-
Έχει κανείς προσωπική εμπειρία από το ALBA; Εγώ πέρα από κάποια πολύ θετικά σχόλια που έχω ακούσει από ποικιλία κόσμου δεν έχω κάποια άλλη επαφή, οπότε αν υπάρχει κάποιος που ξέρει κάτι παραπάνω αν έχει την καλοσύνη να το μοιραστεί...
-
*Το Πρυτανικό Συμβούλιο του Α.Π.Θ. έδωσε εντολή στον Κοσμήτορα της Σχολής Θετικών Επιστημών να διενεργήσει προκαταρκτική εξέταση για επεισόδιο που αναφέρθηκε από φοιτητική παράταξη, σύμφωνα με την οποία, υπήρξε, σε μέλος της, τραυματισμός στο κεφάλι με λαβή περιστρόφου όπλου, στη Σχολή Θετικών Επιστημών του Α.Π.Θ.
Το Πρυτανικό Συμβούλιο του Α.Π.Θ. θεωρώντας ότι τέτοια επεισόδια προσβάλλουν την αξιοπρέπεια των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας και διαταράσσουν την εύρυθμη λειτουργία του Ιδρύματος, και παρά το γεγονός ότι, αν και ζητήθηκε, δεν υπήρξε έγγραφη καταγγελία, αποφάσισε να προχωρήσει άμεσα σε προκαταρκτική εξέταση.
Η χρήση βίας είναι απαράδεκτη και αδιανόητη για το Πανεπιστήμιο. Αυτοί που την ασκούν είναι απολύτως ανεπιθύμητοι στον πανεπιστημιακό χώρο.
Με εκτίμηση
Ο ΠρύτανηςΙωάννης Α. Μυλόπουλος
Καθηγητής Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών* -
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Η χρήση βίας είναι απαράδεκτη και αδιανόητη για το Πανεπιστήμιο. Αυτοί που την ασκούν είναι απολύτως ανεπιθύμητοι στον πανεπιστημιακό χώρο.
Με εκτίμηση
Ο ΠρύτανηςΙωάννης Α. Μυλόπουλος
Καθηγητής Τμήματος Πολιτικών ΜηχανικώνΑδιανόητη η βία στα Πανεπιστήμια...
Και προς τον Πρύτανη: Τσου ρε λάκη, όταν σε ψηφίζουν τα ΙΔΙΑ κομματόσκυλα που κοπανήθηκαν με όπλα (οποία έκπληξις... ) όλα είναι καλά ε; Όταν, λάκη, συντηρείς μια νοσηρή κατάσταση, να είσαι και έτοιμος να βουτήξεις στα σκατά και όχι να βγάζεις ηλίθιες ανακοινώσεις._
-
Ο χρήστης A-Viper7 έγραψε:
Η χρήση βίας είναι απαράδεκτη και αδιανόητη για το Πανεπιστήμιο. Αυτοί που την ασκούν είναι απολύτως ανεπιθύμητοι στον πανεπιστημιακό χώρο.
Με εκτίμηση
Ο ΠρύτανηςΙωάννης Α. Μυλόπουλος
Καθηγητής Τμήματος Πολιτικών ΜηχανικώνΑδιανόητη η βία στα Πανεπιστήμια...
Και προς τον Πρύτανη: Τσου ρε λάκη, όταν σε ψηφίζουν τα ΙΔΙΑ κομματόσκυλα που κοπανήθηκαν με όπλα (οποία έκπληξις... ) όλα είναι καλά ε; Όταν, λάκη, συντηρείς μια νοσηρή κατάσταση, να είσαι και έτοιμος να βουτήξεις στα σκατά και όχι να βγάζεις ηλίθιες ανακοινώσεις._
από τις τελευταίες πρυτανικές εκλογές η εκλογή του πρύτανη γίνεται από ΟΛΟΥΣ τους φοιτητές, όχι μόνο από τα κοματόσκυλα
-
Ο χρήστης PeterPan έγραψε:
Η χρήση βίας είναι απαράδεκτη και αδιανόητη για το Πανεπιστήμιο. Αυτοί που την ασκούν είναι απολύτως ανεπιθύμητοι στον πανεπιστημιακό χώρο.
Με εκτίμηση
Ο ΠρύτανηςΙωάννης Α. Μυλόπουλος
Καθηγητής Τμήματος Πολιτικών ΜηχανικώνΑδιανόητη η βία στα Πανεπιστήμια...
