-
Δε βρήκα κάτι αντίστοιχο στο ευρετήριο και άνοιξα νέο θέμα
Ήρθε ο καιρός να αλλάξω κιβώτιο στο 306!
Το κροτάλισμα γίνεται μέρα με τη μέρα εντονότερο και κάποια στιγμή θα μοιράζω γρανάζια...
Επειδή δεθέλω να φτάσω μέχρι εκείνο το σημείο και να καταπονήσω μέρη που δε θα αλλαχθούν, αύριο κάνω εγχείρηση!
Βρήκα Σάξο 1,4 με 52.000 χλμ μοντέλο 2004, 250
-
Δε βρήκα κάτι αντίστοιχο στο ευρετήριο και άνοιξα νέο θέμα
Ήρθε ο καιρός να αλλάξω κιβώτιο στο 306!
Το κροτάλισμα γίνεται μέρα με τη μέρα εντονότερο και κάποια στιγμή θα μοιράζω γρανάζια...
Επειδή δεθέλω να φτάσω μέχρι εκείνο το σημείο και να καταπονήσω μέρη που δε θα αλλαχθούν, αύριο κάνω εγχείρηση!
Βρήκα Σάξο 1,4 με 52.000 χλμ μοντέλο 2004, 250
-
Δε βρήκα κάτι αντίστοιχο στο ευρετήριο και άνοιξα νέο θέμα
Ήρθε ο καιρός να αλλάξω κιβώτιο στο 306!
Το κροτάλισμα γίνεται μέρα με τη μέρα εντονότερο και κάποια στιγμή θα μοιράζω γρανάζια...
Επειδή δεθέλω να φτάσω μέχρι εκείνο το σημείο και να καταπονήσω μέρη που δε θα αλλαχθούν, αύριο κάνω εγχείρηση!
Βρήκα Σάξο 1,4 με 52.000 χλμ μοντέλο 2004, 250
-
Ρε τρελλαμένε και βιάζεσαι κιόλας!; Να μυρίσουμε δάχτυλα; Δώσε στοιχεία! Ποιό 306 έχεις;
Όπως και να έχει, για αρχή σου λέω ότι το Saxo 1.4 έχει κοντές σχέσεις.
-
Έχεις δίκιο...
Λοιπόν 306 1.4 μοντέλο 94...απ τα πρώτα δηλαδή.
Ποιό άλλο στοιχείο θέλεις;
Το σάξο προφανώς έχει ίδιες σχέσεις με το 106 XS 1.4 98 (τώρα έμαθα ) του αδελφού μου...Έχω την εντύπωση πως εκείνο το κιβώτιο είναι ελάχιστα μακρύτερο απ το δικό μου
-
Το δικό σου 306 έβγαινε με το σασμάν σε δύο εκδόσεις, σε μακρύ και κοντό. Το μακρύ είχε γρανάζωμα στα 16Χ65 δηλαδή τελική 4.062 και το κοντό είχε 14Χ60 δηλ. 4.286. Υπήρξε και μία θεόκοντη έκδοση με 13Χ59 δηλ. στα 4.538... Θυμάσαι μήπως η 2α σου στις 6000σαλ πόσα χλμ έβγαζε; Ή έστω κάποια άλλη μέτρηση για να υπολογίσω ποιο είχες;
Οι υπόλοιπες σχέσεις (1η έως 5η) συνήθως είναι ίδιες ή σχεδόν ίδιες σε όλα τα μοντέλα (έχουν σχεδόν ιδανική κλιμάκωση).
Τα Saxo 1.4 συνήθως έχουν τα ίδια σασμάν με τα 106 αλλά δεν είναι και απόλυτο αφού η κάθε εταιρία έχει αρκετές επιλογές σε σασμάν. Εδώ τα νέα δεν είναι καλά για το νεότερο 106 1.4 που έχει μακρύ τελικό με 17Χ64 δηλαδή 3.765... θεόμακρυ. Ακόμη και το 1.1 έχει μακρύ στα 3.765 αλλά και λίγο κοντύτερο στα 3.937 (16Χ63) σαν τα Rallye 16V και Saxo VTS. Aν λοιπόν το Saxo 1.4 έχει σασμάν με ίδια τελική σχέση με το 106 1.4 τότε θα είναι κι αυτό στα 3.765 (17Χ65).Έχω πρόγραμμα ανταλλακτικών για Peugeot (παλιό αλλά χρήσιμο) αλλά όχι για Citroen. Δοκίμασε αν θέλεις να πάρεις τηλέφωνο (ή καλύτερα να πας ο ίδιος) στην Peugeot στο τμήμα ανταλλακτικών για να δώσεις τον αριθμό πλαισίου σου να σου πούνε την τελική σου σχέση. Το ίδιο πράγμα αν κάνεις στην Citroen για να μάθεις την τελική σχέση από τα Saxo 1.4 2003 θα σε διαφωτίσει πλήρως.
