-
Γειά θαθ!!
Μετά από γερή σκέψη αποφάσισα ότι σε 1 χρόνο μάλλον θα αλλάξω τουτου για 200 ή 225 ή όσους τελικά αποφασίσω λόγους. Το φιέστα μόλις έπιασε τα 60.000 χμ τρώγοντας όλες τις αγγαρείες και τα καψόνια μιας τυπικής Ελληνικής μετακόμισης μέσα στο καλοκαίρι από Ξάνθη Σαλονίκη. Τα 30.000 τελευταία χιλιόμετρα έγιναν σε 7 μήνες και Ν κυριολεκτικά φορές βρέθηκα φορτωμένος όσο δεν πάει να προσπερνώ και να βλέπω κάποιον να έρχεται από το αντίθετο ρεύμα και να κατεβάζω από 5η σε 4η και να μη φτάνει η 4η και να βάζω 3η και να την γλιτώνω στο τσαφ. Αξίζει, βέβαια, να πω ότι το Φιέστα ανταποκρίθηκε στις περιστάσεις χωρίς το παραμικρό μηχανικό πρόβλημα.
Θα μου πείτε δεν είναι λόγος αυτός να αλλάξεις αυτοκίνητο, πόσο μάλλον να πάρεις ένα 'θεριό' με σχεδόν τριπλάσια ισχύ κτλ κτλ. Αλλά δεδομένου ότι διαθέτω το κεφάλαιο της αγοράς (και συντήρησης αργότερα) και όσο να'ναι είναι πάθος και για εμένα (όσο και για εσάς) η 'γρήγορη' αυτοκίνηση είμαι πεπεισμένος ότι η επόμενη αγορά θα είναι της κατηγορίας καυτού χατς.
Φεβρουάριο επίσης φανταρίζομαι, οπότε μάλλον βγαίνοντας θα ήθελα να κάνω την παραγγελία (ίσως και ελάχιστα πιο πριν). και δεδομένου ότι στη Σαλονίκη δίνουν τέτοια αμάξια για τεστ ντράιβ (στην Ξάνθη υπάρχουν 2 το πολύ π.χ. Golf GTi, 1 Astra OPC, 0 Focus ST, 0 (οκ, είναι νωρίς) Leon FR), γιατί να μην το επιχειρήσω και να μεταφέρω τις εντυπώσεις σε μερικούς 'ολιγόιππους' συμφορουμίτες που δεν είχαν αντίστοιχη οδηγική εμπειρία.
Αρχικά δοκίμασα με ένα φίλο μου (εγώ οδηγούσα εννοείται) το Golf GTi από την ΕΤΕΑ. Μπήκα μέσα και σάστισα γιατί είχαν διαθέσιμο το DSG. Θα ήθελα όσο να' ναι το μάνουαλ, αλλά 1. τι να κάνεις? 2.θα ήταν κι αυτή μια εμπειρία.
Βολεύτηκα εύκολα στο μπάκετ μέσα σε 10 δεύτερα, απόλαυσα τα πλαϊνά φτερά των μπάκετ, ξανά και ξανά και μετά από ένα briefing του υπεύθυνου σχετικά με τα αυτόματα και τα DSG έβαλα μπρος. Μπάσος ήχος, τέλεια ηχομόνωση, διακριτικά λίγο το ράδιο και φύγαμε.
Το αυτόματο είναι μάλλον ο,τι πρέπει για μέσα στην πόλη αφού οι μανούβρες για το ξεπαρκάρισμα έγιναν πολύ πιο έυκολα από ότι φανταζόμουν. όπισθεν στο κιβώτιο, γκάζι λίγο, είπαμε λίγοοο..., φρένο, ακινητοποίηση, λεβιές στο D και έφυγες.
Εδώ ήταν το πρώτο σοκ. Στην υλοποίηση του 'φρενο'. Τα πάτησα με όση δύναμη τα πατούσα στο φιέστα. Το αποτέλεσμα ήταν ένα αχρείαστα απότομο φρενάρισμα. 'Ουάου' είπα από μέσα μου και 'ήρεμα να μη μας διώξουν'.
Συνεχίσαμε μπαίνοντας στον δρόμο για που περνάει από το ΙΚΕΑ για αεροδρόμιο. Καλό τιμόνι, και σε μέτριες χαλαρές ταχύτητες 60-80 χμ/ω είναι πληροφοριακό, αλλά με τίποτα κοφτερό που να φοβίζει.
Λακούβες στο δρόμο. '17άρες' σκέφτομαι, 'θα κοπανήσει'. Με 80χμ/ω και απλά ακούστηκε ένας αβίαστος ξερός γδούπος. Άριστη ηχομόνωση. Το Φιεστάκι μου από τα 1500 απο καινούριο θα είχε ...φωνάξει, όπως και τώρα.
