-
Ήξερα ότι όταν αφήνεις το γκάζι κλείνει η πεταλούδα και κόβεται η ροή καυσίμου με αποτέλεσμα να έχεις την αίσθηση της απότομης επιβράδυνσης και του 'φρένου' του κινητήρα. Μάλιστα αν το έκανες αρκετά απότομα ή με ταυτόχρονη αλλαγή ταχύτητας μπορούσες να μπλοκάρεις στιγμιαία τους τροχούς με αποτελέσματα ποικίλλα... γκουχ γκουχ.....
Έτσι ήξερα, ήρθε η ώρα μου να τα ξεχάσω.
Οδήγησα ένα καινούργιο A-class 1500 μιας φίλης μου σε διαδρομή ανηφόρα κατηφόρα στην περιοχή Αράχωβας. Τα γνωστά μου παράπονα περί έλλειψης αίσθησης της πλειοψηφίας των σύγχρονων αυτοκινήτων ισχύουν καθώς ουδεμία επικοινωνία είχα μέσω των χειριστηρίων.... Το γκάζι μυστήριο, το φρένο αποτελεσματικό αλλά απότομο σαν διακόπτης on off κλπ. Το τιμόνι άστα να πάνε πολύ ελαφρύ, αφού μπέρδευα το αυτοκίνητο σε γλυστερές βρεγμένες φουρκέτες ώστε να ακούω με το αυτί τα λάστιχα να γλυστράνε αλλά από το τιμόνι ουδεμία πληροφόρηση. (πάντως λαμπάκι ESP δεν άναψε ίσως δεν το είχα παρακάνει αρκετά)
Αυτά όμως να λέω την αλήθεια μάλλον τα περίμενα, η έκπληξή μου προήλθε όταν άφησα το γκάζι ώστε να επιβραδύνω πριν από στροφή ή σε κατηφόρα κλπ. Εκεί φαίνεται ότι οι βουλές του ECU λένε ότι δεν κλείνουμε απότομα το γκάζι αλλά το κρατάμε ανοιχτό (ίσως για να διευκολύνει το συγχρονισμό για λιγότερο σκορτσάρισμα σε αλλαγές ταχυτήτων?) με αποτέλεσμα ενώ περιμένεις ο κινητήρας να σε φρενάρει να συνεχίζεις και μάλιστα λόγω ελάττωσης θορύβου του κινητήρα σαν να έχεις ανεβάσει ταχύτητα!
Προς μεγάλη μου απογοήτευση επιβεβαίωσα ρωτώντας ότι μάλλον και σε άλλα αυτοκίνητα Mercedes ισχύει κάποιο τέτοιο σύστημα....
Έχετε υπόψη σας αν κάτι τέτοιο ισχύει ή τείνει να ισχύσει και σε άλλα αυτοκίνητα και ποια?
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο άναβε μόνο του τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες σε σημείο που ένιωθα πως ακόμα και οδηγός είναι μάλλον πρόσθετο κατ'επιλογήν αξεσουάρ! Όπως φαίνεται πάμε όλο και περισσότερο σε αυτοματοποιημένα τηλεχειριζόμενα συστήματα.... Πλέον ξέρουν μέσω του navigator που θέλουμε να πάμε και πώς, ξέρουν μέσω των σύγχρονων αυτόματων πιλότων πώς να μην πέφτουν πάνω στον προηγούμενο κλπ. Σε λίγο θα έχουμε ένα κουμπί για αύξηση ταχύτητας που όταν το αφήνουμε θα μένει σταθερή, ένα για μείωση και τέρμα όλα τα άλλα θα γίνονται μόνα τους και λίγο μετά δεν θα κάνουμε απολύτως τίποτα... Πάντως για να μην είμαι εντελώς απαισιόδοξος υπάρχει κι ένα μεγάλο καλό.... θα απαλλαγούμε από τους ταξιτζήδες αφού πλέον τα ταξί δεν θα τους χρειάζονται!! -
Ήξερα ότι όταν αφήνεις το γκάζι κλείνει η πεταλούδα και κόβεται η ροή καυσίμου με αποτέλεσμα να έχεις την αίσθηση της απότομης επιβράδυνσης και του 'φρένου' του κινητήρα. Μάλιστα αν το έκανες αρκετά απότομα ή με ταυτόχρονη αλλαγή ταχύτητας μπορούσες να μπλοκάρεις στιγμιαία τους τροχούς με αποτελέσματα ποικίλλα... γκουχ γκουχ.....
