν τη χρήση κάποιων δεικτών που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για συγκρίσεις.
Πχ λόγος εξόδων χρήσης προς παγίων ακούγεται καλός. Δείχνει ψευδώς καλό (ψηλό) σε περίπτωση αυτοκινήτου που καίει πολύ σε καύσιμο και λάστιχα αλλά μάλλον τέτοιο αυτοκίνητο έχει και ακριβά πάγια οπότε δεν πειράζει (στην αξιοπιστία του δείκτη).
Λόγος τακτικών εξόδων συντήρησης προς εξόδων χρήσης (μέρος του όλου με το όλο) που δείχνει πόσο ακριβά σέρβις έχει.
Λόγος ζημιών προς εξόδων χρήσης που δείχνει πόσο ζημιάρικο/ακριβό είναι ένα αυτοκίνητο (και που είναι ανάλογο και με τα χλμ αλλά και τη χρήση)
Πάντως βλέποντας πόσο πολύ μετράει η απαξίωση μάλλον το πιο φτηνό σε χρήση αυτοκίνητο είναι τα σαπάκι γιατί έχει πλέον μηδενική απαξίωση κάτι που δεν είναι καθόλου αμελητέο.... ας το σκεφτούν αυτό όσοι το πάνε για απόσυρση... -
Δε θελω καν να σκεφτώ τί έχω ξοδέψει στο αυτοκίνητο, γιατί θα πρέπει να σκύψω για το εγκεφαλικό που θα ίπταται
ήδη μόνο βενζίνες αν υπολογιστούν έχουμε ξεφύγει
Το μόνο ευχάριστο είναι ότι τέλη ασφάλεια πάει ακόμα στους γονέους
-
λοιπον>>>
15 μηνες --> 31400 χιλ.
Τελη κυκλοφοριας 2 Χ 468 = 936€
καυσιμο......................... 2536,00€ ---->** 0,081€/χιλ**
σερβις λαδια κλπ .............. 845,00€
ασφαλεια .......................1355,00€ΣΥΝΟΛΟ.........................5672,00€ ---->0,18€/χιλ
λαστιχα θα αλλαξω τελος του μηνα + 650,00€ το 0,18 γινεται** 0,20€/χιλ**
δεν θελω να σκεφτομαι και την απαξιωση γιατι θα με χτυπησει το εγκεφαλικο που ξεφυγε απο την Ολλανδία
ισως κατεβασω λιγο τον ΜΟ γιατι η ασφαλεια και τα τελη ειναι μεχρι τελος του χρονου και πριν αλλάξω λαστιχα θα κανω αλλες 4000 χιλ
-
HONDA CIVIC IMA (αγορά Μάιος 2007 τιμή 22300 ευρώ).
- Απαξίωση επένδυσης (35%) 7805 ευρώ.
- Καύσιμα 2203.72 €
- Συντήρηση - Επισκευές - Ανταλακτικά = 984.65+775.05+953.46 = 2713.16€
- Ασφάλεια 2489.40€
- Τέλη 6.0 €
- Διάφορα αξεσουάρ = 107.90+22.00 = 129.90€ (αλυσίδες, τρόμπα ποδιού, γιλέκο)
- Φροντίδα = 143.90€
- Πρόστιμα = 23€
- ΔΙόδια 235.35€
Συνολικό κόστος (για χρήση 2.5 ετών) = 15.776,93 €
Διανυθέντα χιλιόμετρα = 36378
Συνολικό Κόστος ανα χιλιόμετρο = 0.43 €
Κόστος καυσίμων ανά χιλιόμετρο = 0.0605 €
Κόστος ασφάλισης ανά χιλιόμετρο 0.0684 €
Κόστος απαξίωσης επένδυσης ανά χιλιόμετρο 0.215 € ήτοι το 50% της συνολικής αξίας.
ΥΓ. όταν βλέπω λοιπόν να γίνεται τόσος ντόρος για την τιμή των καυσίμων μου έρχεται ένα ειρωνικό χαμόγελο γνωρίζοντας ότι οι φόροι τα τέλη και η διατήρηση του οχήματος στοιχίζουν πραγματικά το 70~80% του συνολικού κόστους.
-
η αληθεια ομως ειναι οτι ενα ποσοστο του κοστους ειναι ανελαστικο.
Δηλαδη τα τελη την ασφαλεια και την απαξιωση τα επιβαρυνόμαστε και χωρις να κανουμε χιλιομετρα.
Επισης και τα λαστιχα και την αλλαγη λαδιων ανα ετος.Αρα, τα εξοδα που εξαρτωνται απο τα χιλιομετρα ειναι τα καυσιμα, η πιο συχνη αλλαγη ελλαστικων και τα πιο συχνα σερβις.