Το κιβώτιο εντωμεταξύ άλλαζε από μόνο του ταχύτητες. Με ελαφρύ γκάζι σε οδηγούσε σε 4η και 5η ταχύτητα και 1500 στροφές... Εκεί, και αφού έπρεπε να περάσουν 27 χρόνια στη ζωή μου, έκανα το πρώτο κικ ντάουν. Άλλαξε σε 3η κατευθείαν (τόσο ομαλά που δεν το πιστεύει κανείς όταν δεν έχει εμπειρία) και πυροβόλησε. Μέσα σε dt βρέθηκε με 25-30 χμ/ω παραπάνω, εγώ στην αριστερή λωρίδα, τα φανάρια ήταν ευνοϊκά και κινούμουν με 3η και 3.500 ΣΑΛ αβίαστα πλησιάζοντας τους επερχόμενους πιο εύκολα από ποτέ. Ήχος? Υπέροχος μπάσος χαρχαλητός. Καιρό είχα να νιώσω king of the road.
Και παρόλο που χρησιμοποίησα την λέφη 'πυροβόλησε' μη φανταστείτε κανένα έντονο ξέσπασμα. Απλά μια αθρόα γραμμική επίδειξη δύναμης.
Εκεί δοκίμασα και μια αλλαγή από τα 'αυτάκια' πίσω από το τιμόνι. Έκανα μάλιστα double click και το άτιμο υπάκουσε. Από 3η σε 5η ξανά. Σχεδόν 100 χμ/ω με 5η και 8.5 λτ/100 χμ στιγμιαία κατανάλωση λόγω ανεπαίσθητης κατηφόρας. Μειδίαμα στο πρόσωπό μου.
Στρίψαμε για αεροδρόμιο και εκεί άνοιξα κάπως τον κινητήρα. Με τρίτη και πάλι χωρίς τέρμα γκάζι έφτασα ως τα 100-110 χμ/ω, (αβίαστα αβίαστα αβίαστα) και γύρισα πάλι προς τα πίσω. Χωρίς τερμα γκάζι γιατί ήδη με 2/3 του γκαζιού το λαμπάκι του αντισπίν έλαμψε για πρώτη φορά. Γλιστερή άσφαλτος, 12 η ώρα γαρ.
Έπειτα δοκίμασα την κατανάλωση σε σταθερά χμ/ω με την ταχύτητα που 'προτείνει' το DSG και με την επιλεγμένη δική μου. Στα 80-90 χμ/ω με 5η που 'πρότεινε' το DSG είχε 11 lt/100 km και όντως ίσως είναι υπερβολική, αφού μόλις κατέβασα σε 3η πέσανε στα 9 - 9.5 σταθερά. Για αυτό το μάνουαλ κιβώτιο βγαίνει κατά τι πιο οικονομικό.
Στην επιστροφή ένα θεόσταλτο φανάρι αποφάσισε να πορτοκαλίσει στα 100 μέτρα και εκεί, μην έχοντας κάποιον πίσω μου δοκίμασα τα φρένα. Δεν κατάλαβα και πολλά βέβαια, αφού το ΑΒS δούλεψε πάλι υπερωρίες λόγω της καυτής ασφάλτου.
Με αυτά και με αυτά και με μια μανούβρα οπισθογωνίας (πάντα το αριστερό πόδι έψαχνε τον συμπλέκτη) εύκολα εκτελεσμένη γυρίσαμε πίσω.
Διάφορες εντυπώσεις.. Καλή μαγκιά το κλίμα, άρρρρριστα τα καθίσματα, έλειπε ένας τεμπέλης, τα χέρια μου βρίσκουν άνετο 'παρκάρισμα' στο οριζόντιο τμήμα της στεφάνης οδηγώντας χαλαρά, έξυπνο και αισθητό το σύστημα μεταβλητής δυναμικότητας του τιμονιού, χωρίς να γίνεται Microsoft στις χαμηλές ταχύτητες.. Απίστευτη λεπτομέρεια στην ποιότητα (τσόχα επένδυση στο ασφάλιστρο της ζώνης των επιβατών, θήκες σε έξυπνα μέρη, ποιότητα ποιότητα ποιότητα...). Είναι έρωτας μεγάλος...
Του ST το γράφω σε ξεχωριστό ποστ για να σπάσει λίγο
-
Γειά θαθ!!
Μετά από γερή σκέψη αποφάσισα ότι σε 1 χρόνο μάλλον θα αλλάξω τουτου για 200 ή 225 ή όσους τελικά αποφασίσω λόγους. Το φιέστα μόλις έπιασε τα 60.000 χμ τρώγοντας όλες τις αγγαρείες και τα καψόνια μιας τυπικής Ελληνικής μετακόμισης μέσα στο καλοκαίρι από Ξάνθη Σαλονίκη. Τα 30.000 τελευταία χιλιόμετρα έγιναν σε 7 μήνες και Ν κυριολεκτικά φορές βρέθηκα φορτωμένος όσο δεν πάει να προσπερνώ και να βλέπω κάποιον να έρχεται από το αντίθετο ρεύμα και να κατεβάζω από 5η σε 4η και να μη φτάνει η 4η και να βάζω 3η και να την γλιτώνω στο τσαφ. Αξίζει, βέβαια, να πω ότι το Φιέστα ανταποκρίθηκε στις περιστάσεις χωρίς το παραμικρό μηχανικό πρόβλημα.