Και προς τον Πρύτανη: Τσου ρε λάκη, όταν σε ψηφίζουν τα ΙΔΙΑ κομματόσκυλα που κοπανήθηκαν με όπλα (οποία έκπληξις... ) όλα είναι καλά ε; Όταν, λάκη, συντηρείς μια νοσηρή κατάσταση, να είσαι και έτοιμος να βουτήξεις στα σκατά και όχι να βγάζεις ηλίθιες ανακοινώσεις._
από τις τελευταίες πρυτανικές εκλογές η εκλογή του πρύτανη γίνεται από ΟΛΟΥΣ τους φοιτητές, όχι μόνο από τα κοματόσκυλα
Τα εικονίδια προφανώς δεν πάνε σε εσένα, αλλά στο πως ΟΛΑ τα κανάλια πέρασαν αυτήν την άποψη.
Στο ίδρυμα (ανιάτων ) που ήμουν εγώ τουλάχιστον (ΕΜΠ) ούτε κοντά στην αίθουσα της ψηφοφορίας δεν μπορέσαμε να φτάσουμε. Και, απ' ότι έμαθα, το ίδιο συνέβη και σε άλλα ιδρύματα.
-
Ο χρήστης A-Viper7 έγραψε:
Η χρήση βίας είναι απαράδεκτη και αδιανόητη για το Πανεπιστήμιο. Αυτοί που την ασκούν είναι απολύτως ανεπιθύμητοι στον πανεπιστημιακό χώρο.
Με εκτίμηση
Ο ΠρύτανηςΙωάννης Α. Μυλόπουλος
Καθηγητής Τμήματος Πολιτικών ΜηχανικώνΑδιανόητη η βία στα Πανεπιστήμια...
Και προς τον Πρύτανη: Τσου ρε λάκη, όταν σε ψηφίζουν τα ΙΔΙΑ κομματόσκυλα που κοπανήθηκαν με όπλα (οποία έκπληξις... ) όλα είναι καλά ε; Όταν, λάκη, συντηρείς μια νοσηρή κατάσταση, να είσαι και έτοιμος να βουτήξεις στα σκατά και όχι να βγάζεις ηλίθιες ανακοινώσεις._
από τις τελευταίες πρυτανικές εκλογές η εκλογή του πρύτανη γίνεται από ΟΛΟΥΣ τους φοιτητές, όχι μόνο από τα κοματόσκυλα
Τα εικονίδια προφανώς δεν πάνε σε εσένα, αλλά στο πως ΟΛΑ τα κανάλια πέρασαν αυτήν την άποψη.
Στο ίδρυμα (ανιάτων ) που ήμουν εγώ τουλάχιστον (ΕΜΠ) ούτε κοντά στην αίθουσα της ψηφοφορίας δεν μπορέσαμε να φτάσουμε. Και, απ' ότι έμαθα, το ίδιο συνέβη και σε άλλα ιδρύματα.
κοίτα, δεν τα έμαθα από την τηλεόραση
Αν κ ιατρός, είμαι φοιτητής κ στην φαρμακευτική Θεσ/νίκης, οπότε ξέρω λίγο ακόμα τα πράγματα για τις εκλογές κτλ.
Σε εμάς δεν ακούστηκε παρόμοιο πρόβλημα. Πάντως έχω ακούσει καλά λόγια και για τον τωρινό Πρύτανη. Και για τον προηγούμενο είχα πολύ καλή άποψη, μιας και ήταν καθηγητής μου, είχα μιλήσει πολλές φορές μαζί του, κ ήταν υπεύθυνος σε ένα πρόγραμμα που παρολίγο να ήμουν.
Έχουν ακουστεί πολλά για διαφόρους Πρυτάνεις ανά την Ελλάδα, αλλά οι γενικεύσεις είναι η αρχή των διακρίσεων... -
Ο χρήστης PeterPan έγραψε:
Έχουν ακουστεί πολλά για διαφόρους Πρυτάνεις ανά την Ελλάδα, αλλά οι γενικεύσεις είναι η αρχή των διακρίσεων...Μιας και εμένα μου αρέσουν οι διακρίσεις...
Πιστεύεις ότι υπάρχει ΕΝΑΣ Πρύτανης που να μην είναι αρχικομματόσκυλο του κερατά;
-
Ο χρήστης A-Viper7 έγραψε:
Έχουν ακουστεί πολλά για διαφόρους Πρυτάνεις ανά την Ελλάδα, αλλά οι γενικεύσεις είναι η αρχή των διακρίσεων...
Μιας και εμένα μου αρέσουν οι διακρίσεις...