Έτσι ήξερα, ήρθε η ώρα μου να τα ξεχάσω.
Οδήγησα ένα καινούργιο A-class 1500 μιας φίλης μου σε διαδρομή ανηφόρα κατηφόρα στην περιοχή Αράχωβας. Τα γνωστά μου παράπονα περί έλλειψης αίσθησης της πλειοψηφίας των σύγχρονων αυτοκινήτων ισχύουν καθώς ουδεμία επικοινωνία είχα μέσω των χειριστηρίων.... Το γκάζι μυστήριο, το φρένο αποτελεσματικό αλλά απότομο σαν διακόπτης on off κλπ. Το τιμόνι άστα να πάνε πολύ ελαφρύ, αφού μπέρδευα το αυτοκίνητο σε γλυστερές βρεγμένες φουρκέτες ώστε να ακούω με το αυτί τα λάστιχα να γλυστράνε αλλά από το τιμόνι ουδεμία πληροφόρηση. (πάντως λαμπάκι ESP δεν άναψε ίσως δεν το είχα παρακάνει αρκετά)
Αυτά όμως να λέω την αλήθεια μάλλον τα περίμενα, η έκπληξή μου προήλθε όταν άφησα το γκάζι ώστε να επιβραδύνω πριν από στροφή ή σε κατηφόρα κλπ. Εκεί φαίνεται ότι οι βουλές του ECU λένε ότι δεν κλείνουμε απότομα το γκάζι αλλά το κρατάμε ανοιχτό (ίσως για να διευκολύνει το συγχρονισμό για λιγότερο σκορτσάρισμα σε αλλαγές ταχυτήτων?) με αποτέλεσμα ενώ περιμένεις ο κινητήρας να σε φρενάρει να συνεχίζεις και μάλιστα λόγω ελάττωσης θορύβου του κινητήρα σαν να έχεις ανεβάσει ταχύτητα!
Προς μεγάλη μου απογοήτευση επιβεβαίωσα ρωτώντας ότι μάλλον και σε άλλα αυτοκίνητα Mercedes ισχύει κάποιο τέτοιο σύστημα....
Έχετε υπόψη σας αν κάτι τέτοιο ισχύει ή τείνει να ισχύσει και σε άλλα αυτοκίνητα και ποια?
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο άναβε μόνο του τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες σε σημείο που ένιωθα πως ακόμα και οδηγός είναι μάλλον πρόσθετο κατ'επιλογήν αξεσουάρ! Όπως φαίνεται πάμε όλο και περισσότερο σε αυτοματοποιημένα τηλεχειριζόμενα συστήματα.... Πλέον ξέρουν μέσω του navigator που θέλουμε να πάμε και πώς, ξέρουν μέσω των σύγχρονων αυτόματων πιλότων πώς να μην πέφτουν πάνω στον προηγούμενο κλπ. Σε λίγο θα έχουμε ένα κουμπί για αύξηση ταχύτητας που όταν το αφήνουμε θα μένει σταθερή, ένα για μείωση και τέρμα όλα τα άλλα θα γίνονται μόνα τους και λίγο μετά δεν θα κάνουμε απολύτως τίποτα... Πάντως για να μην είμαι εντελώς απαισιόδοξος υπάρχει κι ένα μεγάλο καλό.... θα απαλλαγούμε από τους ταξιτζήδες αφού πλέον τα ταξί δεν θα τους χρειάζονται!! -
Ήξερα ότι όταν αφήνεις το γκάζι κλείνει η πεταλούδα και κόβεται η ροή καυσίμου με αποτέλεσμα να έχεις την αίσθηση της απότομης επιβράδυνσης και του 'φρένου' του κινητήρα. Μάλιστα αν το έκανες αρκετά απότομα ή με ταυτόχρονη αλλαγή ταχύτητας μπορούσες να μπλοκάρεις στιγμιαία τους τροχούς με αποτελέσματα ποικίλλα... γκουχ γκουχ.....