Θα μου πείτε δεν είναι λόγος αυτός να αλλάξεις αυτοκίνητο, πόσο μάλλον να πάρεις ένα 'θεριό' με σχεδόν τριπλάσια ισχύ κτλ κτλ. Αλλά δεδομένου ότι διαθέτω το κεφάλαιο της αγοράς (και συντήρησης αργότερα) και όσο να'ναι είναι πάθος και για εμένα (όσο και για εσάς) η 'γρήγορη' αυτοκίνηση είμαι πεπεισμένος ότι η επόμενη αγορά θα είναι της κατηγορίας καυτού χατς.
Φεβρουάριο επίσης φανταρίζομαι, οπότε μάλλον βγαίνοντας θα ήθελα να κάνω την παραγγελία (ίσως και ελάχιστα πιο πριν). και δεδομένου ότι στη Σαλονίκη δίνουν τέτοια αμάξια για τεστ ντράιβ (στην Ξάνθη υπάρχουν 2 το πολύ π.χ. Golf GTi, 1 Astra OPC, 0 Focus ST, 0 (οκ, είναι νωρίς) Leon FR), γιατί να μην το επιχειρήσω και να μεταφέρω τις εντυπώσεις σε μερικούς 'ολιγόιππους' συμφορουμίτες που δεν είχαν αντίστοιχη οδηγική εμπειρία.
Αρχικά δοκίμασα με ένα φίλο μου (εγώ οδηγούσα εννοείται) το Golf GTi από την ΕΤΕΑ. Μπήκα μέσα και σάστισα γιατί είχαν διαθέσιμο το DSG. Θα ήθελα όσο να' ναι το μάνουαλ, αλλά 1. τι να κάνεις? 2.θα ήταν κι αυτή μια εμπειρία.
Βολεύτηκα εύκολα στο μπάκετ μέσα σε 10 δεύτερα, απόλαυσα τα πλαϊνά φτερά των μπάκετ, ξανά και ξανά και μετά από ένα briefing του υπεύθυνου σχετικά με τα αυτόματα και τα DSG έβαλα μπρος. Μπάσος ήχος, τέλεια ηχομόνωση, διακριτικά λίγο το ράδιο και φύγαμε.
Το αυτόματο είναι μάλλον ο,τι πρέπει για μέσα στην πόλη αφού οι μανούβρες για το ξεπαρκάρισμα έγιναν πολύ πιο έυκολα από ότι φανταζόμουν. όπισθεν στο κιβώτιο, γκάζι λίγο, είπαμε λίγοοο..., φρένο, ακινητοποίηση, λεβιές στο D και έφυγες.
Εδώ ήταν το πρώτο σοκ. Στην υλοποίηση του 'φρενο'. Τα πάτησα με όση δύναμη τα πατούσα στο φιέστα. Το αποτέλεσμα ήταν ένα αχρείαστα απότομο φρενάρισμα. 'Ουάου' είπα από μέσα μου και 'ήρεμα να μη μας διώξουν'.
Συνεχίσαμε μπαίνοντας στον δρόμο για που περνάει από το ΙΚΕΑ για αεροδρόμιο. Καλό τιμόνι, και σε μέτριες χαλαρές ταχύτητες 60-80 χμ/ω είναι πληροφοριακό, αλλά με τίποτα κοφτερό που να φοβίζει.
Λακούβες στο δρόμο. '17άρες' σκέφτομαι, 'θα κοπανήσει'. Με 80χμ/ω και απλά ακούστηκε ένας αβίαστος ξερός γδούπος. Άριστη ηχομόνωση. Το Φιεστάκι μου από τα 1500 απο καινούριο θα είχε ...φωνάξει, όπως και τώρα.
Το κιβώτιο εντωμεταξύ άλλαζε από μόνο του ταχύτητες. Με ελαφρύ γκάζι σε οδηγούσε σε 4η και 5η ταχύτητα και 1500 στροφές... Εκεί, και αφού έπρεπε να περάσουν 27 χρόνια στη ζωή μου, έκανα το πρώτο κικ ντάουν. Άλλαξε σε 3η κατευθείαν (τόσο ομαλά που δεν το πιστεύει κανείς όταν δεν έχει εμπειρία) και πυροβόλησε. Μέσα σε dt βρέθηκε με 25-30 χμ/ω παραπάνω, εγώ στην αριστερή λωρίδα, τα φανάρια ήταν ευνοϊκά και κινούμουν με 3η και 3.500 ΣΑΛ αβίαστα πλησιάζοντας τους επερχόμενους πιο εύκολα από ποτέ. Ήχος? Υπέροχος μπάσος χαρχαλητός. Καιρό είχα να νιώσω king of the road.
Και παρόλο που χρησιμοποίησα την λέφη 'πυροβόλησε' μη φανταστείτε κανένα έντονο ξέσπασμα. Απλά μια αθρόα γραμμική επίδειξη δύναμης.