Πιστεύεις ότι υπάρχει ΕΝΑΣ Πρύτανης που να μην είναι αρχικομματόσκυλο του κερατά;
Ο προηγούμενος πρύτανής μας νομίζω πως ήταν πολύ διαφορετικός από αυτούς που εννοείς.
Αναστάσιος Μάνθος λέγεται.
http://pacific.jour.auth.gr/emmeis/issu ... venta3.htmΕίναι πολύ αξιόλογος και δεν τα πήγαινε καλά με τα κόμματα...
Ο συγκεκριμένος πιστεύω πως έγινε πρύτανης λόγω ιδεολογίας. Ως πρύτανης αναγκάστηκε να βάλει σε 2η μοίρα το ιατρείο του, πράγμα που δεν το κάνουν πολλοί. Γιατί μιλούμε για κάποιον που έχει πολύ καλή εμπειρία στον οφθαλμό, όντας στο top 10%.
Youtube Video -
Χωρίς να τον ξέρω καν τον άνθρωπο, κοίτα τι βρήκα με ένα πρόχειρο search στο google:
http://www.newspaper.gr/news/politics/61594/Φυσικά μπορεί να κάνω 100% λάθος, αλλά συνήθως όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά.
-
Ο χρήστης A-Viper7 έγραψε:
Χωρίς να τον ξέρω καν τον άνθρωπο, κοίτα τι βρήκα με ένα πρόχειρο search στο google:
http://www.newspaper.gr/news/politics/61594/Φυσικά μπορεί να κάνω 100% λάθος, αλλά συνήθως όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά.
αυτο που αναφέρεις ισχύει όντως.
http://karfitsa.gr/index.php?option=com ... 7&Itemid=7όμως η εκλογή του ήταν υπερκομματική. ήταν αναμφισβήτητα πολύ αξιόλογος. θεωρώ πως υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο κοματικοποιημένος και στο πολιτικοποιημένος. και επειδή το έχει αυτό το σαράκι της πολιτικής-ενασχόλησης με τα κοινά, ωθήθηκε ακόμα περισσότερο κ έβαλε υποψηφιότητα... αναγκαστικά σε κάποιον συνδυασμό.
παρόλα αυτά είναι εξαίρετος κατ' εμέ τόσο στον τομέα του, όσο και στον βίο του. -
Ο χρήστης PeterPan έγραψε:
παρόλα αυτά είναι εξαίρετος κατ' εμέ τόσο στον τομέα του, όσο και στον βίο του.Γι' αυτό σου είπα ότι δεν τον ξέρω τον άνθρωπο
Απλά, με την ελάχιστη (πραγματικά) επαφή που είχα με τα κοινά του ΕΜΠ, μου φάνηκε ΑΔΥΝΑΤΟ να γίνεις πρύτανης/πρόεδρος σχολής κλπ, αν δεν έχεις κομματικές πλάτες.
Ειδικά στους Μηχανολόγους, το παραπάνω 'αξίωμα' έχει στοιχίσει πάρα πολύ...
-
Ο χρήστης PeterPan έγραψε:
Χωρίς να τον ξέρω καν τον άνθρωπο, κοίτα τι βρήκα με ένα πρόχειρο search στο google:
http://www.newspaper.gr/news/politics/61594/Φυσικά μπορεί να κάνω 100% λάθος, αλλά συνήθως όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά.
αυτο που αναφέρεις ισχύει όντως.
http://karfitsa.gr/index.php?option=com ... 7&Itemid=7όμως η εκλογή του ήταν υπερκομματική. ήταν αναμφισβήτητα πολύ αξιόλογος. θεωρώ πως υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο κοματικοποιημένος και στο πολιτικοποιημένος. και επειδή το έχει αυτό το σαράκι της πολιτικής-ενασχόλησης με τα κοινά, ωθήθηκε ακόμα περισσότερο κ έβαλε υποψηφιότητα... αναγκαστικά σε κάποιον συνδυασμό.
παρόλα αυτά είναι εξαίρετος κατ' εμέ τόσο στον τομέα του, όσο και στον βίο του.Εγω παλι ειχα ακουσει(πανω απο χρονο)οτι ειναι στα τελευταια του(καρκινος κλπ),αμα προσεχες σε καθε του εμφανιση ηταν ολο και ποιο κιτρινοπος και αδυνατος,μπορει και να λεω μπουρδες .