Έτσι ήξερα, ήρθε η ώρα μου να τα ξεχάσω.
Οδήγησα ένα καινούργιο A-class 1500 μιας φίλης μου σε διαδρομή ανηφόρα κατηφόρα στην περιοχή Αράχωβας. Τα γνωστά μου παράπονα περί έλλειψης αίσθησης της πλειοψηφίας των σύγχρονων αυτοκινήτων ισχύουν καθώς ουδεμία επικοινωνία είχα μέσω των χειριστηρίων.... Το γκάζι μυστήριο, το φρένο αποτελεσματικό αλλά απότομο σαν διακόπτης on off κλπ. Το τιμόνι άστα να πάνε πολύ ελαφρύ, αφού μπέρδευα το αυτοκίνητο σε γλυστερές βρεγμένες φουρκέτες ώστε να ακούω με το αυτί τα λάστιχα να γλυστράνε αλλά από το τιμόνι ουδεμία πληροφόρηση. (πάντως λαμπάκι ESP δεν άναψε ίσως δεν το είχα παρακάνει αρκετά)
Αυτά όμως να λέω την αλήθεια μάλλον τα περίμενα, η έκπληξή μου προήλθε όταν άφησα το γκάζι ώστε να επιβραδύνω πριν από στροφή ή σε κατηφόρα κλπ. Εκεί φαίνεται ότι οι βουλές του ECU λένε ότι δεν κλείνουμε απότομα το γκάζι αλλά το κρατάμε ανοιχτό (ίσως για να διευκολύνει το συγχρονισμό για λιγότερο σκορτσάρισμα σε αλλαγές ταχυτήτων?) με αποτέλεσμα ενώ περιμένεις ο κινητήρας να σε φρενάρει να συνεχίζεις και μάλιστα λόγω ελάττωσης θορύβου του κινητήρα σαν να έχεις ανεβάσει ταχύτητα!
Προς μεγάλη μου απογοήτευση επιβεβαίωσα ρωτώντας ότι μάλλον και σε άλλα αυτοκίνητα Mercedes ισχύει κάποιο τέτοιο σύστημα....
Έχετε υπόψη σας αν κάτι τέτοιο ισχύει ή τείνει να ισχύσει και σε άλλα αυτοκίνητα και ποια?
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο άναβε μόνο του τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες σε σημείο που ένιωθα πως ακόμα και οδηγός είναι μάλλον πρόσθετο κατ'επιλογήν αξεσουάρ! Όπως φαίνεται πάμε όλο και περισσότερο σε αυτοματοποιημένα τηλεχειριζόμενα συστήματα.... Πλέον ξέρουν μέσω του navigator που θέλουμε να πάμε και πώς, ξέρουν μέσω των σύγχρονων αυτόματων πιλότων πώς να μην πέφτουν πάνω στον προηγούμενο κλπ. Σε λίγο θα έχουμε ένα κουμπί για αύξηση ταχύτητας που όταν το αφήνουμε θα μένει σταθερή, ένα για μείωση και τέρμα όλα τα άλλα θα γίνονται μόνα τους και λίγο μετά δεν θα κάνουμε απολύτως τίποτα... Πάντως για να μην είμαι εντελώς απαισιόδοξος υπάρχει κι ένα μεγάλο καλό.... θα απαλλαγούμε από τους ταξιτζήδες αφού πλέον τα ταξί δεν θα τους χρειάζονται!! -
Μεταφορά του θέματος στα 'Τεχνικά' [cmarin]
-
Δεν έχω οδηγήσει πολλά αυτοκίνητα με ηλεκτρονικό γκάζι, αλλά σε όσα οδήγησα παρατήρησα κι εγώ μια μικρή υστέρηση στο άφημα του γκαζιού. Δε νομίζω πως είναι χαρακτηριστικό μόνο της Mercedes.