Εκεί δοκίμασα και μια αλλαγή από τα 'αυτάκια' πίσω από το τιμόνι. Έκανα μάλιστα double click και το άτιμο υπάκουσε. Από 3η σε 5η ξανά. Σχεδόν 100 χμ/ω με 5η και 8.5 λτ/100 χμ στιγμιαία κατανάλωση λόγω ανεπαίσθητης κατηφόρας. Μειδίαμα στο πρόσωπό μου.
Στρίψαμε για αεροδρόμιο και εκεί άνοιξα κάπως τον κινητήρα. Με τρίτη και πάλι χωρίς τέρμα γκάζι έφτασα ως τα 100-110 χμ/ω, (αβίαστα αβίαστα αβίαστα) και γύρισα πάλι προς τα πίσω. Χωρίς τερμα γκάζι γιατί ήδη με 2/3 του γκαζιού το λαμπάκι του αντισπίν έλαμψε για πρώτη φορά. Γλιστερή άσφαλτος, 12 η ώρα γαρ.
Έπειτα δοκίμασα την κατανάλωση σε σταθερά χμ/ω με την ταχύτητα που 'προτείνει' το DSG και με την επιλεγμένη δική μου. Στα 80-90 χμ/ω με 5η που 'πρότεινε' το DSG είχε 11 lt/100 km και όντως ίσως είναι υπερβολική, αφού μόλις κατέβασα σε 3η πέσανε στα 9 - 9.5 σταθερά. Για αυτό το μάνουαλ κιβώτιο βγαίνει κατά τι πιο οικονομικό.
Στην επιστροφή ένα θεόσταλτο φανάρι αποφάσισε να πορτοκαλίσει στα 100 μέτρα και εκεί, μην έχοντας κάποιον πίσω μου δοκίμασα τα φρένα. Δεν κατάλαβα και πολλά βέβαια, αφού το ΑΒS δούλεψε πάλι υπερωρίες λόγω της καυτής ασφάλτου.
Με αυτά και με αυτά και με μια μανούβρα οπισθογωνίας (πάντα το αριστερό πόδι έψαχνε τον συμπλέκτη) εύκολα εκτελεσμένη γυρίσαμε πίσω.
Διάφορες εντυπώσεις.. Καλή μαγκιά το κλίμα, άρρρρριστα τα καθίσματα, έλειπε ένας τεμπέλης, τα χέρια μου βρίσκουν άνετο 'παρκάρισμα' στο οριζόντιο τμήμα της στεφάνης οδηγώντας χαλαρά, έξυπνο και αισθητό το σύστημα μεταβλητής δυναμικότητας του τιμονιού, χωρίς να γίνεται Microsoft στις χαμηλές ταχύτητες.. Απίστευτη λεπτομέρεια στην ποιότητα (τσόχα επένδυση στο ασφάλιστρο της ζώνης των επιβατών, θήκες σε έξυπνα μέρη, ποιότητα ποιότητα ποιότητα...). Είναι έρωτας μεγάλος...
Του ST το γράφω σε ξεχωριστό ποστ για να σπάσει λίγο
-
Γειά θαθ!!
Μετά από γερή σκέψη αποφάσισα ότι σε 1 χρόνο μάλλον θα αλλάξω τουτου για 200 ή 225 ή όσους τελικά αποφασίσω λόγους. Το φιέστα μόλις έπιασε τα 60.000 χμ τρώγοντας όλες τις αγγαρείες και τα καψόνια μιας τυπικής Ελληνικής μετακόμισης μέσα στο καλοκαίρι από Ξάνθη Σαλονίκη. Τα 30.000 τελευταία χιλιόμετρα έγιναν σε 7 μήνες και Ν κυριολεκτικά φορές βρέθηκα φορτωμένος όσο δεν πάει να προσπερνώ και να βλέπω κάποιον να έρχεται από το αντίθετο ρεύμα και να κατεβάζω από 5η σε 4η και να μη φτάνει η 4η και να βάζω 3η και να την γλιτώνω στο τσαφ. Αξίζει, βέβαια, να πω ότι το Φιέστα ανταποκρίθηκε στις περιστάσεις χωρίς το παραμικρό μηχανικό πρόβλημα.
Θα μου πείτε δεν είναι λόγος αυτός να αλλάξεις αυτοκίνητο, πόσο μάλλον να πάρεις ένα 'θεριό' με σχεδόν τριπλάσια ισχύ κτλ κτλ. Αλλά δεδομένου ότι διαθέτω το κεφάλαιο της αγοράς (και συντήρησης αργότερα) και όσο να'ναι είναι πάθος και για εμένα (όσο και για εσάς) η 'γρήγορη' αυτοκίνηση είμαι πεπεισμένος ότι η επόμενη αγορά θα είναι της κατηγορίας καυτού χατς.
Φεβρουάριο επίσης φανταρίζομαι, οπότε μάλλον βγαίνοντας θα ήθελα να κάνω την παραγγελία (ίσως και ελάχιστα πιο πριν). και δεδομένου ότι στη Σαλονίκη δίνουν τέτοια αμάξια για τεστ ντράιβ (στην Ξάνθη υπάρχουν 2 το πολύ π.χ. Golf GTi, 1 Astra OPC, 0 Focus ST, 0 (οκ, είναι νωρίς) Leon FR), γιατί να μην το επιχειρήσω και να μεταφέρω τις εντυπώσεις σε μερικούς 'ολιγόιππους' συμφορουμίτες που δεν είχαν αντίστοιχη οδηγική εμπειρία.