Παντως επειδη ηταν πρυτανης σε ΠΟΛΥ ταραγμενες εποχες(γιαννακου,γρηγοροπουλος,ξυλο στους φυλακες κλπ κλπ) εχω να πω οτι τουλαχιστον ηταν απιστευτος πυροσβεστης,η κατασταση θα μπορουσε να ειχε ξεφυγει πολυ ασχημα. -
Καλά έχει να πέσει ΠΟΛΥΥΥΥΥ γέλιο...
Θα εισάγονται λέει οι νέοι σε πανεπιστήμια και όχι σχολές....
Έλεος δηλαδή!
Θα λέει ο άλλος ¨Εγώ θέλω να μπώ Πανεπιστήμιο Αθηνών' και θα δίνει εξετάσεις...'
Και μετά ότι του κάτσει, Φιλοσοφική, Πυρηνική Φυσική, Θεολογία, Μαθηματικά ή Ιταλική φιλολογία ρε παιδί μου... Το θέμα είναι να περάσει το παιδί στο Πανεπιστήμιο..
-
[...]Θα εισάγονται λέει οι νέοι σε πανεπιστήμια και όχι σχολές....[...]
Για την ακρίβεια, απ' ότι άκουσα, θα εισάγονται σε σχολές και όχι σε τμήματα. Δηλαδή θα περνούν με τις εξετάσεις στη σχολή θετικών επιστημών και με το πέρας του 1ου έτους θα κατατάσσονται σε τμήματα (π.χ. φυσικό, χημικό, κτλ). Βέβαια, το κατά πόσο θα γίνεται αντικειμενικά αυτή η διαλογή είναι άλλου παπά ευαγγέλιο...
-
Ο χρήστης lokatzis έγραψε:
[...]Θα εισάγονται λέει οι νέοι σε πανεπιστήμια και όχι σχολές....[...]
Για την ακρίβεια, απ' ότι άκουσα, θα εισάγονται σε σχολές και όχι σε τμήματα. Δηλαδή θα περνούν με τις εξετάσεις στη σχολή θετικών επιστημών και με το πέρας του 1ου έτους θα κατατάσσονται σε τμήματα (π.χ. φυσικό, χημικό, κτλ). Βέβαια, το κατά πόσο θα γίνεται αντικειμενικά αυτή η διαλογή είναι άλλου παπά ευαγγέλιο...
Στο ΕΜΠ είναι όλα σχολές όμως τώρα....
Υποθέτω και αλλού....Ακόμα όμως και αυτό το θεωρώ λίγο τραγικό.... Μια χαρά ήταν το τωρινό σύστημα....
Δηλαδή εάν κάποιος θέλει να πάει στο Φυσικό, θα πρέπει να περάσει στην Σχολή Θετικώ Επιστημών και στην συνέχεια θα έχει επιπλέον αγωνία για να πάει Φυσικό;; Και άλλο ένα έτος διάβασμα κ.λπ.;
Και εάν όλοι θέλουν Φυσικό τι θα γίνει; Θα τιγκάρει και θα μείνουν αράχνες στις άλλες σχολές;; Και εάν αυτός που μπήκε Παν. Αθηνών για να πάει Φυσικό, δεν καταφέρει να μπεί εκεί, θα πρέπει υποχρεωτικά να πάει σε κάποια άλλη σχολή, ενώ τώρ θα μπορούσε απλά να διαλέξει π.χ. Φυσικό Κρήτης (δεν ξέρω κάν εάν υπάρχει).
-
Ολόκληρη η ομιλία της υπουργού:
http://www.minedu.gov.gr/index.php?opti ... 06&lang=elΤώρα, αναφορικά με το θέμα της εισαγωγής σε 'Σχολή' (δηλαδή την ακαδημαϊκή μονάδα που περιλαμβάνει συναφή Τμήματα). Εναν αρχικό προβληματισμό έχω. Αν ο πρωτοετής ξοδέχψει την πρώτη χρονιά σε 'orientation', τότε πως θα πρέπει να αναμορφωθούν τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων, προκειμένου να χωρέσουν τέσσερα χρόνια μαθημάτων σε τρία (ή πέντε σε τέσσερα), χωρίς 'εκπτώσεις'? Μήπως αυτό αποτελεί και την αρχή της επίσημης bachelorοποίησης των πτυχίων των Α.Ε.Ι.?
-
Το είπε χτές η ΑΔ στην ΕΤ3!!!
Αντί να μπαίνει κανείς Ηλ. Μηχ. θα μπαίνει απλά στο Πολυτεχνείο.
Τον 1ο χρόνο τα μαθήματα θα είναι κοινά (οκ αυτό εφικτό και όντως υπάρχουν πολλά κοινά)..