-
Ο χρήστης opterios έγραψε:
Δεν έχω οδηγήσει πολλά αυτοκίνητα με ηλεκτρονικό γκάζι, αλλά σε όσα οδήγησα παρατήρησα κι εγώ μια μικρή υστέρηση στο άφημα του γκαζιού. Δε νομίζω πως είναι χαρακτηριστικό μόνο της Mercedes.Ολα τα αυτοκινητα της τελευταίας 5ετιας + το κάνουν για αποφύγουν την
απότομη μεταφορά φορτίου και την υπερστροφή που μπορεί να έχει
άσχημα επακόλουθα σε άπειρους οδηγούς... -
Δεν ξέρω με το πρόσχημα των άπειρων οδηγών τι άλλες μπούρδες θα γίνουν.
Στα μοτέρ FSI του VAG αλλά νομίζω και στα παλαιότερα, όταν πατάς το φρένο σταματά ο έγχυση καυσίμου για να βοηθηθεί παραπάνω το φρενάρισμα.
Αν λοιπόν ο οδηγός είναι καλός και θέλει να τοποθετήσει το αυτοκίνητο με φρενάρισμα μμε το αριστερό αυτό γίνεται μόνο στην περίπτωση που είσαι ήδη γκαζαρισμένος χωρίς να αφήσεις καθόλου το φρένο.Αν αρχίσεις πρώτα το φρενάρισμα έστω και ένα απειροελάχιστο του δευτερολέπτου πριν από το γκαζάρισμα τα όνειρά σου πάνε περίπατο αφού ο εγκέφαλος στη ουσία διαβάζει φρενάρισμα και πρέπει να ξαναφήσεις το φρένο για να αρχίσει και πάλι να ανεβάζει στροφές.
Ζήσε Μάη μου...Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι ο ευνουχισμός των καλών οδηγών.
-
Ο χρήστης Montecarlo έγραψε:
Δεν έχω οδηγήσει πολλά αυτοκίνητα με ηλεκτρονικό γκάζι, αλλά σε όσα οδήγησα παρατήρησα κι εγώ μια μικρή υστέρηση στο άφημα του γκαζιού. Δε νομίζω πως είναι χαρακτηριστικό μόνο της Mercedes.
Ολα τα αυτοκινητα της τελευταίας 5ετιας + το κάνουν για αποφύγουν την
απότομη μεταφορά φορτίου και την υπερστροφή που μπορεί να έχει
άσχημα επακόλουθα σε άπειρους οδηγούς......και έτσι έχουμε άσχημα επακόλουθα για τους καλούς οδηγούς όταν θέλουν να οδηγήσουν γρήγορα σε στροφιλίκια...
Τώρα πια στα νέα μοντέλα με 100% ηλεκτρονικό γκάζι μόνο σε προβλέψιμη-γνωστή διαδρομή με ορατότητα και ανοιχτές καμπές μπορούμε να πάμε γρήγορα. Στις ορεινές διαδρομές με κλειστές καμπές που το παιχνίδι στα όρια είναι αναπόφευκτο το ηλεκτρονικό γκάζι είναι η απόλυτη καταστροφή μας.Ευτυχώς το δικό μου μοντέλο (206 1.6 16V 2001) έχει κατά 50% ηλεκτρονικό γκάζι με πολύ μικρή υστέρηση που συνηθίζεται. Έτσι η κατάσταση είναι ανεκτή και υπάρχουν κάποια περιθώρια για παιχνίδι σε περιβάλλον εκτός πίστας. Ζήτω τα Ραλλάκια και οι τυχεροί τους οδηγοί!
Το μόνο ασφαλές μέρος που έμεινε για να οδηγηθούν στο όριο τα ηλεκτρονικά γκάζια είναι οι πίστες (προβλέψιμες-γνωστές διαδρομές), και όσοι δεν μπορούν να πάνε είναι χαμένοι από χέρι... Και πίστες μία μικρή στην Αθήνα κι μία μεγάλη στις... Σέρρες. Ρε, εμείς από Θεσσαλονίκη στο πηγάδι ουρήσαμε; Όχι ότι τα Μέγαρα αρκούν για να καλύψουν πόλη με 5000000 πληθυσμό...