Αρχικά δοκίμασα με ένα φίλο μου (εγώ οδηγούσα εννοείται) το Golf GTi από την ΕΤΕΑ. Μπήκα μέσα και σάστισα γιατί είχαν διαθέσιμο το DSG. Θα ήθελα όσο να' ναι το μάνουαλ, αλλά 1. τι να κάνεις? 2.θα ήταν κι αυτή μια εμπειρία.
Βολεύτηκα εύκολα στο μπάκετ μέσα σε 10 δεύτερα, απόλαυσα τα πλαϊνά φτερά των μπάκετ, ξανά και ξανά και μετά από ένα briefing του υπεύθυνου σχετικά με τα αυτόματα και τα DSG έβαλα μπρος. Μπάσος ήχος, τέλεια ηχομόνωση, διακριτικά λίγο το ράδιο και φύγαμε.
Το αυτόματο είναι μάλλον ο,τι πρέπει για μέσα στην πόλη αφού οι μανούβρες για το ξεπαρκάρισμα έγιναν πολύ πιο έυκολα από ότι φανταζόμουν. όπισθεν στο κιβώτιο, γκάζι λίγο, είπαμε λίγοοο..., φρένο, ακινητοποίηση, λεβιές στο D και έφυγες.
Εδώ ήταν το πρώτο σοκ. Στην υλοποίηση του 'φρενο'. Τα πάτησα με όση δύναμη τα πατούσα στο φιέστα. Το αποτέλεσμα ήταν ένα αχρείαστα απότομο φρενάρισμα. 'Ουάου' είπα από μέσα μου και 'ήρεμα να μη μας διώξουν'.
Συνεχίσαμε μπαίνοντας στον δρόμο για που περνάει από το ΙΚΕΑ για αεροδρόμιο. Καλό τιμόνι, και σε μέτριες χαλαρές ταχύτητες 60-80 χμ/ω είναι πληροφοριακό, αλλά με τίποτα κοφτερό που να φοβίζει.
Λακούβες στο δρόμο. '17άρες' σκέφτομαι, 'θα κοπανήσει'. Με 80χμ/ω και απλά ακούστηκε ένας αβίαστος ξερός γδούπος. Άριστη ηχομόνωση. Το Φιεστάκι μου από τα 1500 απο καινούριο θα είχε ...φωνάξει, όπως και τώρα.
Το κιβώτιο εντωμεταξύ άλλαζε από μόνο του ταχύτητες. Με ελαφρύ γκάζι σε οδηγούσε σε 4η και 5η ταχύτητα και 1500 στροφές... Εκεί, και αφού έπρεπε να περάσουν 27 χρόνια στη ζωή μου, έκανα το πρώτο κικ ντάουν. Άλλαξε σε 3η κατευθείαν (τόσο ομαλά που δεν το πιστεύει κανείς όταν δεν έχει εμπειρία) και πυροβόλησε. Μέσα σε dt βρέθηκε με 25-30 χμ/ω παραπάνω, εγώ στην αριστερή λωρίδα, τα φανάρια ήταν ευνοϊκά και κινούμουν με 3η και 3.500 ΣΑΛ αβίαστα πλησιάζοντας τους επερχόμενους πιο εύκολα από ποτέ. Ήχος? Υπέροχος μπάσος χαρχαλητός. Καιρό είχα να νιώσω king of the road.
Και παρόλο που χρησιμοποίησα την λέφη 'πυροβόλησε' μη φανταστείτε κανένα έντονο ξέσπασμα. Απλά μια αθρόα γραμμική επίδειξη δύναμης.
Εκεί δοκίμασα και μια αλλαγή από τα 'αυτάκια' πίσω από το τιμόνι. Έκανα μάλιστα double click και το άτιμο υπάκουσε. Από 3η σε 5η ξανά. Σχεδόν 100 χμ/ω με 5η και 8.5 λτ/100 χμ στιγμιαία κατανάλωση λόγω ανεπαίσθητης κατηφόρας. Μειδίαμα στο πρόσωπό μου.
Στρίψαμε για αεροδρόμιο και εκεί άνοιξα κάπως τον κινητήρα. Με τρίτη και πάλι χωρίς τέρμα γκάζι έφτασα ως τα 100-110 χμ/ω, (αβίαστα αβίαστα αβίαστα) και γύρισα πάλι προς τα πίσω. Χωρίς τερμα γκάζι γιατί ήδη με 2/3 του γκαζιού το λαμπάκι του αντισπίν έλαμψε για πρώτη φορά. Γλιστερή άσφαλτος, 12 η ώρα γαρ.
Έπειτα δοκίμασα την κατανάλωση σε σταθερά χμ/ω με την ταχύτητα που 'προτείνει' το DSG και με την επιλεγμένη δική μου. Στα 80-90 χμ/ω με 5η που 'πρότεινε' το DSG είχε 11 lt/100 km και όντως ίσως είναι υπερβολική, αφού μόλις κατέβασα σε 3η πέσανε στα 9 - 9.5 σταθερά. Για αυτό το μάνουαλ κιβώτιο βγαίνει κατά τι πιο οικονομικό.