-
Μιλτο μην την ψαχνεις αλλο...Εχει σιγουρα τις 'ανοιχτες' σχεσεις,δηλαδη ιδιες με του 306 αλλα και πιθανοτατα μακρυτερο διαφορικο.Οποτε ισως χρειαστει να βαλει το δικο του απο το 306(4,06).
-
Ξεχασα να πω οτι αν ειναι 14αρι VTS,ισως και να εχει 4,06...
-
Θα φανεί λίγο χαζή η ερώτησή μου, αλλά ποτέ δεν κατάλαβα τι σημαίνουν τα νούμερα που προσδιορίζουν την τελική σχέση μετάδοσης. Σε πολλά αυτοκίνητα μάλιστα αυτή είναι διαφορετική σε κάποιες ταχύτητες.
Πιο συγκεκριμένα ρωτάω τι σημαίνει π.χ. στο Golf GT ότι έχει διαφορικό 3,650:1;
Εγώ πάντα κοιτάω τα χλμ/1000 στροφές για να καταλάβω αν είναι κοντό ή μακρύ ένα κιβώτιο, από το 3,650 τι συμπέρασμα μπορεί να βγάλει κάποιος; -
Αν έχεις μια σχέση με λόγο 4:1 και μία με 0,8:1, η μεν πρώτη είναι κοντή, και η δεύτερη μακριά. Ουσιαστικά οι αριθμοί δείχνουν πόσες στροφές πρέπει να κάνει η μηχανή για να γίνουν οι αντίστοιχες περιστροφές του τροχού. Στο παράδειγμά μου, η πρώτη σχέση σημαίνει 4 περιστροφές μηχανής για μια περιστροφή τροχού, ενώ η δεύτερη 0,8 περιστροφές μηχανής για 1 περιστροφή τροχού.
-
Απλα το βημα του διαφορικου που αναφερεις,δεν εχει σημασια αν δεν ξερεις και την σχεση,καθως μπορει να εχεις πχ ενα διαφορικο 3,500:1 και η σχεση σου(αν μιλαμε για 5η πχ) ειναι 1,800:1 τοτε ειναι θεοκοντο.
Βεβαια εξαρταται και απο την διασταση των τροχων,ε!Γενικα μην ψαχνεις να βγαλεις ακρη με τα νουμερα...Αρκεσου στα χλμ/1000 στροφες.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Αν έχεις μια σχέση με λόγο 4:1 και μία με 0,8:1, η μεν πρώτη είναι κοντή, και η δεύτερη μακριά. Ουσιαστικά οι αριθμοί δείχνουν πόσες στροφές πρέπει να κάνει η μηχανή για να γίνουν οι αντίστοιχες περιστροφές του τροχού. Στο παράδειγμά μου, η πρώτη σχέση σημαίνει 4 περιστροφές μηχανής για μια περιστροφή τροχού, ενώ η δεύτερη 0,8 περιστροφές μηχανής για 1 περιστροφή τροχού.Πώς είναι δυνατόν ένα αυτοκίνητο να έχει σταθερό διαφορικό π.χ. 4:1 σε όλες τις σχέσεις; Αφού το 3650:1 σημαίνει 3,65 περιστροφές μηχανής για μια περιστροφή του τροχού πώς γίνεται π.χ. με 1η ένα αυτοκίνητο να έχει 8,3χλμ/1000 στροφές και με 2α να έχει 13,8 χλμ/1000στροφές; Αυτό σημαίνει ότι με τη μεν δευτέρα για τις ίδιες περιστροφές μηχανής ο τροχός εκτελεί περισσότερες στροφές. Άρα, το διαφορικό δε μπορεί να είναι σταθερό, εξαρτάται από ποιά σχέση υπάρχει στο κιβώτιο, έτσι δεν είναι;
-
Οχι, η τελική σχέση αφορά το μοίρασμα της περιστροφής του άξονα κίνησης, προς τα ημιαξόνια μέσω των αντίστοιχων γραναζιών.
-
Ο χρήστης the judge έγραψε:
Απλα το βημα του διαφορικου που αναφερεις,δεν εχει σημασια αν δεν ξερεις και την σχεση,καθως μπορει να εχεις πχ ενα διαφορικο 3,500:1 και η σχεση σου(αν μιλαμε για 5η πχ) ειναι 1,800:1 τοτε ειναι θεοκοντο.