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Ρε, εμείς από Θεσσαλονίκη στο πηγάδι ουρήσαμε; Όχι ότι τα Μέγαρα αρκούν για να καλύψουν πόλη με 5000000 πληθυσμό...Δε φτάνει που μένεις μια ώρα μακριά από τις Σέρρες, έχεις και παράπονο;
Τα Μέγαρα αρκούν από θέμα πληθυσμού (ακόμα δεν πήζει από κόσμο), αλλά είναι ανεπαρκή ως πίστα.
-
Οι πίστες δεν θα έχουν ποτέ τόση κίνηση που να δείχνουν ότι χρειαζόμαστε κι άλλες, παρά μόνο όταν και αν θα φτάσουμε τα 15+μύρια πληθυσμό. Η ζήτηση δεν φαίνεται στις πίστες αλλά στους δρόμους. Το ότι δεν τραβάνε κόσμο οι πίστες μας φταίνε οι ίδιες που ακολουθούν λανθασμένο μάρκετινγκ και όχι οι νέοι που δεν πηγαίνουν εκεί.
Το μάρκετινγκ που ακολουθούν είναι μαγαζιού που καλεί τους λίγους και όχι τους πολλούς. Ίσως να το κάνουν και επειδή βγάζουν αρκετά χρήματα και με λίγη δουλειά. Το φαινόμενο αυτό συμβαίνει σε πολλών ειδών ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ επιχειρήσεις. Και μετά όταν ανοίγει ο ανταγωνισμός το ελληνικό το μαγαζί κλείνει, εκτός και αν υπάρχουν τα μέσα και δεν αφήσει να αναπτυχθεί ο ανταγωνισμός στην περιοχή του, σε έκταση που ορίζεται υποκειμενικά - μέχρι να βρεθεί ένα μεγαλύτερο ψάρι και να φάει το χρυσόψαρο. Νομοτέλεια! -
Ολα τα αυτοκινητα της τελευταίας 5ετιας + το κάνουν για αποφύγουν την
απότομη μεταφορά φορτίου και την υπερστροφή που μπορεί να έχει
άσχημα επακόλουθα σε άπειρους οδηγούς...Το δικο μου που δεν εχει ηλεκτρονικο γκαζι φυσικα ΔΕΝ το κανει ουτε ομως και τα νεα Forester-STI που οδηγησα προσφατα αρα υποθετω ειναι συνειδητη επιλογη καποιον κατασκευαστων με δεδομενο πως - αν δεν κανω λαθος - ολα τα ηλεκτρογκαζα ειναι Bosch!
Σιγουρα παντως 'στηνεται' κλυτερα το αυτοκινητο πριν τη στροφη με αποτομο κατεβασμα κι αποσταθεροποιηση κι αν τσιμπησεις και λιγο φρενο στην εισοδο με τιμονια ακομη καλυτερα, τι σας λεω τωρα θα πει κανεις που δεν σας αφηνουν τους πιο πολλους τα αυτοκινητα σας να το κανετε... -
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
τι σας λεω τωρα θα πει κανεις που δεν σας αφηνουν τους πιο πολλους τα αυτοκινητα σας να το κανετε...Ε, δε νομίζω από τώρα η πλειοψηφία να έχει περάσει σε fly by wire. Έχουμε ακόμα μερικά χρόνια
-
Ο χρήστης thvarveris έγραψε:
Στα μοτέρ FSI του VAG αλλά νομίζω και στα παλαιότερα, όταν πατάς το φρένο σταματά ο έγχυση καυσίμου για να βοηθηθεί παραπάνω το φρενάρισμα.