Στην επιστροφή ένα θεόσταλτο φανάρι αποφάσισε να πορτοκαλίσει στα 100 μέτρα και εκεί, μην έχοντας κάποιον πίσω μου δοκίμασα τα φρένα. Δεν κατάλαβα και πολλά βέβαια, αφού το ΑΒS δούλεψε πάλι υπερωρίες λόγω της καυτής ασφάλτου.
Με αυτά και με αυτά και με μια μανούβρα οπισθογωνίας (πάντα το αριστερό πόδι έψαχνε τον συμπλέκτη) εύκολα εκτελεσμένη γυρίσαμε πίσω.
Διάφορες εντυπώσεις.. Καλή μαγκιά το κλίμα, άρρρρριστα τα καθίσματα, έλειπε ένας τεμπέλης, τα χέρια μου βρίσκουν άνετο 'παρκάρισμα' στο οριζόντιο τμήμα της στεφάνης οδηγώντας χαλαρά, έξυπνο και αισθητό το σύστημα μεταβλητής δυναμικότητας του τιμονιού, χωρίς να γίνεται Microsoft στις χαμηλές ταχύτητες.. Απίστευτη λεπτομέρεια στην ποιότητα (τσόχα επένδυση στο ασφάλιστρο της ζώνης των επιβατών, θήκες σε έξυπνα μέρη, ποιότητα ποιότητα ποιότητα...). Είναι έρωτας μεγάλος...
Του ST το γράφω σε ξεχωριστό ποστ για να σπάσει λίγο
-
Στις 4μισή αντίκρυσα στη Βροχίδης Χατζής το eye catching, δεν γίνεται να σου ξεφύγει, το βλέπεις με την ακρούδα του ματιού σου Focus ST στο θεϊκό πορτοκαλί χρώμα. Τρίπορτο. Τεράστια πόρτα. Κλιματισμός, απλός σαν του φιέστα.
Ρύθμιση θέσης....Εδώ επαληθεύονται διάφορες γκρίνιες. Αν και ρύθμισα τα γόνατα καλά και την κλίση της πλάτης, τα πετάλ είναι μέσα βαθειά. Κάθεσαι ψηλά. Για αυτό και όταν έβαλα μπρος και άφησα συμπλέκτη, κάπου τον έχασα και κόντεψε να μου σβήσει. Αλλά η μεγαλύτερη αδράνεια του κινητήρα δεν το επέτρεψε.
Ζήτησα να βλέπω την στιγμιαία κατανάλωση. Δεν υπάρχει. ( , έλεος). Υπάρχει μόνο για τα τελευταία 1000 χμ. Έγραφε 12.7. Μετά από μερικά λεπτά στο δρόμο αρέσεις ελάχιστα παραπάνω την αίσθηση του τιμονιού, κάπως πιο μικρό στο χέρι και το ότι κόβει σαφώς παραπάνω.
Είναι Φορντ και το δείχνει και στον επιλογέα. Μετά τα 2-3 χμ που έκανα οι αλλαγές ταχύτητας ήταν σαν να κουνάς ξύλινη κουτάλα σε κρύο-χλιαρό βούτυρο. ΑΑΑπίστευτη αίσθηση, κρίμα που το Golf ήταν αυτόματο...
Τα καθίσματα δεν ξέρω τι πλευρική υποστήριξη δίνουν στα μεγάλα G, αλλά μου φαίνεται ότι είναι και για μεγαλύτερους σωματότυπους συγκριτικά με το Golf. Ο φίλος πίσω όμως είπε ότι πίσω το Golf ναι μεν έχει κάποια υποστήριξη και στα πίσω καθίσματα, αλλά το Focus είναι αρκετά πιο φαρδύ... Τα γνωστά...
Η βόλτα του Golf μου είχε φανεί μικρή σε διάρκεια και χάρηκα όταν πήραμε το δρόμο για Χαλκιδική, από το ύψος μετά το Φοίνικα ως της στροφή για Πλαγιάρι Τρίλοφο. Εκεί και μετά από παρότρυνση του υπεύθυνου το πάτησα ως 140 και με ότι ταχύτητα ήθελα. Εκεί το ευχαριστήθηκα.
Με 3η και τέρμα γκάζι από τα 60 χμ/ω ως τα 130, ο κόσμος είναι αισθητά μικρότερος, αργότερος.. Απόλαυση... Το soundtrack σε φτιάχνει πιο πολύ. Μπάσος, δυναμικός και ακούγεται αρκετά πιο heavy metal. Επίσης από τις (περίπου) 2800 ΣΑΛ και μετά ακούς την τουρμπίνα να σφυρίζει... Απόλαυση^2
Η ποιότητα κύλισης στα ίδια επίπεδα με το Golf ίσως και καλύτερη (αργότερα είδαμε ότι είχαμε την ρύθμιση στανταρντ στο σετάπ του αυτοκινήτου).