Απο εκεί και πέρα, με 'κάποιο τρόπο' θα μπαίνει σε Σχολή... (εξετάσεις/επιδόσεις/κλίση;;;)Προβλέπω σκηνικά απείρου κάλλους και φυσικά την αξιοκρατία στα φόρτε της!
Και φυσικά να ζήσουν και λίγο και οι πάροχοι παραπαιδείας σε επιπέδο ΑΕΙ
-
Και ποιός θα βαθμολογεί αυτά τα γραπτά (που θα κρίνουν την πορεία των παιδιών) ; Οι καθηγηταράδες, οι βοηθοί τους και ο ανεμιστήρας;
Πάμε όλοι μαζί...
'Είναι κακό στην άαααμμο να χτίιιιιζεις παλάαααατια... ο Βοριάς θα τα κάνει συντρίιιιιιιιιμια κομμάτιαααααα'ΕΧΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΗΣ ΚΑΡΙΟΛΑΣ. Προβλέπω δε η θέση προέδρου κομματικής νεολαίας να μετατρέπεται σε μόνιμη θέση που θα μιλάει απευθείας με τον όποιο αρχηγό κόμματος.
Αν σήμερα ζούμε απίστευτα σκηνικά αναξιοκρατίας, εσκεμμένα ή μη λανθασμένης βαθμολόγησης, ανεμιστήρες κλπ θα εμπιστεύεται κανείς ένα τέτοιο σύστημα;Είναι ωραίες αυτές οι προτάσεις αλλά πρέπει να καταλάβουν αυτοί που τις κάνουν ότι πρώτα πρέπει να ξεβρωμίσει ο κόπρος του Αυγεία που έχουμε για κράτος και μετά να αντιγράψουν το τι γίνεται στο εξωτερικό.
-
Δεν ξέρω αν πρέπει να μπεί εδώ ή στο τοπικ ΤΙΣ ΟΙΔΕΝ:
Κηφηνείον «Η Ωραία Ελλάς»
του Σαράντου Καργάκου, Συγγραφέως - Φιλολόγου - ΙστορικούΑκούω ότι το μεγαλύτερο σήμερα πρόβλημα των νέων μας είναι η ανεργία. Διαφωνώ. Εδώ καί τριάντα χρόνια είναι η ...εργασία. Ο νέος δε φοβάται την αναδουλειά, φοβάται τη δουλειά. Μια οικογενειακή αντίληψη, ότι δουλειά είναι ό,τι δεν λερώνει, επεκτάθηκε και στο νεοσουσουδιστικό σχολείο με ευθύνη των κομμάτων, που για λόγους ψηφοθηρίας απεδόθησαν σε μία χυδαία πολιτική παιδοκολακείας, η οποία μετά τη δικτατορία, εξέθρεψε καί διαμόρφωσε δύο γενιές «κουλοχέρηδων», παιδιών δηλαδή πού δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους -πέρα από τη μούντζα- για καμμιά εργασία από αυτές πού ονομάζονται χειρωνακτικές, επειδή -τάχα- είναι ταπεινωτικές...
Κι ας βρίσκεται μέσα στη λέξη «χειρώναξ», σαν δεύτερο συνθετικό το «άναξ» πού κάνει τον δουλευτή, τον άνακτα χειρών, βασιλιά στο χώρο του, βασιλιά στο σπιτικό του, νοικοκύρη δηλαδή, λέξη άλλοτε ιερή πού ποδοπατήθηκε κι αυτή μες στην ασυναρτησία μιας πολιτικής πού έδειχνε αριστερά καί πήγαινε δεξιά καί τούμπαλιν. Γι' αυτό τουμπάραμε... Κάποτε, ακόμη κι από τις στήλες του περιοδικού αυτού, πού δεν είναι πολιτικό με την ευτελισμένη έννοια του όρου, έγραφα πώς η ανεργία στον τόπον μας είναι επιλεκτική, ότι δουλειές υπάρχουν αλλά ότι δεν υπάρχουν χέρια να τις δουλέψουν.