Αν λοιπόν ο οδηγός είναι καλός και θέλει να τοποθετήσει το αυτοκίνητο με φρενάρισμα μμε το αριστερό αυτό γίνεται μόνο στην περίπτωση που είσαι ήδη γκαζαρισμένος χωρίς να αφήσεις καθόλου το φρένο.Αν αρχίσεις πρώτα το φρενάρισμα έστω και ένα απειροελάχιστο του δευτερολέπτου πριν από το γκαζάρισμα τα όνειρά σου πάνε περίπατο αφού ο εγκέφαλος στη ουσία διαβάζει φρενάρισμα και πρέπει να ξαναφήσεις το φρένο για να αρχίσει και πάλι να ανεβάζει στροφές.
Ζήσε Μάη μου...Όντως, αν έχεις 'κακομάθει' στο φρενάρισμα με το αριστερό και τον έλεγχο του αυτοκινήτου μέσα στη στροφή με γκαζόφρενο, τον ήπιες. Περισσότερο με χάλασε πάντως η αισθητή καθυστέρηση στην απόκριση από τη στιγμή που αφήνεις εντελώς το φρένο και πατάς γκάζι (τουλάχιστον για το στυλ οδήγησης που προτιμώ σε ψιλο-άγνωστες διαδρομές)... Το ίδιο διαπίστωσα και σε ό,τι έχω οδηγήσει μέχρι τώρα με τον 1.8Τ του group VAG (FR, Cupra, S3) όπως και στον 2.7 biturbo του Allroad. Χμμμμμ....
-
Παροτι 'ευλογω τα γενια μου' φαινεται πως ειναι καθαρα θεμα επιλογων τελικα:
http://www.automotopress.gr/showarticle.asp?ID=5415 -
Καταπληκτική ιδέα το Subaru Intelligent Drive! Μπράβο στην Subaru που δείχνει τον δρόμο!
-
Κατάλαβα, τα ηλεκτρονικά γκάζια ξαναχτυπούν... πατάς γκάζι δεν γίνεται τίποτα.... αφήνεις γκάζι πάλι δεν γίνεται τίποτα.... μάλλον η έννοια του χειρισμού γκαζιού πάει να καταργηθεί. Θα δηλώνεις ταχύτητα και θα πηγαίνει μόνο του.... ΓΚΡΡΡΡ! >Ο χρήστης thvarveris έγραψε:
Δεν ξέρω με το πρόσχημα των άπειρων οδηγών τι άλλες μπούρδες θα γίνουν.
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι ο ευνουχισμός των καλών οδηγών.Όπως ακριβώς το λες. Ευνουχισμός είναι η σωστή λέξη.... Μα καλά κανένας δεν παραπονιέται? Γιατί πάνε όλοι και αγοράζουν τέτοια αυτοκίνητα, δεν καταλαβαίνουν την διαφορά? Ή όλα θυσιάζονται στην επιταγή για 'ασφάλεια'...?
-
To ηλεκτρονικό γκάζι δεν 'εφευρέθηκε' για την ασφάλεια, αλλά για τους ρύπους! Σε πολλά αυτοκίνητα δε, όταν το αφήσεις απότομα, μια χαρά μεταφορά βάρους κάνει, μην τρελλαθούμε τελείως!
Για το ηλεκτρονικό γκάζι του VAG, τα χω ξαναγράψει. Δεν κόβει την παροχή καυσίμου όταν πατηθεί το φρένο με το αριστερό -ε ναι όλοι οι οδηγοί με αυτόν τον τρόπο φρενάρουν-.
Το πρόβλημα εστιάζεται στον αισθητήρα του γκαζιού, δεν υπολογίζει τη θέση, αλλά τη μεταβολή γωνίας. Με σταθερό το γκάζι λοιπόν αν πατηθεί φρένο, προφανώς θα πέσουν οι στροφές κι όταν αφήσουμε το φρένο ΔΕΝ θα ανέβουν γιατί δεν υπάρχει μεταβολή στη θέση του πεντάλ. Χρειάζεται προφανώς ένα στιγμιαίο 'άσε-πάτα' για να ανέβουν.