Επίσης, γουστόζικα και πολύ όμορφα τοποθετημένα τα οργανάκια.
Μετά τη γέφυρα για Ν. Ρύσιο/Ταγαράδες βίωσα ένα άλλο κεφάλαιο. Να ανεβαίνεις ανηφόρες χωρίς όχι να κατεβάζεις ταχύτητα, ούτε καν ελαττώνεται η ταχύτητά σου. Άρχισα με 5η και 120 χμ και με 3 άτομα μέσα επιτάχυνε άνετα το θεριό άμεσα χωρίς υστέρηση. Κάπου χρειάστηκε να μειώσω ταχύτητα προσπερνώντας 2 νταλίκες, πιο πολύ δικαιολογία για να επαναλάβω την ηδονή με 3η ταχύτητα... Άλλη κλάση.
Φτάσαμε στη στροφή για Τρίλοφο και εκεί θα κατέβαινα την στροφάτη κατηφόρα που βγάζει λίγο πριν τους αεροδιαδρόμους. Αυτήν την έχω φάει ψωμοτύρι με το Φιέστα. Ένα φορτηγό έγινε παρανάλωμα της πορτοκαλιάς λαίλαπας. Προσπέραση με 2α σε κατηφόρα και με αρκετό γκάζι και υπάρχει σαφής κατευθυντικότητα χωρίς να ψαρεύει το μπροστά μέρος.
Στις ακόλουθες στροφές ναι μεν κατέβαινες με 80-90 χμ/ω και χωρίς φρένο, αλλά κάπου θαρρώ και ένιωσα μια 'μικρή ένταση' στο πίσω μέρος. Κάτι σαν μεταφορά βάρους, κάτι σαν ασάφεια. Εννοείται ότι δεν έχασε ούτε χιλιοστό από την τροχιά του, ούτε με προβλημάτισε, αλλά απλά επιβεβαιώθηκε ότι το στήσιμό του δεν είναι το πιο ακραίο σπορ της κατηγορίας. Και μάλλον το Golf ήταν πιο βίαιο στις λακούβες από το Focus, παρ'οτι με 17άρες και 45άρι προφίλ παρά την 18άρα και 40ρι προφίλ του Focus.
Πάντως και τα δυο είχαν άριστη ηχομόνωση, μην απατάσται.
Τα φρένα δεν έτυχε να τα δοκιμάσω κάπως σκληρά, πιο πολύ με έπιανα να αλλάζω άσκοπα ταχύτητες απολαμβάνωντας τον επιλογέα, κάτι που δε χρειάζεται γιατί με μια 3η η 4η είσαι καλυμμένος από 40 έως 140 χμ... Άνετα, Χαλλλλαρά..
Επιστροφή στη βάση, από έξω ένα μπλε ST παρκαρισμένο. To είχε κάποιος στην αντιπροσωπεία και οδηγάει κάθε μέρα από Λαγκαδά έως εκεί, μου είπε ο υπεύθυνος.. 'Τυχερέ, σκέφτηκα...¨ '
Βγήκαμε από το αμάξι αφήνοντας το μοτέρ ανοιχτό να ψυχθεί το τούρμπο. Εύγε Βόλβο!
Με όλα αυτά από 12.7 ο μέσος έπεσε στα 12.6. Ανοιχτή διαδρομή.
Διάφορες εντυπώσεις: Πράγματι κρίμα που δεν είχα στα χέρια μου το Golf σε χειροκίνητο και κρίμα που δεν το άνοιξα και αυτό.
Στις θετικές εντυπώσεις βάζω τον κινητήρα, την παραδειγματική ελαστικότητά του ελέω της ροπής, τον ήχο του κινητήρα, αλλά...
Όντως ανταγωνιστική η τιμή του αλλά να γιατί. Για 2.5άρη κινητήρα πού είναι ο αυτόματος κλιματισμός, πού είναι τα ηλεκτρονικά καλούδια του Golf, πού είναι το τριπ κομπιούτερ, γιατί η κλασσική LCD οθόνη ενδείξεων δεν φαίνεται αν έχει κόντρα ήλιο, ενώ του Golf διακρίνεται πάντα χωρίς να κουράζει. Το λαμπάκι φωτισμού μέσα, τόσο απλό όσο και του Φιέστα... . Απούσα καθαρά η χλίδα του Golf. ΟΚ, το καταλαβαίνω, ίσως μια πιο σπαρτιατική προσέγγιση... Δεν είναι όλα τα ίδια
Στο τέλος της ημέρας διασκέδασα σαφώς τα 30 χμ του πιο ελεύθερου τεστ ντράιβ του Focus παρά τα 8 συγκρατημένα του Golf. Και μπράβο στις αντιπροσωπείες που κάθε άλλο παρά με μισό μάτι σε κοιτάζουν σε τέτοιες περιπτώσεις. Ο υπεύθυνος της Ford μας προέτρεψε να το κάναμε και άλλη μια, και 2 βόλτες αν θέλαμε. Κούλ.
Τώρα σκοπεύω ει δυνατόν να οδηγήσω το Astra OPC και το Leon FR. Εις το επανειδύν...