Κι έπρεπε να κατακλυσθεί ο τόπος από 1,5 εκατομμύριο λαθρομετανάστες, για να αποδειχθεί ότι στην Ελλάδα υπήρχε δουλειά πολλή αλλ' όχι διάθεση για δουλειά. Τα παιδιά -τα μεγάλα θύματα αυτής της ιστορίας- είχαν γαλουχηθεί με τη νοοτροπία του «White color workers». Έτσι σήμερα το πιο φτηνό εργατικό καί υπαλληλικό δυναμικό είναι οι πτυχιούχοι, που ζητούν εργασία ακόμη καί στον ΟΤΕ ως έκτακτοι τηλεφωνητές, προσκομίζοντας στα πιστοποιητικά προσόντων ακόμη καί διδακτορικά! Γέμισε ο τόπος πανεπιστήμια, σχολές επί σχολών, επιστημονικούς κλάδους αόριστους, ομιχλώδεις καί ασαφείς, απροσδιορίστου αποστολής καί χρησιμότητας. Πτυχία-φτερά στον άνεμο σαν τις ελπίδες των γονιών, πού πιστεύουν ότι τα παιδιά καί μόνον με τα «ντοκτορά» θα βρουν δουλειά. Έτσι παράγονται επιστήμονες πού είναι δεκαθλητές του τίποτα, ικανοί μόνον για το δημόσιο ή για υπάλληλοι κάποιας πολυεθνικής.
Παρ' όλο πού γέμισε η χώρα μας τεχνικές σχολές (τι ΤΕΛ, τι ΤΕΙ, τι ΙΕΚ!) οι πιο άτεχνοι νέοι είναι οι νέοι της Ελλάδος. Παίρνουν πτυχίο τεχνικής σχολής καί δεν έχουν πιάσει κατσαβίδι οι πιο πολλοί Δεν ξέρουν να διορθώσουν μια βλάβη στο αυτοκίνητό τους, στο ραδιόφωνο ή στο τηλέφωνό τους. Είναι άχεροι, ουσιαστικά χωρίς χέρια. Τώρα με τα ηλεκτρονικά ξέχασαν να γράφουν, ξέχασαν να διαβάζουν, εκτός φυσικά από «μηνύματα» του αφόρητου «κινητού» τους.
Τούτη η παιδεία, πού όχι μόνο παιδεία δεν είναι αλλ' ούτε καν εκπαίδευση, αφού δεν καλλιεργεί καμμιά δεξιότητα, εκτός από την ραθυμία, την αναβλητικότητα καί το φόβο της δουλειάς, όχι μόνο δεν καλλιεργεί τον νέο εσωτερικά αλλά τον πετρώνει δημιουργικά σαν τα παιδιά της Νιόβης. Τα κάνει άχρηστα τα παιδιά για παραγωγική εργασία, γιατί ο θεσμός της παπαγαλίας καί η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας, με το πρόσχημα να μην τα κουράσουμε, τους αφαιρεί την αυτενέργεια, την πρωτοβουλία, τη φαντασία καί την πρωτοτυπία. Το σχολείο, αντί να μαθαίνει τα παιδιά πώς να μαθαίνουν, τα νεκρώνει πνευματικά. Δεν τα μαθαίνει πώς να σκέπτονται αλλά με τί να σκέπτονται. Έτσι τα κάνει πτυχιούχους βλάκες. Βάζει όρια στον ορίζοντα της σκέψης καί των ενδιαφερόντων. Τα χαμηλοποιεί. Τα κάνει να βλέπουν σαν τα σκαθάρια κοντά, κι όχι να θρώσκουν άνω, να έχουν έφεση για κάτι πιο πέρα, πιο τρανό καί πιο μεγάλο. Το έμβλημα πια του ελληνικού σχολείου δεν είναι η γλαύξ, είναι ο παπαγάλος, ο μαθητής-βλάξ πού καταπίνει σελίδες σαν χάπια καί πού θεωρεί ως σωστό ό,τι γράφει το σχολικό. Καί το λεγόμενο «σχολικό» είναι συνήθως αισχρό καί ως λόγος καί ως περιεχόμενο.