Κι αυτό πάλι δεν γίνεται για την ασφάλεια, αλλά για ρύπους και κατανάλωση. Αν δεν μας ενδιαφέρουν, πάσο. Υπάρχουν πολλά μεταχειρισμένα που δεν έχουν καν καταλύτη.
κι έρχονται ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων
-
Λίγη (ή μήπως πολύ) θεωρία πίσω από το ηλεκτρονικό γκάζι.
-
Αποτελείται από δύο κομμάτια, ένα σταθερό και ένα κινούμενο. Μοιάζει
με αυτό
-
Η μέτρηση της γωνίας γίνεται με hall-effect sensors ώστε να μην υπάρχει
κανένα φθειρόμενο-μετακινούμενο μέρος που συμμετέχει στην διαδικασία.
Για όσους τους δεν το έχουν ξανακούσει αξιοποιούν το φαινόμενο hall που
δημιουργείται σε κινούμενα μαγνητικά/μαγνητισμένα υλικά (θυμάστε Lorenz
στο λύκειο?) παράγοντας ηλεκτρικά σήματα.
Οι hall effect sensors χρησιμοποιούνται και στους μετρητές ταχύτητας πάνω στους
τροχούς και στα abs wheel sensors για την ανίχνευση γωνιακής ταχύτητας των τροχών.
Ουσιαστικά δεν έχουν κανένα μηχανικό μέρος που μπορεί να παρουσιάσει βλάβη
(μηδαμινές πιθανότητες), αντίθετα το ηλεκτρονικό τους τμήμα είναι το σημαντικόΠαλιά γινόταν και με... ποτενσιόμετρα (σε μοντέλα του 1996).
-
Επιτρέπουν (τα ηλ. γκάζια) ακριβέστατη ρύθμιση του 'τζόγου' ή 'νεκρού βήματος'.
-
Είναι δήθεν θωρακισμένα από ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία/παρεμβολές (κέλυφος IP68).
Aυτό βασικά έγινε standard όταν άρχισαν οι δικαστικές ιστορίες στις ΗΠΑ από κάτι
γριούλες που έλεγαν ότι ενώ άφησαν το γκάζι και παρόλλα αυτά τράκαραν. Οι δικηγόροι
άρχισαν τα γνωστά 'θα μπορούσε να υπάρχει παρεμβολή κλπ κλπ' και τότε οι εταιρίες
υπάκουσαν την οδηγία προσθέτοντας ηλεκτρομαγνητικό σφράγισμα. -
Είναι εγγυημένα για 9-10 εκατομμύρια πατήματα (είναι άραγε αρκετά?)
-
Είναι ανθεκτικά στην σκόνη. Βασικά δεν τα επηρρεάζει καθόλου.
-
Είναι σχεδόν απολύτως γραμμικά. Όσο πατάς, τόση μέτρηση λαμβάνεις
Εδώ είναι το ζουμί
-
Συνδέονται με τμήμα της κεντρικής μονάδας - το τμήμα λέγεται EAC (Electronic
Accelerator Control) αλλά έχει και άλλα ονόματα (ECM και άλλες παπαριές).
Το EAC είναι κρυμμένο μέσα σε ένα γενικότερο σύστημα το EMS (Engine Management System).
Όλα βασικά ανήκουν στην τεχνολογία 'Drive-by-Wire' που αναφέρεται στο ηλεκτρονικό
γκάζι, τιμόνι, συμπλέκτη και φρένο. -
Στόχος του ΕΑC είναι
α) Βελτιστοποίηση της απόδοσης ισχύος της μηχανής ανάλογα με το πάτημα/συνθήκες
β) Βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ανάλογα με το πάτημα/συνθήκες
ΜΗ ΡΩΤΑΤΕ ΠΩΣ ΤΑ ΔΥΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΝ - ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ (dr Spok speaking)
** γ) Βελτίωση της οδηγικής/μηχανικής ασφάλειας!!!** -
Επειδή ΔΕΝ υπήρξε standard για το (γ), ξεκίνησαν από το γενικότατο standard
ασφάλειας λογισμικού αυτοκινήτων (IEC 61508) χτίζοντας κάθε εταιρία το δικό
της προφίλ ασφάλειας για το ηλεκτρονικό γκάζι.