-
Να το έχω στα υπόψιν μου και εγώ αυτό το μπλέ κακό
-
Πολύ ενδιαφέρουσες οι παρατηρήσεις σου...
Σε ζηλεύω, θα ήθελα κι εγώ να ήμουν σε φάση επιλογής κάποιου γρήγορου hatchback...
-
Απο περιέργεια ,μιας και βρίσκω βήμα εδώ (χωρίς να θέλω να χαλάσω το συγκεκριμένο θέμα) ,πόσοι θεσσαλονικείς έκαναν τεστ ντραιβ το type-r?
-
Κατ'εμε....
Αφου δεν τιθεται θεμα οικονομικο(ασφαλιστρα λογω 2.5l,οικονομια καυσιμου,κοστος συντηρησης,κοστος πιθανης βλαβης-αρα χρονος εγγυησης)
ο Clarkson το ειπε και τον εμπιστευομαι 100%.Το καλυτερο GTi ειναι το Golf!!
Απο την αλλη ,αφου δεν θα αγορασεις συντομα,κανε και ενα τεστ drive οταν με το καλο φτασει και στο Type-R(Αφου ο βασιλιας των Gti ητανε στα χρονια του,παλι κατι πολυ αξιολογο θα ειναι και η νεα γενια). -
Οσο για το τεστ drive του type-r ,οταν το κυνηγουσα να το αγορασω(παλιααααα) , δεν εβρισκα test drive.Oυτε στον Σαρακακη,ούτε στον Κουλουρη!!Απ οτι θυμαμαι ομως για μια περιοδο 2 μηνων(πριν 1μιση χρονο) ειχαν ενα κοκκινο στου Σαρακακη της Λαχαναγορας (το οποιο ηταν του ιδιου του Σαρακακη,και αφου το 'τεσταρε' ο ιδιος για 12.000km το εδωσε για τεστ drive στο συγκεκριμενο μαγαζι του και υστερα οταν το κατεβασαν Αθηνα το 'σκοτωσαν' οι εκ των εσω....
-
Σορυ,2πλο ποστ....
-
Τί είναι το μπλε κακό αλήθεια? Τις προάλλες είδα να περνάει ένα πορτοκαλί κακό.. Μια Γκαλάρντο με ένα πίσω φτεράκι... Την ακολούθησα με 2-3 αυτοκίνητα ανάμεσα και κάπου μπήκε μια νταλίκα στη μέση οπότε...
-
Ο χρήστης JimClark έγραψε:
Τί είναι το μπλε κακό αλήθεια? Τις προάλλες είδα να περνάει ένα πορτοκαλί κακό.. Μια Γκαλάρντο με ένα πίσω φτεράκι... Την ακολούθησα με 2-3 αυτοκίνητα ανάμεσα και κάπου μπήκε μια νταλίκα στη μέση οπότε...Το αυτοκινητο του nasos/sti φανταζομαι.
-
Ο χρήστης Silver Turbo έγραψε:
Τί είναι το μπλε κακό αλήθεια? Τις προάλλες είδα να περνάει ένα πορτοκαλί κακό.. Μια Γκαλάρντο με ένα πίσω φτεράκι... Την ακολούθησα με 2-3 αυτοκίνητα ανάμεσα και κάπου μπήκε μια νταλίκα στη μέση οπότε...
Το αυτοκινητο του nasos/sti φανταζομαι.
Ακριβώς!
-
Το θέμα της επιλογής σε hot hatch των +/- 200 ίππων είναι νομίζω εντελώς προσωπικό. Όλα θα δώσουν αυτό που αναζητά ο σβέλτος οδηγός και μόνον υποκειμενικά κριτήρια παίζουν. Στους ελληνικούς δρόμους μπορείς να κινηθείς με ένα τέτοιο, το ίδιο γρήγορα όσο κάποιο πολύ ακριβότερο και ταχύτερο (σε νούμερα) αυτοκίνητο.
Οπότε δοκιμάζεις και όποιο σου κάνει κλίκ, είτε είναι Gti είτε RS.
-
Πάντως όπως μας τα περιέγραψες, η επιλογή σου (μάλλον) πρέπει να είναι ένα χειροκίνητο Golf GTi.
-
ωραια και περιγραφικα τα σχολια σου, περιμενουμε να οδηγησεις και τα υπολοιπα...
-
ΚΥΡΙΟΙ ΜΟΛΙΣ ΠΡΟΧΘΕΣ ΠΑΡΕΛΑΒΑ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΟΥ ΤΖΙ ΤΙ ΑΙ ΝΤΙ ΕΣ ΤΖΙ 5ΠΟΡΤΟ ΜΑΥΡΟ ΜΕ ΤΙΣ 17ΑΡΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ 18ΑΡΕΣ ΖΑΝΤΕΣ..
ΑΝΥΠΟΜΟΝΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΑ ΠΡΩΤΑ 1000 χλμ και μετα να βαλω σπορ στο σασμαν και να παω 0--240 με μια γκαζια..(μαλλον στην Αττικη οδο..η στην Εθνικη στον Σειριο)
.....
Test drive Golf GTi και Ford Focus ST