Βεβαια εξαρταται και απο την διασταση των τροχων,ε!Γενικα μην ψαχνεις να βγαλεις ακρη με τα νουμερα...Αρκεσου στα χλμ/1000 στροφες.
Το Seat Leon 2.0 TFSi έχει διαφορικό 3,944:1 (1η-4η) και 3,087:1 (5η-6η).
Αυτό πρακτικά δε σημαίνει ότι οι πρώτες 4 σχέσεις είναι ίδιες και οι άλλες δύο ίδιες;Έχω μπερδευτεί... φαίνεται;
-
Ο υποπολλαπλασιασμός των στροφών του κινητήρα γίνεται δύο φορές, στο κιβώτο και στο διαφορικό, τα οποία είναι σε σειρά. Έτσι, αν π.χ. μια επιλεγμένη σχέση κιβωτίου είναι 2:1 και του διαφορικού είναι 4:1, η λογική είναι:
2 στροφές του κινητήρα -> 1 στροφή του άξονα
4 στροφές του άξονα -> 1 στροφή των ημιαξονίων
άρα τελικά η σχέση περιστροφής κινητήρα/τροχών είναι 8:1 (ή (2*4):1).Στα περισσότερα αυτοκίνητα η σχέση υποπολλαπλασιασμού στο διαφορικό είναι σταθερή (και συνήθως μπορεί να αναφερθεί και με το λόγο των οδοντώσεων των γραναζιών π.χ. 14/60). Αν παρέμβεις σε αυτή τη σχέση, δεν επηρεάζεις τις σχέσεις του κιβωτίου αλλά αλλάζεις τον έναν από τους δύο λόγους, με αποτέλεσμα να κάνεις πιο μακριούς/πιο κοντούς στο σύνολό τους τούς διαθέσιμους λόγους περιστροφής κινητήρα/τροχών.
Παρεπιπτόντως, γνωρίζει κάποιος να αναφέρει πώς λειτουργούν τα συστήματα με παραπάνω από μία τελική σχέση μετάδοσης;
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Απλα το βημα του διαφορικου που αναφερεις,δεν εχει σημασια αν δεν ξερεις και την σχεση,καθως μπορει να εχεις πχ ενα διαφορικο 3,500:1 και η σχεση σου(αν μιλαμε για 5η πχ) ειναι 1,800:1 τοτε ειναι θεοκοντο.
Βεβαια εξαρταται και απο την διασταση των τροχων,ε!Γενικα μην ψαχνεις να βγαλεις ακρη με τα νουμερα...Αρκεσου στα χλμ/1000 στροφες.
Το Seat Leon 2.0 TFSi έχει διαφορικό 3,944:1 (1η-4η) και 3,087:1 (5η-6η).
Αυτό πρακτικά δε σημαίνει ότι οι πρώτες 4 σχέσεις είναι ίδιες και οι άλλες δύο ίδιες;Έχω μπερδευτεί... φαίνεται;
Οχι απλα σημαινει οτι το συγκεκριμενο σασμαν(οπως και αρκετα 6αρια 2 αξονων) εχουν δυο τελικες σχεσεις μεταδοσης...Κοντη για τις πρωτες τεσσερις και μακρια για τις δυο τελευταιες.
-
Λοιπόν το έβαλα χτες...
Πρώτη εντύπωση, φυσικά ο συμπλέκτης! Βούτυρο...
Οι σχέσεις τελικά είναι πολύ πιο μακριές!!!
Ενώ πρώτα είχα 2η στα 85-90, τώρα ακουμπάω 100!
Η τετάρτη δε γεμίζει με τίποτα, η τρίτη χαμηλά κρεμάει και η 5η...σα να μην υπάρχει! Όσα έχεις απ την 4η, με τόσα θα μείνεις!
Φυσικά χωρίς κ΄στος επιπλέον θα μπει το σωστό κιβώτιο-ίσως αναζητήσω ακόμη πιο κοντό.
Κρίμα γιατί το ανοίξαμε και ήταν πραγματικά καινούργιο...
Το δε δικό μου...θρίψαλα οι πλανήτες και τα ρουλμάν!
-
Μήπως αν άλλαζες την τελική σχέση του διαφορικού; Ίσως του δικού σου να είναι πιο κοντή... Μην βάλεις πάντως πολύ κοντό, θα είναι αφόρητο στο ταξίδι!
-
Μπήκε επιτέλους το σωστό κιβώτιο!!!
Ίσως είναι η εντύπωσή μου, αλλά μάλλον είναι πιο κοντό απ το αρχικό!
Ό,τι πρέπει δηλαδή!
Επιτέλους απέκτησα ρεπρίζ...
-
Φτουφτου! Με γειά!!!
Περί κιβωτίου...