Καί τολμώ να λέγω αισχρό, διότι πρωτίστως το «Αναγνωστικό» πού πρέπει να είναι ευαγγέλιο πνευματικό ειδικά στο Δημοτικό, αντί να καλλιεργεί την αγάπη για τη δουλειά, καλλιεργεί την απέχθεια. Που πια, όπως παλιά, ο έρωτας για την αγροτική, τη βουκολική καί τη θαλασσινή ζωή; Ο ναύτης δεν είναι πρότυπο ζωής. Πρότυπο ζωής είναι ο «χαρτογιακάς». Όσο κι αν ήσαν κάπως ρομαντικά τα παλιά «Αναγνωστικά», καλλιεργούσαν τον έρωτα για τη δουλειά. Ακούω πώς δεν πάει καλά η οικονομία. Μα πως να πάει, όταν με τη ναυτιλία πού προσφέρει το 5,6% του ΑΕΠ ασχολείται μόνο το 1% των Ελλήνων; (Με τον αγροτικό τομέα πού προσφέρει το 6,6% του ΑΕΠ ασχολείται το 14,5% του πληθυσμού). Διερωτώμαι, τί είδους ναυτικός λαός είμαστε, όταν αποστρεφόμαστε την θάλασσα καί στα ελληνικά καράβια κυριαρχούν Φιλιππινέζοι, Αλβανοί καί μελαψοί κάθε αποχρώσεως; Το σχολείο καλλιεργεί τον έρωτα για την τεμπελιά, όχι για δουλειά. Τα πανεπιστήμια καί οι ποικιλώνυμες σχολές επαυξάνουν τον έρωτα αυτό. Πράγματα πού μπορούν να διδαχθούν εντός εξαμήνου -καί μάλιστα σε σεμιναριακού τύπου μαθήματα- απαιτούν τετραετία! Βγαίνουν τα παιδιά από τις σχολές καί δικαίως ζητούν εργασία με βάση τα «προσόντα» τους, αλλά τέτοιες εργασίες πού ζητούν τέτοια προσόντα δεν υπάρχουν. Αν δεν απατώμαι, υπάρχουν δύο σχολές θεατρολογίας -πέρα από τις ιδιωτικές θεατρικές σχολές- πού προσφέρουν άνω των 300 πτυχίων το έτος. Που θα βρουν δουλειά τα παιδιά αυτά;
Αν όμως το σχολείο από το Δημοτικό καλλιεργούσε την τόλμη, την αυτενέργεια, βράβευε την πρωτοβουλία, την ανάληψη ευθυνών, την αγάπη για την οποιαδήποτε δουλειά ακόμη καί του πλανόδιου γαλατά, θα είχαμε κάνει την Ελλάδα Ελδοράδο, όπως έγινε Ελδοράδο για τους εργατικούς Αλβανούς, Βουλγάρους, Πολωνούς, Γεωργιανούς, Αιγυπτίους αλιείς, Πακιστανούς καί Ουκρανούς. Σήμερα αυτοί είναι η εργατική κι αύριο η επιχειρηματική τάξη της Ελλάδος. Κι οι Έλληνες, αφήνοντας την πατρώα γη στα χέρια των Αλβανών πού την δουλεύουν, την πατρώα θάλασσα στα χέρια των Αιγυπτίων πού την ψαρεύουν, θα μεταβληθούν σε νομάδες της Ευρώπης ή των ΗΠΑ ή θα τρέχουν για δουλειά στην Αλβανία πού ξεπερνά σε νόμιμη και παράνομη επιχειρηματική δραστηριότητα όλες τις χώρες της Βαλκανικής. Γέμισαν τα Τίρανα ουρανοξύστες, κτήρια γιγάντια, κακόγουστα μεν, σύγχρονα δε. Περίπου 100 ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν στην πρωτεύουσα της χώρας των αετών.
Εμείς αφήσαμε αδιαπαιδαγώγητη την εργατική καί την αγροτική τάξη. Στήν πρώτη περάσαμε σαν ιδεολογία-θεολογία το σύνθημα «Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη» καί υποχρεώσαμε πλήθος επιχειρήσεις να κλείσουν ή να μεταφερθούν αλλού. Μετά διαφθείραμε τους αγρότες με παροχές χωρίς υποχρεώσεις καί τους δημιουργήσαμε νοοτροπία μαχαραγιά. Γέμισε η επαρχία με «Κέντρα Πολιτισμού», οπού «μπαγιαντέρες» κάθε λογής καί φυλής άναβαν πούρο με φωτιά πεντοχίλιαρου! Το μπουκάλι με το ουίσκι βαπτίστηκε ... αγροτικό! Τώρα, όμως, πού έρχονται τα «εξ εσπερίας νέφη» χτυπάμε το κεφάλι μας. Καί που να φθάσουν τα «εξ Ανατολής» σαν εισέλθει η Τουρκία στην Ευρωπαϊκή Ένωση! Θα γίνει η Ελλάς vallis flen-tium (-κοιλάς κλαυθμώνων) καί θα κινείται quasi osculaturium inter flen-tium (=σαν εκκρεμές μεταξύ θλίψεως καί οδύνης).