Καταληγω δηλαδη, οτι αφου τα πολλα εξοδα τα κανεις εστω κι αν το αυτοκινητο ειναι ολη μερα στο παρκινκ, οσο περισσοτερα χιλ κανεις τοσο πιο φτηνα βγαινει ανα χιλιομετρο
-
Ο χρήστης bebes έγραψε:
Καταληγω δηλαδη, οτι αφου τα πολλα εξοδα τα κανεις εστω κι αν το αυτοκινητο ειναι ολη μερα στο παρκινκ, οσο περισσοτερα χιλ κανεις τοσο πιο φτηνα βγαινει ανα χιλιομετρο
Μπορείς πολύ εύκολα να βρεις σε πόσα χιλιόμετρα πρακτικά είναι το σημείο που η συντήρηση και τα καύσιμα θα υπερβούν τα 2/3 του κόστους ανά χιλιόμετρο που πάνω κάτω καθορίζει και το σημείο αναφοράς σε σχέση με την απαξίωση.
-
Για να δούμε λοιπόν...
Golf V 1.4 TSI (140 ίπποι)
2 έτη, 34400 χλμ
Συνολικό κόστος καυσίμων 2963,9 € για ~2845 λίτρα βενζίνης
Μέση τιμή καυσίμου 1,042 €/λίτρο – μέση κατανάλωση 8,27 λίτρα/100 χλμ
Μέσο κόστος καυσίμων ανά χιλιόμετρο 0,086 €Λοιπά έξοδα
Τέλη κυκλοφορίας 370 € (παραλείπω τα τέλη που πληρώθηκαν το έτος αγοράς)
Ασφάλεια 1550 €
Λάστιχα 430 €
Σέρβις, αναλώσιμα 560 €
Περιποίηση 500 €
Πάρκιγκ, διόδια, 250 €
Πρόστιμα 0 €
Οδική βοήθεια 0 € (δώρο διετής με την αγορά, εις το εξής όμως 55 €/έτος)
ΚΕΚ 5 €
Σύνολο λοιπών εξόδων 3665 €Αναγωγή λοιπών εξόδων στο χιλιόμετρο: 0,11 €/χιλόμετρο
Συνολικό κόστος ανά χιλιόμετρο 0,086 €+011 €=0,196 €
19 ευρώ τα 100 χιλιόμετρα
Μέσο ετήσιο κόστος 3314,65 €Φρίκη
Δεν μπαίνω καν στον κόπο να υπολογίσω και την μείωση της αξίας του αυτοκινήτου...
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Το μόνο ευχάριστο είναι ότι τέλη ασφάλεια πάει ακόμα στους γονέους
Αν ήμουν πιο μικρός σε ηλικία και δεχόμουν να μου τα πληρώνουν κι εμένα οι γέροι μου αυτά τα δύο θα πλήρωνα μόνο το 60% απ' όσα πληρώνω σήμερα. Τα οποία πολύ χοντρικά είναι γύρω στα 2500 το χρόνο (~1000 ασφάλεια-τέλη 2000cc, ~1000 βενζίνη, ~500 σέρβις μαζί με λάστιχα - με την υποσημείωση ότι τα βασικά -υγρά, φίλτρα, μπαταρία, πλυσίματα, κλπ- προτιμώ να τα κάνω ο ίδιος).
-
αν δεν έχεις μεγάλο αυτοκίνητο, τέλη και ασφάλεια δεν είναι κανένα τραγικό ποσο.
σε μένα είναι γύρω στο 700άρι αν θυμάμαι καλά, προ της αλλαγής των τελών κυκλοφορίας. -
για τα τελευταια 40000χλμ.
**
costs per kilometer 0,17.
συνολικα 6.552,12€**σε αυτα περιλαμβανονται:
καυσιμα 3274€
ασφαλεια 900€
λαστιχα 320€
αμορτισερ 465€
σερβις 1100€ (μαζι με το μεγαλο των 60Κ που κοστισε 440€)
τελη κυκλοφοριας 370€
βλαβες, 2λαμπες -
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
αν δεν έχεις μεγάλο αυτοκίνητο, τέλη και ασφάλεια δεν είναι κανένα τραγικό ποσο.
σε μένα είναι γύρω στο 700άρι αν θυμάμαι καλά, προ της αλλαγής των τελών κυκλοφορίας.αυτο ειναι!!!
να μην ξερεις 'πόσο περίπου κοστίζουν τέλη + ασφάλεια'πλακα πλακα κι εμενα αν με ρωτησεις θα χρειαστω λιγη σκεψη για να απαντησω
Κόστος κατοχής και χρήσης αυτοκινήτου