Δηλαδή με άλλα λόγια, το EAC της OPEL και το EAC της SUBARU δεν έχουν
απολύτως καμία σχέση όσον αφορά το (γ), υλοποιώντας το ΟΠΩΣ ΘΕΛΟΥΝ γιατί
δεν υπάρχει ακόμη κάποιο standard- Η πρώτη προσθήκη 'ασφάλειας' ήταν η μείωση της απόκρισης. Αν από ελεύθερο γκάζι
το πατήσετε τέρμα απότομα ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΚΟΥΣΕΙ. Αντίθετα θα μεταβάλλει την γραμμική
συμπεριφορά, ανεβαίνει αργούτσικα, μετά ποιό γρήγορα και μετά ξανα αργούτσικα.
Έτσι προστατεύει τον κινητήρα και εσας από μ@@@κίες (αυτό είναι σχετικό φυσικά).
Δεν προλαβαίνετε να το 'ακούσετε' και φυσικά δεν ισχύει σε όλα τα αυτοκίνητα.
Αν κάνετε την ίδια κίνηση στο πενταλ σιγά θα δείτε ότι υπακούει γραμμικότατα.
Σημειώστε ότι χωρίς φορτίο (πχ με το συμπλέκτη πατημένο) η παραπάνω συμπεριφορά αλλάζει!
- Μια άλλη προσθήκη 'ασφάλειας' είναι και αυτή που συζητάτε...
Τί θα γίνει όταν 'βγούν' τα standards
Μέχρι να βγούν τα standards οι εταιρίες θα μπορούν να ρυθμίζουν την απόκριση στο
ηλεκτρονικό γκάζι κατά εκτίμηση. Ίσως (βλ astra) να είναι και κατ' επιλογή με ένα
διακόπτη.Όταν βγούν τα standards και γι' αυτό, τότε (όπως με το μη απενεργοποιούμενο ESP)
θα κλάψουν μανούλεςΠερισσότερες πληροφορίες
Η Bosch, η Siemens και η Hella (που προμηθεύει την Opel) έχουν πολλή πληροφορία
για τα ηλεκτρονικά τους, ειδικά η Hella είναι must:
http://www.hella.com/produktion/HellaCO ... dustry.jspΌσοι είχατε πχ απορία πως λειτουργούν οι ανιχνευτές βροχής, εκεί θα βρείτε την χαρά σας.
-
-
Σημερα εκανα test drive μακρας διαρκειας στο νεο 2.5λιτρο WRX και προς μεγαλη μου εκπληξη ουτε αλλαζει η συμπεριφορα του με φρενο-γκαζι στη στροφη σε σχεση με το δικο μου ουτε πατωντας φρενο με σταθερο γκαζι μετα χρειαζεται περισσοτερο γκαζι για να ανεβασει στις ιδιες στροφες!
Επισης προσφατα οδηγησα 645 ενος φιλου στην οποια επισης παρατηρησα (οδηγωντας εστω πολυ επιφυλακτικα αφου ειναι πανακριβη και προπαντων ξενη) πολυ ηπια συμπεριφορα χωρις την παραμικρη υποψια υστερησης στο πατημα σε σχεση με ενα συμβατικο συστημα αρα για ακομη μια φορα επιβεβαιωνεται οτι ειναι καθαρα θεμα επιλογων καθε εταιρειας αφου λετε στο παιχνιδι ειναι πανω απο μια δηλαδη την Bosch οπως λανθασμενα πιστευα! -
zardoz οπως παντα αψογος! Μπορεις να εξηγησεις λιγο ακομα για τους half-effect sensonrs γιατι εγω νομιζα οτι ολα οσα ειχαν ηλεκτρονικο γκαζι ειχαν ποτενσιομετρα... Ποτε σταματησαν να βαζουν ποτενσιομετρα;
JIM THEO κι εγω ετσι νομιζα για τη Bosch δεν ειχα ακουσει για αλλη...
Απορία: άφημα γκαζιού....