Δεν είμαι υπέρ μιας παιδείας πού θα υποτάσσεται στην οικονομία. Θεωρώ ολέθριο να χαράσσεται μια εκπαιδευτική πολιτική με κριτήρια οικονομικής αναγκαιότητας. Θεωρώ ολέθρια όμως καί την παιδεία πού εθίζει τα παιδιά στην οκνηρία, πού τα κουράζει με την παπαγαλία καί το βάρος άχρηστων μαθημάτων. Το μεγαλύτερο κεφάλαιο της χώρας είναι τα κεφάλια των παιδιών της. Τούτη η παιδεία αποκεφαλίζει τα παιδιά. Τα κάνει ικανά να μην κάνουν τίποτε. Ούτε να βλαστημήσουν. Ακόμη καί η αισχρολογία τους περιορίζεται στη λέξη πού τα κάνει συνονόματα. Αν τους πεις βρισιά της περασμένης 20ετίας θα νομίσουν ότι μιλάς αρχαία Ελληνικά! Είναι θλιβερή η εικόνα πού παρουσιάζει σήμερα, παρουσίαζε χθες καί θα παρουσιάζει κι αύριο η ελληνική κοινωνία: να υπάρχουν άνθρωποι άνω των 65 ετών, άνω των 70 ετών, πού, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί, εργάζονται νυχθημερόν, για να συντηρούν τα παιδιά τους μέχρι να τελειώσουν τις ατελείωτες σπουδές τους, τα παιδιά πού λιώνουν τα νιάτα τους στα «κηφηνεία», πού πάνε σπίτι τους να κοιμηθούν την ώρα πού οι Αλβανοί πάνε για δουλειά, θα μου πείτε, τι δουλειά; Οποιαδήποτε δουλειά, αρκεί να είναι τίμια. Όταν μικροί -ακόμη στο Δημοτικό- μαθαίναμε απ' έξω τον Τυρταίο (ποιος τολμά σήμερα να διδάξει Τυρταίο;) δεν τον μαθαίναμε για να γίνουμε πολεμοχαρείς αλλά για να νοιώθουμε ντροπή, όταν στην μάχη της ζωής, στην πρώτη γραμμή είναι οι παλαιότεροι, οι «γεραιοί» καί οι νέοι κρύβονται πίσω από τη σκιά τους. «Αισχρόν γαρ δη τούτο... κείσθαι πρόσθε νέων άνδρα παλαιότερον».
Σήμερα, βέβαια, οι χειρωνακτικές εργασίες ελέγχονται σχεδόν κατ' αποκλειστικότητα από ξένους. Στίς οικοδομές μιλούν αλβανικά, στα χωράφια πακιστανικά. Σέ λίγο οι χειρωνακτικές επιχειρήσεις θα περάσουν στα χέρια των Κινέζων πού κατασκευάζουν ήδη το μεγαλύτερο μέρος των τουριστικών ειδών πού θυμίζουν... Ελλάδα. Ακόμη καί τις σημαίες μας στην Κίνα τις φτιάχνουν! Κι εμείς; Εμείς, όπως πάντα, φτιάχνουμε τα τρία κακά της μοίρας μας. «Φτιάχνουμε» τη ζωή μας στην τηλοψία, πού δίνει τα μοντέρνα πρότυπα οκνηρίας στη νεολαία, ποθούμε μια χρυσίζουσα ζωή σαν αυτήν πού προσφέρει το «γυαλί», αγοράζουμε πολυτελή αυτοκίνητα με δόσεις, κάνουμε διακοπές με «διακοποδάνεια», εορτάζουμε με «εορτοδάνεια» καί πεθαίνουμε με «πεθανοδάνεια». Έλεγε ο Φωκίων, πού πλήρωσε τέσσερις δραχμές τη δεύτερη δόση του κώνειου πού χρειαζόταν για να «απέλθει», πως στην Αθήνα δεν μπορεί ούτε δωρεάν να πεθάνει κανείς. Έπρεπε να ζούσε τώρα...
Λυπάμαι πού θα το πω, αλλά πρέπει να το πω: το σχολείο, οι σχολές καί τα ΜΜΕ σακάτεψαν καί σακατεύουν τη νεολαία, γιατί μιλούν συνεχώς για τα δικαιώματα της -δικαιώματα στην τεμπελιά- καί ποτέ για υποχρεώσεις, ποτέ για χρέος, ποτέ για καθήκον. Το καθήκον έγινε άγνωστη λέξη.
-
ο Συγγραφέας - Φιλολόγος - Ιστορικός κράζει που οι υπόλοιποι (προφανώς) δεν έγιναν παραγωγικοί χειρωνάκτες;
Περί Σπουδών